Grupy dyskusyjne   »   Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.

Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.



1 Data: Listopad 18 2010 16:05:38
Temat: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Autor: JAM 

http://www.engineeringtv.com/video/Opposed-Piston-Opposed-Cylinder

JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/



2 Data: Listopad 19 2010 07:43:31
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Autor: Andrzej Lawa 

W dniu 19.11.2010 01:05, JAM pisze:

http://www.engineeringtv.com/video/Opposed-Piston-Opposed-Cylinder

Nowym??

3 Data: Listopad 19 2010 09:27:06
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Autor: P.B. 

Dnia Fri, 19 Nov 2010 07:43:31 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

W dniu 19.11.2010 01:05, JAM pisze:
http://www.engineeringtv.com/video/Opposed-Piston-Opposed-Cylinder

Nowym??

Czepiasz się! Niecałe siedemdziesiąt lat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Napier_Deltic 

--
Pozdrawiam,

Przemek

4 Data: Listopad 20 2010 16:17:42
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Autor: JAM 

On Nov 19, 3:27 am, "P.B."  wrote:

Dnia Fri, 19 Nov 2010 07:43:31 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

> W dniu 19.11.2010 01:05, JAM pisze:
>>http://www.engineeringtv.com/video/Opposed-Piston-Opposed-Cylinder

> Nowym??

Czepiasz się! Niecałe siedemdziesiąt lat:http://en.wikipedia.org/wiki/Napier_Deltic 

--
Pozdrawiam,

Przemek

Na obrazku nie wyglada na taki sam. Znjadz taki, ktory z jednego walu
napedza oba przeciwstawne tloki. Nowosc tej konstrukcji lezy w
systemie korbowym a nie w fakcie uzycia przeciwstawnych tlokow.

JAM

5 Data: Listopad 19 2010 11:14:36
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Autor: Przemysław Czaja 


Użytkownik "JAM"

Raz, konstrukcja stara jak już koledzy zauważyli a dwa, stopień skomplikowania nie wróży nic dobrego. W porównaniu do silnika elektrycznego gdzie jest JEDEN ruchomy element to jakaś zgroza

6 Data: Listopad 20 2010 22:27:11
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Autor: Marcin N 


Użytkownik "Przemysław Czaja"  napisał w wiadomości grup


Użytkownik "JAM"

Raz, konstrukcja stara jak już koledzy zauważyli a dwa, stopień skomplikowania nie wróży nic dobrego. W porównaniu do silnika elektrycznego gdzie jest JEDEN ruchomy element to jakaś zgroza

Stopień skomplikowania jest mniejszy niż klasycznego silnika spalinowego i wynika z idealnego wyważenia ruchomych części.
Mówią w linku, że silnik może być 4 razy lżejszy niż klasyczny o podobnej mocy i zużywa o 40% mniej paliwa.

7 Data: Listopad 20 2010 23:45:52
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Autor: J_K_K 

Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomości


Mówią w linku, że silnik może być 4 razy lżejszy niż klasyczny o podobnej
mocy i zużywa o 40% mniej paliwa.

Nie takie rzeczy siedzą pozamykane w sejfach ;-)

Pzdr

JKK

8 Data: Listopad 21 2010 01:49:54
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Sat, 20 Nov 2010 22:27:11 +0100, Marcin N napisał(a):


Stopień skomplikowania jest mniejszy niż klasycznego silnika spalinowego i
wynika z idealnego wyważenia ruchomych części.
Mówią w linku, że silnik może być 4 razy lżejszy niż klasyczny o podobnej
mocy i zużywa o 40% mniej paliwa.

Mhm. A powiedzieli, że jest do tego silnika potrzebna dodatkowa sprężarka?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

9 Data: Listopad 21 2010 07:49:00
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Autor: Pszemol 

"AdamPłaszczyca"  wrote in message

Dnia Sat, 20 Nov 2010 22:27:11 +0100, Marcin N napisał(a):


Stopień skomplikowania jest mniejszy niż klasycznego silnika spalinowego i
wynika z idealnego wyważenia ruchomych części.
Mówią w linku, że silnik może być 4 razy lżejszy niż klasyczny o podobnej
mocy i zużywa o 40% mniej paliwa.

Mhm. A powiedzieli, że jest do tego silnika potrzebna dodatkowa sprężarka?

A sądzisz, że jest potrzebna?

10 Data: Listopad 21 2010 19:28:20
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Sun, 21 Nov 2010 07:49:00 -0600, Pszemol napisał(a):

Mhm. A powiedzieli, że jest do tego silnika potrzebna dodatkowa sprężarka?

A sądzisz, że jest potrzebna?

