Grupy dyskusyjne   »   Xantia vs Marea

Xantia vs Marea



1 Data: Listopad 20 2007 14:32:55
Temat: Xantia vs Marea
Autor: glizda 

Witam.

W bliżej nieokreślonej przyszłości zamierzam zmienić autko.
Obecne to Safrane 3.0 + LPG z roku 1994.
Jest sprawne, ale ma swoje wady - nie jest specjalnie zadbane (wnętrze), nie
działa klima (brak agregatu) i jest kosztowne w utrzymaniu (nie psuje się
specjalnie, ale pali dużo LPG (zasięg zwykle < 200km), duża składka OC,
drogie opony 225/45/17, 8 litrów oleju przy wymianie itp) i w sumie nie
potrzebuję już aż tak wielkiej gabloty.
Jednak dzięki temu, że jeździ, to ze zmianą się nie spieszę, przez co mogę
spokojnie przebierać w ofertach jak w ulęgałkach dotąd aż znajdę autko w
100% spełniające moje oczekiwania.

Mam póki co dwóch faworytów.
Xantia II 2.0 HDI i Fiat Marea Weekend 1.9 JTD - roczniki 1999 - 2001.
Co do ceny to mogę przeznaczyć do 18tys. (Fiat powinien być dużo tańszy)
Wydaje mi się, że jak na nowoczesne diesle to ceny tych autek są bardzo
atrakcyjne.
A uniknę montażu LPG które jest dodatkowym potencjalnym źródłem awarii i
kosztów eksploatacyjnych oraz ogranicza zasięg i przestrzeń w bagażniku.
Zależy mi na dobrym wyposażeniu (klima, abs itp, w przypadku Citroena
celowałbym w wersję exclusive), dobrej jakości wnętrza.

Ze względu na cenę wolałbym Fiata, ale

1) czy jakość materiałów wnętrza jest przyzwoita w porównaniu do
francuzczyzny?
2) czy nie będzie dla mnie "szokiem" przesiadka z segmentu E do kompakta?
3) czy Marea nie będzie się sypać, jak jest z jakością Fiatów z przełomu
wieków?

Jakie inne za i przeciw co do powyższych ?
Jak wygląda dynamika tych autek?
A moze inne pomysły w tej cenie?

pozdrawiam.



2 Data: Listopad 20 2007 14:38:46
Temat: Re: Xantia vs Marea
Autor: Michał 

Jakie inne za i przeciw co do powyższych ?
Jak wygląda dynamika tych autek?
A moze inne pomysły w tej cenie?


Ja bym pomyślał na Twoim miejscu o BMW.


Pozdrawiam

3 Data: Listopad 20 2007 14:53:15
Temat: Re: Xantia vs Marea
Autor: glizda 


Użytkownik "Michał"  napisał

Jakie inne za i przeciw co do powyższych ?
Jak wygląda dynamika tych autek?
A moze inne pomysły w tej cenie?

Ja bym pomyślał na Twoim miejscu o BMW.

BMW są za drogie dla mnie

4 Data: Listopad 20 2007 15:27:32
Temat: Re: Xantia vs Marea
Autor: Michał 


Jakie inne za i przeciw co do powyższych ?
Jak wygląda dynamika tych autek?
A moze inne pomysły w tej cenie?
Ja bym pomyślał na Twoim miejscu o BMW.

BMW są za drogie dla mnie

Sorki źle uzasadniłem... zależy ile jeździsz... ale jak kupisz auto typu   Fiat za 18.000 pln to za 6 lat będzie ono warte i tak około 3000 pln.
Płacisz 5000 pln rocznie na utratę wartości, dodatkowo gdybyś trzymał tą kasę w banku miałbyś od niej zysk.


Pozdrawiam

5 Data: Listopad 20 2007 15:33:36
Temat: Re: Xantia vs Marea
Autor: glizda 

Użytkownik "Michał"

BMW są za drogie dla mnie

Sorki źle uzasadniłem... zależy ile jeździsz... ale jak kupisz auto typu
Fiat za 18.000 pln to za 6 lat będzie ono warte i tak około 3000 pln.

18.000 to górna granica, dałbym tyle ale za ładna Xantię.
Fiat kosztowałby około 11.000-14.000
Jakie BMW kupię za taką cenę?
I ile będzie warte za 6 lat?
Ile będą mnie kosztowały jego naprawy?

