Grupy dyskusyjne   »   Wyciek z mokrych półosi!!

Wyciek z mokrych półosi!!



1 Data: Grudzien 10 2006 12:13:50
Temat: Wyciek z mokrych półosi!!
Autor: marek 

Witam!!
Mam problem kupiłem komplety uszczelniające  łozysko półosi(posiadam garba na
mokrych półosiach),poskładałem jak należy i z jednej strony cieknie mi cały
czas z tego otworu z tyłu tarczy kotwicznej.Postanowiłem wymienić nowy
simering na inny, założyłem orginalny vw poskładałem jak należy i znowu
cieknie!!doradzcie prosze co może być powodem tego wycieku
Pozdrawiam

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl



2 Data: Grudzien 10 2006 12:28:45
Temat: Re: Wyciek z mokrych półosi!!
Autor: Seweryn 

"marek"

Postanowiłem wymienić nowy
simering na inny, założyłem orginalny vw poskładałem jak należy i znowu
cieknie!!doradzcie prosze co może być powodem tego wycieku

A przykręciłeś porządnie bęben śrubką 36mm?

Pozdrawiam,
SPB

3 Data: Grudzien 10 2006 13:29:11
Temat: Re: Wyciek z mokrych półosi!!
Autor: Robert 


witam
mailem tez taki problem i tez robilem te rzeczy o ktorych piszesz i okazalo
sie ze mialem do wymiany taka mala uszczelke(wzery) miedzy lozyskiem a tym
dystansem ,znajduje sie tam uszczelka ,jesli jeej nie masz albo sa wlasnie
wzery to moze byc to,pamietam ,ze bardzo dlugo z tym walczylem i bylo to
wkurzajacae bo hamulc ebyly gorsze i felga zachlapana olejem,sprwdz to
pozdraVWaim
..

4 Data: Grudzien 10 2006 13:21:43
Temat: Re: Wyciek z mokrych półosi!!
Autor: Bogdan 

Mam problem kupiłem komplety uszczelniające  łozysko półosi(posiadam garba
na
mokrych półosiach),poskładałem jak należy i z jednej strony cieknie mi
cały
czas z tego otworu z tyłu tarczy kotwicznej.Postanowiłem wymienić nowy
simering na inny, założyłem orginalny vw poskładałem jak należy i znowu
cieknie!!doradzcie prosze co może być powodem tego wycieku


moze simeringu nie wbiles dobrze? kumpel mial podobnie. wlozyl simmering
tylko na styk zeby bylo palcami i mu cieklo i wymienial 3 komplety takie. ja
zobaczylem i dopiero dobilem do konca go do takiego schodka i przestalo
ciec.

--
PozdraVWiam
Bogdan
1300 '81 , 1300 '69 , 1200 '76 , 1200 '74 ?RIP
www.bogdangarb.za.pl
www.bogdangarb.net -- > w trakcie budowy
Chelm woj.lubelskie

5 Data: Grudzien 10 2006 14:21:39
Temat: Re: Wyciek z mokrych półosi!!
Autor:

> Mam problem kupiłem komplety uszczelniające  łozysko półosi(posiadam garba
na
> mokrych półosiach),poskładałem jak należy i z jednej strony cieknie mi
cały
> czas z tego otworu z tyłu tarczy kotwicznej.Postanowiłem wymienić nowy
> simering na inny, założyłem orginalny vw poskładałem jak należy i znowu
> cieknie!!doradzcie prosze co może być powodem tego wycieku


moze simeringu nie wbiles dobrze? kumpel mial podobnie. wlozyl simmering
tylko na styk zeby bylo palcami i mu cieklo i wymienial 3 komplety takie. ja
zobaczylem i dopiero dobilem do konca go do takiego schodka i przestalo
ciec.

--
PozdraVWiam
Bogdan
1300 '81 , 1300 '69 , 1200 '76 , 1200 '74 ?RIP
www.bogdangarb.za.pl
www.bogdangarb.net -- > w trakcie budowy
Chelm woj.lubelskie



Zimering dobiłem do końca,wszystkie oringi są tam dwa jeden na półoś taki mały
i drugi na łożysko też powymieniałem zamontowałem w kolejności łożysko
podkładka, mały oring,duży oring na łożysko,pierścień dystansujący na to
pokrywka z uszczelkami i zimeringiem.A co do tego ma dokręcenie bębna??nie
uważam że ma to jaki kolwiek z tym związek.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

