Grupy dyskusyjne   »   Wymiana napędu w DL650

Wymiana napędu w DL650



1 Data: Kwiecien 26 2011 13:59:26
Temat: Wymiana napędu w DL650
Autor: The_EaGle 

Z cyklu - jak zrobić najlepiej? ;)


Chciałbym się zapytać praktyków. Skończyła mi się możliwo¶ć naci±gania łańcucha. Łańcuch na razie jest napięty OK ale pewnie w ci±gu X km będzie już luĽny. Zębatki sa OK - przynajmniej ta duża...

I teraz czy jest sens już wymieniać napęd czy jeĽdzić dalej i wymienić jak łańcuch będzie już luĽny?

Chodzi mi o znalezienie "złotego ¶rodka" w którym jest sens zrobienia tego efektywnie bo skoro mogę jeszcze przejeĽdzić z 2 tys km to tak zrobię...

Z drugiej strony w połowie czerwca wybieram się na wycieczkę z 3tys km i na pewno przed chce jechać z nowym napędem...

I teraz drugie pytanie czy występuj± duże różnice w przebiegach po między napędami za 500 albo za 800zł? :) Po prostu czy warto to tych 300PLNów...

PS. Ostatnie moto sprzedałem przed wymian± napędu ;P przy 27tys km...

Pozdrawiam
Rafał
DL650



2 Data: Kwiecien 26 2011 12:08:56
Temat: Re: Wymiana napędu w DL650
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Tue, 26 Apr 2011 13:59:26 +0200) ktos podajacy sie za The_EaGle
wyklawiaturowal co nastepuje:

Z cyklu - jak zrobić najlepiej? ;)


Chciałbym się zapytać praktyków. Skończyła mi się możliwo¶ć naci±gania
łańcucha. Łańcuch na razie jest napięty OK ale pewnie w ci±gu X km
będzie już luĽny. Zębatki sa OK - przynajmniej ta duża...

W DT spadl mi lancuch i wyrwal dziure w karterze, tez byl luzny i mialem
go zaraz wymieniac :/

To tyle w temacie czekania az sie skonczy regulacja.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

3 Data: Kwiecien 26 2011 14:38:32
Temat: Re: Wymiana napędu w DL650
Autor: KJ Siła Słów 

W dniu 2011-04-26 14:08, Piotr Klimek pisze:

To tyle w temacie czekania az sie skonczy regulacja.

Zaraz tam tyle w temacie.

Ja na koncowce lancucha zrobilem Mediolan - 3,5 kkm, bo czym innym tysiac joebarem po miescie a czym innym na hajłeju.

Ale w tym przypadku  jesli juz sie skonczyla regulacja to watpie nawet nie w 2 kkm ale chocby w 1.
Lancuch degraduje sie nieliniowo czyli im dluzszy tym szybciej sie wyciaga :-)

KJ

4 Data: Kwiecien 26 2011 12:49:35
Temat: Re: Wymiana napędu w DL650
Autor: AZ 

On 2011-04-26, KJ Siła Słów  wrote:


Ja na koncowce lancucha zrobilem Mediolan - 3,5 kkm, bo czym innym
tysiac joebarem po miescie a czym innym na hajłeju.

Ja jak na koncowce napedu wjechalem na hajlej i odkrecilem to uslyszalem
tylko trrrrrrrytrrrrrryt, do domu jakos wrocilem, najgorzej bylo ruszyc
w dwie osoby + bagaz. Pozniej wysypalem z pod pokrywy zdawczej zabki a
raczej resztki zabkow.
Ale w tym przypadku  jesli juz sie skonczyla regulacja to watpie nawet
nie w 2 kkm ale chocby w 1.
Z moich doswiadczen to max. 500km, u mnie jak juz jest koncowka lancucha
to mozna naciagac i co 200km.
Lancuch degraduje sie nieliniowo czyli im dluzszy tym szybciej sie
wyciaga :-)

Sie zgadza, wrecz bym powiedzial ze geometrycznie. Ja przejezdzilem
prawie 40kkm bez ani jednego napinania lancucha, wczoraj napialem
pierwszy raz, za pare dni bede naciagal dalej, zostal mu miesiac zycia.

--
Artur
ZZR 1200

5 Data: Kwiecien 26 2011 13:00:03
Temat: Re: Wymiana napędu w DL650
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Tue, 26 Apr 2011 12:49:35 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za AZ
wyklawiaturowal co nastepuje:

Z moich doswiadczen to max. 500km, u mnie jak juz jest koncowka lancucha
to mozna naciagac i co 200km.

A ja kupilem do DT najtanszy bezoringowy RK celem sprawdzenia czy oplaca sie
kupowac drozsze i podciagam go o jeden zabek co 200km. Przewiduje, ze
wiecej niz 1500km na nim nie zrobie.

