W³aÅ›ciciel ASO w Polsce
1 | Data: Pa?dziernik 07 2017 12:33:08 |
Temat: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | |
Autor: Pszemol | Jaka jest to¿samoæ finansowa typowej ASO w Polsce? 2 |
Data: Pa?dziernik 07 2017 06:31:42 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: | W dniu sobota, 7 pa¼dziernika 2017 14:33:09 UTC+2 u¿ytkownik Pszemol napisa³: Jaka jest to¿samoæ finansowa typowej ASO w Polsce? Zazwyczaj to nie sÄ… czÄ™sci firm produkujacych samochody. Jak sama nazwa wskazuje to sÄ… osobne podmioty autoryzowane do przeprowadzania napraw. w usa jest podobnie. 3 |
Data: Pa?dziernik 07 2017 21:22:00 | Temat: Re: W³a¶ciciel ASO w Polsce | Autor: J.F. | Dnia Sat, 7 Oct 2017 12:46:59 -0500, Pszemol napisa³(a): No tak jest w USA, ¿e producentowi NIE WOLNO legalnie sprzedawaæ w³asnych Nie slyszalem. I watpie. Tylko ... ktory producent by chcial ? Opel z Niemiec, Toyota z Japonii ? Wygodniej przez posrednika. A gdyby sie jednak chcialo, a prawo zabroni ... zalozy sie spolke polska, ktora sie zajmie detalem. A jej wlascicielem bedzie spolka z Cypru, ktora zadnych samochodow nie produkuje :-) Jest Toyota Motor Poland, ale detalem sie nie zajmuje. J. 4 |
Data: Pa?dziernik 07 2017 21:53:49 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: Cavallino | W dniu 07-10-2017 o 21:22, J.F. pisze: Dnia Sat, 7 Oct 2017 12:46:59 -0500, Pszemol napisa³(a): Fiat nie ma przypadkiem salonu wzorcowego w Tychach? Kiedy¶ mia³. 5 |
Data: Pa?dziernik 09 2017 21:25:00 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: | On Sat, 7 Oct 2017 21:53:49 +0200, Cavallino Fiat nie ma przypadkiem salonu wzorcowego w Tychach? Ale niekoniecznie jest to ta sama firma. W Warszawie na ul. Daimlera 1 jest siedziba Mercedes Benz Polska. Na parterze jest salon Mercedes Benz Warszawa. Ró¿ny NIP, ró¿ny REGON. Te¿ mi siÄ™ kiedyÅ› wydawa³o, ¿e to jedna firma. A jednak nie jest. Sprawdzi³em na stronie FCA - w Tychch nie majÄ… ¿adnego salonu, najbli¿szy w Katowicach. -- Pozdrawiam - Dariusz NiemczyÅ„ski jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t 6 |
Data: Pa?dziernik 07 2017 14:42:39 | Temat: Re: W³a¶ciciel ASO w Polsce | Autor: Pszemol | "J.F." wrote in message Dnia Sat, 7 Oct 2017 12:46:59 -0500, Pszemol napisa³(a): Nie w tym rzecz a raczej czy prawo to ogranicza, jak w USA. Opel z Niemiec móg³by mieæ montowiê w Polsce i sprzedawaæ detal z tego samego podmiotu. A gdyby sie jednak chcialo, a prawo zabroni ... zalozy sie spolke No w³a¶nie ciekawi mnie ten aspekt czy siê nie zajmuje z wyboru czy z konieczno¶ci bo takie jest prawo w Polsce jak w USA. A je¶li by³oby takie prawo, to jak jest jego istnienie uzasadniane. 7 |
Data: Pa?dziernik 07 2017 12:46:59 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: Pszemol | wrote in message W dniu sobota, 7 pa¼dziernika 2017 14:33:09 UTC+2 u¿ytkownik Pszemol napisa³: zazwyczaj czy zawsze nie sÄ…? Jak sama nazwa wskazuje to sÄ… osobne podmioty autoryzowane do przeprowadzania napraw. No tak jest w USA, ¿e producentowi NIE WOLNO legalnie sprzedawać w³asnych samochodów. Prawo zmusza go do u¿ywania przedstawiciela, dealera do tego celu. CiÄ…gle jest o to wojna z TeslÄ…. Czy w Polsce istnieje prawo zabraniajÄ…ce producentowi samochodów bezpoÅ›redniÄ… sprzeda¿ samochodów na rynku detalicznym? 8 |
Data: Pa?dziernik 07 2017 15:33:41 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: Marek | On Sat, 7 Oct 2017 12:33:08 -0000 (UTC), Pszemol wrote: Jaka jest to¿samoæ finansowa typowej ASO w Polsce? Nie wiem czy to jest pewszechne ale sÄ… ASO bÄ™dÄ…ce osobnymi podmiotami ale majÄ…ce odpowiednie certyfikaty.Znajomy by³/jest dealerem suzuki i jego mechanicy przechodzili szkolenia specjalistyczne by uzyskać certyfikaty aso. Oprócz tego spodziewa³ siÄ™ zawsze niespodziewanej kontroli jakoÅ›ci uslug i wiedzy mechaników na miejscu. Jako ciekawostkÄ™ opowiada³, ¿e móg³ tylko dwa razy podpaæ tj. uzyskać ocenÄ™ niedostatecznÄ…, po trzeciej wpadce traci³ certyfikaty i miano ASO. Znam te¿ historiÄ™ pewnego sklepu z częściami do Forda, nawet logo by³o na zewnÄ…trz oryginalne. Ale to nie by³ sklep oficjalny i ktoÅ› z Forda siÄ™ przyczepil i kazali mu logo zdjąć. Sprytny w³aÅ›ciciel zrobil inny napis: "Fort" (t zamiast d) i podobno dali mu spokój.... -- Marek 9 |
Data: Pa?dziernik 09 2017 21:26:20 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: | On Sat, 07 Oct 2017 15:33:41 +0200, Marek wrote: Znam te¿ historiÄ™ pewnego sklepu z częściami do Forda, nawet logo A to jest akurat doæ czÄ™ste. Znaki towarowe sÄ… zastrze¿one i nie wolno ich u¿ywać ot tak sobie. StÄ…d poznika³y one z wielu serwisów. -- Pozdrawiam - Dariusz NiemczyÅ„ski jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t 10 |
Data: Pa?dziernik 10 2017 22:41:23 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: J.F. | Dnia Tue, 10 Oct 2017 19:05:56 +0200, Tomasz Pyra napisa³(a): Dnia Mon, 09 Oct 2017 21:26:20 +0200, napisa³(a): Idzie nowe http://www.msn.com/pl-pl/finanse/firmy/mo%c5%bcna-korzysta%c4%87-z-nowych-sposob%c3%b3w-ochrony-znak%c3%b3w-towarowych/ar-AAtgH8k J. 11 |
Data: Pa?dziernik 10 2017 19:05:56 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Mon, 09 Oct 2017 21:26:20 +0200, napisa³(a): On Sat, 07 Oct 2017 15:33:41 +0200, Marek wrote: Z tego co mi wiadomo, znaki firmowe owszem, ale nazwy firm u¿yte w kontek¶cie informacyjnym ju¿ chronione nie s± i mo¿na ich u¿ywaæ bez zgody, a nawet przy zdecydowanym sprzeciwie w³a¶ciciela marki. Czyli generalnie na sklepie mo¿na napisaæ "sprzeda¿ czê¶ci do Forda, Opla, Toyoty", ale ju¿ nie u¿yæ logotypów, czy u¿ywaæ nazw w sposób myl±cy co do powi±zañ z danym koncernem. W ka¿dym razie tak ponoæ wskazuje orzecznictwo. 12 |
Data: Pa?dziernik 07 2017 15:48:56 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: J.F. | Dnia Sat, 7 Oct 2017 12:33:08 -0000 (UTC), Pszemol napisa³(a): Jaka jest to¿samo¶æ finansowa typowej ASO w Polsce? http://www.toyotawalbrzych.pl/ Zobacz na sam dol http://www.toyotanowakowski.pl/kontakt.json Ale czy tak niezalezne ... zwiazali swoj los z Toyota mocno. Bo du¿e szyldy TOYOTA czy RENAULT mog± myliæ klienta podje¿d¿aj±cego pod Ale np dostep do bazy danych serwisowych o czym swiadczy. Jak naprawiasz telewizor czy telefon na gwarancji, to tez czesro bywa, ze robi to polska firma. J. 13 |
