Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
1 | Data: Kwiecien 13 2014 21:27:29 |
Temat: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
Autor: tolek | Od kilku lat nastała moda na głupkowate ronda wykładane od wewnętrznej krawędzi kostką. Kostka tworzy jakby "chodnik dla pieszych" 2 |
Data: Kwiecien 13 2014 22:09:00 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | Autor: J.F. | Dnia Sun, 13 Apr 2014 21:27:29 +0200, tolek napisał(a): Od kilku lat nastała moda na głupkowate ronda wykładane od wewnętrznej Ten rondel to moze byc uzyteczny - widac ze jest wysepka, ktora trzeba ominac, a jak kto i tego nie zauwazy, to wiecej ofiar nie pociagnie, tylko sam sie uszkodzi. Zbocze takiego pagorka powinno byc oblozone, zeby deszcz nie rozmyl. Czyms jasnym, zeby bylo w swietle reflektorow widac Jaki cel takich rond? Po co jest ta kostka? Nie wiem po co, ale drogi sie u nas robi zgodnie z rozporzadzeniem :-) Kostka nieraz jest tak wysoko położona w formie progu, że jak się zagapisz Ale na skrzyzowaniu nie powinienes sie zagapiac a drobna grzywna bedzie miala pozytywny wplyw :-) To przeciez na tira jest projektowane, osobowka powinna bez problemu przejechac - zreszta sam znalazles fotke - ile ta miejsca po bokach tego busika. Kompletnie nie pojmuję ideologii związanej z tymi chorymi rondami. Raczej nie, ile na takie jedno rondo zejdzie ... plac jakis wybrukowac, to znacznie wiecej upchnie. Tak sie na to patrze ... moze to i sens wewnetrzny pasek nierowno wybrukowac, aby osobowki zniechecic do jazdy "dwoma pasami", a zeby jednak tir z naczepa mogl we wszystkie strony przejechac. J. 3 |
Data: Kwiecien 13 2014 22:53:02 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostkÄ
brukowÄ
| Autor: WildS | On 2014-04-13, J.F. wrote: Raczej nie, ile na takie jedno rondo zejdzie ... plac jakis Dla tira to już w ogóle tragedia bo najczÄĹciej sprawia to, że jest wychylony na zewnÄ trz (łatwiej siÄ przewróci) a dodatkowo kostka albo czasami takie dziwne 'kamienie' kaleczÄ opony w naczepie na ciasnych łukach. Takie ciasne rondka przejezdza siÄ przez to na prawdÄ powoli co potrafi generowaÄ niezłe korki (Stryków, Kołbiel chociażby). Tir hamuje prawie do zera nie tylko przy wjeżdzaniu, co jest akurat normalne, ale również przy zjeżdzaniu, spowalniajÄ c wszystkich za nim. W ojczyźnie rondek - UK - raczej na wyjeździe można Ĺmiało deptaÄ gaz i zwalniaÄ skrzyżowanie znacznie szybciej. Dodatkowo gabaryty majÄ niezły zgryz, już widziałem rondka po przejezdzie długich gabarytów zaorane z brzegów bo nawet ze skrÄtnymi osiami nie szło siÄ wyrobiÄ. A wysepka na Ĺrodku wybija tira w górÄ, leci i tak prosto jak strzała tylko kabina siÄ potrafi urwaÄ. https://www.youtube.com/watch?v=vl-2xbbQH9s ReasumujÄ c - w PL mamy ronda drogie, nieefektywne i nieprzyjemne. -- WildS 4 |
Data: Kwiecien 13 2014 23:28:29 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | Autor: J.F. | Dnia Sun, 13 Apr 2014 22:53:02 +0200 (CEST), WildS napisał(a): Takie ciasne rondka przejezdza się przez to na prawdę powoli co Eee, we Wroclawiu mamy jedno rondo szerokie, o poranku szaleja tam glownie osobowki, a i tak generuja niezly korek. Rondo takie jest, ze przepustowosc ma ograniczona, nie tylko z powodu zwalniania ciezarowek. J. 5 |
Data: Kwiecien 14 2014 09:27:04 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | Autor: FEniks | W dniu 2014-04-13 23:28, J.F. pisze: Dnia Sun, 13 Apr 2014 22:53:02 +0200 (CEST), WildS napisał(a): Najfajniejsze we Wrocławiu to jest rondo Spółdzielcza/Dembowskiego/Monte Cassino/Bacciarellego. Mistrzostwo świata. Ewa 6 |
