Grupy dyskusyjne   »   Wybuchaj±ce silniki Renault?

Wybuchaj±ce silniki Renault?



1 Data: Pa?dziernik 03 2009 11:54:29
Temat: Wybuchaj±ce silniki Renault?
Autor: Mlody 

Usłyszałem przed chwil± w kolejce w u mechanika od jednego z oczekuj±cych
klientów  "wie¶ć gminn±" od jednego z oczekuj±cych klientów jakoby jakie¶
silniki o pojemno¶ci 2.2 montowane w Lagunach miały skłonno¶ci do wybuchania
(?).
Wie kto¶ co¶ na ten temat? Bo zabrzmiało na tyle dziwnie że aż interesuj±co.
W końcu wybuchaj±ce cokolwiek ma kto¶ na my¶li silniki to niecodzienne
zjawisko.
Znaj±c takie wie¶ci gminne to się okaże pewnie że nie wybuchaj± a nie
zapalaj±, nie 2.2 tylko 1.4 i nie w Lagunie a w Loganie ;)


Pozdrawiam!
--
   Mlody
www.jetta.org.pl
'97/98 VW Vento chyba grantowy? WND **977
'70 VW 1200 wersja Puzzle '88 W124 300CE :D
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"



2 Data: Pa?dziernik 03 2009 11:57:47
Temat: Re: Wybuchaj±ce silniki Renault?
Autor: zkruk [Lodz] 

Mlody wrote:

Usłyszałem przed chwil± w kolejce w u mechanika od jednego z
oczekuj±cych klientów  "wie¶ć gminn±" od jednego z oczekuj±cych
klientów jakoby jakie¶ silniki o pojemno¶ci 2.2 montowane w Lagunach
miały skłonno¶ci do wybuchania (?).
Wie kto¶ co¶ na ten temat? Bo zabrzmiało na tyle dziwnie że aż
interesuj±co. W końcu wybuchaj±ce cokolwiek ma kto¶ na my¶li silniki
to niecodzienne zjawisko.


go¶ć zapomniał dodać,że tylko w wersji eksportowej do Afganistanu

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

3 Data: Pa?dziernik 03 2009 12:13:25
Temat: Re: Wybuchaj±ce silniki Renault?
Autor: Tomasz Pyra 

Mlody pisze:

Usłyszałem przed chwil± w kolejce w u mechanika od jednego z oczekuj±cych klientów  "wie¶ć gminn±" od jednego z oczekuj±cych klientów jakoby jakie¶ silniki o pojemno¶ci 2.2 montowane w Lagunach miały skłonno¶ci do wybuchania (?).

Wybuchać, to pewnie nie.
Ja widziałem jak w Lagunie dci rozleciała się turbina, silnik rozpędził się wtedy do dzikich obrotów i nie dawał w żaden sposób zatrzymać.
My¶lę że to chodzi raczej o co¶ takiego (w silnikach diesla).

http://hellfire.blogkierowcy.pl/2008/08/27/olej-w-turbosprezarce/

4 Data: Pa?dziernik 03 2009 12:37:21
Temat: Re: WybuchajÄ…ce silniki Renault?
Autor: DoQ 

Tomasz Pyra pisze:

Wybuchać, to pewnie nie.
Ja widziałem jak w Lagunie dci rozleciała siÄ™ turbina, silnik rozpÄ™dził siÄ™ wtedy do dzikich obrotów i nie dawał w żaden sposób zatrzymać.
MyĹ›lÄ™ że to chodzi raczej o coĹ› takiego (w silnikach diesla). http://hellfire.blogkierowcy.pl/2008/08/27/olej-w-turbosprezarce/

"Do tego ja stojÄ…cy w tych kłÄ™bach dymu i krzyczÄ…cy do kierowcy zdziwionego tym, że silnik nie daje siÄ™ wyłÄ…czyć “piÄ…ty bieg, hamulec z całej siły i puć sprzÄ™gło”."

Raczej na I, bo na V biegu to conajwyzej zjarasz sprzeglo, a rozpedzony juz silnik bedzie krecil dalej.


Pozdrawiam
Pawel

5 Data: Pa?dziernik 03 2009 12:55:16
Temat: Re: WybuchajÄ…ce silniki Renault?
Autor: Tomasz Pyra 

DoQ pisze:

Tomasz Pyra pisze:
Wybuchać, to pewnie nie.
Ja widziałem jak w Lagunie dci rozleciała siÄ™ turbina, silnik rozpÄ™dził siÄ™ wtedy do dzikich obrotów i nie dawał w żaden sposób zatrzymać.
MyĹ›lÄ™ że to chodzi raczej o coĹ› takiego (w silnikach diesla). http://hellfire.blogkierowcy.pl/2008/08/27/olej-w-turbosprezarce/

"Do tego ja stojÄ…cy w tych kłÄ™bach dymu i krzyczÄ…cy do kierowcy zdziwionego tym, że silnik nie daje siÄ™ wyłÄ…czyć “piÄ…ty bieg, hamulec z całej siły i puć sprzÄ™gło”."

Raczej na I, bo na V biegu to conajwyzej zjarasz sprzeglo, a rozpedzony juz silnik bedzie krecil dalej.

Na I jest za to spora szansa że samochód pojedzie.
A obciÄ…żenie sprzÄ™gła jeżeli samochód trzymasz zatrzymany sprzÄ™głem, bÄ™dzie takie samo i na I i na V biegu - kwestia jest tylko taka czy silnik da wyższy czy niższy moment niż to co potrafi przenieć sprzÄ™gło.

6 Data: Pa?dziernik 03 2009 13:05:32
Temat: Re: WybuchajÄ…ce silniki Renault?
Autor: DoQ 

Tomasz Pyra pisze:

Na I jest za to spora szansa że samochód pojedzie.
A obciÄ…żenie sprzÄ™gła jeżeli samochód trzymasz zatrzymany sprzÄ™głem, bÄ™dzie takie samo i na I i na V biegu - kwestia jest tylko taka czy silnik da wyższy czy niższy moment niż to co potrafi przenieć sprzÄ™gło.

Fabryczne sprzeglo "utrzyma" silnik rozpedzony do ~10.000RPM przez dluzej niz 3s? Naprawde w to wierzysz? To juz lepiej wytracac jego predkosc przez ruszanie z jednoczesnym hamowaniem z nizszego biegu.


Pozdrawiam
Pawel

7 Data: Pa?dziernik 03 2009 13:26:58
Temat: Re: WybuchajÄ…ce silniki Renault?
Autor: Tomasz Pyra 

DoQ pisze:

Tomasz Pyra pisze:

Na I jest za to spora szansa że samochód pojedzie.
A obciÄ…żenie sprzÄ™gła jeżeli samochód trzymasz zatrzymany sprzÄ™głem, bÄ™dzie takie samo i na I i na V biegu - kwestia jest tylko taka czy silnik da wyższy czy niższy moment niż to co potrafi przenieć sprzÄ™gło.

Fabryczne sprzeglo "utrzyma" silnik rozpedzony do ~10.000RPM przez dluzej niz 3s? Naprawde w to wierzysz? To juz lepiej wytracac jego predkosc przez ruszanie z jednoczesnym hamowaniem z nizszego biegu.

Jak ruszysz to z kolei hamulce bÄ™dÄ… miały problem żeby to zatrzymać.
W dodatku 10000rpm nawet na I biegu to już duża prÄ™dkoć.

8 Data: Pa?dziernik 03 2009 13:43:04
Temat: Re: WybuchajÄ…ce silniki Renault?
Autor: DoQ 

Tomasz Pyra pisze:

Jak ruszysz to z kolei hamulce bÄ™dÄ… miały problem żeby to zatrzymać.
W dodatku 10000rpm nawet na I biegu to już duża prÄ™dkoć.

Spokojnie. Hamulce w przeciwienstwie do sprzegla sa w stanie "wziac na siebie" kilkaset kW. Oprocz tego czesc energii pojdzie w ruszenie 1,5tony z miejsca.


Pozdrawiam
Pawel

9 Data: Pa?dziernik 03 2009 14:12:16
Temat: Re: WybuchajÄ…ce silniki Renault?
Autor: Tomasz Pyra 

DoQ pisze:

Tomasz Pyra pisze:

Jak ruszysz to z kolei hamulce bÄ™dÄ… miały problem żeby to zatrzymać.
W dodatku 10000rpm nawet na I biegu to już duża prÄ™dkoć.

Spokojnie. Hamulce w przeciwienstwie do sprzegla sa w stanie "wziac na siebie" kilkaset kW.

To trochÄ™ nie tak.

Kluczowa sprawa to to żeby hamulce zadziałały wiÄ™kszym momentem niż silnik.
Przełożenie całkowite pierwszego biegu to kilkanaĹ›cie razy, przy silniku który daje 300Nm (pytanie ile daje tak ostro podlany olejem), to bÄ™dÄ… momenty rzÄ™du kilku tysiÄ™cy Nm, podzielone na dwa koła.

Do zablokowania koła w AFAIR Fordzie Mondeo wychodziło mi że potrzeba 2000Nm, do tego oczywiĹ›cie jakiĹ› tam zapas, ale w pewnych wypadkach może siÄ™ okazać że to siÄ™ ledwo równoważy z możliwoĹ›ciami silnika, albo i nawet nie.

Do tego dochodzi, że hamulce hamujÄ… optymalnie przez góra kilka sekund, potem ich skutecznoć mocno spada z powodu przegrzania.

Bo jeszcze gdyby samochód nie miał ABS, to wystarczyłoby tylko na moment "złapać" silnik i by było po sprawie.
A taki ABS nie pozwoli.

ZresztÄ… teraz w USA wycofujÄ… z rynku Lexusy do naprawy, bo dywanik potrafi przygnieć pedał gazu co uniemożliwia zatrzymanie - zdarzały siÄ™ wypadki Ĺ›miertelne.
Samochód zaczyna przyspieszać, a hamulce sÄ… właĹ›nie niewystarczajÄ…ce żeby zatrzymać samochód.

