Wyrób autostradopodobny A4 Kraków-Katowice
1 | Data: Pa?dziernik 11 2010 22:02:09 |
Temat: Wyrób autostradopodobny A4 Kraków-Katowice | |
Autor: Jędrek | Program misja specjalna o autostradzie A4 emitowany kilka tygodni temu w 2 |
Data: Pa?dziernik 12 2010 08:42:11 | Temat: Re: Wyrób autostradopodobny A4 Kraków-Katowice | Autor: juhass | W dniu 2010-10-11 22:02, Jędrek pisze: Pozamykali alternatywną obwodnicę i zakaz poprawy klasy, przepustowości Heh, ogólnie sprawa od dawna znana, szczególnie dla "lokalesów". Niestety- koncesjonariusz się nieźle ustawił na tej autostradzie a do końca okresu koncesyjnego jeszcze daleko. Jest jeszcze jakaś nadzieja w procesowaniu się Prezydenta Jaworzna z nimi- choć szczerze wątpię w skuteczność tegoż. Co do dróg alternatywnych- zauważcie, że między Krakiem a Olkuszem poustawiali słupki i "oazy" na środku w sposób zupełnie uniemożliwiający wyprzedzanie, a na drodze 79 przez Trzebinie- tak jak piszesz wysyp fotoskrzynek i ciągłe remonty prowadzące do zwężenia jezdni (tak jest imo przynajmniej w Trzebini). -- Pozdrawiam: juhass gliwice/trzebinia 3 |
Data: Pa?dziernik 12 2010 10:17:52 | Temat: Re: Wyrób autostradopodobny A4 Kraków-Katowice | Autor: J.F. | Użytkownik "juhass" napisał w Niestety- koncesjonariusz się nieźle ustawił na tej autostradzie a do końca okresu koncesyjnego jeszcze daleko. Bez takiego ustawienia nikt by groszem nie sypnal. Interes w ogole podejrzanej rentownosci, a jeszcze panstwowa konkurencja z podatkow mialaby grozic ? Fakt ze akurat tam rachunki chyba calkiem inaczej wygladaja - koszta nie byly duze, a cos mi sie wydaje ze zyskiem dziela sie z GD na biezaco. Co do dróg alternatywnych- zauważcie, że między Krakiem a Olkuszem poustawiali słupki i "oazy" na środku w sposób zupełnie uniemożliwiający wyprzedzanie, Z drugiej strony - czy ktos moglby tam przejsc bezpiecznie bez tych oaz ? J. 4 |
Data: Pa?dziernik 12 2010 10:49:41 | Temat: Re: Wyrób autostradopodobny A4 Kraków-Katowice | Autor: juhass | W dniu 2010-10-12 10:17, J.F. pisze: Bez takiego ustawienia nikt by groszem nie sypnal.Właśnie- akurat w przypadku tego fragmentu A4 koszta nie były duże (przejęto autostradę wybudowaną początkiem lat 90- tych bodajże). Koszta wiążą się z remontem starej już i nie najlepszej jakościowo nawierzchni i mostów. Tak czy tak- nie wydaje mi się taki układ najlepszym rozwiązaniem. Prywatna firma zarabia na majątku państwowym w zamian za bieżące utrzymanie i remonty, z których tak na prawdę nie do końca się wywiązuje i rozlicza. Choć w sumie pewno bez takich warunków- trudno było by o koncesjonariusza. Tak czy tak nie jestem wrogiem autostrady jako takiej, nawet na obecnych zasadach mogę jakoś z tym żyć. Nie podoba mi się blokowanie rozwoju miast w pasie A4 z powodu "piętna autostrady" (zamykanie węzła w Jeleniu, plany likwidacji węzłów Balin i, bodajże Rudno, brak oświetlenia węzłów). Wszystko to w imię maksymalizacji zysków, którymi przecież firma powinna się kierować- ale czy kosztem okolicznych miast i miasteczek? Co do dróg alternatywnych- zauważcie, że między Krakiem a Olkuszem Można zrozumieć oazy w miejscach, gdzie są przejścia dla pieszych. Zauważ jednak, iż zbudowano je niemal na całym omawianym odcinku. Wystarczy stara ciężarówka albo złośliwy kierowca traktora, który nie będzie chciał zrobić miejsca i korek gotowy. Nie jestem zwolennikiem zbyt szybkiej jazdy, szczególnie w terenie zabudowanym, zauważ jednak, że obecny stan często skutecznie uniemożliwia nawet jazdę zgodną z przepisami. -- Pozdrawiam: juhass gliwice/trzebinia 5 |