Płacisz 5000 pln rocznie na utratę wartości, dodatkowo gdybyś trzymał tą
kasę w banku miałbyś od niej zysk.

N aucie zawsze się traci. Tylko handlarze zarabiają (choć nie wiem jak) ;)

6 Data: Listopad 20 2007 15:52:26
Temat: Re: Xantia vs Marea
Autor: Janusz 


N aucie zawsze się traci. Tylko handlarze zarabiają (choć nie wiem jak) ;)

okłamywaniem ludzi

7 Data: Listopad 20 2007 15:56:50
Temat: Re: Xantia vs Marea
Autor: gizmacz 

glizda wrote:

Użytkownik "Michał"

Fiat kosztowałby około 11.000-14.000

Za sensowny egzemplarz raczej ta górna granica. Też mi się wydawało, że są tanie, dopóki nie obejrzałem z bliska kilku egzemplarzy - większość to padlina. Skończyło się na 2,4JTD HLX od Krzyżaków.

gizmacz

8 Data: Listopad 20 2007 15:31:49
Temat: Re: Xantia vs Marea
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

Sorki źle uzasadniłem... zależy ile jeździsz... ale jak kupisz auto typu Fiat za 18.000 pln to za 6 lat będzie ono warte i tak około 3000 pln.
Płacisz 5000 pln rocznie na utratę wartości, dodatkowo gdybyś trzymał tą kasę w banku miałbyś od niej zysk.

Chyba sam się gubisz w tych bzdurach, które wypisujesz.


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

9 Data: Listopad 20 2007 16:27:00
Temat: Re: Xantia vs Marea
Autor: Scyzoryk 


Sorki źle uzasadniłem... zależy ile jeździsz... ale jak kupisz auto typu
 Fiat za 18.000 pln to za 6 lat będzie ono warte i tak około 3000 pln.
Płacisz 5000 pln rocznie na utratę wartości, dodatkowo gdybyś trzymał tą
kasę w banku miałbyś od niej zysk.

po pierwsze to BMW za ta kase bedzie z okolic 92-94r (mowie o 3 kombi bo
takiego oczekuje kolega) I niby że co, mniej na nim straci?? BMW jak wino,
im starsze tym lepsze i drozsze?? Mam zupełnie inne odczucia. Kumpel kupił
za 9tys 2 lata temu e30 w idealnym stanie z końcówki produkcji. Teraz nie
mógł go sprzedać za 3500 mimo że zalożył gaz i do autka nie można sie
doczepic. Do tego wcale nie był mało awaryjny i przez ten czas wpakował w
niego trochę kasy.

Maryśkę kupi za ok 13-15tys w super stanie i wcale duzo nie straci. Mam
zupełnie inne zdanie. Kupowałem siene za 8tys i po 1,5 roku sprzedałem ja za
takie same pieniądze.


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

10 Data: Listopad 20 2007 14:26:53
Temat: Re: Xantia vs Marea
Autor: Rafal 

o Xantii - niewiele wiem. Marea (weekend) - ujeżdzałęm 6 lat, teraz ujeżdza ją
nadal zona, wersja JTD 110KM, rocznik 2001,140 tyś km najechane, u mnie od
nowości

Ze względu na cenę wolałbym Fiata, ale

1) czy jakość materiałów wnętrza jest przyzwoita w porównaniu do
francuzczyzny?

Trudno mi porównać bo nie wiem jak jest w xantii (safrane to raczej trochę inna
liga), jeśłi maryśka po lifingu (2000rok) to jakość materiałów nie jest zła -
tzn u mnie np nic nie trzeszczy, nie jest porysowane, odbarwione czy cuś tam..
deska jest "dwuodcieniowa" - tzn czarno-szara, obłożóna miękkim tworzywem.. nie
jest zła moim zdaniem pod względem jakości, a bardzo estetyczna i ładnie
zaprojektowana. Natomiast zwróc uwagę np na takie elementy jak spasowanie
drzwi.. moja maryśka na pewno nie jest bita (noo zakłądając że nie miała
przygód w fabryce albo transporcie) a imo to drzwi jakby niespasowane-uszczelka
przetarła lakier w kilku miejscach

A wersje sprzed liftingu są faktycznie brzydsze: gorsze plastiki, szarobure,
łatwo rysujące się

2) czy nie będzie dla mnie "szokiem" przesiadka z segmentu E do kompakta?