SwojÄ… drogÄ… przykład przegiÄ™cia z elektronikÄ… - samochód uruchamia siÄ™ i wyłÄ…cza przyciskiem, ale elektronika dba żeby nie zrobić tego "przypadkowo" w czasie jazdy. Automatyczna skrzynia biegów sterowania elektronicznie również nie da siÄ™ przełÄ…czyć na żadne N, ani nie zredukuje dopóki samochód nie stanie.
Gaz siÄ™ zablokuje i koniec - pozostaje liczyć na to że paliwo skoĹ„czy siÄ™ szybciej niż autostrada.

10 Data: Pa?dziernik 03 2009 14:29:18
Temat: Re: WybuchajÄ…ce silniki Renault?
Autor: DoQ 

Tomasz Pyra pisze:


Bo jeszcze gdyby samochód nie miał ABS, to wystarczyłoby tylko na moment "złapać" silnik i by było po sprawie.
A taki ABS nie pozwoli.

Dlaczego nie pozwoli?:)


Pozdrawiam
Pawel

11 Data: Pa?dziernik 03 2009 14:47:17
Temat: Re: WybuchajÄ…ce silniki Renault?
Autor: Tomasz Pyra 

DoQ pisze:

Tomasz Pyra pisze:

Bo jeszcze gdyby samochód nie miał ABS, to wystarczyłoby tylko na moment "złapać" silnik i by było po sprawie.
A taki ABS nie pozwoli.

Dlaczego nie pozwoli?:)

MajÄ…c ABS żeby zdusić silnik hamulcem musisz wyhamować samochód, podczas gdy przez cały czas silnik bÄ™dzie pracował i to utrudniał.

Nawet jeżeli hamulce bÄ™dÄ… hamowały wiÄ™kszym momentem niż silnik napÄ™dzał, to znacznie wydłuży to czas hamowania i zwiÄ™ksza ryzyko przegrzania hamulców.
Do tego nie wiem na ile pracujÄ…cy silnik zakłóci działanie ABS i w którÄ… stronÄ™.

Bez ABS wystarczyłoby raz a dobrze depnąć, koła by siÄ™ zablokowały i silnik stanÄ…ł i przestał napÄ™dzać samochód.
A zatrzymać siÄ™ można na zablokowanych kołach - najważniejsze że silnik bÄ™dzie już wyłÄ…czony.

12 Data: Pa?dziernik 03 2009 15:56:04
Temat: Re: WybuchajÄ…ce silniki Renault?
Autor: DoQ 

Tomasz Pyra pisze:

Do tego nie wiem na ile pracujÄ…cy silnik zakłóci działanie ABS i w którÄ… stronÄ™. Bez ABS wystarczyłoby raz a dobrze depnąć, koła by siÄ™ zablokowały i silnik stanÄ…ł i przestał napÄ™dzać samochód.
A zatrzymać siÄ™ można na zablokowanych kołach - najważniejsze że silnik bÄ™dzie już wyłÄ…czony.

Bajki, ABS nie ma nic do rzeczy - mozesz normalnie zdusic silnik hamulcem.


Pozdrawiam
Pawel

13 Data: Pa?dziernik 03 2009 17:16:13
Temat: Re: WybuchajÄ…ce silniki Renault?
Autor: Tomasz Pyra 

DoQ pisze:

Tomasz Pyra pisze:

Do tego nie wiem na ile pracujÄ…cy silnik zakłóci działanie ABS i w którÄ… stronÄ™. Bez ABS wystarczyłoby raz a dobrze depnąć, koła by siÄ™ zablokowały i silnik stanÄ…ł i przestał napÄ™dzać samochód.
A zatrzymać siÄ™ można na zablokowanych kołach - najważniejsze że silnik bÄ™dzie już wyłÄ…czony.

Bajki, ABS nie ma nic do rzeczy - mozesz normalnie zdusic silnik hamulcem.

W samochodzie bez ABS możesz zablokować koła od razu, w czasie jazdy i silnik siÄ™ zdusi.

W samochodzie z ABS musisz najpierw wyhamować do zera samochód, co może trwać długo, albo i nawet nigdy nie nastÄ…pić jeżeli silnik cały czas napÄ™dza koła.

14 Data: Pa?dziernik 03 2009 18:09:46
Temat: Re: WybuchajÄ…ce silniki Renault?
Autor: Artur MaĹ›lÄ…g 

Tomasz Pyra pisze:

DoQ pisze:
Tomasz Pyra pisze:
(...)
Bajki, ABS nie ma nic do rzeczy - mozesz normalnie zdusic silnik hamulcem.

W samochodzie bez ABS możesz zablokować koła od razu, w czasie jazdy i silnik siÄ™ zdusi.

To prawda.

W samochodzie z ABS musisz najpierw wyhamować do zera samochód, co może trwać długo, albo i nawet nigdy nie nastÄ…pić jeżeli silnik cały czas napÄ™dza koła.

Bajki. Dusisz silnik bez kłopotu. GaĹ›nie bardzo szybko jak nie wciĹ›niesz
sprzÄ™gła - nawet diesla zadusisz bez kłopotu.

--
Jutro to dziĹ› - tyle że jutro.

15 Data: Pa?dziernik 03 2009 18:48:57
Temat: Re: WybuchajÄ…ce silniki Renault?
Autor: Tomasz Pyra 

Artur Maśląg pisze:

Tomasz Pyra pisze:
DoQ pisze:
Tomasz Pyra pisze:
(...)
Bajki, ABS nie ma nic do rzeczy - mozesz normalnie zdusic silnik hamulcem.

W samochodzie bez ABS możesz zablokować koła od razu, w czasie jazdy i silnik siÄ™ zdusi.

To prawda.

W samochodzie z ABS musisz najpierw wyhamować do zera samochód, co może trwać długo, albo i nawet nigdy nie nastÄ…pić jeżeli silnik cały czas napÄ™dza koła.

Bajki. Dusisz silnik bez kłopotu. GaĹ›nie bardzo szybko jak nie wciĹ›niesz
sprzÄ™gła - nawet diesla zadusisz bez kłopotu.

To może nie być takie proste.

Może przykład nieseryjny, ale w cieniasie hamulce (które normalnie swobodnie blokujÄ… koła) majÄ… nad silnikiem już niewielkÄ… przewagÄ™. Fakt że silnik jest znacznie mocniejszy niż seria (55->86KM), a skrzynia krótsza.

Ale pytanie pytanie, czy taki podlany olejem i pozbawiony kontroli nad turbosprÄ™żarkÄ… diesel nie dostanie też nagle jakiejĹ› dużo wiÄ™kszej mocy? Bo to jednak turbo - tam sÄ… ogromne rezerwy jeżeli siÄ™ odpowiednio mocno dopompuje dolot.

Goć z Lexusa nim zginÄ…ł w wypadku zdÄ…żył zadzwonić na 911 i powiedzieć że nie jest w stanie za hamować.
Być może zabrakło tu zdecydowanej reakcji - jak siÄ™ od razu depnie hamulec do dechy i bÄ™dzie trzymać do zatrzymania, to może siÄ™ uda. Jak siÄ™ bÄ™dzie hamować słabiej, to szybko spali siÄ™ hamulce.

Jest jeszcze jedno pytanie - co bÄ™dzie w samochodzie RWD, gdzie tylne hamulce sÄ… znacznie słabsze, dodatkowo zdławione korektorem? Tam już może być dużo trudniej (tak jak siÄ™ pali gumÄ™ w RWD - przednie koła zatrzymane, a tył spokojnie buksuje).

16 Data: Pa?dziernik 03 2009 19:31:32
Temat: Re: WybuchajÄ…ce silniki Renault?
Autor: Artur MaĹ›lÄ…g 

Tomasz Pyra pisze:

Artur Maśląg pisze:
Tomasz Pyra pisze:
DoQ pisze:
Tomasz Pyra pisze:
(...)
Bajki, ABS nie ma nic do rzeczy - mozesz normalnie zdusic silnik hamulcem.

W samochodzie bez ABS możesz zablokować koła od razu, w czasie jazdy i silnik siÄ™ zdusi.

To prawda.

W samochodzie z ABS musisz najpierw wyhamować do zera samochód, co może trwać długo, albo i nawet nigdy nie nastÄ…pić jeżeli silnik cały czas napÄ™dza koła.

Bajki. Dusisz silnik bez kłopotu. GaĹ›nie bardzo szybko jak nie wciĹ›niesz
sprzÄ™gła - nawet diesla zadusisz bez kłopotu.

To może nie być takie proste.

To jest bardzo proste - sytuacja w której komputer "zwariował" jest
ciÄ™żka do przewidzenia, wiÄ™c raczej niczego nie wnosi do duszenia
silnika poprzez hamowanie ze sprawnym układem ABS, bÄ…dĽ bez niego.

Może przykład nieseryjny, ale w cieniasie hamulce (które normalnie swobodnie blokujÄ… koła) majÄ… nad silnikiem już niewielkÄ… przewagÄ™.

Co to znaczy majÄ… "niewielkÄ… przewagÄ™"?

Fakt że silnik jest znacznie mocniejszy niż seria (55->86KM), a skrzynia krótsza.

W sumie - co to za przykład? Jak widać majÄ… i tak spory zapas.

Ale pytanie pytanie, czy taki podlany olejem i pozbawiony kontroli nad turbosprÄ™żarkÄ… diesel nie dostanie też nagle jakiejĹ› dużo wiÄ™kszej mocy? Bo to jednak turbo - tam sÄ… ogromne rezerwy jeżeli siÄ™ odpowiednio mocno dopompuje dolot.

Pewnie dostanie, ale w układzie hamulcowym rezerwy sÄ… wiÄ™ksze.

Goć z Lexusa nim zginÄ…ł w wypadku zdÄ…żył zadzwonić na 911 i powiedzieć że nie jest w stanie za hamować.

Z jakiego Lexusa? Takiego z akcji dywanikowej? Może jakieĹ› szczegóły?