Data: Kwiecien 14 2014 09:49:52 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | Autor: Franc | Dnia Mon, 14 Apr 2014 09:27:04 +0200, FEniks napisał(a): W dniu 2014-04-13 23:28, J.F. pisze: Przebijam - rondo w Toruniu ul. Legionów koło zajezdni autobusowej. Mistrzowie świata i okolic zbudowali rondo które daje możliwość przejechania na wprost tak jakby to była jedna długa prosta. Powoduje to, że ludzie "zapominają" że to jest jednak rondo i walą z zamkniętymi oczami wymuszając na jadących po rondzie. To ja już wolę takie ronda jak w pierwszym poście. -- Franc 7 |
Data: Kwiecien 14 2014 10:40:30 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | Autor: Kapibara | Dnia Mon, 14 Apr 2014 09:49:52 +0200, Franc napisał(a):
W Częstochowie też takie jest: http://goo.gl/maps/jHEu5 8 |
Data: Kwiecien 14 2014 10:52:47 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | Autor: Franc | Dnia Mon, 14 Apr 2014 10:40:30 +0200, Kapibara napisał(a): Dnia Mon, 14 Apr 2014 09:49:52 +0200, Franc napisał(a): Toruńscy mistrzowie budowy dróg i mostów: http://goo.gl/g7FbsA -- Franc 9 |
Data: Kwiecien 14 2014 11:14:34 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | Autor: Czesław Wiśniak | Przebijam - rondo w Toruniu ul. Legionów koło zajezdni autobusowej. A to jest najbardziej zakorkowane pozamiejskie rondo w PL, zwlaszcza w weekendy z Wawy :) http://goo.gl/maps/d2otr 10 |
Data: Kwiecien 14 2014 21:19:41 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | Autor: FEniks | W dniu 2014-04-14 09:49, Franc pisze: Dnia Mon, 14 Apr 2014 09:27:04 +0200, FEniks napisał(a): To, o którym ja pisałam, też właśnie takie jest! Ewa 11 |
Data: Kwiecien 15 2014 10:03:33 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | Autor: radekp@konto.pl | Mon, 14 Apr 2014 09:27:04 +0200, w W dniu 2014-04-13 23:28, J.F. pisze: To? http://goo.gl/maps/mxMHx Bardzo ekonomiczna wersja. I praktyczna -- wyraźnie widać punkt centralny wokół którego trzeba jeździć :). http://goo.gl/maps/sb9xi Ciekawostka: "jeżdżąc" po tym rondzie Google przełącza się na zdjęcia z września 2011 -- budowa tego "ronda" to jednak była poważna sprawa :) http://goo.gl/maps/RU0ID 12 |
Data: Kwiecien 15 2014 15:47:45 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | Autor: FEniks | W dniu 2014-04-15 10:03, pisze: Mon, 14 Apr 2014 09:27:04 +0200, w Niestety teraz już tego punktu nie widać, bo rondo jest po remoncie. ;)
No i miałam nadzieję, że zrobią tam coś porządnego. Ale skończyło się na tym, że po prostu kółko, wokół którego trzeba jeździć, jest pomalowane na czerwono. Większe samochody (oraz BMW ;) ) i tak jeżdżą na skróty. Ewa 13 |
Data: Kwiecien 15 2014 16:02:05 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostkÄ
brukowÄ
| Autor: WildS | On 2014-04-15, FEniks wrote: To? http://goo.gl/maps/mxMHxNajfajniejsze we Wrocławiu to jest rondo Spółdzielcza/Dembowskiego/MonteTakie ciasne rondka przejezdza siÄ przez to na prawdÄ powoli coEee, we Wroclawiu mamy jedno rondo szerokie, o poranku szaleja tam No i prawidłowo. Mikro rondka tak przecież działajÄ (może poza BMW ;). Namalowana kropka na Ĺrodku a wiÄksze pojazdy jadÄ tak, żeby siÄ zmieĹciÄ. -- WildS 14 |
Data: Kwiecien 15 2014 22:28:41 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostkÄ
brukowÄ
