Grupy dyskusyjne   »   Wysokość zawieszenia

Wysokość zawieszenia



1 Data: Pa?dziernik 01 2007 10:03:02
Temat: Wysokość zawieszenia
Autor: MJ 

Nawiązując do wcześniejszego posta - proszę o info jeśli orientujecie
się, które z tych aut mają najwyższe zawieszenie (chodzi o jazdę po
"dołujących" drogach...)?

- Mondeo
- Astra I
- Corolla VIII
- Golf IV
- Passat
- Nubira

Dzięki i pozdrawiam!
Marek



2 Data: Pa?dziernik 01 2007 19:07:48
Temat: Re: Wysokość zawieszenia
Autor: red 

MJ pisze:

Nawiązując do wcześniejszego posta - proszę o info jeśli orientujecie
się, które z tych aut mają najwyższe zawieszenie (chodzi o jazdę po
"dołujących" drogach...)?

A nowe będziesz kupował? Bo jak nie, to nie ma o czym pisać.

3 Data: Pa?dziernik 01 2007 20:17:36
Temat: Re: Wysokość zawieszenia
Autor: Sanctum Officium 

"MJ"  wrote in message

Nawiązując do wcześniejszego posta - proszę o info jeśli orientujecie
się, które z tych aut mają najwyższe zawieszenie (chodzi o jazdę po
"dołujących" drogach...)?

- Mondeo
- Astra I
- Corolla VIII
- Golf IV
- Passat
- Nubira




Można powiedzieć z malutkim błędem, że wszystkie mają ten sam prześwit.
Osobówki mają zwykle 125-145 mm minimalnego prześwitu (chyba jest to
prześwit mierzony przy pełnym obciążeniu, ale nie jestem pewny). To są auta
na szosę lub na sporadyczne przejazdy po dobrych drogach polnych lub
leśnych. Kup auto osobowe uterenowione (np. Subaru Outback, Volvo XC70, Audi
Allroad) - prześwit około 200 mm, albo typowo terenowe - zwykle 210 - 240 mm
prześwitu. Ewentualnie pomyśl o Subaru Imprezie lub Legacy, a będziesz mieć
prześwit 20-30 mm więszy niż przeciętne auto (mają 150-160 mm prześwitu). I
nie kombinuj, bo innego rozwiązania do jazdy w lekkim lub średnim terenie
nie znajdziesz. Auta osobowe mają mały prześwit, zwykle napęd na jedną oś i
prawie zawsze otwarty dyfer. Tym w terenie nie pojeździsz.


MK

4 Data: Pa?dziernik 02 2007 09:20:00
Temat: Re: Wysokość zawieszenia
Autor: PaweL 


Można powiedzieć z malutkim błędem, że wszystkie mają ten sam prześwit.
....

Z tego co ja wiem normalne VW mają mniejszy prześwit niż typowe samochody osobowe. Dzięki temu dobrze się prowadza na autostradach i dzięki temu łatwo w nich roztrzaskać miskę olejową (szczególnie w silnikach benzynowych). Volkswageny można zamawiać z zawieszeniem na gorsze drogi i wtedy dopiero ich wysokość jest podobna do innych samochodów.

Paweł

5 Data: Pa?dziernik 02 2007 00:29:14
Temat: Re: Wysokość zawieszenia
Autor: MJ 

Dzięki za wszystkie info.Pozdrawiam!
Marek

6 Data: Pa?dziernik 02 2007 09:52:27
Temat: Re: Wysokoœć zawieszenia
Autor: J.F. 

On Tue, 2 Oct 2007 09:20:00 +0200,  PaweL wrote:

Można powiedzieć z malutkim błędem, że wszystkie mają ten sam prześwit.
...
Z tego co ja wiem normalne VW mają mniejszy prześwit niż typowe samochody
osobowe. Dzięki temu dobrze się prowadza na autostradach i dzięki temu łatwo
w nich roztrzaskać miskę olejową (szczególnie w silnikach benzynowych).
Volkswageny można zamawiać z zawieszeniem na gorsze drogi i wtedy dopiero
ich wysokość jest podobna do innych samochodów.

No nie wiem. Teraz wszystkie auta niskie.

Siena/Palio mialy byc "na gorsze drogi", a i tak nie sa zbyt wysokie.

