Wymiana opon na wyższe - pytania.
1 | Data: Luty 09 2007 11:20:33 |
Temat: Wymiana opon na wyższe - pytania. | |
Autor: Paweł 'Róża' Różański | W przyszłym sezonie szykuje się wymiana 2(lub 4 - patrz dalej) opon 2 |
Data: Luty 09 2007 13:13:42 | Temat: Re: Wymiana opon na wyższe - pytania. | Autor: Tomasz Pyra | Paweł 'Róża' Różański napisał(a): W mieście na oko mocy mam lekki zapas Taka zmiana niekoniecznie pogorszy Ci osiągi - może je nawet poprawić. To że masz o 6% dłuższe przełożenia co prawda zmniejsza Ci o 6% moment na kołach, ale za to o 6% później zmieniasz bieg na wyższy. Osiągi zależą od przekazanej mocy, a nie od kształtu koła :) Teraz pytania: 2. Jeśli wymieniam, czy koniecznie przód i tył, czy można np. tylko przód Jak wymienisz tył to nie będzie to miało wpływu na prędkość i przełożenia a jedynie podniesie Ci tył. Sprawdź gdzie masz najniższy punkt samochodu - jeżeli gdzieś z tyłu (wydech, zawieszenie), to wystarczy tylko tam wymienić opony. 3. Co z zachowaniem auta na trasie przy podniesieniu przodu/tyłu/obu (wiem, W zasadzie tylko to i aż to. Wyżej podniesiony środek ciężkości to też większe nurkowanie przy hamowaniu, większe przeniesienie masy na tył przy pokonywaniu wzniesień (więc trochę trudniej będzie pod górę zimą podjechać), aerodynamika też się pewnie nie poprawi, większe przechyły boczne. 4. Inne uwagi (pozytywy/negatywy). Szczególnie mile widziane wrażenia od A zawieszenie to masz w jakim stanie? Bo stare sprężyny lubią się uklepać i samochód z czasem jest coraz bliżej ziemi. Wymiana sprężyn na nowe, może go trochę podnieść. 3 |
Data: Luty 09 2007 15:39:07 | Temat: Re: Wymiana opon na wyższe - pytania. | Autor: japo | 3. Co z zachowaniem auta na trasie przy podniesieniu przodu/tyłu/obu Bez przesady z tym srodkiem ciezkosci: podnosisz o ok.1-2%, to nie jest dramatyczna zmiana, wpływ na obciążenie tylnej osi jest pomijalny, a przechył wzrośnie z zupełnie innego powodu. . Mianiowice sama opona będzie o kilkanaście procent "smuklejsza" i o podobną wartość mnej sztywna. Auto może bardziej pływać (nie musiz) i na pewno gorzej reagować przy nagłych manewrach, w ostrych skrętach opony będą się łatwiej "podwijać". Na zmianę tłumienie uderzeń takich jak powstaja wskutek przejechania po kamieniu, krawezniku itp będzie odczuwalne lepsze. Czyli bedzie lepszy na wertepy, ale na asfalcie trzeba bedzi egrzeczniej.. btw.aerodynamika tez pewnie znacznie sie ne zmieni, no moze np.prędkość maksymalna spać o 5km/h, ale to juz bardziej zalezy od tego , w którą stronę wieje.. Do 100km/h IMO bez znaczenia.. pozdr j 4 |
Data: Luty 09 2007 22:55:44 | Temat: Re: Wymiana opon na wyższe - pytania. | Autor: Paweł 'Róża' Różański | japo wrote: Czyli bedzie lepszy na wertepy, ale na asfalcie trzeba Z drugiej strony teoretycznie rośnie o 6% prędkość maksymalna. ;) 5 |
Data: Luty 10 2007 01:18:03 | Temat: Re: Wymiana opon na wyższe - pytania. | Autor: Tomasz Pyra | Paweł 'Róża' Różański napisał(a): japo wrote: Raczej nie - problemem przy osiąganiu prędkości maksymalnej nie jest to że silnik nie może się szybciej kręcić, a to że brakuje mu mocy. 6 |
