Grupy dyskusyjne   »   Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową

Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową



1 Data: Kwiecien 13 2014 21:27:29
Temat: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: tolek 

Od kilku lat nastała moda na głupkowate ronda wykładane od wewnętrznej krawędzi kostką. Kostka tworzy jakby "chodnik dla pieszych"
Kierujący odnosi wrażenie, że to po to by tam nie jeździć.
Osobówka ledwo się składa na takim rondzie a dopiero co jakiś TIR. Pas asfaltowy praktycznie na szerokość przyjmuje na styk tylko osobówkę.
A na środku ronda przeważnie wsadzony jakiś głupkowaty, wystający 1m nad jezdnię "rondel" do zasłaniania widoczności żebyś tylko nie widział, że ktoś z przeciwka wjechał właśnie na rondo.
Jaki cel takich rond? Po co jest ta kostka?
http://goo.gl/maps/qKhGL
Nie można budować ronda jak dawniej gdzie na całej szerokości okręgu jezdnego był położony asfalt.
Kostka nieraz jest tak wysoko położona w formie progu, że jak się zagapisz to po feldze uderza.
Kompletnie nie pojmuję ideologii związanej z tymi chorymi rondami.
Głównie mnie ta kostka zastanawia.
Szwagier miał nadstan kostki i trzeba ją było gdzieś zacząć upychać?



2 Data: Kwiecien 13 2014 22:09:00
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: J.F. 

Dnia Sun, 13 Apr 2014 21:27:29 +0200, tolek napisał(a):

Od kilku lat nastała moda na głupkowate ronda wykładane od wewnętrznej
krawędzi kostką. Kostka tworzy jakby "chodnik dla pieszych"
Kierujący odnosi wrażenie, że to po to by tam nie jeździć.
Osobówka ledwo się składa na takim rondzie a dopiero co jakiś TIR. Pas
asfaltowy praktycznie na szerokość przyjmuje na styk tylko osobówkę.
A na środku ronda przeważnie wsadzony jakiś głupkowaty, wystający 1m nad
jezdnię "rondel" do zasłaniania widoczności żebyś tylko nie widział, że ktoś
z przeciwka wjechał właśnie na rondo.

Ten rondel to moze byc uzyteczny - widac ze jest wysepka, ktora trzeba
ominac, a jak kto i tego nie zauwazy, to wiecej ofiar nie pociagnie,
tylko sam sie uszkodzi.
Zbocze takiego pagorka powinno byc oblozone, zeby deszcz nie rozmyl.
Czyms jasnym, zeby bylo w swietle reflektorow widac


Jaki cel takich rond? Po co jest ta kostka?
http://goo.gl/maps/qKhGL
Nie można budować ronda jak dawniej gdzie na całej szerokości okręgu
jezdnego był położony asfalt.

Nie wiem po co, ale drogi sie u nas robi zgodnie z rozporzadzeniem :-)

Kostka nieraz jest tak wysoko położona w formie progu, że jak się zagapisz
to po feldze uderza.

Ale na skrzyzowaniu nie powinienes sie zagapiac a drobna grzywna
bedzie miala pozytywny wplyw :-)

To przeciez na tira jest projektowane, osobowka powinna bez problemu
przejechac - zreszta sam znalazles fotke - ile ta miejsca po bokach
tego busika.

Kompletnie nie pojmuję ideologii związanej z tymi chorymi rondami.
Głównie mnie ta kostka zastanawia.
Szwagier miał nadstan kostki i trzeba ją było gdzieś zacząć upychać?

Raczej nie, ile na takie jedno rondo zejdzie ... plac jakis
wybrukowac, to znacznie wiecej upchnie.

Tak sie na to patrze ... moze to i sens wewnetrzny pasek nierowno
wybrukowac, aby osobowki zniechecic do jazdy "dwoma pasami", a zeby
jednak tir z naczepa mogl we wszystkie strony przejechac.

J.

3 Data: Kwiecien 13 2014 22:53:02
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: WildS 

On 2014-04-13, J.F.  wrote:

Raczej nie, ile na takie jedno rondo zejdzie ... plac jakis
wybrukowac, to znacznie wiecej upchnie.

Tak sie na to patrze ... moze to i sens wewnetrzny pasek nierowno
wybrukowac, aby osobowki zniechecic do jazdy "dwoma pasami", a zeby
jednak tir z naczepa mogl we wszystkie strony przejechac.

Dla tira to już w ogóle tragedia bo najczęściej sprawia to, że jest
wychylony na zewnątrz (łatwiej się przewróci) a dodatkowo kostka albo
czasami takie dziwne 'kamienie' kaleczą opony w naczepie na ciasnych
łukach.

Takie ciasne rondka przejezdza się przez to na prawdę powoli co
potrafi generować niezłe korki (Stryków, Kołbiel chociażby). Tir hamuje
prawie do zera nie tylko przy wjeżdzaniu, co jest akurat normalne, ale
również przy zjeżdzaniu, spowalniając wszystkich za nim. W ojczyźnie
rondek - UK - raczej na wyjeździe można śmiało deptać gaz i zwalniać
skrzyżowanie znacznie szybciej.

Dodatkowo gabaryty mają niezły zgryz, już widziałem rondka po
przejezdzie długich gabarytów zaorane z brzegów bo nawet ze skrętnymi
osiami nie szło się wyrobić.

A wysepka na środku wybija tira w górę, leci i tak prosto jak strzała
tylko kabina się potrafi urwać.
https://www.youtube.com/watch?v=vl-2xbbQH9s

Reasumując - w PL mamy ronda drogie, nieefektywne i nieprzyjemne.


--
WildS

4 Data: Kwiecien 13 2014 23:28:29
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: J.F. 

Dnia Sun, 13 Apr 2014 22:53:02 +0200 (CEST), WildS napisał(a):

Takie ciasne rondka przejezdza się przez to na prawdę powoli co
potrafi generować niezłe korki (Stryków, Kołbiel chociażby). Tir hamuje
prawie do zera nie tylko przy wjeżdzaniu, co jest akurat normalne, ale
również przy zjeżdzaniu, spowalniając wszystkich za nim. W ojczyźnie
rondek - UK - raczej na wyjeździe można śmiało deptać gaz i zwalniać
skrzyżowanie znacznie szybciej.

Eee, we Wroclawiu mamy jedno rondo szerokie, o poranku szaleja tam
glownie osobowki, a i tak generuja niezly korek.

Rondo takie jest, ze przepustowosc ma ograniczona, nie tylko z powodu
zwalniania ciezarowek.

J.

5 Data: Kwiecien 14 2014 09:27:04
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: FEniks 

W dniu 2014-04-13 23:28, J.F. pisze:

Dnia Sun, 13 Apr 2014 22:53:02 +0200 (CEST), WildS napisał(a):
Takie ciasne rondka przejezdza się przez to na prawdę powoli co
potrafi generować niezłe korki (Stryków, Kołbiel chociażby). Tir hamuje
prawie do zera nie tylko przy wjeżdzaniu, co jest akurat normalne, ale
również przy zjeżdzaniu, spowalniając wszystkich za nim. W ojczyźnie
rondek - UK - raczej na wyjeździe można śmiało deptać gaz i zwalniać
skrzyżowanie znacznie szybciej.
Eee, we Wroclawiu mamy jedno rondo szerokie, o poranku szaleja tam
glownie osobowki, a i tak generuja niezly korek.

Rondo takie jest, ze przepustowosc ma ograniczona, nie tylko z powodu
zwalniania ciezarowek.

