Grupy dyskusyjne   »   Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku masz yny.

Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku masz yny.



1 Data: Listopad 30 2007 00:24:46
Temat: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: Loku_ 

Chodzi o maszyny budowlane. Zachodzi podejrzenie, że upuszczane
zostaje paliwo. Ktoś przerabiał taki problem??

Najprościej oczywiśće porównać odczyty tachometru z ilością zużytego
paliwa. Jednak urządzenia te mam już mocno zdewastowane, pracują
ciągle na samym włączonym zapłonie, łatwo więc zmianipupować czas
pracy i pewnie nawet jeśli zostałyby zabezpieczone i tak byłyby do
obejścia... Nie wiem czy poświęcać czas na ich naprawę i próbę
zabezpieczenia, czy może jest jakiś inny, pewny sposób??



2 Data: Listopad 30 2007 08:58:04
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: go! 

Loku_ wrote:

Chodzi o maszyny budowlane. Zachodzi podejrzenie, że upuszczane
zostaje paliwo. Ktoś przerabiał taki problem??

Najprościej oczywiśće porównać odczyty tachometru z ilością zużytego
paliwa. Jednak urządzenia te mam już mocno zdewastowane, pracują
ciągle na samym włączonym zapłonie, łatwo więc zmianipupować czas
pracy i pewnie nawet jeśli zostałyby zabezpieczone i tak byłyby do
obejścia... Nie wiem czy poświęcać czas na ich naprawę i próbę
zabezpieczenia, czy może jest jakiś inny, pewny sposób??

a mozesz powiedziec o co chodzi? Bo ja sie moge tylko domyslac ze powiedzmy silnikien spalinowym jest zasilana spawarka czy agregat pradotworczy..
Jak zabezpieczysz zbiornik paliwa to jak zatankuja? Chyba sami to robia.. Poza tym jesli manipuluja to po prostu nie beda wlewac potrzebnego teoretycznie paliwa tylko ukradna z beczki albo wrecz razem z beczka.. Coz.. lata przyzwyczajen.. latwo tego nie zmienisz. Znow sie okazuje ze jedyny sposob to stac nad wlasnymi pracownikami

3 Data: Listopad 30 2007 01:21:05
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: Loku_ 

Akurat chodzi o podnośniki koszowe i koparki, które sam tankuje.

Z problemem się zmagam już tyle czasu i nic się nie zmienia, że po
prostu dochodzę do wniosku że oni są sprytniejsi. Wszystkie tacho mam
zdewastowane, oczywiśćie wykręcanie jednego wtryskiwacza to norma,
odłączanie przewodów paliwowych, trójnikowanie... pewnie cała masa
numerów których nie znam.

Już nawet wymyśliłem żeby samemu sobie barwić paliwo na czerwono tylko
po to żeby nie oopłacało się sprzedawać. I to jest myśl. Tylko teraz
nie wiem jaki barwnik użyć, żeby nie było w nim markera, który służy
do identyfikacji OO i żeby czegoś nie popsuć (maszyny jeżdża  też
drogach publicznych i sam OO do barwienia odpada).

4 Data: Listopad 30 2007 10:09:38
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: J.F. 

On Fri, 30 Nov 2007 00:24:46 -0800 (PST),  Loku_ wrote:

Nie wiem czy poświęcać czas na ich naprawę i próbę
zabezpieczenia, czy może jest jakiś inny, pewny sposób??

Jest. U nas pensja wynosi 2500, ale norma paliwa jest
160 litrow na dzien :-)

J.

5 Data: Listopad 30 2007 11:01:28
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: GR 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

On Fri, 30 Nov 2007 00:24:46 -0800 (PST),  Loku_ wrote:
Nie wiem czy poświęcać czas na ich naprawę i próbę
zabezpieczenia, czy może jest jakiś inny, pewny sposób??

Jest. U nas pensja wynosi 2500, ale norma paliwa jest
160 litrow na dzien :-)


myślę, ze prościej w tę stronę, policz co ci sie bardziej opłaca, ustal
normę spalania na godzinę
i zrób premię za oszczędności. Jeśli dasz gościowi wyżyłowaną normę i
powiesz, że dopłacisz np. 1zł
za każdy zaoszczędzony litr paliwa to zobaczysz jak ci ten wskaźnik spadnie.
Dla lepszej motywacji
przydałoby się, żeby złapać kogoś na kradzieży i go przykładnie ukarać (kary
z kodeksu pracy 3 x pensja).
Pomyśl też o wpisach do umów o odpowiedzialności materialnej i wprowadź kary
za zbyt duże spalanie.
pozdr.
s.

6 Data: Listopad 30 2007 10:45:39
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: glizda 


Użytkownik "GR"  napisał


myślę, ze prościej w tę stronę, policz co ci sie bardziej opłaca, ustal
normę spalania na godzinę
i zrób premię za oszczędności. Jeśli dasz gościowi wyżyłowaną normę i
powiesz, że dopłacisz np. 1zł
za każdy zaoszczędzony litr paliwa to zobaczysz jak ci ten wskaźnik
spadnie. Dla lepszej motywacji

Ale jak przesadzi z tą motywacją to pracownikom będzie się opłaciło kupić
paliwo na stacji i wykazać zerowe zużycie.

7 Data: Listopad 30 2007 11:00:21
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: J.F. 

On Fri, 30 Nov 2007 11:01:28 +0100,  "GR"

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości
Nie wiem czy poświęcać czas na ich naprawę i próbę
zabezpieczenia, czy może jest jakiś inny, pewny sposób??

Jest. U nas pensja wynosi 2500, ale norma paliwa jest
160 litrow na dzien :-)

myślę, ze prościej w tę stronę, policz co ci sie bardziej opłaca, ustal
normę spalania na godzinę i zrób premię za oszczędności.

Premia bedzie objeta zus i pit. A jak przyniesie rachunek na paliwo,
to jeszcze bedzie VAT zwrotu :-)
Taniej ci wyjdzie dac komus 50l paliwa niz 100zl to reki.

No chyba ze mala firma i premie dajesz poza ksiegowoscia :-)

Pomyśl też o wpisach do umów o odpowiedzialności materialnej i wprowadź kary
za zbyt duże spalanie.

Pod warunkiem ze operator kradnie. A przeciez on zostawia sprzet na
noc.

J.

8 Data: Listopad 30 2007 11:44:24
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: Tomasz Pyra 

Loku_ pisze:

Chodzi o maszyny budowlane. Zachodzi podejrzenie, że upuszczane
zostaje paliwo. Ktoś przerabiał taki problem??

Są opcje systemów monitorowania/śledzenia pojazdów dające wgląd do tego co się dzieje w zbiorniku paliwa.

Jak nagle paliwa zaczyna ubywać to wiadomo że upuszczają.

Można coś takiego zamontować nie mówiąc nic nikomu - po prostu podpiąć do firmowego wskaźnika ilości paliwa. Oszukać to oczywiście można, ale trzeba wiedzieć jak i sporo się nakombinować.

Można też zlecić elektronikowi wykonanie urządzenia które będzie non-stop monitorować i zapamiętywać ilość paliwa z zbiorniku - wtedy będzie wiadomo kiedy paliwo było upuszczane.


--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
http://free.of.pl/h/hellfire/

9 Data: Listopad 30 2007 11:59:24
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: Marcin P. 


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości

Loku_ pisze:
Chodzi o maszyny budowlane. Zachodzi podejrzenie, że upuszczane
zostaje paliwo. Ktoś przerabiał taki problem??

Są opcje systemów monitorowania/śledzenia pojazdów dające wgląd do tego
co się dzieje w zbiorniku paliwa.

Jak nagle paliwa zaczyna ubywać to wiadomo że upuszczają.

Można coś takiego zamontować nie mówiąc nic nikomu - po prostu podpiąć
do firmowego wskaźnika ilości paliwa. Oszukać to oczywiście można, ale
trzeba wiedzieć jak i sporo się nakombinować.

Można też zlecić elektronikowi wykonanie urządzenia które będzie
non-stop monitorować i zapamiętywać ilość paliwa z zbiorniku - wtedy
będzie wiadomo kiedy paliwo było upuszczane.