Oczywiście. Jak wyobrażasz sobie rozrząd? Zresztą z tego, co gość mówił,
wynika, że to będzie dwusuw, z przewietrzaniem obcym.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

11 Data: Listopad 22 2010 01:17:58
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Autor: Michał 

JAM  napisał(a):

http://www.engineeringtv.com/video/Opposed-Piston-Opposed-Cylinder

JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

hmm...
Ale jak to się dzieje że w motoryzacji prowadzą Niemcy.. ;) ?
silniki mazdy też Niemcy :)

A co do silnika niezły pomysł,
tylko jako 2 suw będzie to chodziło ?


pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

12 Data: Listopad 22 2010 06:24:04
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Autor: JAM 

On Nov 21, 8:17 pm, " Michał"  wrote:

JAM  napisa (a):

>http://www.engineeringtv.com/video/Opposed-Piston-Opposed-Cylinder

> JAM
>http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

hmm...
Ale jak to si dzieje e w motoryzacji prowadz Niemcy.. ;) ?
silniki mazdy te Niemcy :)

Maja tradycje. Niemcy zwykle mieli dobrych inzynierow mechanicznych.


A co do silnika niez y pomys ,
tylko jako 2 suw b dzie to chodzi o ?

Podejrzewam, ze beda mieli klopoty z czystoscia spalin. Pewnie dlatego
na razie chca to montowac w pojazdach wojskowych.


pozdrawiam.

--
Wys ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/

JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

13 Data: Listopad 22 2010 19:42:58
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Mon, 22 Nov 2010 06:24:04 -0800 (PST), JAM napisał(a):

A co do silnika niez y pomys ,
tylko jako 2 suw b dzie to chodzi o ?

Podejrzewam, ze beda mieli klopoty z czystoscia spalin. Pewnie dlatego
na razie chca to montowac w pojazdach wojskowych.

Niby czemu?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

14 Data: Listopad 22 2010 17:10:06
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Autor: JAM 

On Nov 22, 1:42 pm, Adam Płaszczyca
wrote:

Dnia Mon, 22 Nov 2010 06:24:04 -0800 (PST), JAM napisał(a):

>> A co do silnika niez y pomys ,
>> tylko jako 2 suw b dzie to chodzi o ?

> Podejrzewam, ze beda mieli klopoty z czystoscia spalin. Pewnie dlatego
> na razie chca to montowac w pojazdach wojskowych.

Niby czemu?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdówhttp://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Wojskowe pojazdy nie musza spelniac wielu wymogow homologacyjnych.

JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

15 Data: Listopad 24 2010 00:08:00
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Mon, 22 Nov 2010 17:10:06 -0800 (PST), JAM napisał(a):

Podejrzewam, ze beda mieli klopoty z czystoscia spalin. Pewnie dlatego
na razie chca to montowac w pojazdach wojskowych.

Niby czemu?
Wojskowe pojazdy nie musza spelniac wielu wymogow homologacyjnych.

Niby czemu miały by byc problemy z czystościa spalin?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

16 Data: Listopad 24 2010 15:21:54
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Autor: JAM 

On Nov 23, 6:08 pm, Adam Płaszczyca
wrote:

Dnia Mon, 22 Nov 2010 17:10:06 -0800 (PST), JAM napisa (a):

>>> Podejrzewam, ze beda mieli klopoty z czystoscia spalin. Pewnie dlatego
>>> na razie chca to montowac w pojazdach wojskowych.

>> Niby czemu?
> Wojskowe pojazdy nie musza spelniac wielu wymogow homologacyjnych.

Niby czemu mia y by byc problemy z czysto cia spalin?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    K szyca Le na 51/9, 66-305 Keszyca Le na
 _______/ /_     Wywo ywanie slajd whttp://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Dwusuwy maja tendencje do emitowania niespalonych weglowodowrow do
atmosfery.

JAM

17 Data: Listopad 24 2010 23:57:24
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Autor: masti 

Dnia pięknego Wed, 24 Nov 2010 15:21:54 -0800 osobnik zwany JAM wystukał:

Dwusuwy maja tendencje do emitowania niespalonych weglowodowrow do
atmosfery.

a widziałeś coś więcej niz ten z zemsty Honeckera?




--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

18 Data: Listopad 25 2010 22:07:43
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Wed, 24 Nov 2010 23:57:24 +0000 (UTC), masti napisał(a):

Dwusuwy maja tendencje do emitowania niespalonych weglowodowrow do
atmosfery.

a widziałeś coś więcej niz ten z zemsty Honeckera?

A ten akurat jest ciekawy, ma zawór na dolocie (płytkowy).
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

19 Data: Listopad 25 2010 22:07:14
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Wed, 24 Nov 2010 15:21:54 -0800 (PST), JAM napisał(a):

Niby czemu mia y by byc problemy z czysto cia spalin?

