Grupy dyskusyjne   »   Wytrzyma³o¶æ powypadkowych aut

Wytrzyma³o¶æ powypadkowych aut



1 Data: Lipiec 20 2007 22:44:16
Temat: Wytrzyma³o¶æ powypadkowych aut
Autor: Altair 

Witam,

Ciekawostka znaleziona na Youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=NWEdlUT17PI

Crash test Forda Focusa bezwypadkowego i po powaznej, ale zrobionej tanim
kosztem naprawie po dzwonie. Daje do myslenia :)

Marek

--
 http://www.altair4.prv.pl
http://www.metalmidi.prv.pl
We sail through endless skies, stars shine like eyes...



2 Data: Lipiec 21 2007 00:46:55
Temat: Re: Wytrzyma³oæ powypadkowych aut
Autor: kamil d 

Altair pisze:

Crash test Forda Focusa bezwypadkowego i po powaznej, ale zrobionej tanim
kosztem naprawie po dzwonie.

Nie znowu takim tanim kosztem bo poduchy w³o¿yli ;-]

--
kamil d
red 206 Mys³owice

3 Data: Lipiec 21 2007 10:59:35
Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ powypadkowych aut
Autor: pawe³ 

Nie znowu takim tanim kosztem bo poduchy w³o¿yli ;-]

ano w Polsce polowa tego jezdzacego zlomu nie ma poduszek ale za to auto z
niemiec i klasa wyzej niz normlanie za ta cene :D

4 Data: Lipiec 21 2007 11:31:33
Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ powypadkowych aut
Autor: Adam P³aszczyca 

On Sat, 21 Jul 2007 00:46:55 +0200, kamil d
 wrote:

Nie znowu takim tanim kosztem bo poduchy w³o¿yli ;-]

Tanim, bo zamiast wymioeniæ ca³e pod³uznice, wymienili tylko kawa³ki,
a do tego dalsze czê¶ci prostowali.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

5 Data: Lipiec 21 2007 15:59:43
Temat: Re: Wytrzyma³oœæ powypadkowych aut
Autor: J.F. 

On Sat, 21 Jul 2007 11:31:33 +0200,  Adam P³aszczyca wrote:

Tanim, bo zamiast wymioeniæ ca³e pod³uznice, wymienili tylko kawa³ki,
a do tego dalsze czê¶ci prostowali.

Hm, a w ilu autach da sie wymienic cale podluznice ?
Tylko nie pisz ze w granadzie :-)


J.

6 Data: Lipiec 21 2007 16:29:52
Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ powypadkowych aut
Autor: Adam P³aszczyca 

On Sat, 21 Jul 2007 15:59:43 +0200, J.F.
 wrote:


Hm, a w ilu autach da sie wymienic cale podluznice ?
Tylko nie pisz ze w granadzie :-)

Praktycznie w ka¿dym, tylko to jest kosztowne.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

7 Data: Lipiec 21 2007 13:16:27
Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ powypadkowych aut
Autor: Pabl_o 


Uzytkownik "Altair"  napisal w wiadomosci


Crash test Forda Focusa bezwypadkowego i po powaznej, ale zrobionej tanim
kosztem naprawie po dzwonie. Daje do myslenia :)


Bo podluznic nie powinno sie prostowac tylko wymienic.

Picasso

8 Data: Lipiec 21 2007 14:08:11
Temat: Re: Wytrzyma³o¶ć powypadkowych aut
Autor: Adam P³aszczyca 

On Sat, 21 Jul 2007 13:16:27 +0200, "Pabl_o"
 wrote:


Bo podluznic nie powinno sie prostowac tylko wymienic.

Otó¿ to.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

9 Data: Lipiec 21 2007 23:13:45
Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ powypadkowych aut
Autor: Tomasz Pyra 

Pabl_o napisa³(a):

Uzytkownik "Altair"  napisal w wiadomosci
Crash test Forda Focusa bezwypadkowego i po powaznej, ale zrobionej tanim
kosztem naprawie po dzwonie. Daje do myslenia :)


Bo podluznic nie powinno sie prostowac tylko wymienic.

Pod³u¿nice to podstawa, ale to samo dotyczy ka¿dego elementu poch³aniaj±cego energiê.
Jak raz zapracowa³, a potem drugi raz przy prostowaniu), to trzeci raz przy kolejnym dzwonie podda siê du¿o ³atwiej.

Ka¿dy element powinien byæ wymieniony w ca³o¶ci - tak ¿eby miejsca ³±czeñ by³y w tych samych miejscach co fabryczne. O jako¶ci spawów ju¿ nie wspominaj±c.

A ¿e taka operacja bêdzie kosztowaæ sporo, to wniosek z tego jest taki ¿e rzadko kiedy jest sens naprawiaæ samochód po powa¿niejszym dzwonie.
Op³aca siê pewnie w przypadku samochodów nowych i drogich.
A jako¶ na stanowiskach naci±gania podwozia niekoniecznie widzi siê samochody wiele warte.