Acha, już kilka lat temu widziałęm takie wynalazki, które w kombinacji z GPS/GSM
kotrolowały trasy,  podawały informację o tym, czy silnik włączony czy wyłączony,
pozycję geo i kierunek ruchu i prędkość i wszelkie zmiany poziomu paliwa.

Trzeba poczytać o monitorowaniu floty pojazdów.

Serdeczne pozdrowienia
--
Marcin
Q6600@3000 MHz, P5K, 2GB
CR-V 2.0 kat LS, 150 KM, 2003/04
Strony internetowe www.pawelec.info

10 Data: Listopad 30 2007 13:19:24
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: Agent 


Użytkownik "Marcin P."  napisał w wiadomości Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości

Loku_ pisze:
Chodzi o maszyny budowlane. Zachodzi podejrzenie, że upuszczane
zostaje paliwo. Ktoś przerabiał taki problem??

Są opcje systemów monitorowania/śledzenia pojazdów dające wgląd do tego
co się dzieje w zbiorniku paliwa.

Jak nagle paliwa zaczyna ubywać to wiadomo że upuszczają.

Można coś takiego zamontować nie mówiąc nic nikomu - po prostu podpiąć
do firmowego wskaźnika ilości paliwa. Oszukać to oczywiście można, ale
trzeba wiedzieć jak i sporo się nakombinować.

Można też zlecić elektronikowi wykonanie urządzenia które będzie
non-stop monitorować i zapamiętywać ilość paliwa z zbiorniku - wtedy
będzie wiadomo kiedy paliwo było upuszczane.

Acha, już kilka lat temu widziałęm takie wynalazki, które w kombinacji z GPS/GSM
kotrolowały trasy,  podawały informację o tym, czy silnik włączony czy wyłączony,
pozycję geo i kierunek ruchu i prędkość i wszelkie zmiany poziomu paliwa.

A i tak paliwo znika. Kradzież paliwa można próbować ograniczać na różne sposoby ale zawsze się znajdzie sposób na obejście tego. zalezy jeszcze ile zaranbiją kierowcy. Jak dobrze to po odowodnieniu jednemu czy drugiemu kradzieży i wyrzuceniu z pracy trochę się zastanowią czy kraść. Zwłaszcza jesli szef zmienia sposoby monitorowania zużycia. Jak zarabiają mało to tez im to trochę obleci bo zatrudnią się gdzieś indziej. Myślę, że znajdą pracę nawet jeśli będą mieli w papierach dysplinarkę.

11 Data: Listopad 30 2007 10:59:38
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: go! 

Tomasz Pyra wrote:

Jak nagle paliwa zaczyna ubywać to wiadomo że upuszczają.

[...]
Można też zlecić elektronikowi wykonanie urządzenia które będzie non-stop monitorować i zapamiętywać ilość paliwa z zbiorniku - wtedy będzie wiadomo kiedy paliwo było upuszczane.


nie czytales ze wtrysk odlaczaja i paliwo podawane nan idzie prosto do baniaka? :)
To Polska.. jakies tam systemy elektroniczne se mozna w buty wsadzic :/

12 Data: Listopad 30 2007 12:39:58
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: Tomasz Pyra 

go! pisze:

Tomasz Pyra wrote:

Jak nagle paliwa zaczyna ubywać to wiadomo że upuszczają.

[...]
Można też zlecić elektronikowi wykonanie urządzenia które będzie non-stop monitorować i zapamiętywać ilość paliwa z zbiorniku - wtedy będzie wiadomo kiedy paliwo było upuszczane.


nie czytales ze wtrysk odlaczaja i paliwo podawane nan idzie prosto do baniaka? :)
To Polska.. jakies tam systemy elektroniczne se mozna w buty wsadzic :/

Można monitorować jeszcze pracę maszyny.

Poza tym nie sądzę żeby sobie zadawali tyle trudu w jakiejś maszynie budowlanej. Raczej idzie w ruch wężyk, kanister i "naczynia połączone".


--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
http://free.of.pl/h/hellfire/

13 Data: Listopad 30 2007 13:22:22
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: Jackare 


nie czytales ze wtrysk odlaczaja i paliwo podawane nan idzie prosto do baniaka? :)
To Polska.. jakies tam systemy elektroniczne se mozna w buty wsadzic :/
Nie takie które działają porównując wiele wskaźników w tym samym czasie. Do ochorony przed kradzieżami wystarczy porównywać wskazania:
- przepływ paliwa przez przepływomierz
- poziom paliwa w zbiorniku
- praca silnika lub innych urządzeń zasilanych paliwem (np webasto)
--
Jackare

14 Data: Listopad 30 2007 14:51:50
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: J.F. 

On Fri, 30 Nov 2007 13:22:22 +0100,  Jackare wrote:

nie czytales ze wtrysk odlaczaja i paliwo podawane nan idzie prosto do
baniaka? :)
To Polska.. jakies tam systemy elektroniczne se mozna w buty wsadzic :/

Nie takie które działają porównując wiele wskaźników w tym samym czasie. Do
ochorony przed kradzieżami wystarczy porównywać wskazania:
- przepływ paliwa przez przepływomierz
- poziom paliwa w zbiorniku
- praca silnika lub innych urządzeń zasilanych paliwem (np webasto)

No i wszystko sie bedzie zgadzalo. Tylko silnik duzo pali :-)

J.

15 Data: Listopad 30 2007 05:16:09
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: Loku_ 

ochorony przed kradzieżami wystarczy porównywać wskazania:
- przepływ paliwa przez przepływomierz
- poziom paliwa w zbiorniku
- praca silnika lub innych urządzeń zasilanych paliwem (np webasto)

Oczywiście ciekawe jest to urządzenie. Na razie się mu jszeszcze nie
przyjrzałem dokładnie, na pierwszy rzut oka wydaje się bardzo
profesjonalne. Ale chodzi o  to że tam na budowie jest człowiek, który
cały czas duma jak to obejść, przez 8 godzin myśli jak wykraść paliwo
więc sposób znajdzie. Właśnie najbardziej rozzbrajające jest
wykręcanie wtryskiwawacza i obroty, a kanisterek się napełnia.
Oczwiście jeśli  byłoby monitorowanie obrotów silnika  to podejrzana
wyda się praca przez 2 godziny powiedzmy przy stałych obrotach, ale
tak też może w trakcie normalnej pracy.

W każdym razie jest to bardzo skomplikowane urządzenie zbierające
pomiary i nie jakaś błyskotlia idea dająca kres nadużyciom, na takiej
zasadzie mogę przecież opancerzyc istniejące tachografy. Codziennie
dokładnie mierzyć zużycie przez np tydzień i porównywać jakotako z
raportami pracy. Bo faktycznie tu nie chodzi o dokładność rzędu litrów
ale ich dziesiątki.

Do tej pory znam jeszcze urządzenie które rejestruje poziom paliwa w
baku i pokazuje nagły spadek paliwa, jeśli zstało spuszczone. Nie
zadziała w przypadku wtrysków poluzowanych albo założonego trójnika.

Proponowano też założenie monitoringu , byłoby może i niezłe gdybym
znalażł małą kamerkę jak internetowa z własnym zasilaniem i kartą
pamięci która rejestruje poklatowo w zadanym przedziale czasowym, tza
w ciągu dnia tylko...