Data: Pa?dziernik 12 2010 12:42:35 | Temat: Re: Wyrób autostradopodobny A4 Kraków-Katowice | Autor: J.F. | Użytkownik "juhass" napisał w W dniu 2010-10-12 10:17, J.F. pisze: No coz - dawniej winilem (Lo)Buzka, ale byc moze sie mylilem i trzeba winic SLD. A naprawde to siebie - na kogo zaglosowales tak masz :-) Tak czy inaczej - dawno dawno temu rzad sobie wymyslil ze autostrady beda platne, przez bramki, i zaczal od tego odcinka. Reszta to skutki. Prywatna firma zarabia na majątku państwowym w zamian za bieżące utrzymanie i remonty, z których tak na prawdę nie do końca się wywiązuje i rozlicza. Choć w sumie pewno bez takich warunków- trudno było by o koncesjonariusza. Umowa jest tajna, ale conieco przecieka i wydaje mi sie ze Stalexport dzieli sie wplywami z gddkia w sporej czesci. Co tez zapewne ulatwia dalsze negocjacje. Nie podoba mi się blokowanie rozwoju miast w pasie A4 z powodu "piętna autostrady" (zamykanie węzła w Jeleniu, plany likwidacji węzłów Balin i, bodajże Rudno, Oswietlenie to chyba do dogadania. przecież firma powinna się kierować- ale czy kosztem okolicznych miast i miasteczek? Wszystko zapewne w uzgodnieniu z ministrem. Niestety - w owczesnym modelu bramkowym trudno bylo inaczej. Zreszta reszta A4 budowana/odbudowywana podobnie - tez zjazd co 30 km. Teraz nowa technika daje nowe mozliwosci ... ale przeciez nie chcesz autostrady gdzie co chwila jest ograniczenie do 100, bo rozjazd :-) Można zrozumieć oazy w miejscach, gdzie są przejścia dla pieszych. Zauważ jednak, iż zbudowano je niemal na całym omawianym odcinku. Wystarczy stara ciężarówka albo złośliwy kierowca traktora,Co do dróg alternatywnych- zauważcie, że między Krakiem a OlkuszemZ drugiej strony - czy ktos moglby tam przejsc bezpiecznie bez tych oaz ? No tak, ostatnio jechalem ta trasa i nie zauwazylem jakis przeszkod, ale to bylo od Katowic do Olkusza. No i srednia wyszla 90 J. 6 |
Data: Pa?dziernik 13 2010 09:35:31 | Temat: Re: Wyrób autostradopodobny A4 Kraków-Katowice | Autor: Marcin Luty | No tak, ostatnio jechalem ta trasa i nie zauwazylem jakis przeszkod, ale Ten odcinek jest pare kilometrow za Olkuszem. Dokladnie 17 km podczas ktorych nie ma mozliwosci wyprzedzania. -- ml 7 |
Data: Pa?dziernik 12 2010 12:16:06 | Temat: Re: Wyrób autostradopodobny A4 Kraków-Katowice | Autor: Maciek | Z drugiej strony - czy ktos moglby tam przejsc bezpiecznie bez tych oaz ? I tak nie jest bezpiecznie nawet z tymi oazami. Na takich drogach nie powinno byc zadnych oaz tylko przejscia nad albo pod jezdnia. Pozdrawiam Maciek 8 |
Data: Pa?dziernik 12 2010 20:25:42 | Temat: Re: Wyrób autostradopodobny A4 Kraków-Ka towice | Autor: Andrzej Jackowicz-Korczynski | W dniu 12.10.2010 10:17, J.F. pisze: Użytkownik "juhass" napisał w bez jaj, te oazy siÄgajÄ daleko poza wsie i miasteczka, nierzadko oddzielajÄ tereny leĹne. -- \./_ Andrzej Jackowicz-KorczyĂąski \ /| \ mail: ___|___) http://home.agh.edu.pl/ajk / | skype: andrzejjk, gg: #2281310 9 |
Data: Pa?dziernik 12 2010 10:05:30 | Temat: Re: Wyrób autostradopodobny A4 Kraków-Katowice | Autor: Gabriel 'wilk' | Użytkownik Jędrek napisał: Program misja specjalna o autostradzie A4 emitowany kilka tygodni temu wTo ja kolejny raz podam linka odnosnie walki miasta w ktorym mieszkam z dziurostrada http://www.jaworzno.pl/aktualnosci/miasto-walczy-o-autostrade Pomimo braku zgody Stalexportu miasto i tak modernizuja w miescie DK79 i koncza budowac obwodnice a sprawy sa w sadzie i prokuraturze pozdrawiam -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde 10 |
Data: Pa?dziernik 16 2010 10:43:34 | Temat: Re: Wyrób autostradopodobny A4 Kraków-Katowice | Autor: lukasz | Gabriel 'wilk' pisze: To ja kolejny raz podam linka odnosnie walki miasta w ktorym mieszkam z dziurostradaa na wezle w Jeleniu [tym zamknietym przez stalexport] roboty ruszyly. zobaczymy czy miastu uda sie cos wywalczyc i czy wogole uruchomia nowa droge |