Grupy dyskusyjne   »   Volvo S80 i czary z wentylacją

Volvo S80 i czary z wentylacją



1 Data: Maj 24 2007 19:28:22
Temat: Volvo S80 i czary z wentylacją
Autor: Marcin 

Witam wszystkich. I od razu do rzeczy...
Od wczoraj moja cudowna 80 która tak świetnie mi sie spisuje od prawie roku
zaczęła robić coś dziwnego.
Po zamknięciu samochodu, jak trochę postoi i się dobrze nagrzeje na słońcu, to
samoczynnie włącza się wentylacja, i robi niezły wicherek w środku. Na tyle
niezły, że odpala się również alarm. W samochodzie jest immobiliser, i
teoretycznie po wyjęciu kluczyka nic nie ma prawa w nim działać. Tak mi się
przynajmniej wydawało do tej pory. Po odblokowaniu immobilisera i przekręceniu
kluczyka wicherek znika. Poza tym wentylacja (no i w ogóle wszystko) działa
prawidłowo.
Trochę danych: Volvo S80, rok 2000, silnik 2,4 (140KM), bezwypadkowy, przeglądy
zgodnie z książką.
Jakieś pomysły?

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl



2 Data: Maj 24 2007 22:25:56
Temat: Re: Volvo S80 i czary z wentylacją
Autor: Michas 


Po zamknięciu samochodu, jak trochę postoi i się dobrze nagrzeje na
słońcu, to
samoczynnie włącza się wentylacja, i robi niezły wicherek w środku. Na
tyle

A masz takie ogniwo sloneczne w dachu? Bo cos mi sie wydaje ze to tak ma
byc - tyle ze nie koniecznie alarm wlaczac - moze zle wyregulowany..

M.

3 Data: Maj 24 2007 20:29:15
Temat: Re: Volvo S80 i czary z wentylacją
Autor:


> Po zamknięciu samochodu, jak trochę postoi i się dobrze nagrzeje na
> słońcu, to
> samoczynnie włącza się wentylacja, i robi niezły wicherek w środku. Na
> tyle

A masz takie ogniwo sloneczne w dachu? Bo cos mi sie wydaje ze to tak ma
byc - tyle ze nie koniecznie alarm wlaczac - moze zle wyregulowany..

M.

Raczej nie to, ogniwa nie mam. A jeżeli by to chodziło bez ogniwa, to jak na
tydzień w lecie samochód zostawię na dworze, to mi akumulator zeżre. :(
No i ten alarm...

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

4 Data: Maj 24 2007 22:53:30
Temat: Re: Volvo S80 i czary z wentylacją
Autor: Jurand 

"Marcin"  wrote in message

Witam wszystkich. I od razu do rzeczy...
Od wczoraj moja cudowna 80 która tak świetnie mi sie spisuje od prawie
roku zaczęła robić coś dziwnego.
Po zamknięciu samochodu, jak trochę postoi i się dobrze nagrzeje na
słońcu, to samoczynnie włącza się wentylacja, i robi niezły wicherek w
środku. Na tyle niezły, że odpala się również alarm. W samochodzie jest
immobiliser, i teoretycznie po wyjęciu kluczyka nic nie ma prawa w nim
działać. Tak mi się przynajmniej wydawało do tej pory. Po odblokowaniu
immobilisera i przekręceniu kluczyka wicherek znika. Poza tym wentylacja
(no i w ogóle wszystko) działa prawidłowo.

A to standart - system wentylacji wnętrza się włącza. Zmniejsz czułość
alarmu ;) Ten samochód tak ma.

Jurand.

5 Data: Maj 24 2007 22:57:11
Temat: Re: Volvo S80 i czary z wentylacją
Autor: bratPit 


A to standart - system wentylacji wnętrza się włącza. Zmniejsz czułość
alarmu ;) Ten samochód tak ma.

powaga? :-) ale to usterka czy to wymysł hmm konstruktorów? rozładowuje
akumulator czy tylko powietrzy trochę i przechodzi?
dobre,
brat

6 Data: Maj 24 2007 23:26:16
Temat: Re: Volvo S80 i czary z wentylacją
Autor: Damian / / / 


Użytkownik "Jurand" <

A to standart - system wentylacji wnętrza się włącza. Zmniejsz czułość
alarmu ;) Ten samochód tak ma.

Qrcze... Popadam w kompleksy :)
Bo nigdy sie z wentylacja postojowa w Volvo nie spotkalem (nawet w
max. wyposazonej XC90)
Jurand, czyzby Ci sie nie pomylilo z A8 ? :]
Pozdr.