| Autor: FEniks | W dniu 2014-04-15 16:02, WildS pisze: On 2014-04-15, FEniks wrote: To bez sensu. Po co w ogóle w takim razie takie rondo? Można przecież zrobiÄ skrzyżowanie równoległe i też bÄdzie podobnie działało. Ewa 15 |
Data: Kwiecien 15 2014 22:50:03 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostkÄ
brukowÄ
| Autor: Borys Pogoreło | Dnia Tue, 15 Apr 2014 22:28:41 +0200, FEniks napisał(a): No i prawidłowo. Mikro rondka tak przecież działają (może poza BMW ;). Na rondzie może się znajdować kilka pojazdów jednocześnie. I ma mniej punktów kolizyjnych, interesuje Cię tylko lewa strona (przypadków bez nakazu ustąpienia pierwszeństwa nie ma zbyt wiele). A to konkretne rondo całkiem nieźle się sprawdza w tym miejscu, pominąwszy ślepych (nie dalej jak wczoraj jakiś emeryt stwierdził, że jego ustąpienie pierwszeństwa nie dotyczy). -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl 16 |
Data: Kwiecien 16 2014 09:05:57 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | Autor: Ajgul |
Dnia Tue, 15 Apr 2014 22:28:41 +0200, FEniks napisał(a): W Nowym Jorku, mieście i stanie, pomimo dużo większego ruchu i zagęszczenia dróg nie ma w ogóle żadnych rond. I wszystko hula. My, zawsze mamy swoje dziwne pomysły i uważamy, że tak jest najlepiej, tylko potem przez 15 lat setki osób będzie się zastanawiać, jak zmienić pas na mikro-rondzie i kto w kogo wjechał. Aygul 17 |
Data: Kwiecien 16 2014 20:14:56 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | Autor: Borys Pogoreło | Dnia Wed, 16 Apr 2014 09:05:57 +0200, Ajgul napisał(a): W Nowym Jorku, mieście i stanie, pomimo dużo większego ruchu i zagęszczenia Bo Amerykanie dopiero odkrywają ronda. I są zdziwieni, jakie to jest dobre rozwiązanie. -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl 18 |
Data: Kwiecien 18 2014 11:17:16 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | Autor: radekp@konto.pl | Wed, 16 Apr 2014 20:14:56 +0200, w Dnia Wed, 16 Apr 2014 09:05:57 +0200, Ajgul napisał(a): http://www.autokrata.pl/newsy/skrzyzowanie-kontra-rondo-pogromcy-mitow-dowodza-co-jest-lepsze_a17757 19 |
Data: Kwiecien 18 2014 16:03:20 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | Autor: Borys Pogoreło | Dnia Fri, 18 Apr 2014 11:17:16 +0200, napisał(a): Bo Amerykanie dopiero odkrywają ronda. I są zdziwieni, jakie to jest dobre To też znam. Czasem trafiam na wątki "drogowe" na Reddicie i to jest aż zabawne, że kraj, który ma samochody wpisane w swoją historię, tak późno zaczął stosować ronda. Za to niektóre stany mają rozwiązania u nas niespotykane - np. bodajże w Ihio można skręcić w lewo na czerwonym w drogę jednokierunkową. -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl 20 |
Data: Kwiecien 19 2014 16:30:21 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | Autor: Mirosław Kwaśniak | In pl.regionalne.wroclaw Borys Pogoreło wrote: Za to niektóre stany mają rozwiązania u nas niespotykane - np. bodajże w Swego czasu była zielona strzałka w lewo z Dworcowej w Kościuszki. 21 |
Data: Kwiecien 23 2014 09:46:20 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | Autor: radekp@konto.pl | 19 Apr 2014 16:30:21 GMT, w In pl.regionalne.wroclaw Borys Pogoreło wrote: Najsłynniejsza była chyba na pl. Bema. Nawiasem fajne rozwiązanie, szkoda że nie praktykowane. strzałka w lewo = z naprzeciwka mogą jechać zielone światło w lewo = z naprzeciwka nic nie będzie jechać 22 |
