Grupy dyskusyjne   »   Wysokosc tarcz

Wysokosc tarcz



1 Data: Czerwiec 05 2007 09:27:59
Temat: Wysokosc tarcz
Autor: PepedB 

Mam taki oto problem- zapragnąłem wymienić u siebie w Skodzie tarcze z fabrycznych o średnicy 288mm na 312mm, które były stosowane przy silnikach V6. Generalnie zabieg jest prosty, bo wymaga jedynie zastosowania innych jarzm, a cała reszta, łącznie z klockami pozostaje taka sama. Jarzma już mam, jednak przy zamawianiu tarcz pojawił się problem wysokości tarcz. Otóż w zależności od rocznika wynosi ona 46,4, bądź 49,9mm. Sądząc po oryginalnych tarczach o średnicy 288mm pasowały by mi te wyższe. Zastanawiam się jednak, co decyduje o konieczności zastosowania tarczy o takiej, a nie innej wysokości? Jeśli są to jarzma, to chyba jednak powinienem zamówić niższe tarcze...

--
Pozdrawiam, PepedB



2 Data: Czerwiec 05 2007 18:06:35
Temat: Re: Wysokosc tarcz
Autor: Wlodek 

Mam taki oto problem- zapragnąłem wymienić u siebie w Skodzie tarcze z
fabrycznych o średnicy 288mm na 312mm, które były stosowane przy silnikach
V6. Generalnie zabieg jest prosty, bo wymaga jedynie zastosowania innych
jarzm, a cała reszta, łącznie z klockami pozostaje taka sama. Jarzma już
mam, jednak przy zamawianiu tarcz pojawił się problem wysokości tarcz.
Otóż w zależności od rocznika wynosi ona 46,4, bądź 49,9mm. Sądząc po
oryginalnych tarczach o średnicy 288mm pasowały by mi te wyższe.
Zastanawiam się jednak, co decyduje o konieczności zastosowania tarczy o
takiej, a nie innej wysokości? Jeśli są to jarzma, to chyba jednak
powinienem zamówić niższe tarcze...

Rozumiem, ze oprocz tego, ze jarzma sa dostosowane do
wiekszej srednicy to jeszcze sa bardziej "odsadzone" -
miejsce pracy klockow wypada w innym miejscu, niz przedtem
a dokladniej mowiac jest bardziej oddalone od plaszczyzny
mocowania jarzm do zwrotnicy ?

po staremu:

        |D|
   |    |D|_______
  >|  _ |D| _     |
   | | \___/ |    |
    /   |D|   \   |=B
 D=| |K||D||K| |  |
   |  K |D|    |  |
   | |K||D||K| |  |
   |  K |D|    |  |=B
   | |K||D||K| |  |
   |  K |D|    |  |
 D=| |K||D||K| |  |
    \   __    /   |=B
   | |_/|D|\_|    |
|->|    |D|_______|<-- -|
|  |    |D|            |
|       |              |
|       |<-- - 49,9 -- ->|
|                      |
|<-- -- constans -- -- -- >|

po nowemu:

   |     |D|
  >|     |D|______
   |   _ |D| _    |
   | _| \___/ |   |
    /    |D|   \  |=B
 D=|  |K||D||K| | |
   |   K |D|    | |
   |  |K||D||K| | |
   |   K |D|    | |
   |  |K||D||K| | |=B
   |   K |D|    | |
   |  |K||D||K| | |
   |   K |D|    | |
 D=|  |K||D||K| | |
    \_   __    /  |=B
   |  |_/|D|\_|   |
|->|     |D|______|<-- -|
|  |     |D|           |
|        |             |
|        |<-- - 46,4 -- >|
|                      |
|<-- -- constans -- -- -- >|

|D|  tarcza wentylowana
|K|  klocek
D=  sruby mocujace jarzmo
=B  sruby mocujace tarcze
|  plaszczyzna mocowania jarzma
|<  plaszczyzna mocowania kola

?

;-)

Jesli tak i jarzma sa takie jak powinny byc to najwyrazniej
wypada wziac nizsze (z mniejszym odbiciem/odsadzeniem) tarcze.

W.

Wysokosc tarcz



Grupy dyskusyjne