Najfajniejsze we Wrocławiu to jest rondo Spółdzielcza/Dembowskiego/Monte Cassino/Bacciarellego. Mistrzostwo świata.

Ewa

6 Data: Kwiecien 14 2014 09:49:52
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: Franc 

Dnia Mon, 14 Apr 2014 09:27:04 +0200, FEniks napisał(a):

W dniu 2014-04-13 23:28, J.F. pisze:
Dnia Sun, 13 Apr 2014 22:53:02 +0200 (CEST), WildS napisał(a):
Takie ciasne rondka przejezdza się przez to na prawdę powoli co
potrafi generować niezłe korki (Stryków, Kołbiel chociażby). Tir hamuje
prawie do zera nie tylko przy wjeżdzaniu, co jest akurat normalne, ale
również przy zjeżdzaniu, spowalniając wszystkich za nim. W ojczyźnie
rondek - UK - raczej na wyjeździe można śmiało deptać gaz i zwalniać
skrzyżowanie znacznie szybciej.
Eee, we Wroclawiu mamy jedno rondo szerokie, o poranku szaleja tam
glownie osobowki, a i tak generuja niezly korek.

Rondo takie jest, ze przepustowosc ma ograniczona, nie tylko z powodu
zwalniania ciezarowek.

Najfajniejsze we Wrocławiu to jest rondo Spółdzielcza/Dembowskiego/Monte
Cassino/Bacciarellego. Mistrzostwo świata.

Przebijam - rondo w Toruniu ul. Legionów koło zajezdni autobusowej.
Mistrzowie świata i okolic zbudowali rondo które daje możliwość
przejechania na wprost tak jakby to była jedna długa prosta. Powoduje to,
że ludzie "zapominają" że to jest jednak rondo i walą z zamkniętymi oczami
wymuszając na jadących po rondzie.

To ja już wolę takie ronda jak w pierwszym poście.

--
Franc

7 Data: Kwiecien 14 2014 10:40:30
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: Kapibara 

Dnia Mon, 14 Apr 2014 09:49:52 +0200, Franc napisał(a):


Przebijam - rondo w Toruniu ul. Legionów koło zajezdni autobusowej.
Mistrzowie świata i okolic zbudowali rondo które daje możliwość
przejechania na wprost tak jakby to była jedna długa prosta. Powoduje to,
że ludzie "zapominają" że to jest jednak rondo i walą z zamkniętymi oczami
wymuszając na jadących po rondzie.

W Częstochowie też takie jest: http://goo.gl/maps/jHEu5

8 Data: Kwiecien 14 2014 10:52:47
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: Franc 

Dnia Mon, 14 Apr 2014 10:40:30 +0200, Kapibara napisał(a):

Dnia Mon, 14 Apr 2014 09:49:52 +0200, Franc napisał(a):


Przebijam - rondo w Toruniu ul. Legionów koło zajezdni autobusowej.
Mistrzowie świata i okolic zbudowali rondo które daje możliwość
przejechania na wprost tak jakby to była jedna długa prosta. Powoduje to,
że ludzie "zapominają" że to jest jednak rondo i walą z zamkniętymi oczami
wymuszając na jadących po rondzie.

W Częstochowie też takie jest: http://goo.gl/maps/jHEu5

Toruńscy mistrzowie budowy dróg i mostów:
http://goo.gl/g7FbsA


--
Franc

9 Data: Kwiecien 14 2014 11:14:34
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: Czesław Wiśniak 

Przebijam - rondo w Toruniu ul. Legionów koło zajezdni autobusowej.
Mistrzowie świata i okolic zbudowali rondo które daje możliwość
przejechania na wprost tak jakby to była jedna długa prosta. Powoduje to,
że ludzie "zapominają" że to jest jednak rondo i walą z zamkniętymi oczami
wymuszając na jadących po rondzie.

W Częstochowie też takie jest: http://goo.gl/maps/jHEu5

Toruńscy mistrzowie budowy dróg i mostów:
http://goo.gl/g7FbsA

A to jest najbardziej zakorkowane pozamiejskie rondo w PL, zwlaszcza w weekendy z Wawy :)
http://goo.gl/maps/d2otr

10 Data: Kwiecien 14 2014 21:19:41
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: FEniks 

W dniu 2014-04-14 09:49, Franc pisze:

Dnia Mon, 14 Apr 2014 09:27:04 +0200, FEniks napisał(a):

W dniu 2014-04-13 23:28, J.F. pisze:
Dnia Sun, 13 Apr 2014 22:53:02 +0200 (CEST), WildS napisał(a):
Takie ciasne rondka przejezdza się przez to na prawdę powoli co
potrafi generować niezłe korki (Stryków, Kołbiel chociażby). Tir hamuje
prawie do zera nie tylko przy wjeżdzaniu, co jest akurat normalne, ale
również przy zjeżdzaniu, spowalniając wszystkich za nim. W ojczyźnie
rondek - UK - raczej na wyjeździe można śmiało deptać gaz i zwalniać
skrzyżowanie znacznie szybciej.
Eee, we Wroclawiu mamy jedno rondo szerokie, o poranku szaleja tam
glownie osobowki, a i tak generuja niezly korek.

Rondo takie jest, ze przepustowosc ma ograniczona, nie tylko z powodu
zwalniania ciezarowek.
Najfajniejsze we Wrocławiu to jest rondo Spółdzielcza/Dembowskiego/Monte
Cassino/Bacciarellego. Mistrzostwo świata.
Przebijam - rondo w Toruniu ul. Legionów koło zajezdni autobusowej.
Mistrzowie świata i okolic zbudowali rondo które daje możliwość
przejechania na wprost tak jakby to była jedna długa prosta. Powoduje to,
że ludzie "zapominają" że to jest jednak rondo i walą z zamkniętymi oczami
wymuszając na jadących po rondzie.

To, o którym ja pisałam, też właśnie takie jest!

Ewa

11 Data: Kwiecien 15 2014 10:03:33
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: radekp@konto.pl 

Mon, 14 Apr 2014 09:27:04 +0200, w
 FEniks
napisał(-a):

W dniu 2014-04-13 23:28, J.F. pisze:
> Dnia Sun, 13 Apr 2014 22:53:02 +0200 (CEST), WildS napisał(a):
>> Takie ciasne rondka przejezdza się przez to na prawdę powoli co
>> potrafi generować niezłe korki (Stryków, Kołbiel chociażby). Tir hamuje
>> prawie do zera nie tylko przy wjeżdzaniu, co jest akurat normalne, ale
>> również przy zjeżdzaniu, spowalniając wszystkich za nim. W ojczyźnie
>> rondek - UK - raczej na wyjeździe można śmiało deptać gaz i zwalniać
>> skrzyżowanie znacznie szybciej.
> Eee, we Wroclawiu mamy jedno rondo szerokie, o poranku szaleja tam
> glownie osobowki, a i tak generuja niezly korek.
>
> Rondo takie jest, ze przepustowosc ma ograniczona, nie tylko z powodu
> zwalniania ciezarowek.

Najfajniejsze we Wrocławiu to jest rondo Spółdzielcza/Dembowskiego/Monte
Cassino/Bacciarellego. Mistrzostwo świata.

