Witam
Chciałbym wyciszyć trochę wnętrze samochodu, konkretnie jest to Mazda 323 Ditd. Fabryczne wyciszenie w połączeniu z cienkimi blachami nie daje wg mnie zadawalającego efektu. Na pierwszy rzut poszłyby drzwi, nadkola (od wewnątrz) i bagażnik, ścisnka grodziowa od komory silnika jest jako tako wytłumiona. Szukałem na allegro i rozmaitych forach i wychodzi z tego, że najpopularniejszym i najtańszym materiałem są maty bitumiczne. I tu pierwsze pytanie, są dwa rodzaje mat: sztywne i elastyczne, spotkałem się z opinią że elastyczne gorzej sprawdzają się w przypadku durzych połaci blachy np. drzwi bo nie nadają sztywności całej powierzchni, prawda to? Są też maty polimerowe, trochę droższe ale czy lepsze ? Jak to wogóle się sprawdza, czy jest sens bawić się w takie wyciszanie czy dać sobie siana?
Jeżeli macie jakieś doświadczenia w tej dziedzinie, proszę o rady.
Pozdr.
2 |
Data: Listopad 03 2008 20:20:21 |
Temat: Re: Wyciszenie samochodu |
Autor: Boombastic |
Użytkownik "luis" napisał w wiadomości
Witam
Chciałbym wyciszyć trochę wnętrze samochodu, konkretnie jest to Mazda 323 Ditd. Fabryczne wyciszenie w połączeniu z cienkimi blachami nie daje wg mnie zadawalającego efektu. Na pierwszy rzut poszłyby drzwi, nadkola (od wewnątrz) i bagażnik, ścisnka grodziowa od komory silnika jest jako tako wytłumiona. Szukałem na allegro i rozmaitych forach i wychodzi z tego, że najpopularniejszym i najtańszym materiałem są maty bitumiczne. I tu pierwsze pytanie, są dwa rodzaje mat: sztywne i elastyczne, spotkałem się z opinią że elastyczne gorzej sprawdzają się w przypadku durzych połaci blachy np. drzwi bo nie nadają sztywności całej powierzchni, prawda to? Są też maty polimerowe, trochę droższe ale czy lepsze ? Jak to wogóle się sprawdza, czy jest sens bawić się w takie wyciszanie czy dać sobie siana?
Jeżeli macie jakieś doświadczenia w tej dziedzinie, proszę o rady.
Dać se siana. Takie wytłumianie matami to się nadaje do audio, bo likwiduje rezonanse i odgłosy plastików i blach, ale nie zmienia poziomu hałasu w kabinie. Główne źródło hałasu to silnik i opływające powietrze.
3 |
Data: Listopad 03 2008 20:44:00 | Temat: Re: Wyciszenie samochodu | Autor: bratPit |
Chciałbym wyciszyć trochę wnętrze samochodu, konkretnie jest to Mazda 323
Ditd. Fabryczne wyciszenie w połączeniu z cienkimi blachami nie daje wg mnie zadawalającego efektu. Na pierwszy rzut poszłyby drzwi, nadkola (od wewnątrz) i bagażnik, ścisnka grodziowa od komory silnika jest jako tako wytłumiona. Szukałem na allegro i rozmaitych forach i wychodzi z tego, że najpopularniejszym i najtańszym materiałem są maty bitumiczne.
sam we własnym aucie przerabiałem temat i tak jak napisał Boombastic, maty bitumiczne niewiele dadzą, owszem, są dobre jeżeli chodzi o tłumienie rezonansów blach,jednak skuteczne poprawienie fabryki jest trudne i pracochłonne,
rozumiem że silnik przeszkadza najbardziej więc maty filcowe i piankowe
do znalezienia np tutaj http://www.allegro.pl/18705_elementy_wygluszajace.html?order=pd&view=gtext
nie wiem jak to wygląda konkretnie w Twoim aucie ale pewnie należaloby położyć matę filcową żaroodporną na _całej_ scianie grodziowej od strony silnika [np u mnie fabrycznie taka mata jest na fragmencie grodzi], również od spodu auta tunel nad tłumikami pownien mieć takie filce, a reszta wewnątrz, wymontować deskę rozdzielczą, zobaczyć czy da się ją od wewnątrz wykleić taką matą, zobaczyć czy można gdzieś położyć dodatkowe pianki czy filce na wewnętrznej stronie ściany grodziowej,
jeżeli masz możliwość zobacz jak fabrycznie i jakich materiałów uzywają producenci samochodów dobrze wytłumionych np BMW, Mercedes [np nowa E klasa fabrycznie ma maty filcowe na skrzyni biegów! ], w drogich modlach np materiał deski rozdzielczej jest wielowarstwowy i tlumi dźwiek, a w tanich autach jest to jakiś tam badziewny plastik,
tak więc możliwosci jest dużo ale wymaga to pracy, samozaparcia i zdolności w demontowaniu samochodu na czynniki pierwsze [ u siebie żeby załozyć wytłumienie sciany grodziowej musiałem wysysać czynnik z klimatyzacji, rozpinać węże a potem poskładać spowrotem],
brat
| |