J.

7 Data: Pa?dziernik 02 2007 11:40:28
Temat: Re: Wysokość zawieszenia
Autor: Boombastic 

Z tego co ja wiem normalne VW mają mniejszy prześwit niż typowe samochody osobowe. Dzięki temu dobrze się prowadza na autostradach i dzięki temu łatwo w nich roztrzaskać miskę olejową (szczególnie w silnikach benzynowych). Volkswageny można zamawiać z zawieszeniem na gorsze drogi i wtedy dopiero ich wysokość jest podobna do innych samochodów.

Na pewno tak ma Skoda, więc VW może miec podobnie. W Skodzie jest problem na w miare równej drodze gruntowej, zaczyna szorować przodem. Moja Honda przejeżdżała ten sam odcinek bezproblemowo.

8 Data: Pa?dziernik 02 2007 18:03:32
Temat: Re: Wysokość zawieszenia
Autor: Sanctum Officium 

"PaweL"  wrote in message

>
> Można powiedzieć z malutkim błędem, że wszystkie mają ten sam prześwit.
...

Z tego co ja wiem normalne VW mają mniejszy prześwit niż typowe samochody
osobowe. Dzięki temu dobrze się prowadza na autostradach i dzięki temu
łatwo
w nich roztrzaskać miskę olejową (szczególnie w silnikach benzynowych).
Volkswageny można zamawiać z zawieszeniem na gorsze drogi i wtedy dopiero
ich wysokość jest podobna do innych samochodów.

Poszukałem i posprawdzałem. Możesz mieć rację. Rzeczywiście VW mają mały
prześwit. O ile poniższe dane sa wiarygodne, to wygląda to następująco.

Audi A3 - 121 mm
http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec,37/con/30495/__Audi-A3.html

Audi A4 - 106 mm (uuu!!!)
http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec,37/con/30449/__Audi-A4.html

Audi A6 - 118 mm
http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec,37/con/30585/__Audi-A6.html

Audi A8 - 125 mm
http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec,37/con/30569/__Audi-A8.html

VW Phaaton - 128 mm
http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec,37/con/30741/__Volkswagen-Phaeton-GP.html

Skoda Fabia I - 140 mm (no tu nieźle, to znaczy standardowo jak w innych
autach, ale to starszy model; szkoda że nie ma danych dla Fabii II)
http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec,37/con/25035/__Skoda-Fabia.html

Skoda Octavia I - 132 mm (też bez rewelacji i też starszy model; także nie
ma danych dla Octavii II)
http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec,37/con/32902/__Skoda-Octavia.html

Dla innych aut VW nie udało mi się zdobyć danych. Przyznać trzeba, że VW
rzeczywiście nisko jadą.


MK

9 Data: Pa?dziernik 02 2007 18:14:42
Temat: Re: Wysokość zawieszenia
Autor: Alex81 

In article   says...
[ciach]

Warto dodać że Skoda dawała w tych modelach możliwość dokupienia (opcja)
dodatkowo podniesionego i wzmocnionego zawieszenia oraz lepszej osłony
miski olejowej ("Pakiet na bezdroża"). Nie wiem czy w aktualnych
modelach jest to dostępne ale było nadzwyczaj przydatne.

--
Alex GG#1667593
'97 Caro 1.6GLSI

10 Data: Pa?dziernik 02 2007 18:22:43
Temat: Re: Wysokość zawieszenia
Autor: Sanctum Officium 

"Alex81"  wrote in message

In article   says...
[ciach]

Warto dodać że Skoda dawała w tych modelach możliwość dokupienia (opcja)
dodatkowo podniesionego i wzmocnionego zawieszenia oraz lepszej osłony
miski olejowej ("Pakiet na bezdroża"). Nie wiem czy w aktualnych
modelach jest to dostępne ale było nadzwyczaj przydatne.

A Polonez miał chyba 150 mm prześwitu.


MK

11 Data: Pa?dziernik 02 2007 18:40:06
Temat: Re: Wysokość zawieszenia
Autor: Alex81 

In article   says...

A Polonez miał chyba 150 mm prześwitu.