Być może zabrakło tu zdecydowanej reakcji - jak siÄ™ od razu depnie hamulec do dechy i bÄ™dzie trzymać do zatrzymania, to może siÄ™ uda. Jak siÄ™ bÄ™dzie hamować słabiej, to szybko spali siÄ™ hamulce. 

Jak coĹ› wariuje, to ciÄ™żko przewidzieć skutki. Chwilowo mowa o
możliwoĹ›ci zaduszenia silnika poprzez hamowanie z systemem ABS, a nie
o jakichĹ› akcjach z dywanikami i niezdecydowanymi kierowcami.

Jest jeszcze jedno pytanie - co bÄ™dzie w samochodzie RWD, gdzie tylne hamulce sÄ… znacznie słabsze, dodatkowo zdławione korektorem? Tam już może być dużo trudniej (tak jak siÄ™ pali gumÄ™ w RWD - przednie koła zatrzymane, a tył spokojnie buksuje).

O co pytasz? Zatrzymanie samochodu, czy silnika? Miałem okazjÄ™ walczyć
z nieprzewidywalnym wzrostem obrotów (wiÄ™c i mocy) w RWD z manualnÄ…
skrzyniÄ… oraz z FWD z automatem. W pierwszym wypadku silnik jednak
zdychał, w drugim popalone klocki, ale zatrzymać siÄ™ siÄ™ dało.
W obu hamulce były sprawne - gorzej z układem zasilania/sterowania.

--
Jutro to dziĹ› - tyle że jutro.

17 Data: Pa?dziernik 03 2009 20:30:05
Temat: Re: WybuchajÄ…ce silniki Renault?
Autor: Tomasz Pyra 

Artur Maśląg pisze:

Może przykład nieseryjny, ale w cieniasie hamulce (które normalnie swobodnie blokujÄ… koła) majÄ… nad silnikiem już niewielkÄ… przewagÄ™.

Co to znaczy majÄ… "niewielkÄ… przewagÄ™"?

Ĺ»e samochód owszem zwalnia, ale zablokować przednich hamulców nie jestem już w stanie.
Czy byłbym w stanie wyhamować z wiÄ™kszej prÄ™dkoĹ›ci w ten sposób to nie wiem. Z manualnÄ… skrzyniÄ… biegów to problemu nigdy nie ma, bo jest sprzÄ™gło, ale z automatem...

Fakt że silnik jest znacznie mocniejszy niż seria (55->86KM), a skrzynia krótsza.

W sumie - co to za przykład? Jak widać majÄ… i tak spory zapas.

Pytanie jakÄ… moc rozwija taki silnik diesla któremu przez łożysko sprÄ™żarki leje siÄ™ olej?
Bo IMO nie ma przeszkód nawet żeby wzrosła kilkukrotnie.

Ale pytanie pytanie, czy taki podlany olejem i pozbawiony kontroli nad turbosprÄ™żarkÄ… diesel nie dostanie też nagle jakiejĹ› dużo wiÄ™kszej mocy? Bo to jednak turbo - tam sÄ… ogromne rezerwy jeżeli siÄ™ odpowiednio mocno dopompuje dolot.

Pewnie dostanie, ale w układzie hamulcowym rezerwy sÄ… wiÄ™ksze.

Takie duże to one nie sÄ… - zwłaszcza te zwiÄ…zane z odprowadzaniem temperatury.
Seryjne układy hamulcowe to z bidÄ… wystarczÄ… do jednokrotnego zatrzymania samochodu z prÄ™dkoĹ›ci maksymalnej, trochÄ™ siÄ™ to zagrzeje i skutecznoć hamowania znacznie spada.
Chwila ostrzejszej jazdy i hamulce wymiÄ™kajÄ… - wystarczy krótki KJS-owy odcinek i zdarza siÄ™ że ktoĹ› przestrzeli metÄ™, bo nie może zablokować hamulców.

A jak przez cały czas hamowania jeszcze silnik dokłada swoje kilowaty, co nieco komplikuje sprawÄ™. Przy mocnym silniku może być niewesoło.


Goć z Lexusa nim zginÄ…ł w wypadku zdÄ…żył zadzwonić na 911 i powiedzieć że nie jest w stanie za hamować.

Z jakiego Lexusa? Takiego z akcji dywanikowej? Może jakieĹ› szczegóły?

Z tego co czytałem problemem jest nie tyle dywanik, co niewyłÄ…czalnoć silnika. I głównie to bÄ™dzie poprawiane w ramach tej akcji równolegle z wymianÄ… dywaników.

Bo to że gaz siÄ™ zablokuje, to siÄ™ zdarza - albo wspomniany dywanik (seryjny bÄ…dĽ nie), albo wystarczy przetarcie linki gazu gdzieĹ› w pancerzu. Też mi siÄ™ kiedyĹ› zablokował gaz pod dywanikiem.

Natomiast tego Lexusa nie da siÄ™ zatrzymać, bo przycisk start/stop nie działa jak samochód jedzie, a skrzynia biegów również nie przełÄ…czy siÄ™ na N jak samochód szybko jedzie (takie zabezpieczenia przed przypadkowym użyciem).
Trudno mi powiedzieć dlaczego tamten kierowca (i prawdopodobnie jeszcze kilku innych) nie zatrzymali siÄ™ za pomocÄ… hamulców, ale sÄ…dzÄ™ że próbowali.

W benzyniaku przy otwartej przepustnicy jest też taki problem, że nie ma podciĹ›nienia w kolektorze, akumulator podciĹ›nienia w serwie hamulców szybko siÄ™ wyczerpie i trzeba hamować bez wspomagania, a wtedy trochÄ™ wiÄ™cej siły trzeba mieć.


Jest jeszcze jedno pytanie - co bÄ™dzie w samochodzie RWD, gdzie tylne hamulce sÄ… znacznie słabsze, dodatkowo zdławione korektorem? Tam już może być dużo trudniej (tak jak siÄ™ pali gumÄ™ w RWD - przednie koła zatrzymane, a tył spokojnie buksuje).

O co pytasz? Zatrzymanie samochodu, czy silnika? Miałem okazjÄ™ walczyć
z nieprzewidywalnym wzrostem obrotów (wiÄ™c i mocy) w RWD z manualnÄ…
skrzyniÄ… oraz z FWD z automatem. W pierwszym wypadku silnik jednak
zdychał, w drugim popalone klocki, ale zatrzymać siÄ™ siÄ™ dało.

No oby siÄ™ dawało. Ale skoro spaliłeĹ› już klocki, to znaczy że mało nie brakowało, bo porzÄ…dnie zagrzane hamulce ponoć nie hamujÄ… wcale.

A wzrost obrotów był czym spowodowany?

18 Data: Pa?dziernik 03 2009 21:28:17
Temat: Re: WybuchajÄ…ce silniki Renault?
Autor: Artur MaĹ›lÄ…g 

Tomasz Pyra pisze:
(...)

Co to znaczy majÄ… "niewielkÄ… przewagÄ™"?

Ĺ»e samochód owszem zwalnia, ale zablokować przednich hamulców nie jestem już w stanie.

To jakiĹ› ewenement. Nawet w starym polonezie byłem w stanie zadusić
silnik przez wdepniÄ™cie pedału hamulca do oporu. Tylko nie pisz, że to
przez tarcze z tyłu.

Czy byłbym w stanie wyhamować z wiÄ™kszej prÄ™dkoĹ›ci w ten sposób to nie wiem. Z manualnÄ… skrzyniÄ… biegów to problemu nigdy nie ma, bo jest sprzÄ™gło, ale z automatem...

W cieniasie montowali skrzynie automatyczne i silniki 400KM?

Pytanie jakÄ… moc rozwija taki silnik diesla któremu przez łożysko sprÄ™żarki leje siÄ™ olej?

Ile siÄ™ uda.

Bo IMO nie ma przeszkód nawet żeby wzrosła kilkukrotnie.

Silnik tego nie wytrzyma.

Pewnie dostanie, ale w układzie hamulcowym rezerwy sÄ… wiÄ™ksze.

Takie duże to one nie sÄ… - zwłaszcza te zwiÄ…zane z odprowadzaniem temperatury.

SÄ… dużo wiÄ™ksze - problem z odprowadzeniem "temperatury" raczej nie
istnieje w zakresie tej dyskusji.

Seryjne układy hamulcowe to z bidÄ… wystarczÄ… do jednokrotnego zatrzymania samochodu z prÄ™dkoĹ›ci maksymalnej, trochÄ™ siÄ™ to zagrzeje i skutecznoć hamowania znacznie spada.

W cieniasie być może - w starych polonezach podobnie.

Chwila ostrzejszej jazdy i hamulce wymiÄ™kajÄ… - wystarczy krótki KJS-owy odcinek i zdarza siÄ™ że ktoĹ› przestrzeli metÄ™, bo nie może zablokować hamulców.

Jakie KJS-y?

A jak przez cały czas hamowania jeszcze silnik dokłada swoje kilowaty, co nieco komplikuje sprawÄ™. Przy mocnym silniku może być niewesoło.

Przy mocnym silniku masz odpowiednio mocne hamulce.

Z tego co czytałem problemem jest nie tyle dywanik, co niewyłÄ…czalnoć silnika. I głównie to bÄ™dzie poprawiane w ramach tej akcji równolegle z wymianÄ… dywaników.

????

Bo to że gaz siÄ™ zablokuje, to siÄ™ zdarza - albo wspomniany dywanik (seryjny bÄ…dĽ nie), albo wystarczy przetarcie linki gazu gdzieĹ› w pancerzu. Też mi siÄ™ kiedyĹ› zablokował gaz pod dywanikiem.

No i co? Był to diesel z turbinÄ…?

Natomiast tego Lexusa nie da siÄ™ zatrzymać, bo przycisk start/stop nie działa jak samochód jedzie, a skrzynia biegów również nie przełÄ…czy siÄ™ na N jak samochód szybko jedzie (takie zabezpieczenia przed przypadkowym użyciem).