Data: Luty 09 2007 22:53:34 | Temat: Re: Wymiana opon na wyższe - pytania. | Autor: Paweł 'Róża' Różański | Tomasz Pyra wrote: W mieście na oko mocy mam lekki zapasTaka zmiana niekoniecznie pogorszy Ci osiągi - może je nawet poprawić. No rozumiem. Trochę liczę na spadek spalania na trasie (prawdę mówiąc chciałbym mieć VI bieg...). Ale gorsza aerodynamika, więc pewnie się zniesie. 2. Jeśli wymieniam, czy koniecznie przód i tył, czy można np. tylko przódJak wymienisz tył to nie będzie to miało wpływu na prędkość i Logiczne. Sprawdź gdzie masz najniższy punkt samochodu - jeżeli gdzieś z tyłu Logiczne. 3. Co z zachowaniem auta na trasie przy podniesieniu przodu/tyłu/obuW zasadzie tylko to i aż to. Zimówki mam prawie nowe, standardowe, dłuższych tras generalnie zimą nie ma... 4. Inne uwagi (pozytywy/negatywy). Szczególnie mile widziane wrażenia odA zawieszenie to masz w jakim stanie? Bo stare sprężyny lubią się Zawieszenie jest OK. Tzn. pewnie wymiana sprężyn by coś dała (podobnie jak zakup nowych opon w standardowym rozmiarze ;-)), ale to niepotrzebny koszt. A opony i tak muszę kupić nowe - te są po pierwsze dość zjechane, po drugie stare. Takie do przyczepki bardziej. ;) 7 |
Data: Luty 10 2007 01:23:30 | Temat: Re: Wymiana opon na wyższe - pytania. | Autor: Tomasz Pyra | Paweł 'Róża' Różański napisał(a): No rozumiem. Trochę liczę na spadek spalania na trasie (prawdę mówiąc Z drugiej strony gdyby zwiększenie o 6% przełożenia miałoby przynosić jakieś pożądane efekty to zrobiono by to już w fabryce - np. wydłużono o te 6% piąty bieg. Jest tu sporo zmiennych i spalanie może równie dobrze się zwiększyć jak i zmniejszyć po takim zabiegu. Nie zawsze niższe obroty są lepsze. Jak jedziesz ponad 100km/h to opór powietrza jest już dość spory i zbyt długie przełożenie i niskie obroty wcale nie muszą być ekonomiczne. Ale jakiś wielkich zmian bym się nie spodziewał :) 8 |
Data: Luty 10 2007 01:35:28 | Temat: Re: Wymiana opon na wyższe - pytania. | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, Jest tu sporo zmiennych i spalanie może równie dobrze się zwiększyć jak Czasem odnosze wrażenie, ze takie a nie inne przełożenia wynikaja z chęci ograniczenia prędkości maksymalnej. Bo w 106 KM Lanosie bezsensem jest, że przy 100 km/h silnik kręci się na 3000 rpm zamiast na 2400 rpm. Brakuje ekonomicznego nadbiegu do spokojnej jazdy. Z drugiej (księgowej) strony patrząc - 6-biegowa skrzynia w Lanosie byłaby chyba za drogim pomysłem. -- Best regards, RoMan 9 |
Data: Luty 10 2007 13:56:28 | Temat: Re: Wymiana opon na wyższe - pytania. | Autor: PeJot - Krk | Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości Jest tu sporo zmiennych i spalanie może równie dobrze się zwiększyć jakCzasem odnosze wrażenie, ze takie a nie inne przełożenia wynikaja z Piątka w moim Civic'u jest taka jak piszesz - ok.2400rpm/100km, silnika nie słyszysz, do tego w lecie mam ciche oponki Michelin'a, można sobie "płynąć" na trasie ... Ale... kij ma dwa końce - silniki Hondy lubią obroty powyżej 3,5-4 krpm i przy wspomnianych 2400rpm moment obrotowy jest tak mały, że żaden nagły manewr połączony z wyprzedzaniem nie wchodzi w grę. Może jak ktoś ma 1.6 to będzie miał inne odczucia ... pozdro PeJot Civic 3D 1.4iS'97 10 |
Data: Luty 10 2007 14:12:07 | Temat: Re: Wymiana opon na wyższe - pytania. | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello PeJot, Piątka w moim Civic'u jest taka jak piszesz - ok.2400rpm/100km,długie przełożenie i niskie obroty wcale nie muszą być ekonomiczne.Czasem odnosze wrażenie, ze takie a nie inne przełożenia wynikaja z Ale tak długie przełożenia powodują, że max prędkość uzyskujesz na IV-ce. I nie jest to oszałamiająca prędkość... Ale... kij ma dwa końce - silniki Hondy lubią obroty powyżej 3,5-4 krpm Nie tylko silniki Hondy. W Lanosie przy takich obrotach przełącza się VGIS - skracając dolot - i masz druga górkę momentu. Tyle, że u mnie jest to prędkość 120-140 km/h i Lanos ładnie sie rozpędza dalej. i przy wspomnianych 2400rpm moment obrotowy jest tak mały, że Kręcąc do 8 krpm? ;-) -- Best regards, RoMan 11 |