Pewnie będzie, ale .. to musisz sprawdzic sam.. najlepiej iść do jakiegoś
komisu, znaleźć tam mareę, wsiąść i zobaczyć co i jak .Ale radzę do
tych "poliftingowych"

3) czy Marea nie będzie się sypać, jak jest z jakością Fiatów z przełomu
wieków?

Zależy na co trafisz.. silnik JTD, jeśłi nie katowany, problemów raczej nie
sprawia (choć czasem wymaga regulacji luz zaworów), zdażają się awarie koła
dwumasowego PASOWEGO (nie mylić z kołem dwymasowym ZAMACHOWYM - powszechną
bolączką nowych turbodiesli - które to akurat we fiacie jest dość solidne i
nieczęsto sprawia problemy) - to pasowe to coś koło 200zł

Problem w tych autach to zwieszenie (głownie przód, ale jak ktoś wozi ciężary w
bagażniku to i tył) - wahacze (nowy oryginał z ASO wytrzymuje ok 50-60 tyś,
zamiennik - dobrze jak wytrzyma 20 tyś), koszt oryginału to ok 300zł,
zamiennik - ok 150 zł, łaczniki stabilizatora (70zł oryginał w ASO, wytrzymuje
30-50 tyś, z zamiennikami nie eksperymentowałem), końcówki drążków
kierowniczych (ok 100zł, wytrzymują ok 90-100 tyś) Zaskakujco trwałe jak na
fiata amortyzatory z przodu - kolega kiedyszarzekał się że ma oryginalne mimo
160 tyś przebiegu - nie wierzyłem w to, ale.. u mnie po 140 tyś nic nie
wskazuje na to aby się miały wkrótce skończyć, więc.. te 160 tyś wydają się być
realne (amortyzator jest inny niż w bliźniaczym bravo/brava - bo tam "padają"
na potęgę - po 50-60 tyś)
Zamek tylnej klapy - lubi tam nawłazić brudu i w wyniku tego potrafi
on "stanąc". Podobny problem dotyczy tylnej wycieraczki (a konkretnie jej
trzpienia) - ale obie kwesti naprawia się metodą rozebrania, wyczyszczenia i
porzadnego nasmarowania (koszt to zazwyczaj kilkadziesiąt zł i ..spokój na parę
lat)
No i sosławiony przepływomierz powietrza - padały na potęgę po ok 40-60 tyś,
ale bosh chyba to poprawił bo po zmianie nowy juzchodzi bez problemu
Inych problemów raczej nie ma


Jakie inne za i przeciw co do powyższych ?

za mareą - na pewno silnik JTD, i to że tania w sumie w utrzymaniu. Nie jest
może 100% niezawodna, ale po pierwsze nic poważnego tam nie pada 9bardzo zadko
te auta lądują na lawecie, moja nigdy), a jak już coś, to raczej pierdoła, coś
nie wymagającego natychmiastowej interwencji srwisu

Jak wygląda dynamika tych autek?

dla marei-jak będzies nią jeździł dynamicznie i komp "nauczy się" takiego stylu
jazdy, to .. mało co spod świateł sobie z tobą poradzi. Wyprzedzanie też jest
przyjemne (silnik zbiera się naprawdę fajnie, nie czuć za bardzo turbodziury).




--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

11 Data: Listopad 20 2007 15:43:41
Temat: Re: Xantia vs Marea
Autor: Danny 

Dnia 20 Nov 2007 15:26:53 +0100, Rafal napisał(a):

Natomiast zwróc uwagę np na takie elementy jak spasowanie
drzwi.. moja maryśka na pewno nie jest bita (noo zakłądając że nie miała
przygód w fabryce albo transporcie) a imo to drzwi jakby niespasowane-uszczelka
przetarła lakier w kilku miejscach

AFAIK to nie jest wynik złego pasowania drzwi, tylko TTTM - uszczelki
zrobili z twardniejącej po czasie gumy i efekt bywa widoczny. Pomaga
naklejenie na progi bezbarwnej folii (lub np. czarnej)

--
Pozdrawiam
Daniel
Brava 80 SX P.M.S./BBM Klub Edition
Cobra 19DX IV + Sirtel Gamma

12 Data: Listopad 20 2007 15:58:44
Temat: Re: Xantia vs Marea
Autor: glizda 


Użytkownik "Rafal"  napisał

o Xantii - niewiele wiem. Marea (weekend) - ujeżdzałęm 6 lat, teraz ujeżdza

nadal zona, wersja JTD 110KM, rocznik 2001,140 tyś km najechane, u mnie od
(...)

dziękuję za cenną wypowiedź.