Konkrety jakieĹ› poproszÄ™.

Trudno mi powiedzieć dlaczego tamten kierowca (i prawdopodobnie jeszcze kilku innych) nie zatrzymali siÄ™ za pomocÄ… hamulców, ale sÄ…dzÄ™ że próbowali.

Tak?

W benzyniaku przy otwartej przepustnicy jest też taki problem, że nie ma podciĹ›nienia w kolektorze, akumulator podciĹ›nienia w serwie hamulców szybko siÄ™ wyczerpie i trzeba hamować bez wspomagania, a wtedy trochÄ™ wiÄ™cej siły trzeba mieć.

Ojej.

zdychał, w drugim popalone klocki, ale zatrzymać siÄ™ siÄ™ dało.

No oby siÄ™ dawało. Ale skoro spaliłeĹ› już klocki, to znaczy że mało nie brakowało, bo porzÄ…dnie zagrzane hamulce ponoć nie hamujÄ… wcale.

Popaliłem, a nie spaliłem - popaliłem próbujÄ…c utrzymać bydlÄ™ na
Ĺ›wiatłach, a obroty rosły.

A wzrost obrotów był czym spowodowany?

Cóż - w pierwszym wypadku zwykła awaria techniczna (mechaniczne
uszkodzenie systemu wzbogacania mieszanki), w drugim niestety
skutek działalnoĹ›ci serwisu na okolicznoć problemów z porannym
zapalaniem - rano zapalał Ĺ›wietnie, tylko póĽniej przy dojeĽdzie
do Ĺ›wiateł 3-4krpm :)













--
Jutro to dziĹ› - tyle że jutro.

19 Data: Pa?dziernik 03 2009 22:07:11
Temat: Re: WybuchajÄ…ce silniki Renault?
Autor: Tomasz Pyra 

Artur Maśląg pisze:

Bo IMO nie ma przeszkód nawet żeby wzrosła kilkukrotnie.

Silnik tego nie wytrzyma.

Skoro wytrzymuje setki tysiÄ™cy kilometrów przy mocy nominalnej, to przez kilkanaĹ›cie sekund, a może i parÄ™ minut pochodzi przy mocy kilkukrotnie wyższej.

Bo co by miało nie wytrzymać? Skoro taki dci z Laguny brzmiał już jak bolid F1, to pewnie obroty były już piÄ™ciocyfrowe - to w sumie też powinno być niemożliwe. To diesel który ma odciÄ™cie przy 4500rpm.

Seryjne układy hamulcowe to z bidÄ… wystarczÄ… do jednokrotnego zatrzymania samochodu z prÄ™dkoĹ›ci maksymalnej, trochÄ™ siÄ™ to zagrzeje i skutecznoć hamowania znacznie spada.

W cieniasie być może - w starych polonezach podobnie.

Seryjne hamulce to lipa w znakomitej wiÄ™kszoĹ›ci samochodów.
Dlatego pierwszym krokiem do poprawy osiÄ…gów samochodu jest właĹ›nie wymiana hamulców i stÄ…d taki wybór przeróżnych sportowych zamienników.

Chwila ostrzejszej jazdy i hamulce wymiÄ™kajÄ… - wystarczy krótki KJS-owy odcinek i zdarza siÄ™ że ktoĹ› przestrzeli metÄ™, bo nie może zablokować hamulców.

Jakie KJS-y?

A takie odcinki około 1-2km gdzie trzeba trochÄ™ poużywać hamulców.
Już tyle wystarczy żeby seryjne hamulce gdzieniegdzie wymiÄ™kały.

A jak przez cały czas hamowania jeszcze silnik dokłada swoje kilowaty, co nieco komplikuje sprawÄ™. Przy mocnym silniku może być niewesoło.

Przy mocnym silniku masz odpowiednio mocne hamulce.

Odpowiednio mocne do prÄ™dkoĹ›ci maksymalnej którÄ… rozwija samochód i jego masy.

Moc silnika jest tu sprawÄ… wtórnÄ…, bo dziĹ› każde co szybsze wozidło ma jÄ… elektronicznie ograniczonÄ….

Zasadniczo hamulce nie sÄ… projektowane do siłowania siÄ™ z pracujÄ…cym na maksa silnikiem. Chociażby właĹ›nie dlatego że przy pracujÄ…cym na maksa nie bÄ™dzie działać wspomaganie.

Z tego co czytałem problemem jest nie tyle dywanik, co niewyłÄ…czalnoć silnika. I głównie to bÄ™dzie poprawiane w ramach tej akcji równolegle z wymianÄ… dywaników.

????

No taka wydawałoby siÄ™ podstawowa sprawa jak możliwoć wyłÄ…czenia silnika nie została zapewniona.

Dlatego w sporcie trzeba mieć główny wyłÄ…cznik prÄ…du dostÄ™pny z wewnÄ…trz i z zewnÄ…trz, a w dieslach dodatkowy układ który zamknie dolot powietrza - jak widać mÄ…dra rzecz, bo rozwiÄ…załaby problem zarówno Laguny i Lexusa.

Trudno mi powiedzieć dlaczego tamten kierowca (i prawdopodobnie jeszcze kilku innych) nie zatrzymali siÄ™ za pomocÄ… hamulców, ale sÄ…dzÄ™ że próbowali.

Tak?

A uważasz że nie próbowali?

Cóż - w pierwszym wypadku zwykła awaria techniczna (mechaniczne
uszkodzenie systemu wzbogacania mieszanki), w drugim niestety
skutek działalnoĹ›ci serwisu na okolicznoć problemów z porannym
zapalaniem - rano zapalał Ĺ›wietnie, tylko póĽniej przy dojeĽdzie
do Ĺ›wiateł 3-4krpm :)

No czyli jednak dało siÄ™ popalić hamulce z powodu takiej awarii.
A co by było gdyby silnik nagle dostał mocy parÄ™ razy wiÄ™kszej?

20 Data: Pa?dziernik 03 2009 22:35:52
Temat: Re: Wybuchaj±ce silniki Renault?
Autor: Michał 

Bo co by miało nie wytrzymać? Skoro taki dci z Laguny brzmiał już jak
bolid F1, to pewnie obroty były już piÄ™ciocyfrowe - to w sumie też
powinno być niemożliwe. To diesel który ma odciÄ™cie przy 4500rpm.

ostatnio się zorientowałem że nie mam odcięcia na LPG i spokojnie można
silnik (renault/volvo) wkręcać na 8.5k rpm, narazie nie robię prób na
10rpm. bo auto ma jeszcze chwilkę (30kkm) pojeĽdzić ;)


Seryjne hamulce to lipa w znakomitej wiÄ™kszoĹ›ci samochodów.
Dlatego pierwszym krokiem do poprawy osiÄ…gów samochodu jest właĹ›nie
wymiana hamulców i stÄ…d taki wybór przeróżnych sportowych zamienników.

potwierdzam że z tym różnie, test hamowania z 200 do 50 polecam :)
a jak się da to do 0.


> Jakie KJS-y?

A takie odcinki około 1-2km gdzie trzeba trochÄ™ poużywać hamulców.
Już tyle wystarczy żeby seryjne hamulce gdzieniegdzie wymiÄ™kały.

siostra raz płyn zagotowała w lanosie, bo sobie ostrzej pojeĽdziła,
przy mocy silnika.... 106koni.
w niektórych samochodach hamulce wogóle sa do niczego.

>> Trudno mi powiedzieć dlaczego tamten kierowca (i prawdopodobnie
>> jeszcze kilku innych) nie zatrzymali siÄ™ za pomocÄ… hamulców, ale sÄ…dzÄ™
>> że próbowali.
>
> Tak?

A uważasz że nie próbowali?

była dużo lat temu historia z Renault Vel Satis, gdzie się komp
zawiesił - go¶ć pędził ponad 200km/h, hamulcem nie zatrzymasz pomimo że
był to chyba najsłabszy silnik i to chyba (o zgrozo) diesel (ale możliwe
też że do tego daj± gosze hamule bo w safrane tak robili).

W skrócie nie dało sie.


pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

23 Data: Pa?dziernik 03 2009 19:36:13
Temat: Re: WybuchajÄ…ce silniki Renault?
Autor: Karolek 


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomoĹ›ci

Ale pytanie pytanie, czy taki podlany olejem i pozbawiony kontroli nad turbosprÄ™żarkÄ… diesel nie dostanie też nagle jakiejĹ› dużo wiÄ™kszej mocy? Bo to jednak turbo - tam sÄ… ogromne rezerwy jeżeli siÄ™ odpowiednio mocno dopompuje dolot.

Turbosprezarka ma zawor do regulacji cisnienia doladowania.


Goć z Lexusa nim zginÄ…ł w wypadku zdÄ…żył zadzwonić na 911 i powiedzieć że nie jest w stanie za hamować.

Bo malo kretynow jezdzi i nie wie jak obslugiwac samochod.

Być może zabrakło tu zdecydowanej reakcji - jak siÄ™ od razu depnie hamulec do dechy i bÄ™dzie trzymać do zatrzymania, to może siÄ™ uda. Jak siÄ™ bÄ™dzie hamować słabiej, to szybko spali siÄ™ hamulce.


Ja w to nie wierze.

Jest jeszcze jedno pytanie - co bÄ™dzie w samochodzie RWD, gdzie tylne hamulce sÄ… znacznie słabsze, dodatkowo zdławione korektorem? Tam już może być dużo trudniej (tak jak siÄ™ pali gumÄ™ w RWD - przednie koła zatrzymane, a tył spokojnie buksuje).

W RWD wprawdzie nie sprawdzalem, ale moim skromnym zdaniem to spokojnie zatrzymasz silnik.





