Grupy dyskusyjne   »   Wpadka Dustera

Wpadka Dustera



1 Data: Luty 24 2011 19:27:56
Temat: Wpadka Dustera
Autor: Cavallino 

http://moto.pl/MotoPL/1,88571,9160963,Trzy_gwiazdki_Dustera_w_Euro_NCAP,,ga.html

Tylko 3 gwiazdki w teście NCAP.
To chyba nie jest normalne wśród współczesnych SUV-ów?



2 Data: Luty 24 2011 18:51:18
Temat: Re: Wpadka Dustera
Autor: Michał 

Cavallino  napisał(a):

http://moto.pl/
MotoPL/1,88571,9160963,Trzy_gwiazdki_Dustera_w_Euro_NCAP,,ga.htm
l

Tylko 3 gwiazdki w teście NCAP.
To chyba nie jest normalne wśród współczesnych SUV-ów?


ojtam... to przecież "prawie" tyle co dobre auto z początków 90' ;))
(jakieś Merc S W140 -91', Renault Safrane-92' czy Volvo 850 -91').

poza tym Audi Q7 ma 4 - więc tylko ma jedną mniej ;) a jaka cena! ;)

pozdrawiam!

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

3 Data: Luty 28 2011 12:51:59
Temat: Re: Wpadka Dustera
Autor: Filip KK 

Czym Wy się tak podniecacie tym wyjątkowo awaryjnym autem o dumnej nazwie q7? Hyundai ix20 ma 5 gwiazdek. :D

4 Data: Luty 24 2011 21:39:52
Temat: Re: Wpadka Dustera
Autor: to 

begin Cavallino

http://moto.pl/
MotoPL/1,88571,9160963,Trzy_gwiazdki_Dustera_w_Euro_NCAP,,ga.html

Tylko 3 gwiazdki w teście NCAP.
To chyba nie jest normalne wśród współczesnych SUV-ów?

Ale zobacz na czym on traci:

- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 28%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 29%

Czyli sama konstrukcja jest ok.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

5 Data: Luty 24 2011 23:55:57
Temat: Re: Wpadka Dustera
Autor: Cavallino 

Użytkownik "to"  napisał w wiadomości

begin Cavallino

http://moto.pl/
MotoPL/1,88571,9160963,Trzy_gwiazdki_Dustera_w_Euro_NCAP,,ga.html

Tylko 3 gwiazdki w teście NCAP.
To chyba nie jest normalne wśród współczesnych SUV-ów?

Ale zobacz na czym on traci:

- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 28%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 29%

Czyli sama konstrukcja jest ok.

Też nie jest ok - testowany razem z nim bezpośredni konkurent w klasie (ASX) bije go na głowę pod każdym względem.

6 Data: Luty 25 2011 02:20:48
Temat: Re: Wpadka Dustera
Autor: to 

begin Cavallino

Też nie jest ok - testowany razem z nim bezpośredni konkurent w klasie
(ASX) bije go na głowę pod każdym względem.

ASX to bezpośredni konkurent Dustera? Co Wy tam palicie, Cavallino?
Najtańszy ASX jest prawie 2x droższy od najtańszego Dustera.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

7 Data: Luty 25 2011 11:35:21
Temat: Re: Wpadka Dustera
Autor: Cavallino 

Użytkownik "to"  napisał w wiadomości

begin Cavallino

Też nie jest ok - testowany razem z nim bezpośredni konkurent w klasie
(ASX) bije go na głowę pod każdym względem.

ASX to bezpośredni konkurent Dustera? Co Wy tam palicie, Cavallino?
Najtańszy ASX jest prawie 2x droższy od najtańszego Dustera.

Jak każdy SUV praktycznie.
Co nie znaczy, że Duster figuruje w innej klasie samochodów niż kompaktowe SUV-y.

8 Data: Luty 25 2011 17:26:07
Temat: Re: Wpadka Dustera
Autor: to 

begin Cavallino

Jak każdy SUV praktycznie.
Co nie znaczy, że Duster figuruje w innej klasie samochodów niż
kompaktowe SUV-y.

Są jeszcze inne kryteria oprócz rozmiarów. Duster to typowe auto low
costowe. Możesz go sobie z Tatą porównać.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

9 Data: Luty 25 2011 18:35:25
Temat: Re: Wpadka Dustera
Autor: Cavallino 

Użytkownik "to"  napisał w wiadomości

begin Cavallino

Jak każdy SUV praktycznie.
Co nie znaczy, że Duster figuruje w innej klasie samochodów niż
kompaktowe SUV-y.