Nie jestem pewien jaki dokładnie (instrukcję mam w aucie), ale imho jest
zdecydowanie wyżej zawieszony od seryjnej Fabii - mam okazję taką
pojeździć, tam gdzie Poldek wjeżdża na dużym luzie tam Skoda potrafi już
przytrzeć osłoną miski.

--
Alex GG#1667593
'97 Caro 1.6GLSI

12 Data: Pa?dziernik 02 2007 18:55:11
Temat: Re: Wysokość zawieszenia
Autor: Sanctum Officium 

"Alex81"  wrote in message

In article   says...
> A Polonez miał chyba 150 mm prześwitu.

Nie jestem pewien jaki dokładnie (instrukcję mam w aucie), ale imho jest
zdecydowanie wyżej zawieszony od seryjnej Fabii - mam okazję taką
pojeździć, tam gdzie Poldek wjeżdża na dużym luzie tam Skoda potrafi już
przytrzeć osłoną miski.

W Astrze I najniżej położonym punktem jest miska. A Astrze II już nie. Wózek
przedniego zawieszenia jest niżej, a miska jest troche wyżej. W razie czego
gdy się zahaczy, to wózkiem a nie miską. Straty mniejsze. Nie wiem, czy to
tak celowo, ale wdaje się że tak.


MK

13 Data: Pa?dziernik 03 2007 17:04:58
Temat: Re: Wysokość zawieszenia
Autor: Alex81 

In article   says...

A Polonez miał chyba 150 mm prześwitu.

Tak mnie zaintrygowałeś że aż pogrzebałem w bagażniku w poszukiwaniu
instrukcji po powrocie z pracy ;) Wyrok brzmi: 169 do 174 mm, w
zależności od ogumienia (w osobowych Polonezach fabrycznie stosowano
trzy rodzaje). Czyli wyjątkowo wysoko zawieszone auto. Nie dotyczy to
wersji 1.4 z magicznie poprowadzonym wydechem, jest sporo niższa.

--
Alex GG#1667593
'97 Caro 1.6GLSI

14 Data: Pa?dziernik 03 2007 18:05:29
Temat: Re: Wysokość zawieszenia
Autor: Sanctum Officium 

"Alex81"  wrote in message

In article   says...
> A Polonez miał chyba 150 mm prześwitu.

Tak mnie zaintrygowałeś że aż pogrzebałem w bagażniku w poszukiwaniu
instrukcji po powrocie z pracy ;) Wyrok brzmi: 169 do 174 mm,

Aż tyle??? Ale podają to dla auta pustego, czy w pełni obciążonego? W
przypadku Poloneza ma to spore znaczenie, bo ma dość miękkie zawieszenie i
sporo się ugnie pod obciążeniem. Nowe Audi A4 ma niby mały prześwit, ale
zawis twardy i mało się ugnie.


MK

15 Data: Pa?dziernik 03 2007 18:43:57
Temat: Re: Wysokość zawieszenia
Autor: Alex81 

In article   says...

Aż tyle??? Ale podają to dla auta pustego, czy w pełni obciążonego? W
przypadku Poloneza ma to spore znaczenie, bo ma dość miękkie zawieszenie i
sporo się ugnie pod obciążeniem. Nowe Audi A4 ma niby mały prześwit, ale
zawis twardy i mało się ugnie.

Na pusto. Z tym uginaniem to też różnie jest - stare były bardzo
miękkie, potem FSO sukcesywnie je utwardzało (kolejno w 93 i 95) by w
końcu Anglicy z Daewoo totalnie je zmiękczyli opracowując Plusa. Mój
jest jak na Poldka bardzo twardy. Dodatkowo ostatnio robiłem w pewnej
łódzkiej firmie regenerację tylnych resorów i dodałem trzecie pióro -
chyba przesadziłem trochę, po przejeździe przez próg zwalniający słyszę
jak wszystko w bagażniku podskakuje :/ No ale biorąc pod uwagę
przypuszczalne przyszłe przeznaczenie auta (szwagier go kupuje po mnie -
zaklepał go na budowę ;)) - przyda się :)

--
Alex GG#1667593
'97 Caro 1.6GLSI

16 Data: Pa?dziernik 03 2007 19:28:40
Temat: Re: Wysokość zawieszenia
Autor: Sanctum Officium 

"Alex81"  wrote in message

In article   says...
> Aż tyle??? Ale podają to dla auta pustego, czy w pełni obciążonego? W
> przypadku Poloneza ma to spore znaczenie, bo ma dość miękkie zawieszenie
i
> sporo się ugnie pod obciążeniem. Nowe Audi A4 ma niby mały prześwit, ale
> zawis twardy i mało się ugnie.

