Grupy dyskusyjne   »   Winter Contact TS830, czy Ultragrip 7+ ?

Winter Contact TS830, czy Ultragrip 7+ ?



1 Data: Grudzien 19 2009 17:33:42
Temat: Winter Contact TS830, czy Ultragrip 7+ ?
Autor: ąćęłńóśźż 

Waham się pomiędzy tym Continentalem, a Goodyearem - wg Stiftung Warentest to od paru lat górne modele, cena praktycznie taka sama
ok. 220 zł/szt.

Głównie miasto (czyli jak to w mieście albo praktycznie suchy asfalt, albo osiedlowa uliczka), ale czasem się gdzieś wyskoczy
asfaltem "na wieś", małe przebiegi.

Tylny napęd, bez wynalazków w rodzaju ESP.

Jak praktyczne wrażenia użyszkodników?
THX



2 Data: Grudzien 19 2009 19:27:23
Temat: Re: Winter Contact TS830, czy Ultragrip 7+ ?
Autor: Maciej Browarczyk 

ąćęłńóśźż pisze:

[cut]

Mam drugi komplet TS830, pierwszy mialem 195/60/R15 w Audi A4 B6 i spisywaly sie bardzo dobrze, po zmianie ukladu hamulcowego musialem zmienic felgi na min. 16 i tez kupilem TS830 tylko, ze w rozmiarze 205/55/R16. Nie mam im nic do zarzucenia, w sniegu jak dla mnie bardzo dobrze, na lodzie tez jezdzilem, wiadomo, kazda opona do kitu. Wg jakis tam testow ADAC podobno najlepsza opona na nizsze temperatury.

--
Pozdrawiam,
Maciek

3 Data: Grudzien 19 2009 21:26:28
Temat: Re: Winter Contact TS830, czy Ultragrip 7+ ?
Autor: The_EaGle 

ąćęłńóśźż pisze:

Waham się pomiędzy tym Continentalem, a Goodyearem - wg Stiftung Warentest to od paru lat górne modele, cena praktycznie taka sama
ok. 220 zł/szt.

Głównie miasto (czyli jak to w mieście albo praktycznie suchy asfalt, albo osiedlowa uliczka), ale czasem się gdzieś wyskoczy
asfaltem "na wieś", małe przebiegi.

Tylny napęd, bez wynalazków w rodzaju ESP.

Jak praktyczne wrażenia użyszkodników?

Mam UG7 czyli droższa wersja UG7+ ;) w testach opony praktycznie identyczne, wiec nie ma to znaczenia. Ze swojego doswiadczenia:
- bardzo powoli sie zuzywa (zmieniam na zimowki w listopadzie i na letnie w marcu)
- nie hałasuje na suchym asfalcie ani na mokrym
- glowna zaleta dla mnie to opona bardzo przewidywalna (czuc wyraznie kiedy trzyma a kiedy juz nie)
- podwyzszone parametry odprowadzania wody co w przypadku zimowek w polskich warunkach jest wg mnie wazne a co nie zapewnia wiekszosc zimowek - poniewaz zdecydowanie GORZEJ odprowadzaja wode od opon letnich
- na autostradzie przy 180-190km/h dalej przewidywalna, szybka zmiana pasa ruchu czy hamowanie bez niespodzianek
- wg mnie na sniegu przy malych predkosciach do 50-70km/h przecietna ale znow przewidywalna...

Genralnie wg moich subiektywnych odczuc glowne zalety to przewidywalnosc, odprowadzanie wody, niskie zuzycie.
wady ? Byc może cena....


Pozdrawiam
Rafał

4 Data: Grudzien 22 2009 11:58:31
Temat: Re: Winter Contact TS830, czy Ultragrip 7+ ?
Autor: PepedB 

The_EaGle pisze:

Mam UG7 czyli droższa wersja UG7+ ;) w testach opony praktycznie identyczne, wiec nie ma to znaczenia. Ze swojego doswiadczenia:
- bardzo powoli sie zuzywa (zmieniam na zimowki w listopadzie i na letnie w marcu)
- nie hałasuje na suchym asfalcie ani na mokrym
- glowna zaleta dla mnie to opona bardzo przewidywalna (czuc wyraznie kiedy trzyma a kiedy juz nie)
- podwyzszone parametry odprowadzania wody co w przypadku zimowek w polskich warunkach jest wg mnie wazne a co nie zapewnia wiekszosc zimowek - poniewaz zdecydowanie GORZEJ odprowadzaja wode od opon letnich
- na autostradzie przy 180-190km/h dalej przewidywalna, szybka zmiana pasa ruchu czy hamowanie bez niespodzianek
- wg mnie na sniegu przy malych predkosciach do 50-70km/h przecietna ale znow przewidywalna...

