Xantia vs Marea
1 | Data: Listopad 20 2007 14:32:55 |
Temat: Xantia vs Marea | |
Autor: glizda | Witam. 2 |
Data: Listopad 20 2007 14:38:46 | Temat: Re: Xantia vs Marea | Autor: Michał | Jakie inne za i przeciw co do powyższych ? Ja bym pomyślał na Twoim miejscu o BMW. Pozdrawiam 3 |
Data: Listopad 20 2007 14:53:15 | Temat: Re: Xantia vs Marea | Autor: glizda |
Jakie inne za i przeciw co do powyższych ? BMW są za drogie dla mnie 4 |
Data: Listopad 20 2007 15:27:32 | Temat: Re: Xantia vs Marea | Autor: Michał |
Sorki źle uzasadniłem... zależy ile jeździsz... ale jak kupisz auto typu Fiat za 18.000 pln to za 6 lat będzie ono warte i tak około 3000 pln. Płacisz 5000 pln rocznie na utratę wartości, dodatkowo gdybyś trzymał tą kasę w banku miałbyś od niej zysk. Pozdrawiam 5 |
Data: Listopad 20 2007 15:33:36 | Temat: Re: Xantia vs Marea | Autor: glizda | Użytkownik "Michał" BMW są za drogie dla mnie 18.000 to górna granica, dałbym tyle ale za ładna Xantię. Fiat kosztowałby około 11.000-14.000 Jakie BMW kupię za taką cenę? I ile będzie warte za 6 lat? Ile będą mnie kosztowały jego naprawy? Płacisz 5000 pln rocznie na utratę wartości, dodatkowo gdybyś trzymał tą N aucie zawsze się traci. Tylko handlarze zarabiają (choć nie wiem jak) ;) 6 |
Data: Listopad 20 2007 15:52:26 | Temat: Re: Xantia vs Marea | Autor: Janusz |
N aucie zawsze się traci. Tylko handlarze zarabiają (choć nie wiem jak) ;) okłamywaniem ludzi 7 |
Data: Listopad 20 2007 15:56:50 | Temat: Re: Xantia vs Marea | Autor: gizmacz | glizda wrote: Użytkownik "Michał" Fiat kosztowałby około 11.000-14.000 Za sensowny egzemplarz raczej ta górna granica. Też mi się wydawało, że są tanie, dopóki nie obejrzałem z bliska kilku egzemplarzy - większość to padlina. Skończyło się na 2,4JTD HLX od Krzyżaków. gizmacz 8 |
Data: Listopad 20 2007 15:31:49 | Temat: Re: Xantia vs Marea | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Sorki źle uzasadniłem... zależy ile jeździsz... ale jak kupisz auto typu Fiat za 18.000 pln to za 6 lat będzie ono warte i tak około 3000 pln. Chyba sam się gubisz w tych bzdurach, które wypisujesz. -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;) President JFK RS39 + ML 145 GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl 9 |
Data: Listopad 20 2007 16:27:00 | Temat: Re: Xantia vs Marea | Autor: Scyzoryk |
Sorki źle uzasadniłem... zależy ile jeździsz... ale jak kupisz auto typu po pierwsze to BMW za ta kase bedzie z okolic 92-94r (mowie o 3 kombi bo takiego oczekuje kolega) I niby że co, mniej na nim straci?? BMW jak wino, im starsze tym lepsze i drozsze?? Mam zupełnie inne odczucia. Kumpel kupił za 9tys 2 lata temu e30 w idealnym stanie z końcówki produkcji. Teraz nie mógł go sprzedać za 3500 mimo że zalożył gaz i do autka nie można sie doczepic. Do tego wcale nie był mało awaryjny i przez ten czas wpakował w niego trochę kasy. Maryśkę kupi za ok 13-15tys w super stanie i wcale duzo nie straci. Mam zupełnie inne zdanie. Kupowałem siene za 8tys i po 1,5 roku sprzedałem ja za takie same pieniądze. -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 GSX 550 10 |