Karolek

24 Data: Pa?dziernik 03 2009 20:36:58
Temat: Re: WybuchajÄ…ce silniki Renault?
Autor: Tomasz Pyra 

Karolek pisze:


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomoĹ›ci
Ale pytanie pytanie, czy taki podlany olejem i pozbawiony kontroli nad turbosprÄ™żarkÄ… diesel nie dostanie też nagle jakiejĹ› dużo wiÄ™kszej mocy? Bo to jednak turbo - tam sÄ… ogromne rezerwy jeżeli siÄ™ odpowiednio mocno dopompuje dolot.

Turbosprezarka ma zawor do regulacji cisnienia doladowania.

Ale mechaniczny, czy sterowany elektronicznie?
Bo u tego goĹ›cia z Laguny to silnik dawno myĹ›lał że jest wyłÄ…czony (wyjÄ…ł tÄ… kartÄ™ do uruchamiania silnika), elektronika żadna już nie działa - silnik napÄ™dzał siÄ™ czysto mechanicznie.

Goć z Lexusa nim zginÄ…ł w wypadku zdÄ…żył zadzwonić na 911 i powiedzieć że nie jest w stanie za hamować.

Bo malo kretynow jezdzi i nie wie jak obslugiwac samochod.

No tak, ale mimo próba hamowania ile sił w nogach wydaje siÄ™ właĹ›nie tym co zrobiłby każdy przeciÄ™tny kierowca któremu samochód niekontrolowanie przyspiesza.


Być może zabrakło tu zdecydowanej reakcji - jak siÄ™ od razu depnie hamulec do dechy i bÄ™dzie trzymać do zatrzymania, to może siÄ™ uda. Jak siÄ™ bÄ™dzie hamować słabiej, to szybko spali siÄ™ hamulce.


Ja w to nie wierze.

W spalenie hamulców?
Wystarczy z wiÄ™kszej góry zjechać hamujÄ…c i na dole siÄ™ okaże że hamulców już nie ma, bo sÄ… za gorÄ…ce i nie hamujÄ….

25 Data: Pa?dziernik 04 2009 07:03:21
Temat: Re: WybuchajÄ…ce silniki Renault?
Autor: Karolek 


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomoĹ›ci

Ale mechaniczny, czy sterowany elektronicznie?
Bo u tego goĹ›cia z Laguny to silnik dawno myĹ›lał że jest wyłÄ…czony (wyjÄ…ł tÄ… kartÄ™ do uruchamiania silnika), elektronika żadna już nie działa - silnik napÄ™dzał siÄ™ czysto mechanicznie.


Zalezy od auta.

Bo malo kretynow jezdzi i nie wie jak obslugiwac samochod.

No tak, ale mimo próba hamowania ile sił w nogach wydaje siÄ™ właĹ›nie tym co zrobiłby każdy przeciÄ™tny kierowca któremu samochód niekontrolowanie przyspiesza.


LOL. Widac przecietny kierowca to idiota.


Ja w to nie wierze.

W spalenie hamulców?
Wystarczy z wiÄ™kszej góry zjechać hamujÄ…c i na dole siÄ™ okaże że hamulców już nie ma, bo sÄ… za gorÄ…ce i nie hamujÄ….

Nie. W cala ta historie, ze gaz sie zablokowal, potem bieg i hamulce przestaly dzialac, ale zeby zadzwonic na 911 to mial czas :P
IMHO albo bujda na resorach, albo kretyn do kwadratu siedzial w tym samochodzie... patrzac na to jacy ludzie jezdza samochodami to bylbym sklonny uwierzyc ze to idiota prowadzil ten samochod.






Karolek

26 Data: Pa?dziernik 04 2009 14:15:33
Temat: Re: WybuchajÄ…ce silniki Renault?
Autor: Tomasz Pyra 

Karolek pisze:

No tak, ale mimo próba hamowania ile sił w nogach wydaje siÄ™ właĹ›nie tym co zrobiłby każdy przeciÄ™tny kierowca któremu samochód niekontrolowanie przyspiesza.


LOL. Widac przecietny kierowca to idiota.

No ale co innego byĹ› proponował robić?


W spalenie hamulców?
Wystarczy z wiÄ™kszej góry zjechać hamujÄ…c i na dole siÄ™ okaże że hamulców już nie ma, bo sÄ… za gorÄ…ce i nie hamujÄ….

Nie. W cala ta historie, ze gaz sie zablokowal, potem bieg i hamulce przestaly dzialac, ale zeby zadzwonic na 911 to mial czas :P

Tzn. to że bieg i silnik siÄ™ tam blokuje, to ponoć "tak ma być", bo po prostu ktoĹ› nie pomyĹ›lał i zrobił zabezpieczenia elektroniczne przed "przypadkowym" wyłÄ…czeniem silnika albo biegu podczas jazdy.

Zablokowany gaz też siÄ™ zdarza.

Pozostaje dlaczego nie udało siÄ™ zahamować, chociaż ja uważam że to akurat możliwe - hamulce szybko siÄ™ zniszczÄ…, zwłaszcza jeżeli nie hamował wystarczajÄ…co mocno (a należy pamiÄ™tać, że prawdopodobnie nie miał już wspomagania hamulców).

A że leciał autostradÄ…, to trochÄ™ czasu miał żeby zadzwonić na 911.
W tamtym kraju to chyba norma - niedawno jakaĹ› kobieta w samochodzie zalewanym przez powódĽ też zadzwoniła na policje.

27 Data: Pa?dziernik 04 2009 15:24:53
Temat: Re: WybuchajÄ…ce silniki Renault?
Autor: Karolek 


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomoĹ›ci

Karolek pisze:

No tak, ale mimo próba hamowania ile sił w nogach wydaje siÄ™ właĹ›nie tym co zrobiłby każdy przeciÄ™tny kierowca któremu samochód niekontrolowanie przyspiesza.


LOL. Widac przecietny kierowca to idiota.

No ale co innego byĹ› proponował robić?


Wrzucic luz i sie zatrzymac.
Potem mozna sie bawic w gaszenie silnika na biegu jak normanie nie idzie.
Tylko prosze nie pisz ze bieg sie tez zablokowal bo to bzdura.
Zreszta komp silnika to oddzielna jednostka, a komp skrzyni tez oddzielna.
Nie wierze w awarie obu powodujaca takie skutki.

Tzn. to że bieg i silnik siÄ™ tam blokuje, to ponoć "tak ma być", bo po prostu ktoĹ› nie pomyĹ›lał i zrobił zabezpieczenia elektroniczne przed "przypadkowym" wyłÄ…czeniem silnika albo biegu podczas jazdy.


A po co zabezpieczenie przed przypadkowym wylaczeniem biegu w czasie jazdy?
Ciezko uwierzyc w takie cuda.

Zablokowany gaz też siÄ™ zdarza.


Chyba jak Ci sie linka zablokuje w pancerzu ;>

Pozostaje dlaczego nie udało siÄ™ zahamować, chociaż ja uważam że to akurat możliwe - hamulce szybko siÄ™ zniszczÄ…, zwłaszcza jeżeli nie hamował wystarczajÄ…co mocno (a należy pamiÄ™tać, że prawdopodobnie nie miał już wspomagania hamulców).


Jak to nie mial wspomagania?? Silnik pracowal, to wspomaganie mial.
Hamulce bez problemu zatrzymaja silnik.

A że leciał autostradÄ…, to trochÄ™ czasu miał żeby zadzwonić na 911.
W tamtym kraju to chyba norma - niedawno jakaĹ› kobieta w samochodzie zalewanym przez powódĽ też zadzwoniła na policje.

Watpie.
Ja wciskam gaz do dechy i raz dwa mam 200km/h na liczniku... nie pokusilbym sie wtedy o dzwonienie na 911 nie mogac zahamowac i manewrujac miedzy innymi samochodami :P
A gosc musial miec raczej mocny samochod skoro niby hamulce nie mogly go zatrzymac, wiec 200 to lecial lekko.




Karolek

28 Data: Pa?dziernik 04 2009 17:31:11
Temat: Re: WybuchajÄ…ce silniki Renault?
Autor: Tomasz Pyra 

Karolek pisze:


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomoĹ›ci
Karolek pisze:

No tak, ale mimo próba hamowania ile sił w nogach wydaje siÄ™ właĹ›nie tym co zrobiłby każdy przeciÄ™tny kierowca któremu samochód niekontrolowanie przyspiesza.


LOL. Widac przecietny kierowca to idiota.

No ale co innego byĹ› proponował robić?


Wrzucic luz i sie zatrzymac.
Potem mozna sie bawic w gaszenie silnika na biegu jak normanie nie idzie.
Tylko prosze nie pisz ze bieg sie tez zablokowal bo to bzdura.
Zreszta komp silnika to oddzielna jednostka, a komp skrzyni tez oddzielna.
Nie wierze w awarie obu powodujaca takie skutki.

Ale to podobno nie jest że siÄ™ "zablokował", tam jest po prostu zaimplementowana blokada przed przypadkowym przełÄ…czeniem dĽwigni - czyli dĽwignie możesz sobie przestawiać do woli w każdÄ… stronÄ™, ale po prostu nic siÄ™ nie stanie.

Na forum Lexusa znalazłem że rozwiÄ…zaniem tu było trzymanie przez 4 sekundy przycisku start/stop, który wtedy zgasi silnik cokolwiek by siÄ™ nie działo. Tylko żeby na to wpać to trzeba mieć conajmniej przeczytanÄ… instrukcjÄ™ (widać że jednak czasami warto to zrobić).

Zablokowany gaz też siÄ™ zdarza.


Chyba jak Ci sie linka zablokuje w pancerzu ;>

No chociażby, a to przecież ani nie jest niemożliwe, ani nawet rzadkie.
Linka jak siÄ™ przetrze, zaczynajÄ… z niej wyłazić "wszy".
Pedał nogÄ… wciĹ›nie siÄ™ z dużÄ… siłÄ… i opór pokona, a potem już te sprÄ™żynki niekoniecznie dadzÄ… radÄ™.

Mi siÄ™ kiedyĹ› gaz zablokował o dywanik.