Data: Luty 10 2007 18:28:19 | Temat: Re: Wymiana opon na wyższe - pytania. | Autor: PeJot - Krk | Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości Hello PeJot, Taaa, 1.6 DOHC to jest wiertarka, czerwone pole ma coś przed 8krpm ;) Nie jest to rodzinne auto, hehe ... pozdro PeJot 12 |
Data: Luty 10 2007 15:06:54 | Temat: Re: Wymiana opon na wyższe - pytania. | Autor: Paweł 'Róża' Różański | PeJot - Krk wrote: Ale... kij ma dwa końce - silniki Hondy lubią obroty powyżej 3,5-4 krpm Cóż... Do wyprzedzania to standardowo się redukuje do IV. Jak gwałtownie (po co?) to do III (i wycie). Ale normalnie to właśnie ma sobie płynąć i mało paliwa żłopać. :-) 13 |
Data: Luty 10 2007 18:29:01 | Temat: Re: Wymiana opon na wyższe - pytania. | Autor: PeJot - Krk | Użytkownik "Paweł 'Róża' Różański" napisał PeJot - Krk wrote: No prawda :) pozdro PeJot 14 |
Data: Luty 11 2007 00:19:55 | Temat: Re: Wymiana opon na wyższe - pytania. | Autor: Tomasz Pyra | RoMan Mandziejewicz napisał(a): Hello Tomasz, A na którym biegu osiąga prędkość maksymalną? Bo jak na V to nie ma się co dziwić. Prędkość maksymalna 180km/h przy około 5500rpm, więc przy 100km/h będzie około 3000rpm. Jak samochód na V biegu osiąga 250km/h, to i przy 100km/h obroty są rozsądne, a w wolnych autkach niestety zazwyczaj jest tak jak piszesz. Można by temu zaradzić stopniując skrzynię tak żeby prędkość maksymalną osiągać na IV biegu, ale chyba rzadko producent się na coś takiego decyduje. Podobne coś mam w moim samochodzie - V bieg jest bardzo krótki, dopasowany do osiągania maksymalnej prędkości. Niewiele różni się od IV, a jest tylko po to żeby dociągnąć kilka km/h do maksymalnej prędkości. Zamiast zestopniować pierwsze 4 biegi tak, żeby prędkość maksymalną osiągnąć na IV, a V zostawić do ściszenia samochodu przy wyższych prędkościach to zrobili takiego dziwoląga. Ale była też wersja sześciobiegowa która pewnie godziła te dwa pomysły. Co do intencji którymi kierują się producenci samochodów to chyba Mondeo miało silniki 1.6, 1.8 i 2.0 z tą samą skrzynią. IV bieg był dopasowany do tego żeby 1.6 na nim osiągał prędkość maksymalną, V bieg był dopasowany dla prędkości maksymalnej w 2.0. V bieg był bardzo długi i z silnikiem 1.8 było kiepsko, bo prędkość maksymalną osiągał na IV biegu przy odcięciu, a na V biegu był już za słaby żeby ją nawet utrzymać. 15 |
Data: Luty 11 2007 00:52:01 | Temat: Re: Wymiana opon na wyższe - pytania. | Autor: blackbird | Można by temu zaradzić stopniując skrzynię tak żeby prędkość maksymalną W Lanosie jakies 170 km/h (licznikowe) osiagniesz na czworce, czy na piatce dokreci sie do obrotow mocy maksymalnej? Wydaje mi sie, ze jednak we wspolczesnych samochodach predkosc maksymalna nie jest istotnym czynnikiem przy dobieraniu przelozen. Zamiast zestopniować pierwsze 4 biegi tak, żeby prędkość maksymalną V do IV masz jak 0.84:1. Nie jest to jeszcze ekstremalny przypadek. A IMHO to w niczym nie przeszkadzaloby gdyby na IV silnik dokrecal sie do konca (kosztem v max) i w granicach rozsadku dluga V, na ktorej nie daloby sie dokrecic do obrotow mocy maksymalnej. Strata na predkosci maksymalnej bylaby i tak znikoma, zastosowanie typowego nadbiegu w 16v silniku o "sredniej" mocy, raczej nie jest dobrym pomyslem. Co do intencji którymi kierują się producenci samochodów to chyba Mondeo No i na to zwrocilem uwage w poprzednim poscie. Nie widze zadnej logiki i nie zgodze sie z tym, ze producent "wie co robi". 16 |