Genralnie wg moich subiektywnych odczuc glowne zalety to przewidywalnosc, odprowadzanie wody, niskie zuzycie.
wady ? Byc może cena....

Podpisuję się pod tym w 100% z podkreśleniem uwagi, że na śniegu są jedynie przeciętne i nieraz na tańszych oponach ma się lepszą trakcję. U mnie jednak po 2 sezonach pojawiły się na 3 oponach bąble i teraz jestem zmuszony kupić nowe, mimo że na starych jeszcze bieżnika by wystarczyło. Dla odmiany będzie to właśnie Conti TS830P. W samochodzie ojca spisują się bardzo dobrze, ale to tak na pierwsze wrażenie. Żeby coś więcej powiedzieć, a zwłaszcza silić się na porównanie trzeba by było pojeździć trochę w różnych warunkach...

--
Pozdrawiam, Marcin Kaliński
a-dres:{ksywka}(na)post.pl

5 Data: Grudzien 29 2009 16:09:23
Temat: Re: Winter Contact TS830, czy Ultragrip 7+ ?
Autor: PepedB 

PepedB pisze:
Żeby coś więcej

powiedzieć, a zwłaszcza silić się na porównanie trzeba by było pojeździć trochę w różnych warunkach...

No więc przejechałem coś pod 1000km i pierwsze wrażenia, czy porównania mogę napisać. Jako zimówki spisują się jak najbardziej OK. Polecam je i to zdecydowanie bardziej niż UG7. Nie wiem skąd to się bierze, ale pierwszy raz po zmianie letnich na zimowe poczułem, że te drugie wyraźnie lepiej trzymają na nieośnieżonym mokrym asfalcie. Chyba już letnie przy większych mrozach robiły się bardziej plastikowe niż gumowe ;) Tak więc podsumowując- trakcja w każdych warunkach co najmniej OK, opona wydaje się być cicha, spalanie nie zmieniło się. W każdym razie wad jak dotychczas nie odkryłem, więc może nienajniższa cena wydaje się być uzasadniona.

--
Pozdrawiam, Marcin Kaliński
a-dres:{ksywka}(na)post.pl

6 Data: Grudzien 20 2009 17:19:42
Temat: Re: Winter Contact TS830, czy Ultragrip 7+ ?
Autor: Seba 

Dnia Sat, 19 Dec 2009 17:33:42 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

Jak praktyczne wrażenia użyszkodników?

Nie wiem jak Continetale - ale UG7+ sprawują mi się drugi sezon  bardzo
ok - to najlepsza opona zimowa jaką użytkowałem do tej pory (a było ich
kilka kpl.).
Przewidywalna i bardzo poprawna - chociaż wyczytałem kilka opinii, iż po
dosyc krótkim przebiegu tracą dużo ze swoich właściwości - ja na razie
tego nie doświadczyłem.
Ale pożyjemy zobaczymy - w te mrozy, podczas jazdy w trudnych warunkach
ani razu nie miałem sytuacji, w której ich trakcja by mnie zaskoczyła -
jestem zadowolony. Nawet na mokry m'dają radę' - a to w naszej
rzeczywistości klimatycznej mocny plus.
Rozmiar jaki mam założony to 195/65/R15.


--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

7 Data: Grudzien 22 2009 01:20:23
Temat: Re: Winter Contact TS830, czy Ultragrip 7+ ?
Autor: AA 

Głównie miasto (czyli jak to w mieście albo praktycznie suchy asfalt, albo osiedlowa uliczka), ale czasem się gdzieś wyskoczy
asfaltem "na wieś", małe przebiegi.

Tylny napęd, bez wynalazków w rodzaju ESP.

Jak praktyczne wrażenia użyszkodników?

Wiele zalezy od samochodu.

Jezdzilem Astra z oponami Debicy - w miescie dobrze sie poruszalo zima.
Teraz Octavia Kombii z UG7+ i prawie na kazdym zakrecie z blotem posniegowym ucieka mi tyl. Cale szczescie uslizg jest krotki, ale z Astra tak nie mialem.

AA

Winter Contact TS830, czy Ultragrip 7+ ?



Grupy dyskusyjne