Dwusuwy maja tendencje do emitowania niespalonych weglowodowrow do
atmosfery.

Ta? A teraz odrób lekcję - JAKIE dwusuwy?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

20 Data: Listopad 25 2010 20:53:04
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Autor: JAM 

On Nov 25, 4:07 pm, Adam Płaszczyca
wrote:

Dnia Wed, 24 Nov 2010 15:21:54 -0800 (PST), JAM napisa (a):

>> Niby czemu mia y by byc problemy z czysto cia spalin?
> Dwusuwy maja tendencje do emitowania niespalonych weglowodowrow do
> atmosfery.

Ta? A teraz odr b lekcj - JAKIE dwusuwy?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    K szyca Le na 51/9, 66-305 Keszyca Le na
 _______/ /_     Wywo ywanie slajd whttp://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Jak to jakie ? Te spalinowe.

JAM

21 Data: Grudzien 03 2010 00:51:55
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Thu, 25 Nov 2010 20:53:04 -0800 (PST), JAM napisał(a):

Ta? A teraz odr b lekcj - JAKIE dwusuwy?

Jak to jakie ? Te spalinowe.

Masz do wyboru kilka rodzajów, do tego dwa obiegi - Otto i Diesla. POnadto
przepłukiwanie zwrotne, tłokiem, dyskiem, obce...

No, dalej, odrabiaj lekcję.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

22 Data: Grudzien 04 2010 01:52:20
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Autor: JAM 

On 3 Gru, 00:51, Adam Płaszczyca
wrote:

Dnia Thu, 25 Nov 2010 20:53:04 -0800 (PST), JAM napisa (a):

>> Ta? A teraz odr b lekcj - JAKIE dwusuwy?

> Jak to jakie ? Te spalinowe.

Masz do wyboru kilka rodzaj w, do tego dwa obiegi - Otto i Diesla. POnadto
przep ukiwanie zwrotne, t okiem, dyskiem, obce...

No, dalej, odrabiaj lekcj .

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    K szyca Le na 51/9, 66-305 Keszyca Le na
 _______/ /_     Wywo ywanie slajd whttp://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

To tak na chlopski rozume zes wymyslil ? Pewnie dlatego w samochodach
dwusuwow nie ma. Tam zatrudniaja inzynierow a nie chlopow.

JAM

23 Data: Grudzien 04 2010 13:06:09
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Sat, 4 Dec 2010 01:52:20 -0800 (PST), JAM napisał(a):

Masz do wyboru kilka rodzaj w, do tego dwa obiegi - Otto i Diesla. POnadto
przep ukiwanie zwrotne, t okiem, dyskiem, obce...

No, dalej, odrabiaj lekcj .
To tak na chlopski rozume zes wymyslil ? Pewnie dlatego w samochodach
dwusuwow nie ma. Tam zatrudniaja inzynierow a nie chlopow.

O, nie ma? Ciekawe :D

Zdumiewa mnie to, jak łatwo ludzie budują sobie wyobrażenia na podstawie
własnej niewiedzy :D
Dla Ciebie, ciołku, dwusuwy nie kończą się na silnikach Otto z
przepłukiwaniem zwrotnym i rozrządem tłokiem. Czyli tych, które znasz z
syrenek i trabantów.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

24 Data: Grudzien 04 2010 13:12:31
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Autor: J.F. 

On Sat, 4 Dec 2010 13:06:09 +0100,  Adam Płaszczyca wrote:

To tak na chlopski rozume zes wymyslil ? Pewnie dlatego w samochodach
dwusuwow nie ma. Tam zatrudniaja inzynierow a nie chlopow.

O, nie ma? Ciekawe :D
Zdumiewa mnie to, jak łatwo ludzie budują sobie wyobrażenia na podstawie
własnej niewiedzy :D
Dla Ciebie, ciołku, dwusuwy nie kończą się na silnikach Otto z
przepłukiwaniem zwrotnym i rozrządem tłokiem. Czyli tych, które znasz z
syrenek i trabantów.

No ale jakis moze przyklad seryjnego samochodu z dwusuwowym silnikiem
nowej generacji ?

J.

25 Data: Grudzien 05 2010 01:52:31
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Sat, 04 Dec 2010 13:12:31 +0100, J.F. napisał(a):

No ale jakis moze przyklad seryjnego samochodu z dwusuwowym silnikiem
nowej generacji ?

Bielaz i większość kopalnianych ciężarówek.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

26 Data: Grudzien 04 2010 05:47:20
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Autor: JAM 

On 4 Gru, 13:06, Adam Płaszczyca
wrote:

Dnia Sat, 4 Dec 2010 01:52:20 -0800 (PST), JAM napisa (a):

>> Masz do wyboru kilka rodzaj w, do tego dwa obiegi - Otto i Diesla. POnadto
>> przep ukiwanie zwrotne, t okiem, dyskiem, obce...