Data: Listopad 20 2007 14:26:53 | Temat: Re: Xantia vs Marea | Autor: Rafal | o Xantii - niewiele wiem. Marea (weekend) - ujeżdzałęm 6 lat, teraz ujeżdza ją Ze względu na cenę wolałbym Fiata, ale Trudno mi porównać bo nie wiem jak jest w xantii (safrane to raczej trochę inna liga), jeśłi maryśka po lifingu (2000rok) to jakość materiałów nie jest zła - tzn u mnie np nic nie trzeszczy, nie jest porysowane, odbarwione czy cuś tam.. deska jest "dwuodcieniowa" - tzn czarno-szara, obłożóna miękkim tworzywem.. nie jest zła moim zdaniem pod względem jakości, a bardzo estetyczna i ładnie zaprojektowana. Natomiast zwróc uwagę np na takie elementy jak spasowanie drzwi.. moja maryśka na pewno nie jest bita (noo zakłądając że nie miała przygód w fabryce albo transporcie) a imo to drzwi jakby niespasowane-uszczelka przetarła lakier w kilku miejscach A wersje sprzed liftingu są faktycznie brzydsze: gorsze plastiki, szarobure, łatwo rysujące się 2) czy nie będzie dla mnie "szokiem" przesiadka z segmentu E do kompakta? Pewnie będzie, ale .. to musisz sprawdzic sam.. najlepiej iść do jakiegoś komisu, znaleźć tam mareę, wsiąść i zobaczyć co i jak .Ale radzę do tych "poliftingowych" 3) czy Marea nie będzie się sypać, jak jest z jakością Fiatów z przełomu Zależy na co trafisz.. silnik JTD, jeśłi nie katowany, problemów raczej nie sprawia (choć czasem wymaga regulacji luz zaworów), zdażają się awarie koła dwumasowego PASOWEGO (nie mylić z kołem dwymasowym ZAMACHOWYM - powszechną bolączką nowych turbodiesli - które to akurat we fiacie jest dość solidne i nieczęsto sprawia problemy) - to pasowe to coś koło 200zł Problem w tych autach to zwieszenie (głownie przód, ale jak ktoś wozi ciężary w bagażniku to i tył) - wahacze (nowy oryginał z ASO wytrzymuje ok 50-60 tyś, zamiennik - dobrze jak wytrzyma 20 tyś), koszt oryginału to ok 300zł, zamiennik - ok 150 zł, łaczniki stabilizatora (70zł oryginał w ASO, wytrzymuje 30-50 tyś, z zamiennikami nie eksperymentowałem), końcówki drążków kierowniczych (ok 100zł, wytrzymują ok 90-100 tyś) Zaskakujco trwałe jak na fiata amortyzatory z przodu - kolega kiedyszarzekał się że ma oryginalne mimo 160 tyś przebiegu - nie wierzyłem w to, ale.. u mnie po 140 tyś nic nie wskazuje na to aby się miały wkrótce skończyć, więc.. te 160 tyś wydają się być realne (amortyzator jest inny niż w bliźniaczym bravo/brava - bo tam "padają" na potęgę - po 50-60 tyś) Zamek tylnej klapy - lubi tam nawłazić brudu i w wyniku tego potrafi on "stanąc". Podobny problem dotyczy tylnej wycieraczki (a konkretnie jej trzpienia) - ale obie kwesti naprawia się metodą rozebrania, wyczyszczenia i porzadnego nasmarowania (koszt to zazwyczaj kilkadziesiąt zł i ..spokój na parę lat) No i sosławiony przepływomierz powietrza - padały na potęgę po ok 40-60 tyś, ale bosh chyba to poprawił bo po zmianie nowy juzchodzi bez problemu Inych problemów raczej nie ma Jakie inne za i przeciw co do powyższych ? za mareą - na pewno silnik JTD, i to że tania w sumie w