Są jeszcze inne kryteria oprócz rozmiarów.

JESZCZE inne to nie znaczy że rozmiary nagle się przestają liczyć.
Wręcz przeciwnie - to właśnie rozmiary decydują o klasyfikacji samochodów.
A czy to jest segment low-cost, czy premium, czyli podział KLASY na SEGMENTY, to jednak już dużo mniej istotny wyróżnik.

Zresztą - czy Golf to jest inny segment niż dajmy na to Fiat Bravo?
Nie, nie jest, nawet jeśliby RÓWNIEĹť kosztował o 20% więcej, (a pewnie różnice są jeszcze większe) tak jak porównywalny ASX przy porównywalnym Dusterze.
Oba będą typowymi kompkatami, a to że jeden tańszy, a drugi droższy, nie przenosi ich do innych klas.

Duster to typowe auto low
costowe.

Możesz go sobie z Tatą porównać.

A jaki samochód ma Tata wśród kompaktowych suv?
Bo chętnie bym zanabył.

10 Data: Luty 25 2011 17:39:10
Temat: Re: Wpadka Dustera
Autor: to 

begin Cavallino

JESZCZE inne to nie znaczy że rozmiary nagle się przestają liczyć. Wręcz
przeciwnie - to właśnie rozmiary decydują o klasyfikacji samochodów.

To sobie porównuj Audi A1 i Tata Indica Vista, ale sensu nie ma to
żadnego...

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

11 Data: Luty 25 2011 18:44:39
Temat: Re: Wpadka Dustera
Autor: Cavallino 

Użytkownik "to"  napisał w wiadomości

begin Cavallino

JESZCZE inne to nie znaczy że rozmiary nagle się przestają liczyć. Wręcz
przeciwnie - to właśnie rozmiary decydują o klasyfikacji samochodów.

To sobie porównuj Audi A1 i Tata Indica Vista, ale sensu nie ma to
żadnego...

A je też dzieli różnica 20% ceny?
Bo jakoś samar twierdzi, że od 100 do prawie 300%.

Nie uważasz, że to jednak drastycznie inne liczby?

12 Data: Luty 25 2011 17:47:31
Temat: Re: Wpadka Dustera
Autor: to 

begin Cavallino

A je też dzieli różnica 20% ceny?
Bo jakoś samar twierdzi, że od 100 do prawie 300%.

Nie uważasz, że to jednak drastycznie inne liczby?

Ale tu nie tylko chodzi o cenę, tylko ogólnie o przeznaczenie. Duster to
auto generalnie tanie, więc dodatki "komfortowe" są drogie, bo mało kto
je zamawia. W efekcie jeśli go jakoś ekstremalnie doposażysz to już wcale
tani nie będzie, ale to nie znaczy, że to klasa ASX-a.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

13 Data: Luty 25 2011 19:50:13
Temat: Re: Wpadka Dustera
Autor: Cavallino 

Użytkownik "to"  napisał w wiadomości news:

Ale tu nie tylko chodzi o cenę, tylko ogólnie o przeznaczenie.

Przeznaczenie wszystkich kompkatowych suv-ów jest takie same.


Duster to
auto generalnie tanie, więc dodatki "komfortowe" są drogie, bo mało kto
je zamawia. W efekcie jeśli go jakoś ekstremalnie doposażysz to już wcale
tani nie będzie, ale to nie znaczy, że to klasa ASX-a.

Sugerujesz że Duster za 72 tys i ASX za 87  (a takie mnie interesują) to są auta innej klasy?
To znaczy który należy do innej i jakiej, bo jakoś nie czaję?

14 Data: Luty 26 2011 11:06:36
Temat: Re: Wpadka Dustera
Autor: to 

begin Cavallino

Ale tu nie tylko chodzi o cenę, tylko ogólnie o przeznaczenie.

Przeznaczenie wszystkich kompkatowych suv-ów jest takie same.

Nie, nie jest.

Sugerujesz że Duster za 72 tys i ASX za 87  (a takie mnie interesują) to
są auta innej klasy?
To znaczy który należy do innej i jakiej, bo jakoś nie czaję?

Oczywiście, że są to auta innej klasy. Już samo to, że do Dustera musisz
dokupić wszystko co się da, żeby uzyskać poziom wyposażenia podobny jak w
seryjnym ASX nie daje Ci do myślenia?