To? http://goo.gl/maps/mxMHx
Bardzo ekonomiczna wersja. I praktyczna -- wyraźnie widać punkt centralny wokół
którego trzeba jeździć :). http://goo.gl/maps/sb9xi

Ciekawostka: "jeżdżąc" po tym rondzie Google przełącza się na zdjęcia z
września 2011 -- budowa tego "ronda" to jednak była poważna sprawa :)
http://goo.gl/maps/RU0ID

12 Data: Kwiecien 15 2014 15:47:45
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: FEniks 

W dniu 2014-04-15 10:03,  pisze:

Mon, 14 Apr 2014 09:27:04 +0200, w
 FEniks napisał(-a):

W dniu 2014-04-13 23:28, J.F. pisze:
Dnia Sun, 13 Apr 2014 22:53:02 +0200 (CEST), WildS napisał(a):
Takie ciasne rondka przejezdza się przez to na prawdę powoli co
potrafi generować niezłe korki (Stryków, Kołbiel chociażby). Tir hamuje
prawie do zera nie tylko przy wjeżdzaniu, co jest akurat normalne, ale
również przy zjeżdzaniu, spowalniając wszystkich za nim. W ojczyźnie
rondek - UK - raczej na wyjeździe można śmiało deptać gaz i zwalniać
skrzyżowanie znacznie szybciej.
Eee, we Wroclawiu mamy jedno rondo szerokie, o poranku szaleja tam
glownie osobowki, a i tak generuja niezly korek.

Rondo takie jest, ze przepustowosc ma ograniczona, nie tylko z powodu
zwalniania ciezarowek.
Najfajniejsze we Wrocławiu to jest rondo Spółdzielcza/Dembowskiego/Monte
Cassino/Bacciarellego. Mistrzostwo świata.
To? http://goo.gl/maps/mxMHx
Bardzo ekonomiczna wersja. I praktyczna -- wyraźnie widać punkt centralny wokół
którego trzeba jeździć :). http://goo.gl/maps/sb9xi

Niestety teraz już tego punktu nie widać, bo rondo jest po remoncie. ;)


Ciekawostka: "jeżdżąc" po tym rondzie Google przełącza się na zdjęcia z
września 2011 -- budowa tego "ronda" to jednak była poważna sprawa :)
http://goo.gl/maps/RU0ID

No i miałam nadzieję, że zrobią tam coś porządnego. Ale skończyło się na tym, że po prostu kółko, wokół którego trzeba jeździć, jest pomalowane na czerwono. Większe samochody (oraz BMW ;) ) i tak jeżdżą na skróty.

Ewa

13 Data: Kwiecien 15 2014 16:02:05
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: WildS 

On 2014-04-15, FEniks  wrote:

Takie ciasne rondka przejezdza się przez to na prawdę powoli co
potrafi generować niezłe korki (Stryków, Kołbiel chociażby). Tir hamuje
prawie do zera nie tylko przy wjeżdzaniu, co jest akurat normalne, ale
również przy zjeżdzaniu, spowalniając wszystkich za nim. W ojczyźnie
rondek - UK - raczej na wyjeździe można śmiało deptać gaz i zwalniać
skrzyżowanie znacznie szybciej.
Eee, we Wroclawiu mamy jedno rondo szerokie, o poranku szaleja tam
glownie osobowki, a i tak generuja niezly korek.

Rondo takie jest, ze przepustowosc ma ograniczona, nie tylko z powodu
zwalniania ciezarowek.
Najfajniejsze we Wrocławiu to jest rondo Spółdzielcza/Dembowskiego/Monte
Cassino/Bacciarellego. Mistrzostwo świata.
To? http://goo.gl/maps/mxMHx
Bardzo ekonomiczna wersja. I praktyczna -- wyraźnie widać punkt centralny wokół
którego trzeba jeździć :). http://goo.gl/maps/sb9xi

Niestety teraz już tego punktu nie widać, bo rondo jest po remoncie. ;)


Ciekawostka: "jeżdżÄ…c" po tym rondzie Google przełÄ…cza się na zdjęcia z
września 2011 -- budowa tego "ronda" to jednak była poważna sprawa :)
http://goo.gl/maps/RU0ID

No i miałam nadzieję, że zrobią tam coś porządnego. Ale skończyło się na
tym, że po prostu kółko, wokół którego trzeba jeździć, jest pomalowane
na czerwono. Większe samochody (oraz BMW ;) ) i tak jeżdżÄ… na skróty.

No i prawidłowo. Mikro rondka tak przecież działają (może poza BMW ;).
Namalowana kropka na środku a większe pojazdy jadą tak, żeby się
zmieścić.


--
WildS

14 Data: Kwiecien 15 2014 22:28:41
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: FEniks 

W dniu 2014-04-15 16:02, WildS pisze:

On 2014-04-15, FEniks  wrote:
Takie ciasne rondka przejezdza się przez to na prawdę powoli co
potrafi generować niezłe korki (Stryków, Kołbiel chociażby). Tir hamuje
prawie do zera nie tylko przy wjeżdzaniu, co jest akurat normalne, ale
również przy zjeżdzaniu, spowalniając wszystkich za nim. W ojczyźnie
rondek - UK - raczej na wyjeździe można śmiało deptać gaz i zwalniać
skrzyżowanie znacznie szybciej.
Eee, we Wroclawiu mamy jedno rondo szerokie, o poranku szaleja tam
glownie osobowki, a i tak generuja niezly korek.

Rondo takie jest, ze przepustowosc ma ograniczona, nie tylko z powodu
zwalniania ciezarowek.
Najfajniejsze we Wrocławiu to jest rondo Spółdzielcza/Dembowskiego/Monte
Cassino/Bacciarellego. Mistrzostwo świata.
To? http://goo.gl/maps/mxMHx
Bardzo ekonomiczna wersja. I praktyczna -- wyraźnie widać punkt centralny wokół
którego trzeba jeździć :). http://goo.gl/maps/sb9xi
Niestety teraz już tego punktu nie widać, bo rondo jest po remoncie. ;)

Ciekawostka: "jeżdżÄ…c" po tym rondzie Google przełÄ…cza się na zdjęcia z
września 2011 -- budowa tego "ronda" to jednak była poważna sprawa :)
http://goo.gl/maps/RU0ID
No i miałam nadzieję, że zrobią tam coś porządnego. Ale skończyło się na
tym, że po prostu kółko, wokół którego trzeba jeździć, jest pomalowane
na czerwono. Większe samochody (oraz BMW ;) ) i tak jeżdżÄ… na skróty.
No i prawidłowo. Mikro rondka tak przecież działają (może poza BMW ;).
Namalowana kropka na środku a większe pojazdy jadą tak, żeby się
zmieścić.

To bez sensu. Po co w ogóle w takim razie takie rondo? Można przecież zrobić skrzyżowanie równoległe i też będzie podobnie działało.

Ewa

15 Data: Kwiecien 15 2014 22:50:03
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: Borys Pogoreło 

Dnia Tue, 15 Apr 2014 22:28:41 +0200, FEniks napisał(a):

No i prawidłowo. Mikro rondka tak przecież działają (może poza BMW ;).
Namalowana kropka na środku a większe pojazdy jadą tak, żeby się
zmieścić.

To bez sensu. Po co w ogóle w takim razie takie rondo? Można przecież
zrobić skrzyżowanie równoległe i też będzie podobnie działało.

Na rondzie może się znajdować kilka pojazdów jednocześnie. I ma mniej
punktów kolizyjnych, interesuje Cię tylko lewa strona (przypadków bez
nakazu ustąpienia pierwszeństwa nie ma zbyt wiele).

A to konkretne rondo całkiem nieźle się sprawdza w tym miejscu, pominąwszy
ślepych (nie dalej jak wczoraj jakiś emeryt stwierdził, że jego ustąpienie
pierwszeństwa nie dotyczy).

