Grupy dyskusyjne   »   Z cyklu: co wybrać

Z cyklu: co wybrać



1 Data: Luty 07 2008 10:48:41
Temat: Z cyklu: co wybrać
Autor: mcgregor 

Witajcie.
Chciałbym uzyskać poradę co wybrać:
1. Honda Civic 1998 r. silnik 1,4 do 1,6
2. Ford Focus 1998 r. silnik j.w.
3. Seat Cordoba 1999-2000 silnik j.w.
Wszystkie silniki benzynowe, który z nich najodpowiedniejszy do danego auta.
Którą budę wybrać (kombi, sedan czy hatchback) ?
Proszę o konstruktywną poradę.
Pozdrawiam



2 Data: Luty 07 2008 10:54:10
Temat: Re: Z cyklu: co wybrać
Autor: *piotr'ek* 

Którą budę wybrać (kombi, sedan czy hatchback) ?

A którą chcesz!!! Jeden potrzebuje cabrio, a drugi kombi!!!

--
*piotr'ek*
Jedyne niezależne Forum Renault Laguny
w polskim Internecie: www.renaultlaguna.com.pl

3 Data: Luty 07 2008 11:05:05
Temat: Re: Z cyklu: co wybrać
Autor: mcgregor 


Użytkownik "*piotr'ek*"  napisał w wiadomości

Którą budę wybrać (kombi, sedan czy hatchback) ?

A którą chcesz!!! Jeden potrzebuje cabrio, a drugi kombi!!!

Chodziło mi o samochód rodzinny (na pewno nie cabrio).

4 Data: Luty 07 2008 11:07:56
Temat: Re: Z cyklu: co wybrać
Autor: *piotr'ek* 

Chodziło mi o samochód rodzinny (na pewno nie cabrio).

Wiadomo, że sedany i kombiaki zwykle mają największe kufry. Z drugiej strony hatchbacki są najzgrabniejsze... wybieraj :-)

--
*piotr'ek*
Jedyne niezależne Forum Renault Laguny
w polskim Internecie: www.renaultlaguna.com.pl

5 Data: Luty 07 2008 17:38:34
Temat: Re: Z cyklu: co wybrać
Autor: Robert Steward 

*piotr'ek* napisał(a):

Chodziło mi o samochód rodzinny (na pewno nie cabrio).

Wiadomo, że sedany i kombiaki zwykle mają największe kufry. Z drugiej strony hatchbacki są najzgrabniejsze... wybieraj :-)

jak dla mnie hatchback w zółtym lub czarnym kolorze
koniecznie z automatyczną skrzynią biegów :)

pozdr, r


--
Jeszcze ze mną nie najgorzej: co prawda już nie wierzę, że przyjdzie św. Mikołaj,
ale ciągle mam nadzieję, że przyjdzie Królewna Śnieżka

6 Data: Luty 07 2008 19:13:27
Temat: Re: Z cyklu: co wybrać
Autor: *piotr'ek* 

jak dla mnie hatchback w zółtym lub czarnym kolorze
koniecznie z automatyczną skrzynią biegów :)

Szyberdachem, spoilerem i nalepką remus :-)))

--
*piotr'ek*
Jedyne niezależne Forum Renault Laguny
w polskim Internecie: www.renaultlaguna.com.pl

7 Data: Luty 07 2008 11:12:13
Temat: Re: Z cyklu: co wybrać
Autor: Grejon 

mcgregor pisze:

Witajcie.
Chciałbym uzyskać poradę co wybrać:
1. Honda Civic 1998 r. silnik 1,4 do 1,6
2. Ford Focus 1998 r. silnik j.w.

Do tego silnik minimum 1.6.

3. Seat Cordoba 1999-2000 silnik j.w.

Czemu nie Toledo/Leon? Cordoba to Ibiza z bagażnikiem...

Którą budę wybrać (kombi, sedan czy hatchback) ?

Kombi, jeśli zależy ci na dużym i funkcjonalnym bagażniku.

Proszę o konstruktywną poradę.
Pozdrawiam

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)
http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych

8 Data: Luty 07 2008 12:09:19
Temat: Re: Z cyklu: co wybrać
Autor: SET 


Użytkownik "Grejon"  napisał w wiadomości

mcgregor pisze:
> Witajcie.
> Chciałbym uzyskać poradę co wybrać:
> 1. Honda Civic 1998 r. silnik 1,4 do 1,6
> 2. Ford Focus 1998 r. silnik j.w.