Data: Pa?dziernik 07 2017 16:23:47 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sat, 7 Oct 2017 12:33:08 -0000 (UTC), Pszemol napisa³(a): Jaka jest to¿samo¶æ finansowa typowej ASO w Polsce? Wiêkszo¶æ s± to prywatne firmy, kapita³owo niezale¿ne od firmy matki - zreszt± jaka¶ taka niepisana moda jest ¿e dealerzy nazywaj± swoje firmy w³asnym nazwiskiem. Zasadniczo ASO to jest po prostu warsztat samochodu posiadaj±cy autoryzacjê danego koncernu motoryzacyjnego. To wymaga spe³nienia szeregu warunków, takie najczêstsze to: - prowadzenie salonu sprzeda¿y nowych samochodów - obrandowanie siê zgodne z polityk± koncernu - zakupienie specjalistycznych narzêdzi, komputerów i oprogramowania do obs³ugi danych marek - spe³nienie jaki¶ tam wymogów obs³ugi kilenta (kawa gratis, pracownicy pod krawatem itp.) - wykupienie prawa do u¿ywania znaków firmowych koncernu - przeszkolenie pracowników (zazwyczaj kierowników) w centrali - przechodzenie jaki¶ tam cyklicznych "autoryzacji" czy to wszystko dzia³a itd. Czy s± to przedstawicielstwa Renaulta, Forda czy Fiata, polskie czê¶ci No to nie wiem kto tak my¶li :) Naprawi³ u tego u kogo naprawi³, szyld ASO pozwala tylko oczekiwaæ ¿e zrobiono to w warsztacie który spe³nia wymagania dla warsztatów autoryzowanych stawiane przez koncern. 14 |
Data: Pa?dziernik 07 2017 16:40:26 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: Marcin N | W dniu 2017-10-07 o 16:23, Tomasz Pyra pisze: spe³nienie jaki¶ tam wymogów obs³ugi ....jakich¶ tam... przechodzenie jaki¶ tam cyklicznych "autoryzacji" ...jakich¶ tam... -- MN 15 |
Data: Pa?dziernik 07 2017 16:52:25 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: nadir | W dniu 2017-10-07 o 16:40, Marcin N pisze: W dniu 2017-10-07 o 16:23, Tomasz Pyra pisze: Ale¶ go "potarga³"... przechodzenie jaki¶ tam cyklicznych "autoryzacji" ....i to nawet podwójnie. 16 |
Data: Pa?dziernik 07 2017 22:09:08 | Temat: Re: W³a¶ciciel ASO w Polsce | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sat, 7 Oct 2017 14:46:10 -0500, Pszemol napisa³(a): No to nie wiem kto tak my¶li :) Za PRL-u to nawet mog³aby byæ prawda... Ale te¿ nie by³a bo samochody produkowa³o FSO, a sprzedawa³ Polmozbyt i ASO chyba te¿ by³y Polmozbytu. No ale wszystko by³o w ramach korporacji (wtedy zwanej chyba kombinatem) POLMO. Potem, jak ju¿ mieszka³em w USA, to te¿ jako¶ lokalne ASO tymi szyldami Ma³o taka autoryzacja nie kosztuje, to staraj± siê j± wyksponowaæ :) Ale teoretycznie na tym to polega - autoryzowany warsztat ma dostêp do pomocy technicznej, konsultacji z in¿ynierami u producenta, ró¿nych wewnêtrznych baz wiedzy. Oczywi¶cie wszystko brzmi piêknie, ale w praktyce rozbija siê o to ¿e np. nikt tam nie jest na tyle bieg³y w angielskim ¿eby zrobiæ z tego u¿ytek. Albo nikomu siê nie chce, bo przecie¿ ka¿dy mechanik jest najlepszy na ¶wiecie, a jak do tego pracuje w ASO, to ju¿ w ogóle elita elit. Czasami zdarza mi siê naprawiaæ samochody którym ASO nie da³o rady, to wiem o czym mówiê ;) 17 |
Data: Pa?dziernik 07 2017 22:30:50 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: RadoslawF | W dniu 2017-10-07 o 22:09, Tomasz Pyra pisze: Potem, jak ju¿ mieszka³em w USA, to te¿ jakoÅ› lokalne ASO tymi szyldami Chyba tylko we w³asnym mniemaniu. Czasami zdarza mi siÄ™ naprawiać samochody którym ASO nie da³o rady, to wiem Powszechnie wiadomo ¿e "fachowcy" z ASO sÄ… od wymiany p³ynów ustrojowych, klocków hamulcowych i innych popierdó³ek wymuszanych przez gwarancjÄ™. Jak jest problem prawdziwy a gwarancji nie ma jedzie siÄ™ do fachowca a nie do ASO. Kiedy problem objawi siÄ™ na gwarancji to potrzebna interwencja telewizji lub prawnika. ASO nie ma fachowców do powa¿nych napraw, ma tylko wymieniaczy podzespo³ów. Pozdrawiam 18 |
Data: Pa?dziernik 08 2017 00:14:04 | Temat: Re: W³a¶ciciel ASO w Polsce | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sat, 7 Oct 2017 16:44:24 -0500, Pszemol napisa³(a): Gwarant nie mo¿e wymagaæ aby¶ wymienia³ p³yny ustrojowe Wymieniæ niby mo¿esz sam, ale jako prywatna osoba chyba nie masz mo¿liwo¶ci legalnie zagospodarowaæ powstaj±cych przy tej okazji "odpadów". Do tego ¿aden bieg³y nie uwierzy ¿e bez przeszkolenia w centrali ktokolwiek móg³by cokolwiek zrobiæ prawid³owo. 19 |
Data: Pa?dziernik 07 2017 23:42:26 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: | W dniu niedziela, 8 pa¼dziernika 2017 02:08:03 UTC+2 u¿ytkownik Poldek napisa³: Nie mo¿na oddać zu¿ytego oleju do legalnie dzia³ajÄ…cego zak³adu? Po cichu mo¿na, bo g³oÅ›no to prawo wymaga chyba ju¿ karty przekazania odpadu a warsztat nie jest miejscem zbioru obcych odpadów. A gdyby tego starego oleju by³a cysterna, to dochodzi transport materia³ów niebezpiecznych, czyli przepisy o ADR. W realu znajomy warsztat z grzecznoÅ›ci we¼mie a potem razem z zu¿ytym czyÅ›ciwem odda do utylizacji w cenie, za którÄ… nie da siÄ™ legalnie zutylizować, wiÄ™c za parÄ™ lat dowie siÄ™ z mediów w jakim dole pod Lublinem siÄ™ to znajduje. 20 |
Data: Pa?dziernik 08 2017 08:26:44 | Temat: Re: W³a¶ciciel ASO w Polsce | Autor: Budzik | U¿ytkownik ... Nie mo¿na oddaæ zu¿ytego oleju do legalnie dzia³aj±cego zak³adu? http://superauto24.se.pl/moto-news/zuzyty-przepracowany-olej-silnikowy- chodliwy-towar-kto-i-po-co-go-skupuje_552452.html http://tiny.pl/gpc21 -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa siê my¶l, ¿e dla unikniêcia publicznego zgorszenia trzeba unikaæ prawdy" 21 |
Data: Pa?dziernik 08 2017 13:04:27 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: Pszemol | wrote: W dniu niedziela, 8 pa¼dziernika 2017 02:08:03 UTC+2 u¿ytkownik Poldek napisa³: Chyba? Czyli nie wiesz ale siÄ™ wypowiadasz? Zak³ad który naprawia silniki ma to ju¿ za³atwione i utylizuje setki litrów oleju - te 3-5 litrów od Ciebie czy innego hobbysty nie zrobi mu ró¿nicy. Niektóre zak³ady majÄ… nawet piece do ogrzewania siÄ™ przepracowanym olejem i chÄ™tnie przyjmÄ… od Ciebie paliwo do pieca. A gdyby tego starego oleju by³a cysterna, Mówimy o hobbystach, we¼ siÄ™ nie wyg³upiaj. to dochodzi transport materia³ów niebezpiecznych, czyli przepisy o ADR. W realu znajomy warsztat z grzecznoÅ›ci we¼mie a potem razem z zu¿ytym I w zwiÄ…zku z tym nie nale¿y robić wymiany oleju samemu, nie wolno nawet zawie¼Ä‡ do wymiany do znajomego warsztatu i jedynym miejscem jest ASO :-)))) 22 |