utrzymaniu. Nie jest może 100% niezawodna, ale po pierwsze nic poważnego tam nie pada 9bardzo zadko te auta lądują na lawecie, moja nigdy), a jak już coś, to raczej pierdoła, coś nie wymagającego natychmiastowej interwencji srwisu Jak wygląda dynamika tych autek? dla marei-jak będzies nią jeździł dynamicznie i komp "nauczy się" takiego stylu jazdy, to .. mało co spod świateł sobie z tobą poradzi. Wyprzedzanie też jest przyjemne (silnik zbiera się naprawdę fajnie, nie czuć za bardzo turbodziury). -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 11 |
Data: Listopad 20 2007 15:43:41 | Temat: Re: Xantia vs Marea | Autor: Danny | Dnia 20 Nov 2007 15:26:53 +0100, Rafal napisał(a): Natomiast zwróc uwagę np na takie elementy jak spasowanie AFAIK to nie jest wynik złego pasowania drzwi, tylko TTTM - uszczelki zrobili z twardniejącej po czasie gumy i efekt bywa widoczny. Pomaga naklejenie na progi bezbarwnej folii (lub np. czarnej) -- Pozdrawiam Daniel Brava 80 SX P.M.S./BBM Klub Edition Cobra 19DX IV + Sirtel Gamma 12 |
Data: Listopad 20 2007 15:58:44 | Temat: Re: Xantia vs Marea | Autor: glizda |
o Xantii - niewiele wiem. Marea (weekend) - ujeżdzałęm 6 lat, teraz ujeżdza(...) dziękuję za cenną wypowiedź. 13 |
Data: Listopad 20 2007 20:06:58 | Temat: Re: Xantia vs Marea | Autor: PeJot - Krk | Użytkownik "Rafal" napisał w wiadomości o Xantii - niewiele wiem. Marea (weekend) - ujeżdzałęm 6 lat, teraz ujeżdza ją[...] zaprojektowana. Natomiast zwróc uwagę np na takie elementy jak spasowanie[...] Problem w tych autach to zwieszenie (głownie przód, ale jak ktoś wozi ciężary w[...] A u Fiata od lat to samo, jakbym czytał o moim byłym Tipo'95r :D Po 2-3 latach można napisać doktorat o mechanice zawieszenia i zepsutych drobiazgach wyposażenia a po kilku latach auto sprzedaje się za połowę tego co się za nie dało ... Suma sumarum naprawdę lepiej jest kupić Hondę/Toyotę i cieszyć się życiem zamiast mieć problemy z autem i zawracanie głowy + strata czasu. pozdro PeJot Civic 3D 1.4iS'97 14 |
Data: Listopad 20 2007 22:10:45 | Temat: Re: Xantia vs Marea | Autor: Rafal | A u Fiata od lat to samo, jakbym czytał o moim byłym Tipo'95r :D noo ale.. póki co nie sprzedaję więc..co mnie obchodzi utrata wartości.. no chyba że w kontekscie ubezpieczenia - tańsze jest :D Suma sumarum naprawdę lepiej jest kupić Hondę/Toyotę i cieszyć się życiem Teza może i prawdziwa ale dla auta nowego, gdy siw wie co się ma. Zapewnia cię że o wiele łatwiej kupić zajechaną toyotę czy hondę niż fiata (zwłaszcza że dla konkretnej ceny fiat będzie sporo młodszy) tyle że.. fiata doprowadzisz do porządku relatywnie niewielki kosztem, a z taka "wtopioną" hondą czy toyotą to z torbami można pójść... Ale fakt że pierdoły w fiacie potrafiły uprzykszać życie "od zawsze" ale też i do poważnych awarii tam raczej nie dochodzi.. A począwszy od Pandy ewidentnie widać poprawę jakości (Panda to nawet w rakingu TUV 3-latków jest zdaje się w pierwszej 10-tce), croma też mi się jakoś psuć nie chce mimo dośc poważnego stopnia zaawansowania i ukomplikowania auta jeśli chodzi o elektronikę (a elektronika to był problem fiata o zawsze) -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 15 |
