Witam.
Kupiłem jakiś czas temu samochód. Od samego początku powyżej 120km/h czuć wibracje na samochodzie. Przy 150km/h czuć już bardzo mocne wibracje, praktycznie masaż w pupę :)
Auto osobowe, napęd 4x4 staly.
Zacząłem od sprawdzenia felg, czy są proste i wyważone.
Dwóch różnych oponiarzy - nie pomoglo.
Wymieniłem łożyska z tyłu - nie pomogło.
Wywaliłem tylny dyfer, rozebrałem w celu sprawdzenia lożysk - wszystko jak nowe.
Wymieniłem łożysko na wale napędowym - nie pomogło.
Rozebralem sprzęglo wiskotyczne (tak to się chyba nazywa) które przekazuje napęd ze skrzyni na tył - nie ma się do czego przyczepić.
Zaznaczam że drgań nie czuć na kierownicy, tylko na całym samochodzie.
Odpalałem napędy na podniesionym aucie, wał nie bije, półosie (4 szt) nie biją - chodzą równo wszystkie, nawet przy większych prędkosciach, albo jest to po prostu nie do zauważenia gołym okiem.
Została mi tylko skrzynia biegów, która po odpuszczeniu pedału gazu delikatnie wyje. Jak wcisnę sprzęgło - cichnie. Wydaje mi się że to mechanizm różnicowy albo łożyska na nim.
Na każdym biegu jest to samo, więc stawiam na mechanizm.
Macie jakieś pomysły co powinienem jeszcze sprawdzić / wymienić???
Pozdrawiam - Darek.
2 |
Data: Czerwiec 05 2010 11:02:20 |
Temat: Re: Wibracje powyzej 120km/h |
Autor: JAM |
On Jun 5, 1:26 pm, news-gazeta wrote:
Witam.
Kupiłem jakiś czas temu samochód. Od samego początku powyżej 120km/h
czuć wibracje na samochodzie. Przy 150km/h czuć już bardzo mocne
wibracje, praktycznie masaż w pupę :)
Auto osobowe, napęd 4x4 staly.
Zacząłem od sprawdzenia felg, czy są proste i wyważone.
Dwóch różnych oponiarzy - nie pomoglo.
Wymieniłem łożyska z tyłu - nie pomogło.
Wywaliłem tylny dyfer, rozebrałem w celu sprawdzenia lożysk - wszystko
jak nowe.
Wymieniłem łożysko na wale napędowym - nie pomogło.
Rozebralem sprzęglo wiskotyczne (tak to się chyba nazywa) które
przekazuje napęd ze skrzyni na tył - nie ma się do czego przyczepić.
Zaznaczam że drgań nie czuć na kierownicy, tylko na całym samochodzie.
Odpalałem napędy na podniesionym aucie, wał nie bije, półosie (4 szt)
nie biją - chodzą równo wszystkie, nawet przy większych prędkosciach,
albo jest to po prostu nie do zauważenia gołym okiem.
Została mi tylko skrzynia biegów, która po odpuszczeniu pedału gazu
delikatnie wyje. Jak wcisnę sprzęgło - cichnie. Wydaje mi się że to
mechanizm różnicowy albo łożyska na nim.
Na każdym biegu jest to samo, więc stawiam na mechanizm.
Macie jakieś pomysły co powinienem jeszcze sprawdzić / wymienić???
Pozdrawiam - Darek.
Sprawdz wywazenie walu napedowego.
JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/
3 |
Data: Czerwiec 05 2010 20:14:52 | Temat: Re: Wibracje powyzej 120km/h | Autor: BartekK |
W dniu 2010-06-05 20:02, JAM pisze:
On Jun 5, 1:26 pm, wrote:
Witam.
Kupiłem jakiĹ czas temu samochód. Od samego poczÄ
tku powyżej 120km/h
czuÄ wibracje na samochodzie. Przy 150km/h czuÄ już bardzo mocne
wibracje, praktycznie masaż w pupÄ :)
Auto osobowe, napÄd 4x4 staly.
ZaczÄ
łem od sprawdzenia felg, czy sÄ
proste i wyważone.
