Użytkownik "Pawel" napisał w wiadomości
Witam.
Dzisiaj oglądałem Xantię.
Autko generalnie zadbane, jednak podczas jazdy brakło benzyny i auto
stanęło:) Po dolaniu benzyny nie chciało odpalić - co to do jasnej mogło
być i czy jest w ogóle sens zastanawiać się nad tym konkretnym modelem?
Na co ogólnie zwrócić uwagę przy kupnie Xanti? Myślę o Xantii II.
Pozdrawiam.
Jest gdzieś forum, kiedyś to była grupa mailowa.
Dotycząca Citroenów.
Xantia jest hydropeumatykiem. Xantia II ma chyba zawory Scmac ( czy jakos
tak) :)
Trzeba sprawdzić stan zawór.
Trzba sprawdzić jak działaja korektory wysokości :), jak często załącza się
pompa, chodzi chyba o konżektor.
I takie tam :). Już nie pamiętam, ale kiedyś miałem somochdzik . Fajna
maszynka, tylko musisz znaleźć warsztat który ma o tym pojęcie, lub samemu
się podszkolić :).
Tak na szybko jak ma zawory scmac ( nie pamietam ), nazwy to po wyłączeniu
silnika nie powinna opadać. Odpal silnik i naciśnij przód i tył samochodu
powinnien się samoczynnie podnieść.
Weź zegarek i licz czas między cyknięciami konżektora :), nie pamiętam
niestety jaka jest prawidłowa wartość. Ale to nie może być kilka sekund.
Spytaj się o płyn LHM kiedy był wymieniany. Kiedy był sprawdzane gruszki,
czy były wymieniane czy nabijane.
To tyle ale najlepiej znajdź kogoś kto na bieżąco to wszytko pamięta :).
I hydropneumatyk nie jest zły i nie należy się go bać, ale wymga albo
dobrego warsztatu albo dużej wiedzy osobistej :).
Pozdrawiam Michał
3 |
Data: Czerwiec 26 2009 18:59:46 |
Temat: Re: Xantia 1.8 16v - na co zwrócić uwagę? |
Autor: Viking |
"Stolat" wrote in message
Tak na szybko jak ma zawory scmac ( nie pamietam ), nazwy to po wyłączeniu silnika nie powinna opadać. Odpal silnik i naciśnij przód i tył samochodu powinnien się samoczynnie podnieść.
Weź zegarek i licz czas między cyknięciami konżektora :), nie pamiętam niestety jaka jest prawidłowa wartość. Ale to nie może być kilka sekund.
Spytaj się o płyn LHM kiedy był wymieniany. Kiedy był sprawdzane gruszki, czy były wymieniane czy nabijane.
To tyle ale najlepiej znajdź kogoś kto na bieżąco to wszytko pamięta :).
I hydropneumatyk nie jest zły i nie należy się go bać, ale wymga albo dobrego warsztatu albo dużej wiedzy osobistej :).
nawet nie tak duzej, wszystko jest w necie, a samochody sa stosunkowo proste dla kogos kto sie nie boji wziac klucza do reki...
pompa teoretycznie powinna sie wlaczac cos co ok 60 pare sekund, o ile dobrze pamietam, ale cudem jest dostac taka ktora sie wlacza powyzej 40:) i jak wyzej, zwrocic uwage na plyn lhm, szczegolnie na jego kolor czy byl ten syfiaty zamiennik wlany czy dobry zielony deplhi o ile dobrze pmaietam, korektory wysokosci, gruchy, nie powinna opasc, dobre egzemplarze potrafia ustac cala noc, co tam w ksieznej jeszcze bylo... jak sobie przypomne to dopisze:)
aha, poszukac w sieci "klub cytrynki"
http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/news/
swoja gurpe tez maja na triger.com.pl, najlepiej zapytac tam, oni sa naprawde fanatykami hydropneuamtykow, wiedza o nich wszystko, wiecej nawet niz citroen:P do tego potrafia zrobic z nimi wszystko lepiej niz francuzi:)
--
Pozdrawiam
V.I.K.I.N.G.: Vigilant Individual Keen on Infiltration
and Nocturnal Gratification
ICQ: 50985493 GG: 14408
|