16 Data: Listopad 30 2007 16:13:05
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: R. 

Loku_ napisał(a):

Proponowano też założenie monitoringu , byłoby może i niezłe gdybym
znalażł małą kamerkę jak internetowa z własnym zasilaniem i kartą
pamięci która rejestruje poklatowo w zadanym przedziale czasowym, tza
w ciągu dnia tylko...

moze cos takiego

http://www.allegro.pl/item274088017_mini_rejestrator_av_3_5_lcd_30gb_timer_wifi.html

(dla klikających)

http://tnij.com/TqNI

i do tego jakas mala kamerka






lub cos takiego

http://www.allegro.pl/item275322279_mini_kamera_bezprzewodowa_kolor_dzwiek.html

(dla klikających)

http://tnij.com/YscY

plus jakikolwiek  komputer z wejsciem tv ustawiony na rejestracje klatki co np 10 s





zajzyj tez do :

http://www.24m.kqs.pl/





PS. Nie sa to moej aukcje i nie mam z nimi zadnego zwiazku

--
  ____   Pozdrawiam R. ;-) giegie:7063613  >>>> http://rmazurek.com <<<<
| .  )  rmazurek(na)rmazurek(krop)com
|_|\_\ .Mazda 323F 1,8 16V PMS EDT >>> http://tnij.com/M323F
PMS+ PJ- S++ p M+ W- P+ P+:++ X+ L++ B++ M+ Z++ T- W CB

17 Data: Listopad 30 2007 15:14:51
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: go! 

R. wrote:

moze cos takiego

http://www.allegro.pl/item274088017_mini_rejestrator_av_3_5_lcd_30gb_timer_wifi.html

no.. zeby oprocz paliwa mu minirejestrator ukradli :)

18 Data: Listopad 30 2007 13:01:04
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: Jackare 

Najprościej oczywiśće porównać odczyty tachometru z ilością zużytego
paliwa. Jednak urządzenia te mam już mocno zdewastowane, pracują
ciągle na samym włączonym zapłonie, łatwo więc zmianipupować czas
pracy i pewnie nawet jeśli zostałyby zabezpieczone i tak byłyby do
obejścia... Nie wiem czy poświęcać czas na ich naprawę i próbę
zabezpieczenia, czy może jest jakiś inny, pewny sposób??

System nadzoru typu "motograf", popatrz na www.ker.com.pl , www.motgraf.com.pl
Byłem w 2005r szefem produkcji urządzeń tego systemu i mogę Ci powiedzieć spokojnie że funkcjonalnie nie ma lepszego systemu chyba w Europie bo m.in. T-Systems po trwających rok negocjacjach wybrało motograf do gamy swoich produktów do wdrażania na terenie Europy.
Przy zoastosowaniu tego systemu masz rzeczywiste dane o zużyciu, wychwycone momenty kradzieży- nie musisz się podpierać żadną dokumentacją- kierowcy zazwyczaj spuszczają paliwo w tcyh samych miejscach i porach. Obserwujesz on-line trasę pojazdu, jedziesz i łapiesz na gorącym uczynku. W ten sposób jeden z klientów w ciągu tygodnia wywalił dyscyplinarnie 20 złodziei ze sprawą skierowaną do prokuratury.
Przy typowo polskiej skali kradzieży system zwracał się po 2 tygodniach w przeliczeniu na pojazd.
System jest nie do oszukania - pracuje komparatywnie porównując wiele zdarzeń (np praca silnika bez przepływu paliwa, przepływ paliwa bez pracy silnika, długa jazda na wysokich obrotach przy małej prędkości, ubytek paliwa z baku bez przepływu paliwa itd, itp). Aby oszukać system trzeba go fizycznie uszkodzić, ale to też od razu widać.Urządzenia są mechanicznie zabezpieczone, wandaloodporne i monitorowane on-line.
Największe przekręty są na maszynach budowlanych które pracuja nie przemieszczając się, np maszynista lokomotywy spalinowej pracującej w ruchu technologicznym jest w stanie sprzedać DZIENNIE ok 500 litrów ON - to są dane z rzeczywistych zdarzeń.
W jednym z dużych przedsiębiorstw budowlanych budujących drogi, instalacja motografu na ok 160 pojazdach dała ok 2 mln złotych oszczędności na paliwie w pierwszym miesiącu. W innym z przedsiębiorstw (ruch technologiczny) wywalono złodziei (było ich 2 czy 3) a z uzyskanych oszczędności ufundowano premie dla kierowców. Zarabiają w tej chwili tyle że nawet im się nie opłaca myśleć o kradzieżach.
Przy systemie widać każdy szczegół pracy kierowcy - gdzie stanął na siku, gdzie na panienkę, gdzie stanął i pozostawił pracujący silnik, gdzie zjechał z trasy i jaką drogą pojechał i wiele wiele innych danych.
--
Jackare

19 Data: Listopad 30 2007 14:49:19
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: Agent 

Byłem w 2005r szefem produkcji urządzeń tego systemu i mogę Ci powiedzieć spokojnie że funkcjonalnie nie ma lepszego systemu chyba w Europie bo m.in. T-Systems po trwających rok negocjacjach wybrało motograf do gamy swoich produktów do wdrażania na terenie Europy.

Jakoś nie bardzo wierzę, że urządzen tych nie da się oszukać. To że byłeś szefem produkcji tych urzadzeń to przemawia na ich niekorzyśc bo brzmi jak reklama. Co innego gdybyś był kierowcą.
Może zróbmy tak. Niech ktos zaproponuje sposób na nie okradanie paliwa albo sposóba na okradanie i reszta niech wymyśla zabezpiecznia przed tym.
Moim zdaniem zawsze ukradną jak chcą i monitoring tu nic nie pomoże. bo np w opisie działania "motgrafu" nic nie było na remat monitoringu odkręconego wtrysku. Silnik pracuje, przepływomierz sobie mierzy, obroty ok więc co pokaże?

20 Data: Listopad 30 2007 06:38:36
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: maciej debski 

On 30 Lis, 13:49, "Agent"  wrote:

Moim zdaniem zawsze ukradną jak chcą i monitoring tu nic nie pomoże. bo np w
opisie działania "motgrafu" nic nie było na remat monitoringu odkręconego
wtrysku. Silnik pracuje, przepływomierz sobie mierzy, obroty ok więc co
pokaże?

nie obawiaj sie, przy odpowiednio czulych urzadzeniach pomiarowych
(nie fabrycznych) mozna nie takie rzeczy wykryc.
przy Twoim podejsciu - po co w ogole chronic sie przed kradzieza skoro
"i tak ukradna". w odpowiednio duzej skali nawet niewielkie
ograniczenie zjawiska daje oszczednosci.

mac.

21 Data: Grudzien 05 2007 10:06:56
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: Rafal 

On 30 Lis, 13:49, "Agent"  wrote:

> Moim zdaniem zawsze ukradną jak chcą i monitoring tu nic nie pomoże. bo np w
> opisie działania "motgrafu" nic nie było na remat monitoringu odkręconego
> wtrysku. Silnik pracuje, przepływomierz sobie mierzy, obroty ok więc co
> pokaże?

nie obawiaj sie, przy odpowiednio czulych urzadzeniach pomiarowych
(nie fabrycznych) mozna nie takie rzeczy wykryc.
przy Twoim podejsciu - po co w ogole chronic sie przed kradzieza skoro
"i tak ukradna". w odpowiednio duzej skali nawet niewielkie
ograniczenie zjawiska daje oszczednosci.

No własne tak też czytam ten - zgoła dość ciekawy wątek - nie miałęm pojęcia że
aż taka jest skala kradziezy paliwa :(. Ale kombinując z systemami zabezpieczeń
trzeba zdać sobie sprawę że nie ma systemu w 100% "szczelnego" - tak jak nie ma
banku/sejfu do którego nie da się włamać... Jes też problem kosztów
zabezpieczeń - i bez sensu jest zapłacić więcej za zaberzpieczenia niż warte
jest to co te zabezpeiczenia mają chronić.. (w tym przypadku - szacunkowa
wartość strat). Nie wiem o jakiej firmie/skali działalności pisze inicjator
wątku (trochęco innego jak to są 3 koparki, a co innego jak to jest 300 masyzn
w firmie budującej autostradę) - ale właśnie szacunkowa wartość strat powinna
być górnym ograniczeniem budżetu który warto wydać na zabezpieczenia (tzn na
zakup systemu zabezpiezająceg i na jego utrzymanie - w okresie powiedzmy 2-3
lata).
I nalezy też pamietać że najwiecej kradziezy odbywa sie najprostszymi metodami -
 w końcu ma do czynienia z robolami po zawodówie (o ile wogóle) a nie
wysokowykwalifikowanymi inżynierami z zakresu budowy silników i układu
zasilania paliwem) - to wprawdzie nie znaczy że jakis wyjątkowo błyskotliwy
umysł złodziejski tam się nie może trafić, ale jeśli tak to raczej nalezy go
znaleźc i dać mu inną robotę ,bo się marnuje.
No i kolejna rzecz- istnieje reguła która mówi że już 20% nakłądów na ochronę
da 80% możliwych oszczędności, ale dalsze zwiększanie nakłądów już takiego
efektu nie przyniesie...zawsze wiec gdzieś musi być kompromis między stratami a
kosztami ich wyeliminownia...