Data: Luty 11 2007 01:16:41 | Temat: Re: Wymiana opon na wyższe - pytania. | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello blackbird, Można by temu zaradzić stopniując skrzynię tak żeby prędkość maksymalnąW Lanosie jakies 170 km/h (licznikowe) osiagniesz na czworce, czy na piatce Dlaczego nie? http://squadack.com/Mrscap1.bmp - pod wiatr. [...] -- Best regards, RoMan 17 |
Data: Luty 12 2007 11:57:37 | Temat: Re: Wymiana opon na wyższe - pytania. | Autor: J.F. | On Sat, 10 Feb 2007 01:35:28 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Czasem odnosze wrażenie, ze takie a nie inne przełożenia wynikaja z Ale moze nie ma wiekszych roznic dla silnika 3000 czy 2400 .. J. 18 |
Data: Luty 12 2007 13:46:02 | Temat: Re: Wymiana opon na wyższe - pytania. | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J, Czasem odnosze wrażenie, ze takie a nie inne przełożenia wynikaja zAle moze nie ma wiekszych roznic dla silnika 3000 czy 2400 .. Skoro nie ma, to dlaczego ma cierpieć mój słuch i portfel? -- Best regards, RoMan 19 |
Data: Luty 12 2007 15:58:38 | Temat: Re: Wymiana opon na wyższe - pytania. | Autor: blackbird | Skoro nie ma, to dlaczego ma cierpieć mój słuch i portfel? Sluch to zgoda. Ale portfel? Naprawde wierzysz w to, ze spalanie spadloby po zastosowaniu takiego nadbiegu? 20 |
Data: Luty 12 2007 19:14:50 | Temat: Re: Wymiana opon na wyższe - pytania. | Autor: J.F. | On Mon, 12 Feb 2007 15:58:38 +0100, blackbird wrote: Skoro nie ma, to dlaczego ma cierpieć mój słuch i portfel? Zaraz zaraz - porzadny silnik w porzadnym samochodzie przy 3000rpm z lekko wcisnietym gazem nie jest glosny .. J. 21 |
Data: Luty 12 2007 19:24:53 | Temat: Re: Wymiana opon na wyższe - pytania. | Autor: blackbird | Zaraz zaraz - porzadny silnik w porzadnym samochodzie przy 3000rpm W porzadnym aucie to silnik zawsze slychac. Pozwole sobie zacytowac wlasciciela Porshe Boxstera. "Ten samochod jest tak dopracowany, ze przy kazdej predkosci slyszysz silnik, opony i szum powietrza, ale nawet jadac 200 km/h mozesz sluchac radia." 22 |
Data: Luty 15 2007 20:01:10 | Temat: Re: Wymiana opon na wyższe - pytania. | Autor: J.F. | On Mon, 12 Feb 2007 19:24:53 +0100, blackbird wrote: Zaraz zaraz - porzadny silnik w porzadnym samochodzie przy 3000rpm Popatrz pan - nubira. Przy 200 tak samo glosno jak przy 100. I radia da sie sluchac. Tylko glosniki charcza :-) J. 23 |
Data: Luty 12 2007 20:14:34 | Temat: Re: Wymiana opon na wyższe - pytania. | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J, Skoro nie ma, to dlaczego ma cierpieć mój słuch i portfel?Sluch to zgoda. Ale portfel? Naprawde wierzysz w to, ze spalanie spadloby po Tak. Kiedyś właśnie po to wymyślono nadbiegi. Zaraz zaraz - porzadny silnik w porzadnym samochodzie przy 3000rpm Mowa o Lanosie. -- Best regards, RoMan 24 |
Data: Luty 12 2007 23:36:05 | Temat: Re: Wymiana opon na wyższe - pytania. | Autor: blackbird | Skoro nie ma, to dlaczego ma cierpieć mój słuch i portfel?Sluch to zgoda. Ale portfel? Naprawde wierzysz w to, ze spalanie Ale chyba nie do jazdy okolo 100 km/h? Jezdzilem roznymi autami z nadbiegiem i przy takiej predkosci uzywalem jednak czworki nawet przy dosc spokojnej jezdzie. 25 |