Data: Kwiecien 23 2014 10:53:49 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | Autor: masti | Dnia piÄknego Wed, 23 Apr 2014 09:46:20 +0200 osobnik zwany strzałka w lewo = z naprzeciwka mogÄ jechaÄ zielone Ĺwiatło w lewo = z niestety wiÄkszoć kierowców nie odróznia zielonej strzałki od sygnalizatora kierunkowego i od zielonego Ĺwiatła. I jak zwykle przez paru debili po głowie dostajÄ pozostali :( -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett 23 |
Data: Kwiecien 16 2014 09:17:47 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | Autor: FEniks | W dniu 2014-04-15 22:50, Borys Pogoreło pisze: Dnia Tue, 15 Apr 2014 22:28:41 +0200, FEniks napisał(a): równo_rzędne_ - oczywiście. i też będzie podobnie działało.Na rondzie może się znajdować kilka pojazdów jednocześnie. Na normalnym rondzie tak, ale na tym nie za bardzo. Tu podobnie jak na zwykłym skrzyżowaniu. I ma mniej Na równorzędnym interesuje Cię tylko prawa. Co za różnica?
Pominąwszy BMW, autobusy, ciężarówki... Sorry, ale do d... takie rondo, które honoruje tylko ten, kto akurat chce/zmieści się/pamięta (niepotrzebne skreślić). A tak na marginesie - dlaczego koło Stadionu Olimpijskiego, na skrzyżowaniu Różyckiego i Paderewskiego, nie ma ronda z podporządkowaniem, chociaż konstrukcja tego skrzyżowania sama się o to prosi? I tam się ludzie z kolei mylą w drugą stronę. Ewa 24 |
Data: Kwiecien 16 2014 11:19:26 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | Autor: Adam | W dniu 2014-04-16 09:17, FEniks pisze: W dniu 2014-04-15 22:50, Borys Pogoreło pisze:(...) Tam, gdzie najczęściej przebywam, jest na "blokowiskach" sporo skrzyżowań równorzędnych. Jaja się zaczynają, jak równocześnie z kilku stron podjadą "blondynki" płci dowolnej - można czekać kilka minut :( -- Pozdrawiam. Adam 25 |
Data: Kwiecien 16 2014 17:52:12 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | Autor: jerzu | On Wed, 16 Apr 2014 09:17:47 +0200, FEniks wrote: Na równorzędnym interesuje Cię tylko prawa. Co za różnica? Jakby mnie interesowała tylko prawa strona, to już kilka razy bym miał dodatkowego pasażera z lewej. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 26 |
Data: Kwiecien 16 2014 20:18:35 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | Autor: Borys Pogoreło | Dnia Wed, 16 Apr 2014 09:17:47 +0200, FEniks napisał(a): Na rondzie może się znajdować kilka pojazdów jednocześnie. Bez przesady, czasem i trzy jednocześnie przejeżdżają. Kwestia ogarnięcia kierowców. I ma mniej Jeśli interesuje Cię tylko prawa, to za jakiś czas będziesz mieć wizytę z lewej (odpukać). Pominąwszy BMW, autobusy, ciężarówki... Sorry, ale do d... takie rondo, Ale to wyłącznie kwestia mentalności, że bez zasieków na środku rondo bywa ignorowane. A tak na marginesie - dlaczego koło Stadionu Olimpijskiego, na Też mnie to zastanawia. -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl 27 |
Data: Kwiecien 16 2014 17:50:58 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | Autor: jerzu | On Tue, 15 Apr 2014 22:28:41 +0200, FEniks wrote: Można przecież Może lepiej prostopadłe? ;) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 28 |
Data: Kwiecien 15 2014 23:28:20 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | Autor: Adam | W dniu 2014-04-15 10:03, pisze: (...) Super :) Normalnie Time Machine ;) -- Pozdrawiam. Adam 29 |
Data: Kwiecien 14 2014 17:01:41 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostkÄ
brukowÄ
| Autor: Marek Dyjor | WildS wrote: Dodatkowo gabaryty majÄ niezły zgryz, już widziałem rondka po a tam przypadkiem gdzieĹ nie ma znaku wczesniej do 3.5T? 30 |