Pozostaje dlaczego nie udało siÄ™ zahamować, chociaż ja uważam że to akurat możliwe - hamulce szybko siÄ™ zniszczÄ…, zwłaszcza jeżeli nie hamował wystarczajÄ…co mocno (a należy pamiÄ™tać, że prawdopodobnie nie miał już wspomagania hamulców).


Jak to nie mial wspomagania?? Silnik pracowal, to wspomaganie mial.

W silniku benzynowym wspomaganie jest napędzane podciśnieniem w kolektorze dolotowym. Przy otwartej przepustnicy, w kolektorze masz ciśnienie atmosferyczne i wspomaganie nie ma napędu.

WkurzajÄ…ca sprawa przy LFB, bo pedał bardzo szybko twardnieje i trudno go wtedy wyczuć.

Zostaje tylko akumulator podciĹ›nienia który wystarczy jeszcze na którÄ… chwilÄ™, ale to siÄ™ szybko koĹ„czy, zwłaszcza jak kierowca spróbuje popompować.


Hamulce bez problemu zatrzymaja silnik.

No ja tam nie jestem przekonany.
Do zablokowania kół wielkiej siły nie trzeba, hamulce jÄ… zapewniajÄ… z jakimĹ› tam zapasem, ale nic ponadto. A silniki teraz mocne robiÄ….
W dodatku z każdÄ… sekundÄ… te hamulce coraz cieplejsze i coraz słabsze.


A że leciał autostradÄ…, to trochÄ™ czasu miał żeby zadzwonić na 911.
W tamtym kraju to chyba norma - niedawno jakaĹ› kobieta w samochodzie zalewanym przez powódĽ też zadzwoniła na policje.

Watpie.
Ja wciskam gaz do dechy i raz dwa mam 200km/h na liczniku... nie pokusilbym sie wtedy o dzwonienie na 911 nie mogac zahamowac i manewrujac miedzy innymi samochodami :P

W sumie to trudno zgadnąć czy dzwonił kierowca czy może pasażer.
Przy małym ruchu to można tak sobie jechać i jechać, tyle że oni dojechali do koĹ„ca autostrady.

29 Data: Pa?dziernik 04 2009 18:24:37
Temat: Re: WybuchajÄ…ce silniki Renault?
Autor: Karolek 


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomoĹ›ci


Wrzucic luz i sie zatrzymac.
Potem mozna sie bawic w gaszenie silnika na biegu jak normanie nie idzie.
Tylko prosze nie pisz ze bieg sie tez zablokowal bo to bzdura.
Zreszta komp silnika to oddzielna jednostka, a komp skrzyni tez oddzielna.
Nie wierze w awarie obu powodujaca takie skutki.

Ale to podobno nie jest że siÄ™ "zablokował", tam jest po prostu zaimplementowana blokada przed przypadkowym przełÄ…czeniem dĽwigni - czyli dĽwignie możesz sobie przestawiać do woli w każdÄ… stronÄ™, ale po prostu nic siÄ™ nie stanie.


Yhy, czyli holowac tez nie da rady bo na N w czasie jazdy nie moze byc ustawiony...?
To by bylo wyjatkowo kretynskie rozwiazanie... cos jakby w manualnej skrzyni zablokowac mozliwosc wrzucenia na luz w czasie jazdy :>

Na forum Lexusa znalazłem że rozwiÄ…zaniem tu było trzymanie przez 4 sekundy przycisku start/stop, który wtedy zgasi silnik cokolwiek by siÄ™ nie działo. Tylko żeby na to wpać to trzeba mieć conajmniej przeczytanÄ… instrukcjÄ™ (widać że jednak czasami warto to zrobić).


Ano warto.
Ja kiedys tez nie przeczytalem i jak pierwszy raz wsiadlem do auta z automatyczna skrzynia biegow to stwierdzilem, ze rozrusznik sie zepsul i juz chcialem isc na przystanek kiedy zaswitalo mi aby przelaczyc na P (zostawilem wczesniej na D z braku doswiadczenia z ASB).
Wiec zgadza sie, warto czytac, albo chociaz pokombinowac :>

Chyba jak Ci sie linka zablokuje w pancerzu ;>

No chociażby, a to przecież ani nie jest niemożliwe, ani nawet rzadkie.
Linka jak siÄ™ przetrze, zaczynajÄ… z niej wyłazić "wszy".
Pedał nogÄ… wciĹ›nie siÄ™ z dużÄ… siłÄ… i opór pokona, a potem już te sprÄ™żynki niekoniecznie dadzÄ… radÄ™.

Mi siÄ™ kiedyĹ› gaz zablokował o dywanik.


Tak, tylko jak juz mamy wszedzie komputery to nie mamy linek...

W silniku benzynowym wspomaganie jest napędzane podciśnieniem w kolektorze dolotowym. Przy otwartej przepustnicy, w kolektorze masz ciśnienie atmosferyczne i wspomaganie nie ma napędu.

WkurzajÄ…ca sprawa przy LFB, bo pedał bardzo szybko twardnieje i trudno go wtedy wyczuć.


No tak prawda (ja juz troche spaczony jestem dieslami :>)

Zostaje tylko akumulator podciĹ›nienia który wystarczy jeszcze na którÄ… chwilÄ™, ale to siÄ™ szybko koĹ„czy, zwłaszcza jak kierowca spróbuje popompować.


Czyli nie pompowac tylko cisnac raz, a dobrze.


Hamulce bez problemu zatrzymaja silnik.

No ja tam nie jestem przekonany.
Do zablokowania kół wielkiej siły nie trzeba, hamulce jÄ… zapewniajÄ… z jakimĹ› tam zapasem, ale nic ponadto. A silniki teraz mocne robiÄ….
W dodatku z każdÄ… sekundÄ… te hamulce coraz cieplejsze i coraz słabsze.


Ja tam jestem przekonany ze dadza rade.

Watpie.
Ja wciskam gaz do dechy i raz dwa mam 200km/h na liczniku... nie pokusilbym sie wtedy o dzwonienie na 911 nie mogac zahamowac i manewrujac miedzy innymi samochodami :P

W sumie to trudno zgadnąć czy dzwonił kierowca czy może pasażer.
Przy małym ruchu to można tak sobie jechać i jechać, tyle że oni dojechali do koĹ„ca autostrady.

Jak dla mnie to bajka, albo jakis cymbal ta bajke wymyslil, aby siebie/kogos usprawiedliwic po spowodowaniu wypadku.






Karolek

30 Data: Pa?dziernik 04 2009 20:01:47
Temat: Re: WybuchajÄ…ce silniki Renault?
Autor: Tomasz Pyra 

Karolek pisze:

Ale to podobno nie jest że siÄ™ "zablokował", tam jest po prostu zaimplementowana blokada przed przypadkowym przełÄ…czeniem dĽwigni - czyli dĽwignie możesz sobie przestawiać do woli w każdÄ… stronÄ™, ale po prostu nic siÄ™ nie stanie.


Yhy, czyli holowac tez nie da rady bo na N w czasie jazdy nie moze byc ustawiony...?

MyĹ›lÄ™ że to może działać tak, że jak samochód stoi, to możesz włÄ…czyć N i potem już holować auto.

To by bylo wyjatkowo kretynskie rozwiazanie... cos jakby w manualnej skrzyni zablokowac mozliwosc wrzucenia na luz w czasie jazdy :>

Może projektant wyszedł z założenia że generalnie nie należy włÄ…czać luzu w czasie jazdy (no bo nie należy) i elektronicznie to uniemożliwił.
Nie pomyĹ›lał że może być awaryjna koniecznoć.

Chyba jak Ci sie linka zablokuje w pancerzu ;>

No chociażby, a to przecież ani nie jest niemożliwe, ani nawet rzadkie.
Linka jak siÄ™ przetrze, zaczynajÄ… z niej wyłazić "wszy".
Pedał nogÄ… wciĹ›nie siÄ™ z dużÄ… siłÄ… i opór pokona, a potem już te sprÄ™żynki niekoniecznie dadzÄ… radÄ™.

Mi siÄ™ kiedyĹ› gaz zablokował o dywanik.


Tak, tylko jak juz mamy wszedzie komputery to nie mamy linek...

ZostajÄ… dywaniki ;)
No i przy elektronicznej przepustnicy zostaje jeszcze kwestia potencjometru czujnika położenia przepustnicy - to też siÄ™ lubi popsuć.

W silniku benzynowym wspomaganie jest napędzane podciśnieniem w kolektorze dolotowym. Przy otwartej przepustnicy, w kolektorze masz ciśnienie atmosferyczne i wspomaganie nie ma napędu.

WkurzajÄ…ca sprawa przy LFB, bo pedał bardzo szybko twardnieje i trudno go wtedy wyczuć.


No tak prawda (ja juz troche spaczony jestem dieslami :>)

No w dieslach musi być jakoś inaczej.
Swoją drogą to jak to tam jest? Jakaś pompka podciśnienia?


Zostaje tylko akumulator podciĹ›nienia który wystarczy jeszcze na którÄ… chwilÄ™, ale to siÄ™ szybko koĹ„czy, zwłaszcza jak kierowca spróbuje popompować.


Czyli nie pompowac tylko cisnac raz, a dobrze.

A ja kojarzÄ™ takie zjawisko, że jak chciałem szybko podgrzać tarcze, to podjeżdżajÄ…c do startu odcinka robiłem tak, że prawÄ… nogÄ… naciskałem gaz, a lewÄ… mocno hamulec i ten hamulec szybko słabł.

I coĹ› mi siÄ™ po głowie kołacze że wspomaganie po chwili (bo miałem do przejechania krótki kawałek może 100m) wyczuwalnie słabło i pomimo że w zasadzie było to jedno wciĹ›niÄ™cie to mi go wypychało i hamowanie wyglÄ…dało coraz wiÄ™cej siły.
Ale tu już nie pamiÄ™tam dokładnie, bo od kiedy wymieniłem klocki, to już nie mam problemów z zimnymi hamulcami.

Hamulce bez problemu zatrzymaja silnik.