13 Data: Listopad 20 2007 20:06:58
Temat: Re: Xantia vs Marea
Autor: PeJot - Krk 

Użytkownik "Rafal"  napisał w wiadomości

o Xantii - niewiele wiem. Marea (weekend) - ujeżdzałęm 6 lat, teraz ujeżdza ją
nadal zona, wersja JTD 110KM, rocznik 2001,140 tyś km najechane, u mnie od
nowości
[...]
zaprojektowana. Natomiast zwróc uwagę np na takie elementy jak spasowanie
drzwi.. moja maryśka na pewno nie jest bita (noo zakłądając że nie miała
przygód w fabryce albo transporcie) a imo to drzwi jakby niespasowane-uszczelka
przetarła lakier w kilku miejscach
[...]
Problem w tych autach to zwieszenie (głownie przód, ale jak ktoś wozi ciężary w
bagażniku to i tył) - wahacze (nowy oryginał z ASO wytrzymuje ok 50-60 tyś,
zamiennik - dobrze jak wytrzyma 20 tyś), koszt oryginału to ok 300zł,
zamiennik - ok 150 zł, łaczniki stabilizatora (70zł oryginał w ASO, wytrzymuje
30-50 tyś, z zamiennikami nie eksperymentowałem), końcówki drążków
kierowniczych (ok 100zł, wytrzymują ok 90-100 tyś) Zaskakujco trwałe jak na
fiata amortyzatory z przodu - kolega kiedyszarzekał się że ma oryginalne mimo
160 tyś przebiegu - nie wierzyłem w to, ale.. u mnie po 140 tyś nic nie
wskazuje na to aby się miały wkrótce skończyć, więc.. te 160 tyś wydają się być
realne (amortyzator jest inny niż w bliźniaczym bravo/brava - bo tam "padają"
na potęgę - po 50-60 tyś)
Zamek tylnej klapy - lubi tam nawłazić brudu i w wyniku tego potrafi
on "stanąc". Podobny problem dotyczy tylnej wycieraczki (a konkretnie jej
trzpienia) - ale obie kwesti naprawia się metodą rozebrania, wyczyszczenia i
porzadnego nasmarowania (koszt to zazwyczaj kilkadziesiąt zł i ..spokój na parę
lat)
[...]

A u Fiata od lat to samo, jakbym czytał o moim byłym Tipo'95r :D
Po 2-3 latach można napisać doktorat o mechanice zawieszenia i zepsutych
drobiazgach wyposażenia a po kilku latach auto sprzedaje się za połowę tego
co się za nie dało ...

Suma sumarum naprawdę lepiej jest kupić Hondę/Toyotę i cieszyć się życiem
zamiast mieć problemy z autem i zawracanie głowy + strata czasu.


pozdro

PeJot

Civic 3D 1.4iS'97

14 Data: Listopad 20 2007 22:10:45
Temat: Re: Xantia vs Marea
Autor: Rafal 

 

A u Fiata od lat to samo, jakbym czytał o moim byłym Tipo'95r :D
Po 2-3 latach można napisać doktorat o mechanice zawieszenia i zepsutych
drobiazgach wyposażenia a po kilku latach auto sprzedaje się za połowę tego
co się za nie dało ...

noo ale.. póki co nie sprzedaję więc..co mnie obchodzi utrata wartości.. no
chyba że w kontekscie ubezpieczenia - tańsze jest :D
 
Suma sumarum naprawdę lepiej jest kupić Hondę/Toyotę i cieszyć się życiem
zamiast mieć problemy z autem i zawracanie głowy + strata czasu.