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

16 Data: Kwiecien 16 2014 09:05:57
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: Ajgul 


Użytkownik "Borys Pogoreło"  napisał w wiadomości

Dnia Tue, 15 Apr 2014 22:28:41 +0200, FEniks napisał(a):

No i prawidłowo. Mikro rondka tak przecież działają (może poza BMW ;).
Namalowana kropka na środku a większe pojazdy jadą tak, żeby się
zmieścić.

To bez sensu. Po co w ogóle w takim razie takie rondo? Można przecież
zrobić skrzyżowanie równoległe i też będzie podobnie działało.

Na rondzie może się znajdować kilka pojazdów jednocześnie. I ma mniej
punktów kolizyjnych, interesuje Cię tylko lewa strona (przypadków bez
nakazu ustąpienia pierwszeństwa nie ma zbyt wiele).

W Nowym Jorku, mieście i stanie, pomimo dużo większego ruchu i zagęszczenia dróg nie ma w ogóle żadnych rond. I wszystko hula.
My, zawsze mamy swoje dziwne pomysły i uważamy, że tak jest najlepiej, tylko potem przez 15 lat setki osób będzie się zastanawiać, jak zmienić pas na mikro-rondzie i kto w kogo wjechał.

Aygul

17 Data: Kwiecien 16 2014 20:14:56
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: Borys Pogoreło 

Dnia Wed, 16 Apr 2014 09:05:57 +0200, Ajgul napisał(a):

W Nowym Jorku, mieście i stanie, pomimo dużo większego ruchu i zagęszczenia
dróg nie ma w ogóle żadnych rond. I wszystko hula.

Bo Amerykanie dopiero odkrywają ronda. I są zdziwieni, jakie to jest dobre
rozwiązanie.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

18 Data: Kwiecien 18 2014 11:17:16
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: radekp@konto.pl 

Wed, 16 Apr 2014 20:14:56 +0200, w
 Borys Pogoreło
 napisał(-a):

Dnia Wed, 16 Apr 2014 09:05:57 +0200, Ajgul napisał(a):

> W Nowym Jorku, mieście i stanie, pomimo dużo większego ruchu i zagęszczenia
> dróg nie ma w ogóle żadnych rond. I wszystko hula.

Bo Amerykanie dopiero odkrywają ronda. I są zdziwieni, jakie to jest dobre
rozwiązanie.

http://www.autokrata.pl/newsy/skrzyzowanie-kontra-rondo-pogromcy-mitow-dowodza-co-jest-lepsze_a17757

19 Data: Kwiecien 18 2014 16:03:20
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: Borys Pogoreło 

Dnia Fri, 18 Apr 2014 11:17:16 +0200,  napisał(a):

Bo Amerykanie dopiero odkrywają ronda. I są zdziwieni, jakie to jest dobre
rozwiązanie.

http://www.autokrata.pl/newsy/skrzyzowanie-kontra-rondo-pogromcy-mitow-dowodza-co-jest-lepsze_a17757

To też znam. Czasem trafiam na wątki "drogowe" na Reddicie i to jest aż
zabawne, że kraj, który ma samochody wpisane w swoją historię, tak późno
zaczął stosować ronda.

Za to niektóre stany mają rozwiązania u nas niespotykane - np. bodajże w
Ihio można skręcić w lewo na czerwonym w drogę jednokierunkową.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

20 Data: Kwiecien 19 2014 16:30:21
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: Mirosław Kwaśniak 

In pl.regionalne.wroclaw Borys Pogoreło  wrote:

Za to niektóre stany mają rozwiązania u nas niespotykane - np. bodajże w
Ihio można skręcić w lewo na czerwonym w drogę jednokierunkową.

Swego czasu była zielona strzałka w lewo z Dworcowej w Kościuszki.

21 Data: Kwiecien 23 2014 09:46:20
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: radekp@konto.pl 

19 Apr 2014 16:30:21 GMT, w
Mirosław Kwaśniak  napisał(-a):

In pl.regionalne.wroclaw Borys Pogoreło  wrote:
> Za to niektóre stany mają rozwiązania u nas niespotykane - np. bodajże w
> Ihio można skręcić w lewo na czerwonym w drogę jednokierunkową.

Swego czasu była zielona strzałka w lewo z Dworcowej w Kościuszki.

Najsłynniejsza była chyba na pl. Bema.
Nawiasem fajne rozwiązanie, szkoda że nie praktykowane.

strzałka w lewo = z naprzeciwka mogą jechać
zielone światło w lewo = z naprzeciwka nic nie będzie jechać

22 Data: Kwiecien 23 2014 10:53:49
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: masti 

Dnia pięknego Wed, 23 Apr 2014 09:46:20 +0200 osobnik zwany
 napisał:

strzałka w lewo = z naprzeciwka mogą jechać zielone światło w lewo = z
naprzeciwka nic nie będzie jechać

niestety większoć kierowców nie odróznia zielonej strzałki od
sygnalizatora kierunkowego i od zielonego światła. I jak zwykle przez
paru debili po głowie dostają pozostali :(



--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

23 Data: Kwiecien 16 2014 09:17:47
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: FEniks 

W dniu 2014-04-15 22:50, Borys Pogoreło pisze:

Dnia Tue, 15 Apr 2014 22:28:41 +0200, FEniks napisał(a):

No i prawidłowo. Mikro rondka tak przecież działają (może poza BMW ;).
Namalowana kropka na środku a większe pojazdy jadą tak, żeby się
zmieścić.
To bez sensu. Po co w ogóle w takim razie takie rondo? Można przecież
zrobić skrzyżowanie równoległe

równo_rzędne_ - oczywiście.

  i też będzie podobnie działało.
Na rondzie może się znajdować kilka pojazdów jednocześnie.

Na normalnym rondzie tak, ale na tym nie za bardzo. Tu podobnie jak na zwykłym skrzyżowaniu.

I ma mniej
punktów kolizyjnych, interesuje Cię tylko lewa strona (przypadków bez
nakazu ustąpienia pierwszeństwa nie ma zbyt wiele).

Na równorzędnym interesuje Cię tylko prawa. Co za różnica?


A to konkretne rondo całkiem nieźle się sprawdza w tym miejscu, pominąwszy
ślepych (nie dalej jak wczoraj jakiś emeryt stwierdził, że jego ustąpienie
pierwszeństwa nie dotyczy).

Pominąwszy BMW, autobusy, ciężarówki... Sorry, ale do d... takie rondo, które honoruje tylko ten, kto akurat chce/zmieści się/pamięta (niepotrzebne skreślić).
A tak na marginesie - dlaczego koło Stadionu Olimpijskiego, na skrzyżowaniu Różyckiego i Paderewskiego, nie ma ronda z podporządkowaniem, chociaż konstrukcja tego skrzyżowania sama się o to prosi? I tam się ludzie z kolei mylą w drugą stronę.

Ewa

24 Data: Kwiecien 16 2014 11:19:26
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: Adam 

W dniu 2014-04-16 09:17, FEniks pisze:

W dniu 2014-04-15 22:50, Borys Pogoreło pisze:
(...)
I ma mniej
punktów kolizyjnych, interesuje Cię tylko lewa strona (przypadków bez
nakazu ustąpienia pierwszeństwa nie ma zbyt wiele).

Na równorzędnym interesuje Cię tylko prawa. Co za różnica?

(...)

Tam, gdzie najczęściej przebywam, jest na "blokowiskach" sporo skrzyżowań równorzędnych. Jaja się zaczynają, jak równocześnie z kilku stron podjadą "blondynki" płci dowolnej - można czekać kilka minut :(


--
Pozdrawiam.

