Grupy dyskusyjne   »   Youngtimer

Youngtimer



1 Data: Czerwiec 08 2011 14:46:03
Temat: Youngtimer
Autor: Przemeq 

Witam grono ekspertów
Zagadka :
Samochód renault 5 silnik C1E , klasyczny gaźnik i zapłon na cewce typu
cylinder z modułem zapłonowym z przerywaczem w aparacie zapłonowym.
Wymienione kable świece, przerywacz, cewka, moduł . gaźnik wyczyszczony
wyregulowany.
Objawy auto pod obciążeniem przerywa kicha  wystarczy na biegu jałowym
włączyc światła + ogrzewanie tylnej szyby + wentylator i w miare zwiększania
obciążenia silnik zaczyna przerywać na drodze kangurzyć
Domyślam sie że wszyscy napisza wywal to na szrot i kup sobie samochód ,
uprzedzam że jest to auto drugie w rodzinie a nie długo trzecie i czekam aby
dać mu tablice żółte. Wśród fachowców jak kompa i interfejsu brak to oni nic
nie wiedzą tacy teraz mechanicy.

Przemeq



2 Data: Czerwiec 08 2011 14:53:47
Temat: Re: Youngtimer
Autor: WOJO 

Zagadka :
Samochód renault 5 silnik C1E , klasyczny gaźnik i zapłon na cewce typu cylinder z modułem zapłonowym z przerywaczem w aparacie zapłonowym.
Wymienione kable świece, przerywacz, cewka, moduł . gaźnik wyczyszczony wyregulowany.
Objawy auto pod obciążeniem przerywa kicha  wystarczy na biegu jałowym włączyc światła + ogrzewanie tylnej szyby + wentylator i w miare zwiększania obciążenia silnik zaczyna przerywać na drodze kangurzyć
Domyślam sie że wszyscy napisza wywal to na szrot i kup sobie samochód , uprzedzam że jest to auto drugie w rodzinie a nie długo trzecie i czekam aby dać mu tablice żółte. Wśród fachowców jak kompa i interfejsu brak to oni nic nie wiedzą tacy teraz mechanicy.

Zgadywać możemy długo i namiętnie. Sprawdziłbym w pierwszej kolejności masę z akumulatora oraz z prądnicy/alternatora (nie wiem co tam występuje).
Pozdrawiam !
WOJO

3 Data: Czerwiec 08 2011 14:57:13
Temat: Re: Youngtimer
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Przemeq"  napisał w wiadomości

Witam grono ekspertów
Zagadka :
Samochód renault 5 silnik C1E , klasyczny gaźnik i zapłon na cewce typu cylinder z modułem zapłonowym z przerywaczem w aparacie zapłonowym.
Wymienione kable świece, przerywacz, cewka, moduł . gaźnik wyczyszczony wyregulowany.


A regler/akumulator/masa?


Objawy auto pod obciążeniem przerywa kicha  wystarczy na biegu jałowym włączyc światła + ogrzewanie tylnej szyby + wentylator i w miare zwiększania obciążenia silnik zaczyna przerywać na drodze kangurzyć

Skoro mniejszy prąd ma tu decydujące znaczenie, to przyczyna jest jasna.
Problem w tym jak ją usunąć.


Domyślam sie że wszyscy napisza wywal to na szrot i kup sobie samochód ,

Nieprawda, niektórzy podzielają Twój punkt widzenia.


uprzedzam że jest to auto drugie w rodzinie a nie długo trzecie i czekam aby dać mu tablice żółte.

A po co?
Pytałem już o to na grupie, myśląc o moim youngtimerze, wyszło że bez sensu jeśli czasem jeździsz.

4 Data: Czerwiec 08 2011 19:14:29
Temat: Re: Youngtimer
Autor: Przemeq 

Jest tam alternator magneti marelli z regulatorem w alternatorze tak że myślę że faktycznie do sprawdzenia masa.

Przemeq

5 Data: Czerwiec 08 2011 22:24:04
Temat: Re: Youngtimer
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Przemeq"  napisał w wiadomości

Jest tam alternator magneti marelli z regulatorem w alternatorze tak że myślę że faktycznie do sprawdzenia masa.

No i ten rzeczony alternator.

6 Data: Czerwiec 08 2011 19:37:22
Temat: Re: Youngtimer
Autor: p0li 

O->Dnia 2011-06-08 14:46:03 niejaki Przemeq napisał:

Objawy auto pod obciążeniem przerywa kicha  wystarczy na biegu jałowym
włączyc światła + ogrzewanie tylnej szyby + wentylator i w miare zwiększania
obciążenia silnik zaczyna przerywać na drodze kangurzyć

sprawdź kondensator przy przerywaczu o ile takie coś ma :)

--
P0zdrawiam
p0li
hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki

7 Data: Czerwiec 08 2011 21:42:34
Temat: Re: Youngtimer
Autor: ..:maniek:.. 

mamy w rodzinie ten sam silnik C1E (cleon) :-)
w tym silniku montowany byl modul o nazwie Cartier (taka aluminiowa puszka
wielkosci pudelka zapalek, wtyczka kwadratowa 4 pinowa, u mnie zamontowany
na grodzi silnika) dla poprawy pracy przerywacza (cos jak uklad
tyrystorowy), jesli masz ten modul to go odlacz - moglo sie zdarzyc ze w nim
sie cos uwalilo.
sprawdz tez czy aby napewno na przerywaczu masz podkladki izolacyjne na osce
mloteczka (mloteczek i kowadelko powinny byc dobrze odizolowane).
w samym aparacie zaplonowym masz mechanizm wstepnego napiecia cisnieniowego
regulatora wyprzedzenia zaplonu - taka a`la zebatka z tego co pamietam i
kilka wariantow ustawien - z czasem sprezyna sie zuzywa i trzeba dolozyc jej
1 lub 2 zabki.
sprawdz tez wezyk od podcisnieniowego regulatora wyprzedzenia zaplonu!
no i na koniec ustaw dobrze zaplon stroboskopem- ma byc 8st przed GMP ale
przy odlaczonym wezyku podcisnienia reg.wyprz.zaplonu!!!

--
_______________________________
pozdrawienia ..:Maniek:.. gg:841630
American dream 3,5V6 + 3,8V6=7300ccm w garazu :-)

Youngtimer



Grupy dyskusyjne