Do tego silnik minimum 1.6.


A niby dlaczego? Jakies legendy ostatnio krążą. Śmigam z kumplem do pracy
codziennnie 60km w jedną stronę Focusem Combi 1.4 i jakoś muła nie czuję.
Prędkość przelotowa 130 nie jest problemem

9 Data: Luty 07 2008 12:23:22
Temat: Re: Z cyklu: co wybrać
Autor: Roki 

A niby dlaczego? Jakies legendy ostatnio krążą. Śmigam z kumplem do pracy
codziennnie 60km w jedną stronę Focusem Combi 1.4 i jakoś muła nie czuję.
Prędkość przelotowa 130 nie jest problemem

Z reguły jest tak, że im silnik mniejszy (przy w miarę dużym aucie) to żeby
jakoś to jeździło trzeba go cisnąć. Natomiast jak jest większy
silnik/mocniejszy to wystarczy spokojna jazda, żeby uzyskaćte same osiągi.
Przekłada się to na komfort/hałas/spalanie.

10 Data: Luty 07 2008 12:18:08
Temat: Re: Z cyklu: co wybrać
Autor: SET 


Użytkownik "Roki"  napisał w wiadomości

> A niby dlaczego? Jakies legendy ostatnio krążą. Śmigam z kumplem do
pracy
> codziennnie 60km w jedną stronę Focusem Combi 1.4 i jakoś muła nie
czuję.
> Prędkość przelotowa 130 nie jest problemem

Z reguły jest tak, że im silnik mniejszy (przy w miarę dużym aucie) to
żeby
jakoś to jeździło trzeba go cisnąć. Natomiast jak jest większy
silnik/mocniejszy to wystarczy spokojna jazda, żeby uzyskaćte same osiągi.
Przekłada się to na komfort/hałas/spalanie.

Spalanie do 8l średnie :)

11 Data: Luty 07 2008 12:55:42
Temat: Re: Z cyklu: co wybrać
Autor: Roki 

Spalanie do 8l średnie :)

Średnie w trasie w mieście czy pół na pół? To wcale nie jest jakiś super
wynik. To samo auto z silnikiem 1.6 czy większym napewno nie spaliłoby dużo
więcej (o ile w ogóle spaliło by więcej). A moc przydaje się chociażby przy
wyprzedzaniu. Ja mam w Scorpio 120KM a auto waży ~1400kg - i nie powiem jak
jechałem nad morze, większość dróg jednopasmowych to chciałbym ze 30KM
więcej aby sprawnie wyprzedzać ciurki po dwa tiry. 75KM w aucie ważącym
1200-1300kg nie da dobrego przyspieszania.

12 Data: Luty 07 2008 12:29:54
Temat: Re: Z cyklu: co wybrać
Autor: Grejon 

SET pisze:

A niby dlaczego? Jakies legendy ostatnio krążą. Śmigam z kumplem do pracy
codziennnie 60km w jedną stronę Focusem Combi 1.4 i jakoś muła nie czuję.
Prędkość przelotowa 130 nie jest problemem

A z którego roku to kombi 1.4? Człowiek pyta o auto z początku produkcji kiedy silniki 1.4 miały 75 KM. IMO za mało na takie auto...

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)
http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych

13 Data: Luty 07 2008 12:32:50
Temat: Re: Z cyklu: co wybrać
Autor: SET 


Użytkownik "Grejon"  napisał w wiadomości

SET pisze:

> A niby dlaczego? Jakies legendy ostatnio krążą. Śmigam z kumplem do
pracy
> codziennnie 60km w jedną stronę Focusem Combi 1.4 i jakoś muła nie
czuję.
> Prędkość przelotowa 130 nie jest problemem

A z którego roku to kombi 1.4? Człowiek pyta o auto z początku produkcji
kiedy silniki 1.4 miały 75 KM. IMO za mało na takie auto...

--

Z 2002r. Fakt, że może to wpływać na jakość jazdy. Nie wiem ile jest w nim
koników.