ja bym sięwięc nie silił na 100% eliminację i wdrażanie systemu "nie do
obejścia" i - jak tu niektóryz twierdzą- że system do d...y bo można znaleźć na
niego sposób.. tylko raczej zidentyfikował gdzie są słabe punkty (a dokłądny
monitoring na pewno do tego się przyda), zinterpretował wyniki, a potem zajął
siępodejrzanymi obszarami (i osobami). Może warto wprowadzić do firmy
detektywów, a moze (jeśłi jest ktoś kto "tylko myśli jak obejść
zabezpieczenia" - to dac temu komuś inną robotę, albo wprowadzić rotacjęna tych
stanowiskach ? moim zdaniem jest wiele kroków czysto organizacyjnych które
można podjąć, a jeśłi firma faktycznie spora i upilnować ciężko, oszacowac
straty, policzyć potencjalny budżet takiego projektu i wtedy zobaczyć co za
takie pieniądze można wdrożyć.. i moim zdaniem najważniejsze.. jak się kogoś
złapie na kradzieży, bezwzględnie wywalić(i jeszcze zrobić to tak aby inni
widzieli) - w celach prewencyjno-odstroaszających (być moze nawet z "miękkimi"
dowodami, ryzykując proces, ale chodzi o efekt). Bo kradnie się tam gdzie nikt
nie pilnuje i szanse wpadki są znikome. Jak się okaże że system jest
monitorowany i wywalają z roboty, zaraz wielu złodziei amatorów odpuści
sobie... i to tez jest zabezpieczenie (bo ilość kradzież y spada, a o to biega)




--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

22 Data: Listopad 30 2007 16:34:10
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: venioo 

Agent pisze:

Moim zdaniem zawsze ukradną jak chcą i monitoring tu nic nie pomoże. bo np w opisie działania "motgrafu" nic nie było na remat monitoringu odkręconego wtrysku. Silnik pracuje, przepływomierz sobie mierzy, obroty ok więc co pokaże?

Wykrec sobie w samochodzie wtrysk i zobaczysz jak silnik pracuje i jak masz obroty OK.......

--
venioo + czerwona calibra c20ne
http://venioo.ovh.org - sam oblicz cenę sprowadzenia auta!

23 Data: Listopad 30 2007 22:54:15
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: Adam Płaszczyca 

On Fri, 30 Nov 2007 16:34:10 +0100, venioo  wrote:

Wykrec sobie w samochodzie wtrysk i zobaczysz jak silnik pracuje i jak
masz obroty OK.......

Wtrysk może tak, ale mały upływ z listwy zasilającej?
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

24 Data: Grudzien 03 2007 21:15:23
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: venioo 

Adam Płaszczyca pisze:

On Fri, 30 Nov 2007 16:34:10 +0100, venioo  wrote:

Wykrec sobie w samochodzie wtrysk i zobaczysz jak silnik pracuje i jak masz obroty OK.......

Wtrysk może tak, ale mały upływ z listwy zasilającej?

Ja tam nie wiem, ale jak ostatnio wtrysk musielismy wymienic w Sprinterze to silnik wogole nie ruszal, nie mowiac o jego pracy i rownych obrotrach...

--
venioo + czerwona calibra c20ne
http://venioo.ovh.org - sam oblicz cenę sprowadzenia auta!

25 Data: Listopad 30 2007 23:02:33
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: Jackare 


Jakoś nie bardzo wierzę, że urządzen tych nie da się oszukać. To że byłeś szefem produkcji tych urzadzeń to przemawia na ich niekorzyśc bo brzmi jak reklama. Co innego gdybyś był kierowcą.

Od 2005 nic mnie nie łączy z projektem motograf, a piszę tak bo znam to urządzenie. Nie potrzebuję niczego udowadniać - możcie mi wierzyć lub nie. Co do dokładności - dokładność pomiaru zużycia paliwa jest 1%.
Urządzenie jest tak zbudowane że albo można go używać albo je uszkodzić. Jedna z generacji motografu działała wręcz jak czarna skrzynka - w pamięci ostatnich 2 tyś km były rejestrowane użycia hamulców, kierunkowskazów, klaksonu, świateł itp.

Nie znam osób które skutecznie oszukały motograf bez jego uszkodzenia. Po prostu nie znam takich przypadków, przy czym skutecznie oznacza że pojazd pracował a przekazywane dane nie wskazywały na anomalie które w rzeczywistości miały miejsce. Znam wdrożenia gdzie kierowców i operatorów w ogóle nie poinformowano o systemie - efekty były porażające.
Wtryski można:
- oplombować,
- znakowac farbą
- zabezpieczyć dodatkowym elektronicznym przepływomierzem monitorującym pracę poszczególnych wtrysków itp,
Bez tych zabezpieczeń system i tak wskazałby anomalie w zużyciu paliwa.

--
Jackare

26 Data: Grudzien 01 2007 01:14:06
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: J.F. 

On Fri, 30 Nov 2007 23:02:33 +0100,  Jackare wrote:

Od 2005 nic mnie nie łączy z projektem motograf, a piszę tak bo znam to
urządzenie. Nie potrzebuję niczego udowadniać - możcie mi wierzyć lub nie.
Co do dokładności - dokładność pomiaru zużycia paliwa jest 1%.

Jakie przeplywomierze byly uzywane ?

Wtryski można:
- oplombować,
- znakowac farbą
- zabezpieczyć dodatkowym elektronicznym przepływomierzem monitorującym
pracę poszczególnych wtrysków itp,
Bez tych zabezpieczeń system i tak wskazałby anomalie w zużyciu paliwa.

W jaki sposob ? Ot, pali wiecej i co mu zrobisz.

J.

27 Data: Grudzien 01 2007 01:30:44
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: Jackare 

Bez tych zabezpieczeń system i tak wskazałby anomalie w zużyciu paliwa.

W jaki sposob ? Ot, pali wiecej i co mu zrobisz.


niestety nie mogę napisać bo podpisywałem różne klauzule o zachowaniu tajemnicy technologicznej na kilka lat po ustaniu stosunku pracy, ale wierz mi - wyjdą niezgodności. System może nie zawsze pokaże w którym miejscu pojazdu ale cykliczność niezgodności wystarczy aby namierzyć osobę (jeżeli są różni kierowcy/operatorzy)a potem ją złapać na gorącym uczynku. Tak się to w firmach robi bo nikt nie będzie się podpierać w sądzie wydrukami z systemu zorzumiałymi dla specjalisyty z dziedziny zarządzania transportem, tylko łapie się gościa na kradzieży i sprawa jasna.
--
Jackare

28 Data: Grudzien 01 2007 01:30:44
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: Jackare 

Bez tych zabezpieczeń system i tak wskazałby anomalie w zużyciu paliwa.

W jaki sposob ? Ot, pali wiecej i co mu zrobisz.


niestety nie mogę napisać bo podpisywałem różne klauzule o zachowaniu tajemnicy technologicznej na kilka lat po ustaniu stosunku pracy, ale wierz mi - wyjdą niezgodności. System może nie zawsze pokaże w którym miejscu pojazdu ale cykliczność niezgodności wystarczy aby namierzyć osobę (jeżeli są różni kierowcy/operatorzy)a potem ją złapać na gorącym uczynku. Tak się to w firmach robi bo nikt nie będzie się podpierać w sądzie wydrukami z systemu zorzumiałymi dla specjalisyty z dziedziny zarządzania transportem, tylko łapie się gościa na kradzieży i sprawa jasna.
--
Jackare

29 Data: Grudzien 03 2007 10:34:03
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: Adam Płaszczyca 

On Fri, 30 Nov 2007 23:02:33 +0100, "Jackare"
 wrote:

Nie znam osób które skutecznie oszukały motograf bez jego uszkodzenia. Po
prostu nie znam takich przypadków, przy czym skutecznie oznacza że pojazd
pracował a przekazywane dane nie wskazywały na anomalie które w
rzeczywistości miały miejsce. Znam wdrożenia gdzie kierowców i operatorów w
ogóle nie poinformowano o systemie - efekty były porażające.
Wtryski można:
- oplombować,
- znakowac farbą
- zabezpieczyć dodatkowym elektronicznym przepływomierzem monitorującym
pracę poszczególnych wtrysków itp,
Bez tych zabezpieczeń system i tak wskazałby anomalie w zużyciu paliwa.