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

15 Data: Luty 26 2011 17:44:03
Temat: Re: Wpadka Dustera
Autor: Cavallino 

Użytkownik "to"  napisał w wiadomości

begin Cavallino

Ale tu nie tylko chodzi o cenę, tylko ogólnie o przeznaczenie.

Przeznaczenie wszystkich kompkatowych suv-ów jest takie same.

Nie, nie jest.

No dobra, Ty masz inne.
Ja nie widzę różnicy.


Sugerujesz że Duster za 72 tys i ASX za 87  (a takie mnie interesują) to
są auta innej klasy?
To znaczy który należy do innej i jakiej, bo jakoś nie czaję?

Oczywiście, że są to auta innej klasy. Już samo to, że do Dustera musisz
dokupić wszystko co się da, żeby uzyskać poziom wyposażenia podobny jak w
seryjnym ASX nie daje Ci do myślenia?

Oczywiście że daje.
Wychodzi, że Duster jest bez sensu, dla każdego kto chce normalnego auta.

16 Data: Luty 28 2011 16:22:17
Temat: Re: Wpadka Dustera
Autor: to 

begin Cavallino

Wychodzi, że Duster jest bez sensu, dla każdego kto chce normalnego
auta.

Dokładnie, bo to auto dla kogoś, kto potrzebuje stosunkowo solidnego
pojazdu do jazdy po kiepskich drogach, a cała reszta po za ceną jest mu
obojętna. Dlatego właśnie to inna klasa niż ASX i porównywanie tych dwóch
aut nie ma sensu.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

17 Data: Luty 28 2011 18:36:43
Temat: Re: Wpadka Dustera
Autor: Cavallino 

Użytkownik "to"  napisał w wiadomości

begin Cavallino

Wychodzi, że Duster jest bez sensu, dla każdego kto chce normalnego
auta.

Dokładnie, bo to auto dla kogoś, kto potrzebuje stosunkowo solidnego
pojazdu do jazdy po kiepskich drogach,

To kupi Ładę Nivę, albo Dacię Sandero Stepway.

18 Data: Marzec 01 2011 20:09:59
Temat: Re: Wpadka Dustera
Autor: to 

begin Cavallino

Dokładnie, bo to auto dla kogoś, kto potrzebuje stosunkowo solidnego
pojazdu do jazdy po kiepskich drogach,

To kupi Ładę Nivę, albo Dacię Sandero Stepway.

Sandero? Gorzej Ci? ;)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

19 Data: Marzec 01 2011 23:28:06
Temat: Re: Wpadka Dustera
Autor: Cavallino 

Użytkownik "to"  napisał w wiadomości

begin Cavallino

Dokładnie, bo to auto dla kogoś, kto potrzebuje stosunkowo solidnego
pojazdu do jazdy po kiepskich drogach,

To kupi Ładę Nivę, albo Dacię Sandero Stepway.

Sandero?

A co, się nie nada?
Jest trochę mniejsza i niżej zawieszona od Dustera, ale za to tańsza - a przecież o to chodzi nieprawdaż?

Jak już łaskawie olałeś to, że low-cost Duster w wersjach które mają sens (czyli lepszych niż ta za 39 tys) kosztuje niewiele mniej niż normalne auto, cały czas potężnie mu ustępując, to teraz tych wersji nie wywołuj z lasu.

20 Data: Marzec 03 2011 16:45:38
Temat: Re: Wpadka Dustera
Autor: to 

begin Cavallino

Jak już łaskawie olałeś to, że low-cost Duster w wersjach które mają
sens (czyli lepszych niż ta za 39 tys) kosztuje niewiele mniej niż
normalne auto, cały czas potężnie mu ustępując, to teraz tych wersji nie
wywołuj z lasu.

Ciekawe co jeszcze wymyślisz żeby zaprzeczyć oczywistemu. ;) W
rzeczywistości Dusterowi bliżej do Pandy 4x4 niż do ASX-a.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

21 Data: Marzec 03 2011 20:23:33
Temat: Re: Wpadka Dustera
Autor: Cavallino 

Użytkownik "to"  napisał w wiadomości

begin Cavallino

Jak już łaskawie olałeś to, że low-cost Duster w wersjach które mają
sens (czyli lepszych niż ta za 39 tys) kosztuje niewiele mniej niż
normalne auto, cały czas potężnie mu ustępując, to teraz tych wersji nie
wywołuj z lasu.