Data: Pa?dziernik 08 2017 08:56:22 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: | W dniu niedziela, 8 pa¼dziernika 2017 15:04:28 UTC+2 u¿ytkownik Pszemol napisa³: I w zwiÄ…zku z tym nie nale¿y robić wymiany oleju samemu, nie wolno nawet Nic takiego nie sugerowa³em. I pisa³em, ¿e nieoficjalnie zaprzyja¼niony warsztat olej we¼mie, bo i tak ma umowÄ™ z kimÅ› (najczęściej dostawcÄ… oleju)na odbiór i utylizacjÄ™. Do kilkuset warsztatów w szeroko pojÄ™tej po³udniowej Polsce dostarczam czyÅ›ciwo (szmaty) wielokrotnego u¿ytku i bardzo czÄ™sto odbierany pojemnik z brudnymi szmatami jest ponad normÄ™ ciÄ™¿ki, bo warsztatowi "niechcÄ…cy" wleje siÄ™ trochÄ™ starego oleju, lub innego niepotrzebnego p³ynu. Z tego powodu ja osobiÅ›cie nie spotka³em siÄ™ ze skupem starego oleju, ale mo¿liwe, ¿e tak jest. Ten stary olej wsiÄ…kniÄ™ty w czyÅ›ciwo jest oczywiÅ›cie mile widziany w pralni, bo jest w ca³oÅ›ci odzyskiwany i s³u¿y m.in do ogrzewania ca³ego zak³adu. 23 |
Data: Pa?dziernik 08 2017 18:24:30 | Temat: Re: W³a¶ciciel ASO w Polsce | Autor: J.F. | Dnia Sun, 8 Oct 2017 08:56:22 -0700 (PDT), W dniu niedziela, 8 pa¼dziernika 2017 15:04:28 UTC+2 u¿ytkownik Pszemol napisa³: http://www.konsorcjum.jedlicze.com.pl/ http://www.ranflex.pl/o-firmie/ Ten stary olej A z komina leci czarny dym z dioksynami :-) J. 24 |
Data: Pa?dziernik 10 2017 00:43:58 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: | W dniu niedziela, 8 pa¼dziernika 2017 18:24:25 UTC+2 u¿ytkownik J..F. napisa³: > Ten stary olej Pralnia jest w Niemczech, wiÄ™c nawet godziny by nie polecia³. 25 |
Data: Pa?dziernik 08 2017 00:43:52 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: Kris | W dniu niedziela, 8 pa¼dziernika 2017 02:08:03 UTC+2 u¿ytkownik Poldek napisa³: Nie mo¿na oddać zu¿ytego oleju do legalnie dzia³ajÄ…cego zak³adu? SÄ… piece na zu¿yty olej Sporo warsztatów takie piece u¿ywa do ogrzewania stÄ…d i chÄ™tnie taki olej przyjmujÄ…. No i wtedy odpada problem z urzÄ™dniczÄ… "utylizacjÄ…" 26 |
Data: Pa?dziernik 09 2017 21:35:34 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: | On Sun, 8 Oct 2017 18:20:43 +0200, Tomasz Pyra Nie, od wielu lat nie ma takich pieców. Powa¿nie? http://www.firmamtm.pl/filter/20,231,olej-przepracowany -- Pozdrawiam - Dariusz NiemczyÅ„ski jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t 27 |
Data: Pa?dziernik 10 2017 00:34:13 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Mon, 09 Oct 2017 21:35:34 +0200, napisa³(a): On Sun, 8 Oct 2017 18:20:43 +0200, Tomasz Pyra W certyfikacie ka¿dy z tych pieców ma napisane: Rodzaj paliwa: olej opa³owy (i ¿aden inny) http://www.firmamtm.pl/file/23/deklaracja-we-i-ce-mtm-8-30 (bez rozszerzenia, ale to .pdf) W ¿adnym z nich nie wolno paliæ olejem przepracowanym. Natomiast oczywi¶cie sa do tego przystosowane. Widocznie produkowaæ i sprzedawaæ je wolno - jak antyradary :) Nie z tej firmy, ale w instrukcji jednego pieca na olej przepracowany nawet by³o "wink wink" w stylu, ¿e piec posiada zestaw filtrów chroni±cych urz±dzenie przed przypadkow± prac± na zanieczyszczonym oleju przepracowanym. Ale ¿e po zauwa¿eniu przypadkowego uruchmienia pieca na oleju przepracowany, ze wzglêdu na obowi±zujce normy ekologiczne, nale¿y go jak najszybciej wy³±czyæ ;) Tu jeszcze do poczytania (oczywi¶cie teskty trochê podhisteryzowane, ale meritum siê zgadza - czyli nie wolno): http://wyborcza.pl/akcje_specjalne/1,155201,19721114,olejem-z-silnika-pala-w-piecu.html https://krowoderska.pl/ogrzewanie-olejem-przepracowanym/ Inna sprawa ¿e faktycznie syf z takiego komina leci, ¿e pawia mo¿na pu¶ciæ tylko przeje¿d¿aj±c w okolicy takiego pieca - no ale czego siê nie robi ¿eby parê stów zaoszczêdziæ. 28 |
Data: Pa?dziernik 10 2017 14:12:42 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: Zenek Kapelinder | Dobrze wyregulowany piec na zuzyty olej nie dymi. Spaliny nie maja zadnego specyficznego zapachu. Przepracowany olej to weglowodor. Spala sie do dwutlenku wegla i wody. 29 |
Data: Pa?dziernik 08 2017 02:08:01 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: Poldek | W dniu 2017-10-08 o 00:14, Tomasz Pyra pisze: Dnia Sat, 7 Oct 2017 16:44:24 -0500, Pszemol napisa³(a): Nie mo¿na oddaæ zu¿ytego oleju do legalnie dzia³aj±cego zak³adu? Kiedy¶ samodzielnie wymienia³em olej. Niedaleko by³ warsztat, akurat nie zajmowa³ siê samochodami, tylko silnikami do ³odzi, ale przy wej¶ciu sta³a beczka na zu¿yty olej. Wla³em swój zu¿yty olej do tej beczki. To nie by³o legalne? Ew. gdyby odebrali ode mnie za op³at± i wystawili paragon fiskalny/fakturê, to mo¿e wtedy by³oby legalne? 30 |
Data: Pa?dziernik 08 2017 13:04:26 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: Pszemol | Tomasz Pyra wrote: Dnia Sat, 7 Oct 2017 16:44:24 -0500, Pszemol napisa³(a): Jaki to ma zwiÄ…zek z warunkami gwarancji na samochód? Jest mnóstwo metod aby je zagospodarować legalnie i zgodnie z ochronÄ… Å›rodowiska. Ja zu¿yty olej zawo¿Ä™ do sklepu z częściami po³Ä…czonym z warsztatem w jednÄ… firmÄ™. Do tego ¿aden bieg³y nie uwierzy ¿e bez przeszkolenia w centrali ktokolwiek To siÄ™ przyprowadzi innego bieg³ego, który potwierdzi, ¿e wymiana oleju jest jednÄ… z naj³atwiejszych rzeczy, które w³aÅ›ciciel mo¿e samemu zrobić i wielu hobbystów rutynowo robi. I nie sÄ…dzÄ™, aby jakakolwiek firma samochodowa nara¿a³a siÄ™ na wykrÄ™canie siÄ™ od honorowania gwarancji na samochód z powodu wymiany oleju zrobionej przez amatora - to by³aby kompromitacja i koszmarny PR. Poza tym - mój g³ówny argument polega na tym ¿e nikt CiÄ™ nie zmusza do robienia tego w ASO, gdzie wiesz ¿e nie tylko bÄ™dzie bardzo drogo za to co trzeba zrobić to jeszcze CiÄ™ namówiÄ… abyÅ› zrobi³ (i zap³aci³) du¿o rzeczy których nie musisz. 31 |