Teza może i prawdziwa ale dla auta nowego, gdy siw wie co się ma. Zapewnia cię
że o wiele łatwiej kupić zajechaną toyotę czy hondę niż fiata (zwłaszcza że dla
konkretnej ceny fiat będzie sporo młodszy) tyle że.. fiata doprowadzisz do
porządku relatywnie niewielki kosztem, a z taka "wtopioną" hondą czy toyotą to z
torbami można pójść... Ale fakt że pierdoły w fiacie potrafiły uprzykszać życie
"od zawsze" ale też i do poważnych awarii tam raczej nie dochodzi.. A począwszy
od Pandy ewidentnie widać poprawę jakości (Panda to nawet w rakingu TUV 3-latków
jest zdaje się w pierwszej 10-tce), croma też mi się jakoś psuć nie chce mimo
dośc poważnego stopnia zaawansowania i ukomplikowania auta jeśli chodzi o
elektronikę (a elektronika to był problem fiata o zawsze)

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

15 Data: Listopad 20 2007 14:32:00
Temat: Re: Xantia vs Marea
Autor: hamberg 

bagażniku to i tył) - wahacze (nowy oryginał z ASO wytrzymuje ok 50-60 tyś,
zamiennik - dobrze jak wytrzyma 20 tyś), koszt oryginału to ok 300zł,

moge to odniesc troche do tipo bo zawiecha jest prawie identyczna - u
mnie po wroclawiu zamiennik wytrzymuje 30kkm. W trasie pewnie bym
50kkm przehulał
na zamienniku

zamiennik - ok 150 zł, łaczniki stabilizatora (70zł oryginał w ASO, wytrzymuje
30-50 tyś, z zamiennikami nie eksperymentowałem),

odkad mam to nie wymienialem lacznikow  - bedzie juz jakies 350kkm

fiata amortyzatory z przodu - kolega kiedyszarzekał się że ma oryginalne mimo
160 tyś przebiegu - nie wierzyłem w to, ale.. u mnie po 140 tyś nic nie
wskazuje na to aby się miały wkrótce skończyć, więc.. te 160 tyś wydają się być
realne (amortyzator jest inny niż w bliźniaczym bravo/brava - bo tam "padają"
na potęgę - po 50-60 tyś)

w bravie nie potwierdzam - 100kkm i nic. w tipo przejechalem chyba ze
180kkm - w tym 50kkm glownie po wroclawiu gdy jeden wyciekl i w koncu
oba wymienilem

16 Data: Listopad 20 2007 16:14:11
Temat: Re: Xantia vs Marea
Autor: glizda 


Użytkownik "glizda" napisał

Mam póki co dwóch faworytów.
Xantia II 2.0 HDI i Fiat Marea Weekend 1.9 JTD - roczniki 1999 - 2001.

I jeszcze może ktoś się orientuje, czy każda Xantia II Exclusive jest
"hydroactive" oraz czy tak często w nich spotykane tzw "webasto" było
montowane fabrycznie?

17 Data: Listopad 20 2007 17:00:58
Temat: Re: Xantia vs Marea
Autor: AL 

glizda pisze:

Użytkownik "glizda" napisał

Mam póki co dwóch faworytów.
Xantia II 2.0 HDI i Fiat Marea Weekend 1.9 JTD - roczniki 1999 - 2001.

I jeszcze może ktoś się orientuje, czy każda Xantia II Exclusive jest "hydroactive"

hydractive (bez o !!!)

oraz czy tak często w nich spotykane tzw "webasto" było montowane fabrycznie?
w wersjach skandynawskich pewno spotkasz - jak rowniez spryskiwacze na reflektorki i dupogrzeje


--
pozdr
Adam (AL)
TG

18 Data: Listopad 20 2007 19:42:46
Temat: Re: Xantia vs Marea
Autor: AL 

AL pisze:

glizda pisze:
Użytkownik "glizda" napisał

Mam póki co dwóch faworytów.
Xantia II 2.0 HDI i Fiat Marea Weekend 1.9 JTD - roczniki 1999 - 2001.