Data: Luty 13 2007 02:17:51 | Temat: Re: Wymiana opon na wyższe - pytania. | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello blackbird, Ale chyba nie do jazdy okolo 100 km/h? Jezdzilem roznymi autami z nadbiegiemTak. Kiedyś właśnie po to wymyślono nadbiegi.Skoro nie ma, to dlaczego ma cierpieć mój słuch i portfel?Sluch to zgoda. Ale portfel? Naprawde wierzysz w to, ze spalanie Przez ile kilometrów? Poza tym - podałem przykład z okrągłymi wartościami, przy 130 km/h mam ok. 3900 rpm. Jednak wolałbym ok. 3200. Licząc na palcach wychodzi mi, że vmax byłaby ok. 160 km/h przy takim przełożeniu. -- Best regards, RoMan 26 |
Data: Luty 11 2007 00:17:34 | Temat: Re: Wymiana opon na wyższe - pytania. | Autor: blackbird | Z drugiej strony gdyby zwiększenie o 6% przełożenia miałoby przynosić Nie zrobionoby. Za duza wage brukowce przywiazuja do wyscigu taksowek czyli 80-120 na piatym biegu. Spalanie poza miastem, tez bedzie nizsze jesli ostatni bieg bedzie nieekonomiczny, bo w sklad testu wchodzi np. przyspieszenie od 70 do 120 na ostatnim biegu. To jak samochod ma dobrane przelozenia wynika bardziej z przypadku, bo logiki w postepowaniu producentow nie mozna sie doszukac. Wysoka i nie lekka Meriva 1.6TP przy 120 km/h ma okolo 3000 rpm, a nizsza i lzejsza Astra Classic II z tym samym silnikiem ponad 3500 rpm. 27 |
Data: Luty 11 2007 00:21:46 | Temat: Re: Wymiana opon na wyższe - pytania. | Autor: Tomasz Pyra | blackbird napisał(a): Wysoka i nie lekka Meriva 1.6TP przy 120 km/h ma okolo 3000 rpm, a nizsza i lzejsza Astra Classic II z tym samym silnikiem ponad 3500 rpm. Bo pewnie Meriva osiąga prędkość maksymalną na IV biegu, a Astra na V. Za to Astra kosztem tego hałasu będzie mieć lepsze osiągi. 28 |
Data: Luty 11 2007 00:33:59 | Temat: Re: Wymiana opon na wyższe - pytania. | Autor: blackbird | Wysoka i nie lekka Meriva 1.6TP przy 120 km/h ma okolo 3000 rpm, a nizsza Tak i to predkosc maksymalna w okolicach 170 km/h. Na piatce juz przekroczenie 160 km/h przychodzi z trudem, ale to zasluga raczej wysokiej budy. Za to Astra kosztem tego hałasu będzie mieć lepsze osiągi. Jakby w Astrze zastosowac skrzynie od Merivy raczej nie stracilaby na osiagach. I tak pierwsze 3 biegi ma dlugie, i na ich tle wyjatkowo nienaturalne sa 4 i 5. Spokojnie mozna tym samochodem jezdzic (nie koniecznie tylko poruszac sie) nie uzywajac 4 biegu, na trasie ta 4 wydaje sie zbednym polbiegiem i nie bardzo jest gdzie go wykorzystac, moze poza podjazdami na autostradach i przy wyprzedzaniu kolumny kilkunastu aut. 29 |
Data: Luty 12 2007 13:37:09 | Temat: Re: Wymiana opon na wyższe - pytania. | Autor: xs | blackbird napisał(a): Nie zrobionoby. Za duza wage brukowce przywiazuja do wyscigu taksowek czyli No wlasnie, zostanawialem sie nad tym pare razy i nie moge dojsc po co mierzy sie "elastycznosc" w tak debilny sposob. Co to ma pokazac ? Ze samochod A ma krotszy piaty bieg niz samochod B ? Nikt o zdrowych zmyslach nie depcze w podloge przy 80 km/h na piatym biegu. To jak samochod ma dobrane Ja sie doszukalem. Przy 50 km/h na trzecim biegu mam 1900 rpm czyli maksymalny moment obr, przy 70 km/h na czworce tez 1900 rpm, przy 100 km/h na piatce tez 1900 rpm. Czyli biegi sa zestopniowane pod ograniczenia predkosci (w DE w niezabudowanym jest 100). -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 30 |
Data: Luty 12 2007 16:07:43 | Temat: Re: Wymiana opon na wyższe - pytania. | Autor: blackbird | No wlasnie, zostanawialem sie nad tym pare razy i nie moge dojsc po co Wsiadz do Astry Classic 2 1.4. Przy 80 km/h spokojnie mozesz depnac w podloge na piatym biegu, bo silnik juz i tak pracuje przy okolo 2750 rpm. Przyspieszenie bedzie marne ale napewno nie jest to zarzynanie silnika. Pozostaje tylko pytanie po co w takim samochodzie, ktory z zalozenia ma sluzyc do spokojnej i ekonomicznej jazdy tak ekstremalne przelozenia. (...) Ja sie doszukalem. Przy 50 km/h na trzecim biegu mam 1900 rpm czyli Mysle, ze to przypadek. Zeby bylo ciekawiej to niemcy uczac sie jezdzic jezdza poza zabudowanym na czworce (do 100 km/h), a piatke uzywaja na autostradach. Mozliwe, ze teraz cos sie zmienilo. 31 |
Data: Luty 12 2007 15:34:39 | Temat: Re: Wymiana opon na wyższe - pytania. | Autor: xs | blackbird napisał(a): Wsiadz do Astry Classic 2 1.4. Mozna, pewnie ze mozna, ale tylko pytanie po co :) Mysle, ze to przypadek. Zeby bylo ciekawiej to niemcy uczac sie jezdzic E tam zaraz przypadek, mysle, ze nie doceniasz inzynierow Audi :) -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 32 |
Data: Luty 12 2007 17:15:37 | Temat: Re: Wymiana opon na wyższe - pytania. | Autor: blackbird | Mozna, pewnie ze mozna, ale tylko pytanie po co :) Zeby zwiekszyc predkosc pojazdu. Po redukcji bedzie wyl, chyba ze zaczniesz gazu uzywac jak kapelusz, wiec pewnie lepiej depnac w podloge na tej niby piatce. Raczej nie od 80 ale juz od 100 chyba najlepiej wlasnie tak. Pisze oczywiscie o normalnym rozpedzaniu a nie o wyprzedzaniu lub wyscigach. (...) E tam zaraz przypadek, mysle, ze nie doceniasz inzynierow Audi :) I pewnie te same przelozenia ma VW i Skoda w zupelnie innych autach i przy innych predkosciach, bo tak im wyszlo z rozmiaru kol. 33 |
Data: Luty 12 2007 17:51:28 | Temat: Re: Wymiana opon na wyższe - pytania. | Autor: xs | blackbird napisał(a): Zeby zwiekszyc predkosc pojazdu. Przy t-> nieskonczonosci :) Po redukcji bedzie wyl, Rzedowa czworka od kosiarki + marne wyciszenie = wycie. I pewnie te same przelozenia ma VW i Skoda w zupelnie innych autach i przy Tak, bo inzynierowi sie przysnilo, ze tak ma byc, albo jak projektowali to rzucali monetami. Moze w hoplu przelozenia sa dobrane na pale, ale u mnie ktos wyraznie pomyslal, zeby jezdzic po miescie w zakresie optymalnych obrotow i tak tez zestopniowali skrzynie. A co ma VW i Szkoda do tego to nie wiem, silnik (i pewnie skrzynia) debiutowal w Audi, a pozniej go przeszczepili to reszty koncernu. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 34 |
Data: Luty 12 2007 20:01:58 | Temat: Re: Wymiana opon na wyższe - pytania. | Autor: Tomek Glowka | On 9 Lut, 22:53, Paweł 'Róża' Różański Tomasz Pyra wrote:[...] No rozumiem. Trochę liczę na spadek spalania na trasie (prawdę mówiącWitam. Zmieniłem 155/65R14 na 165/65R14. Co prawda procentowo mniejsza różnica średnic, ale różnicy w zachowaniu auta nie zauważyłem _żadnej_. >> 2. Jeśli wymieniam, czy koniecznie przód i tył, czy można np. tylko przódLetnie zmieniłem wszystkie 4, zimowe - 2 (przednie). Też nie widzę wpływu na auto przy normalnym użytkowaniu (o subiektywnych wrażeniach związanych np. z za szybkim pokonywaniem zakrętów wolę nic nie pisać, bo za mało się na tym znam). Podsumowując: też po cichu liczyłem na cichsze i oszczędniejsze auto - i nic z tego nie wyszło - ale dla mnie głównym argumentem była cena i dostępność opon. pozdrawiam, tomek |