Ale po co wtryski? Wystarczy przewody powrotu wycieków z wtryskiwaczy
przechwycić.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

30 Data: Grudzien 03 2007 15:16:28
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: Jackare 

Ale po co wtryski? Wystarczy przewody powrotu wycieków z wtryskiwaczy
przechwycić.

Jeżeli mówisz o "przechwyceniu" w celu kradzieży paliwa, to nic z tego- system to wykaże bez najmniejszych problemów - od tego jest przepływomierz.
--
Jackare

31 Data: Grudzien 03 2007 16:03:56
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: Adam Płaszczyca 

On Mon, 3 Dec 2007 15:16:28 +0100, "Jackare"
 wrote:

Ale po co wtryski? Wystarczy przewody powrotu wycieków z wtryskiwaczy
przechwycić.

Jeżeli mówisz o "przechwyceniu" w celu kradzieży paliwa, to nic z tego-
system to wykaże bez najmniejszych problemów - od tego jest przepływomierz.

Co wykaże? Że zużycie paliwa jest ciut większe? Przecież wielkośc
przecieków nie jest deterministyczna.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

32 Data: Grudzien 03 2007 23:40:33
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: Jackare 

Co wykaże? Że zużycie paliwa jest ciut większe? Przecież wielkośc
przecieków nie jest deterministyczna.

system zawsze wykaże "tylko" większe zużycie paliwa. Albo bezpośrednio w zużyciu, albo w niezgodnościach w taknkowaniach.
Jeżeli to "większe" jest ilością wskazującą na kradzież należy się przyglądać maszynie (kierowcy)
Jeżeli nie, zazwyczaj znaczy to że kierowca ma cięższą nogę - też można z nim to przeanalizować.
Jeżeli na maszynie pracuje więcej niż jeden kierowca, złodzieja zawsze widać na tle innych. Na prezentacji danych w postaci graficznej aż "kłuje" w oczy.
Potem wystarczy przeanalizować dane o czasie pracy, trasach, pozycjach, postojach, tankowaniach i złapać gościa na gorącym uczynku.
System nigdy nie pokazuje informacji typu, "kradzież poprzez instalację powrotną paliwa" czy "trójnik na części ssącej"
Natomiast administartor floty z jakimś tam doświadczeniem wie jak interpretować dane z systemu.

Na pocieszenie powiem że nie tylko u nas się kradnie. Jak się kiedyś okazało, Węgrzy i Austriacy też pod tym względem nie są święci :)
--
Jackare

33 Data: Grudzien 04 2007 12:37:01
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: Adam Płaszczyca 

On Mon, 3 Dec 2007 23:40:33 +0100, "Jackare"
 wrote:

Jeżeli to "większe" jest ilością wskazującą na kradzież należy się
przyglądać maszynie (kierowcy)
Jeżeli nie, zazwyczaj znaczy to że kierowca ma cięższą nogę - też można z
nim to przeanalizować.

Zależy o ile większe.

Jeżeli na maszynie pracuje więcej niż jeden kierowca, złodzieja zawsze widać
na tle innych. Na prezentacji danych w postaci graficznej aż "kłuje" w oczy.

Jesli to jest, powiedzmy, o 10% więcej zużycia paliwa, a wygląda na
to, że gość ma ciężką nogę?

Potem wystarczy przeanalizować dane o czasie pracy, trasach, pozycjach,
postojach, tankowaniach i złapać gościa na gorącym uczynku.
System nigdy nie pokazuje informacji typu, "kradzież poprzez instalację
powrotną paliwa" czy "trójnik na części ssącej"
Natomiast administartor floty z jakimś tam doświadczeniem wie jak
interpretować dane z systemu.

A kierowca wie, jak to maskować. Wystarczy, że gość będzie miał lekką
nogę - system pokaże, że zużycie paliwa jest na tym samym poziomie, co
u innych, bo to, co zaoszczędził ukradł. I co wtedy?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

34 Data: Grudzien 04 2007 13:33:04
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: Jackare 


A kierowca wie, jak to maskować. Wystarczy, że gość będzie miał lekką
nogę - system pokaże, że zużycie paliwa jest na tym samym poziomie, co
u innych, bo to, co zaoszczędził ukradł. I co wtedy?

to już jak pisałem - musi mieć którędy ukraść. Newralgiczne elementy układu paliwowego (przewody, złączki) są zabezpieczane. Zbiornik jest pilnowany, tankowania są pilnowane.
Kradzież ma sens gdy się opłaca. Jeżeli gość ma dziennie zlać jakimś sposobem po 0,5 l paliwa, to system wykaże gościa z cięzką nogą, ale tym sposobem ten gość nie dorobi sobie do wypłaty.
aby pokazać sztukę dla sztuki nikt raczej nie będzie nadstawiać tyłka.
--
Jackare

35 Data: Grudzien 04 2007 14:34:49
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: J.F. 

On Tue, 4 Dec 2007 13:33:04 +0100,  Jackare wrote:

to już jak pisałem - musi mieć którędy ukraść. Newralgiczne elementy układu
paliwowego (przewody, złączki) są zabezpieczane. Zbiornik jest pilnowany,
tankowania są pilnowane.

Faktura na 100l, 60 do kanistrow w kabinie, cienka rurka do wlewu
zbiornika ... no co, paliwomierz wam sie popsul, nna tych 40l to  niby
na potem caly dzien pracowalem ?
Polak potrafi :-)

Poza tym widziales zbiornik w osobowych autach ?
Nie bardzo sobie wyobrazam dokladny pomiar ilosci paliwa.

J.

36 Data: Grudzien 04 2007 15:49:14
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: Jackare 

Faktura na 100l, 60 do kanistrow w kabinie, cienka rurka do wlewu
zbiornika ... no co, paliwomierz wam sie popsul, nna tych 40l to  niby
na potem caly dzien pracowalem ?
Polak potrafi :-)

Poza tym widziales zbiornik w osobowych autach ?
Nie bardzo sobie wyobrazam dokladny pomiar ilosci paliwa.

auta osobowe praktycznie nie są obejmowane monitoringiem flotowym z pomiarem zużycia paliwa, bo to się nie opłaca w stosunku do kosztu zakupu i wdrożenia systemu. Dokładny pomiar w samochodach osobowych realizuje się za pomocą przepływomierza elektronicznego zliczającego dawki z wtrysków jeżeli już ktoś bardzo tego chce. We flotach osobowych monitoruje się głownie położenie i czas pracy i systemy obsługujące małe auta są bardzo proste w stosunku do systemów dla flot ciężkich pojazdów i maszyn.

W pierwszym akapicie nie zrozumiałem o co chodzi. Uwierz mi że działające łącznie: przepływomierz i sonda ultradźwiękowa w zbiorniku oraz system przenoszący dane o tankowaniach wyłapują tego typu anomalie. Nie wiem co mam jeszcze napisać, ale tak po prostu jest. Jeżeli gościu raz coś sobie ukradnie, pewnie nikt nie zwróci na to uwagi. Jeżeli będzie to robić stale, to wpadnie.
--
Jackare

37 Data: Grudzien 04 2007 16:08:26
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: J.F. 

On Tue, 4 Dec 2007 15:49:14 +0100,  Jackare wrote:

Faktura na 100l, 60 do kanistrow w kabinie, cienka rurka do wlewu
zbiornika ... no co, paliwomierz wam sie popsul, nna tych 40l to  niby
na potem caly dzien pracowalem ?
Polak potrafi :-)

W pierwszym akapicie nie zrozumiałem o co chodzi. Uwierz mi że działające
łącznie: przepływomierz i sonda ultradźwiękowa w zbiorniku oraz system
przenoszący dane o tankowaniach wyłapują tego typu anomalie.

Po prostu zostawiamy otwarty wlew i z kanisterka dolewamy powolutku
paliwo w czasie pracy. Anomalie oczywiscie wylapie, ale bedzie jedna
duza i glupia - dolano 40 litrow, wyplynelo 80 .. panie kierowniku,
pan wsadz ten system prezesowi w d*, bo tyle warty. Jak naprawicie to
bedziecie mogli mnie obrazac.

