Wysokość zawieszenia
1 | Data: Pa?dziernik 01 2007 10:03:02 |
Temat: Wysokość zawieszenia | |
Autor: MJ | Nawiązując do wcześniejszego posta - proszę o info jeśli orientujecie 2 |
Data: Pa?dziernik 01 2007 19:07:48 | Temat: Re: Wysokość zawieszenia | Autor: red | MJ pisze: Nawiązując do wcześniejszego posta - proszę o info jeśli orientujecie A nowe będziesz kupował? Bo jak nie, to nie ma o czym pisać. 3 |
Data: Pa?dziernik 01 2007 20:17:36 | Temat: Re: Wysokość zawieszenia | Autor: Sanctum Officium | "MJ" wrote in message Można powiedzieć z malutkim błędem, że wszystkie mają ten sam prześwit. Osobówki mają zwykle 125-145 mm minimalnego prześwitu (chyba jest to prześwit mierzony przy pełnym obciążeniu, ale nie jestem pewny). To są auta na szosę lub na sporadyczne przejazdy po dobrych drogach polnych lub leśnych. Kup auto osobowe uterenowione (np. Subaru Outback, Volvo XC70, Audi Allroad) - prześwit około 200 mm, albo typowo terenowe - zwykle 210 - 240 mm prześwitu. Ewentualnie pomyśl o Subaru Imprezie lub Legacy, a będziesz mieć prześwit 20-30 mm więszy niż przeciętne auto (mają 150-160 mm prześwitu). I nie kombinuj, bo innego rozwiązania do jazdy w lekkim lub średnim terenie nie znajdziesz. Auta osobowe mają mały prześwit, zwykle napęd na jedną oś i prawie zawsze otwarty dyfer. Tym w terenie nie pojeździsz. MK 4 |
Data: Pa?dziernik 02 2007 09:20:00 | Temat: Re: Wysokość zawieszenia | Autor: PaweL | .... Z tego co ja wiem normalne VW mają mniejszy prześwit niż typowe samochody osobowe. Dzięki temu dobrze się prowadza na autostradach i dzięki temu łatwo w nich roztrzaskać miskę olejową (szczególnie w silnikach benzynowych). Volkswageny można zamawiać z zawieszeniem na gorsze drogi i wtedy dopiero ich wysokość jest podobna do innych samochodów. Paweł 5 |
Data: Pa?dziernik 02 2007 00:29:14 | Temat: Re: Wysokość zawieszenia | Autor: MJ | Dzięki za wszystkie info.Pozdrawiam! 6 |
Data: Pa?dziernik 02 2007 09:52:27 | Temat: Re: Wysokoć zawieszenia | Autor: J.F. | On Tue, 2 Oct 2007 09:20:00 +0200, PaweL wrote: Można powiedzieć z malutkim błędem, że wszystkie mają ten sam prześwit.... No nie wiem. Teraz wszystkie auta niskie. Siena/Palio mialy byc "na gorsze drogi", a i tak nie sa zbyt wysokie. J. 7 |
Data: Pa?dziernik 02 2007 11:40:28 | Temat: Re: Wysokość zawieszenia | Autor: Boombastic | Z tego co ja wiem normalne VW mają mniejszy prześwit niż typowe samochody osobowe. Dzięki temu dobrze się prowadza na autostradach i dzięki temu łatwo w nich roztrzaskać miskę olejową (szczególnie w silnikach benzynowych). Volkswageny można zamawiać z zawieszeniem na gorsze drogi i wtedy dopiero ich wysokość jest podobna do innych samochodów. Na pewno tak ma Skoda, więc VW może miec podobnie. W Skodzie jest problem na w miare równej drodze gruntowej, zaczyna szorować przodem. Moja Honda przejeżdżała ten sam odcinek bezproblemowo. 8 |
