Witam
mam pytanko - zamierzam kupić Volvo S40 i mam do wyboru dwa rodzaje
silników: benzynowy 1.8 (125 KM) i Disel 1.6D (109 KM). Cena w obu
przypadkach taka sama. Zamierzałem kupić model z silnikiem benzynowym,
bo moc większa, ale ostatnio ktoś mi powiedział, że disel ma lepszą
charakterystykę silnika i mimo niższej mocy ma lepsze przyśpieszenie
na wyższych biegach. Dane silników benzyna/disel
Moc maksymalna (KM) 125 KM / 109 KM
Obroty przy mocy maksymalnej 6000 obr/min / 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 165 Nm / 240 Nm
Obroty przy maks. momencie obrotowym 4000 obr/min / 1750 obr/min
Może ktoś będzie tak uprzejmy i doradzi mi który silnik lepszy.
Pozdrawiam
Wiktor
2 |
Data: Pa?dziernik 19 2007 20:00:05 |
Temat: Re: Volvo S40 - z jakim silnikiem |
Autor: Mumin |
GZorba pisze:
Witam
mam pytanko - zamierzam kupić Volvo S40 i mam do wyboru dwa rodzaje
silników: benzynowy 1.8 (125 KM) i Disel 1.6D (109 KM). Cena w obu
przypadkach taka sama. Zamierzałem kupić model z silnikiem benzynowym,
bo moc większa, ale ostatnio ktoś mi powiedział, że disel ma lepszą
charakterystykę silnika i mimo niższej mocy ma lepsze przyśpieszenie
na wyższych biegach. Dane silników benzyna/disel
Moc maksymalna (KM) 125 KM / 109 KM
Obroty przy mocy maksymalnej 6000 obr/min / 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 165 Nm / 240 Nm
Obroty przy maks. momencie obrotowym 4000 obr/min / 1750 obr/min
Może ktoś będzie tak uprzejmy i doradzi mi który silnik lepszy.
Pozdrawiam
Wiktor
Silnik 1.8 125KM to silnik GDI Mitsubishi. Nawet jak na dzisiejsze warunki dość zaawansowana konstrukcja. Mam taki w swojej Carismie. Fajnie się to zbiera i w teorii miał być oszczędnym silnikiem (bezpośredni wtrysk z f-cją przełączania na ubogą mieszankę), ale w praktyce różnie to wychodzi. Silnik bardzo fajny, ale wymaga żeby o niego dbać w terminach jakie nakazuje producent, wtedy nie sprawia problemów. Trapi go problem stukających popychaczy zaworów, u siebie wymieniałem. Poza tym ma parę dość skomplikowanych rozwiązań i na przykład u mnie w mieście mechanik nie potrafił go nawet rozebrać. Problemy może też sprawiać elektroniczna przepustnica, którą trzeba czyścić co kilkadziesiąt tysięcy.
Drugiego silnika nie znam, ale nie pomyliłeś czegoś? Taki mały diesel bez turbo i 109KM? Był też montowany i w Mitsubishi i w Volvo silnik Renault 1,9 DID i on miał właśnie 109KM. Może to ten? Za dużo o nim nie wiem, ale ponoć daje radę.
--
Pozdrawiam,
Mumin
3 |
Data: Pa?dziernik 19 2007 22:25:11 | Temat: Re: Volvo S40 - z jakim silnikiem | Autor: Arek M |
Drugiego silnika nie znam, ale nie pomyliłeś czegoś? Taki mały diesel bez turbo i 109KM? Był też montowany i w Mitsubishi i w Volvo silnik Renault 1,9 DID i on miał właśnie 109KM. Może to ten? Za dużo o nim nie wiem, ale ponoć daje radę.
Mowa chyba o nowym aucie. 110 KM z nowego turbodiesla to raczej standard (patrz 1.6 TDCI od Forda)
--
PozdrawiAM!
Volvo S60T5 250KM/350Nm
4 |
Data: Pa?dziernik 20 2007 20:07:32 | Temat: Re: Volvo S40 - z jakim silnikiem | Autor: Mumin |
Arek M pisze:
Mowa chyba o nowym aucie. 110 KM z nowego turbodiesla to raczej standard (patrz 1.6 TDCI od Forda)
A jeśli chodzi o nowe to to co napisałem nie ma chyba zastosowania. Mówiłem o modelach z przełomu stuleci. :)
--
Pozdrawiam,
Mumin
5 |
Data: Pa?dziernik 19 2007 22:31:54 | Temat: Re: Volvo S40 - z jakim silnikiem | Autor: etarchi |
mam pytanko - zamierzam kupić Volvo S40 i mam do wyboru dwa rodzaje
silników: benzynowy 1.8 (125 KM) i Disel 1.6D (109 KM). Cena w obu
przypadkach taka sama. Zamierzałem kupić model z silnikiem benzynowym,
bo moc większa, ale ostatnio ktoś mi powiedział, że disel ma lepszą
charakterystykę silnika i mimo niższej mocy ma lepsze przyśpieszenie
na wyższych biegach. Dane silników benzyna/disel
Moc maksymalna (KM) 125 KM / 109 KM
Obroty przy mocy maksymalnej 6000 obr/min / 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 165 Nm / 240 Nm
Obroty przy maks. momencie obrotowym 4000 obr/min / 1750 obr/min
Polecam Ci dieselka 1.6 109 km. To jest silink oczywiscie z turbo, bardzo
symaptycznie sie sprawdza w tym aucie ( jak i we wszystskich innych w
ktorych jest montowany), oczywsicie o ile nie planujesz zakupic wyscigowki.
109 km wystarcza to normalnej jazdy, pozwala na w miare spokojne
wyprzedzanie i jest przy tym bardzo ekonomiczny. 1.8 125 km przyspieszenie
0-100 moze miec troche lepsze, ale napewno w czasie jazdy a w szcegolnosci
przy wyprzedaniu 1.6 109km za sprawa wyzszego momentu obrotowego bedzie sie
sprawdzal znacznie lepiej.
Reasumujac, ja polecam Ci dieselka!
Pozdrawiam!
etarchi
| | | |