Wymagania stawiane hamulcom
1 | Data: Marzec 09 2009 12:31:36 |
Temat: Wymagania stawiane hamulcom | |
Autor: Karol Y | Witam na stronie - http://autowiedza.republika.pl/wymagania_ham.html podają: 2 |
Data: Marzec 09 2009 17:54:25 | Temat: Re: Wymagania stawiane hamulcom | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Mon, 09 Mar 2009 12:31:36 +0100, Karol Y napisał(a): "2. Wymagania stawiane hamulcom A może postarasz się zrozumieć? Co innego skuteczność, co innego procent skuteczności danego hamulca. O ile pamiętam, to procenty te liczy się jako stosunek siły hamowania do ciężaru pojazdu. A hamulec awaryjny musi mieć 30% z tego, co ma hamulec roboczy. Interesuje mnie, to bo ostatnio na przeglądzie technicznym sam No i? Skuteczność hamulca roboczego 82%, hamulec awaryjny musi zapewnić 30% tej sprawności, czyli 24,6% skuteczności. I ma. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 3 |
Data: Marzec 09 2009 22:03:20 | Temat: Re: Wymagania stawiane hamulcom | Autor: Michał |
No i? tak z ciekawości 100% to jest czego :) ? to nie w tonach ma być ? ablo tych kiloniutonach pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 4 |
Data: Marzec 09 2009 23:13:08 | Temat: Re: Wymagania stawiane hamulcom | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Mon, 9 Mar 2009 22:03:20 +0000 (UTC), Michał napisał(a): tak z ciekawości 100% to jest czego :) ? Toż napisałem... OIDP, to jest to stosunek ciężaru do siły hamowania. W wypadku badania jednej osi, to stosunek nacisku na tą oś do siły hamowania tej osi. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 5 |
Data: Marzec 09 2009 22:22:38 | Temat: Re: Wymagania stawiane hamulcom | Autor: Michał |
Toż napisałem... OIDP, to jest to stosunek ciężaru do siły hamowania. W ok czyli w "zwykłych autach" idzie to setki % ? pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 6 |
Data: Marzec 09 2009 23:59:41 | Temat: Re: Wymagania stawiane hamulcom | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Mon, 9 Mar 2009 22:22:38 +0000 (UTC), Michał napisał(a): Toż napisałem... OIDP, to jest to stosunek ciężaru do siły hamowania. Wok czyli w "zwykłych autach" idzie to setki % ? Zwykłe auta hamują ze 100km/h na dystansie 30 metrów? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 7 |
Data: Marzec 10 2009 09:13:05 | Temat: Re: Wymagania stawiane hamulcom | Autor: Tomasz Pyra | Adam Płaszczyca pisze: Dnia Mon, 9 Mar 2009 22:22:38 +0000 (UTC), Michał napisał(a): Przy 100% opóźnienia (9.81m/s^2) wychodzi mi 39.32m, czyli wiele samochodów się mieści nawet poniżej. Ale to nie tyle skuteczność hamulców, a zawieszenia i opon. 8 |
Data: Marzec 10 2009 03:57:48 | Temat: Re: Wymagania stawiane hamulcom | Autor: slaweks | On 10 Mar, 09:13, Tomasz Pyra wrote: Przy 100% opóźnienia (9.81m/s^2) wychodzi mi 39.32m, czyli wieleJak to liczysz? Przecież przy takim hamowaniu opóźnienie jest większe niż g. 9 |
Data: Marzec 10 2009 20:52:35 | Temat: Re: Wymagania stawiane hamulcom | Autor: Tomasz Pyra | slaweks pisze: On 10 Mar, 09:13, Tomasz Pyra wrote: Jak to liczysz? Przecież przy takim hamowaniu opóźnienie jest większe No liczę tak: V0=100km/h=27.78m/s a=-9.81m/s^2 t=V0/a=2.83s Czyli 2.83s jazdy ze średnią prędkością Vs=0.5*V0 (bo liniowo w czasie spada od V0 do 0). s=t*Vs s=0.5*2.83s*27.78m/s=39.3m Chyba się nie walnąłem gdzieś po drodze. 13 |
Data: Marzec 11 2009 02:48:48 | Temat: Re: Wymagania stawiane hamulcom | Autor: Michał | > Tak mi do głowy przysżło wyniki ala "300%" i droga Z tym że to wszystko wychodzi dopiero przy dużych prędkościach ? poza zawieszeniem ale jak sprawne i z bajerami to da radę :) przypomniało mi się raz jak siostra zagotował płyn :) i dzwoni że coś dymi i przestało hamować :))) pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 14 |
Data: Marzec 09 2009 23:22:45 | Temat: Re: Wymagania stawiane hamulcom | Autor: Tomasz Pyra | Adam Płaszczyca pisze: Dnia Mon, 9 Mar 2009 22:03:20 +0000 (UTC), Michał napisał(a): A jak to się bada? Bo samochód przecież wyskakuje z rolek na badaniu dużo wcześniej niż hamulce pokażą co potrafią. Zresztą wyniki tego badania są chyba cokolwiek dziwne. Jeżeli koła swobodnie dają się blokować zarówno hamulcem roboczym i awaryjnym to co? Sprawność 100% i 100%? 15 |
Data: Marzec 10 2009 00:00:26 | Temat: Re: Wymagania stawiane hamulcom | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Mon, 09 Mar 2009 23:22:45 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): Toż napisałem... OIDP, to jest to stosunek ciężaru do siły hamowania. W A to wtedy jak diagnosta dupa... Zresztą wyniki tego badania są chyba cokolwiek dziwne. No cóz,m trzeba by w normy zajrzeć jak to się określa. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 16 |
Data: Marzec 10 2009 01:26:10 | Temat: Re: Wymagania stawiane hamulcom | Autor: Karol Y | Toż napisałem... OIDP, to jest to stosunek ciężaru do siły hamowania. WA jak to się bada? Bo samochód przecież wyskakuje z rolek na badaniu A może mierzy do momentu zerwania przyczepności (uślizgu kół)? -- Mateusz Bogusz |