Wyjaśnienie sytuacji - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch
| 1 | Data: Styczen 26 2008 15:59:37 | 
| Temat: Wyjaśnienie sytuacji - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch | |
| Autor: ****************** | Witam, 2 | Data: Styczen 26 2008 16:07:15 | Temat: Re: Wyjaśnienie sytuacji - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch | Autor: Przembo | Użytkownik "******************"  napisał poldek zaczął jeżdzić prawidłowo :-) Już nie jest mułowaty, przyspiesza To wyjasnij mi prosze, dlaczego uwazasz zaczal jezdzic prawidlowo?? Przeciez teraz jedzie tylko 165kph, a powinien jechac szybciej o 20kph - 5,8krpm to wlasnie okolice 185kph. Jak na to odpowiesz to bedziesz wiekdzial o co chodzilo z trollowaniem :) Pozdr 3 | Data: Styczen 26 2008 16:21:15 | Temat: Re: Wyjaśnienie sytuacji - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch | Autor: Ukaniu | 
 Witam, Nie napisałeś, że wykazywał spalanie stukowe a tego się z tamtego opisu wywnioskować nie dało. Dwa to tamto dziwne pytanie o odcięcie na 5 biegu... Pozdrawiam, Łukasz 4 | Data: Styczen 26 2008 17:37:00 | Temat: Re: Wyjaśnienie sytuacji - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch | Autor: Alex81 | In article    > Niedawno pisałem o tym, że polonez ma problem z wchodzeniem na wyższeTrzy to że zapytał o to na FSO-PTK i tam dowiedział się o wszystkim, włącznie ze spalaniem stukowym :P -- GG #1667593 5 | Data: Styczen 26 2008 19:50:38 | Temat: Re: Wyjaśnienie sytuacji - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch | Autor: Ukaniu | 
 Trzy to że zapytał o to na FSO-PTK i tam dowiedział się o wszystkim, Być może jest to jakaś znana przypadłość sterowników Boscha. W moim Abimexie nie było takich cudów, teraz silnik minął 300tys i raczej zaczyna szwankować. Ciśnienie, panewki... no szkoda. Ja już nim całe szczęście nie śmigam. Wolę klimatyzowane, automatyczne, sześciocylindrowe pełnoletnie MB ;-). Pamiętam czasy kiedy byłem zadeklarowanym miłośnikiem FSO, chciałem jakiś silnik z argenty wstawiać... o mamo. Teraz wsiadam do Poloneza znajomego i jadę pytam "dlaczego tył tak w nim pływa" - "tył pływa? dopiero co tuleje zrobione" hmm, "a dlaczego go tak znosi na boki jak wiatr dmucha" - no co ty, dopiero co drążki nowe, zero luzów. No i mi się przypomniało :-) taaak to właśnie to poczucie jazdy wanną pełną wody. Jedziesz starym zadbanym MB jeśli jest już z wielowagaczowym zawiasem z tyłu to wymijanie tira jadąc z prędkością 120 nie powoduje potrzeby niepotrzebnego drgnięcia kierownicą, czuć tylko jak kłania się samochód. Pozdrawiam, Łukasz 6 | Data: Styczen 26 2008 21:15:49 | Temat: Re: Wyjaśnienie sytuacji - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch | Autor: Jerry | 
 
 I gdzie tu frajda? gdzie adrenalina? :D Po prostu jedziesz .... Niewiele rzeczy chyba podnosi tak adrenalinę jak nagły zanik zapłonu przy 120km/h podczas wyprzedzania z wizją ciężarówki z przeciwka :D Żeby nie było - w zadbanym MB chyba też się moze zdarzyć - zwłaszcza w pełnoletnim ;) Jerry 7 | Data: Styczen 26 2008 21:33:50 | Temat: Re: Wyjaśnienie sytuacji - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch | Autor: Ukaniu | 
 I gdzie tu frajda? gdzie adrenalina? :D :-) Wiesz nad czym się zastanawiam, Polonez ma zawias z tyłu taki jak wiele amerykańskich kultowych wręcz u nich aut (teraz nazwy wyleciały mi z głowy) z bardzo mocnymi silnikami. A ja ciągle nie rozumiem jak oni uzyskali lepsze prowadzenie z tym sztywnym mostem - chyba, że prowadzi się tak samo ;-). Czy w zawieszeniu Poloneza był jakiś błąd? Żeby nie było - w zadbanym MB chyba też się moze zdarzyć - zwłaszcza w pełnoletnim ;) Wszystko się psuje, ale nie ma jakichś standardowych upierdliwości. Konstrukcja jest bardzo prosta i wykonana precyzyjnie co daje naprawdę dużą pewność właściwej pracy. Dbać trzeba