Oczywiscie wszystko zalezy od tego czy rynek nalezy do pracodawcy
czy do pracownika, ale obecnie ponoc bardziej do pracownika..

Nie wiem co mam
jeszcze napisać, ale tak po prostu jest. Jeżeli gościu raz coś sobie
ukradnie, pewnie nikt nie zwróci na to uwagi. Jeżeli będzie to robić stale,
to wpadnie.

Pare takich numerow i tracisz zaufanie do systemu, i bez detektywa sie
nie obejdzie :-)

J.

38 Data: Grudzien 04 2007 14:34:54
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: Adam Płaszczyca 

On Tue, 4 Dec 2007 13:33:04 +0100, "Jackare"
 wrote:

Kradzież ma sens gdy się opłaca. Jeżeli gość ma dziennie zlać jakimś
sposobem po 0,5 l paliwa, to system wykaże gościa z cięzką nogą, ale tym
sposobem ten gość nie dorobi sobie do wypłaty.

Bo ja wiem? 15 litrów to jednak jest już 50zł.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

39 Data: Grudzien 04 2007 15:58:25
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: Jackare 


Bo ja wiem? 15 litrów to jednak jest już 50zł.

Gdzie tu płacalność w stosunku do ryzyka ?
W znanych mi przypadkach "nromalni" kierowcy/operatorzy wyciągali 4-7 tys miesięcznie z samego paliwa przy cenie sprzedaży na poziomie 2 zł/litr.
Rekordziści na lokomotywach "wyciągali" 20 - 23 tys na miesiąc.
Wszystko to bez nieopodatkowane, nieobciążone żadnymi narzutami. Miód- malina.
--
Jackare

40 Data: Grudzien 04 2007 19:43:45
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: złoty 

Jackare pisze:

Co wykaże? Że zużycie paliwa jest ciut większe? Przecież wielkośc
przecieków nie jest deterministyczna.

system zawsze wykaże "tylko" większe zużycie paliwa. Albo bezpośrednio w zużyciu, albo w niezgodnościach w taknkowaniach.
Jeżeli to "większe" jest ilością wskazującą na kradzież należy się przyglądać maszynie (kierowcy)
Jeżeli nie, zazwyczaj znaczy to że kierowca ma cięższą nogę - też można z nim to przeanalizować.
Jeżeli na maszynie pracuje więcej niż jeden kierowca, złodzieja zawsze widać na tle innych. Na prezentacji danych w postaci graficznej aż "kłuje" w oczy.
Potem wystarczy przeanalizować dane o czasie pracy, trasach, pozycjach, postojach, tankowaniach i złapać gościa na gorącym uczynku.

...nie prościej, taniej i skuteczniej..po prostu zapłacić komuś, by podejrzanego "przyfilował"? Obawiam się, iż te wszystkie high-endowe gadżetomańskie zabawki są dość drogie. A i tak suma-sumarum..trzeba na końcu oddelegować do sprawy kogoś, kto to POTWIERDZI. :)

pzdr
A.

41 Data: Grudzien 03 2007 18:57:16
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: Robek 

Adam Płaszczyca pisze:

On Fri, 30 Nov 2007 23:02:33 +0100, "Jackare"
 wrote:


pracę poszczególnych wtrysków itp,
Bez tych zabezpieczeń system i tak wskazałby anomalie w zużyciu paliwa.

Ale po co wtryski? Wystarczy przewody powrotu wycieków z wtryskiwaczy
przechwycić.

A ile z tego powrotu leci... bo jak mi przewod wlasnie powrotu pekl w 7litrowym dieslu to zorientowalem sie po paru godzinach pracy silnika,
a tego paliwa wylanego to moze ze pol szklanki bylo albo i mniej.


Robek

42 Data: Grudzien 03 2007 20:16:24
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: Adam Płaszczyca 

On Mon, 03 Dec 2007 18:57:16 +0100, Robek
wrote:

A ile z tego powrotu leci... bo jak mi przewod wlasnie powrotu pekl w
7litrowym dieslu to zorientowalem sie po paru godzinach pracy silnika,
a tego paliwa wylanego to moze ze pol szklanki bylo albo i mniej.

No cóż, nie obiecywałem, że będa góry paliwa ;)

Można też zrobić upływ przy zasilaniu pompy wtryskowej - też system
wykaże tylko zwiększone zuzycie paliwa i nic ponadto.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

43 Data: Grudzien 03 2007 21:20:41
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: venioo 

Adam Płaszczyca pisze:

On Mon, 03 Dec 2007 18:57:16 +0100, Robek wrote:

A ile z tego powrotu leci... bo jak mi przewod wlasnie powrotu pekl w 7litrowym dieslu to zorientowalem sie po paru godzinach pracy silnika,
a tego paliwa wylanego to moze ze pol szklanki bylo albo i mniej.

No cóż, nie obiecywałem, że będa góry paliwa ;)

Można też zrobić upływ przy zasilaniu pompy wtryskowej - też system
wykaże tylko zwiększone zuzycie paliwa i nic ponadto.

jak zalozysz kilka przeplywomierzy: przed pompa, za pompa, przed silnikiem, na powrocie - to nie ma bata - musi sie bilans zgadzac...
a jak sie nie zgadza to albo ktos kradnie, albo wlaczasz maszyne na pare godzin, sam na niej pracujesz - i jesli wtedy sie bilans zgadza to znaczy ze ktos kradnie, jesli sie nie zgadza, to szukasz gdzie paliwo wycieka...

--
venioo + czerwona calibra c20ne
http://venioo.ovh.org - sam oblicz cenę sprowadzenia auta!

44 Data: Grudzien 03 2007 21:33:51
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: J.F. 

On Mon, 03 Dec 2007 21:20:41 +0100,  venioo wrote:

jak zalozysz kilka przeplywomierzy: przed pompa, za pompa, przed
silnikiem, na powrocie - to nie ma bata - musi sie bilans zgadzac...
a jak sie nie zgadza to albo ktos kradnie,

Dlatego podlaczamy wiaderko tam gdzie jest niewiadoma - czyli silnik
:-)

albo wlaczasz maszyne na pare
godzin, sam na niej pracujesz - i jesli wtedy sie bilans zgadza to
znaczy ze ktos kradnie,

No coz, jesli wystarczy rozmowa ostrzegawcza z operatorem to swietnie,
ale spalanie zalezy przeciez od wielu czynnikow.

Gorzej - wywalisz takiego z pracy, a potem bedziesz musial zeznac ze
nie znalazles sladow kradziezy :-)

J.

45 Data: Grudzien 03 2007 21:40:05
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: Adam Płaszczyca 

On Mon, 03 Dec 2007 21:20:41 +0100, venioo  wrote:

jak zalozysz kilka przeplywomierzy: przed pompa, za pompa, przed

Za pompą to masz wtryskiwacze, tam nie masz juz jak założyć.

silnikiem, na powrocie - to nie ma bata - musi sie bilans zgadzac...

Musi? Ciekawe, a paliwo które idzie do cylindrów?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

46 Data: Grudzien 04 2007 00:01:04
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: venioo 

Adam Płaszczyca pisze:

On Mon, 03 Dec 2007 21:20:41 +0100, venioo  wrote:

jak zalozysz kilka przeplywomierzy: przed pompa, za pompa, przed

Za pompą to masz wtryskiwacze, tam nie masz juz jak założyć.

To musialbym miec wtryskiwacze gdzies przy tylnym wahaczu, bo pompa paliwa jest przykrecona prawie ze do zbiornika...

silnikiem, na powrocie - to nie ma bata - musi sie bilans zgadzac...

Musi? Ciekawe, a paliwo które idzie do cylindrów?

No tez dlatego wykonujesz samodzielnie test spalania sredniego (a nie dajesz panu Mietkowi, ktory obsluguje maszyne na codzien).
Jesli wyjdzie Ci, ze spalanie jest 10L/h, a pracownik na tej samej maszynie spala ponad 13L/h to masz prawo do niepokoju...

a co do bilansu to HINT: przed pompa jest (teoretycznie) 10L/h, za pompa jest 10L/h przed silnikiem jest 8L/h... Gdzie zniknely 2L/h ??
ODP: wcielo je za pompa a przed silnikiem, czyli albo ktos zalozyl trojnik albo mamy dziurawy przewod paliwowy...