Dwóch różnych oponiarzy - nie pomoglo.
Wymieniłem łożyska z tyłu - nie pomogło.
Wywaliłem tylny dyfer, rozebrałem w celu sprawdzenia lożysk - wszystko
jak nowe.
Wymieniłem łożysko na wale napÄdowym - nie pomogło.
Rozebralem sprzÄglo wiskotyczne (tak to siÄ chyba nazywa) które
przekazuje napÄd ze skrzyni na tył - nie ma siÄ do czego przyczepiÄ.
Zaznaczam że drgaĹ nie czuÄ na kierownicy, tylko na całym samochodzie.
Odpalałem napÄdy na podniesionym aucie, wał nie bije, półosie (4 szt)
nie bijÄ
- chodzÄ
równo wszystkie, nawet przy wiÄkszych prÄdkosciach,
albo jest to po prostu nie do zauważenia gołym okiem.
Została mi tylko skrzynia biegów, która po odpuszczeniu pedału gazu
delikatnie wyje. Jak wcisnÄ sprzÄgło - cichnie. Wydaje mi siÄ że to
mechanizm różnicowy albo łożyska na nim.
Na każdym biegu jest to samo, wiÄc stawiam na mechanizm.
JeĹli "szum/wycie" zwiÄ
zane jest ze sprzÄgłem (znika gdy naciĹniesz sprzÄgło) - to może to łożysko oporowe na łapie sprzÄgła?
Macie jakieĹ pomysły co powinienem jeszcze sprawdziÄ / wymieniÄ???
Sprawdz wywazenie walu napedowego.
To by 'w powietrzu' też mu wyszło, a wrÄcz bardziej niż wyszło - wał nieźle telepie siÄ "na oko", mimo że wcale nie musi byÄ źle wyważony, a jakby był źle - to by było raczej widaÄ że skacze jak głupi
Może poduszki pod silnikiem? Ja u siebie też walczyłem z felgami, cudami - a po prostu jedna poduszka siadała pod ciÄżarem silnika + siła skrÄcajÄ
ca silnik w osi auta, co powodowało mocniejsze przenoszenie drgaĹ. Wykryjesz to w ten sposób- gdy jedziesz z tÄ
prÄdkoĹciÄ
gdy ci wyczuwalnie drży - wyłÄ
cz silnik, wciĹnij sprzÄgło i zobacz - jak drgania znikÄ
winne zawieszenie silnika. Tylko uważaj podczas takiego, bo jak zgasisz silnik, to wspomagania zniknÄ
.
--
| Bartlomiej Kuzniewski
| GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173
4 |
Data: Czerwiec 05 2010 11:38:58 | Temat: Re: Wibracje powyzej 120km/h | Autor: JAM |
On Jun 5, 2:14 pm, BartekK wrote:
W dniu 2010-06-05 20:02, JAM pisze:
> On Jun 5, 1:26 pm, wrote:
>> Witam.
>> Kupiłem jakiś czas temu samochód. Od samego początku powyżej 120km/h
>> czuć wibracje na samochodzie. Przy 150km/h czuć już bardzo mocne
>> wibracje, praktycznie masaż w pupę :)
>> Auto osobowe, napęd 4x4 staly.
>> Zacząłem od sprawdzenia felg, czy są proste i wyważone.
>> Dwóch różnych oponiarzy - nie pomoglo.
>> Wymieniłem łożyska z tyłu - nie pomogło.
>> Wywaliłem tylny dyfer, rozebrałem w celu sprawdzenia lożysk - wszystko
>> jak nowe.
>> Wymieniłem łożysko na wale napędowym - nie pomogło.
>> Rozebralem sprzęglo wiskotyczne (tak to się chyba nazywa) które
>> przekazuje napęd ze skrzyni na tył - nie ma się do czego przyczepić.
>> Zaznaczam że drgań nie czuć na kierownicy, tylko na całym samochodzie.
>> Odpalałem napędy na podniesionym aucie, wał nie bije, półosie (4 szt)
>> nie biją - chodzą równo wszystkie, nawet przy większych prędkosciach,
>> albo jest to po prostu nie do zauważenia gołym okiem.
