Wskazania licznika predkosci
1 | Data: Marzec 30 2007 10:55:35 |
Temat: Wskazania licznika predkosci | |
Autor: | Witam 2 |
Data: Marzec 30 2007 13:03:44 | Temat: Re: Wskazania licznika predkosci | Autor: Jurek | użyj tego linku: 3 |
Data: Marzec 30 2007 13:29:34 | Temat: Re: Wskazania licznika predkosci | Autor: Adam Płaszczyca | On 30 Mar 2007 03:55:35 -0700, wrote: Witam Matematyka, szkoła podstawowa... Średnica koła zimowego to: 14*25,4+2*(175*0,7)=600,6mm Średnica koła letniego to: 15*25,4+2*(195*0,65)=634,5mm Wskazanie prędkościomoerza zmienią się o 1/1,0564435564435564435564435564436, czyli spadną do 0,94657210401891252955082742316785. Przy predkości 100km/h będzie Ci pokazywał 94,66km/h. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 4 |
Data: Marzec 30 2007 14:30:14 | Temat: Re: Wskazania licznika predkosci | Autor: capslock | Wskazanie prędkościomoerza zmienią się o Prawie sie zgodze, ale jesli miał prawidłowy odczyt na 15 to przy 100km/h będzie 100km/h i dopiero na 14 źle wskazywał. Ale i tak te wskazania są jakoś pouśredniane i do końca dokładnie to to nie jest. pozdro lock 5 |
Data: Marzec 30 2007 16:23:00 | Temat: Re: Wskazania licznika predkosci | Autor: J.F. | On Fri, 30 Mar 2007 13:29:34 +0200, Adam Płaszczyca wrote: Przy predkości 100km/h będzie Ci pokazywał 94,66km/h. Raczej przy predkosci 100 zamiast 104 pokaze 99 :-) J. 6 |
Data: Marzec 30 2007 16:26:04 | Temat: Re: Wskazania licznika predkosci | Autor: blackbird | Raczej przy predkosci 100 zamiast 104 pokaze 99 :-) Orginalny rozmiar opon to chyba 175/65r14. Przeklamania licznika sa chyba duzo wieksze niz sugerujesz, w Astrach F przy 100 km/h licznik pokazywal juz 110. 7 |
Data: Marzec 30 2007 22:50:56 | Temat: Re: Wskazania licznika predkosci | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2007-03-30 16:26, * blackbird * napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Raczej przy predkosci 100 zamiast 104 pokaze 99 :-) :) to prawda - swoją poprzednią - 1.6 16v - jechałem 215 :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Astra II '03 kombi 1.8, PMS & Astra Autokącik edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )wilgnet(kropka)gliwice(kropek)pl PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 8 |
Data: Marzec 30 2007 20:07:25 | Temat: Re: Wskazania licznika predkosci | Autor: B.P. (pobo) | Średnica koła zimowego to: Chyba różnice mogą być nieci większe. Przy 14-tkach (węższa opona) będzie większe ugięcie... pzdr pobo 9 |
Data: Marzec 31 2007 01:17:20 | Temat: Re: Wskazania licznika predkosci | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello B.P., Przy predkości 100km/h będzie Ci pokazywał 94,66km/h.Chyba różnice mogą być nieci większe. Przy 14-tkach (węższa opona) będzie Dopiero co była ostra dyskusja na ten temat i wykazano, że w zakresie cisnień użytecznych ugięcie opony nie ma wpływu na jej obwód. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ 10 |
Data: Marzec 30 2007 09:01:29 | Temat: Re: Wskazania licznika predkosci | Autor: Pete |
Mam małe pytanko. Źle dobrałeś profil. Jeśli chciałeś mieć felgi 15", to powinieneś był zastosować do nich opony 195/55/15 albo 185/60/15 i wtedy nie byłoby przekłamań licznika. Natomiast auto i tak może być trochę słabsze, bo 15" felgi i opony mogą być cięższe od 14". Pozdr. Pete 11 |
Data: Marzec 30 2007 13:51:49 | Temat: Re: Wskazania licznika predkosci | Autor: robertbig | On 30 Mar, 15:01, "Pete" wrote: wrote Jezscze jest takie cos w przyrodzie ,że rozmiar rozmiarowi nierówny. Czasami bardzo. Dotyczy to zarówno szerkości rzeczywistej opony jak i profilu. -- Robert Citroen ZX 2.0 16 V Volcane 12 |
Data: Marzec 30 2007 17:15:45 | Temat: Re: Wskazania licznika predkosci | Autor: | Wystarczy wejść na stronę z kalkulatorem opon, np.: 13 |
Data: Marzec 31 2007 01:07:59 | Temat: Re: Wskazania licznika predkosci | Autor: Tomasz Pyra | napisał(a): Witam Różnicę wskazań już Ci policzył Adam. Te 5% zmiany przełożenia to za mało żeby to poczuć - moc potrafi się bardziej wahać z powodu zmian temperatury i ciśnienia powietrza, a jednak praktycznie się tego nie czuje. Po prostu teraz prędkościomierz pokazuje Ci mniej niż zimą i dlatego np. cza przyspieszania do setki (tej co wskazuje prędkościomierz) pewnie trwa zauważalnie dłużej. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 14 |
Data: Marzec 31 2007 01:39:49 | Temat: Re: Wskazania licznika predkosci | Autor: blackbird | Różnicę wskazań już Ci policzył Adam. Zmiane przelozen o 5% sie juz baaaardzo mocno czuje, to zmienia charakterystyke prowadzenia auta, niemal tak jak np. zmiana silnika z 1.6 na 1.8 - powaznie. Po prostu teraz prędkościomierz pokazuje Ci mniej niż zimą i dlatego np. Przy takiej samej predkosci rzeczywistej ma o 5% wyzsze przelozenie. Na piatce roznica w rzeczywistych osiagach bedzie juz kolosalna, a tak jeszcze na to naklada sie na to inna predkosc rzeczywista (zludzenie nizszej predkosci niz wczesniej), to moze byc odczuwalne bardziej niz przesiadka z 1.8 na 1.6. 175/65r14 sugeruje Vectre z silnikiem 1.6 lub ewentualnie 1.8, to bedzie bardzo mocno czuc w tym aucie. Wiem jak sie tym jezdzi i demonem przyspieszen ten samochod na pewno nie jest. 15 |
Data: Kwiecien 01 2007 23:19:17 | Temat: Re: Wskazania licznika predkosci | Autor: Tomasz Pyra | blackbird napisał(a): Zmiane przelozen o 5% sie juz baaaardzo mocno czuje, to zmienia charakterystyke prowadzenia auta, niemal tak jak np. zmiana silnika z 1.6 na 1.8 - powaznie. W zależności od temperatury i ciśnienia powietrza różnica mocy może przekraczać 10%. A jednak są to różnice praktycznie nieodczuwalne w czasie jazdy. A zmiana mocy o 5% ma większy wpływ na osiągi niż zmiana przełożenia o 5%. 16 |
Data: Kwiecien 02 2007 01:12:20 | Temat: Re: Wskazania licznika predkosci | Autor: blackbird | W zależności od temperatury i ciśnienia powietrza różnica mocy może Przesadzasz. A zmiana mocy o 5% ma większy wpływ na osiągi niż zmiana przełożenia o 5%. Zmiana przelozenia glownego o 5% ma taki sam lub nawet wiekszy wplyw na przyspieszenie na tym samym biegu niz zmiana mocy o 5%. |