Data: Pa?dziernik 08 2017 19:29:12 | Temat: Re: W³a¶ciciel ASO w Polsce | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 8 Oct 2017 13:04:26 -0000 (UTC), Pszemol napisa³(a): Tomasz Pyra wrote: Zawozisz? Art 174 ustawy o odpadach. Legalny sposób, to podpisaæ umowê z firm± transportuj±c± odpady na wstawienie do Twojego warsztatu atestowanego pojemnika na odpady olejowe, który przez t± firmê zostanie pó¼niej odebrany. Przy czym z osob± prywatn± podobno nie ma mo¿liwo¶ci podpisania takiej umowy (przynajmniej tak twierdzi³y firmy zajmuj±ce siê odpadami w mojej okolicy). Do tego ¿aden bieg³y nie uwierzy ¿e bez przeszkolenia w centrali ktokolwiek Technicznie to ja siê oczywi¶cie prawie zgadzam. Na mocy jaki¶ unijnych regulacji które umo¿liwi³y serwisowanie siê poza ASO, oczywi¶cie mo¿esz _wykupiæ_ dostêp do serwisu w którym znajdziesz techniczn± dokumentacjê obs³ugi serwisowej auta. W praktyce to wygl±da tak, maj±c wykupiony dostêp, podajesz VIN i przebieg auta, dostajesz listê czynno¶ci do wykonania (czêsto z instrukcjami), i potem "odhaczasz" w systemie wykonane czynno¶ci. I zazwyczaj taki serwis, to poza wymian± oleju i filtrów jeszcze lista rzeczy do poprawienia po fabryce. Nie na tyle istotnych dla bezpieczeñstwa ¿eby robiæ z nich akcjê serwisow±, ale jednak wymaganych do zrobienia. Bez dostêpu do systemu, pewnie siê o tym nie dowiesz, nie zrobisz, a za pó¼niejsze uszkodzenie w wyniku takich zaniedbañ gwarant ju¿ odpowiedzialno¶ci pewnie nie uzna. A praktyka jest taka ¿e wykupienie dostêpu do wszystkich popularnych marek i modeli jest na tyle drogie, ¿e chyba niewiele niezale¿nych warsztatów siê na to decyduje. Poza tym - mój g³ówny argument polega na tym ¿e nikt Ciê nie zmusza do Z technicznego punktu widzenia ja siê z Tob± ca³kowicie zgadzam. Natomiast ¿ycie ¿yciem - jak w³a¶ciciel serwisuje samochód poza ASO, a zw³aszcza je¶li to robi samodzielnie, to mo¿e byæ pewien, ¿e w razie chêci skorzystania z gwarancji zacznie siê kopanie z koniem. Oczywi¶cie mo¿na siê szarpaæ, s±dziæ, biegli, mo¿e siê uda wygraæ, mo¿e siê nie uda - niektórzy nawet to lubi±. Smutna prawda jest taka, ¿e oficjalna sieæ dystrybucji jest monopolist± na rynku i z tej monopolistycznej pozycji bardzo chêtnie bêdzie korzystaæ. Do wyboru masz albo spu¶ciæ pokornie g³owê i zgodziæ siê na zasady narzucone przez monopolistê, albo i¶æ na wojnê i po¶wiciæ istotn± czê¶æ ¿ycia na walkê z koncernem. 32 |
Data: Pa?dziernik 09 2017 13:35:46 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: Pszemol | Tomasz Pyra wrote: Dnia Sun, 8 Oct 2017 13:04:26 -0000 (UTC), Pszemol napisa³(a): No piszÄ™ ¿e zawo¿Ä™. WÄ…tpisz? Czemu? Art 174 ustawy o odpadach. I dlatego osoby prywatne zawo¿Ä… do zak³adów, które utylizujÄ… bo majÄ… takie umowy. Do tego ¿aden bieg³y nie uwierzy ¿e bez przeszkolenia w centrali ktokolwiek Czyli w umowie gwarancyjnej wyczyta³eÅ› taki warunek zawiezienia do ASO czy nie znalaz³eÅ›? Bo ja widzÄ™ w warunkach gwarancji wymóg wymiany p³ynów w odpowiednich interwa³ach. Poza tym - mój g³ówny argument polega na tym ¿e nikt CiÄ™ nie zmusza do Ja mam zupe³nie inne doÅ›wiadczenie: ASO z poca³owaniem rÄ…czki przyjmuje naprawy gwarancyjne - czasem nawet wyszukujÄ… samodzielnie rzeczy do zrobienia na które siÄ™ klient nie skar¿y lub nawet nie zauwa¿y - najwyra¼niej fabryka p³aci im ca³kiem nie¼le. Có¿, pewnie wynika to w³aÅ›nie z faktu ¿e sÄ… odrÄ™bnym podmiotem gospodarczym i taka naprawa gwarancyjna, bÄ™dÄ…ca stratÄ… dla fabryki jest zyskiem i ¼ród³em przychodów dla ASO. Smutna prawda jest taka, ¿e oficjalna sieć dystrybucji jest monopolistÄ… na Jeszcze nie pokaza³eÅ› tego ¿e gwarant wymusza³by w umowie gwarancyjnej odwiedzenie ASO. 33 |
Data: Pa?dziernik 09 2017 16:23:20 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: J.F. | U¿ytkownik "Pszemol" napisa³ w wiadomoÅ›ci grup Tomasz Pyra wrote: Jest mnóstwo metod aby je zagospodarować legalnie i zgodnie z ochronÄ… Tomasz nie watpi. Art 174 ustawy o odpadach. I dlatego osoby prywatne zawo¿Ä… do zak³adów, które utylizujÄ… bo majÄ… takieumowy. Ale zawiezc im nie wolno :-) Tranportowac mogÄ… tylko odpowiednie firmy. Ustawy nie czytalem, moze sa tam jakies wyjatki, ale takie kwiatki to u nas normalne :-) J. 34 |
Data: Pa?dziernik 10 2017 12:09:41 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: Pszemol | J.F. wrote: U¿ytkownik "Pszemol" napisa³ w wiadomoÅ›ci grupMyÅ›lÄ™, ¿e nadinterpretujesz. 35 |
Data: Pa?dziernik 10 2017 14:28:02 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: J.F. | U¿ytkownik "Pszemol" napisa³ w wiadomoÅ›ci grup J.F. wrote: Tomasz Pyra wrote: I dlatego osoby prywatne zawo¿Ä… do zak³adów, które utylizujÄ… bo majÄ… Przeczytaj ustawe sam :-) Ja tylko znam opowiastke znajomego mysliwego - ustrzelil dzika, zawiozl do weterynarza, ten pobral probki, obejrzal pod mikroskopem i wydal wyrok - w³oÅ›nica. I sie nagle zrobi³ k³opot, bo to odpad niebezpieczny, trzeba oddac do fachowej utylizacji, fachowa firma troche km dalej, ale zawiezc tam nie mozna, bo trzeba fachowym transportem ... i kosztowal go ten dzik wiecej niz mieso byloby warte :-) J. 36 |
Data: Pa?dziernik 10 2017 01:14:13 | Temat: Re: W³a¶ciciel ASO w Polsce | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Mon, 9 Oct 2017 13:35:46 -0000 (UTC), Pszemol napisa³(a): Zawozisz? Ale Ty w USA mieszkasz? Tam mo¿e tak wolno. W Polsce w ka¿dym razie zabronione pod surow± kar±. I dlatego osoby prywatne zawo¿± do zak³adów, które utylizuj± bo maj± takie Jeszcze potrzebna jest umowa osoby z zak³adem. A takiej nikt podpisaæ nie chce, bo "osoba" odpadów przemys³owych ani produkowaæ, ani transportowaæ legalnie nie mo¿e. No chyba ¿e siê kto¶ zlituje i wstawi do prywatnego gara¿u jaki¶ pojemnik który raz do roku przy okazji opró¿ni. A praktyka jest taka ¿e wykupienie dostêpu do wszystkich popularnych marek Taki warunek by³by niezgodny z prawem. Natomiast jako¶ tak "pechowo", gwarant lubi robiæ pod górê tym co serwis okresowy robili poza ASO. Bo ja widzê w warunkach gwarancji wymóg wymiany p³ynów w odpowiednich Na pewno tylko i wy³±cznie p³ynów? Czy mo¿e jednak wymagany jest serwis okresowy zgodny z RMI? Poza tym - mój g³ówny argument polega na tym ¿e nikt Ciê nie zmusza do To dzia³a trochê inaczej - oni tych rzeczy nie wyszukuj±, a jak przyje¿d¿asz wbijaj± Twój VIN i przebieg w system komputerowy i dostaj± listê czynno¶ci do wykoania przy serwisie. Poza typow± obs³ug± (oleje, filtry) jest to jeszcze zestaw rzeczy do sprawdzenia i poprawienia po fabryce w celu zapobie¿enia przysz³ej awarii. Natomiast to jest w³a¶nie ten myk, ¿e w ASO ci to zrobi±, bo maj± dostêp do tej listy, któr± koncern buduje ma podstawie swoich statystyk awarii. Serwisuj±c siê w warsztacie niezale¿nym, który nie korzysta z systemu producenta, pewnie mechanicy nie bêd± wiedzieli o tych czynno¶ciach poprawiania po fabryce. Nie zrobienie tego mo¿e skutkowaæ awari±, której gwarant zapewne wtedy nie uzna. Oczywi¶cie je¶li warsztat w którym siê serwisowa³e¶ wykupi³ od koncernu us³ugê dostêpu do bazy (oni maj± wtedy ¶lad ¿e Twój VIN by³ wyszukiwany i serwis "odhaczony"), problemu pewnie nie bêdzie. 37 |