Data: Kwiecien 14 2014 17:07:48 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostkÄ
brukowÄ
| Autor: J.F | Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomoĹci A wysepka na Ĺrodku wybija tira w górÄ, leci i tak prosto jak strzała a tam przypadkiem gdzieĹ nie ma znaku wczesniej do 3.5T? Moze i jest, choc niekoniecznie, bo przez Klodzko trzy krajowki przechodza, ale to bez znaczenia - kierowca tego tira jechal za szybko, zasnal czy zaslabl, no i jaka powinna byc wtedy wysepka ? Ta chyba ochronila dom stojacy za rondem. J. 31 |
Data: Kwiecien 14 2014 14:09:27 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostk ą brukową | Autor: SW3 | W dniu 13.04.2014 o 22:09 J.F. pisze: Tak sie na to patrze ... moze to i sens wewnetrzny pasek nierowno Zawsze mi się wydawało że to właśnie po to. Żeby sie osobówki nie wyprzedzały ale żeby jednak tir się zmieścił. -- SW3 -- -- Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych. /Bastiat 32 |
Data: Kwiecien 14 2014 11:21:46 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | Autor: Ergie | Użytkownik "tolek" napisał w wiadomości grup Kompletnie nie pojmuję ideologii związanej z tymi chorymi rondami. Widocznie nie spotkałeś idiotów co przejeżdżają rondo prosto. Ta kostka jest właśnie po to by taką jazdę uprzykrzyć a więc zachęcić kierowców do zwolnienia. Jednocześnie ciężarówka czy autobus mają do dyspozycji trochę szerszą jezdnię. Pozdrawiam Ergie 33 |
Data: Kwiecien 14 2014 13:11:28 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | Autor: | Ergie wrote: Widocznie nie spotkałeĹ idiotów co przejeżdżajÄ rondo prosto. Ta kostka ROTFL. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 34 |
Data: Kwiecien 14 2014 16:11:41 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostkÄ
brukowÄ
| Autor: Ergie | Użytkownik "t?" napisał w wiadomoĹci grup Widocznie nie spotkałeĹ idiotów co przejeżdżajÄ rondo prosto. Ta kostka ROTFL. Czego nie zrozumiałeĹ? Pozdrawiam Ergie 35 |
Data: Kwiecien 20 2014 10:16:22 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | Autor: | Ergie wrote: Czego nie zrozumiałeĹ? Wszystko zrozumiałem, a przede wszystkim, że jako homo-sovieticus dwoisz siÄ i troisz, żeby "racjonalnie" wytłumaczyÄ każdÄ bzdurÄ i przekrÄt. Tymczasem jest tak jak napisałem. Pytanie pomocnicze: jak czÄsto powstawały takie ronda, zanim pojawiły siÄ dotacje z UE? -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 36 |
Data: Kwiecien 14 2014 16:18:01 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostkÄ
brukowÄ
| Autor: neoniusz | W dniu 14/04/2014 15:11, tá´ pisze: Widocznie nie spotkałeĹ idiotów co przejeżdżajÄ rondo prosto. Ta kostka Zaden ROTFL. http://www.tvp.pl/krakow/jedz-bezpiecznie/wideo/jazda-po-rondzie/11233201 (2:14, 2:21 itd.) Na zjezdzie z A4 w rzeszowie zrobili jeszcze lepiej, pasy ronda (niby turbinowego) sa odgrodzone takimi malymi "murkami" z kostki zeby matoly nie zjezdzaly z ronda ze srodkowego pasa. https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/p/podsumowanie-2013-roku_13918/DSC_0167.JPG 37 |
Data: Kwiecien 15 2014 09:56:37 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | Autor: radekp@konto.pl | Mon, 14 Apr 2014 16:18:01 +0200, w neoniusz Na zjezdzie z A4 w rzeszowie zrobili jeszcze lepiej, pasy ronda (niby Jak dla mnie to bez sensu jest oznakowanie -- jest znak "ruch okrężny", ale strzałki na jezdni sugerują, że jest to skrzyżowanie z wyspą centralną, a nie okrężne... 38 |