Ciekawe co jeszcze wymyślisz żeby zaprzeczyć oczywistemu. ;) W
rzeczywistości Dusterowi bliżej do Pandy 4x4 niż do ASX-a.

W Twoim świecie może.

Ja się cieszę, że żyję w zupełnie innym, w którym Octavia jest w klasie Bravo, a nie Maserati, a ASX, Sportage czy Quasqai (czy jak go tak zwą) też są w tej samej klasie.

22 Data: Luty 25 2011 11:47:22
Temat: Re: Wpadka Dustera
Autor: Cavallino 

Użytkownik "to"  napisał w wiadomości news:

Najtańszy ASX jest prawie 2x droższy od najtańszego Dustera.

Są jeszcze inne opcje jak najtańsza, koszmarnie, nieakceptowalnie uboga i wyglądająca wersja Dustera.
Ja np. szukam auta 4WD z silnikiem diesla.
Zrównując wyposażenie (czyli praktycznie Duster musiałby być w najbogatszej wersji, żeby był sens jego zakupu) różnica w cenie to 87 tys vs 72 tys, więc już różnica jest daleko mniejsza niż sobie założyłeś z wersji podstawowej.

23 Data: Luty 25 2011 17:53:02
Temat: Re: Wpadka Dustera
Autor: to 

begin Cavallino

Zrównując wyposażenie (czyli
praktycznie Duster musiałby być w najbogatszej wersji, żeby był sens
jego zakupu) różnica w cenie to 87 tys vs 72 tys, więc już różnica jest
daleko mniejsza niż sobie założyłeś z wersji podstawowej.

Duster dCi 4x4 w wersji laureate kosztuje 65 700
ASX DID 4x4 w wersji invite kosztuje 87 340

Nawet w tak niekorzystnym porównaniu (najbogatsza wersja jest zwykle
nieproporcjonalnie droga) widać, ze to zupełnie inna klasa.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

24 Data: Luty 25 2011 19:51:13
Temat: Re: Wpadka Dustera
Autor: Cavallino 

Użytkownik "to"  napisał w wiadomości

begin Cavallino

Zrównując wyposażenie (czyli
praktycznie Duster musiałby być w najbogatszej wersji, żeby był sens
jego zakupu) różnica w cenie to 87 tys vs 72 tys, więc już różnica jest
daleko mniejsza niż sobie założyłeś z wersji podstawowej.

Duster dCi 4x4 w wersji laureate kosztuje 65 700

Cały czas mało, musi mieć wszystko co wymyślono (no może oprócz skóry), żeby jego zakup był do zaakceptowania.
ASX ma to wszystko w std.

25 Data: Luty 26 2011 11:07:02
Temat: Re: Wpadka Dustera
Autor: to 

begin Cavallino

Cały czas mało, musi mieć wszystko co wymyślono (no może oprócz skóry),
żeby jego zakup był do zaakceptowania.
ASX ma to wszystko w std.

Bo to auta innej klasy. :-)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

26 Data: Luty 26 2011 13:28:02
Temat: Re: Wpadka Dustera
Autor: J_K_K 

Użytkownik "to"  napisał w wiadomości

Bo to auta innej klasy. :-)

Mylisz pojęcie klasy, ze standardem wyposażenia.

Pzdr

JKK

27 Data: Luty 26 2011 16:13:49
Temat: Re: Wpadka Dustera
Autor: to 

begin J_K_K

Mylisz pojęcie klasy, ze standardem wyposażenia.

Nie mylę.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

28 Data: Luty 26 2011 17:44:23
Temat: Re: Wpadka Dustera
Autor: Cavallino 

Użytkownik "to"  napisał w wiadomości

begin J_K_K

Mylisz pojęcie klasy, ze standardem wyposażenia.

Nie mylę.

Mylisz.

29 Data: Luty 28 2011 16:20:23
Temat: Re: Wpadka Dustera
Autor: to 

begin Cavallino

Nie mylę.

Mylisz.

Obaj nie ogarniacie, ze pojecie klasy jest wielowymiarowy. Na jednej osi
masz wielkoć, na drugiej powiedzmy jakoć, na trzeciej powiedzmy
przeznaczenie.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

30 Data: Luty 28 2011 18:35:52
Temat: Re: Wpadka Dustera
Autor: Cavallino 

Użytkownik "to"  napisał w wiadomości

begin Cavallino

Nie mylę.

Mylisz.