>> No, dalej, odrabiaj lekcj .
> To tak na chlopski rozume zes wymyslil ? Pewnie dlatego w samochodach
> dwusuwow nie ma. Tam zatrudniaja inzynierow a nie chlopow.

O, nie ma? Ciekawe :D

Zdumiewa mnie to, jak atwo ludzie buduj sobie wyobra enia na podstawie
w asnej niewiedzy :D
Dla Ciebie, cio ku, dwusuwy nie ko cz si na silnikach Otto z
przep ukiwaniem zwrotnym i rozrz dem t okiem. Czyli tych, kt re znasz z
syrenek i trabant w.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    K szyca Le na 51/9, 66-305 Keszyca Le na
 _______/ /_     Wywo ywanie slajd whttp://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Adas, nie denerwuj sie jak dziecko, tylko podaj przyklady samochodow z
nowoczesnym spalinowym silnikiem dwusuwowym, ktore przejda wymogi
czystosci spalin. Nie wszystko co wyczytasz w reklamowkach to do konca
prawda. Tak jak ci pisalem., firmy samochodowe zatrudniaja fachwcow,
ktorzy na ten temat wiedza sporo wiecej niz ty.

JAM

27 Data: Grudzien 05 2010 01:54:32
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Sat, 4 Dec 2010 05:47:20 -0800 (PST), JAM napisał(a):

Adas, nie denerwuj sie jak dziecko, tylko podaj przyklady samochodow z
nowoczesnym spalinowym silnikiem dwusuwowym, ktore przejda wymogi
czystosci spalin. Nie wszystko co wyczytasz w reklamowkach to do konca
prawda. Tak jak ci pisalem., firmy samochodowe zatrudniaja fachwcow,
ktorzy na ten temat wiedza sporo wiecej niz ty.

A gdzie ja napisałem, że silniki dwusuwowe są stosowane w samochodach? Są
dośc powszechne w lokomotywach, na statkach - ze względu na ciężar i dośc
skomplikowane uruchamianie.
Te, które tam pracują normy spełniają. Dlaczegóż miałyby nie spełniać,
wyjaśnij?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

28 Data: Grudzien 05 2010 03:56:05
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Autor: JAM 

On 5 Gru, 01:54, Adam Płaszczyca
wrote:

Dnia Sat, 4 Dec 2010 05:47:20 -0800 (PST), JAM napisa (a):


A gdzie ja napisa em, e silniki dwusuwowe s stosowane w samochodach? S
do c powszechne w lokomotywach, na statkach - ze wzgl du na ci ar i do c
skomplikowane uruchamianie.
Te, kt re tam pracuj normy spe niaj . Dlaczeg mia yby nie spe nia ,
wyja nij?

Dlatego Adasiu, ze ani statki, ani lokomotywy nawet w przyblizeniu nie
musza spelniac takich norm czystosci spalin jakie obowiazuja pojazdy
samochodowe. Wystarczy zaledwie 15 duzych kontenerowcow pelnomorskich
aby zanieczyscic atmosfere tak jak wszystkie pojazdy samochodowe
calego swiata razem wziete. Opisal to brytyski Guardian.

http://www.guardian.co.uk/environment/2009/apr/09/shipping-pollution

Podpowiem ci, ze rowniez pily lancuchowe, kosiarki do trawy, dmuchawy
do lisci, quady, sanie motorowe, skutery wodne, silniki do napedu
lodzi rowniez nie obowiazuje wymog czystosci spalin taki jaki
obowiazuje samochody i w tych urzadzeniach najczesciej stosuje sie
silniki dwusuwowe. Choc jest juz troche drozszych i lepszych kosiarek
do trawy takich jak na przyklad firmy Honda posiadajacych juz czyste
czterosuwowe jednostki napedowe.


--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    K szyca Le na 51/9, 66-305 Keszyca Le na
 _______/ /_     Wywo ywanie slajd whttp://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

29 Data: Grudzien 05 2010 17:42:45
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Sun, 5 Dec 2010 03:56:05 -0800 (PST), JAM napisał(a):

Te, kt re tam pracuj normy spe niaj . Dlaczeg mia yby nie spe nia ,
wyja nij?

Dlatego Adasiu, ze ani statki, ani lokomotywy nawet w przyblizeniu nie
musza spelniac takich norm czystosci spalin jakie obowiazuja pojazdy
samochodowe. Wystarczy zaledwie 15 duzych kontenerowcow pelnomorskich
aby zanieczyscic atmosfere tak jak wszystkie pojazdy samochodowe
calego swiata razem wziete. Opisal to brytyski Guardian.