Data: Pa?dziernik 08 2017 20:03:25 | Temat: Re: W³a¶ciciel ASO w Polsce | Autor: J.F. | Dnia Sun, 8 Oct 2017 13:04:26 -0000 (UTC), Pszemol napisa³(a): Tomasz Pyra wrote: No nie wiem, nie wiem - powiedzmy ze w instrukcji jest jeszcze pare innych punktow przy okazji. Nawet niekoniecznie olejowych - np sprawdzic stan paska rozrzadu i posluchac odglosu w czasie pracy. Mozna bylo zauwazyc np zacierajacy sie napinacz, wymienic, to by sie 5 tys km pozniej pasek nie zerwal i nie zniszczyl silnika. A PR ... jak publika uslyszy, ze chcial zaoszczedzic 200zl na przegladzie i stracil 20 tys, to to bedzie wspanialy PR :-) No i ... jak wpiszesz w komputer, ze olej wymieniony ? :-) J. 38 |
Data: Pa?dziernik 09 2017 13:50:46 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: Pszemol | J.F. wrote: Dnia Sun, 8 Oct 2017 13:04:26 -0000 (UTC), Pszemol napisa³(a): W Acurze? ResetujÄ™ zmianÄ™ oleju i przeglÄ…d guzikami up/down/ok na desce rozdzielczej. W Hondzie jest tylko lampka od oleju ktora sie zapala po 8k mil i resetuje jÄ… przytrzymujÄ…c wcisniety na 10 sekund guzik do resetowania trip counter i przekrÄ™cajÄ…c kluczyk w stacyjce. Instrukcja u¿ytkowania samochodu pokazuje/opisuje jak to zrobić, ¿adna tajemnica. 39 |
Data: Pa?dziernik 10 2017 17:33:51 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: Cavallino | W dniu 10-10-2017 o 15:14, Marek pisze: Mialem nawet zgrzyt z ASO Mitsubishi, kiedy na pierwszej wymianie na gwarancji nie chcieli zalać moim olejem tylko zalali jakims gownianym shellem, który od razu po wymiamie wyglÄ…da³ jak smo³a. Od razu pojechalem do innego warsztatu, wylali mi to, zalalem dedykowanym do tego silnika (diesel) Motulem. Olej by³ prawie prze¼roczysty, taki czysciutuki. Pojecha³em z powrotem do ASO pokazać, jak powinien wyglÄ…dać olej. Tylko wzruszyli ramionami. Co ciekawe olej by³ czysty do ok 10tys. przebiegu. Nikt nie chcia³ uwierzyć jak pokazywalem bagnet. Jest du¿a szansa, ¿e jakbyÅ› przep³uka³ silnik olejem w odwrotnej kolejnoÅ›ci, to wynik by³by taki sam. 40 |
Data: Pa?dziernik 10 2017 18:29:05 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: Marek | On Tue, 10 Oct 2017 17:33:51 +0200, Cavallino wrote: Jest du¿a szansa, ¿e jakbyÅ› przep³uka³ silnik olejem w odwrotnej kolejnoÅ›ci, to wynik by³by taki sam. Nie ma szans, ta czystoæ utrzymywa³a siÄ™ przez kolejne miesiÄ…ce.. X-clean na prawdÄ™ pod v tym wzglÄ™dem jest bezkonkurencyjny. Shell by³.zalany od nowoÅ›ci i by³ ju¿ czarny po 500km przebiegu (wymiana by³a coÅ› ko³o 1500). -- Marek 41 |
Data: Pa?dziernik 10 2017 18:39:57 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: Cavallino | W dniu 10-10-2017 o 18:29, Marek pisze: On Tue, 10 Oct 2017 17:33:51 +0200, Cavallino wrote: Jak clean, to powinien czyÅ›cić, czyli siÄ™ brudzić. Jak siÄ™ nie brudzi, to czyÅ›ci s³abo..... 42 |
Data: Pa?dziernik 10 2017 18:54:42 | Temat: Re: W³a¶ciciel ASO w Polsce | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 10 Oct 2017 18:39:57 +0200, Cavallino napisa³(a): W dniu 10-10-2017 o 18:29, Marek pisze: Dzia³ marketingu zauwa¿y³ ¿e klienci chc± je¼dziæ na czystym oleju i kaza³ in¿ynierom zrobiæ tak ¿eby olej by³ przezroczysty ;) I zrobili :) Natomiast faktycznie ciekawe gdzie wtedy jest ta sadza, je¶li nie w oleju. Swoj± drog± to s³ysza³em kiedy¶ ¿e mo¿na zrobiæ taki szwindel, ¿e nieuczciwy mechanik zamiast wymieniaæ olej tylko dolawa do niego czego¶ tam (chlor? aceton?) i w³±cza na chwilê silnik. Jak klient wraca, to olej na bagnecie jest ju¿ ¶liczny, czy¶ciutki w kolorze miodu. 43 |
Data: Pa?dziernik 10 2017 19:01:55 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: Cavallino | W dniu 10-10-2017 o 18:54, Tomasz Pyra pisze: Swoj± drog± to s³ysza³em kiedy¶ ¿e mo¿na zrobiæ taki szwindel, ¿e A reszta (syf) gdzie siê podziewa w tym momencie? 44 |
Data: Pa?dziernik 10 2017 20:37:58 | Temat: Re: W³a¶ciciel ASO w Polsce | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 10 Oct 2017 19:01:55 +0200, Cavallino napisa³(a): W dniu 10-10-2017 o 18:54, Tomasz Pyra pisze: Bojê siê nawet zastanawiaæ ;) 45 |
Data: Pa?dziernik 10 2017 21:31:01 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: Marek | On Tue, 10 Oct 2017 20:37:58 +0200, Tomasz Pyra wrote: BojÄ™ siÄ™ nawet zastanawiać ;) W filtrze, Watsonie. -- Marek 46 |
Data: Pa?dziernik 10 2017 22:25:51 | Temat: Re: W³a¶ciciel ASO w Polsce | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 10 Oct 2017 21:31:01 +0200, Marek napisa³(a): On Tue, 10 Oct 2017 20:37:58 +0200, Tomasz Pyra Wydaje mi siê, ¿e filtr oleju ³apie czastki o rz±d wielko¶ci wiêksza niz cz±steczki sadzy. Gdyby mia³ filtrowaæ olej z tak drobnych cz±stek, to pewnie bardzo szybko by siê zatka³. 47 |
Data: Pa?dziernik 10 2017 14:37:17 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: Zenek Kapelinder | I sie zatyka tylko uzytkownik o tym nie wie. W kazdym filtrze, bocznikowym i pelnego przeplywu, jest zawor ktory sie otwiera zeby nie dopuscic do wzrostu cisnienia w filtrze. Czasami zawor potrafi sie zawiesic. Skutkuje to w niektorych silnikach dluzszym czasem swiecenia kontrolki od cisnienia bo goracy olej splywa z magistrali przez pompe do miski i pompa musi dluzej pracowac zeby uzupelnic brak oleju. Czasami przy uruchomieniu przez kilka sekund z silnika wydobywa sie dziwny dzwiek. Robi go zapowietrzona pompa oleju. 48 |
Data: Pa?dziernik 10 2017 20:04:46 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: Pszemol | Tomasz Pyra wrote: Dnia Tue, 10 Oct 2017 18:39:57 +0200, Cavallino napisa³(a): Nie wierz we wszystkie takie bajki. 49 |
Data: Pa?dziernik 10 2017 23:49:05 | Temat: Re: W³a¶ciciel ASO w Polsce | Autor: J.F. | Dnia Tue, 10 Oct 2017 20:04:46 -0000 (UTC), Pszemol napisa³(a): Tomasz Pyra wrote: Pszemolu, ale w zasadzie - czemu nie ? Tylko nie bardzo wiem co by to moglo byc ... chloru sie nie doleje, ale chlorowanie sadzy byloby ciekawe. CS2 tez bezbarwny. O - utlenic sadze byloby swietnie :-) a temat zdaje sie byc ciekawy https://www.google.com/patents/EP0416907A2?cl=en http://papers.sae.org/2010-01-2101/ http://papers.sae.org/2006-01-3473/ J. 50 |