I jeszcze może ktoś się orientuje, czy każda Xantia II Exclusive jest "hydroactive"

hydractive (bez o !!!)

tu wiecej:
http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/wiwimod/index.php?page=HA%20III





--
pozdr
Adam (AL)
TG

19 Data: Listopad 20 2007 16:32:56
Temat: Re: Xantia vs Marea
Autor: Scyzoryk 


<ciach>

mam w rodzinie Maryśkę  Weekend 1,6 z 97r. Od kilku lat sprawuje się bardzo
dobrze. Oprócz trzeszczących plastików (podobno poprawili to po FL) nie ma
do czego sie doczepić. Nie psuje się a jezdzi dużo. Bardzo pakowny bagaznik
i wygodne fotele (nie spotkałem wygodniejszych w innym kompakcie) Rozpadają
się klamki (jak bedziesz kupowal to wybierz wersje z lakierowanymi a nie
gumowymi ;), pada podświetlanie deski rozdzielczej. Poza tym odczucia bardzo
pozytywne.


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

20 Data: Listopad 20 2007 17:05:58
Temat: Re: Xantia vs Marea
Autor: AL 

Scyzoryk pisze:

<ciach>

mam w rodzinie Maryśkę  Weekend 1,6 z 97r. Od kilku lat sprawuje się bardzo dobrze. Oprócz trzeszczących plastików (podobno poprawili to po FL) nie ma do czego sie doczepić. Nie psuje się a jezdzi dużo. Bardzo pakowny bagaznik i wygodne fotele (nie spotkałem wygodniejszych w innym kompakcie) Rozpadają się klamki (jak bedziesz kupowal to wybierz wersje z lakierowanymi a nie gumowymi ;), pada podświetlanie deski rozdzielczej. Poza tym odczucia bardzo pozytywne.


ale oba autka nie sa kompaktami (C)- tylko tzw klasa 'D'.
Czy przypadkiem Marea nie bazuje na plycie podlogowej kompakta (Brava) -
cos kiedys mi sie obilo, ze w swojej klasie (D) ma najmniejszy rozstaw
kolek czy dleglosc kol w osi.

Z tych dwoch wolalbym Xantie (bardziej mi sie podoba - to na wyglad,
oraz ma zawieszenie jakiego nie ma i nie mial fiat ;)

--
pozdr
Adam (AL)
TG

21 Data: Listopad 20 2007 17:10:18
Temat: Re: Xantia vs Marea
Autor: glizda 


Użytkownik "AL"  napisał

ale oba autka nie sa kompaktami (C)- tylko tzw klasa 'D'.
Czy przypadkiem Marea nie bazuje na plycie podlogowej kompakta (Brava) -
cos kiedys mi sie obilo, ze w swojej klasie (D) ma najmniejszy rozstaw
kolek czy dleglosc kol w osi.

Marea to przecież Brava kombi/sedan i IMHO jest 100%-owym kompaktem, choć
sporym.
Xantia zaś to niewątpliwie segment D.

Z tych dwoch wolalbym Xantie (bardziej mi sie podoba - to na wyglad,
oraz ma zawieszenie jakiego nie ma i nie mial fiat ;)

Ja też wolałbym Xantię, ale jest droższa. Choć kolega Gizmacz zasiał we mnie
ziarno wątpliwości czy rzeczywiście aż tak bardzo droższa niż Marea.

22 Data: Listopad 20 2007 22:57:13
Temat: Re: Xantia vs Marea
Autor: gizmacz 

glizda wrote:

Ja też wolałbym Xantię, ale jest droższa. Choć kolega Gizmacz zasiał we mnie ziarno wątpliwości czy rzeczywiście aż tak bardzo droższa niż Marea.

To teraz sprawdź, ile będzie kosztowała Xantia, którą będziesz zdecydowany kupić. Obstawiam, że ok. 20% więcej niż wrażenie, które masz teraz (po przejrzeniu ogłoszeń). I porównaj wyposażenie (jeśli to dla Ciebie istotne).

gizmacz

23 Data: Listopad 20 2007 16:12:43
Temat: Re: Xantia vs Marea
Autor: Rafal 


ale oba autka nie sa kompaktami (C)- tylko tzw klasa 'D'.
Czy przypadkiem Marea nie bazuje na plycie podlogowej kompakta (Brava) -
cos kiedys mi sie obilo, ze w swojej klasie (D) ma najmniejszy rozstaw
kolek czy dleglosc kol w osi.