Obaj nie ogarniacie, ze pojecie klasy jest wielowymiarowy.

Nie jest.
Klasy pojazdów są doć ściśle określone.
A to że ich nie znasz, nie oznacza że jest inaczej.

31 Data: Luty 28 2011 18:50:32
Temat: Re: Wpadka Dustera
Autor: to 

begin Cavallino

Nie jest.
Klasy pojazdów są doć ściśle określone. A to że ich nie znasz, nie
oznacza że jest inaczej.

LOL. A kto je zdefiniował? Redaktor Auto Świata?

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

32 Data: Luty 28 2011 19:56:45
Temat: Re: Wpadka Dustera
Autor: Cavallino 

Użytkownik "to"  napisał w wiadomości

begin Cavallino

Nie jest.
Klasy pojazdów są doć ściśle określone. A to że ich nie znasz, nie
oznacza że jest inaczej.

LOL. A kto je zdefiniował? Redaktor Auto Świata?

Istotne nie jest "kto" tylko "czy".

33 Data: Luty 28 2011 19:30:51
Temat: Re: Wpadka Dustera
Autor: to 

begin Cavallino

Nie jest.
Klasy pojazdów są doć ściśle określone. A to że ich nie znasz, nie
oznacza że jest inaczej.

LOL. A kto je zdefiniował? Redaktor Auto Świata?

Istotne nie jest "kto" tylko "czy".

LOL. Przechodzisz sam siebie.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

34 Data: Luty 25 2011 13:04:02
Temat: Re: Wpadka Dustera
Autor: Pan Piskorz 

W dniu 2011-02-24 23:55, Cavallino pisze:

testowany razem z nim bezpośredni konkurent w klasie (ASX)

Jaki to konkurent?
Kosztuje znacznie, znacznie więcej.
P.

35 Data: Luty 25 2011 13:11:07
Temat: Re: Wpadka Dustera
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Pan Piskorz"  napisał w wiadomości

W dniu 2011-02-24 23:55, Cavallino pisze:
testowany razem z nim bezpośredni konkurent w klasie (ASX)

Jaki to konkurent?
Kosztuje znacznie, znacznie więcej.

Na papierze.
W realu już różnice nie są tak duże.
Zapewniam Cię, że nie chciałbyś jeździć Dusterem za 40 000, widziałem jak on wygląda w praktyce i dawno nie było mi dane zobaczyć bardziej paskudnego samochodu.
To co widzisz na obrazkach w katalogach, to wersja za ponad 70 000 - i tyle trzeba liczyć za Dustera w sensownej wersji, z dieslem.
Podobny ASX kosztuje raptem 20% więcej, no i nadal jest to Mitusbushi a nie Dacia.

36 Data: Luty 24 2011 22:44:55
Temat: Re: Wpadka Dustera
Autor:

Cavallino pisze:

Tylko 3 gwiazdki w teście NCAP.
To chyba nie jest normalne wśród współczesnych SUV-ów?

Najbardziej zaszkodziły jej: słaby wynik testu zderzeniowego z pieszym i ubogie wyposażenie w systemy bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego.

Znaczy nie ma się czym podniecać

z

37 Data: Luty 25 2011 08:10:47
Temat: Re: Wpadka Dustera
Autor: kml 


Użytkownik "z"  napisał w wiadomości

Najbardziej zaszkodziły jej: słaby wynik testu zderzeniowego z pieszym i ubogie wyposażenie w systemy bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego.

Znaczy nie ma się czym podniecać

Nie, ubogie wyposażenie w systemy bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego nie jest niczym nad czym warto się podniecać.

--
pozdrawiam
kml

38 Data: Luty 28 2011 03:21:31
Temat: Re: Wpadka Dustera
Autor: Laisar 

Duster = 3*, fakt - ale:

- dorośli: 74% = 27 pkt z 36, 4* są od 65 do 80% (24-29 pkt);

- dzieci: 78% = 38 pkt z 49, 4* są od 60 do 75% (23-37 pkt);

- piesi: 28% = 10 pkt z 35, 4* są od 25 do 40% (9-14 pkt).

- systemy bezpieczeństwa: 29% = 2 pkt z 7, 4* są od 40 do 60% (3-4
pkt).


Czyli Dusterowi zabrakło do 4* JEDNEGO pkt za systemy bezpieczeństwa -
czy to wpadka, czy nie, to już sobie każdy może ocenić sam...

Wpadka Dustera



Grupy dyskusyjne