--
venioo + czerwona calibra c20ne
http://venioo.ovh.org - sam oblicz cenę sprowadzenia auta!

47 Data: Grudzien 04 2007 12:38:09
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: Adam Płaszczyca 

On Tue, 04 Dec 2007 00:01:04 +0100, venioo  wrote:

Za pompą to masz wtryskiwacze, tam nie masz juz jak założyć.


To musialbym miec wtryskiwacze gdzies przy tylnym wahaczu, bo pompa
paliwa jest przykrecona prawie ze do zbiornika...


Mówię o pompie wtryskowej. Obudź się.

No tez dlatego wykonujesz samodzielnie test spalania sredniego (a nie
dajesz panu Mietkowi, ktory obsluguje maszyne na codzien).
Jesli wyjdzie Ci, ze spalanie jest 10L/h, a pracownik na tej samej
maszynie spala ponad 13L/h to masz prawo do niepokoju...

Ale jak spala 10,3l/h to już niespecjalnie, prawda?
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

48 Data: Grudzien 04 2007 00:30:50
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: Jackare 

jak zalozysz kilka przeplywomierzy: przed pompa, za pompa, przed silnikiem, na powrocie - to nie ma bata - musi sie bilans zgadzac...

tak się nie robi. Przpływomierz montuje się tylko na części ssącej na niskim
ciśnieniu.
Na powrotach nie ma najmniejszego sensu bo tam się nic nie zmierzy - paliwo
jest spienione a przepływ niejednorodny. W silnikach gdzie paliwo jest
jednym z czynników chłodzących, ma dodatkowo zwiększoną objętość na skutek
podgrzania.
Po drugie przepływomierz to nie pchełka - mały przepływomierz to urządzenie
ważące ok 7 kg o wymiarach mniej więcej 20 x 20 x 30 cm.i jest jednym z
najdroższych elementów systemu.
Duży jest trochę większy i cięższy.
http://www.rotametr.com.pl/index.php?id=d00
Mały przepływomierz to ten środkowy w rządku gdzie stoją trzy.

Jeżeli chodzi o samo paliwo, to idealnym duetem "pilnującym" jest
przepływomierz i precyzyjna sonda ultradźwiękowa w zbiorniku paliwa
--
Jackare

49 Data: Grudzien 04 2007 10:06:48
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: venioo 

Jackare pisze:

jak zalozysz kilka przeplywomierzy: przed pompa, za pompa, przed silnikiem, na powrocie - to nie ma bata - musi sie bilans zgadzac...

tak się nie robi. Przpływomierz montuje się tylko na części ssącej na niskim
ciśnieniu.
Na powrotach nie ma najmniejszego sensu bo tam się nic nie zmierzy - paliwo
jest spienione a przepływ niejednorodny.

Hmmm... A jakby na przewodzie umiescic okragla banke gdzie spienione paliwo sie "ustoi" a pozniej na wyjsciu zmniejszyc przekroj, zeby te male ilosci dluzej lecialy, a co za tym idzie pomiar byl dokladniejszy?
Z ciekawosci teoretyzuzje...

W silnikach gdzie paliwo jest
jednym z czynników chłodzących, ma dodatkowo zwiększoną objętość na skutek
podgrzania.
Po drugie przepływomierz to nie pchełka - mały przepływomierz to urządzenie
ważące ok 7 kg o wymiarach mniej więcej 20 x 20 x 30 cm.i jest jednym z
najdroższych elementów systemu.

Duze te przeplywomierze... Nie da sie mniejszych zrobic w plastikowej obudowie? Jak patrze na niektore nasze rodzime produkcje, to odnosze wrazenie, ze przyzwyczajenia z czasow ZSRR dalej kroluja - obudujmy wszystko gruba blacha - na pewno bedzie dobrze... 7kg?
Pewnie daloby sie to zmiescic w 3, albo przy wykorzystaniu dobrej elektroniki w 1kg...

Jesli mowimy tu o maszynach budowlanych spalajacych po 20L/h, pracujacych na 2 zmiany (16h*20L/h=320L to ok. 1000-1100 pln)
to biorac pod uwage, ze dziennie "znika" 10% paliwa (czyli ok.100pln)
masz strate 2200pln miesiecznie (przy 5 dniowym tyg. pracy) - chyba az takie drogie te przeplywki nie sa????

Duży jest trochę większy i cięższy.
http://www.rotametr.com.pl/index.php?id=d00
Mały przepływomierz to ten środkowy w rządku gdzie stoją trzy.

Jeżeli chodzi o samo paliwo, to idealnym duetem "pilnującym" jest
przepływomierz i precyzyjna sonda ultradźwiękowa w zbiorniku paliwa

:) Pomyslowe, nie powiem :) Ja tam sie nie znam, jestem mechanikiem od maszyn, dlatego rozwiazania stricte mechaniczne przychodza mi do glowy.

Pozdrawiam
--
venioo + czerwona calibra c20ne
http://venioo.ovh.org - sam oblicz cenę sprowadzenia auta!

50 Data: Grudzien 04 2007 12:22:20
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: Jackare 


Hmmm... A jakby na przewodzie umiescic okragla banke gdzie spienione paliwo sie "ustoi" a pozniej na wyjsciu zmniejszyc przekroj, zeby te male ilosci dluzej lecialy, a co za tym idzie pomiar byl dokladniejszy?
Z ciekawosci teoretyzuzje...

To już jest w przepływomierzu. On "zapętla" paliwo z przewodu powrotnego i
ono nie wraca do zbiornika.
Sam przepływomierz jest niewiele większy od zegarka. To co widać to przede
wszystkim "przydatki": zbiornik-odpieniacz, odgazowywacz, filtr, króćce
przyłączeniowe, wandaloodporna obudowa.
Dla silników chłodzonych m.in. paliwem często przepływomierz wyposaża się w
dodatkową chłodnicę paliwa.

Duze te przeplywomierze... Nie da sie mniejszych zrobic w plastikowej obudowie? (...) przy wykorzystaniu dobrej elektroniki w 1kg...

Teoretycznie. Gdy jeszcze pracowałem w branży ponad 1,5 roku trwały
niezależnie prowadzone w dwóch firmach  prace nad opracowaniem małego
przepływomierza ultrdźwiękowego, który pracowałby na zasadzie różnicowej
(powrót paliwa byłby odejmowany od zasilania). Założenia były takie że nie
ma być żadnych odpieniaczy, zapętlaczy itp mechaniki, tylko software opanuje
zajwiska pienienia, rozszerzalności, pulsacji przepływu itp. Po 1,5 roku
pracy gdy odchodziłem z branży nie było efektu - nie zbliżono się do
dokładności 25% a wymaganą dokładnością jest 1-1,5%.
Teraz widę że rotametr m coś takiego, ale empirycznie nic o tym nie wiem.
W osobówkach benzynowych montuje się przepływomierze elektroniczne (male)
liczące na podstawie danych kalibracyjnych wtrysku jednorazową dawkę paliwa
na wtrysku (ciśnienie, przekrój, dawka jednostkowa itp), ale ten segment nei
jest interesujący dla branży bo nie ma w nim pieniędzy.
W ciężarówkach i maszynach wsyztko musi być wandaloodporne (pancerne) bo
ludzie po prostu niszczą urządzenia - jak pisałem nie da się ich "obejść" w
inteligentny sposób bo każdy parametr jest monitorowany przez mocno
rozbudowany system informatyczny. Obudowy są plombowane, znakowane itd itp.
Obudowę plastikową gość rozwali młotkiem albo potraktuje palnikiem i powie
"sie zepsuło" lub "sie stopiło"
W lokomotywach, przepływomierz to skrzynia która jest ciężka do uniesienia
dla 2 osób - widać ją na stronie którą podlinkowałem na samym dole.

- chyba az   takie drogie te przeplywki nie sa????

To pojęcie względne. Sam ten mały przepływomierz kosztuje chyba ponad 3,5
tys. Czy to dużo ? Nie wiem, jeżeli w wielu przypadkach cały system w
przeliczeniu na jeden pojazd zwracał się po 2 tygodniach na samych
oszczędnościach z likwidacji kradzieży paliwa, do tego optymalizacja czasu
pracy, tras, przestojów...