Z tych dwoch wolalbym Xantie (bardziej mi sie podoba - to na wyglad,
oraz ma zawieszenie jakiego nie ma i nie mial fiat ;

Xantia to chyba fkatycznie jest segment klasy sredniej (D), ale marea to
klasyczny compact (segment C), choć spory zewnętrznie to w środku to jest auto
compactove 9podobna historia jak z Octavią - niektórzy twierdząże to auto klasy
średniej, a w rzeczywistosci to tez tylko compact)
A co do płyty podłogowej - istotnie, marea bazuje na Bravo/Brava, ale ma ją
nieco zmienioną: dłuższe wahacze przednie, inny amortyzator, inaczej ustawiona
wogóle kolumna amortyzatora, łaczniki stabilizatora (których brak w bravo/brava)


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

24 Data: Listopad 20 2007 14:26:32
Temat: Re: Xantia vs Marea
Autor: hamberg 

compactove 9podobna historia jak z Octavią - niektórzy twierdząże to auto klasy
średniej, a w rzeczywistosci to tez tylko compact)

tylke ze w przeciwienstwie do octavii marea jest naprawde duzym autem

wogóle kolumna amortyzatora, łaczniki stabilizatora (których brak w bravo/brava)

jestes pewny? w bardzo dobrze znanej mi bravie lazcniki sie
znajduja...

25 Data: Listopad 20 2007 17:33:04
Temat: Re: Xantia vs Marea
Autor: Scyzoryk 


Z tych dwoch wolalbym Xantie (bardziej mi sie podoba - to na wyglad,
oraz ma zawieszenie jakiego nie ma i nie mial fiat ;)


moze byc to plus a moze byc udreka :) Nie ma co dyskutowac, Xantia bedzie
duzo bardziej komfortowa jesli chodzi o zawieszenie natomiast kupno hydro
bez znawcy tematu to spore ryzyko. Mozna niezle wtopic. Do czasu jak jest
sprawne i szczelne to rewelacja. Jak zaczyna sie sypac to koszty sa spore.




--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

26 Data: Listopad 21 2007 16:37:45
Temat: Re: Xantia vs Marea
Autor: lux 

a ile pali?
jes możliwość zejścia do 7 l/100 przy spokojnej jeździe w większości na
trasie?


--
lux

27 Data: Listopad 20 2007 16:44:45
Temat: Re: Xantia vs Marea
Autor: rydzo 

Po ciezkich przemysleniach, w pocie czola glizda napisal:

Xantia II 2.0 HDI i Fiat Marea Weekend 1.9 JTD - roczniki 1999 - 2001.

o marysi pisalem duzo, poszukaj - jezdze 1.6 LPG i jestem zadowolony

Xantia tez sie interesowalem
Ogolnie z tego co czytalem i o Mery i o Xantii to maja oba rewelacyjny
stosunek
cena/jakosc/koszt eksploatacji.

z tego tez powodu sa lubiane przez taksiarzy. Uwazaj przy ogledzinach, zeby
nie trafic na zajechany egzemplarz a mysle ze nie bedziesz mial problemu.

tak btw Xantia imho troche wieksza, ale na miejsce w marysi nie mozna
narzekac...

(kiedys w srodku zmiescilem 2 osoby, bagaze i 5 (sic!) rowerow gorskich...

--
POzdrawiAM
rydzo

Fiat Marea Weekend 1.6 SX PMS edition
BRC Sequent 24
Uniden 510 xl

28 Data: Listopad 20 2007 16:49:54
Temat: Re: Xantia vs Marea
Autor: glizda 


Użytkownik "rydzo"

Ogolnie z tego co czytalem i o Mery i o Xantii to maja oba rewelacyjny
stosunek
cena/jakosc/koszt eksploatacji.

Stąd też mój wybór ;)
Poza tym odnosze wrażenie, że średnie ceny Marea Weekend są nawet nieco
niższe niż Bravy.

tak btw Xantia imho troche wieksza, ale na miejsce w marysi nie mozna
narzekac...

(kiedys w srodku zmiescilem 2 osoby, bagaze i 5 (sic!) rowerow gorskich...

Xantia jest z wyższego segmentu więc na pewno sporo większa, w Bravie
jechałem dawno temu, ale rzeczywiście pamiętam, że wnętrze miała obszerne.