Data: Listopad 20 2007 14:32:00 | Temat: Re: Xantia vs Marea | Autor: hamberg | bagażniku to i tył) - wahacze (nowy oryginał z ASO wytrzymuje ok 50-60 tyś, moge to odniesc troche do tipo bo zawiecha jest prawie identyczna - u mnie po wroclawiu zamiennik wytrzymuje 30kkm. W trasie pewnie bym 50kkm przehulał na zamienniku zamiennik - ok 150 zł, łaczniki stabilizatora (70zł oryginał w ASO, wytrzymuje odkad mam to nie wymienialem lacznikow - bedzie juz jakies 350kkm fiata amortyzatory z przodu - kolega kiedyszarzekał się że ma oryginalne mimo w bravie nie potwierdzam - 100kkm i nic. w tipo przejechalem chyba ze 180kkm - w tym 50kkm glownie po wroclawiu gdy jeden wyciekl i w koncu oba wymienilem 16 |
Data: Listopad 20 2007 16:14:11 | Temat: Re: Xantia vs Marea | Autor: glizda |
Mam póki co dwóch faworytów. I jeszcze może ktoś się orientuje, czy każda Xantia II Exclusive jest "hydroactive" oraz czy tak często w nich spotykane tzw "webasto" było montowane fabrycznie? 17 |
Data: Listopad 20 2007 17:00:58 | Temat: Re: Xantia vs Marea | Autor: AL | glizda pisze: Użytkownik "glizda" napisał hydractive (bez o !!!) oraz czy tak często w nich spotykane tzw "webasto" było montowane fabrycznie?w wersjach skandynawskich pewno spotkasz - jak rowniez spryskiwacze na reflektorki i dupogrzeje -- pozdr Adam (AL) TG 18 |
Data: Listopad 20 2007 19:42:46 | Temat: Re: Xantia vs Marea | Autor: AL | AL pisze: glizda pisze:tu wiecej: http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/wiwimod/index.php?page=HA%20III -- pozdr Adam (AL) TG 19 |
Data: Listopad 20 2007 16:32:56 | Temat: Re: Xantia vs Marea | Autor: Scyzoryk |
20 |
Data: Listopad 20 2007 17:05:58 | Temat: Re: Xantia vs Marea | Autor: AL | Scyzoryk pisze: <ciach>ale oba autka nie sa kompaktami (C)- tylko tzw klasa 'D'. Czy przypadkiem Marea nie bazuje na plycie podlogowej kompakta (Brava) - cos kiedys mi sie obilo, ze w swojej klasie (D) ma najmniejszy rozstaw kolek czy dleglosc kol w osi. Z tych dwoch wolalbym Xantie (bardziej mi sie podoba - to na wyglad, oraz ma zawieszenie jakiego nie ma i nie mial fiat ;) -- pozdr Adam (AL) TG 21 |
Data: Listopad 20 2007 17:10:18 | Temat: Re: Xantia vs Marea | Autor: glizda |
ale oba autka nie sa kompaktami (C)- tylko tzw klasa 'D'. Marea to przecież Brava kombi/sedan i IMHO jest 100%-owym kompaktem, choć sporym. Xantia zaś to niewątpliwie segment D. Z tych dwoch wolalbym Xantie (bardziej mi sie podoba - to na wyglad, Ja też wolałbym Xantię, ale jest droższa. Choć kolega Gizmacz zasiał we mnie ziarno wątpliwości czy rzeczywiście aż tak bardzo droższa niż Marea. 22 |
Data: Listopad 20 2007 22:57:13 | Temat: Re: Xantia vs Marea | Autor: gizmacz | glizda wrote: Ja też wolałbym Xantię, ale jest droższa. Choć kolega Gizmacz zasiał we mnie ziarno wątpliwości czy rzeczywiście aż tak bardzo droższa niż Marea. To teraz sprawdź, ile będzie kosztowała Xantia, którą będziesz zdecydowany kupić. Obstawiam, że ok. 20% więcej niż wrażenie, które masz teraz (po przejrzeniu ogłoszeń). I porównaj wyposażenie (jeśli to dla Ciebie istotne). gizmacz 23 |