6 Data: Grudzien 10 2006 15:25:43
Temat: Re: Wyciek z mokrych półosi!!
Autor:

Mi się wydaje że jak dobrze przykręcisz bęben to dopchnie on taką
blaszkę i tulejkę w środku obudowy.Dopuki nie jest dociśnięta to
olej wydostaje się przez wieloklin na który nasuwasz bęben do
przedniej części przed simmeringiem,a tam jest właśnie otwór
który jest połączony z tym z tyłu.Jeśli dokręcisz bęben to
tulejka przesunie się do tyłu ,na zewnątrz niej będzie simmering a
wewnątrz półoś już bez wieloklinu.Chyba że ci cieknie jeszcze z
połączenia między tą częscią w któręj się znajduje simmering a
tarczą kotwiczną to wtedy trzeba wymienić papierową
uszczelkę(dociąć nowa z tektury)lub posmarować delikatnie silikonem

7 Data: Grudzien 10 2006 16:27:28
Temat: Re: Wyciek z mokrych półosi!!
Autor: Bogdan 

tarczą kotwiczną to wtedy trzeba wymienić papierową
uszczelkę(dociąć nowa z tektury)lub posmarować delikatnie silikonem

jesli by wszystko bylo OK to zwykly zestaw naprawczy za 8zl ktory ma w sobie
uszczelki i simmering powinien wystarczyc i silicon nie potrzebny ani
dodatkowe uszczelki

--
PozdraVWiam
Bogdan
1300 '81 , 1300 '69 , 1200 '76 , 1200 '74 ?RIP
www.bogdangarb.za.pl
www.bogdangarb.net -- > w trakcie budowy
Chelm woj.lubelskie

8 Data: Grudzien 10 2006 16:05:37
Temat: Re: Wyciek z mokrych półosi!!
Autor:


Bogdan napisał(a):

>tarczą kotwiczną to wtedy trzeba wymienić papierową
>uszczelkę(dociąć nowa z tektury)lub posmarować delikatnie silikonem

jesli by wszystko bylo OK to zwykly zestaw naprawczy za 8zl ktory ma w sobie
uszczelki i simmering powinien wystarczyc i silicon nie potrzebny ani
dodatkowe uszczelki

Tylko po pierwsze jakość nowych części nie zawsze jest tak dobra
jak orginalnych niemieckiech.Po drugie nie napisałem o dodatkowej
uszczelce tylko zamianie papierzanej z zestawu na własnoręcznie
wycięta z dektury.Bo papierzana w tych zestawach jest o kant du..y
potłóc.Jeżeli cieknie z tyłu przez otwór tylko (przy dobrze
przykręconym bębnie) to coś musi byc żle złożone lub czegoś
brakować bo nie powinno ciec.

9 Data: Grudzien 10 2006 17:18:54
Temat: Re: Wyciek z mokrych półosi!!
Autor: Bogdan 

Tylko po pierwsze jakość nowych części nie zawsze jest tak dobra
jak orginalnych niemieckiech

nie przesadzajmy nie narzekam a mam nowe komplety w dwoch skrzyniach
ale ze jakosc gorsza to wiadomo tak jak wszystko dzis.

Bo papierzana w tych zestawach jest o kant du..y potłóc

hmm moze i sa delikatne i wygladaja gorzej niz z tektury ale spisuja sie
dobrze jak wszystko dobrze zlozone.

--
PozdraVWiam
Bogdan
1300 '81 , 1300 '69 , 1200 '76 , 1200 '74 ?RIP
www.bogdangarb.za.pl
www.bogdangarb.net -- > w trakcie budowy
Chelm woj.lubelskie

10 Data: Grudzien 10 2006 16:40:03
Temat: Re: Wyciek z mokrych półosi!!
Autor:


>Bo papierzana w tych zestawach jest o kant du..y potłóc

hmm moze i sa delikatne i wygladaja gorzej niz z tektury ale spisuja sie
dobrze jak wszystko dobrze zlozone.

Widzisz ja miałem dobrze złożone ale mi ciekło wewnątrz po tarczy
kotwicznej.Więc wywaliłem tą papierowa uszczelkę,posmarowałem
lekko silikonem(nie chciało mi się bawić w wycinanie)poczekałem aż
wyschnie i złożyłem.Teraz już nie cieknie.Trzeba jeszcze jakąś
słomką udrożnić ten otwór odprowadzający żeby się olej nie
dostawał do środka bębna tylko na zewnątrz (jak się kiedyś
uszczelnienie wyrobi)
Do simmeringa i oringów z tych zestawów nie mam jako takich
zastrzerzeń, ale blaszka i ta papierowa uszczelka według mnie nie
spełniają wymagań.Przy ponownym rozbieraniu i składaniu tej obudowy
łożyska pasowało by założyć nowe oringi i tą uszczelkę