Adam

25 Data: Kwiecien 16 2014 17:52:12
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: jerzu 

On Wed, 16 Apr 2014 09:17:47 +0200, FEniks  wrote:

Na równorzędnym interesuje Cię tylko prawa. Co za różnica?

Jakby mnie interesowała tylko prawa strona, to już kilka razy bym miał
dodatkowego pasażera z lewej.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

26 Data: Kwiecien 16 2014 20:18:35
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: Borys Pogoreło 

Dnia Wed, 16 Apr 2014 09:17:47 +0200, FEniks napisał(a):

Na rondzie może się znajdować kilka pojazdów jednocześnie.

Na normalnym rondzie tak, ale na tym nie za bardzo. Tu podobnie jak na
zwykłym skrzyżowaniu.

Bez przesady, czasem i trzy jednocześnie przejeżdżają. Kwestia ogarnięcia
kierowców.

I ma mniej
punktów kolizyjnych, interesuje Cię tylko lewa strona (przypadków bez
nakazu ustąpienia pierwszeństwa nie ma zbyt wiele).

Na równorzędnym interesuje Cię tylko prawa. Co za różnica?

Jeśli interesuje Cię tylko prawa, to za jakiś czas będziesz mieć wizytę z
lewej (odpukać).

Pominąwszy BMW, autobusy, ciężarówki... Sorry, ale do d... takie rondo,
które honoruje tylko ten, kto akurat chce/zmieści się/pamięta
(niepotrzebne skreślić).

Ale to wyłącznie kwestia mentalności, że bez zasieków na środku rondo bywa
ignorowane.

A tak na marginesie - dlaczego koło Stadionu Olimpijskiego, na
skrzyżowaniu Różyckiego i Paderewskiego, nie ma ronda z
podporządkowaniem, chociaż konstrukcja tego skrzyżowania sama się o to
prosi? I tam się ludzie z kolei mylą w drugą stronę.

Też mnie to zastanawia.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

27 Data: Kwiecien 16 2014 17:50:58
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: jerzu 

On Tue, 15 Apr 2014 22:28:41 +0200, FEniks  wrote:

Można przecież
zrobić skrzyżowanie równoległe

Może lepiej prostopadłe? ;)


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

28 Data: Kwiecien 15 2014 23:28:20
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: Adam 

W dniu 2014-04-15 10:03,  pisze:

(...)
Ciekawostka: "jeżdżąc" po tym rondzie Google przełącza się na zdjęcia z
września 2011 -- budowa tego "ronda" to jednak była poważna sprawa :)
http://goo.gl/maps/RU0ID


Super :)
Normalnie Time Machine ;)


--
Pozdrawiam.

Adam

29 Data: Kwiecien 14 2014 17:01:41
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: Marek Dyjor 

WildS wrote:

Dodatkowo gabaryty mają niezły zgryz, już widziałem rondka po
przejezdzie długich gabarytów zaorane z brzegów bo nawet ze skrętnymi
osiami nie szło się wyrobić.

A wysepka na środku wybija tira w górę, leci i tak prosto jak strzała
tylko kabina się potrafi urwać.
https://www.youtube.com/watch?v=vl-2xbbQH9s

Reasumując - w PL mamy ronda drogie, nieefektywne i nieprzyjemne.

a tam przypadkiem gdzieś nie ma znaku wczesniej do 3.5T?

30 Data: Kwiecien 14 2014 17:07:48
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: J.F 

Użytkownik "Marek Dyjor"  napisał w wiadomości
WildS wrote:

A wysepka na środku wybija tira w górę, leci i tak prosto jak strzała
tylko kabina się potrafi urwać.
https://www.youtube.com/watch?v=vl-2xbbQH9s
Reasumując - w PL mamy ronda drogie, nieefektywne i nieprzyjemne.

a tam przypadkiem gdzieś nie ma znaku wczesniej do 3.5T?

Moze i jest, choc niekoniecznie, bo przez Klodzko trzy krajowki przechodza, ale to bez znaczenia - kierowca tego tira jechal za szybko,  zasnal czy zaslabl, no i jaka powinna byc wtedy wysepka ?
Ta chyba ochronila dom stojacy za rondem.


J.

31 Data: Kwiecien 14 2014 14:09:27
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostk ą brukową
Autor: SW3 

W dniu 13.04.2014 o 22:09 J.F.  pisze:

Tak sie na to patrze ... moze to i sens wewnetrzny pasek nierowno
wybrukowac, aby osobowki zniechecic do jazdy "dwoma pasami", a zeby
jednak tir z naczepa mogl we wszystkie strony przejechac.

Zawsze mi się wydawało że to właśnie po to. Żeby sie osobówki nie  wyprzedzały ale żeby jednak tir się zmieścił.

--
SW3
-- --
Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych.  /Bastiat

32 Data: Kwiecien 14 2014 11:21:46
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: Ergie 

Użytkownik "tolek"  napisał w wiadomości grup

Kompletnie nie pojmuję ideologii związanej z tymi chorymi rondami.
Głównie mnie ta kostka zastanawia.

Widocznie nie spotkałeś idiotów co przejeżdżają rondo prosto. Ta kostka jest właśnie po to by taką jazdę uprzykrzyć a więc zachęcić kierowców do zwolnienia. Jednocześnie ciężarówka czy autobus mają do dyspozycji trochę szerszą jezdnię.

Pozdrawiam
Ergie

33 Data: Kwiecien 14 2014 13:11:28
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor:

Ergie wrote:

Widocznie nie spotkałeś idiotów co przejeżdżają rondo prosto. Ta kostka
jest właśnie po to by taką jazdę uprzykrzyć a więc zachęcić kierowców do
zwolnienia. Jednocześnie ciężarówka czy autobus mają do dyspozycji
trochę szerszą jezdnię.

ROTFL.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

34 Data: Kwiecien 14 2014 16:11:41
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: Ergie 

Użytkownik "t?" napisał w wiadomości grup

Widocznie nie spotkałeś idiotów co przejeżdżają rondo prosto. Ta kostka
jest właśnie po to by taką jazdę uprzykrzyć a więc zachęcić kierowców do
zwolnienia. Jednocześnie ciężarówka czy autobus mają do dyspozycji
trochę szerszą jezdnię.

ROTFL.

Czego nie zrozumiałeś?

Pozdrawiam
Ergie

35 Data: Kwiecien 20 2014 10:16:22
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor:

Ergie wrote:

Czego nie zrozumiałeś?

Wszystko zrozumiałem, a przede wszystkim, że jako homo-sovieticus dwoisz
się i troisz, żeby "racjonalnie" wytłumaczyć każdą bzdurę i przekręt.

Tymczasem jest tak jak napisałem.

Pytanie pomocnicze: jak często powstawały takie ronda, zanim pojawiły się
dotacje z UE?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

36 Data: Kwiecien 14 2014 16:18:01
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: neoniusz 

W dniu 14/04/2014 15:11, tᴏ pisze:

Widocznie nie spotkałeś idiotów co przejeżdżają rondo prosto. Ta kostka
jest właśnie po to by taką jazdę uprzykrzyć a więc zachęcić kierowców do
zwolnienia. Jednocześnie ciężarówka czy autobus mają do dyspozycji
trochę szerszą jezdnię.

ROTFL.


Zaden ROTFL.

http://www.tvp.pl/krakow/jedz-bezpiecznie/wideo/jazda-po-rondzie/11233201 (2:14, 2:21 itd.)

