Hello m !:
W zbiorniku jest bo sprawdzałem.
Jeśli nie ma zauważalnej różnicy w skuteczności wspomagania, to trzeba by sprawdzić olej (nie może być zbyt mętny - choć to dla starszych aut normalne, powyżej 250 kkm), można go też wymienić na jakiś tani do automatu, tylko trzeba wiedzieć, jak wypuścić stary z serwa. Inaczej płukanko, to ok. litr na straty.
Ale może być też coś innego, np. zabrudzona zawór regulacyjny - pompa ma zawór stabilizujący natężenie przepływu, a nie ciśnienie.
Ale .... jak masz przytkane albo (!!!) zagniecione przewody mięczy pompą a siłownikiem, to efekt też będzie taki.
Najlepiej ... rozkręcić, przemyć, sprawdzić. I obejrzeć przewody, może w coś przywaliłeś i to od tego.
HTH
--
Grzegorz
maila znajdziesz tu :
http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1
5 |
Data: Sierpien 31 2007 10:11:33 |
Temat: Re: Wspomaganie |
Autor: m |
Jeśli nie ma zauważalnej różnicy w skuteczności wspomagania, to trzeba by
sprawdzić olej (nie może być zbyt mętny - choć to dla starszych aut
normalne, powyżej 250 kkm), można go też wymienić na jakiś tani do
automatu, tylko trzeba wiedzieć, jak wypuścić stary z serwa. Inaczej
płukanko, to ok. litr na straty.
Ale może być też coś innego, np. zabrudzona zawór regulacyjny - pompa ma
zawór stabilizujący natężenie przepływu, a nie ciśnienie.
Ale .... jak masz przytkane albo (!!!) zagniecione przewody mięczy pompą a
siłownikiem, to efekt też będzie taki.
Najlepiej ... rozkręcić, przemyć, sprawdzić. I obejrzeć przewody, może w
coś przywaliłeś i to od tego.
Thx za podpowiedzi. Olej rzeczywiscie wydaje sie jakby troche przygesty. Do
tego auto bylo kiedys troche walone i w niektorych miejscach przewody sa tez
chyba troszke zagniecione. To + ostatnio zgestnialy i zbrudzony olej
rzeczywiscie moze powodowac ww efekty.. Mysle ze wymiana oleju + plukanie
rozwiazalo by problem. Czy da sie to zrobic w warunkach "parkingowych" ? Czy
po spuszczeniu oleju i zalaniu nowego trzeba przeprowadzc jakies
odpowietrzanie (tak jak to jest z ukladem hamulcowym) ?
Pozdr
m
6 |
Data: Sierpien 31 2007 12:32:39 | Temat: Re: Wspomaganie | Autor: Grzegorz |
Hello m !:
..........
Thx za podpowiedzi. Olej rzeczywiscie wydaje sie jakby troche przygesty. Do tego auto bylo kiedys troche walone i w niektorych miejscach przewody sa tez chyba troszke zagniecione.
Nie mogą być ani trochę !!!!!
To + ostatnio zgestnialy i zbrudzony olej
rzeczywiscie moze powodowac ww efekty..
Może.
Mysle ze wymiana oleju + plukanie
rozwiazalo by problem. Czy da sie to zrobic w warunkach "parkingowych" ?
Tak, ale duża miska by się przydała ;-) !
Czy
po spuszczeniu oleju i zalaniu nowego trzeba przeprowadzc jakies odpowietrzanie (tak jak to jest z ukladem hamulcowym) ?
Tak. Polega to na zapaleniu auta na wolnych obrotach, koła najlepiej w powietrzu !!!! i parę razy od końca do końca się przekręca.
Ale pamiętaj, że przewody nie mogą być zagniecione, trzeba poklepać albo wymienić. I koniecznie przedmuchać sprężonym powietrzem, a jeszcze lepiej przemyć benzyną.
Pozdr
--
Grzegorz
maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1
7 |
Data: Sierpien 31 2007 12:53:19 | Temat: Re: Wspomaganie | Autor: m |
Dzieki jeszcze raz za podpowiedzi. Z lekko "przygniecionymi" przewodami
jezdze od ilus lat a problem jest od niedawna takze chodzi chyba o olej i
zabrudzenie ukladu. Jak dam rade to zmienie olej i przedmucham uklad.
Pozdrawiam
m
Użytkownik "Grzegorz" napisał w wiadomości
Hello m !:
.........
Thx za podpowiedzi. Olej rzeczywiscie wydaje sie jakby troche przygesty.
Do tego auto bylo kiedys troche walone i w niektorych miejscach przewody
sa tez chyba troszke zagniecione.
Nie mogą być ani trochę !!!!!
To + ostatnio zgestnialy i zbrudzony olej
rzeczywiscie moze powodowac ww efekty..
Może.
Mysle ze wymiana oleju + plukanie
rozwiazalo by problem. Czy da sie to zrobic w warunkach "parkingowych" ?
Tak, ale duża miska by się przydała ;-) !
Czy
po spuszczeniu oleju i zalaniu nowego trzeba przeprowadzc jakies
odpowietrzanie (tak jak to jest z ukladem hamulcowym) ?
Tak. Polega to na zapaleniu auta na wolnych obrotach, koła najlepiej w
powietrzu !!!! i parę razy od końca do końca się przekręca.
Ale pamiętaj, że przewody nie mogą być zagniecione, trzeba poklepać albo
wymienić. I koniecznie przedmuchać sprężonym powietrzem, a jeszcze lepiej
przemyć benzyną.
Pozdr
--
Grzegorz
maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1
8 |
Data: Sierpien 31 2007 13:10:59 | Temat: Re: Wspomaganie | Autor: Grzegorz |
Hello m !:
Dzieki jeszcze raz za podpowiedzi. Z lekko "przygniecionymi" przewodami jezdze od ilus lat a problem jest od niedawna takze chodzi chyba o olej i zabrudzenie ukladu. Jak dam rade to zmienie olej i przedmucham uklad.
Ale pamiętaj, że do spuszczenia oleju trzeba odkręcić kilka rurek. Inaczej nie spuścisz z cylindra - ale nie wiem dokładnie, jak jest w Astrze. Najlepiej popatrz i pogłówkuj ;-) !
Powodzenia !
--
Grzegorz
maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1
| | | |