Grupy dyskusyjne   »   Z18XE buczy, dlaczego?

Z18XE buczy, dlaczego?



1 Data: Grudzien 27 2012 21:37:03
Temat: Z18XE buczy, dlaczego?
Autor: wiesiek_polak 

Mam opla z silnikiem 1.8 Z18XE.
Celowo nie podaje modelu żeby nie sugerował przypadłości związanej z nim, bo w moim odczuciu jest
to wyłącznie wina jednostki. W zakresie obrotów 2.4-2.9 tys. silnik buczy, tzn. wpada w bardzo nieprzyjemne dla
ucha wibracje o częst. około 200Hz. Diagnostyka komputerowa nie pokazała nieprawidłowości, ani silnik ani wydech
nie dotyka karoserii. Na postoju czyli bez obciążenia buczenie nie występuje. Nie wpada w rezonans żadna blacha ani nic innego.
Hałas w kabinie pochodzi albo z samego silnika albo z wydechu, tyle, że wydech cały tzn. nie dziurawy.
Moje podejrzenia padają na plecionke, czyli elastyczny łącznik wydechu za katalizatorem.
I teraz pytanie w jaki sposób objawia się jego starzenie. Jak jest zbudowany i czy jedynym kryterium wymiany jest
jegoi przepalenie/przedziurawienie? Może inni użytkownicy silnika Z18XE mają podobne objawy "buczenia" w podanym
zakresie obrotów?



2 Data: Grudzien 27 2012 20:46:25
Temat: Re: Z18XE buczy, dlaczego?
Autor: PK 

On 2012-12-27, wiesiek_polak  wrote:

jegoi przepalenie/przedziurawienie? Może inni użytkownicy silnika Z18XE mają
podobne objawy "buczenia" w podanym
zakresie obrotów?

A pytałeś mechaników w ASO Opla? Bo - z całym szacunkiem dla piszących
tu osób - oni chyba widzieli więcej takich silników :P.

pozdrawiam,
PK

3 Data: Grudzien 27 2012 23:18:19
Temat: Re: Z18XE buczy, dlaczego?
Autor: wiesiek_polak 

A pytałeś mechaników w ASO Opla? Bo - z całym szacunkiem dla piszących
tu osób - oni chyba widzieli więcej takich silników :P.

w desperacji pojechałem do aso, ale mam wrażenie że oni żyją tylko
z typowych szybkich napraw, zagadki nie są dla nich intratne. A jaks coś to wymieniali by całymi modułami tzn.
silnik z osprzętem, skrzynie itd.
Mechanicy to każdy ma swoje zdanie, oto one:
-ten typ tak ma, niestety nieuzasadnione ilością przypadków
-ja mam omamy i jest normalnie
-wydziwiam
-buczy ale nie wiadomo co
-jest głośno ale da się wytrzymać
-może to koła/opony i inne niestworzone historie

4 Data: Grudzien 27 2012 22:03:28
Temat: Re: Z18XE buczy, dlaczego?
Autor: Stefan Szczygielski 

W dniu 27.12.2012 21:37, wiesiek_polak pisze:

W zakresie obrotów 2.4-2.9 tys. silnik
buczy, tzn. wpada w bardzo nieprzyjemne dla
ucha wibracje o częst. około 200Hz.
Na postoju czyli bez obciążenia buczenie nie
występuje.

A masz tylny napęd? Może to wał/przeniesienie napędu, a nie silnik.

S.