Data: Pa?dziernik 11 2017 19:18:46 | Temat: Re: W³a¶ciciel ASO w Polsce | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 10 Oct 2017 18:48:17 -0500, Pszemol napisa³(a): Jak klient wraca, to olej na bagnecie jest ju¿ ¶liczny, czy¶ciutki wNie wierz we wszystkie takie bajki. Ty to chyba nie z USA jeste¶, a prosto z Ksiê¿yca ;) 51 |
Data: Pa?dziernik 10 2017 21:29:49 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: Marek | On Tue, 10 Oct 2017 18:39:57 +0200, Cavallino wrote: Jak clean, to powinien czyÅ›cić, czyli siÄ™ brudzić. Brud ma zostac na filtrze a nie w oleju. -- Marek 52 |
Data: Pa?dziernik 10 2017 20:07:02 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: Pszemol | Marek wrote: On Tue, 10 Oct 2017 18:39:57 +0200, Cavallino Tylko wiÄ™ksze czÄ…stki. Reszta bÄ™dzie w oleju rozpuszczona. Zu¿ycia oleju silnikowego nie rozpoznaje siÄ™ po jego kolorze. Ciemny, brudny kolor jest normalny. 53 |
Data: Pa?dziernik 10 2017 22:23:58 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: Marek | On Tue, 10 Oct 2017 20:07:02 -0000 (UTC), Pszemol wrote: Tylko wiÄ™ksze czÄ…stki. Reszta bÄ™dzie w oleju rozpuszczona. Xclean w³aÅ›nie dba o to by mniejsze ³Ä…czyć w wiÄ™ksze by filtr ³atwiej je wychwyci³. Dlatego xclean jest ciemnejszy jak jest zimny a robi siÄ™ prawie bezbarwny na gorÄ…co. -- Marek 54 |
Data: Pa?dziernik 10 2017 23:07:42 | Temat: Re: W³a¶ciciel ASO w Polsce | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 10 Oct 2017 22:23:58 +0200, Marek napisa³(a): On Tue, 10 Oct 2017 20:07:02 -0000 (UTC), Pszemol Tak na ch³opski rozum, to chyba lepiej ¿eby po silniku lata³y mniejsze ni¿ wiêksze? A filtr w dzisiejszych samochodach to taki prawie umowny - niewielka czê¶æ oleju przez niego przep³ywa, raczej do ³apania wiêkszych syfów, a nie cz±steczek sadzy które pewnie i tak siê przez niego przedostan± po jakim¶ czasie. 55 |
Data: Pa?dziernik 10 2017 22:31:53 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: Cavallino | W dniu 10-10-2017 o 21:29, Marek pisze: On Tue, 10 Oct 2017 18:39:57 +0200, Cavallino wrote: I mówisz, ¿e czo³owe firmy Å›wiata produkujÄ…ce oleje nie potrafiÄ… tego zrobić? 56 |
Data: Pa?dziernik 11 2017 19:19:17 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: | On Tue, 10 Oct 2017 22:31:53 +0200, Cavallino I mówisz, ¿e czo³owe firmy Å›wiata produkujÄ…ce oleje nie potrafiÄ… tego Nie wiesz ¿e przecie¿ Motul to panaceum na wszystko? ;) -- Pozdrawiam - Dariusz NiemczyÅ„ski jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t 57 |
Data: Pa?dziernik 11 2017 19:24:43 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: Cavallino | W dniu 11-10-2017 o 19:19, pisze: On Tue, 10 Oct 2017 22:31:53 +0200, Cavallino No baaaa... 58 |
Data: Pa?dziernik 11 2017 20:52:59 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: Marek | On Wed, 11 Oct 2017 19:24:43 +0200, Cavallino wrote: No baaaa... WidzÄ™, ze fascynatow Superolem jest wiÄ™cej ni¿ by siÄ™ mo¿na by³o spodziewać :) -- Marek 59 |
Data: Pa?dziernik 10 2017 20:04:45 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: Pszemol | Marek wrote: On Sun, 8 Oct 2017 13:04:26 -0000 (UTC), Pszemol Typowe po podwójnej wymianie. Ka¿dy olej bÄ™dzie brudny po pierwszej wymianie. ZanieczyszczajÄ… go momentalnie resztki oleju starego, zw³aszcza, ¿e wielu producentów (np Honda) wymienia filtr co drugÄ… wymianÄ™ oleju, wiÄ™c nie ma bola aby olej by³ czyÅ›ciutki po wymianie. Ty pop³uka³eÅ› silnik tym olejem z ASO, potem wymieni³eÅ› jeszcze raz, no i by³ czysty, nic dla mnie dziwnego. 60 |
Data: Pa?dziernik 10 2017 22:20:50 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: Marek | On Tue, 10 Oct 2017 20:04:45 -0000 (UTC), Pszemol wrote: Ty pop³uka³eÅ› silnik tym olejem z ASO, potem wymieni³eÅ› jeszcze raz, no i Nie zrozumia³eÅ›. Ten olej by³ czysty przez nastÄ™pne 10kkm. Z innymi olejami ta sztuczka nie wychodzi, sÄ… czyste owszem po takiej podwójnej podmianie ale po 100km ju¿ sÄ… czarne. -- Marek 61 |
Data: Pa?dziernik 10 2017 22:29:01 | Temat: Re: W³a¶ciciel ASO w Polsce | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 10 Oct 2017 22:20:50 +0200, Marek napisa³(a): On Tue, 10 Oct 2017 20:04:45 -0000 (UTC), Pszemol A sk±d przekonanie ¿e jasny kolor oleju to jaki¶ pozytywny objaw? Nie jest wrêcz przeciwnie? Bo moim zdaniem ta czerñ nie pochodzi z oleju, a jest wynikiem wymywania ró¿nych rzeczy (pewnie g³ównie sadzy) która ze spalin dostaje siê do elementów silnika. Wiêc maj±c olej który nieczernieje, raczej bym siê obawia³ gdzie jest ten syf, który powinien zostaæ wymyty przez olej. 62 |
Data: Pa?dziernik 10 2017 18:50:37 | Temat: Re: W³a¶ciciel ASO w Polsce | Autor: Pszemol | "Tomasz Pyra" wrote in message Dnia Tue, 10 Oct 2017 22:20:50 +0200, Marek napisa³(a): Dok³adnie tak. Kolega Marek jest fake ;-) 63 |
Data: Pa?dziernik 10 2017 18:49:48 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: Pszemol | "Marek" wrote in message On Tue, 10 Oct 2017 20:04:45 -0000 (UTC), Pszemol wrote: Zrozumia³em co napisa³eÅ› i sÄ…dzÄ™ ¿e ciut naciÄ…gasz rzeczywistoæ :-) Z innymi olejami ta sztuczka Nie sÄ… czarne po 100km, teraz przesadzasz w drugÄ… stronÄ™. Po 100km sa czarne w tych silnikach, których wczeÅ›niej nie przep³uka³eÅ› innym olejem. 64 |
Data: Pa?dziernik 10 2017 14:24:21 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: Zenek Kapelinder | I mieli racje ze Cie olali cieplym moczem. Ciemny kolor oleju bierze sie z wegla jaki w nim jest. Wegiel w postaci w jakiej sie znajduje w oleju powoduje zmniejszenie wspolczynnika tarcia. Najlepsze wlasnosci smarne maja oleje powyzej 25% przebiegu nominalnego od zmiany do zmiany. 65 |
Data: Pa?dziernik 11 2017 19:14:44 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: | On Tue, 10 Oct 2017 15:14:47 +0200, Marek wrote: Co ciekawe olej by³ czysty Jeszcze napisz ¿e w dieslu. -- Pozdrawiam - Dariusz NiemczyÅ„ski jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t 66 |
Data: Pa?dziernik 11 2017 20:45:57 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: Marek | On Wed, 11 Oct 2017 19:14:44 +0200, wrote: Jeszcze napisz ¿e w dieslu. No ju¿ pisa³em, tak w dieslu. -- Marek 67 |