Na pusto. Z tym uginaniem to też różnie jest - stare były bardzo
miękkie, potem FSO sukcesywnie je utwardzało (kolejno w 93 i 95) by w
końcu Anglicy z Daewoo totalnie je zmiękczyli opracowując Plusa. Mój
jest jak na Poldka bardzo twardy. Dodatkowo ostatnio robiłem w pewnej
łódzkiej firmie regenerację tylnych resorów i dodałem trzecie pióro -
chyba przesadziłem trochę, po przejeździe przez próg zwalniający słyszę
jak wszystko w bagażniku podskakuje :/ No ale biorąc pod uwagę
przypuszczalne przyszłe przeznaczenie auta (szwagier go kupuje po mnie -
zaklepał go na budowę ;)) - przyda się :)

Dobrze wspominam Poloneza pod względem prześwitu. Nigdy o nic nie
zahaczyłem. Nigdy nie musiałem jechać bardzo ostrożnie na byle gorszej
drodze, aby nie zahaczyć. Współczesne auta są pod tym względem o wiele
gorsze. Polonez był akurat na polskie drogi. A na polne i leśne drogi też
dobrze się nadawał. To samo Maluch. Ostanio musiałem jechać swoją Astrą II
po gorszej, błotnistej drodze gruntowej. Masakra. Jechałem na jedynce 10
km/h. Polonezem lub Maluchem jechałbym szybciej i spokojnie prawie jak autem
terenowym. Teraz tylko Subaru robi auta dostosowane do polskich dróg.
Ewentualnie jeszcze Lancer Evo by się nadawał, ale tam ma niezbyt duży
prześwit (Evo IX ma 140 mm - dane ze strony producenta).


MK

17 Data: Pa?dziernik 04 2007 01:54:25
Temat: Re: Wysokość zawieszenia
Autor: MJ 

No, bardzo ciekawe rzeczy piszecie panowie! A wiecie może jak pod tym
względem plasują się inne wozy? Szczególnie Lanosik, Nubirka, Mondziak
czy japończyki? Pozdrawiam wszystkich! Marek

18 Data: Pa?dziernik 02 2007 18:22:15
Temat: Re: Wysokość zawieszenia
Autor: Sanctum Officium 

"Sanctum Officium"  wrote in message

"PaweL"  wrote in message


Jeszcze dla Golfa (IV?) znalazłem - 122 mm:
http://tinyurl.com/yp29j9

Też mało.


MK

19 Data: Pa?dziernik 01 2007 20:16:38
Temat: Re: Wysokość zawieszenia
Autor: radekp@alpha.net.pl 

Mon, 01 Oct 2007 10:03:02 -0700, w
 MJ
napisał(-a):

Nawiązując do wcześniejszego posta - proszę o info jeśli orientujecie
się, które z tych aut mają najwyższe zawieszenie (chodzi o jazdę po
"dołujących" drogach...)?

- Mondeo
- Astra I
- Corolla VIII
- Golf IV
- Passat
- Nubira

Stawiam na Nubirę*. A na drugim koncu skali Mondeo.

* - z tym, że z jej miękkim zawieszeniem to chwilowy prześwit może dążyć do 0
:).

20 Data: Pa?dziernik 01 2007 18:48:01
Temat: Re: Wysokość zawieszeni a
Autor: Seba 

Stawiam na Nubire*. A na drugim koncu skali Mondeo.

Mondeo MK III akurat ma IMO bardzo niezle wlasciwosci "terenowe"* -
prze?wit wystarczajacy.
Escort MK VII przy nim to wrecz niski, sportowy woz.



* terenowe w sensie np. przejazdu poln? drog?, duktem lesnym czy inn?
beznadziejn? drog? z 5-cioma osobami na pok?adzie.



--
Pozdrawiam
Sebastian S.

Wysokość zawieszenia



Grupy dyskusyjne