Grupy dyskusyjne   »   [Megane] Wymontowanie nagrzewnicy i termostatu

[Megane] Wymontowanie nagrzewnicy i termostatu



1 Data: Styczen 30 2007 15:06:32
Temat: [Megane] Wymontowanie nagrzewnicy i termostatu
Autor: JacFef 

Witam,

Mam problem z ogrzewaniem w samochodzie, nawet po dłuższym dystansie z
nawiewów leci letnie powietrze (nie jest ono zimne, ale nie jest ciepłe /
gorące) i tutaj mam pytanie:

Czy ktoś wie, gdzie jest nagrzewnica i termostat? Podejrzewam, że to jedna
z tych dwóch rzeczy.

Czytałem uczone książki i tam napisane jest, że nagrzewnica jest dostępna
po wyjęciu deski rozdzielczej. Nie ma innego wyjścia?

Samochód Renault Megane 1.6, 1996. Silnik K7M (BOAF), Układ ogrzewania z
recyrkulacją powietrza i filtrem przeciwpyłkowym.

Dziękuję serdecznie za pomoc.

--
Pozdrawiam,
Jacek 'Gusioo' F           http://gusioo.ovh.org
PGP Key ID: 0x942A3786     http://gusioo.ovh.org/Jacek.asc



2 Data: Styczen 30 2007 15:32:05
Temat: Re: [Megane] Wymontowanie nagrzewnicy i termostatu
Autor: Maestro 


Użytkownik "JacFef"  napisał w wiadomości

Witam,

Mam problem z ogrzewaniem w samochodzie, nawet po dłuższym dystansie z
nawiewów leci letnie powietrze (nie jest ono zimne, ale nie jest ciepłe /
gorące) i tutaj mam pytanie:

przerabiany temat;)

Czy ktoś wie, gdzie jest nagrzewnica i termostat? Podejrzewam, że to jedna
z tych dwóch rzeczy.

Termostat jak bys mial walniety w polozeniu caly czas otwarty to auto by sie
b.wolno nagrzewalo, no ale powinno sie wkoncu nagrzac (u mnie tak bylo),
zreszta mozna to w prosty sposob sprawdzic - odpalic auto jak silnik zimny i
sprawdzac czy przewod groby idacy do chlodnicy nagrzewa sie razem z cienkimi
idacymi do nagrzewnicy - jesli tak to termostat, jesli nie to prawdopodobnie
zamulona nagrzewnica.
Dobrze jest tez odpowietrzyc uklad chlodzenia, no i z doswiadczenia miec
plynu w okolicy maks.
Jesli to wszystko zawiedzie to pozostaje wymiana nagrzewnicy, lub
rozwiazanie polowiczne - plukanie nagrzewnicy bez demontazu jakims
odkamieniaczem, ale jak pisalem - to rozwiazanie polowiczne, bo napewno sie
dobrze dokonca nie wypluka, bedzie lepiej ale nie poezja;)

Czytałem uczone książki i tam napisane jest, że nagrzewnica jest dostępna
po wyjęciu deski rozdzielczej. Nie ma innego wyjścia?

no mnie sie udalo nie wyjmowac deski rozdzielczej i nie odkrecac
kierownicy - kierownice tylko popuscilem na 4 srobach (klucz 13) i to
wystarczylo - ciezko bylo, trochu ekwibrystyki ale sie udalo - zespol
ogrzewania (w ktorym jest nagrrzewnica) wydarlem w strone pasazera
dotego dodam ze trzeba odkrecic wycieraczki, sruby byly zapieczone a
wycieraczki nie chcialy zejsc - pomoglo wd40 (z 2 dni polewalem po walku na
ktorym jest wycieraczka zamontowana) mlotek i klucz do rur
pozniej demontuje sie podszybie, odpina dmuchawe i dopiero odkreca sruby
mocowania zespolu ogrzewania,
2gumowe weze trzeba zdjac z nagrzewnicy
dobrze jest tez spuscic plyn z ukl. chlodzenia;), a najlepiej jesli nie byl
zmieniany dawno to wywalic i zalac nowym a caly uklad wczesniej
przeplukac-przed zamontowaniem nowej nagrzewnicy


Samochód Renault Megane 1.6, 1996. Silnik K7M (BOAF), Układ ogrzewania z
recyrkulacją powietrza i filtrem przeciwpyłkowym.

Dziękuję serdecznie za pomoc.


jest trochu roboty, najlepiej zarezerwoj sobie caly dzien i kogos do pomocy,
szczegolnie jesli nie bedziesz demontowal deski rozdzielczej, ja sie
meczylem sam ale dalem rady

przyda sie tez z 4pak browarow, bo mozna sie czasem wku....., i wtedy nic
tak nie pomaga jak browar:)

pozdrawiam i zzycze powodzenia
Sylwek
ps. przegladnij archiwum grupy pl.misc.samochody.renotech na serwerze
news.triger.com.pl -temat walkowany wielokrotnie, choc co do meganki to moze
nie az tak bardzo, ale schemat dzialania w zasadzie identyczny jak w r19-a
opisow w necie dot. wymiany nagrzewnicy w tym autku jest pare

R.Meg 1,4 e7j+lpg 96'

3 Data: Styczen 30 2007 16:35:22
Temat: Re: [Megane] Wymontowanie nagrzewnicy i termostatu
Autor: JacFef 

Maestro napisał(a):

Termostat jak bys mial walniety w polozeniu caly czas otwarty to auto by sie
b.wolno nagrzewalo, no ale powinno sie wkoncu nagrzac (u mnie tak bylo),

Nagrzać powietrze, czy silnik (temperatura jego) bo jeśli silnik to trochę
wolno to idzie, a jak już wskazówka wejdzie na połowę, to czasem się wacha.
Raz jest na połowie, potem opadnie kreskę niżej po chwili znowu wejdzie na
połowę.
 
zreszta mozna to w prosty sposob sprawdzic - odpalic auto jak silnik zimny i
sprawdzac czy przewod groby idacy do chlodnicy nagrzewa sie razem z cienkimi
idacymi do nagrzewnicy - jesli tak to termostat, jesli nie to prawdopodobnie
zamulona nagrzewnica.

Się zobaczy.

Dobrze jest tez odpowietrzyc uklad chlodzenia, no i z doswiadczenia miec
plynu w okolicy maks.

Jakiś tydzień temu wymieniłem płyn. Wczoraj z ciekawości odkręciłem te
odpowietrzniki i z jednego (tego koło chłodnicy) poszło powietrze i płynu
trochę z zbiorniczka wciągnęło. Z tego drugie poleciał płyn. Ilość płynu
mam na max.

Jesli to wszystko zawiedzie to pozostaje wymiana nagrzewnicy, lub
rozwiazanie polowiczne - plukanie nagrzewnicy bez demontazu jakims
odkamieniaczem, ale jak pisalem - to rozwiazanie polowiczne, bo napewno sie
dobrze dokonca nie wypluka, bedzie lepiej ale nie poezja;)

Oby nie.
Dziękuję za rady :)

--
Pozdrawiam,
Jacek 'Gusioo' F           http://gusioo.ovh.org
PGP Key ID: 0x942A3786     http://gusioo.ovh.org/Jacek.asc

[Megane] Wymontowanie nagrzewnicy i termostatu



Grupy dyskusyjne