Na zjezdzie z A4 w rzeszowie zrobili jeszcze lepiej, pasy ronda (niby turbinowego) sa odgrodzone takimi malymi "murkami" z kostki zeby matoly nie zjezdzaly z ronda ze srodkowego pasa.

https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/p/podsumowanie-2013-roku_13918/DSC_0167.JPG

37 Data: Kwiecien 15 2014 09:56:37
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: radekp@konto.pl 

Mon, 14 Apr 2014 16:18:01 +0200, w  neoniusz
 napisał(-a):

Na zjezdzie z A4 w rzeszowie zrobili jeszcze lepiej, pasy ronda (niby
turbinowego) sa odgrodzone takimi malymi "murkami" z kostki zeby matoly
nie zjezdzaly z ronda ze srodkowego pasa.

https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/p/podsumowanie-2013-roku_13918/DSC_0167.JPG

Jak dla mnie to bez sensu jest oznakowanie -- jest znak "ruch okrężny", ale
strzałki na jezdni sugerują, że jest to skrzyżowanie z wyspą centralną, a nie
okrężne...

38 Data: Kwiecien 14 2014 13:10:59
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor:

tolek wrote:

Jaki cel takich rond?

Już tłumaczę. UE dopłaca do rond. A rondo z kostką, "rondlem" i innymi
idiotyzmami jest droższe.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

39 Data: Kwiecien 14 2014 17:00:32
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: Marek Dyjor 

tolek wrote:

Od kilku lat nastała moda na głupkowate ronda wykładane od wewnętrznej
krawędzi kostką. Kostka tworzy jakby "chodnik dla pieszych"
Kierujący odnosi wrażenie, że to po to by tam nie jeździć.
Osobówka ledwo się składa na takim rondzie a dopiero co jakiś TIR. Pas

jak sie jedzie powoli i spokojnie to sie spokojnie przejeżdża.

a jak ktoś popierdala to naprawia co trzeba...

40 Data: Kwiecien 18 2014 07:54:15
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor:

To może to? http://pl.wikipedia.org/wiki/Magiczne_rondo

Byłoby lepiej? Podobno świetnie się sprawdza..

41 Data: Kwiecien 21 2014 21:37:53
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: Dres Golf 

W dniu 2014-04-13 21:27, tolek pisze:

Od kilku lat nastała moda na głupkowate ronda wykładane od wewnętrznej
krawędzi kostką. Kostka tworzy jakby "chodnik dla pieszych"
Kierujący odnosi wrażenie, że to po to by tam nie jeździć.
Osobówka ledwo się składa na takim rondzie a dopiero co jakiś TIR. Pas
asfaltowy praktycznie na szerokość przyjmuje na styk tylko osobówkę.
A na środku ronda przeważnie wsadzony jakiś głupkowaty, wystający 1m nad
jezdnię "rondel" do zasłaniania widoczności żebyś tylko nie widział, że
ktoś z przeciwka wjechał właśnie na rondo.
Jaki cel takich rond? Po co jest ta kostka?
http://goo.gl/maps/qKhGL
Nie można budować ronda jak dawniej gdzie na całej szerokości okręgu
jezdnego był położony asfalt.
Kostka nieraz jest tak wysoko położona w formie progu, że jak się
zagapisz to po feldze uderza.
Kompletnie nie pojmuję ideologii związanej z tymi chorymi rondami.
Głównie mnie ta kostka zastanawia.
Szwagier miał nadstan kostki i trzeba ją było gdzieś zacząć upychać?
Nie można, bo rondo zgodnie z rozporządzeniem musi być nieprzejrzyste i wymuszać na kierowcy zwolnienie oraz manewry kierownicą.
Ideologia takiego ronda jest taka sama jak wysepek, progów zwalniających itp. utrudnień które służą do dyscyplinowania nieposłusznych kierowców, którym się wydaje że wszędzie mają pierwszeństwo jadąc na maxa. Gdyby było płaskie wyasfaltowane rondo to 90% by waliła prosto na przełaj z prędkością grubo powyżej kodeksowej.

42 Data: Kwiecien 21 2014 22:22:58
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: J.F. 

Dnia Mon, 21 Apr 2014 21:37:53 +0200, Dres Golf napisał(a):

Nie można, bo rondo zgodnie z rozporządzeniem musi być nieprzejrzyste i
wymuszać na kierowcy zwolnienie oraz manewry kierownicą.
Ideologia takiego ronda jest taka sama jak wysepek, progów zwalniających
itp. utrudnień które służą do dyscyplinowania nieposłusznych kierowców,
którym się wydaje że wszędzie mają pierwszeństwo jadąc na maxa. Gdyby
było płaskie wyasfaltowane rondo to 90% by waliła prosto na przełaj z
prędkością grubo powyżej kodeksowej.

Raczej nie, moze 10%.
Ale sie zastanawiam na ile w tych rondach wlasnie o to chodzi - trzeba
zwolnic. (co mnie zreszta do wscieklosci doprowadza).

Tym niemniej przy braku wysepki to latwo przejechac na wprost
nieswiadomie - jak po nocy niewiele widac.

J.

43 Data: Kwiecien 22 2014 06:47:00
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: Adam Klobukowski 

On Monday, 21 April 2014 21:37:53 UTC+2, Dres Golf  wrote:

W dniu 2014-04-13 21:27, tolek pisze:
Nie można, bo rondo zgodnie z rozporządzeniem musi być nieprzejrzyste i
wymuszać na kierowcy zwolnienie oraz manewry kierownicą.

Zdarzają się też "półprzejrzyste":  ;)

AdamK

44 Data: Kwiecien 23 2014 11:08:49
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: tolek 

Dla mnie te teorie o kostkowych rondach jako podniesienie bezpieczeństwa są takie jak cała ue...
Po co mozolnie układać tą kostkę (przez kostkę szybciej woda wsiąka w podłoże i zimą szybciej rozsadzi rondo i znowu będzie do remontu - ktoś nieźle to wykombinował) skoro można na środku ronda zrobić większe zielone koło o promieniu takim jak obecne małe kółko+kostka. Na to samo wyjdzie. Tak jak tu już było napisane kostka jest ułożona wyżej niż nawierzchnia asfaltowa i skręcający TIR jest dodatkowo odchylony na zewnątrz okręgu jaki pokonuje, co stwarza większe ryzyko przewrócenia się od siły odśrodkowej, która dodatkowo dochodzi do niekorzystnego odchylenia przy jeździe po okręgu.
Przypomina to odwrotnielogicznie polskie pendolino bez wychylnego pudła.
Wnet będą łuki torów kolejowych budować nachylone w kierunku odwrotnym do kierunku łuku, żeby pociągi szybciej wypadały i ze względów bezpieczeństwa obniży się im dodatkowo prędkość...
Pierw się coś sp.... a potem do g.... dobiera się chore ideologie.
Zamiast wymyślić coś lepszego, sprawniejszego.
Ale gdzie tam dziś głupota święci tryumfy.
Bo 5 głupków w ciągu roku rozp... się na danym rondzie to ze względu na tych 5 przebudujemy całe rondo.
A tak to dobre rondo samoczynnie eliminowała głupków z użycia.