14 Data: Luty 07 2008 13:16:22
Temat: Re: Z cyklu: co wybrać
Autor: Gabriel'Varius' 

Użytkownik Grejon napisał:

SET pisze:

A niby dlaczego? Jakies legendy ostatnio krążą. Śmigam z kumplem do pracy
codziennnie 60km w jedną stronę Focusem Combi 1.4 i jakoś muła nie czuję.
Prędkość przelotowa 130 nie jest problemem


A z którego roku to kombi 1.4? Człowiek pyta o auto z początku produkcji kiedy silniki 1.4 miały 75 KM. IMO za mało na takie auto...
75 kucy to nawet jest zbyt malo na moja Thalie 1,4 a jest to auto wielkosci clio i nie jest to kombi klasy kompaktowej. Zazwyczaj jezdze w 2 osoby, zreszta od ponad pol roku jezdze duzo sotrozniej poniewaz spodziewamy sie potomka wiec brak dynamiki mi nie przeszkadza :-) W miescie silnik jest wystarczy ale w trasie owszem pojedziesz i 160 czy ciut wiecej licznikowo ale o komforcie czy elastycznosci zapomnij, zwlaszcza przy wyprzedzaniu kolumny TIRow na S1. Na takie auto to 100 kucy jest optymalne zwlaszcza jak posiada klime.
pozdrawiam

--
            <-- - http://www.varius.jawnet.pl -- ->
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
       Oskar Wilde

15 Data: Luty 07 2008 04:07:31
Temat: Re: Z cyklu: co wybrać
Autor: wofek_ 

On Feb 7, 11:09 am, "SET"  wrote:

Użytkownik "Grejon"  napisał w

> mcgregor pisze:
> > Witajcie.
> > Chciałbym uzyskać poradę co wybrać:
> > 1. Honda Civic 1998 r. silnik 1,4 do 1,6
> > 2. Ford Focus 1998 r. silnik j.w.

> Do tego silnik minimum 1.6.

A niby dlaczego? Jakies legendy ostatnio krążą. Śmigam z kumplem do pracy
codziennnie 60km w jedną stronę Focusem Combi 1.4 i jakoś muła nie czuję.
Prędkość przelotowa 130 nie jest problemem

Predkosc przelotowa 130 osiagniesz chyba kazdym obecnie produkowanym
autem - wlaczajac Seicento 900 ccm. Grupowiecze maja racje, silnik 1.4
to nie jest dobry wybor do tego auta. 1.6 spali podobnie (jak nie
mniej!) a komfort i bezpieczenstwo beda wyzsze.

16 Data: Luty 07 2008 14:09:24
Temat: Re: Z cyklu: co wybrać
Autor: mcgregor 



Do tego silnik minimum 1.6.

 A co z Hondą Civic? Silnik 1,4 16V ma 90 KM, a 1,5 114 KM - to za mało?

17 Data: Luty 07 2008 06:39:58
Temat: Re: Z cyklu: co wybrać
Autor: wofek_ 

On Feb 7, 1:09 pm, "mcgregor"  wrote:

> Do tego silnik minimum 1.6.

 A co z Hondą Civic? Silnik 1,4 16V ma 90 KM, a 1,5 114 KM - to za mało?

To prawda. Civic dobrze (szybko) jezdzi z tymi silnikami. Fajny jest
1.4 16V. Polecam.

18 Data: Luty 07 2008 17:41:14
Temat: Re: Z cyklu: co wybrać
Autor: Robert Steward 

wofek_ napisał(a):

On Feb 7, 1:09 pm, "mcgregor"  wrote:
Do tego silnik minimum 1.6.
 A co z Hondą Civic? Silnik 1,4 16V ma 90 KM, a 1,5 114 KM - to za mało?

To prawda. Civic dobrze (szybko) jezdzi z tymi silnikami. Fajny jest
1.4 16V. Polecam.

90 KM trochę mało
przy obciążeniu 3-4 osobami, lekki mół się robi

pozdr, r
--
Jeszcze ze mną nie najgorzej: co prawda już nie wierzę, że przyjdzie św. Mikołaj,
ale ciągle mam nadzieję, że przyjdzie Królewna Śnieżka

19 Data: Luty 08 2008 06:57:40
Temat: Re: Z cyklu: co wybrać
Autor: mcgregor 


<To prawda. Civic dobrze (szybko) jezdzi z tymi silnikami. Fajny jest
<1.4 16V. Polecam.

A możesz coś więcej powiedzieć o tym silniku. Spalanie, koszty rozrządu.

Z cyklu: co wybrać



Grupy dyskusyjne