>> Została mi tylko skrzynia biegów, która po odpuszczeniu pedału gazu
>> delikatnie wyje. Jak wcisnę sprzęgło - cichnie. Wydaje mi się że to
>> mechanizm różnicowy albo łożyska na nim.
>> Na każdym biegu jest to samo, więc stawiam na mechanizm.
Jeśli "szum/wycie" związane jest ze sprzęgłem (znika gdy naciśniesz
sprzęgło) - to może to łożysko oporowe na łapie sprzęgła?
>> Macie jakieś pomysły co powinienem jeszcze sprawdzić / wymienić???
> Sprawdz wywazenie walu napedowego.
To by 'w powietrzu' też mu wyszło, a wręcz bardziej niż wyszło - wał
nieźle telepie się "na oko", mimo że wcale nie musi być źle wyważony, a
jakby był źle - to by było raczej widać że skacze jak głupi
Może poduszki pod silnikiem? Ja u siebie też walczyłem z felgami, cudami
- a po prostu jedna poduszka siadała pod ciężarem silnika + siła
skręcająca silnik w osi auta, co powodowało mocniejsze przenoszenie
drgań. Wykryjesz to w ten sposób- gdy jedziesz z tą prędkością gdy ci
wyczuwalnie drży - wyłącz silnik, wciśnij sprzęgło i zobacz - jak
drgania zniką winne zawieszenie silnika. Tylko uważaj podczas takiego,
bo jak zgasisz silnik, to wspomagania znikną.
--
| Bartlomiej Kuzniewski
| GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
|http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173
Jezeli drgania pojawiaja sie powyzej 120 km/h to zrodlem tych drgan
raczej bedzie uklad polozony za skrzynia biegow (i czesciowo w
skrzyni). Drgania silnika, lub sprzegla nie objawialyby sie przy
okreslonej predkosci, tylko raczej przy okreslonych obrotach. Chyba,
ze jest to kombinacja obrotow i momentu napedowego ale to raczej mniej
prawdopodobne.
JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/
5 |
Data: Czerwiec 05 2010 20:45:19 | Temat: Re: Wibracje powyzej 120km/h | Autor: Krzysiek Kielczewski |
On 2010-06-05, BartekK wrote:
Wykryjesz to w ten sposób- gdy jedziesz z tą prędkością gdy ci
wyczuwalnie drży - wyłącz silnik, wciśnij sprzęgło i zobacz - jak
Najpierw wciśnij sprzęgło, potem wyłącz silnik...
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
6 |
Data: Czerwiec 05 2010 20:56:21 | Temat: Re: Wibracje powyzej 120km/h | Autor: news-gazeta |
Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2010-06-05, BartekK wrote:
Wykryjesz to w ten sposób- gdy jedziesz z tą prędkością gdy ci wyczuwalnie drży - wyłącz silnik, wciśnij sprzęgło i zobacz - jak
Najpierw wciśnij sprzęgło, potem wyłącz silnik...
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
Powinienem napisać wcześniej, że faktycznie - nie gasiłem silnika,
ale czy wcisnę sprzęgło, czy wrzucę na luz - drgania są takie same - dlatego obstawiam układ napędowy - tą nieszczęsną skrzynię...
Zastanowię się jeszcze nad tym wyważeniem wału.
Pozdrawiam - Darek.
7 |
Data: Czerwiec 05 2010 23:18:19 | Temat: Re: Wibracje powyzej 120km/h | Autor: Krzysiek Kielczewski |
On 2010-06-05, news-gazeta wrote:
Powinienem napisać wcześniej, że faktycznie - nie gasiłem silnika,
ale czy wcisnę sprzęgło, czy wrzucę na luz - drgania są takie same -
dlatego obstawiam układ napędowy - tą nieszczęsną skrzynię...
Zastanowię się jeszcze nad tym wyważeniem wału.
Tak w ogóle to te drgania pojawiają się przy określonej prędkości
samochodu czy przy określonej prękości obrotowej silnika? Bo jeśli to
pierwsze to raczej cały układ napędowy możesz skreślić z listy
podejrzanych...