Mhm. Czyli podpierasz się gazetą twierdzącą, że te staki 'mogą'.

Podpowiem ci, ze rowniez pily lancuchowe, kosiarki do trawy, dmuchawy
do lisci, quady, sanie motorowe, skutery wodne, silniki do napedu
lodzi rowniez nie obowiazuje wymog czystosci spalin taki jaki
obowiazuje samochody i w tych urzadzeniach najczesciej stosuje sie
silniki dwusuwowe. Choc jest juz troche drozszych i lepszych kosiarek
do trawy takich jak na przyklad firmy Honda posiadajacych juz czyste
czterosuwowe jednostki napedowe.

Tak, tak. Ale powiedz, widziałeś kiedyś inny silnik dwusuwowy niz silnik
obiegu Otto z przepłukiwaniem zwrotnym i rozrządem tłokiem?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

30 Data: Grudzien 06 2010 06:11:58
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Autor: JAM 

On 5 Gru, 17:42, Adam Płaszczyca
wrote:

Dnia Sun, 5 Dec 2010 03:56:05 -0800 (PST), JAM napisa (a):

>> Te, kt re tam pracuj normy spe niaj . Dlaczeg mia yby nie spe nia ,
>> wyja nij?

> Dlatego Adasiu, ze ani statki, ani lokomotywy nawet w przyblizeniu nie
> musza spelniac takich norm czystosci spalin jakie obowiazuja pojazdy
> samochodowe. Wystarczy zaledwie 15 duzych kontenerowcow pelnomorskich
> aby zanieczyscic atmosfere tak jak wszystkie pojazdy samochodowe
> calego swiata razem wziete. Opisal to brytyski Guardian.

Mhm. Czyli podpierasz si gazet twierdz c , e te staki 'mog '.

> Podpowiem ci, ze rowniez pily lancuchowe, kosiarki do trawy, dmuchawy
> do lisci, quady, sanie motorowe, skutery wodne, silniki do napedu
> lodzi rowniez nie obowiazuje wymog czystosci spalin taki jaki
> obowiazuje samochody i w tych urzadzeniach najczesciej stosuje sie
> silniki dwusuwowe. Choc jest juz troche drozszych i lepszych kosiarek
> do trawy takich jak na przyklad firmy Honda posiadajacych juz czyste
> czterosuwowe jednostki napedowe.

Tak, tak. Ale powiedz, widzia e kiedy inny silnik dwusuwowy niz silnik
obiegu Otto z przep ukiwaniem zwrotnym i rozrz dem t okiem?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    K szyca Le na 51/9, 66-305 Keszyca Le na
 _______/ /_     Wywo ywanie slajd whttp://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Widzialem. Okretowy. Statki jednak nie musza spelniac jak na razie
zadnych norm spalin wiec nie potwierdza to twojego twierdzenia, ze sa
czyste. Wrecz przeciwnie.

JAM

31 Data: Grudzien 07 2010 23:08:34
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Mon, 6 Dec 2010 06:11:58 -0800 (PST), JAM napisał(a):

Widzialem. Okretowy. Statki jednak nie musza spelniac jak na razie
zadnych norm spalin wiec nie potwierdza to twojego twierdzenia, ze sa
czyste. Wrecz przeciwnie.

Zależy które statki. Dalej nie odpowiedziałeś co w dwusuwowym dieslu
miałoby uniemożliwiać osiągnięcie czystości spalin większej od klasycznego
czterosuwa.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

32 Data: Grudzien 08 2010 02:43:01
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Autor: JAM 

On 7 Gru, 23:08, Adam Płaszczyca
wrote:

Dnia Mon, 6 Dec 2010 06:11:58 -0800 (PST), JAM napisa (a):

> Widzialem. Okretowy. Statki jednak nie musza spelniac jak na razie
> zadnych norm spalin wiec nie potwierdza to twojego twierdzenia, ze sa
> czyste. Wrecz przeciwnie.

Zale y kt re statki. Dalej nie odpowiedzia e co w dwusuwowym dieslu
mia oby uniemo liwia osi gni cie czysto ci spalin wi kszej od klasycznego
czterosuwa.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    K szyca Le na 51/9, 66-305 Keszyca Le na
 _______/ /_     Wywo ywanie slajd whttp://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

To chyba widac po efektach. Tam, gdzie przepisy sa szczegolnie
wymgajace dwusuwow sie nie stosuje. Tam gdzie mozna smrodzic stosuje
sie dwusuwy. A co powoduje to juz sam mozesz sobie znalezc pytajac o
to konstruktorow silnikow.