:) Pomyslowe, nie powiem :) Ja tam sie nie znam, jestem mechanikiem od maszyn, dlatego rozwiazania stricte mechaniczne przychodza mi do glowy.

ależ to wszytsko praktycznie czysta mechanika :). Ultradzwięki - fala
mechaniczna, przepływ- mierzony mechanicznie. Obserwacja jest tylko
elektroniczna- ubytek paliwa musi być ściśle proporcjonalny do przepływu, a
ten do pracy silnika. Wszystko jest wcześniej wzorcowane, kalibrowane dla
poszczególnych zakresów obrotów, prędkości itp.
--
Jackare

51 Data: Listopad 30 2007 15:19:47
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: J.F. 

On Fri, 30 Nov 2007 13:01:04 +0100,  Jackare wrote:

System nadzoru typu "motograf", popatrz na www.ker.com.pl ,
www.motgraf.com.pl

System jest nie do oszukania - pracuje komparatywnie porównując wiele
zdarzeń (np praca silnika bez przepływu paliwa, przepływ paliwa bez pracy
silnika, długa jazda na wysokich obrotach przy małej prędkości, ubytek
paliwa z baku bez przepływu paliwa itd, itp). Aby oszukać system trzeba go
fizycznie uszkodzić, ale to też od razu widać.Urządzenia są mechanicznie
zabezpieczone, wandaloodporne i monitorowane on-line.

A co z najprostszym sposobem - tankujemy 40l do zbiornika i jeszcze
10 do kanisterka ? Zakladaliscie precyzyjny paliwomierz do zbiornika,
czy ufaliscie swoim przeplywomierzom ?

Największe przekręty są na maszynach budowlanych które pracuja nie
przemieszczając się, np maszynista lokomotywy spalinowej pracującej w ruchu
technologicznym jest w stanie sprzedać DZIENNIE ok 500 litrów ON - to są
dane z rzeczywistych zdarzeń.

Ale to codziennie i jest to 20% dziennego spalania, czy sprzedal raz,
a rozpisywal strate przez tydzien ?

W jednym z dużych przedsiębiorstw budowlanych budujących drogi, instalacja
motografu na ok 160 pojazdach dała ok 2 mln złotych oszczędności na paliwie
w pierwszym miesiącu. W innym z przedsiębiorstw (ruch technologiczny)
wywalono złodziei (było ich 2 czy 3) a z uzyskanych oszczędności ufundowano
premie dla kierowców. Zarabiają w tej chwili tyle że nawet im się nie opłaca
myśleć o kradzieżach.

Hm, ale z pierwszych dwoch liczb wychodzi 12500 zl miesiecznie na
pojazd. Albo musiano dac spore podwyzki, albo pol zakladu z tego zylo
:-)

J.

52 Data: Listopad 30 2007 22:11:49
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: Bastion 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

On Fri, 30 Nov 2007 13:01:04 +0100,  Jackare wrote:

A co z najprostszym sposobem - tankujemy 40l do zbiornika i jeszcze
10 do kanisterka ? Zakladaliscie precyzyjny paliwomierz do zbiornika,
czy ufaliscie swoim przeplywomierzom ?

Bedzie niezgodnosc pomiedzy stanem z faktury (50l ) a zarejestrowanym poziomem
paliwa w baku  w momecie zatankowania(40l)

53 Data: Listopad 30 2007 22:37:41
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: J.F. 

On Fri, 30 Nov 2007 22:11:49 +0100,  Bastion wrote:

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości
A co z najprostszym sposobem - tankujemy 40l do zbiornika i jeszcze
10 do kanisterka ? Zakladaliscie precyzyjny paliwomierz do zbiornika,
czy ufaliscie swoim przeplywomierzom ?

Bedzie niezgodnosc pomiedzy stanem z faktury (50l ) a zarejestrowanym poziomem
paliwa w baku  w momecie zatankowania(40l)

ale te wskazniki sa bardzo nieprecyzyjne, i IMO jest to do
zakwestionowania. A ile razy koledzy tu mowili ze sie odpowietrznik
wciska i wchodzi pare litrow .. a wskaznik zapewne ciagle na maksa.


J.

54 Data: Listopad 30 2007 23:22:26
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: Jackare 

A co z najprostszym sposobem - tankujemy 40l do zbiornika i jeszcze
10 do kanisterka ? Zakladaliscie precyzyjny paliwomierz do zbiornika,
czy ufaliscie swoim przeplywomierzom ?

w ruchu technologicznym i na budowach gdzie pojazdy tankujace i dystrybuujące paliwo należą do floty, system rejestruje dane o wydawanym paliwie i dane te są przenoszone elektronicznie za pomocą odpowiedniej karty bez ktorej nie uruchomi się pojazdu. System uwzględnia dane o pojemności zbiorników i pozostałym w nich paliwie, w niektórych przypadkach nawet o rozszerzalności cieplnej paliwa (tam gdzie paliwo jest jednym z czynników chłodzących silnik i w trakcie normalnej pracy podgrzewa się). Dokładność pomiaru przepływomierza to 1%.
Przy tankowaniu na stacjach benzynowych będzie niezgodność pomiędzy zużyciem paliwa a fakturą sprzedaży, które to wartości muszą być wpisane do systemu.
Jeżeli kierowca będzie chciał wykazać że pojazd dużo pali jeżdżąc dużo na niskich biegach system też to wyłapie porównując prędkość z pracą silnika i zuzyciem paliwa i gościa będzie można zwolnić za zarzynanie pojazdu.



Ale to codziennie i jest to 20% dziennego spalania, czy sprzedal raz,
a rozpisywal strate przez tydzien ?

Nie, nie- codziennie i jest to jakiś procent dziennego zużycia. Zbiornik lokomotywy ma np 6,5 tony więc te 500 l "jakoś przepadało"

Hm, ale z pierwszych dwoch liczb wychodzi 12500 zl miesiecznie na
pojazd. Albo musiano dac spore podwyzki, albo pol zakladu z tego zylo

to są dwie różne historie. Podwyżki były w drugim zakładzie gdzie skala była całkiem inna. W pierwszym wywalano tylko ludzi. Tu jest link bardziej ogólnie opisujący to zjawisko, ale sprawa o której pisze właśnie tam miała miejsce.
http://finanse.wp.pl/POD,17,wid,7702486,prasa.html?ticaid=14ea8
--
Jackare

55 Data: Grudzien 03 2007 21:16:44
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: venioo 

Loku_ pisze:

Chodzi o maszyny budowlane. Zachodzi podejrzenie, że upuszczane
zostaje paliwo. Ktoś przerabiał taki problem??

Najprościej oczywiśće porównać odczyty tachometru z ilością zużytego
paliwa. Jednak urządzenia te mam już mocno zdewastowane, pracują
ciągle na samym włączonym zapłonie, łatwo więc zmianipupować czas
pracy i pewnie nawet jeśli zostałyby zabezpieczone i tak byłyby do
obejścia... Nie wiem czy poświęcać czas na ich naprawę i próbę
zabezpieczenia, czy może jest jakiś inny, pewny sposób??

Najprosciej:
Zalej maszyne do pelna, popracuj zamiast pracownika normalnie 8h i tak 5 dni w tygodniu, oblicz srednie zuzycie, do tego dolicz +10% i wiecej nie powinna maszyna zuzywac. Jak zuzyje - pracownik doplaca, bo znaczy, ze ukradl...

--
venioo + czerwona calibra c20ne
http://venioo.ovh.org - sam oblicz cenę sprowadzenia auta!

56 Data: Grudzien 04 2007 14:02:33
Temat: Re: Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.
Autor: Michał 

Loku_ pisze:

Chodzi o maszyny budowlane. Zachodzi podejrzenie, że upuszczane
zostaje paliwo. Ktoś przerabiał taki problem??


Zabezpieczanie socjotechniczne. Jak firma duża zatrudnić agenta który dostanie specjalną premię za wytropienie złodziei a złodzieja postawić przed sądem o kradzież (a jak wiadomo trochę paliwa i wartość więcej niż 200 pln...) może będzie wolał oddać niż do sądu?


Pozdrawiam

Zabezpieczenie przeciw kradzieży paliwa z baku maszyny.



Grupy dyskusyjne