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
8 |
Data: Czerwiec 06 2010 10:17:45 | Temat: Re: Wibracje powyzej 120km/h | Autor: news-gazeta |
Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2010-06-05, news-gazeta wrote:
Powinienem napisać wcześniej, że faktycznie - nie gasiłem silnika,
ale czy wcisnę sprzęgło, czy wrzucę na luz - drgania są takie same - dlatego obstawiam układ napędowy - tą nieszczęsną skrzynię...
Zastanowię się jeszcze nad tym wyważeniem wału.
Tak w ogóle to te drgania pojawiają się przy określonej prędkości
samochodu czy przy określonej prękości obrotowej silnika? Bo jeśli to
pierwsze to raczej cały układ napędowy możesz skreślić z listy
podejrzanych...
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
Drgania pojawiaja sie od predkosci 100km/h. Nie ma znaczenia na jakim biegu sie jedzie, ani jaka predkosc obrotowa silnika.
Pozdrawiam - Darek.
9 |
Data: Czerwiec 06 2010 11:39:48 | Temat: Re: Wibracje powyzej 120km/h | Autor: Krzysiek Kielczewski |
On 2010-06-06, news-gazeta wrote:
Tak w ogóle to te drgania pojawiają się przy określonej prędkości
samochodu czy przy określonej prękości obrotowej silnika? Bo jeśli to
pierwsze to raczej cały układ napędowy możesz skreślić z listy
podejrzanych...
Drgania pojawiaja sie od predkosci 100km/h. Nie ma znaczenia na jakim
biegu sie jedzie, ani jaka predkosc obrotowa silnika.
No to szukaj w tych elementach, których prędkości obrotowe zależą od
szybkości samochodu: koła, tarcze, łożyska... Generalnie od dyfra do
opon.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
10 |
Data: Czerwiec 07 2010 11:10:23 | Temat: Re: Wibracje powyzej 120km/h | Autor: Mirek Ptak |
Dnia 2010-06-06 11:39, *Krzysiek Kielczewski* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Tak w ogóle to te drgania pojawiają się przy określonej prędkości
samochodu czy przy określonej prękości obrotowej silnika? Bo jeśli to
pierwsze to raczej cały układ napędowy możesz skreślić z listy
podejrzanych...
Drgania pojawiaja sie od predkosci 100km/h. Nie ma znaczenia na jakim
biegu sie jedzie, ani jaka predkosc obrotowa silnika.
No to szukaj w tych elementach, których prędkości obrotowe zależą od
szybkości samochodu: koła, tarcze, łożyska... Generalnie od dyfra do
opon.
No i jeszcze w częściach, które mogą wibrować od pędu powietrza - osłona silnika, plastiki, może coś jeszcze
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
11 |
Data: Czerwiec 07 2010 09:11:00 | Temat: Re: Wibracje powyzej 120km/h | Autor: ąćęłńóśźż |
U mnie przykładowo przez zestaw letniego ogumienia lubi wpadać w rezonas przy pewnej konkretnej prędkości, szczególnie po dłuższym
postoju.
Na zimowym komplecie kół zero problemu, więc raczej 100% diagnozy.
-- -- -
| Zastanowię się jeszcze nad tym wyważeniem
12 |
Data: Czerwiec 05 2010 23:14:58 | Temat: Re: Wibracje powyzej 120km/h | Autor: CeSaR |
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/
Jeszcze chwila i Proga się nam objawi....
C
13 |
Data: Czerwiec 05 2010 20:25:18 | Temat: Re: Wibracje powyzej 120km/h | Autor: Olek |
On 2010-06-05 19:26, news-gazeta wrote:
Macie jakieś pomysły co powinienem jeszcze sprawdzić / wymienić???
sprawdź poduszki silnika - jak są uwalone to wibracje przechodzą na bude...
a sprawdzić możesz rozpędzając się gdzieś z górki na pustej drodze i wyłączając silnik z wrzuconym luzem - jak przestanie telepać to znaczy że poduchy
14 |
Data: Czerwiec 05 2010 21:54:31 | Temat: Re: Wibracje powyzej 120km/h | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak |
W dniu 2010-06-05 20:25, Olek pisze:
On 2010-06-05 19:26, news-gazeta wrote:
Macie jakieś pomysły co powinienem jeszcze sprawdzić / wymienić???