JAM

33 Data: Grudzien 16 2010 21:12:01
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Wed, 8 Dec 2010 02:43:01 -0800 (PST), JAM napisał(a):

To chyba widac po efektach. Tam, gdzie przepisy sa szczegolnie
wymgajace dwusuwow sie nie stosuje. Tam gdzie mozna smrodzic stosuje
sie dwusuwy. A co powoduje to juz sam mozesz sobie znalezc pytajac o
to konstruktorow silnikow.

No ja wiem jak są skonstruowane i wiem, że nie ma takowych przesłanek.
Dwusuw diesla opakowany taką samą ilością elektroniki i systemów
wspomagających nie ma większej emisji, niż czterosuw. Ba, może mieć
mniejszą, bo może być lepiej przewietrzany.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

34 Data: Grudzien 16 2010 14:17:41
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Autor: WS 

On 5 Gru, 12:56, JAM  wrote:

Podpowiem ci, ze rowniez pily lancuchowe, kosiarki do trawy, dmuchawy
do lisci, quady, sanie motorowe, skutery wodne, silniki do napedu
lodzi rowniez nie obowiazuje wymog czystosci spalin taki jaki
obowiazuje samochody i w tych urzadzeniach najczesciej stosuje sie
silniki dwusuwowe. Choc jest juz troche drozszych i lepszych kosiarek
do trawy takich jak na przyklad firmy Honda posiadajacych juz czyste
czterosuwowe jednostki napedowe.

Stawiam, ze w tych urzadzeniach dwusuwy stosuje sie ze wzgledu na 1.
lepszy stosunek waga/moc 2. nizsze koszty produkcji
Podobnie motorowery, majac ograniczenie wynikajace z przepisow prawa
(pojemnosc do 50cm3) tez w ponad 90% sa dwusuwami.
A co do czystosci spalin, to mozna zrobic np. dwusuwy z wtryskiem,
katalizatror dolozyc (to juz maja nawet kosiarki), zreszta norma
spalania oleju u wiekszosci producentow samochodow przekracza juz
chyba typowe 1:50 dla dwus. ;)

WS

35 Data: Grudzien 17 2010 14:14:13
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Autor: JAM 

On Dec 16, 5:17 pm, WS  wrote:

On 5 Gru, 12:56, JAM  wrote:

> Podpowiem ci, ze rowniez pily lancuchowe, kosiarki do trawy, dmuchawy
> do lisci, quady, sanie motorowe, skutery wodne, silniki do napedu
> lodzi rowniez nie obowiazuje wymog czystosci spalin taki jaki
> obowiazuje samochody i w tych urzadzeniach najczesciej stosuje sie
> silniki dwusuwowe. Choc jest juz troche drozszych i lepszych kosiarek
> do trawy takich jak na przyklad firmy Honda posiadajacych juz czyste
> czterosuwowe jednostki napedowe.

Stawiam, ze w tych urzadzeniach dwusuwy stosuje sie ze wzgledu na 1.
lepszy stosunek waga/moc 2. nizsze koszty produkcji
Podobnie motorowery, majac ograniczenie wynikajace z przepisow prawa
(pojemnosc do 50cm3) tez w ponad 90% sa dwusuwami.
A co do czystosci spalin, to mozna zrobic np. dwusuwy z wtryskiem,
katalizatror dolozyc (to juz maja nawet kosiarki), zreszta norma
spalania oleju u wiekszosci producentow samochodow przekracza juz
chyba typowe 1:50 dla dwus. ;)

WS

Wtryskiwac musisz w czyste powietrze. W powietrze zanieczyszczone
spalinami ryzykujesz to, ze pomimo wtrysku czesc paliwa sie nie spali
poprawnie. Fakt ze wydech i ssanie jest w dwusuwie polaczone w jeden
suw powoduje, ze nidgy do konca dobrze nie oczyscisz komory spalania
tak jak w dobrze skonstruowanym czterosuwie. Zaden dwusuw nie bedzie w
stanie dorownac nowoczesnym czterosuwom. Moze najwyzej uda mu sie
zblizyc do czterosuwow w optymalnej roboczej temperaturze i przy
optymalnych obrotach dla ktorych zaprojektowanow ssanie i wydech tak
aby rezonans dobrze przeplukiwal komore spalania. W innych obrotach
lub gdy silnik nie jest jeszcze rozgrzany do roboczej temperatury
szkoda marzyc.

Katalizatory to tez nie uniwersalne panaceum. One maja skonczona
wydajnosc. Przy duzej ilosci zanieczyszczen nie sa w stanie oczyscic
spalin. Fakt, ze dwusuwow nie stosuje sie w samochodach wlasnie z tego
wynika. Dwusuwy to w porownaniu do czterosuwow bardzo tanie silniki i
stosuje sie je wszedzie tam, gdzie normy czystosci spalin pozwalaja
aby ominac czysty ale drogi silnik. Wlasnie dlatego sa w kosiarkach.
Honda jednakze stosuje w kosiarkach silniki czterosuwowe i reklamuje
swoje kosiarki jako duzo czystsze od konkurencji.