Bo niestety naprawia siê wszystko - wtedy siê prostuje co siê da, spawa, wstawi nowy zderzak i ju¿ jest "jak nówka".
Tylko przy kolejnym dzwonie szpachla rado¶nie poodpada, konstrukcja siê z³o¿y i jest k³opot.


--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

10 Data: Lipiec 22 2007 01:04:56
Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ powypadkowych aut
Autor: Pabl_o 


U¿ytkownik "Tomasz Pyra"  napisa³ w wiadomo¶ci


Bo niestety naprawia siê wszystko - wtedy siê prostuje co siê da, spawa,
wstawi nowy zderzak i ju¿ jest "jak nówka".

Niekoniecznie...
Nasciagali tyle anglikow, ze czesci sa tanie jak barszcz, zamiast prostowac
latwiej wymienic cala cwiartke. Na ramie wyciagaja zeby wyprostowac np
pomarszczona podloge .
Kiedys widzialem AXa po konkretnym dzwonie, autko mialo wymieniona cwiartke,
wstawiona byla na zakladke. Jedno co sie rzucilo w oczy to to, ze zakladka
byla znacznie mniej odksztalcona od elementow obok ...


Picasso

11 Data: Lipiec 21 2007 16:12:33
Temat: Re: Wytrzyma o powypadkowych aut
Autor: mw 

On Jul 22, 1:04 am, "Pabl_o"  wrote:

Niekoniecznie...
Nasciagali tyle anglikow, ze czesci sa tanie jak barszcz, zamiast prostowac
latwiej wymienic cala cwiartke.
Na powypadkowa, tylko ladniejsza :-D
BPNSP

12 Data: Lipiec 22 2007 13:08:47
Temat: Re: Wytrzyma o powypadkowych aut
Autor: Pabl_o 


Uzytkownik "mw"  napisal w wiadomosci


Na powypadkowa, tylko ladniejsza :-D
BPNSP


Kiedys takie kwiatki sie darzaly ale teraz... przy aktualnych cenach
samochodow nie oplaca sie.

Picasso

13 Data: Lipiec 23 2007 09:30:33
Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ powypadkowych aut
Autor: Tomasz Pyra 

Pabl_o pisze:

Nasciagali tyle anglikow, ze czesci sa tanie jak barszcz, zamiast prostowac latwiej wymienic cala cwiartke. Na ramie wyciagaja zeby wyprostowac np pomarszczona podloge .

Tanie, ale mimo wszystko trzeba za nie zap³aciæ.
Jak ktoœ robi dla siebie z zamiarem dalszej jazdy samochodem to pewnie i naprawia w ten sposób.

Jak ktoœ robi to po to ¿eby samochód od razu sprzedaæ to ka¿de 100z³ które siê da zaoszczêdziæ to 100z³ w jego kieszeni wiêcej.

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

14 Data: Lipiec 23 2007 23:49:29
Temat: Re: Wytrzyma³o¶æ powypadkowych aut
Autor: Pabl_o 


U¿ytkownik "Tomasz Pyra"  napisa³ w wiadomoœci


Jak ktoœ robi to po to ¿eby samochód od razu sprzedaæ to ka¿de 100z³ które
siê da zaoszczêdziæ to 100z³ w jego kieszeni wiêcej.


Jesli wogole sprzeda...
Pateracka robote widac na pierwszy rzut oka, ale rzadko kto oglada samochody
na kanale.
Niektorzy sami sa sobie winni...

Picasso

15 Data: Lipiec 21 2007 14:06:12
Temat: Re: Wytrzyma³oæ powypadkowych aut
Autor: janist 

To oczywiste.
Stal odksztalcona plastycznie na zimno a nastepnie ponownie odkcztalcana plastycznie na zimno czy tez na goraco ma inne wlasnosci (szczegolnie granice plastycznosci) niz pierwotnie.

pozdrawiam,
--
janist

16 Data: Lipiec 25 2007 01:58:27
Temat: Re: Wytrzyma³oæ powypadkowych aut
Autor: venioo 

janist pisze:

To oczywiste.
Stal odksztalcona plastycznie na zimno a nastepnie ponownie odkcztalcana plastycznie na zimno czy tez na goraco ma inne wlasnosci (szczegolnie granice plastycznosci) niz pierwotnie.


Wszystko sie zgadza, popieram.
Konstrukcja jest na tyle mocna na ile jej najslabszy punkt. Zawsze jednorodny material po obrobce (np profil z blachy walcowanej taki jak podluznica) jest mocniejszy od spawanego czy prostowanego. Chociaz dobrze zrobione golym okiem nie jest to widoczne.
I to DUUUUUUZO mocniejszy, chociaz zrobilibysmy 1001 zakladek ;)
A to powoduje, ze samochod jako konstrukcja ma zupelnie inna sztywnosc i przy wypadku "pracuje" w sposob zupelnie nie przewidziany przez konstruktorow.
W tym tkwi najwiekszy problem. Jak zauwazyliscie elementy powinno sie wymieniac na nowe. Ale nawet taka operacja nie daje pelnej gwarancji bezpieczenstwa podczas wypadku.

--
venioo (juz prawie mgr inz. mechanik)

Wytrzyma³o¶æ powypadkowych aut



Grupy dyskusyjne