29 Data: Listopad 20 2007 18:17:00
Temat: Re: Xantia vs Marea
Autor: Greg 

Miałem Xantię z '94 kiedyś. Super komfortowe zawieszenie. I to była główna zaleta. Kolejna to błyskawiczne ogrzewanie wnętrza. Dosłownie po minucie jazdy było ciepło. W żadnym innym samochodzie tak dobrze nie było a jeździłem różnymi: Toyotą, Volvo itp. Pakowny bagażnik - ogólnie bardzo poręczny i fajny samochód. To był staroć a nic w środku nie trzeszczało i żadne tam duperelki się nie psuły. Jednak samochód był dosyć awaryjny i w końcu się go pozbyłem (no i nie miał gazu). Przy czym to nie zawieszenie sprawiało problemy.

Podsumowując - jeśli wybierasz fiat albo Xantia - zdecydowanie Xantia.

--
Pozdrawiam,
Greg

30 Data: Listopad 20 2007 23:00:58
Temat: Re: Xantia vs Marea
Autor: gizmacz 

Greg wrote:

 To był staroć a nic w środku nie
trzeszczało i żadne tam duperelki się nie psuły. Jednak samochód był dosyć awaryjny i w końcu się go pozbyłem (no i nie miał gazu).

Podsumowując - jeśli wybierasz fiat albo Xantia - zdecydowanie Xantia.

Urocze. Nie psuł się, ale był awaryjny.
Dlatego zdecydowanie warto go kupić.

gizmacz

31 Data: Listopad 21 2007 11:47:32
Temat: Re: Xantia vs Marea
Autor: Greg 

Urocze. Nie psuł się, ale był awaryjny.
Dlatego zdecydowanie warto go kupić.

Duperelki się nie psuły, natomiast parę poważniejszych rzeczy się sypnęło niestety. Tyle, że ja miałem już dosyć zajechany egzemplarz. Jakiś nowszy i zadbany bym jednak polecił. No i tyle.

--
Pozdrawiam,
Greg

32 Data: Listopad 21 2007 11:58:28
Temat: Re: Xantia vs Marea
Autor: glizda 


Użytkownik "Greg"  napisał

Urocze. Nie psuł się, ale był awaryjny.
Dlatego zdecydowanie warto go kupić.

Duperelki się nie psuły, natomiast parę poważniejszych rzeczy się sypnęło
niestety. Tyle, że ja miałem już dosyć zajechany egzemplarz. Jakiś nowszy
i zadbany bym jednak polecił. No i tyle.

Mógłbyś streścić co się działo?
Generalnie z autami francuskimi miałem sporo do czynienia i mam o nich dobre
zdanie.
Ty miałes Xantię z początków produkcji ja chcę nabyć taką z końca, to też
może być korzystniejsze, raz cena, dwa brak błędów "młodego" wieku.
Co do Hydro, to miałem BX-a (też zkońca produkcji bo 1992) i spisywał się
rewelacyjnie, poza tym znam dobry warsztat.

33 Data: Listopad 21 2007 17:48:21
Temat: Re: Xantia vs Marea
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

glizda pisze:

Generalnie z autami francuskimi miałem sporo do czynienia i mam o nich dobre zdanie.
I jeszcze się zastanawiasz?
Ty miałes Xantię z początków produkcji ja chcę nabyć taką z końca, to też może być korzystniejsze, raz cena, dwa brak błędów "młodego" wieku.
To kwestia zadbanego/zaniedbanego konkretnego egzemplarza. Jak miałeś do czynienia to wiesz, że błędy w obsłudze niszczą portfel szczególnie w Xantii.
Co do Hydro, to miałem BX-a (też zkońca produkcji bo 1992) i spisywał się rewelacyjnie, poza tym znam dobry warsztat.
A w przypadku Hydro - to podstawa :) - nie masz dobrych rad "Jak opada to się zaciąga ręczny"
Mechanik po otwarciu maki też nie stwierdzi "O K.... ile tutaj przewodów".

--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl
              zabawki, które Twoje dziecko pokocha

34 Data: Listopad 21 2007 12:48:04
Temat: Re: Xantia vs Marea
Autor: Hektor 

Użytkownik "Greg"  napisał

Duperelki się nie psuły, natomiast parę poważniejszych rzeczy się sypnęło
niestety.

Bezawaryjne duperelki to podstawa, potrafia zachwycic kazdego wlasciciela.
Grubsze awarie to normalna rzecz i nie warto sie na ich temat nawet
rozpisywac.

ZK

Xantia vs Marea



Grupy dyskusyjne