Czy nie można nadal budować takich rond
http://goo.gl/maps/rrCfl?
Stoi do dziś i wyśmienicie spełnia swoje zadanie. Jakoś nie widzę na zielonym kole kolein po autach pokonujących rondo na "przestrzał" (typ trasy "przełajowa") mimo, że na środku żaden unijny nie postawił kamiennego rondla.
A obecnie przyjęto durnowatość, że to co działa dobrze w tym kraju trzeba zawsze zepsuć i ktoś za zepsucie weźmie kasę.
Na podstawie tej chorej ideologii kamiennych mikro rond można wysnuć teorie, że 98% kierowców to idioci i tylko 2% to mistrzowie kierownicy i dla tych 98% kierowców są robione te kamienne ronda aby im "pomóc"...
Bo gdyby nie te kamienne ronda to 98% kierujących poniesie śmierć na miejscu przy próbie wjechania na niekamienne rond. Pozostanie na polskich drogach tylko 2% mistrzów kierownicy.
W ogóle do mnie to nie trafia. Dla mnie taka sama głupota jak ślimak zwany rybą.
Ponoć ma się budować coraz lepsze drogi dopuszczające wyższe prędkości, a oni budują ronda których pokonanie zajmuje 3x więcej czasu niż rondo wybudowane w latach 80-90.
Wybudowane, do dziś stoi, nie stwarza problemów i jakoś nie słyszę aby codziennie dochodziło tam do dziesiątek stłuczek, bo nie ma kostki brukowej i okrąg asfaltowy jest za szeroki.

45 Data: Kwiecien 23 2014 02:56:40
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: Adam Klobukowski 

On Wednesday, 23 April 2014 11:08:49 UTC+2, tolek  wrote:

Dla mnie te teorie o kostkowych rondach jako podniesienie bezpieczeństwa są
takie jak cała ue...
Po co mozolnie układać tą kostkę (przez kostkę szybciej woda wsiąka w
podłoże i zimą szybciej rozsadzi rondo i znowu będzie do remontu - ktoś
nieźle to wykombinował) skoro można na środku ronda zrobić większe zielone
koło o promieniu takim jak obecne małe kółko+kostka. Na to samo wyjdzie. Tak
jak tu już było napisane kostka jest ułożona wyżej niż nawierzchnia
asfaltowa i skręcający TIR jest dodatkowo odchylony na zewnątrz okręgu jaki
pokonuje, co stwarza większe ryzyko przewrócenia się od siły odśrodkowej,
która dodatkowo dochodzi do niekorzystnego odchylenia przy jeździe po

Przejechałem sporo takich kostkowych rond, i jakoś nie widziałem żadnego rozsadzonego przez lód, więc twoja teoria jest tu błędna. O TIRach masowo przewracających się na tych rondach też jakoś reżimowe media nie donoszą, tak więc są chyba ok. W takim Kwidzynie takie ronda są już od wielu lat, specjalnie po to aby umożliwić TIRom dojazd do fabryki. Jakoś protestów społecznych akcji 'ratujmy TIRy' nie słychać, więc ta Unia chyba ma czasem dobre pomysły.

AdamK

46 Data: Kwiecien 25 2014 13:15:47
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: tolek 

"Adam Klobukowski"

Przejechałem sporo takich kostkowych rond, i jakoś nie widziałem żadnego rozsadzonego przez lód

Bronisz tego tak jakbyś był wykonawcą tych kamiennych rond.
Skoro ta kostka jest taka wspaniała na jezdni to może autostrady z kostki brukowej zaczniemy budować?
Dla mnie nadal pozostaje to głupotą. Jedyne słuszne to rondo z jednolitą nawierzchnią, a nie wpierniczanie jakiejś bezsensownej kostki.
Przypomina mi to manię malowania wielu bloków (ich tynku) na lekki różowy kolor po dodatkowym ociepleniu. Widocznie w hurtowniach zostało masę farb w tym kolorze i są tańsze zamiast białego koloru.
I tu w tych kostkach dopatruję się podobnego zjawiska, komuś zostały setki ton kostki i na siłę próbuje to gdzieś upchać, upycha więc na ronda i wkurza tym samym przejeżdżających przez nie.
Póki co nie znajduję żadnego sensu w tej kostce na rondzie.

47 Data: Kwiecien 25 2014 11:23:46
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: masti 

Dnia pięknego Fri, 25 Apr 2014 13:15:47 +0200 osobnik zwany tolek napisał:

"Adam Klobukowski"

Przejechałem sporo takich kostkowych rond, i jakoś nie widziałem
żadnego rozsadzonego przez lód

Bronisz tego tak jakbyś był wykonawcą tych kamiennych rond. Skoro ta
kostka jest taka wspaniała na jezdni to może autostrady z kostki
brukowej zaczniemy budować?
Dla mnie nadal pozostaje to głupotą. Jedyne słuszne to rondo z jednolitą
nawierzchnią, a nie wpierniczanie jakiejś bezsensownej kostki.
Przypomina mi to manię malowania wielu bloków (ich tynku) na lekki
różowy kolor po dodatkowym ociepleniu. Widocznie w hurtowniach zostało
masę farb w tym kolorze i są tańsze zamiast białego koloru. I tu w tych
kostkach dopatruję się podobnego zjawiska, komuś zostały setki ton
kostki i na siłÄ™ próbuje to gdzieś upchać, upycha więc na ronda i wkurza
tym samym przejeżdżających przez nie. Póki co nie znajduję żadnego sensu
w tej kostce na rondzie.

a po co po niej jeździsz? Ona właśnie jest tam gdzie nie powinieneś.



--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

48 Data: Kwiecien 25 2014 13:45:22
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: J.F 

Użytkownik "tolek"  napisał w wiadomości
"Adam Klobukowski"

Przejechałem sporo takich kostkowych rond, i jakoś nie widziałem żadnego rozsadzonego przez lód

Bronisz tego tak jakbyś był wykonawcą tych kamiennych rond.
Skoro ta kostka jest taka wspaniała na jezdni to może autostrady z kostki brukowej zaczniemy budować?

Kostka jest do d*, bo
a) wibruje,
b) halasuje
c) na mokro jest sliska bardzo.

Ale co sie nie nadaje na autostrade to sie moze nadawac na wylaczona z ruchu wysepke.

Co do trwalosci - mamy kostkowych ulic we Wroclawiu pelno, bywaja rozsadzone, bywaja zapadniete, bywaja z koleinami, ale bywaja i takie od Niemca nie ruszone i w dobrym stanie.

J.

49 Data: Kwiecien 25 2014 06:46:27
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: Adam Klobukowski 

On Friday, 25 April 2014 13:15:47 UTC+2, tolek  wrote:

"Adam Klobukowski"

> Przejecha�em sporo takich kostkowych rond, i jako� nie widzia�em �adnego
> rozsadzonego przez l�d

Bronisz tego tak jakbyďż˝ byďż˝ wykonawcďż˝ tych kamiennych rond.
Skoro ta kostka jest taka wspania�a na jezdni to mo�e autostrady z kostki
brukowej zaczniemy budowaďż˝?

Nie, siedzę w innej branży.

Dla mnie nadal pozostaje to g�upot�. Jedyne s�uszne to rondo z jednolit�
nawierzchniďż˝, a nie wpierniczanie jakiejďż˝ bezsensownej kostki.

<ciach>
 
P�ki co nie znajduj� �adnego sensu w tej kostce na rondzie.

Nikt Ci po kostce jeździć nie każe, możesz sobie pojechać wolniej, po asfaltowej części ronda. Dlatego właśnie jest. Za to ciężarówka czy autobus może spokojnie wykorzystać kostkę co ułatwia mu jazdę. Za to ty nie będziesz się czuł komfortowo ścinając rondo dużą (i niebezpieczną) prędkością.

Inaczej rzecz biorąc: kostka na rondzie to coś podobnego do pobocza. Na co dzień niepotrzebne i bez sensu (tylko koszty budowy dróg zawyża ;)), ale czasem się przydaje.