Gdyby producenci samochodow mogli dzis stosowac dwusuwy to natychmiast
mialbys cala game pojazdow wlasnie z takim silnikiem a nie tylko w
statkach i lokomotywach, ktorych samochodowe przepisy czystosci spalin
wogole nie dotycza. Tak po prawdzie statki wogole nie maja zadnych
przepisow czystosci spalin a dopiero sie powoli zaczyna o tym mowic,
aby takowe (bardzo ograniczone) dopiero wprowadzic. Prawda jest taka
ze zaledwie pietnascie wielkich kontenerowcow zanieczyszcza atmosfere
bardziej niz wszystkie samochody swiata razem wziete. Wynika to
zarowno z brudnych silnikow okretowych jak i z bardzo kiepskiego
paliwa ale za to armatorom wychodzi tanio. To samo mialbys w
samochodach gdyby mozna bylo stosowac dwusuwy.

JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

36 Data: Grudzien 17 2010 23:39:38
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Autor: J.F. 

On Fri, 17 Dec 2010 14:14:13 -0800 (PST),  JAM wrote:

On Dec 16, 5:17 pm, WS  wrote:
A co do czystosci spalin, to mozna zrobic np. dwusuwy z wtryskiem,
katalizatror dolozyc (to juz maja nawet kosiarki), zreszta norma
spalania oleju u wiekszosci producentow samochodow przekracza juz
chyba typowe 1:50 dla dwus. ;)

Wtryskiwac musisz w czyste powietrze. W powietrze zanieczyszczone
spalinami ryzykujesz to, ze pomimo wtrysku czesc paliwa sie nie spali
poprawnie. Fakt ze wydech i ssanie jest w dwusuwie polaczone w jeden
suw powoduje, ze nidgy do konca dobrze nie oczyscisz komory spalania
tak jak w dobrze skonstruowanym czterosuwie.

Alez Jacku - przeciez w czterosuwach montuje sie teraz EGR ..

Fakt, ze dwusuwow nie stosuje sie w samochodach wlasnie z tego
wynika. Dwusuwy to w porownaniu do czterosuwow bardzo tanie silniki i
stosuje sie je wszedzie tam, gdzie normy czystosci spalin pozwalaja
aby ominac czysty ale drogi silnik. Wlasnie dlatego sa w kosiarkach.
Honda jednakze stosuje w kosiarkach silniki czterosuwowe i reklamuje
swoje kosiarki jako duzo czystsze od konkurencji.

Bo klient nie lubi jak mu ogrodek olejem smierdzi.

Gdyby producenci samochodow mogli dzis stosowac dwusuwy to natychmiast
mialbys cala game pojazdow wlasnie z takim silnikiem a nie tylko w
statkach i lokomotywach, ktorych samochodowe przepisy czystosci spalin
wogole nie dotycza.

A nie dlatego ze konstrukcja takiego dwusuwowego diesla jest jednak
zbyt skomplikowana i ciezka jak na potrzeby samochodu osobowego ?

J.

37 Data: Grudzien 17 2010 16:01:13
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Autor: JAM 

On Dec 17, 5:39 pm, J.F.  wrote:


Alez Jacku - przeciez w czterosuwach montuje sie teraz EGR ..

EGR jest w pelni kontrolowany a wymieszanie nastepuje przed cylindrem.
Nie myl kontrolowanego mieszania spalin z niezupelnie kotnrolowanym w
cylindrze.


Bo klient nie lubi jak mu ogrodek olejem smierdzi.


Nie smierdzi. Kosiarka go spala.

A nie dlatego ze konstrukcja takiego dwusuwowego diesla jest jednak
zbyt skomplikowana i ciezka jak na potrzeby samochodu osobowego ?

To napewno tez.


J.

JAM

38 Data: Grudzien 18 2010 12:22:36
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Autor: J.F. 

On Fri, 17 Dec 2010 16:01:13 -0800 (PST),  JAM wrote:

On Dec 17, 5:39 pm, J.F.  wrote:
Alez Jacku - przeciez w czterosuwach montuje sie teraz EGR ..

EGR jest w pelni kontrolowany a wymieszanie nastepuje przed cylindrem.
Nie myl kontrolowanego mieszania spalin z niezupelnie kotnrolowanym w
cylindrze.

Niekontrolowane, ale powtarzalne. Wpisze sie w komputer i skontroluje
sonda lamda.

W dodatku te dwusuwowe diesle maja etap przewietrzania (scavenging),
a w czterosuwie katy otwarcia zaworow zachodza ..

Bo klient nie lubi jak mu ogrodek olejem smierdzi.
Nie smierdzi. Kosiarka go spala.