Data: Pa?dziernik 17 2017 00:02:26 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: | On Wed, 11 Oct 2017 20:45:57 +0200, Marek wrote: On Wed, 11 Oct 2017 19:14:44 +0200, wrote: Bardzo ciekawe, bardzo... -- Pozdrawiam - Dariusz NiemczyÅ„ski jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t 68 |
Data: Pa?dziernik 10 2017 15:14:47 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: Marek | On Sun, 8 Oct 2017 13:04:26 -0000 (UTC), Pszemol wrote: I nie sÄ…dzÄ™, aby jakakolwiek firma samochodowa nara¿a³a siÄ™ na wykrÄ™canie Z mojego doÅ›wiadczenia wynika, ¿e wiÄ™kszoæ ASO dowlnych marek zastrzega sobie prawo do odmowy naprawy gwarancyjnej jeÅ›li w jej trakcie uszkodzi siÄ™ silnik i stwierdza, ze by³ lany olej we w³asnym zakresie i inny ni¿ zalecany. OczywiÅ›cie to nie oznacza, ze we wlasnym zakresie nie da siÄ™ zalac odpowiednim olejem, da siÄ™. Ale takie gadki wystrasza wiÄ™kszoæ klientów, którzy chcieliby olej wymienić we w³asnym zakresie. Mialem nawet zgrzyt z ASO Mitsubishi, kiedy na pierwszej wymianie na gwarancji nie chcieli zalać moim olejem tylko zalali jakims gownianym shellem, który od razu po wymiamie wyglÄ…da³ jak smo³a. Od razu pojechalem do innego warsztatu, wylali mi to, zalalem dedykowanym do tego silnika (diesel) Motulem. Olej by³ prawie prze¼roczysty, taki czysciutuki. Pojecha³em z powrotem do ASO pokazać, jak powinien wyglÄ…dać olej. Tylko wzruszyli ramionami. Co ciekawe olej by³ czysty do ok 10tys. przebiegu. Nikt nie chcia³ uwierzyć jak pokazywalem bagnet. -- Marek 69 |
Data: Pa?dziernik 07 2017 16:44:24 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: Pszemol | "RadoslawF" wrote in message W dniu 2017-10-07 o 22:09, Tomasz Pyra pisze: Gwarant nie mo¿e wymagać abyÅ› wymienia³ p³yny ustrojowe w okreÅ›lonym miejscu, mo¿e tylko wymagać abyÅ› je wymieni³ w odpowiednich interwa³ach. Mo¿esz to zrobić nawet samemu. 70 |
Data: Pa?dziernik 08 2017 10:28:47 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: LEPEK | W dniu 07.10.2017 o 16:23, Tomasz Pyra pisze: Dnia Sat, 7 Oct 2017 12:33:08 -0000 (UTC), Pszemol napisa³(a): Rzeczywi¶cie, nie znam chyba producenta, który sam sprzedaje swoje produkty. Ale w Europie dzia³a te¿ trochê wielkich firm dealerskich, które s± po¶rednikami pomiêdzy producentem, a finalnym sprzedawc±. Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdañski no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01 Avensis ADT270 1ADFTV sedan'08 MX-5 II NB FL B6-ZE rdstr'03 71 |
Data: Pa?dziernik 08 2017 13:04:28 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: Pszemol | LEPEK wrote: W dniu 07.10.2017 o 16:23, Tomasz Pyra pisze:W³aÅ›nie o to chodzi ¿e producent aut nie sprzedaje bezpoÅ›rednio w detalu nowych aut. Czemu? Czy to taki k³opot np zrobić konfigurator opcji Corolli i sprzedać jÄ… pewnej części klientów przez internet, z wysy³kÄ…? Czy prawo obowiÄ…zujÄ…ce w EU chroni poÅ›rednika zabraniajÄ…c producentowi bezpoÅ›redniÄ… sprzeda¿ detalicznÄ…, podcinajÄ…cÄ… potencjalnie zyski poÅ›rednikom? Czy dzieje siÄ™ to nie na podstawie prawa tylko indywidualnÄ… umowÄ™ miÄ™dzy poÅ›rednikiem i producentem aut dajÄ…cÄ… mu wy³Ä…cznoæ, de facto status monopolisty w okreÅ›lonym rejonie geograficznym? 72 |
Data: Pa?dziernik 08 2017 20:42:20 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: yabba | W dniu 2017-10-08 o 20:26, J.F. pisze: Mieli powstac jacys multidealerzy, ale cos ich nie widac. Fiat, Alfa i Subaru pod jednym dachem: http://dukiewicz.pl/ yabba 73 |
Data: Pa?dziernik 08 2017 22:06:56 | Temat: Re: W³a¶ciciel ASO w Polsce | Autor: Yogi(n) | U¿ytkownik "yabba" napisa³ w wiadomo¶ci W dniu 2017-10-08 o 20:26, J.F. pisze: http://www.auto-complex.pl/firma/salon,nowy-sacz,1.html Kia, Suzuki, Mitsubishi, Subaru. A maj± jeszcze trzy inne salony (Suzuki, Opel, Kia) A wcze¶niej toyota, ale stracili akredytacjê, podobno z powodu sklepu z zamiennikami, który prowadzili drzwi obok (przychodzi³ klient do ASO toyoty, dowiadywa³ siê, ¿e wycieraczki kosztuj± 400 PLN - "Panie, czemu tak drogo? A, to zapraszamy do sklepu obok." Podobno ¿óltki siê wkurzy³y, przyjechali z d¼wigiem i zrobili spektalularn± akcjê zdjêcia logo toyoty ze ¶ciany budynku, bo w³a¶ciciel po utracie akredytacji nie chcia³ tego zrobiæ samodzielnie). -- Yogi(n) 74 |
Data: Pa?dziernik 09 2017 18:54:00 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: yabba | W dniu 2017-10-09 o 15:50, Pszemol pisze: yabba wrote: Tu napisali tak, jakby jedna firma wszystko robi³a. http://dukiewicz.pl/o-firmie/ Wed³ug tej strony jest siostrzana spó³ka od Subaru, ale w likwidacji. yabba 75 |
Data: Pa?dziernik 09 2017 21:42:35 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: | On Sun, 8 Oct 2017 20:42:20 +0200, yabba Fiat, Alfa i Subaru pod jednym dachem: Tu jest ich trochÄ™ wiÄ™cej: http://www.pgd.pl/ A to jest ciekawe: http://grupapietrzak.pl/ - Peugeot, Renault, Dacia... Maserati i Ferrari :) -- Pozdrawiam - Dariusz NiemczyÅ„ski jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t 76 |
Data: Pa?dziernik 09 2017 13:50:47 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: Pszemol | yabba wrote: W dniu 2017-10-08 o 20:26, J.F. pisze:Pytanie jest czy z puntu widzenia sÄ… to dwie firmy (Alfa/Fiat oraz Subaru) dzielÄ…ce ten sam budynek czy jest to formalnie jedna firma. 77 |
Data: Pa?dziernik 09 2017 10:04:20 | Temat: Re: W³a¶ciciel ASO w Polsce | Autor: J.F. | U¿ytkownik "Yakhub" napisa³ w wiadomo¶ci grup Dnia Sun, 8 Oct 2017 20:26:49 +0200, J.F. napisa³(a): To chyba w EU zakazane ... ale w praktyce jakos tak jest.https://goo.gl/maps/qoqbHjFQm4M2 Ale to z jednej stajni :-) Co prawda Skoda i WV raczej maja osobne salony :-) Na podobnej zasadzie https://goo.gl/maps/i7uV8So5m6u a w glebi jeszcze Renault, Dacia, Peugeot, kiedys Daewoo, VW - ale to byl duzy Polmozbyt za PRL, a potem jakos sprywatyzowali i chyba podzielili. J. 78 |