Data: Kwiecien 14 2014 13:10:59 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | Autor: | tolek wrote: Jaki cel takich rond? Już tłumaczÄ. UE dopłaca do rond. A rondo z kostkÄ , "rondlem" i innymi idiotyzmami jest droższe. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 39 |
Data: Kwiecien 14 2014 17:00:32 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | Autor: Marek Dyjor | tolek wrote: Od kilku lat nastała moda na głupkowate ronda wykładane od wewnętrznej jak sie jedzie powoli i spokojnie to sie spokojnie przejeżdża. a jak ktoś popierdala to naprawia co trzeba... 40 |
Data: Kwiecien 18 2014 07:54:15 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | Autor: | To może to? http://pl.wikipedia.org/wiki/Magiczne_rondo 41 |
Data: Kwiecien 21 2014 21:37:53 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | Autor: Dres Golf | W dniu 2014-04-13 21:27, tolek pisze: Od kilku lat nastała moda na głupkowate ronda wykładane od wewnętrznejNie można, bo rondo zgodnie z rozporządzeniem musi być nieprzejrzyste i wymuszać na kierowcy zwolnienie oraz manewry kierownicą. Ideologia takiego ronda jest taka sama jak wysepek, progów zwalniających itp. utrudnień które służą do dyscyplinowania nieposłusznych kierowców, którym się wydaje że wszędzie mają pierwszeństwo jadąc na maxa. Gdyby było płaskie wyasfaltowane rondo to 90% by waliła prosto na przełaj z prędkością grubo powyżej kodeksowej. 42 |
Data: Kwiecien 21 2014 22:22:58 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | Autor: J.F. | Dnia Mon, 21 Apr 2014 21:37:53 +0200, Dres Golf napisał(a): Nie można, bo rondo zgodnie z rozporządzeniem musi być nieprzejrzyste i Raczej nie, moze 10%. Ale sie zastanawiam na ile w tych rondach wlasnie o to chodzi - trzeba zwolnic. (co mnie zreszta do wscieklosci doprowadza). Tym niemniej przy braku wysepki to latwo przejechac na wprost nieswiadomie - jak po nocy niewiele widac. J. 43 |
Data: Kwiecien 22 2014 06:47:00 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | Autor: Adam Klobukowski | On Monday, 21 April 2014 21:37:53 UTC+2, Dres Golf wrote: W dniu 2014-04-13 21:27, tolek pisze: Zdarzają się też "półprzejrzyste": ;) AdamK 44 |
Data: Kwiecien 23 2014 11:08:49 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | Autor: tolek | Dla mnie te teorie o kostkowych rondach jako podniesienie bezpieczeństwa są takie jak cała ue... 45 |
Data: Kwiecien 23 2014 02:56:40 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | Autor: Adam Klobukowski | On Wednesday, 23 April 2014 11:08:49 UTC+2, tolek wrote: Dla mnie te teorie o kostkowych rondach jako podniesienie bezpieczeństwa są Przejechałem sporo takich kostkowych rond, i jakoś nie widziałem żadnego rozsadzonego przez lód, więc twoja teoria jest tu błędna. O TIRach masowo przewracających się na tych rondach też jakoś reżimowe media nie donoszą, tak więc są chyba ok. W takim Kwidzynie takie ronda są już od wielu lat, specjalnie po to aby umożliwić TIRom dojazd do fabryki. Jakoś protestów społecznych akcji 'ratujmy TIRy' nie słychać, więc ta Unia chyba ma czasem dobre pomysły. AdamK 46 |