Data: Listopad 20 2007 16:12:43 | Temat: Re: Xantia vs Marea | Autor: Rafal |
ale oba autka nie sa kompaktami (C)- tylko tzw klasa 'D'. Xantia to chyba fkatycznie jest segment klasy sredniej (D), ale marea to klasyczny compact (segment C), choć spory zewnętrznie to w środku to jest auto compactove 9podobna historia jak z Octavią - niektórzy twierdząże to auto klasy średniej, a w rzeczywistosci to tez tylko compact) A co do płyty podłogowej - istotnie, marea bazuje na Bravo/Brava, ale ma ją nieco zmienioną: dłuższe wahacze przednie, inny amortyzator, inaczej ustawiona wogóle kolumna amortyzatora, łaczniki stabilizatora (których brak w bravo/brava) -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 24 |
Data: Listopad 20 2007 14:26:32 | Temat: Re: Xantia vs Marea | Autor: hamberg | compactove 9podobna historia jak z Octavią - niektórzy twierdząże to auto klasy tylke ze w przeciwienstwie do octavii marea jest naprawde duzym autem wogóle kolumna amortyzatora, łaczniki stabilizatora (których brak w bravo/brava) jestes pewny? w bardzo dobrze znanej mi bravie lazcniki sie znajduja... 25 |
Data: Listopad 20 2007 17:33:04 | Temat: Re: Xantia vs Marea | Autor: Scyzoryk |
Z tych dwoch wolalbym Xantie (bardziej mi sie podoba - to na wyglad, moze byc to plus a moze byc udreka :) Nie ma co dyskutowac, Xantia bedzie duzo bardziej komfortowa jesli chodzi o zawieszenie natomiast kupno hydro bez znawcy tematu to spore ryzyko. Mozna niezle wtopic. Do czasu jak jest sprawne i szczelne to rewelacja. Jak zaczyna sie sypac to koszty sa spore. -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 GSX 550 26 |
Data: Listopad 21 2007 16:37:45 | Temat: Re: Xantia vs Marea | Autor: lux | a ile pali? 27 |
Data: Listopad 20 2007 16:44:45 | Temat: Re: Xantia vs Marea | Autor: rydzo | Po ciezkich przemysleniach, w pocie czola glizda napisal: Xantia II 2.0 HDI i Fiat Marea Weekend 1.9 JTD - roczniki 1999 - 2001. o marysi pisalem duzo, poszukaj - jezdze 1.6 LPG i jestem zadowolony Xantia tez sie interesowalem Ogolnie z tego co czytalem i o Mery i o Xantii to maja oba rewelacyjny stosunek cena/jakosc/koszt eksploatacji. z tego tez powodu sa lubiane przez taksiarzy. Uwazaj przy ogledzinach, zeby nie trafic na zajechany egzemplarz a mysle ze nie bedziesz mial problemu. tak btw Xantia imho troche wieksza, ale na miejsce w marysi nie mozna narzekac... (kiedys w srodku zmiescilem 2 osoby, bagaze i 5 (sic!) rowerow gorskich... -- POzdrawiAM rydzo Fiat Marea Weekend 1.6 SX PMS edition BRC Sequent 24 Uniden 510 xl 28 |
Data: Listopad 20 2007 16:49:54 | Temat: Re: Xantia vs Marea | Autor: glizda |
Ogolnie z tego co czytalem i o Mery i o Xantii to maja oba rewelacyjny Stąd też mój wybór ;) Poza tym odnosze wrażenie, że średnie ceny Marea Weekend są nawet nieco niższe niż Bravy. tak btw Xantia imho troche wieksza, ale na miejsce w marysi nie mozna Xantia jest z wyższego segmentu więc na pewno sporo większa, w Bravie jechałem dawno temu, ale rzeczywiście pamiętam, że wnętrze miała obszerne. 29 |