No ja tam nie jestem przekonany.
Do zablokowania kół wielkiej siły nie trzeba, hamulce jÄ… zapewniajÄ… z jakimĹ› tam zapasem, ale nic ponadto. A silniki teraz mocne robiÄ….
W dodatku z każdÄ… sekundÄ… te hamulce coraz cieplejsze i coraz słabsze.


Ja tam jestem przekonany ze dadza rade.

Na poczÄ…tku, jak ASB jedzie na wysokim biegu to na pewno.
Ale wraz ze zwalnianiem hamulce bÄ™dÄ… coraz bliżej przegrzania, skrzynia biegów poczuje duży opór i zredukuje.
A na I biegu siła już mocno rozgrzanych hamulców i jakiegoĹ› mocnego silnika pracujÄ…cego na wysokich obrotach może być już bliska równowagi.


W sumie to trudno zgadnąć czy dzwonił kierowca czy może pasażer.
Przy małym ruchu to można tak sobie jechać i jechać, tyle że oni dojechali do koĹ„ca autostrady.

Jak dla mnie to bajka, albo jakis cymbal ta bajke wymyslil, aby siebie/kogos usprawiedliwic po spowodowaniu wypadku.

Sam wypadek to jest raczej fakt - doć szeroko opisywany w prasie, a usprawiedliwiać nie ma kogo, bo ludzie z tego samochodu zginÄ™li tuż po tym telefonie.
ZresztÄ… to podobno nie jedyny tego typu wypadek i z tym zwiÄ…zana duża akcja serwisowa w USA.

31 Data: Pa?dziernik 05 2009 20:07:50
Temat: Re: WybuchajÄ…ce silniki Renault?
Autor: Karolek 


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomoĹ›ci

MyĹ›lÄ™ że to może działać tak, że jak samochód stoi, to możesz włÄ…czyć N i potem już holować auto.

To by bylo wyjatkowo kretynskie rozwiazanie... cos jakby w manualnej skrzyni zablokowac mozliwosc wrzucenia na luz w czasie jazdy :>

Może projektant wyszedł z założenia że generalnie nie należy włÄ…czać luzu w czasie jazdy (no bo nie należy) i elektronicznie to uniemożliwił.
Nie pomyĹ›lał że może być awaryjna koniecznoć.


To musilbyc inzynier idiota.


Tak, tylko jak juz mamy wszedzie komputery to nie mamy linek...

ZostajÄ… dywaniki ;)
No i przy elektronicznej przepustnicy zostaje jeszcze kwestia potencjometru czujnika położenia przepustnicy - to też siÄ™ lubi popsuć.


Jak sie potencjometr zepsuje to silnik moze nierowno chodzic, zgasnie, ale nie da maksymalnie gazu.
Pamietajmy ze sa jeszcze czujniki obrotow, walu, walka itd.

No tak prawda (ja juz troche spaczony jestem dieslami :>)

No w dieslach musi być jakoś inaczej.
Swoją drogą to jak to tam jest? Jakaś pompka podciśnienia?


Tak. Jest pompa podcisnienia.


Zostaje tylko akumulator podciĹ›nienia który wystarczy jeszcze na którÄ… chwilÄ™, ale to siÄ™ szybko koĹ„czy, zwłaszcza jak kierowca spróbuje popompować.


Czyli nie pompowac tylko cisnac raz, a dobrze.

A ja kojarzÄ™ takie zjawisko, że jak chciałem szybko podgrzać tarcze, to podjeżdżajÄ…c do startu odcinka robiłem tak, że prawÄ… nogÄ… naciskałem gaz, a lewÄ… mocno hamulec i ten hamulec szybko słabł.

I coĹ› mi siÄ™ po głowie kołacze że wspomaganie po chwili (bo miałem do przejechania krótki kawałek może 100m) wyczuwalnie słabło i pomimo że w zasadzie było to jedno wciĹ›niÄ™cie to mi go wypychało i hamowanie wyglÄ…dało coraz wiÄ™cej siły.
Ale tu już nie pamiÄ™tam dokładnie, bo od kiedy wymieniłem klocki, to już nie mam problemów z zimnymi hamulcami.


No tak, jak Ci podcisnienia brakowalo to i wspomaganie przestawalo dzialac.


Sam wypadek to jest raczej fakt - doć szeroko opisywany w prasie, a usprawiedliwiać nie ma kogo, bo ludzie z tego samochodu zginÄ™li tuż po tym telefonie.
ZresztÄ… to podobno nie jedyny tego typu wypadek i z tym zwiÄ…zana duża akcja serwisowa w USA.

Jakos i tak nie moge uwierzyc :>




Karolek

32 Data: Pa?dziernik 05 2009 00:03:25
Temat: Re: WybuchajÄ…ce silniki Renault?
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2009-10-03, Tomasz Pyra  wrote:


To może nie być takie proste.

Może przykład nieseryjny, ale w cieniasie hamulce (które normalnie
swobodnie blokuj± koła) maj± nad silnikiem już niewielk± przewagę. Fakt
że silnik jest znacznie mocniejszy niż seria (55->86KM), a skrzynia krótsza.

Przy pracy ci±głej to pewnie tak, ale przy jednym hamowaniu? To ile
cienias potrzebuje drogi i czasu żeby się zatrzymać ze 100km/h?

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

33 Data: Pa?dziernik 05 2009 01:18:36
Temat: Re: Wybuchaj±ce silniki Renault?
Autor: Tomasz Pyra 

Krzysiek Kielczewski pisze:

On 2009-10-03, Tomasz Pyra  wrote:
To może nie być takie proste.

Może przykład nieseryjny, ale w cieniasie hamulce (które normalnie swobodnie blokuj± koła) maj± nad silnikiem już niewielk± przewagę. Fakt że silnik jest znacznie mocniejszy niż seria (55->86KM), a skrzynia krótsza.

Przy pracy ci±głej to pewnie tak, ale przy jednym hamowaniu? To ile
cienias potrzebuje drogi i czasu żeby się zatrzymać ze 100km/h?

No normalnie - jak to samochód :)
Ze 100km/h to co¶ poniżej 3s, z 200km/h więc prawie 6s.

W Borsku ze 100->0 mi wyszło 37m, ale to na słabych oponach było.

Ale co to ma znaczenie skoro jak bym depn±ł gaz do dechy na I biegu, to choćbym wcisn±ł hamulec z całej siły to nie zablokuję przednich kół i będę hamował dużo słabiej, pewnie znacznie dłużej i przybliży się szansa że płyn się zagotuje i będę miał po hamulcach.

34 Data: Pa?dziernik 05 2009 08:23:14
Temat: Re: WybuchajÄ…ce silniki Renault?
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2009-10-04, Tomasz Pyra  wrote:

Może przykład nieseryjny, ale w cieniasie hamulce (które normalnie
swobodnie blokuj± koła) maj± nad silnikiem już niewielk± przewagę. Fakt
że silnik jest znacznie mocniejszy niż seria (55->86KM), a skrzynia krótsza.

Przy pracy ci±głej to pewnie tak, ale przy jednym hamowaniu? To ile
cienias potrzebuje drogi i czasu żeby się zatrzymać ze 100km/h?

No normalnie - jak to samochód :)
Ze 100km/h to co¶ poniżej 3s, z 200km/h więc prawie 6s.

To tak jakby szybciej niż w drug± stronę, nie? Tak jakby jednak silnik
był słabszy od hamulców, nie?

W Borsku ze 100->0 mi wyszło 37m, ale to na słabych oponach było.

Ale co to ma znaczenie skoro jak bym depn±ł gaz do dechy na I biegu, to
choćbym wcisn±ł hamulec z całej siły to nie zablokuję przednich kół i

A na wyższych przełożeniach?

pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

35 Data: Pa?dziernik 03 2009 14:55:36
Temat: Re: Wybuchaj±ce silniki Renault?
Autor: Mlody 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomo¶ci

Swoj± drog± przykład przegięcia z elektronik± - samochód uruchamia się i
wył±cza przyciskiem, ale elektronika dba żeby nie zrobić tego
"przypadkowo" w czasie jazdy. Automatyczna skrzynia biegów sterowania
elektronicznie również nie da się przeł±czyć na żadne N, ani nie zredukuje
dopóki samochód nie stanie.

JeĽdziłe¶ kiedy¶ automatem?
Na N można przeł±czyć w czasie jazdy bez problemu.


Pozdrawiam!
--
   Mlody
www.jetta.org.pl
'97/98 VW Vento chyba grantowy? WND **977
'70 VW 1200 wersja Puzzle '88 W124 300CE :D
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

36 Data: Pa?dziernik 03 2009 14:50:42
Temat: Re: Wybuchaj±ce silniki Renault?
Autor: Viking 


"Mlody" <mlody@h(tutaj 0).pl> wrote in message

JeĽdziłe¶ kiedy¶ automatem?
Na N można przeł±czyć w czasie jazdy bez problemu.


a na R? :P

--
Pozdrawiam
V.I.K.I.N.G.: Vigilant Individual Keen on Infiltration
and Nocturnal Gratification
ICQ: 50985493 GG: 14408

37 Data: Pa?dziernik 03 2009 17:24:08
Temat: Re: Wybuchaj±ce silniki Renault?
Autor: Tomasz Pyra 

Mlody pisze:

Na N można przeł±czyć w czasie jazdy bez problemu.

Przełożyć wajchę sobie możesz, natomiast co z tym zrobi elektronicznie sterowana skrzynia to już kwestia oprogramowania.
I z tego co pisali, to w tym Lexusie skrzynia podczas jazdy się nie rozł±czy, a silnik nadal będzie napędzał koła.