Data: Kwiecien 25 2014 13:15:47 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | Autor: tolek | "Adam Klobukowski" Przejechałem sporo takich kostkowych rond, i jakoś nie widziałem żadnego rozsadzonego przez lód Bronisz tego tak jakbyś był wykonawcą tych kamiennych rond. Skoro ta kostka jest taka wspaniała na jezdni to może autostrady z kostki brukowej zaczniemy budować? Dla mnie nadal pozostaje to głupotą. Jedyne słuszne to rondo z jednolitą nawierzchnią, a nie wpierniczanie jakiejś bezsensownej kostki. Przypomina mi to manię malowania wielu bloków (ich tynku) na lekki różowy kolor po dodatkowym ociepleniu. Widocznie w hurtowniach zostało masę farb w tym kolorze i są tańsze zamiast białego koloru. I tu w tych kostkach dopatruję się podobnego zjawiska, komuś zostały setki ton kostki i na siłę próbuje to gdzieś upchać, upycha więc na ronda i wkurza tym samym przejeżdżających przez nie. Póki co nie znajduję żadnego sensu w tej kostce na rondzie. 47 |
Data: Kwiecien 25 2014 11:23:46 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | Autor: masti | Dnia piÄknego Fri, 25 Apr 2014 13:15:47 +0200 osobnik zwany tolek napisał: "Adam Klobukowski" a po co po niej jeździsz? Ona właĹnie jest tam gdzie nie powinieneĹ. -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett 48 |
Data: Kwiecien 25 2014 13:45:22 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | Autor: J.F | Użytkownik "tolek" napisał w wiadomości Przejechałem sporo takich kostkowych rond, i jakoś nie widziałem żadnego rozsadzonego przez lód Bronisz tego tak jakbyś był wykonawcą tych kamiennych rond. Kostka jest do d*, bo a) wibruje, b) halasuje c) na mokro jest sliska bardzo. Ale co sie nie nadaje na autostrade to sie moze nadawac na wylaczona z ruchu wysepke. Co do trwalosci - mamy kostkowych ulic we Wroclawiu pelno, bywaja rozsadzone, bywaja zapadniete, bywaja z koleinami, ale bywaja i takie od Niemca nie ruszone i w dobrym stanie. J. 49 |
Data: Kwiecien 25 2014 06:46:27 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | Autor: Adam Klobukowski | On Friday, 25 April 2014 13:15:47 UTC+2, tolek wrote: "Adam Klobukowski" Nie, siedzę w innej branży. Dla mnie nadal pozostaje to gďż˝upotďż˝. Jedyne sďż˝uszne to rondo z jednolitďż˝ <ciach> Pďż˝ki co nie znajdujďż˝ ďż˝adnego sensu w tej kostce na rondzie. Nikt Ci po kostce jeździć nie każe, możesz sobie pojechać wolniej, po asfaltowej części ronda. Dlatego właśnie jest. Za to ciężarówka czy autobus może spokojnie wykorzystać kostkę co ułatwia mu jazdę. Za to ty nie będziesz się czuł komfortowo ścinając rondo dużą (i niebezpieczną) prędkością. Inaczej rzecz biorąc: kostka na rondzie to coś podobnego do pobocza. Na co dzień niepotrzebne i bez sensu (tylko koszty budowy dróg zawyża ;)), ale czasem się przydaje. AdamK 50 |
Data: Kwiecien 26 2014 20:50:45 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostkÄ
brukowÄ
| Autor: WildS | On 2014-04-25, Adam Klobukowski wrote: "Adam Klobukowski" Mi jako kierowcy cieżarówki zdecydowanie na rondzie by ułatwiał pracÄ asfalt a nie jakaĹ kostka. Gdy jest odpowiednio ciasno to takÄ kostkÄ opony naczepy potrafiÄ wyrwaÄ przy skrÄcaniu. Potem zostajÄ 'krawÄżniki' od kostki na sztorc albo inne dziury. Jedyna 'zaleta' tej kostki to wlasnie to, że jest Ĺliska na deszczu i jeĹli jeszcze nie jest rozpieprzona to jest łaskawsza dla opon naczepy. Zamiast tego możnaby równie dobrze i taniej zrobic rondo z dużym białym kołem po Ĺrodku i farba na deszczu miałaby podobnÄ przyczepnoć. Argument o poboczu trochÄ nietrafiony. To i autostrady powinno sie twoim zdaniem projektowac tak ciasno, zeby manewry na nich wymagały wykorzystywania pobocza przez ciÄżarówki i autobusy? -- WildS 51 |