Data: Pa?dziernik 02 2007 18:03:32 | Temat: Re: Wysokość zawieszenia | Autor: Sanctum Officium | "PaweL" wrote in message >łatwo w nich roztrzaskać miskę olejową (szczególnie w silnikach benzynowych). Poszukałem i posprawdzałem. Możesz mieć rację. Rzeczywiście VW mają mały prześwit. O ile poniższe dane sa wiarygodne, to wygląda to następująco. Audi A3 - 121 mm http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec,37/con/30495/__Audi-A3.html Audi A4 - 106 mm (uuu!!!) http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec,37/con/30449/__Audi-A4.html Audi A6 - 118 mm http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec,37/con/30585/__Audi-A6.html Audi A8 - 125 mm http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec,37/con/30569/__Audi-A8.html VW Phaaton - 128 mm http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec,37/con/30741/__Volkswagen-Phaeton-GP.html Skoda Fabia I - 140 mm (no tu nieźle, to znaczy standardowo jak w innych autach, ale to starszy model; szkoda że nie ma danych dla Fabii II) http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec,37/con/25035/__Skoda-Fabia.html Skoda Octavia I - 132 mm (też bez rewelacji i też starszy model; także nie ma danych dla Octavii II) http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec,37/con/32902/__Skoda-Octavia.html Dla innych aut VW nie udało mi się zdobyć danych. Przyznać trzeba, że VW rzeczywiście nisko jadą. MK 9 |
Data: Pa?dziernik 02 2007 18:14:42 | Temat: Re: Wysokość zawieszenia | Autor: Alex81 | In article says... 10 |
Data: Pa?dziernik 02 2007 18:22:43 | Temat: Re: Wysokość zawieszenia | Autor: Sanctum Officium | "Alex81" wrote in message In article says... A Polonez miał chyba 150 mm prześwitu. MK 11 |
Data: Pa?dziernik 02 2007 18:40:06 | Temat: Re: Wysokość zawieszenia | Autor: Alex81 | In article says... A Polonez miał chyba 150 mm prześwitu. Nie jestem pewien jaki dokładnie (instrukcję mam w aucie), ale imho jest zdecydowanie wyżej zawieszony od seryjnej Fabii - mam okazję taką pojeździć, tam gdzie Poldek wjeżdża na dużym luzie tam Skoda potrafi już przytrzeć osłoną miski. -- Alex GG#1667593 '97 Caro 1.6GLSI 12 |
Data: Pa?dziernik 02 2007 18:55:11 | Temat: Re: Wysokość zawieszenia | Autor: Sanctum Officium | "Alex81" wrote in message In article says... W Astrze I najniżej położonym punktem jest miska. A Astrze II już nie. Wózek przedniego zawieszenia jest niżej, a miska jest troche wyżej. W razie czego gdy się zahaczy, to wózkiem a nie miską. Straty mniejsze. Nie wiem, czy to tak celowo, ale wdaje się że tak. MK 13 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 17:04:58 | Temat: Re: Wysokość zawieszenia | Autor: Alex81 | In article says... A Polonez miał chyba 150 mm prześwitu. Tak mnie zaintrygowałeś że aż pogrzebałem w bagażniku w poszukiwaniu instrukcji po powrocie z pracy ;) Wyrok brzmi: 169 do 174 mm, w zależności od ogumienia (w osobowych Polonezach fabrycznie stosowano trzy rodzaje). Czyli wyjątkowo wysoko zawieszone auto. Nie dotyczy to wersji 1.4 z magicznie poprowadzonym wydechem, jest sporo niższa. -- Alex GG#1667593 '97 Caro 1.6GLSI 14 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 18:05:29 | Temat: Re: Wysokość zawieszenia | Autor: Sanctum Officium | "Alex81" wrote in message In article says... Aż tyle??? Ale podają to dla auta pustego, czy w pełni obciążonego? W przypadku Poloneza