Data: Pa?dziernik 08 2017 20:26:49 | Temat: Re: W³a¶ciciel ASO w Polsce | Autor: J.F. | Dnia Sun, 8 Oct 2017 13:04:28 -0000 (UTC), Pszemol napisa³(a): LEPEK wrote: Problem nr 1 - kasa fiskalna. W zasadzie znikomy problem, chcesz, to kupujesz i uzywasz, ale jak nie chcesz ... sprzedasz jeden samochod a potem trzeba przez pare lat uzywac :-) Problem nr 2 - wysylka. Jak to dowiezc nabywcy ? Opcji az za duzo, ale koszta rosna. Problem nr 3 - klient kupujacy wysylkowo ma prawo zwrotu :-) problem nr 4 - jak masz taki sklep, to klient widzi cene. I dealer domaga sie wiekszego rabatu, albo przestawia na inna marke, a odwiedzajacym powie "sprzedawalem tu XXX, ale jak widac przestalem. Za duzo reklamacji, za duzo pretensji klientow". Co prawda rynek samochodow i tak dziala w taki sposob, wiec to nie problem :-) W dodatku mamy unijne uregulowania - z jednej strony dyktowanie przez producenta ceny detalicznej dealerom jest zakazane, z drugiej - najwyrazniej nie w samochodach :-) Czy prawo obowi±zuj±ce w EU chroni po¶rednika zabraniaj±c producentowi Tak swoja droga - to slyszy sie czasem o mozliwosci nabycia samochodu po znizkoewj cenie przez pracownikow fabryki ... sprzedaz bezposrednia? Czy dzieje siê to nie na podstawie prawa tylko indywidualn± umowê miêdzy To chyba w EU zakazane ... ale w praktyce jakos tak jest. Mieli powstac jacys multidealerzy, ale cos ich nie widac. J. 79 |
Data: Pa?dziernik 09 2017 16:10:40 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: J.F. | U¿ytkownik "Pszemol" napisa³ w wiadomoÅ›ci grup J.F. wrote: Czy to taki k³opot np zrobić konfigurator opcji Corolli i sprzedać jÄ… Nie rozumiem... o co Ci chodzi? Jak chcesz tak handlowac, to nie ma sprawy, instalujesz kase i zrobione. Ale jak nie chcesz ... grozi Ci, ze po jednej sprzedazy bedziesz musial zainstalowac, potem jakies codzienne raporty drukowac ... nie obslugujemy osob prywatnych i basta :-) Problem nr 2 - wysylka. Jak to dowiezc nabywcy ? Opcji az za duzo, ale Na lawecie, no jak to jak? Pociagiem, tirem ... a na male osiedle tirem nie podjedziesz, trzeba sobie plac przeladunkowy na male lawetki zorganizowac. Problem nr 3 - klient kupujacy wysylkowo ma prawo zwrotu :-)Czy to prawo w ca³ej EU? O ile pamietam to tak. No tu mo¿e być problem, aczkolwiek mo¿na to chyba A sprzedaje wysylkowo w EU ? problem nr 4 - jak masz taki sklep, to klient widzi cene. I dealer No ale producent mia³by tak sprzedawać, co wlaÅ›nie pozbawia³oby chleba Ale producent chce miec zaangazowanych dealerow, co na tym tez zarabiaja. A i serwis swiadcza. Widzisz gdzies jeszcze "sklepy firmowe" w swiecie ? No czasem sie zdarzy, Apple, Samsung - sporo firm jednak przez dealerow sprzedaje. Widac tak lepiej :-) Co prawda rynek samochodow i tak dziala w taki sposob, wiec to nieA mo¿e to tylko pozory jakie stwarzajÄ… dilerzy ¿eby CiÄ™ przekonać ¿e CiÄ™ USA to inny swiat, ale w Niemczech ponoc upusty normalne. Dealer ponoc mala ma marze, to wiele nie upusci ... mnie tylko smieszy, jak slysze, ze gdzies tam rekordowa kare nalozyli, bo producent farby sie dogadal z marketami, zeby jedna cene trzymali, a w samochodach jakos to nie przeszkadza :-) Czy dzieje siÄ™ to nie na podstawie prawa tylko indywidualnÄ… umowÄ™ miÄ™dzyTo chyba w EU zakazane ... ale w praktyce jakos tak jest. Jesli status ASO fabryka udziela wedlug uznania to chyba nie udziela Kto ich tam wie, moze wystarczy wyrazic chec, miec odpowiednie pieniadze i fabryka z kazdym podpisze. Pod grozba unijnej kary :-) Tylko czy ktos w Pcimiu bedzie chcial otwierac drugi salon i ASO danej marki, jesli pierwszy nie ma oblozenia. I biznes sie kreci bez unijnych kar :-) J. 80 |
Data: Pa?dziernik 09 2017 21:51:22 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: | On Mon, 9 Oct 2017 16:10:40 +0200, "J.F." Pociagiem, tirem ... a na male osiedle tirem nie podjedziesz, trzeba Wielka lora wozi Toyoty do salonu na warszawskich W³ochach. Zobacz sobie na GSV jak to wyglada. Nikt nie bÄ™dzie siÄ™ bawi³ w prze³adowywanie na "ma³e lawetki". Tak to sobie diler moze wozić z jednego salonu do drugiego, jak ma takie potrzeby. -- Pozdrawiam - Dariusz NiemczyÅ„ski jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t 81 |
Data: Pa?dziernik 09 2017 09:17:33 | Temat: Re: W³a¶ciciel ASO w Polsce | Autor: Yakhub | Dnia Sun, 8 Oct 2017 20:26:49 +0200, J.F. napisa³(a): To chyba w EU zakazane ... ale w praktyce jakos tak jest. https://goo.gl/maps/qoqbHjFQm4M2 -- Yakhub 82 |
Data: Pa?dziernik 09 2017 13:50:46 | Temat: Re: W³aÅ›ciciel ASO w Polsce | Autor: Pszemol | J.F. wrote: Dnia Sun, 8 Oct 2017 13:04:28 -0000 (UTC), Pszemol napisa³(a): Nie rozumiem... o co Ci chodzi? Problem nr 2 - wysylka. Jak to dowiezc nabywcy ? Opcji az za duzo, ale Na lawecie, no jak to jak? A jak sÄ…dzisz dziÅ› samochody trafiajÄ… z jakiegoÅ› portu wy³adunkowego w Gdyni do ASO w Krakowie? Helikopterem? Problem nr 3 - klient kupujacy wysylkowo ma prawo zwrotu :-) Czy to prawo w ca³ej EU? No tu mo¿e być problem, aczkolwiek mo¿na to chyba jakoÅ› obejæ? :-) Ciekawe jak rozwiÄ…zuje to prawo Tesla. problem nr 4 - jak masz taki sklep, to klient widzi cene. I dealer No ale producent mia³by tak sprzedawać, co wlaÅ›nie pozbawia³oby chleba dilerom. Tesla tak sprzedaje auta. Co prawda rynek samochodow i tak dziala w taki sposob, wiec to nie A mo¿e to tylko pozory jakie stwarzajÄ… dilerzy ¿eby CiÄ™ przekonać ¿e CiÄ™ lubiÄ… i sprzedaliby Ci taniej ale nie dadzÄ… rady bo im fabryka nie pozwala? Ja wtedy wychodzÄ™ i wo³ajÄ… mnie spod drzwi abym wróci³ do negocjacji :-)) Czy prawo obowiÄ…zujÄ…ce w EU chroni poÅ›rednika zabraniajÄ…c producentowi Ciekawe jak to sobie rozwiÄ…zali. Czy dzieje siÄ™ to nie na podstawie prawa tylko indywidualnÄ… umowÄ™ miÄ™dzy Jesli status ASO fabryka udziela wedlug uznania to chyba nie udziela takiego statusu dwum stacjom obs³ugi w Pcimiu górnym... 83 |
Data: Pa?dziernik 07 2017 14:46:10 | Temat: Re: W³a¶ciciel ASO w Polsce | Autor: Pszemol | "Tomasz Pyra" wrote in message Dnia Sat, 7 Oct 2017 12:33:08 -0000 (UTC), Pszemol napisa³(a): Ja tak my¶la³em jak by³em nastolatkiem dawno temu i rodzice kupili Poloneza. Mia³o autko ci±g³e problemy z hamulcami i mimo odwiedzin w ASO panowie nie umieli sobie poradziæ z problemami. Zachodzi³em wtedy w g³owê o to, jak to mo¿liwe ¿e wyprodukowali i sami swojego nie potrafi± ogarn±æ... :-) Potem, jak ju¿ mieszka³em w USA, to te¿ jako¶ lokalne ASO tymi szyldami bardzo wyra¼nie podkre¶laj± zwi±zki z fabryk± i nie daj± ¿adnego sygna³u ¿e s± odrêbn± firm±. My¶lê ¿e wiele osób myli sobie ¿e rozmawiaj± z producentem a conajmniej z gwarantem. |