jak o wszystko - plus taki, że jak się zadba to właśnie nie ma emocji;-). Mnie to pasuje. Wszystkim co lubią dłubać w autach polecam MB, części wysokiej jakości tanie. Wszystkie najdrobniejsze elementy dostępne w ASO za niewielkie pieniądze. Ja jestem zakochany. Pozdrawiam, Łukasz 8 | Data: Styczen 26 2008 21:50:13 | Temat: Re: Wyjaśnienie sytuacji - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch | Autor: Alex81 | In article    :-) Wiesz nad czym się zastanawiam, Polonez ma zawias z tyłu taki jak wieleW ogromnej większości egzemplarzy (oprócz Kombi i Cargo oraz nielicznych chałupniczo przerobionych) dużym minusem jest brak stabilizatora. Do tego drogi po których zwykle jeżdżą owe kultowe auta są jakby bardziej płaskawe ;) -- GG #1667593 9 | Data: Styczen 26 2008 23:26:41 | Temat: Re: Wyjaśnienie sytuacji - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch | Autor: Ukaniu | 
 W ogromnej większości egzemplarzy (oprócz Kombi i Cargo oraz nielicznych Ale z przodu stabilizator z tego co pamiętam jest? W MB z mniejszymi dizlami też drążka z tyłu nie ma a jakoś prowadzą się OK. Wydaje się, że zasada działania zawieszenia z zastosowaniem sztywnego mostu jest z zasady kiepska. A już wiele razy sprawdziłem na własnej skórze, że jakość tylnego zawieszenia bywa kluczowa. Np w moich ulubionych samochodach wystarczy, że pojawia się lekki luz na poduszkach ramy mostu i całe auto zaczyna się proawdzić kiepsko, buja się pływa itd. Pozdrawiam, Łukasz 10 | Data: Styczen 26 2008 23:35:30 | Temat: Re: Wyjaśnienie sytuacji - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch | Autor: Alex81 | In article    Ale z przodu stabilizator z tego co pamiętam jest?Jest, tylko że trochę za cienki. W MB z mniejszymi dizlami też drążka z tyłu nie ma a jakoś prowadzą się OK.Powiedzmy że w pewnych zastosowaniach się nie sprawdza. Załaduj do Mercedesa tonę cementu i zobacz co się stanie z zawieszeniem :) -- GG #1667593 11 | Data: Styczen 26 2008 23:53:27 | Temat: Re: Wyjaśnienie sytuacji - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch | Autor: Ukaniu | 
 Powiedzmy że w pewnych zastosowaniach się nie sprawdza. Załaduj do Jak masz Nivo to nic :] pozostanie na takiej wysokości na jakiej było. Praktycznie wszystkie kombi jak nie są zadrutowane mają sprawne Nivo. No ale tona to może lekka przesada - mówię w granicach maksymalnej ładowności kombiaka (teraz nie pamiętam ile wynosi). A jak masz Nivo z przodu i z tyłu to już kompletny wypas jak w Cytrynach. Pozdrawiam, Łukasz 12 | Data: Styczen 26 2008 21:51:53 | Temat: Re: Wyjaśnienie sytuacji - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch | Autor: Jerry | 
 
 Jakieś Camaro czy cuś ? Mieli chyba jeszcze rozwiązania jak w maluchu - 1 resor poprzecznie - tyle że z tyłu. Moc mają olbrzymią, ale czy się lepiej prowadzą - nie byłbm pewien :D Słyszałem za to że polonez miał coś czego te amerykańskie nie miały - hamulce :D A co do poldka - widać nie dobrali parametrów. Gdzies ostatnio czytałem, że zawieszenie przednie w dużym fiacie (wiec i polonezie) teoretycznie jednym z najlepszych rozwiązań, ale trzeba było jeszcze zestroić odpowiednio... Jerry 13 | Data: Styczen 26 2008 21:57:07 | Temat: Re: Wyjaśnienie sytuacji - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch | Autor: Alex81 | In article    Moc mają olbrzymią, ale czy się lepiej prowadzą - nie byłbm pewien :DTak, ale dopiero od wersji Lucas. A i tak sporo ludzi montuje z przodu większe tarcze z Trucka ... A co do poldka - widać nie dobrali parametrów.Zależy w którym. FSO od 1993 do 1997 sukcesywnie utwardzało zawieszenie, gdy pierwszy raz wsiadłem do mojego (właśnie z 1997) byłem naprawdę bardzo zaskoczony. Potem Daewoo wprowadziło Plusa który jest miękki jak tapczan ;) Gdzies ostatnio czytałem, że zawieszenie przednie w dużym fiacie (wiec iNo ba, wielowachaczowe :) Rozwiązanie w teorii dużo lepsze od popularnych McPhersonów ale poprawne zestrojenie tego to jakiś koszmar. -- GG #1667593 14 | Data: Styczen 26 2008 23:02:39 | Temat: Re: Wyjaśnienie sytuacji - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch | Autor: Jerry | 