W SV mam super wypasiony DID i od 5kkm nie ruszalem regulacji.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

6 Data: Kwiecien 26 2011 15:19:49
Temat: Re: Wymiana napędu w DL650
Autor: IvanoV 


W SV mam super wypasiony DID i od 5kkm nie ruszalem regulacji.


W ZR-7 mam RK za 200zł i jak na razie przez 6kkm też nie wymagał regulacji.

IvanoV

7 Data: Kwiecien 26 2011 13:30:22
Temat: Re: Wymiana napędu w DL650
Autor: AZ 

On 2011-04-26, Piotr Klimek  wrote:


A ja kupilem do DT najtanszy bezoringowy RK celem sprawdzenia czy oplaca sie
kupowac drozsze i podciagam go o jeden zabek co 200km. Przewiduje, ze
wiecej niz 1500km na nim nie zrobie.

W SV mam super wypasiony DID i od 5kkm nie ruszalem regulacji.

Ja tez mam tego najlepszego DID-a i regulacji nie tykalem przed 40kkm,
no po ok. 25kkm zmienilem przednia zebatke bo by zjadla lancuch.

--
Artur
ZZR 1200

8 Data: Kwiecien 27 2011 09:14:47
Temat: Re: Wymiana napędu w DL650
Autor: The_EaGle 

W dniu 2011-04-26 15:30, AZ pisze:

On 2011-04-26, Piotr   wrote:

A ja kupilem do DT najtanszy bezoringowy RK celem sprawdzenia czy oplaca sie
kupowac drozsze i podciagam go o jeden zabek co 200km. Przewiduje, ze
wiecej niz 1500km na nim nie zrobie.

W SV mam super wypasiony DID i od 5kkm nie ruszalem regulacji.

Ja tez mam tego najlepszego DID-a i regulacji nie tykalem przed 40kkm,
no po ok. 25kkm zmienilem przednia zebatke bo by zjadla lancuch.


Czyli jak rozumiem , mam kilkaset km przed sobÄ… na koĹ„cówce łaĹ„cucha i jeżeli nie lubiÄ™ naciÄ…gać co trzy dni to kupić lepszy niż gorszy łaĹ„cuch... OK... wielkie dziÄ™ki.

Pozdrawiam
Rafał

9 Data: Kwiecien 27 2011 10:10:07
Temat: Re: Wymiana napędu w DL650
Autor: de Fresz 

On 2011-04-27 09:14:47 +0200, The_EaGle  said:

Czyli jak rozumiem , mam kilkaset km przed sob± na końcówce łańcucha i jeżeli nie lubię naci±gać co trzy dni to kupić lepszy niż gorszy łańcuch... OK... wielkie dzięki.

Do DLa nie ma co szczególnie szaleć z łańcuchem - DID VX2 lub VM, droższe IMHO nie maj± sensu.


--

Pozdrawiam
de Fresz

10 Data: Kwiecien 27 2011 08:45:33
Temat: Re: Wymiana napędu w DL650
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Wed, 27 Apr 2011 10:10:07 +0200) ktos podajacy sie za de Fresz
wyklawiaturowal co nastepuje:

Czyli jak rozumiem , mam kilkaset km przed sob± na końcówce łańcucha i
jeżeli nie lubię naci±gać co trzy dni to kupić lepszy niż gorszy
łańcuch... OK... wielkie dzięki.

Do DLa nie ma co szczególnie szaleć z łańcuchem - DID VX2 lub VM,
droższe IMHO nie maj± sensu.

DL ma spory moment obrotowy, wiec niekoniecznie odpowiedni bedzie dla
niego lancuch zakladany z powodzeniem w innych motocyklach klasy 600.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

11 Data: Kwiecien 27 2011 10:54:46
Temat: Re: Wymiana napędu w DL650
Autor: de Fresz 

On 2011-04-27 10:45:33 +0200, Piotr Klimek  said:

Czyli jak rozumiem , mam kilkaset km przed sob± na końcówce łańcucha i
jeżeli nie lubię naci±gać co trzy dni to kupić lepszy niż gorszy
łańcuch... OK... wielkie dzięki.

Do DLa nie ma co szczególnie szaleć z łańcuchem - DID VX2 lub VM,
droższe IMHO nie maj± sensu.

DL ma spory moment obrotowy, wiec niekoniecznie odpowiedni bedzie dla
niego lancuch zakladany z powodzeniem w innych motocyklach klasy 600.

Wyżej wspomniane łańcuchy to nie popierdułki za stówkę, tylko całkiem porz±dne X-ringi. Ale jak komu¶ zbywa na kasie, to może sobie założyć i super-duper-rejsingowe VM2/ZVMX. A że różnice w przebiegu będ± raczej nikłe, to już taki szkopuł, za to +5 pkt. do lansu, zwłaszcza przy złotym ;-)

--

Pozdrawiam
de Fresz

12 Data: Kwiecien 27 2011 09:22:01
Temat: Re: Wymiana napędu w DL650
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Wed, 27 Apr 2011 10:54:46 +0200) ktos podajacy sie za de Fresz
wyklawiaturowal co nastepuje:

Czyli jak rozumiem , mam kilkaset km przed sob± na końcówce łańcucha i
jeżeli nie lubię naci±gać co trzy dni to kupić lepszy niż gorszy
łańcuch... OK... wielkie dzięki.