Data: Listopad 20 2007 18:17:00 | Temat: Re: Xantia vs Marea | Autor: Greg | Miałem Xantię z '94 kiedyś. Super komfortowe zawieszenie. I to była główna zaleta. Kolejna to błyskawiczne ogrzewanie wnętrza. Dosłownie po minucie jazdy było ciepło. W żadnym innym samochodzie tak dobrze nie było a jeździłem różnymi: Toyotą, Volvo itp. Pakowny bagażnik - ogólnie bardzo poręczny i fajny samochód. To był staroć a nic w środku nie trzeszczało i żadne tam duperelki się nie psuły. Jednak samochód był dosyć awaryjny i w końcu się go pozbyłem (no i nie miał gazu). Przy czym to nie zawieszenie sprawiało problemy. 30 |
Data: Listopad 20 2007 23:00:58 | Temat: Re: Xantia vs Marea | Autor: gizmacz | Greg wrote: To był staroć a nic w środku nie Urocze. Nie psuł się, ale był awaryjny. Dlatego zdecydowanie warto go kupić. gizmacz 31 |
Data: Listopad 21 2007 11:47:32 | Temat: Re: Xantia vs Marea | Autor: Greg | Urocze. Nie psuł się, ale był awaryjny. Duperelki się nie psuły, natomiast parę poważniejszych rzeczy się sypnęło niestety. Tyle, że ja miałem już dosyć zajechany egzemplarz. Jakiś nowszy i zadbany bym jednak polecił. No i tyle. -- Pozdrawiam, Greg 32 |
Data: Listopad 21 2007 11:58:28 | Temat: Re: Xantia vs Marea | Autor: glizda |
Urocze. Nie psuł się, ale był awaryjny. Mógłbyś streścić co się działo? Generalnie z autami francuskimi miałem sporo do czynienia i mam o nich dobre zdanie. Ty miałes Xantię z początków produkcji ja chcę nabyć taką z końca, to też może być korzystniejsze, raz cena, dwa brak błędów "młodego" wieku. Co do Hydro, to miałem BX-a (też zkońca produkcji bo 1992) i spisywał się rewelacyjnie, poza tym znam dobry warsztat. 33 |
Data: Listopad 21 2007 17:48:21 | Temat: Re: Xantia vs Marea | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | glizda pisze: Generalnie z autami francuskimi miałem sporo do czynienia i mam o nich dobre zdanie.I jeszcze się zastanawiasz? Ty miałes Xantię z początków produkcji ja chcę nabyć taką z końca, to też może być korzystniejsze, raz cena, dwa brak błędów "młodego" wieku.To kwestia zadbanego/zaniedbanego konkretnego egzemplarza. Jak miałeś do czynienia to wiesz, że błędy w obsłudze niszczą portfel szczególnie w Xantii. Co do Hydro, to miałem BX-a (też zkońca produkcji bo 1992) i spisywał się rewelacyjnie, poza tym znam dobry warsztat.A w przypadku Hydro - to podstawa :) - nie masz dobrych rad "Jak opada to się zaciąga ręczny" Mechanik po otwarciu maki też nie stwierdzi "O K.... ile tutaj przewodów". -- Wojciech Smagowicz http://www.ebaja.pl zabawki, które Twoje dziecko pokocha 34 |
Data: Listopad 21 2007 12:48:04 | Temat: Re: Xantia vs Marea | Autor: Hektor | Użytkownik "Greg" napisał Duperelki się nie psuły, natomiast parę poważniejszych rzeczy się sypnęło Bezawaryjne duperelki to podstawa, potrafia zachwycic kazdego wlasciciela. Grubsze awarie to normalna rzecz i nie warto sie na ich temat nawet rozpisywac. ZK |