Data: Kwiecien 27 2014 13:41:54 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | Autor: tolek | "WildS" Mi jako kierowcy cieżarówki zdecydowanie na rondzie by ułatwiał pracę Jeden z niewielu myślących, w dodatku ciężarowiec! Bo już był szum, że ci z osobówek się czepiają. Gdy jest odpowiednio ciasno to taką kostkę Więc wniosek taki po to wymyślono tą głupotę, by ją naprawiać co chwila. Jedyna 'zaleta' tej kostki to wlasnie to, że jest śliska na deszczu Ale obrońcy dalej idą w zaparte, kostka im pomaga... Ciekawe w czym? Typowe betonowo-urzędnicze wymysły służące urzędasom brukselskim, a nie obywatelom. Nastały czasy gdzie się wmawia, że coś od teraz jest dobre, a to co było przez dziesiąt lat jest złe. Dla mnie jedyne słuszne rondo jest całe asfaltowe, kamienne to na cmentarzu niech sobie stawiają. Zwyczajnie mnie tak kostka wkurza jak się opona na niej tłucze. A jeżdżę po tych kamieniach, bo powymyślali mikrondka, na których stoi 5 aut i nie mogą z niego zjechać bo się ulica zakorkowała, a człowiek chce jechać w lewo lub zrobić nawrotkę i bez jazdy "lewym" kamiennym pasem będziesz czekał 10 minut żeby rondo pokonać, bo całe stoi. Dotychczasowe NORMALNE ronda miały dwa pasy, zewnętrzny i wewnętrzny. Wewnętrznym jeździło się gdy skręcało się w lewo na rondzie, zewnętrznym gdy na pierwszym wyjeździe się wyjeżdżało. Żadne większe dostawcze auto nie ma szans jechać samym asfaltowym pasem bez zahaczania o durną kostkę. I w czym ta kostka ma niby pomagać dużym autom? Jak już napisane wyżej tylko wkurza, a nie pomaga. 52 |
Data: Kwiecien 28 2014 12:26:23 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostk ą brukową | Autor: SW3 | W dniu 27.04.2014 o 13:41 tolek pisze: Dotychczasowe NORMALNE ronda miały dwa pasy, zewnętrzny i wewnętrzny. Wewnętrznym jeździło się gdy skręcało się w lewo na rondzie, zewnętrznym gdy na pierwszym wyjeździe się wyjeżdżało. Pomijając to, że tak jak napisałeś jeździła tylko część, inni wykłócali się, również na tej grupie, że nie ma takiego obowiązku, niektórzy naprawiali sobie samochody z cudzego OC dzięki takim rondom, to twierdzisz, że na tych "normalnych" rondach ciężarówki mieściły się na jednym pasie? -- SW3 -- -- Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych. /Bastiat 53 |
Data: Kwiecien 28 2014 11:12:17 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | Autor: masti | Dnia piÄknego Mon, 28 Apr 2014 12:26:23 +0200 osobnik zwany SW3 napisał: W dniu 27.04.2014 o 13:41 tolek pisze: na normalnych? jak najbardziej. -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett 54 |
Data: Kwiecien 28 2014 12:30:24 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 27.04.2014 13:41, tolek pisze: Wewnętrznym jeździło się gdy skręcało się w lewo na rondzie, zewnętrznym Umm... A jak się na rondzie skręca w lewo?? Bo generalnie na rondo z pasem/pasami "w kółko" to możesz wjechać lub z niego zjechać. Skręcenie w lewo co do zasady w Polsce powoduje krążenie po rondzie pod prąd. -- Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju. I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością... 55 |
Data: Kwiecien 23 2014 22:36:19 | Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostkÄ
brukowÄ
| Autor: WildS | On 2014-04-22, Adam Klobukowski wrote: On Monday, 21 April 2014 21:37:53 UTC+2, Dres Golf wrote: Pewnie po to, żeby przejazd gabarytu wymagał jedynie demontażu znaków a nie zaorania trawnika. Ehh, Stargard i te rondka z najgorszÄ możliwÄ dla opon tira "kostkÄ ". Ostre kamienie na sztorc - zróbmy z tego nawierzchniÄ dla ciÄżarówek, to musi byÄ dobry pomysł! -- WildS |