11 Data: Grudzien 10 2006 16:25:14
Temat: Re: Wyciek z mokrych półosi!!
Autor:

Mi się wydaje że jak dobrze przykręcisz bęben to dopchnie on taką
blaszkę i tulejkę w środku obudowy.Dopuki nie jest dociśnięta to
olej wydostaje się przez wieloklin na który nasuwasz bęben do
przedniej części przed simmeringiem,a tam jest właśnie otwór
który jest połączony z tym z tyłu.Jeśli dokręcisz bęben to
tulejka przesunie się do tyłu ,na zewnątrz niej będzie simmering a
wewnątrz półoś już bez wieloklinu.Chyba że ci cieknie jeszcze z
połączenia między tą częscią w któręj się znajduje simmering a
tarczą kotwiczną to wtedy trzeba wymienić papierową
uszczelkę(dociąć nowa z tektury)lub posmarować delikatnie silikonem

No dokładnie olej wycieka z kanalika i z wielowypustu na półosi,tylko dlaczego
jest tak że z obydu stron mam pościągane bębny a cieknie tylko z jednej
strony??

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

12 Data: Grudzien 10 2006 16:50:48
Temat: Re: Wyciek z mokrych półosi!!
Autor:

No dokładnie olej wycieka z kanalika i z wielowypustu na półosi,tylko dlaczego
jest tak że z obydu stron mam pościągane bębny a cieknie tylko z jednej
strony??
Może założyłeś odwrotnie tą tulejkę lub nie założyłeś tego
małego oringu na półoś?

13 Data: Grudzien 10 2006 17:28:47
Temat: Re: Wyciek z mokrych półosi!!
Autor:

> No dokładnie olej wycieka z kanalika i z wielowypustu na półosi,tylko
dlaczego
> jest tak że z obydu stron mam pościągane bębny a cieknie tylko z jednej
> strony??
Może założyłeś odwrotnie tą tulejkę lub nie założyłeś tego
małego oringu na półoś?

Na pewno dobrze załozyłem,ale sprawdze jeszce raz a potem spróbuje  beben
dokręcić.DZiękuje Wam wszystkim za pomoc!!
Pozdrawiam

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

14 Data: Grudzien 10 2006 23:27:36
Temat: Re: Wyciek z mokrych półosi!!
Autor:

Na pewno dobrze załozyłem,ale sprawdze jeszce raz a potem spróbuje  beben
dokręcić.DZiękuje Wam wszystkim za pomoc!!
Pozdrawiam
Może dokręcenie bębnów zlikwiduje przeciek?
Jeżeli olej wydostaje się tylko przez wielowypust i "kanał
odprowadzający nadmiar" to według mnie to przepuszcza go mały oring
lub tulejka która jest wyrobiona.Jeśli wszystko jest dobrze skręcone
to nie powinno przepuszczać oleju w miejscu o którym mówisz.Inna
sprawa jeżeli tulejka jest "roztłuczona".Na zewnątrz olej będzie
trzymał simmering ale wewnatrz właśnie trzyma mały oring i
wewnętrzna strona tulejki.Bez obejrzenia nic dokładnego się nie da
powiedzieć.Niby takie proste a jednak nie jest takie .

15 Data: Grudzien 10 2006 15:54:30
Temat: Re: Wyciek z mokrych półosi!!
Autor: michalC 

Mam problem kupiłem komplety uszczelniające  łozysko półosi(posiadam garba na
mokrych półosiach),poskładałem jak należy i z jednej strony cieknie mi cały
czas z tego otworu z tyłu tarczy kotwicznej.Postanowiłem wymienić nowy
simering na inny, założyłem orginalny vw poskładałem jak należy i znowu
cieknie!!doradzcie prosze co może być powodem tego wycieku

ja z kolei za 3 razem dalem nowa [inna] tarcze kotwiczna [dzieki me-how
jeszcze wisze ci pifko za nia]. no i przestalo cieknac...

ale dlatego wlasnie wole suche polosie....

pozdrawiam
michalC

16 Data: Grudzien 11 2006 22:13:19
Temat: Re: Wyciek z mokrych półosi!!
Autor: me-how 

michalC napisał(a):

ja z kolei za 3 razem dalem nowa [inna] tarcze kotwiczna [dzieki me-how
jeszcze wisze ci pifko za nia]. no i przestalo cieknac...

o naprawdę:) mogłeś sie nie przyznawać
bo ja już dawno zapomniałem :))

m.

PS zadzwonie o poproszę i zimnego browara ciepłym lipcowym wieczorem

--

[VW 1200 m edition, jednokołowy Bulik, MB W123 230CE]

Wyciek z mokrych półosi!!



Grupy dyskusyjne