Grupy dyskusyjne   »   Wymiana paska rozrzadu - procedura

Wymiana paska rozrzadu - procedura



1 Data: Styczen 22 2009 10:56:05
Temat: Wymiana paska rozrzadu - procedura
Autor: Pytajnik 

Witam Szanownych Grupowiczow

Przymierzam sie do wymiany paska rozrzadu w moim samochodzie (tdi).
Ostatnio czytalem duzo o wymianie paska rozrzadu i sciagnalem sobie nawet
procedure w pdf
(co prawda do innego samochodu bo vw passata tdi - ale koncepcja ta sama).

Jest tam jeden punkt ktorego nie rozumiem i chcialbym sie Was zapytac.
Mianowicie, po zablokowaniu walu i samego rozrzadu trzeba walek rozrzadu
zablokowac linialem
ustawczym od strony pompy vaccum i zbic mlotkiem kolko zebate z walka
rozrzadu.

Pytanie po co to? Tzn. nie da sie poprawnie zmienic paska nie robiac tego
podpunktu?

Kolejne pytanie: zalozmy ze jakis niefachowy warsztat 'ominie' ten podpunkt.
Czym to grozi i jakie sa efekty?

Pozdrawiam i licze na fachowe wyjasnienie.
Pytajnik



2 Data: Styczen 22 2009 11:53:31
Temat: Re: Wymiana paska rozrzadu - procedura
Autor: Sen 

Pytajnik wrote:

Kolejne pytanie: zalozmy ze jakis niefachowy warsztat 'ominie' ten podpunkt. Czym to grozi i jakie sa efekty?

grozi przestawieniem rozrzadu lub/i przestawieniem pompy wtryskowej (jezeli jest sterowana paskiem)

3 Data: Styczen 23 2009 17:19:38
Temat: Re: Wymiana paska rozrzadu - procedura
Autor: Pytajnik 

grozi przestawieniem rozrzadu lub/i przestawieniem pompy wtryskowej
(jezeli jest sterowana paskiem)

Jeszcze jedno pytanie: czujnik polozenia walka jest na kolku zebatym ktore
sie sciaga czy jakos jest na stale
poloczony z walkiem rozrzadu? Chodzi mi o to czy mozna przez niefachowa
naprawe  (np ktos rzeczywiscie sciagnal zebatke
ale nie zablokowal linialem walka) przestawic de facto czujnik tak ze kat
synchronizacji komputer
(VAG-com silnik->grupa 004) mi pokaze na 0 a walek bedzie lekko przesuniety?

Nie wiem czy sie precyzyjnie wyrazilem...

Pozrawiam i dziekuje za odpowiedzi

4 Data: Styczen 22 2009 12:55:12
Temat: Re: Wymiana paska rozrzadu - procedura
Autor: Czarek Daniluk 


Użytkownik "Pytajnik"  napisał w wiadomości

Witam Szanownych Grupowiczow

Przymierzam sie do wymiany paska rozrzadu w moim samochodzie (tdi).
Ostatnio czytalem duzo o wymianie paska rozrzadu i sciagnalem sobie nawet
procedure w pdf
(co prawda do innego samochodu bo vw passata tdi - ale koncepcja ta sama).

Jest tam jeden punkt ktorego nie rozumiem i chcialbym sie Was zapytac.
Mianowicie, po zablokowaniu walu i samego rozrzadu trzeba walek rozrzadu
zablokowac linialem
ustawczym od strony pompy vaccum i zbic mlotkiem kolko zebate z walka
rozrzadu.

Pytanie po co to? Tzn. nie da sie poprawnie zmienic paska nie robiac tego
podpunktu?

Zacznijmy od tego że kółek rozrządu to się nie zbija młotkiem - możesz je
uszkodzić,
należy je specjalnym ściągaczem ściągnąć.

Da się poprawnie wymienić pasek nie odkręcając kółka - robiłem to x razy nie
zdejmując i nic się żadnemu samochodowi nie stało - ostatnio w swoim TDI
90KM.

Blokuje się kluczem lub specjalnym przyborem wałek, pompę wtryskową, a wał
korbowy ustawia się na punkt.

Po założeniu nowego paska - robisz obrót i sprawdzasz czy stoi wszystko na
swoich punktach i tyle.

Pozdrawiam !!

5 Data: Styczen 22 2009 13:22:05
Temat: Re: Wymiana paska rozrzadu - procedura
Autor: qnick 


Po założeniu nowego paska - robisz obrót i sprawdzasz czy stoi wszystko na
swoich punktach i tyle.

Pozdrawiam !!

Raczej dwa obroty chyba wału

6 Data: Styczen 22 2009 14:47:07
Temat: Re: Wymiana paska rozrzadu - procedura
Autor: Czarek Daniluk 


Użytkownik "qnick"  napisał w wiadomości


> Po założeniu nowego paska - robisz obrót i sprawdzasz czy stoi wszystko
na
> swoich punktach i tyle.
>
> Pozdrawiam !!

Raczej dwa obroty chyba wału

Jak Ci się chce to możesz go i 10 razu obrócić nikt nie broni ;)

Pozdrawiam !!

PS:
Chodziło mi o 1 pełen obrót wału korbowego.

7 Data: Styczen 22 2009 15:29:24
Temat: Re: Wymiana paska rozrzadu - procedura
Autor: Darkac 


Użytkownik "Czarek Daniluk"  napisał w wiadomości


Użytkownik "qnick"  napisał w wiadomości


> Po założeniu nowego paska - robisz obrót i sprawdzasz czy stoi wszystko
na
> swoich punktach i tyle.
>
> Pozdrawiam !!

Raczej dwa obroty chyba wału

Jak Ci się chce to możesz go i 10 razu obrócić nikt nie broni ;)

Pozdrawiam !!

PS:
Chodziło mi o 1 pełen obrót wału korbowego.


Jeden obrót wału korbowego, to o jeden za mało. Przekładnia kół rozrządu jest 2:1 i dopiero 2 obroty wału korbowego spowodują jeden obrót wałków rozrządu i możliwość sprawdzenia, czy wszystko pracuje prawidłowo.

8 Data: Styczen 22 2009 20:51:23
Temat: Re: Wymiana paska rozrzadu - procedura
Autor: Czarek Daniluk 

Użytkownik Darkac napisał:

Jeden obrót wału korbowego, to o jeden za mało. Przekładnia kół rozrządu jest 2:1 i dopiero 2 obroty wału korbowego spowodują jeden obrót wałków rozrządu i możliwość sprawdzenia, czy wszystko pracuje prawidłowo.

Kurna dobrze myślałem a źle napisałem - oczywiście 1 obrót wałka rozrządu :)

Pozdrawiam !!

Wymiana paska rozrzadu - procedura



Grupy dyskusyjne