 In article Eee opowiadasz. Jeżeli chodzi o przód to nie widze problemów z zablokowaniem kół na suchym czystym asfalcie przy fabrycznych hamulcach w dużym fiacie. Co więcej można wymagać? A tył... Tu wprowadzili korektor siły hamowania. Ogólnie hamulce są tylko trzeba on nie dbać sporo bardziej niż w nowszych autach ;) Z drugiej strony jak sobie przypomne hamulce w maluchu... 15 | Data: Styczen 26 2008 23:16:42 | Temat: Re: Wyjaśnienie sytuacji - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch | Autor: Ukaniu | 
 Z drugiej strony jak sobie przypomne hamulce w maluchu... Rok walczyłem aby je uruchomić :-). Raz hamował raz nie. Suma sumarum okazało się, że samoregulatory cierne w nowszych szczękach mają za duże te otwory w które wchodzą mocowane na sztywno cycki z obudowy. W efekcie czego luz robił się tak duży, że pedał wpadał w podłogą a regulator się nie przestawiał. Potem przerobiłem to jakoś, montując rozkładalne regulatory luzu z początków 126p i śmigało :-). Na syntetyku :-) Wracając do zawieszenia to maluch był o wiele szybszy w zakrętach od Poloneza :-). Pozdrawiam Łukasz 16 | Data: Styczen 27 2008 12:02:14 | Temat: Re: Wyjanienie sytuacji - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch | Autor: J.F. | On Sat, 26 Jan 2008 23:16:42 +0100,  Ukaniu wrote:  Wracając do zawieszenia to maluch był o wiele szybszy w zakrętach od To jakies szutrowe zakrety o 90 stopni na waskiej przecince ? Bo jesli polonez jest szybszy od lanosa w zakretach, a maluch od poloneza .. nie, maluchy tak szybko nie jezdza :-) J. 17 | Data: Styczen 27 2008 12:33:14 | Temat: Re: Wyjaśnienie sytuacji - Polonez Atu Plu s 1.6 GLI Bosch | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J, Wracając do zawieszenia to maluch był o wiele szybszy w zakrętach odTo jakies szutrowe zakrety o 90 stopni na waskiej przecince ? Trochę nie tak. Lanosem nie wejdę w zakręt z taką szybkością, z jaką wchodziłem Polonezem - Lanos nie daje poczucia, że zdołam na nim zapanować w razie uślizgu przodu. a maluch od poloneza .. nie, maluchy tak szybko nie jezdza :-) Maluchy jeżdżą szybko tam, gdzie Poldek jeździ powoli. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 18 | Data: Styczen 27 2008 14:34:57 | Temat: Re: Wyja?nienie sytuacji - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch | Autor: Ukaniu | 
 On Sat, 26 Jan 2008 23:16:42 +0100, Ukaniu wrote: Wracając do zawieszenia to maluch był o wiele szybszy w zakrętach od Mam w pewnym miejscu takie jedno skrzyżowanie: jadę z góry a potem w lewo 90st. Z racji tej góry prędkość 126p nie odbiegała od standardów europejskich ;-). Szust w lewo no i jakoś całkiem nieźle kaszlowi to wychodziło. Polonezem miałem poczucie, że zaraz przechył nadwozia osiągnie wartość krytyczną i przód zaczynał wychodzić z zakrętu więc mocniejszy skręt chyba by już całkiem go wywalił na bandę i spotkanie z krawężnikiem zakończyło by się pewnie dachowaniem. Maluch znów był trochę nadsterowny i lekko kontrując pośród pisku opon można było wyjść z tego zakrętu zwycięsko. Podstawa to sprawne amortyzatory z tyłu i nie wybite gumy. Pozdrawiam Łukasz | 
 Tapety Bimota
Tapety Bimota  Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim!
Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim! Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Seksowne dziewczyny z Suzuki Rizla pokazują swoje wdzięki
Seksowne dziewczyny z Suzuki Rizla pokazują swoje wdzięki  Aktion 0 - 300 - 0 km/h, czyli superauta w morderczym teście
Aktion 0 - 300 - 0 km/h, czyli superauta w morderczym teście  
 
			
 
 
			