5 Data: Grudzien 27 2012 23:14:10
Temat: Re: Z18XE buczy, dlaczego?
Autor: wiesiek_polak 

A masz tylny napęd? Może to wał/przeniesienie napędu, a nie silnik.

przedni napęd, nie oceniam tego na hałas pochdzący np. ze skrzyni

6 Data: Grudzien 27 2012 23:18:52
Temat: Re: Z18XE buczy, dlaczego?
Autor: Baczek 

Mam opla z silnikiem 1.8 Z18XE.
Celowo nie podaje modelu żeby nie sugerował przypadłości związanej z nim, bo w moim odczuciu jest
to wyłącznie wina jednostki. W zakresie obrotów 2.4-2.9 tys. silnik buczy, tzn. wpada w bardzo nieprzyjemne dla
ucha wibracje o częst. około 200Hz. Diagnostyka komputerowa nie pokazała nieprawidłowości, ani silnik ani wydech
nie dotyka karoserii. Na postoju czyli bez obciążenia buczenie nie występuje. Nie wpada w rezonans żadna blacha ani nic innego.
Hałas w kabinie pochodzi albo z samego silnika albo z wydechu, tyle, że wydech cały tzn. nie dziurawy.
Moje podejrzenia padają na plecionke, czyli elastyczny łącznik wydechu za katalizatorem.
I teraz pytanie w jaki sposób objawia się jego starzenie. Jak jest zbudowany i czy jedynym kryterium wymiany jest
jegoi przepalenie/przedziurawienie? Może inni użytkownicy silnika Z18XE mają podobne objawy "buczenia" w podanym
zakresie obrotów?

Zafira tak ma ;) -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints:  -- -

7 Data: Grudzien 27 2012 23:38:13
Temat: Re: Z18XE buczy, dlaczego?
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Thu, 27 Dec 2012 21:37:03 +0100, wiesiek_polak napisał(a):

Hałas w kabinie pochodzi albo z samego silnika albo z wydechu, tyle, że
wydech cały tzn. nie dziurawy.

Nie wiem jak sprawdziłeś czy wydech nie jest dziurawy, ale jako że jedyna
możliwość to wejście pod samochód, to tam bez problemu lokalizuje się
źródło hałasu.

Wszelkie buczenia to na 99% będzie dziurawy wydech - dziurka może być
minimalna, jakakolwiek nieszczelność właśnie na plecionce czy jakimś złączu
i już auto będzie z siebie wydawać różne takie dźwięki.

8 Data: Grudzien 28 2012 22:55:17
Temat: Re: Z18XE buczy, dlaczego?
Autor: wiesiek_polak 

Hałas w kabinie pochodzi albo z samego silnika albo z wydechu, tyle, że
wydech cały tzn. nie dziurawy.

Nie wiem jak sprawdziłeś czy wydech nie jest dziurawy, ale jako że jedyna
możliwość to wejście pod samochód, to tam bez problemu lokalizuje się
źródło hałasu.

wydech był sprawdzany właśnie w ten sposób, że tłumikarz był pod autem
i nie stwierdził żadnego przedmuchu ani nieszczelności,
jedynie tylny tłumik niedługo będzie do roboty bo już cały pordzewiały,
ma chyba dwie ścianki bo w zewnetrznej była już dziura, ale przedmuchu brak.

Wszelkie buczenia to na 99% będzie dziurawy wydech - dziurka może być
minimalna, jakakolwiek nieszczelność właśnie na plecionce czy jakimś złączu
i już auto będzie z siebie wydawać różne takie dźwięki.

dokładnie osłuchiwał plecionke i tam cisza

9 Data: Grudzien 28 2012 03:41:53
Temat: Re: Z18XE buczy, dlaczego?
Autor: Sebastian 

W dniu czwartek, 27 grudnia 2012 21:37:03 UTC+1 użytkownik wiesiek_polak napisał:

Mam opla z silnikiem 1.8 Z18XE.
Celowo nie podaje modelu żeby nie sugerował przypadłości związanej z nim, bo
w moim odczuciu jest
to wyłącznie wina jednostki. W zakresie obrotów 2.4-2.9 tys. silnik buczy,
tzn. wpada w bardzo nieprzyjemne dla
ucha wibracje o częst. około 200Hz.

Sprawdź / wymień poduszki pod silnikiem.

Pozdrawiam
S.

10 Data: Grudzien 28 2012 17:16:15
Temat: Re: Z18XE buczy, dlaczego?
Autor: huri_khan 

Dnia Fri, 28 Dec 2012 03:41:53 -0800 (PST), Sebastian napisał(a):

W dniu czwartek, 27 grudnia 2012 21:37:03 UTC+1 użytkownik wiesiek_polak napisał:
Mam opla z silnikiem 1.8 Z18XE.
Celowo nie podaje modelu żeby nie sugerował przypadłości związanej z nim, bo
w moim odczuciu jest
to wyłącznie wina jednostki. W zakresie obrotów 2.4-2.9 tys. silnik buczy,
tzn. wpada w bardzo nieprzyjemne dla
ucha wibracje o częst. około 200Hz.

Sprawdź / wymień poduszki pod silnikiem.

Pozdrawiam
S.

Miałby wtedy także problem z biegami.


--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

11 Data: Grudzien 28 2012 22:56:09
Temat: Re: Z18XE buczy, dlaczego?
Autor: wiesiek_polak 

W dniu czwartek, 27 grudnia 2012 21:37:03 UTC+1 użytkownik wiesiek_polak napisał:

Mam opla z silnikiem 1.8 Z18XE.
Celowo nie podaje modelu żeby nie sugerował przypadłości związanej z nim, bo
w moim odczuciu jest
to wyłącznie wina jednostki. W zakresie obrotów 2.4-2.9 tys. silnik buczy,
tzn. wpada w bardzo nieprzyjemne dla
ucha wibracje o częst. około 200Hz.

Sprawdź / wymień poduszki pod silnikiem.

poduszki były sprawdzane i wszystkie są ok, nie pourywane, pracują prawidłowo

12 Data: Styczen 09 2013 14:46:49
Temat: Re: Z18XE buczy, dlaczego?
Autor: Marek 

On 28.12.2012 12:41, Sebastian wrote:

W dniu czwartek, 27 grudnia 2012 21:37:03 UTC+1 użytkownik wiesiek_polak napisał:
Mam opla z silnikiem 1.8 Z18XE.
Celowo nie podaje modelu żeby nie sugerował przypadłości związanej z nim, bo
w moim odczuciu jest
to wyłącznie wina jednostki. W zakresie obrotów 2.4-2.9 tys. silnik buczy,
tzn. wpada w bardzo nieprzyjemne dla
ucha wibracje o częst. około 200Hz.

Sprawdź / wymień poduszki pod silnikiem.

Potwierdzam. Poduszki byly kiedys przyczyna buczenia w moim passacie.

--
Marek
echo  | tr  a-di-rs-ze-h a-z

13 Data: Grudzien 28 2012 12:45:40
Temat: Re: Z18XE buczy, dlaczego?
Autor: megrims 

W dniu 2012-12-27 21:37, wiesiek_polak pisze:

Mam opla z silnikiem 1.8 Z18XE.
Celowo nie podaje modelu żeby nie sugerował przypadłości związanej z
nim, bo w moim odczuciu jest
to wyłącznie wina jednostki. W zakresie obrotów 2.4-2.9 tys. silnik
buczy, tzn. wpada w bardzo nieprzyjemne dla
ucha wibracje o częst. około 200Hz. Diagnostyka komputerowa nie pokazała
nieprawidłowości, ani silnik ani wydech
nie dotyka karoserii. Na postoju czyli bez obciążenia buczenie nie
występuje. Nie wpada w rezonans żadna blacha ani nic innego.
Hałas w kabinie pochodzi albo z samego silnika albo z wydechu, tyle, że
wydech cały tzn. nie dziurawy.
Moje podejrzenia padają na plecionke, czyli elastyczny łącznik wydechu
za katalizatorem.
I teraz pytanie w jaki sposób objawia się jego starzenie. Jak jest
zbudowany i czy jedynym kryterium wymiany jest
jegoi przepalenie/przedziurawienie? Może inni użytkownicy silnika Z18XE
mają podobne objawy "buczenia" w podanym
zakresie obrotów?

Zrób film dobrą kamerą z dobrym audio i wrzuć na YT.

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

14 Data: Grudzien 28 2012 16:15:15
Temat: [OT] Re: Z18XE buczy, dlaczego?
Autor: Dykus 

Witam,

W dniu 2012-12-28 12:45, megrims pisze:

Zrób film dobrą kamerą z dobrym audio i wrzuć na YT.

Weź nie obniżaj poziomu grupy. Niech nakręci film dowolnym telefonem komórkowym, może być i Nokią 3310, a grupowi spece już sobie poradzą...


--
Pozdrawiam,
Dykus.

15 Data: Grudzien 28 2012 18:06:41
Temat: Re: [OT] Re: Z18XE buczy, dlaczego?
Autor: megrims 

W dniu 2012-12-28 16:15, Dykus pisze:

Witam,

W dniu 2012-12-28 12:45, megrims pisze:

Zrób film dobrą kamerą z dobrym audio i wrzuć na YT.

Weź nie obniżaj poziomu grupy. Niech nakręci film dowolnym telefonem
komórkowym, może być i Nokią 3310, a grupowi spece już sobie poradzą...



Zapomniałem, że to loża szyderców. A chciałem chłopakowi pomóc :(

W sumie to budzik może sobie nakręcić.


--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

16 Data: Grudzien 28 2012 22:10:57
Temat: Re: [OT] Re: Z18XE buczy, dlaczego?
Autor: chwdp 

W dniu 2012-12-28 16:15, Dykus pisze:

Witam,

W dniu 2012-12-28 12:45, megrims pisze:

Zrób film dobrą kamerą z dobrym audio i wrzuć na YT.

Weź nie obniżaj poziomu grupy. Niech nakręci film dowolnym telefonem
komórkowym, może być i Nokią 3310, a grupowi spece już sobie poradzą...



dokladnie. ten pajac od bezwypadkowe na bank rozkmini problem w moment.

17 Data: Grudzien 28 2012 22:57:39
Temat: Re: Z18XE buczy, dlaczego?
Autor: wiesiek_polak 

Zrób film dobrą kamerą z dobrym audio i wrzuć na YT.

ok postaram się nakręcić filmik z lepszym dzwiękiem aparatem, ale
prawdopodobnie nawet najlepszy sprzęt słabo odtworzy odczucia z kabiny.

18 Data: Grudzien 28 2012 04:23:43
Temat: Re: Z18XE buczy, dlaczego?
Autor: Jimiasty 

W dniu czwartek, 27 grudnia 2012 21:37:03 UTC+1 użytkownik wiesiek_polak napisał:

Mam opla z silnikiem 1.8 Z18XE.

Celowo nie podaje modelu żeby nie sugerował przypadłości związanej z nim, bo

w moim odczuciu jest

to wyłącznie wina jednostki. W zakresie obrotów 2.4-2.9 tys. silnik buczy,

tzn. wpada w bardzo nieprzyjemne dla

ucha wibracje o częst. około 200Hz. Diagnostyka komputerowa nie pokazała

nieprawidłowości, ani silnik ani wydech

nie dotyka karoserii. Na postoju czyli bez obciążenia buczenie nie

występuje. Nie wpada w rezonans żadna blacha ani nic innego.

Hałas w kabinie pochodzi albo z samego silnika albo z wydechu, tyle, że

wydech cały tzn. nie dziurawy.

Moje podejrzenia padają na plecionke, czyli elastyczny łącznik wydechu za

katalizatorem.

I teraz pytanie w jaki sposób objawia się jego starzenie. Jak jest zbudowany

i czy jedynym kryterium wymiany jest

jegoi przepalenie/przedziurawienie? Może inni użytkownicy silnika Z18XE mają

podobne objawy "buczenia" w podanym

zakresie obrotów?