7 Data: Maj 25 2007 00:21:17
Temat: Re: Volvo S80 i czary z wentylacją
Autor: Jurand 

"Damian / / /"  wrote in message

Użytkownik "Jurand" <
A to standart - system wentylacji wnętrza się włącza. Zmniejsz czułość
alarmu ;) Ten samochód tak ma.
Qrcze... Popadam w kompleksy :)
Bo nigdy sie z wentylacja postojowa w Volvo nie spotkalem (nawet w
max. wyposazonej XC90)
Jurand, czyzby Ci sie nie pomylilo z A8 ? :]

Nie. Sam miałem S80 z wentylacją postojową. Miałem dokładnie taki sam
problem ze zbyt czułym alarmem - włączał się w momencie włączania się
wentylacji. Po zmniejszeniu czułości problem zniknął.

Jurand.

8 Data: Maj 25 2007 05:34:28
Temat: Re: Volvo S80 i czary z wentylacją
Autor: Marcin 

"Damian / / /"  wrote in message


Nie. Sam miałem S80 z wentylacją postojową. Miałem dokładnie taki sam
problem ze zbyt czułym alarmem - włączał się w momencie włączania się
wentylacji. Po zmniejszeniu czułości problem zniknął.

Jurand.


To ja jeszcze poproszę o mały hint: Gdzie i kto może mi tą czułość zmienić
(tylko serwis Volvo? fachman od alarmów? pan Kazio? ja sam?).
Poza tym to jednak mam trochę wątpliwości. Znam się trochę na alarmach (tych
zwykłych, nie samochodowych) i boję się, że jeżeli zmniejszę czułość do tego
stopnia, że czujnik nie będzie widział "huraganu" w środku, to w ogóle nic nie
będzie widział.
A nie da się po prostu tej wentylacji wyłączyć, bo na kij mi to?

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

9 Data: Maj 25 2007 07:55:49
Temat: Re: Volvo S80 i czary z wentylacją
Autor: Bartek 

Mam V70II i ubieglego lata zaobserwowalem podobny objaw. POdchodze do
samochodu na parkingu, a tam mi szumią wiatraki ;) Myślałem że to może
elektryka zgłupiała od upału...
Zdarzyło mi się tak kilka razy...  Czy jest możlwość aktywacji./deaktywacji
tej funkcji?

Pozdr,

Bartek

10 Data: Maj 25 2007 09:01:05
Temat: Re: Volvo S80 i czary z wentylacją
Autor: Jurand 

"Bartek"  wrote in message

Mam V70II i ubieglego lata zaobserwowalem podobny objaw. POdchodze do
samochodu na parkingu, a tam mi szumią wiatraki ;) Myślałem że to może
elektryka zgłupiała od upału...
Zdarzyło mi się tak kilka razy...  Czy jest możlwość
aktywacji./deaktywacji  tej funkcji?

Nie bardzo ;)

Jurand.

11 Data: Maj 25 2007 11:08:47
Temat: Re: Re: Volvo S80 i czary z wentylacją
Autor:

Mozna tylko zadac pytanie: Na cholere w dzisiejszych czasach komus
czujniki ruchu wewnatrz auta?

Przeciez to sie wzbudza nawet w upaly od ruchow konwekcyjnych
powietrza.

Tomek

12 Data: Maj 25 2007 13:27:28
Temat: Re: Volvo S80 i czary z wentylacją
Autor: Adam Płaszczyca 

On Fri, 25 May 2007 11:08:47 GMT,  wrote:

Mozna tylko zadac pytanie: Na cholere w dzisiejszych czasach komus
czujniki ruchu wewnatrz auta?

Przeciez to sie wzbudza nawet w upaly od ruchow konwekcyjnych
powietrza.

Kiepskie i źle wyregulowane na pewno.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

13 Data: Maj 25 2007 11:15:31
Temat: Re: Volvo S80 i czary z wentylacją
Autor:

Nie, ale pociesze Cie, ze w cenie zaplaciles nie tylko za to cooling
facility, ale jeszcze za czujnik chroniacy aku przed rozladowaniem. I
to jest dopiero wartoœć dodana. Nie pozwoli ci sluchac radia na
postoju, bo uzna, ze juz wystarczy.

Tak. Ostatnie Volvo mialo numer 850.

Tomek

14 Data: Maj 25 2007 14:51:37
Temat: Re: Volvo S80 i czary z wentylacją
Autor: J.F. 

On Fri, 25 May 2007 11:15:31 GMT,   wrote:

Nie, ale pociesze Cie, ze w cenie zaplaciles nie tylko za to cooling
facility, ale jeszcze za czujnik chroniacy aku przed rozladowaniem. I
to jest dopiero warto?ć dodana. Nie pozwoli ci sluchac radia na
postoju, bo uzna, ze juz wystarczy.
Tak. Ostatnie Volvo mialo numer 850.

Eee - jesli wylacza radio dopiero jak aku jest bliskie wyladowania,
to chyba wolisz zeby radio zgaslo niz samochod nie zapalil ?

J.

15 Data: Maj 25 2007 15:36:18
Temat: Re: Volvo S80 i czary z wentylacją
Autor:

Dobrze napisales -- - JESLI.

Godzinami slucham radia na postoju i jakos nigdy....

Tomek

16 Data: Maj 25 2007 09:00:51
Temat: Re: Volvo S80 i czary z wentylacją
Autor: Jurand 

"Marcin"  wrote in message

"Damian / / /"  wrote in message

Nie. Sam miałem S80 z wentylacją postojową. Miałem dokładnie taki sam
problem ze zbyt czułym alarmem - włączał się w momencie włączania się
wentylacji. Po zmniejszeniu czułości problem zniknął.
Jurand.
To ja jeszcze poproszę o mały hint: Gdzie i kto może mi tą czułość zmienić
(tylko serwis Volvo? fachman od alarmów? pan Kazio? ja sam?).
Poza tym to jednak mam trochę wątpliwości. Znam się trochę na alarmach
(tych zwykłych, nie samochodowych) i boję się, że jeżeli zmniejszę
czułość do tego stopnia, że czujnik nie będzie widział "huraganu" w
środku, to w ogóle nic nie będzie widział.
A nie da się po prostu tej wentylacji wyłączyć, bo na kij mi to?

Masz alarm zapewne dokładany przez jakiegoś fachmana, powinieneś mieć od
niego więc jakąś instrukcję. Z tą instrukcją (wiedząc, jaki to typ alarmu
;))) udajesz się do zakładu, który takowe alarmy montuje i oni już wszystko
będą wiedzieli.

Jurand.

17 Data: Maj 25 2007 13:13:33
Temat: Re: Volvo S80 i czary z wentylacją
Autor: Damian / / / 


Użytkownik "Jurand"

Nie. Sam miałem S80 z wentylacją postojową. Miałem dokładnie taki sam
problem ze zbyt czułym alarmem - włączał się w momencie włączania się
wentylacji. Po zmniejszeniu czułości problem zniknął.

A cos wiecej na temat tej funkcji ? Jak ja sie wlacza?
Bo kiedys mialem dwa auta ktore po zamknieciu cos tam "brzeczaly" nawiewami
ale w ASO twierdzili ze to wina walnietej plyty sterujacej klimatyzacja.

18 Data: Maj 25 2007 13:57:06
Temat: Re: Volvo S80 i czary z wentylacją
Autor: Jurand 

"Damian / / /"  wrote in message

Użytkownik "Jurand"
Nie. Sam miałem S80 z wentylacją postojową. Miałem dokładnie taki sam
problem ze zbyt czułym alarmem - włączał się w momencie włączania się
wentylacji. Po zmniejszeniu czułości problem zniknął.
A cos wiecej na temat tej funkcji ? Jak ja sie wlacza?

To jest automat... Włącza się w jakichś tam bliżej mi nieznanych warunkach
;)

Jurand.

19 Data: Maj 25 2007 15:58:13
Temat: Re: Volvo S80 i czary z wentylacją
Autor: Blyskacz 

Damian / / / napisał(a):

A cos wiecej na temat tej funkcji ? Jak ja sie wlacza?
Nalezy rozroznic wentylacje postojowa od osuszania wymiennika. Oba systemy sa w volvo, najprosciej rozpoznac po tym, ze podczas osuszania wiatrak chodzi na maks obrotach a w czasie wentylacji na niskich.
Osuszanie domyslnie wlancza sie po 50min od wylaczenia zaplonu i trwa ok 7 min, ale to w zaleznosci od wersji - te czasy mozna zmieniac, jak rowniez mozna to wylaczyc - ASO, zadnym uniwersalnym testerem tego sie nie ugryzie...

Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

20 Data: Maj 25 2007 11:38:43
Temat: Re: Volvo S80 i czary z wentylacją
Autor: Blyskacz 

Damian / / / napisał(a):

Qrcze... Popadam w kompleksy :)
czyzby przejaw samokrytyki u prezesa ?

Bo nigdy sie z wentylacja postojowa w Volvo nie spotkalem (nawet w
max. wyposazonej XC90)
e nie... to tylko brak wiedzy i zadufanie w sobie... nawet nie wiesz czym handlujesz, a lansujesz sie na takiego znawce i eksperta Volvo... rotfl.

Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

21 Data: Maj 25 2007 13:11:30
Temat: Re: Volvo S80 i czary z wentylacją
Autor: Damian / / / 


Użytkownik "Blyskacz"

czym handlujesz, a lansujesz sie na takiego znawce i eksperta Volvo...
rotfl.

(...) nie chce mi sie z Toba dyskutowac.
Wylecz kompleksy, osiagnij jakis poziom - wtedy pogadamy.

22 Data: Maj 25 2007 13:40:08
Temat: Re: Volvo S80 i czary z wentylacją
Autor: Blyskacz 

Damian / / / napisał(a):

(...) nie chce mi sie z Toba dyskutowac.
Ty nawet komentarza od zaproszenia do dyskusji nie odrozniasz...

Wylecz kompleksy, osiagnij jakis poziom - wtedy pogadamy.
przeczytaj chociaz jakis folder reklamowy tego co sprzedajesz, moze nastepnym  razem sie nie zblaznisz...

Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

23 Data: Maj 26 2007 00:35:50
Temat: Re: Volvo S80 i czary z wentylacją
Autor: Damian / / / 


Użytkownik "Blyskacz"

Ty nawet komentarza od zaproszenia do dyskusji nie odrozniasz...

(...)

24 Data: Maj 27 2007 23:38:50
Temat: Re: Volvo S80 i czary z wentylacją
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

Użytkownik "Damian / / /"  napisał w wiadomości

Użytkownik "Blyskacz"
czym handlujesz, a lansujesz sie na takiego znawce i eksperta Volvo... rotfl.
(...) nie chce mi sie z Toba dyskutowac.
Wylecz kompleksy, osiagnij jakis poziom - wtedy pogadamy.

Rotfl.

Błyskacz właśnie potwierdził, że jesteś na równi z każdym jednym łosiem prowadzącym autokomis, uważającym się za znawcę i mastaha.
A ty dalej swoje. Tyle, że to Błyskacz ma rację, czy się to komukolwiek podoba czy nie.


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

25 Data: Maj 25 2007 08:34:02
Temat: Re: Volvo S80 i czary z wentylacją
Autor: Jarek Wójtowicz 

Jurand  napisał(a):

A to standart - system wentylacji wnętrza się włącza. Zmniejsz czułość
alarmu ;) Ten samochód tak ma.

Jurand ma rację (z wyjątkiem pisowni słowa "standard"). Jedyny problem jaki masz
to z alarmem. Masz oryginalny z Volvo czy jakiś inny, bo ja u siebie nie mam
takich problemów.

--
Jarek
S80 2.9 '03 B6294S2 196KM Geartronic
http://www.rafik.art.pl/wp-gallery2.php?g2_itemId=11831


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

26 Data: Maj 25 2007 09:16:36
Temat: Re: Volvo S80 i czary z wentylacją
Autor: Arek M 


Trochę danych: Volvo S80, rok 2000, silnik 2,4 (140KM), bezwypadkowy, przeglądy
zgodnie z książką.
Jakieś pomysły?

tak jest chyba "by design" :)
Mi S60-tka zrobiła podobny dowcip ktoregos upalnego dnia. Zdarzyło się to tylko raz wiec nie zastanawialem sie co jest grane.

--
PozdrawiAM!
volvo S60 T5

27 Data: Maj 27 2007 20:41:50
Temat: Re: Volvo S80 i czary z wentylacją
Autor: Marcin 

Dziękuję wszystkim za konstruktywne odpowiedzi. Za te mniej konstruktywne też. :P

Wykonałem telefon do przyjaciela, który zakłada alarmy, i z jego zdalną pomocą
odnalazłem "regulator czułości alarmu". Aktualnie jest OK, na wentylację nie
działa, na człowieka w środku i owszem.

Ciekawe ile razy mnie jeszcze Volvo zaskoczy. :)

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Volvo S80 i czary z wentylacją



Grupy dyskusyjne