sprawdź poduszki silnika - jak są uwalone to wibracje przechodzą na bude...
a sprawdzić możesz rozpędzając się gdzieś z górki na pustej drodze i
wyłączając silnik z wrzuconym luzem - jak przestanie telepać to znaczy
że poduchy
Świetna metoda sprawdzenia. Odłączyć wszystko w rozpędzonym aucie, wspomaganie kierownicy i hamulców, abs i całą resztę.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
15 |
Data: Czerwiec 05 2010 23:16:47 | Temat: Re: Wibracje powyzej 120km/h | Autor: Krzysiek Kielczewski |
On 2010-06-05, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
sprawdź poduszki silnika - jak są uwalone to wibracje przechodzą na bude...
a sprawdzić możesz rozpędzając się gdzieś z górki na pustej drodze i
wyłączając silnik z wrzuconym luzem - jak przestanie telepać to znaczy
że poduchy
Świetna metoda sprawdzenia. Odłączyć wszystko w rozpędzonym aucie,
wspomaganie kierownicy i hamulców, abs i całą resztę.
Jak ktoś ma kawałek autostrady czy dobrej ekspresówki koło domu to
bardzo niebezpieczne to nie jest. Oczywiście zakładam, że kluczyków ze
stacyjki nie wyciągnie...
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
16 |
Data: Czerwiec 06 2010 13:18:13 | Temat: Re: Wibracje powyzej 120km/h | Autor: Olek |
On 2010-06-05 21:54, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
Świetna metoda sprawdzenia. Odłączyć wszystko w rozpędzonym aucie,
wspomaganie kierownicy i hamulców, abs i całą resztę.
dlatego napisałem na pustej drodze, przecież nikt nie każe robić to w centrum w szczycie...
z tego co czytałem w tym wątku to raczej wątpliwe by były to poduszki wywalone, więc odpuść
17 |
Data: Czerwiec 07 2010 09:12:10 | Temat: Re: Wibracje powyzej 120km/h | Autor: ąćęłńóśźż |
A w ogóle da się?
W niektórych nie.
-- -- -
| Odłączyć wszystko w rozpędzonym aucie, wspomaganie kierownicy i hamulców, abs i całą resztę.
18 |
Data: Czerwiec 07 2010 09:06:23 | Temat: Re: Wibracje powyzej 120km/h | Autor: krzysiek82 |
news-gazeta pisze:
Zaznaczam że drgań nie czuć na kierownicy, tylko na całym samochodzie.
Miałem podobnie i okazał się, że tarcze były krzywe, nie musiałem hamować żeby to czuć, poza tym felgi, opony, pierścienie centrujące do sprawdzenia.
--
krzysiek82
19 |
Data: Czerwiec 07 2010 09:09:52 | Temat: Re: Wibracje powyzej 120km/h | Autor: |
Witam serdecznie.
Szukasz od niewłaściwej strony.
Krzywa felga na tylnej osi. Ma małe bicie w pionie. Takie ledwie zauważalne na
wyważarce. Ewentualnie lekko zdeformowana opona, np z uszkodzoną osnową.
Po około kilkudziesięciu kkm lub więcej padnie tez łożysko na tym kole.
Pozdrawiam.
Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
20 |
Data: Czerwiec 07 2010 14:25:47 | Temat: Re: Wibracje powyzej 120km/h | Autor: J.F. |
Użytkownik "news-gazeta" napisał w
Zaznaczam że drgań nie czuć na kierownicy, tylko na całym samochodzie.
zamien opony tyl-przod. Jak bedzie czuc na kierownicy, to jednak kola/opony.
J.
21 |
Data: Czerwiec 08 2010 19:42:05 | Temat: Re: Wibracje powyzej 120km/h | Autor: Wiktor |
news-gazeta pisze:
Zacząłem od sprawdzenia felg, czy są proste i wyważone.
a doważałeś koła na samochodzie?
Wiktor
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | |