grozi przestawieniem rozrzadu lub/i przestawieniem pompy wtryskowej
(jezeli jest sterowana paskiem)
Jeszcze jedno pytanie: czujnik polozenia walka jest na kolku zebatym ktore
sie sciaga czy jakos jest na stale
poloczony z walkiem rozrzadu? Chodzi mi o to czy mozna przez niefachowa
naprawe (np ktos rzeczywiscie sciagnal zebatke
ale nie zablokowal linialem walka) przestawic de facto czujnik tak ze kat
synchronizacji komputer
(VAG-com silnik->grupa 004) mi pokaze na 0 a walek bedzie lekko przesuniety?
Nie wiem czy sie precyzyjnie wyrazilem...
Pozrawiam i dziekuje za odpowiedzi
4 |
Data: Styczen 22 2009 12:55:12 |
Temat: Re: Wymiana paska rozrzadu - procedura |
Autor: Czarek Daniluk |
Użytkownik "Pytajnik" napisał w wiadomości
Witam Szanownych Grupowiczow
Przymierzam sie do wymiany paska rozrzadu w moim samochodzie (tdi).
Ostatnio czytalem duzo o wymianie paska rozrzadu i sciagnalem sobie nawet
procedure w pdf
(co prawda do innego samochodu bo vw passata tdi - ale koncepcja ta sama).
Jest tam jeden punkt ktorego nie rozumiem i chcialbym sie Was zapytac.
Mianowicie, po zablokowaniu walu i samego rozrzadu trzeba walek rozrzadu
zablokowac linialem
ustawczym od strony pompy vaccum i zbic mlotkiem kolko zebate z walka
rozrzadu.
Pytanie po co to? Tzn. nie da sie poprawnie zmienic paska nie robiac tego
podpunktu?
Zacznijmy od tego że kółek rozrządu to się nie zbija młotkiem - możesz je
uszkodzić,
należy je specjalnym ściągaczem ściągnąć.
Da się poprawnie wymienić pasek nie odkręcając kółka - robiłem to x razy nie
zdejmując i nic się żadnemu samochodowi nie stało - ostatnio w swoim TDI
90KM.
Blokuje się kluczem lub specjalnym przyborem wałek, pompę wtryskową, a wał
korbowy ustawia się na punkt.
Po założeniu nowego paska - robisz obrót i sprawdzasz czy stoi wszystko na
swoich punktach i tyle.
Pozdrawiam !!
5 |
Data: Styczen 22 2009 13:22:05 | Temat: Re: Wymiana paska rozrzadu - procedura | Autor: qnick |
Po założeniu nowego paska - robisz obrót i sprawdzasz czy stoi wszystko na
swoich punktach i tyle.
Pozdrawiam !!
Raczej dwa obroty chyba wału
6 |
Data: Styczen 22 2009 14:47:07 | Temat: Re: Wymiana paska rozrzadu - procedura | Autor: Czarek Daniluk |
Użytkownik "qnick" napisał w wiadomości
> Po założeniu nowego paska - robisz obrót i sprawdzasz czy stoi wszystko
na
> swoich punktach i tyle.
>
> Pozdrawiam !!
Raczej dwa obroty chyba wału
Jak Ci się chce to możesz go i 10 razu obrócić nikt nie broni ;)
Pozdrawiam !!
PS:
Chodziło mi o 1 pełen obrót wału korbowego.
7 |
Data: Styczen 22 2009 15:29:24 | Temat: Re: Wymiana paska rozrzadu - procedura | Autor: Darkac |
Użytkownik "Czarek Daniluk" napisał w wiadomości
Użytkownik "qnick" napisał w wiadomości
> Po założeniu nowego paska - robisz obrót i sprawdzasz czy stoi wszystko
na
> swoich punktach i tyle.
>
> Pozdrawiam !!
Raczej dwa obroty chyba wału
Jak Ci się chce to możesz go i 10 razu obrócić nikt nie broni ;)
Pozdrawiam !!
PS:
Chodziło mi o 1 pełen obrót wału korbowego.
Jeden obrót wału korbowego, to o jeden za mało. Przekładnia kół rozrządu jest 2:1 i dopiero 2 obroty wału korbowego spowodują jeden obrót wałków rozrządu i możliwość sprawdzenia, czy wszystko pracuje prawidłowo.
8 |
Data: Styczen 22 2009 20:51:23 | Temat: Re: Wymiana paska rozrzadu - procedura | Autor: Czarek Daniluk |
Użytkownik Darkac napisał:
Jeden obrót wału korbowego, to o jeden za mało. Przekładnia kół rozrządu jest 2:1 i dopiero 2 obroty wału korbowego spowodują jeden obrót wałków rozrządu i możliwość sprawdzenia, czy wszystko pracuje prawidłowo.
Kurna dobrze myślałem a źle napisałem - oczywiście 1 obrót wałka rozrządu :)
Pozdrawiam !!
| | | | |