AdamK

50 Data: Kwiecien 26 2014 20:50:45
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: WildS 

On 2014-04-25, Adam Klobukowski  wrote:

"Adam Klobukowski"

> PrzejechaďżËem sporo takich kostkowych rond, i jakoďżË nie widziaďżËem ďżËadnego
> rozsadzonego przez lďżËd

Bronisz tego tak jakbyďżË byďżË wykonawcďżË tych kamiennych rond.
Skoro ta kostka jest taka wspaniaďżËa na jezdni to moďżËe autostrady z kostki
brukowej zaczniemy budowaďżË?

Nie, siedzę w innej branży.

Dla mnie nadal pozostaje to gďżËupotďżË. Jedyne sďżËuszne to rondo z jednolitďżË
nawierzchniďżË, a nie wpierniczanie jakiejďżË bezsensownej kostki.

<ciach>
 
PďżËki co nie znajdujďżË ďżËadnego sensu w tej kostce na rondzie.

Nikt Ci po kostce jeździć nie każe, możesz sobie pojechać wolniej, po
asfaltowej części ronda. Dlatego właśnie jest. Za to ciężarówka czy
autobus może spokojnie wykorzystać kostkę co ułatwia mu jazdę. Za to
ty nie będziesz się czuł komfortowo ścinając rondo dużÄ… (i
niebezpieczną) prędkością.

Inaczej rzecz biorąc: kostka na rondzie to coś podobnego do pobocza. Na co dzień niepotrzebne i bez sensu (tylko koszty budowy dróg zawyża ;)), ale czasem się przydaje.

Mi jako kierowcy cieżarówki zdecydowanie na rondzie by ułatwiał pracę
asfalt a nie jakaś kostka. Gdy jest odpowiednio ciasno to taką kostkę
opony naczepy potrafią wyrwać przy skręcaniu. Potem zostają 'krawężniki'
od kostki na sztorc albo inne dziury.

Jedyna 'zaleta' tej kostki to wlasnie to, że jest śliska na deszczu i
jeśli jeszcze nie jest rozpieprzona to jest łaskawsza dla opon naczepy.
Zamiast tego możnaby równie dobrze i taniej zrobic rondo z dużym białym
kołem po środku i farba na deszczu miałaby podobną przyczepnoć.


Argument o poboczu trochę nietrafiony. To i autostrady powinno sie twoim
zdaniem projektowac tak ciasno, zeby manewry na nich wymagały
wykorzystywania pobocza przez ciężarówki i autobusy?



--
WildS

51 Data: Kwiecien 27 2014 13:41:54
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: tolek 

"WildS"

Mi jako kierowcy cieżarówki zdecydowanie na rondzie by ułatwiał pracę
asfalt a nie jakaś kostka.

Jeden z niewielu myślących, w dodatku ciężarowiec!
Bo już był szum, że ci z osobówek się czepiają.

Gdy jest odpowiednio ciasno to taką kostkę
opony naczepy potrafią wyrwać przy skręcaniu.

Więc wniosek taki po to wymyślono tą głupotę, by ją naprawiać co chwila.

Jedyna 'zaleta' tej kostki to wlasnie to, że jest śliska na deszczu

Ale obrońcy dalej idą w zaparte, kostka im pomaga...
Ciekawe w czym?
Typowe betonowo-urzędnicze wymysły służące urzędasom brukselskim, a nie obywatelom.
Nastały czasy gdzie się wmawia, że coś od teraz jest dobre, a to co było przez dziesiąt lat jest złe. Dla mnie jedyne słuszne rondo jest całe asfaltowe, kamienne to na cmentarzu niech sobie stawiają.
Zwyczajnie mnie tak kostka wkurza jak się opona na niej tłucze.
A jeżdżę po tych kamieniach, bo powymyślali mikrondka, na których stoi 5 aut i nie mogą z niego zjechać bo się ulica zakorkowała, a człowiek chce jechać w lewo lub zrobić nawrotkę i bez jazdy "lewym" kamiennym pasem będziesz czekał 10 minut żeby rondo pokonać, bo całe stoi.
Dotychczasowe NORMALNE ronda miały dwa pasy, zewnętrzny i wewnętrzny. Wewnętrznym jeździło się gdy skręcało się w lewo na rondzie, zewnętrznym gdy na pierwszym wyjeździe się wyjeżdżało.
Żadne większe dostawcze auto nie ma szans jechać samym asfaltowym pasem bez zahaczania o durną kostkę. I w czym ta kostka ma niby pomagać dużym autom?
Jak już napisane wyżej tylko wkurza, a nie pomaga.

52 Data: Kwiecien 28 2014 12:26:23
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostk ą brukową
Autor: SW3 

W dniu 27.04.2014 o 13:41 tolek  pisze:

Dotychczasowe NORMALNE ronda miały dwa pasy, zewnętrzny i wewnętrzny.  Wewnętrznym jeździło się gdy skręcało się w lewo na rondzie, zewnętrznym  gdy na pierwszym wyjeździe się wyjeżdżało.

Pomijając to, że tak jak napisałeś jeździła tylko część, inni wykłócali  się, również na tej grupie, że nie ma takiego obowiązku, niektórzy  naprawiali sobie samochody z cudzego OC dzięki takim rondom, to  twierdzisz, że na tych "normalnych" rondach ciężarówki mieściły się na  jednym pasie?

--
SW3
-- --
Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych.  /Bastiat

53 Data: Kwiecien 28 2014 11:12:17
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: masti 

Dnia pięknego Mon, 28 Apr 2014 12:26:23 +0200 osobnik zwany SW3 napisał:

W dniu 27.04.2014 o 13:41 tolek  pisze:

Dotychczasowe NORMALNE ronda miały dwa pasy, zewnętrzny i wewnętrzny.
Wewnętrznym jeździło się gdy skręcało się w lewo na rondzie,
zewnętrznym gdy na pierwszym wyjeździe się wyjeżdżało.

Pomijając to, że tak jak napisałeś jeździła tylko częć, inni wykłócali
się, również na tej grupie, że nie ma takiego obowiązku, niektórzy
naprawiali sobie samochody z cudzego OC dzięki takim rondom, to
twierdzisz, że na tych "normalnych" rondach ciężarówki mieściły się na
jednym pasie?

na normalnych? jak najbardziej.



--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

54 Data: Kwiecien 28 2014 12:30:24
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: Andrzej Lawa 

W dniu 27.04.2014 13:41, tolek pisze:

Wewnętrznym jeździło się gdy skręcało się w lewo na rondzie, zewnętrznym
gdy na pierwszym wyjeździe się wyjeżdżało.

Umm... A jak się na rondzie skręca w lewo??

Bo generalnie na rondo z pasem/pasami "w kółko" to możesz wjechać lub z niego zjechać. Skręcenie w lewo co do zasady w Polsce powoduje krążenie po rondzie pod prąd.

--
Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...

55 Data: Kwiecien 23 2014 22:36:19
Temat: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
Autor: WildS 

On 2014-04-22, Adam Klobukowski  wrote:

On Monday, 21 April 2014 21:37:53 UTC+2, Dres Golf  wrote:
W dniu 2014-04-13 21:27, tolek pisze:
Nie można, bo rondo zgodnie z rozporządzeniem musi być nieprzejrzyste i
wymuszać na kierowcy zwolnienie oraz manewry kierownicą.

Zdarzają się też "półprzejrzyste":  ;)

Pewnie po to, żeby przejazd gabarytu wymagał jedynie demontażu znaków a
nie zaorania trawnika.
Ehh, Stargard i te rondka z najgorszą możliwą dla opon tira "kostką".
Ostre kamienie na sztorc - zróbmy z tego nawierzchnię dla ciężarówek, to
musi być dobry pomysł!

--
WildS

Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową



Grupy dyskusyjne