Witam
Peugeot 406 1997r.
Zawsze rano, na zimnym silniku, występuje efekt:
odpalam auto, próbuję ruszyć i skręcic koła
i tu problem: chodżą baaaardzo ciężko (jakby bez wspomagania)
Po kilku sekundach (ruchach) wszystko wraca do normy.
Płyn (czerwony) całkiem niedawno wymieniany.
Nie ma w ni grudek.
Czy to nie maglownica? :-(
Th in A
2 |
Data: Listopad 02 2010 08:52:18 |
Temat: Re: Wspomaganie ożywa po kilku sekundach |
Autor: AL |
P pisze:
Witam
Peugeot 406 1997r.
Zawsze rano, na zimnym silniku, występuje efekt:
odpalam auto, próbuję ruszyć i skręcic koła
i tu problem: chodżą baaaardzo ciężko (jakby bez wspomagania)
Po kilku sekundach (ruchach) wszystko wraca do normy.
Płyn (czerwony) całkiem niedawno wymieniany.
Nie ma w ni grudek.
Czy to nie maglownica? :-(
a czy ten efekt nie wystepuje rowniez jak np. z wiekszej predkosci (zakladam, ze masz wspomaganie progresywne) dojezdzasz do skrzyzowania i 'zonk' kierownica chodzi ciezko i wspomaganie wraca dopiero po chwili?
Jesli tak - to 90% pompa wspomagania
--
pozdr
Adam (AL)
TG
3 |
Data: Listopad 06 2010 22:41:39 | Temat: Re: Wspomaganie ożywa po kilku sekundach | Autor: DoQ |
W dniu 2010-11-02 08:52, AL pisze:
a czy ten efekt nie wystepuje rowniez jak np. z wiekszej predkosci
(zakladam, ze masz wspomaganie progresywne) dojezdzasz do skrzyzowania i
'zonk' kierownica chodzi ciezko i wspomaganie wraca dopiero po chwili?
Jesli tak - to 90% pompa wspomagania
Pompa wspomagania ma stały wydatek a siłe wspomagania (jeśli jest zmienna) reguluje elektrozawór w przekładni, więc nie bardzo widze związek...
Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
DoQ -- [ES9J4]-- mail:
4 |
Data: Listopad 02 2010 09:44:48 | Temat: Re: Wspomaganie ożywa po kilku sekundach | Autor: redi |
Czy to nie maglownica? :-(
Dlaczego wymieniałeś płyn? Jaki był wcześniej wlany?
Podobny problem mają czasem golfiarze gdy wymienią płyn na zielony Febi,
który jest płynem gęstszym, mineralnym i wówczas z rana gdy jest zimno
ciężko wykonać pierwsze ruchy kierownicą. Jeszcze do niedawna oleje do
wspomagania można było rozróżniać po kolorach a teraz trzeba zwracać uwagę
na specyfikację producenta zanim się kupi i wleje do auta.
pozdr.
Radek
| | |