Obstawiam ze to cos z wydechem: zapachany katalizator, brzeczace metalowe oslony albo jakas nieszczelnosc w kolektorze wydechowym.

19 Data: Grudzien 28 2012 23:02:51
Temat: Re: Z18XE buczy, dlaczego?
Autor: wiesiek_polak 

dzisiaj spróbowałem odpiąć pokrywę filtra powietrza i jeździć z filtrem położonym w taki sposób
aby cała obudowa filtra nie stanowiła zamkniętej całości. Wiele osób na forach twierdziło,
że zarówno Astra G jak i Zafira A z tymi silnikami buczą z powodu rezonansu obudowy filtra
powietrza. Mimo, że filtr leżał ukośnie na otwartej obudowie nic się nie zmieniło.
Dzisiaj wsłuchiwałem się dokładniej w dźwięk i zastanawiam mnie czy takie buczenie
nie może dochodzić z kolektora dolotowego, który w moim aucie wygląda z zewnątrz jakby był
wykonany z cienkiej blachy. Poza buczeniem przy głębszym wciśnięciu pedału gazu słuchać
takie jakby bulgotanie, jakby silnik miał 4l. pojemności, taki troche gang z amerykańskich
pickupów, ale w połączeniu z tym buczeniem stanowi okropną mieszankę dla uszu.

20 Data: Grudzien 29 2012 23:08:25
Temat: Re: Z18XE buczy, dlaczego?
Autor: Marcin Jan 

W dniu 2012-12-27 21:37, wiesiek_polak pisze:

Mam opla z silnikiem 1.8 Z18XE.
Celowo nie podaje modelu żeby nie sugerował przypadłości związanej z
nim, bo w moim odczuciu jest
to wyłącznie wina jednostki. W zakresie obrotów 2.4-2.9 tys. silnik
buczy, tzn. wpada w bardzo nieprzyjemne dla
ucha wibracje o częst. około 200Hz. Diagnostyka komputerowa nie pokazała
nieprawidłowości, ani silnik ani wydech
nie dotyka karoserii. Na postoju czyli bez obciążenia buczenie nie
występuje. Nie wpada w rezonans żadna blacha ani nic innego.
Hałas w kabinie pochodzi albo z samego silnika albo z wydechu, tyle, że
wydech cały tzn. nie dziurawy.
Moje podejrzenia padają na plecionke, czyli elastyczny łącznik wydechu
za katalizatorem.
I teraz pytanie w jaki sposób objawia się jego starzenie. Jak jest
zbudowany i czy jedynym kryterium wymiany jest
jegoi przepalenie/przedziurawienie? Może inni użytkownicy silnika Z18XE
mają podobne objawy "buczenia" w podanym
zakresie obrotów?

chłopie znam Twój ból, co prawda nie Opel a Renault Laguna ale też w podobnym zakresie obrotów coś buczało, albo raczej brzęczało. Co ja się naszukałem, podejrzane było wszystko a najbardziej okolice kolektora bo tak było słychać w kabinie jakby z tamtej okolicy. Myślałem że ta blacha osłonowa wpada w rezonans ale nie, potem padło na katalizator ale też nie, obmacałem cały środek auta ale zdecydowanie wydawało mi się że dźwięk pochodzi z zewnątrz auta. Aż któregoś dnia nagrzewnica tak się zapchała że trzeba było ją wymienić. Wiadomo używka też mogła być zapchana to postanowiłem wyczyścić swoją poprzez rozebranie. Jak wszystko poskładałem nazad to okazało się że w aucie nastąpiła cisza :).
Mogę tylko podejrzewać że w rezonans wpadały takie metalowe spirale wewnątrz nagrzewnicy.
Pozdrawiam
Marcin Jan

Z18XE buczy, dlaczego?



Grupy dyskusyjne