No coz, moze w Ameryce lepsze kosiarki, albo lepsze oleje.

J.

39 Data: Grudzien 05 2010 13:09:07
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Autor: J.F. 

On Sun, 5 Dec 2010 01:54:32 +0100,  Adam Płaszczyca wrote:

Dnia Sat, 4 Dec 2010 05:47:20 -0800 (PST), JAM napisał(a):
Adas, nie denerwuj sie jak dziecko, tylko podaj przyklady samochodow z
nowoczesnym spalinowym silnikiem dwusuwowym, ktore przejda wymogi
czystosci spalin.

A gdzie ja napisałem, że silniki dwusuwowe są stosowane w samochodach? Są
dośc powszechne w lokomotywach, na statkach - ze względu na ciężar i dośc
skomplikowane uruchamianie.
Te, które tam pracują normy spełniają. Dlaczegóż miałyby nie spełniać,
wyjaśnij?

A te normy sa takie same jak dla samochodow (osobowych) czy Liberia
nie ma zadnych ?

J.

40 Data: Grudzien 05 2010 17:43:19
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Sun, 05 Dec 2010 13:09:07 +0100, J.F. napisał(a):

A gdzie ja napisałem, że silniki dwusuwowe są stosowane w samochodach? Są
dośc powszechne w lokomotywach, na statkach - ze względu na ciężar i dośc
skomplikowane uruchamianie.
Te, które tam pracują normy spełniają. Dlaczegóż miałyby nie spełniać,
wyjaśnij?

A te normy sa takie same jak dla samochodow (osobowych) czy Liberia
nie ma zadnych ?

Nie są, zależa od kraju. Jednak kluczem jest pytanie - dlaczego by nie
miały spełniac?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

41 Data: Grudzien 05 2010 20:47:59
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Autor: JK 

W dniu 2010-12-05 17:43, Adam Płaszczyca pisze:

Dnia Sun, 05 Dec 2010 13:09:07 +0100, J.F. napisał(a):

A gdzie ja napisałem, że silniki dwusuwowe są stosowane w samochodach? Są
dośc powszechne w lokomotywach, na statkach - ze względu na ciężar i dośc
skomplikowane uruchamianie.
Te, które tam pracują normy spełniają. Dlaczegóż miałyby nie spełniać,
wyjaśnij?

A te normy sa takie same jak dla samochodow (osobowych) czy Liberia
nie ma zadnych ?

Nie są, zależa od kraju. Jednak kluczem jest pytanie - dlaczego by nie
miały spełniac?


Nie bądź taki tajemniczy Adasiu. Powiedz nam komu zależy na tym aby nie spełniały tych norm? Wietrzę kolejny spisek.


LOL

--
JK

42 Data: Grudzien 05 2010 21:01:57
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Sun, 05 Dec 2010 20:47:59 +0100, JK napisał(a):

Nie są, zależa od kraju. Jednak kluczem jest pytanie - dlaczego by nie
miały spełniac?


Nie bądź taki tajemniczy Adasiu. Powiedz nam
komu zależy na tym aby nie spełniały tych
norm? Wietrzę kolejny spisek.

Rzecz w tym, że wysokoprężny silnik dwusuwowy z przepłukiwaniem obcym,
rozrządem etc. działa na takiej samej zasadzie i w tym samym cyklu pracy,
co klasyczny czterosuw.
Nietety, większośc ludzi kojarzy dwusuwa z paleniem oleju, smarowaniem
mieszankowym i przelotem ładunku przez karter. Co w wypadku silników diesla
z przewietrzaniem obcym nie występuje.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

43 Data: Listopad 22 2010 19:42:43
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Mon, 22 Nov 2010 01:17:58 +0000 (UTC),  Michał napisał(a):

A co do silnika niezły pomysł,
tylko jako 2 suw będzie to chodziło ?

A dlaczego nie? Wiele silników to dwusuwy (nie mylić z dwusuwami z
przepłukiwaniem zwrotnym).

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

44 Data: Grudzien 05 2010 20:51:14
Temat: Re: Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.
Autor: JK 

W dniu 2010-11-22 19:42, Adam Płaszczyca pisze:

Dnia Mon, 22 Nov 2010 01:17:58 +0000 (UTC),  Michał napisał(a):

A co do silnika niezły pomysł,
tylko jako 2 suw będzie to chodziło ?

A dlaczego nie? Wiele silników to dwusuwy (nie mylić z dwusuwami z
przepłukiwaniem zwrotnym).


A jakiś przykład zastosowania w samochodzie osobowym? Oczywiście pomijając te z przepłukiwaniem zwrotnym.

--
Pozdrawiam
JK

Wiecej o nowym typie silnika spalinowego.



Grupy dyskusyjne