ma to spore znaczenie, bo ma dość miękkie zawieszenie i sporo się ugnie pod obciążeniem. Nowe Audi A4 ma niby mały prześwit, ale zawis twardy i mało się ugnie. MK 15 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 18:43:57 | Temat: Re: Wysokość zawieszenia | Autor: Alex81 | In article says... Aż tyle??? Ale podają to dla auta pustego, czy w pełni obciążonego? W Na pusto. Z tym uginaniem to też różnie jest - stare były bardzo miękkie, potem FSO sukcesywnie je utwardzało (kolejno w 93 i 95) by w końcu Anglicy z Daewoo totalnie je zmiękczyli opracowując Plusa. Mój jest jak na Poldka bardzo twardy. Dodatkowo ostatnio robiłem w pewnej łódzkiej firmie regenerację tylnych resorów i dodałem trzecie pióro - chyba przesadziłem trochę, po przejeździe przez próg zwalniający słyszę jak wszystko w bagażniku podskakuje :/ No ale biorąc pod uwagę przypuszczalne przyszłe przeznaczenie auta (szwagier go kupuje po mnie - zaklepał go na budowę ;)) - przyda się :) -- Alex GG#1667593 '97 Caro 1.6GLSI 16 |
Data: Pa?dziernik 03 2007 19:28:40 | Temat: Re: Wysokość zawieszenia | Autor: Sanctum Officium | "Alex81" wrote in message In article says...i > sporo się ugnie pod obciążeniem. Nowe Audi A4 ma niby mały prześwit, ale Dobrze wspominam Poloneza pod względem prześwitu. Nigdy o nic nie zahaczyłem. Nigdy nie musiałem jechać bardzo ostrożnie na byle gorszej drodze, aby nie zahaczyć. Współczesne auta są pod tym względem o wiele gorsze. Polonez był akurat na polskie drogi. A na polne i leśne drogi też dobrze się nadawał. To samo Maluch. Ostanio musiałem jechać swoją Astrą II po gorszej, błotnistej drodze gruntowej. Masakra. Jechałem na jedynce 10 km/h. Polonezem lub Maluchem jechałbym szybciej i spokojnie prawie jak autem terenowym. Teraz tylko Subaru robi auta dostosowane do polskich dróg. Ewentualnie jeszcze Lancer Evo by się nadawał, ale tam ma niezbyt duży prześwit (Evo IX ma 140 mm - dane ze strony producenta). MK 17 |
Data: Pa?dziernik 04 2007 01:54:25 | Temat: Re: Wysokość zawieszenia | Autor: MJ | No, bardzo ciekawe rzeczy piszecie panowie! A wiecie może jak pod tym 18 |
Data: Pa?dziernik 02 2007 18:22:15 | Temat: Re: Wysokość zawieszenia | Autor: Sanctum Officium | "Sanctum Officium" wrote in message "PaweL" wrote in message Jeszcze dla Golfa (IV?) znalazłem - 122 mm: http://tinyurl.com/yp29j9 Też mało. MK 19 |
Data: Pa?dziernik 01 2007 20:16:38 | Temat: Re: Wysokość zawieszenia | Autor: radekp@alpha.net.pl | Mon, 01 Oct 2007 10:03:02 -0700, w Nawiązując do wcześniejszego posta - proszę o info jeśli orientujecie Stawiam na Nubirę*. A na drugim koncu skali Mondeo. * - z tym, że z jej miękkim zawieszeniem to chwilowy prześwit może dążyć do 0 :). 20 |
Data: Pa?dziernik 01 2007 18:48:01 | Temat: Re: Wysokość zawieszeni a | Autor: Seba | Stawiam na Nubire*. A na drugim koncu skali Mondeo. Mondeo MK III akurat ma IMO bardzo niezle wlasciwosci "terenowe"* - prze?wit wystarczajacy. Escort MK VII przy nim to wrecz niski, sportowy woz. * terenowe w sensie np. przejazdu poln? drog?, duktem lesnym czy inn? beznadziejn? drog? z 5-cioma osobami na pok?adzie. -- Pozdrawiam Sebastian S. |