Do DLa nie ma co szczególnie szaleć z łańcuchem - DID VX2 lub VM,
droższe IMHO nie maj± sensu.

DL ma spory moment obrotowy, wiec niekoniecznie odpowiedni bedzie dla
niego lancuch zakladany z powodzeniem w innych motocyklach klasy 600.

Wyżej wspomniane łańcuchy to nie popierdułki za stówkę, tylko całkiem
porz±dne X-ringi. Ale jak komu¶ zbywa na kasie, to może sobie założyć i
super-duper-rejsingowe VM2/ZVMX. A że różnice w przebiegu będ± raczej
nikłe, to już taki szkopuł, za to +5 pkt. do lansu, zwłaszcza przy
złotym ;-)

Tak sie tylko podzielilem swoim przemysleniem, zeby Rafal mial sie nad
czym zastanawiac :)

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

13 Data: Kwiecien 27 2011 14:07:29
Temat: Re: Wymiana napędu w DL650
Autor: The_EaGle 

W dniu 2011-04-27 11:22, Piotr Klimek pisze:

Czyli jak rozumiem , mam kilkaset km przed sob± na końcówce łańcucha i
jeżeli nie lubię naci±gać co trzy dni to kupić lepszy niż gorszy
łańcuch... OK... wielkie dzięki.

Do DLa nie ma co szczególnie szaleć z łańcuchem - DID VX2 lub VM,
droższe IMHO nie maj± sensu.

DL ma spory moment obrotowy, wiec niekoniecznie odpowiedni bedzie dla
niego lancuch zakladany z powodzeniem w innych motocyklach klasy 600.

Wyżej wspomniane łańcuchy to nie popierdułki za stówkę, tylko całkiem
porz±dne X-ringi. Ale jak komu¶ zbywa na kasie, to może sobie założyć i
super-duper-rejsingowe VM2/ZVMX. A że różnice w przebiegu będ± raczej
nikłe, to już taki szkopuł, za to +5 pkt. do lansu, zwłaszcza przy
złotym ;-)

Tak sie tylko podzielilem swoim przemysleniem, zeby Rafal mial sie nad
czym zastanawiac :)

No i się zastanowiłem, jutro jestem umówiony na wymianę napędu :P DID VM... A tak swoj± drog± to ciekawostka - DLe do 06 roku maj± krótszy rozstaw osi od tych od 07 roku wiec i łańcuch jest różny...

Natomiast nie rozumiem czym rózni się napęd pod wersje ABS od tej bez ABS? Co ma piernik do wiatraka?

Pozdrawiam
Rafał

14 Data: Kwiecien 27 2011 14:29:02
Temat: Re: Wymiana napędu w DL650
Autor: de Fresz 

On 2011-04-27 14:07:29 +0200, The_EaGle  said:

Natomiast nie rozumiem czym rózni się napęd pod wersje ABS od tej bez ABS? Co ma piernik do wiatraka?

Przypuszczam, że tylna zębatka może się różnić z racji inaczej rozwi±zanych dystansów tylnego koła.


--

Pozdrawiam
de Fresz

15 Data: Kwiecien 27 2011 16:51:33
Temat: Re: Wymiana napędu w DL650
Autor: Kuczu 

W dniu 2011-04-27 10:45, Piotr Klimek pisze:

Dnia (Wed, 27 Apr 2011 10:10:07 +0200) ktos podajacy sie za de Fresz
wyklawiaturowal co nastepuje:

Czyli jak rozumiem , mam kilkaset km przed sobÄ… na koĹ„cówce łaĹ„cucha i
jeżeli nie lubiÄ™ naciÄ…gać co trzy dni to kupić lepszy niż gorszy
łaĹ„cuch... OK... wielkie dziÄ™ki.

Do DLa nie ma co szczególnie szaleć z łaĹ„cuchem - DID VX2 lub VM,
droższe IMHO nie majÄ… sensu.

DL ma spory moment obrotowy,

To ile on ma tych njutonuf ? 60 ? i do tego 67 KM. Szalu nie ma :)

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

16 Data: Kwiecien 27 2011 16:54:37
Temat: Re: Wymiana napędu w DL650
Autor: KJ SiĹ‚a SĹ‚Ăłw 

W dniu 2011-04-27 16:51, Kuczu pisze:


To ile on ma tych njutonuf ? 60 ? i do tego 67 KM. Szalu nie ma :)

Niutony z V-ki licza sie podwojnie!

KJ

Wymiana napędu w DL650



Grupy dyskusyjne