38 Data: Pa?dziernik 03 2009 15:42:28
Temat: Re: WybuchajÄ…ce silniki Renault?
Autor: Karolek 


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomoĹ›ci


SwojÄ… drogÄ… przykład przegiÄ™cia z elektronikÄ… - samochód uruchamia siÄ™ i wyłÄ…cza przyciskiem, ale elektronika dba żeby nie zrobić tego "przypadkowo" w czasie jazdy. Automatyczna skrzynia biegów sterowania elektronicznie również nie da siÄ™ przełÄ…czyć na żadne N, ani nie zredukuje dopóki samochód nie stanie.
Gaz siÄ™ zablokuje i koniec - pozostaje liczyć na to że paliwo skoĹ„czy siÄ™ szybciej niż autostrada.

Bzdura. Zawsze mozesz przelaczyc na N.
Zredukowac bieg tez mozna pod warunkiem, ze silnik nie przekroczy maksymalnych obrotow.



PS zdusic silnik da sie bez wiekszego problemu jak zaciagnie olej (sprawdzone) i nie trzeba strzelac ze sprzegla ani zadnych dziwnych metod stosowac. Hamulce nie maja zadnego problemu z zatrzymaniem rozbieganego silnika, sprzeglo tez wytrzyma no chyba, ze ktos poczeka az silnik wejdzie na max obroty i wtedy strzeli ze sprzegla  :P





Karolek

39 Data: Pa?dziernik 03 2009 15:58:30
Temat: Re: WybuchajÄ…ce silniki Renault?
Autor: DoQ 

Karolek pisze:

rozbieganego silnika, sprzeglo tez wytrzyma no chyba, ze ktos poczeka az silnik wejdzie na max obroty i wtedy strzeli ze sprzegla  :P

No wlasnie. Strzal ze sprzegla przy max obrotach (czy tez grubo przekraczajace maksymalne) i zablokowanym hamulcu to IMO nie jest szczesliwe rozwiazanie ;-)


Pozdrawiam
Pawel

40 Data: Pa?dziernik 03 2009 15:08:21
Temat: Re: Wybuchaj±ce silniki Renault?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sat, 3 Oct 2009 15:42:28 +0200, Karolek napisał(a):

Bzdura. Zawsze mozesz przelaczyc na N.

Sam jeste¶ bzdura. Nie zawsze.Tylko jeżeli przeł±cznik jest
mechaniczno-hydrauliczny. Jeżeli jest czysto elektroniczny (np. jak w BMW
7) to nie zawsze

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

41 Data: Pa?dziernik 03 2009 16:14:33
Temat: Re: Wybuchaj±ce silniki Renault?
Autor: Karolek 


Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomo¶ci

Dnia Sat, 3 Oct 2009 15:42:28 +0200, Karolek napisał(a):

Bzdura. Zawsze mozesz przelaczyc na N.

Sam jeste¶ bzdura. Nie zawsze.Tylko jeżeli przeł±cznik jest
mechaniczno-hydrauliczny. Jeżeli jest czysto elektroniczny (np. jak w BMW
7) to nie zawsze

Mam BMW 7 i moge przelaczyc na N.





Karolek

42 Data: Pa?dziernik 03 2009 15:25:17
Temat: Re: Wybuchaj±ce silniki Renault?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sat, 3 Oct 2009 16:14:33 +0200, Karolek napisał(a):

Mam BMW 7 i moge przelaczyc na N.

owszem, nie. Ty możesz za pomoc± dĽwigni powiedzieć komputerowi że
chciałby¶ przeł±czyć i nic więcej. Dok±d z komputerem jest wszystko w
porz±dku, on wykona twoje polecenie. Ale to tylko elektronika.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

43 Data: Pa?dziernik 03 2009 16:34:32
Temat: Re: Wybuchaj±ce silniki Renault?
Autor: Karolek 


Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomo¶ci

Dnia Sat, 3 Oct 2009 16:14:33 +0200, Karolek napisał(a):

Mam BMW 7 i moge przelaczyc na N.

owszem, nie. Ty możesz za pomoc± dĽwigni powiedzieć komputerowi że
chciałby¶ przeł±czyć i nic więcej. Dok±d z komputerem jest wszystko w
porz±dku, on wykona twoje polecenie. Ale to tylko elektronika.

Niby tylko elektronika, ale nie zakladamy, ze nagle psuje mi sie komputer skrzyni biegow, komputer silnika (bo przeciez gaz sie zablokowal), ABS (bo przeciez hamowac nie moge).
No chyba, ze bierzesz pod uwage taka sytuacje... wtedy ok, ale predzej w totka trafie 6 ;>





Karolek

44 Data: Pa?dziernik 03 2009 16:54:05
Temat: Re: Wybuchaj±ce silniki Renault?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sat, 3 Oct 2009 16:34:32 +0200, Karolek napisał(a):

Niby tylko elektronika, ale nie zakladamy, ze nagle psuje mi sie komputer
skrzyni biegow, komputer silnika (bo przeciez gaz sie zablokowal), ABS (bo
przeciez hamowac nie moge).
No chyba, ze bierzesz pod uwage taka sytuacje... wtedy ok, ale predzej w
totka trafie 6 ;>

może.. jeden już trafił.
Poszukaj historii sprzed paru lat kiedy facetowi w Velsatisie V6 zgłupiał
komputer i to w dodatku w trybie tempomatu.
Nie mógł go wył±czyć, na N przeł±czyć też nie. Zgasić silnika również, bo
Renault ma genialny inaczej wynalazek karty kodowej, która jest zablokowana
przy odpalonym silniku. Hamować też nie bardzo mógł, bo to V6 z automatem,
tempomat walczył i redukował biegi, jakby to podjazd pod górę był.
On miał tyle szczę¶cia, że to była Francja i było na tyle autostrad, żeby
jeĽdzić zanim nadeszła pomoc.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

45 Data: Pa?dziernik 05 2009 01:41:14
Temat: Re: Wybuchaj±ce silniki Renault?
Autor: Borys Pogoreło 

Dnia Sat, 3 Oct 2009 16:54:05 +0100, Waldek Godel napisał(a):

Nie mógł go wył±czyć, na N przeł±czyć też nie. Zgasić silnika również, bo
Renault ma genialny inaczej wynalazek karty kodowej, która jest zablokowana
przy odpalonym silniku.

 Nie ma żadnej metody na mechaniczne wyjęcie tej karty?

 U mnie wystarczy rozdzielić "kluczyk" (odpowiednik karty) i wyjęt± czę¶ci±
mechanicznie odblokować zapadkę. Ma to nawet osobn± stronę w instrukcji.

 Ot, kolejny kamyczek do ogródka pojazdów, gdzie żarówkę wymienia się przez
nadkole, a bagnet jest pod pokryw± silnika ;)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

46 Data: Pa?dziernik 05 2009 20:09:54
Temat: Re: Wybuchaj±ce silniki Renault?
Autor: Karolek 


Użytkownik "Borys Pogoreło"  napisał w wiadomo¶ci

Dnia Sat, 3 Oct 2009 16:54:05 +0100, Waldek Godel napisał(a):

Nie mógł go wył±czyć, na N przeł±czyć też nie. Zgasić silnika również, bo
Renault ma genialny inaczej wynalazek karty kodowej, która jest zablokowana
przy odpalonym silniku.

Nie ma żadnej metody na mechaniczne wyjęcie tej karty?


Karte wyciagniesz, ale silnik bedzie dalej pracowal.





Karolek

47 Data: Pa?dziernik 05 2009 01:43:53
Temat: Re: Wybuchaj±ce silniki Renault?
Autor: Borys Pogoreło 

Dnia Sat, 3 Oct 2009 16:34:32 +0200, Karolek napisał(a):

Niby tylko elektronika, ale nie zakladamy, ze nagle psuje mi sie komputer
skrzyni biegow, komputer silnika (bo przeciez gaz sie zablokowal), ABS (bo
przeciez hamowac nie moge).

 W tym przypadku miałe¶ niejako 1+2... A raczej pochodn± złego
zaprojektowania. Je¶li do tego skasujesz sobie hamulce przez przegrzanie,
to jeste¶ w głebokiej d...

No chyba, ze bierzesz pod uwage taka sytuacje... wtedy ok, ale predzej w
totka trafie 6 ;>

 Trzeba było próbować we wtorek ;)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

48 Data: Pa?dziernik 03 2009 12:41:12
Temat: Re: Wybuchaj±ce silniki Renault?
Autor: Kuba (aka cita) 

Tomasz Pyra wydusił z siebie te słowy:


Wybuchać, to pewnie nie.
Ja widziałem jak w Lagunie dci rozleciała się turbina, silnik
rozpędził się wtedy do dzikich obrotów i nie dawał w żaden sposób
zatrzymać. My¶lę że to chodzi raczej o co¶ takiego (w silnikach
diesla).

hehe .. podobne zjawisko występowało w .. starach 28 :D
Tyle, ze tam nie bylo turbiny .. jednak w skutek do¶ć specyficznej awarii silnik zasysał ON (czy zwykly olej, już nie pamiętam) i nie było nad tym kontroli. Jesli miales wrzucony bieg .. byla szansa go zadusic, ale zwykle pierwsze co sie robi w takiej sytuacji to sprzęgło, zatrzymanie i luz ..
a póĽniej to już kiszka - obroty maksymalne ... i pozostaje czekać az sie rozleci :D


--
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_
Omega A R6 3,0 24V

49 Data: Pa?dziernik 03 2009 12:45:48
Temat: Re: Wybuchaj±ce silniki Renault?
Autor: Sebastian BiaĹ‚y 

Mlody wrote:

silniki o pojemno¶ci 2.2 montowane w Lagunach mia³y sk³onno¶ci do wybuchania

Do rozbiegania.

50 Data: Pa?dziernik 03 2009 22:47:46
Temat: Re: Wybuchaj±ce silniki Renault?
Autor: Michał 


Wie kto¶ co¶ na ten temat?

ja mam taki w drugiej renówce ale nie wiem czy o nim mowa :)
bo go do lagun chyba nie montowali.

2.2 12v by renult.

nie słyszałem żeby sam wybuchał, ale jak lpg w nim wybucha
to raz - potem trzeba zmieniac to plastikowe ;)


pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Wybuchaj±ce silniki Renault?



Grupy dyskusyjne