Zabezpieczenie rozrządu w Audi
1 | Data: Grudzien 05 2006 10:48:52 |
Temat: Zabezpieczenie rozrządu w Audi | |
Autor: Pitras | Cześć 2 |
Data: Grudzien 05 2006 12:04:29 | Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi | Autor: Wit(old) |
3 |
Data: Grudzien 05 2006 12:11:25 | Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi | Autor: nowy140 |
Pozdrawiam,Ale maja zabezpieczenie czy po prostu silnik bezkolizyjny? 4 |
Data: Grudzien 05 2006 12:35:23 | Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi | Autor: Wit(old) |
Ale maja zabezpieczenie czy po prostu silnik bezkolizyjny? Jeśli jest różnica to czysto techniczna. Po prostu nic złego sie nie stanie jak sie pasek zerwie. -- ***** Wit(old) gg 2568314 mail: http://tinyurl.com/douj2 5 |
Data: Grudzien 05 2006 14:11:41 | Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi | Autor: Cyneq | Wit(old) napisał(a):
132/Argenta nie ma :) 131 też, oprócz OHVki oczywiście. -- Cyneq 6 |
Data: Grudzien 05 2006 17:25:42 | Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi | Autor: Przemysław Gubernat | Wit(old) napisał(a): Fiaty, na pewno Punto II i Brva/Bravo, ale pewnie inne Fiaty tez. AFAIK to Bravo/Brava/Marea z silnikami 16V właśnie nie mają :/ No chyba że to w ASO straszą kosztami gdy się zerwie ;-) 7 |
Data: Grudzien 05 2006 12:35:16 | Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi | Autor: El_Kadafi | Przyznam się, że zaskoczyło mnie to trochę i dało do myślenia Ssij mi pałę. 8 |
Data: Grudzien 05 2006 12:35:14 | Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi | Autor: Alti |
9 |
Data: Grudzien 05 2006 12:52:06 | Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi | Autor: Pitras | Alti napisał(a): Użytkownik "Pitras" napisał w wiadomości A od czego ??? Nie uważasz że wartość auta rośnie jeśli ma w/w zabezpieczenie. Bo przypadku zerwania paska płacę tylko za pasek i jego założenie. Gdy nie ma zabezpieczenia płacę za pasek, założenie, i tzw. klawiaturkę. w silnikach V6 opla naprawa silnika po zerwania paska zaczyna się od 6 tyś zł !!!! w salonie rzecz jasna) Porównaj teraz koszty. 10 |
Data: Grudzien 05 2006 13:57:11 | Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi | Autor: Alti |
Nie uważasz że wartość auta rośnie jeśli ma w/w zabezpieczenie. Co ty palisz? Wojtek BTW nie uważam. 11 |
Data: Grudzien 05 2006 13:20:29 | Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi | Autor: Pitras | Alti napisał(a): Użytkownik "Pitras" napisał w wiadomości Czy jest coś nielogicznego w mojej wypowiedzi ??? 12 |
Data: Grudzien 05 2006 14:23:00 | Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi | Autor: Alti |
Użytkownik "Pitras" napisał w wiadomości Szkoda prądu... Wojtek 13 |
Data: Grudzien 05 2006 14:53:35 | Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi | Autor: Pitras | Alti napisał(a): Użytkownik "Pitras" napisał w wiadomości Wypowiedział się ekspert.... Jak nie masz nic sensownego do powiedzenia to nic nie pisz. 14 |
Data: Grudzien 05 2006 15:40:47 | Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi | Autor: Jakub Witkowski | Pitras wrote: To gdzie auto sie plasuje nie zależy od posiadania lub nie jakiegos Skoro się tak upierasz, to niech ci będzie: posiadanie owego "zabezpieczenia" (czyli po prostu bezkolizyjnej głowicy), jest charakterystyczne raczej dla starszych, mniej wymyślnych konstrukcji z mniejszą ilością zaworów, czyli "plasuje" samochód w gronie szrotów :) -- Jakub Witkowski z domeny gts /kropka/ pl 15 |
Data: Grudzien 05 2006 14:56:17 | Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi | Autor: Pitras | Jakub Witkowski napisał(a): Pitras wrote: Czyli rozumiem, że staje się to powoli anachronizmem i większość nowych aut nie ma tego zabezpieczenia ?? 16 |
Data: Grudzien 05 2006 16:09:53 | Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi | Autor: Jakub Witkowski | Pitras wrote: Czyli rozumiem, że staje się to powoli anachronizmem i większość Skutek uboczny jego konstrukcji. Np. małego fiata nie da się rozpędzić do niedozwolonych prędkości na autostradzie. Nazwiesz to "zabezpieczeniem"? -- Jakub Witkowski z domeny gts /kropka/ pl 17 |
Data: Grudzien 05 2006 16:38:25 | Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi | Autor: Blyskacz | Czyli rozumiem, że staje się to powoli anachronizmem i większośćto nie zabezpieczenie a cecha konstrukcyjna, ktora wynika z wielu uwarunkowan...od jakis 10 lat coraz rzadziej wystepujaca w silnikach.. Blyskacz -- Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 18 |
Data: Grudzien 05 2006 15:04:47 | Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi | Autor: Blyskacz | Ostatnio dowiedziałem się że Audi (nie wiem czy wszystkie modele)> mają mechanizm zabezpieczenia rozrządu w wypadku zerwania pasku > rozrządu. moze jakies zrodlo ? o zadnym "zabezpieczeniu" przed kolizja w trakcie zerwania paska, poza poprostu bezkolizyjnym skonstruowaniu silnika nie slyszalem... znany 1.8T wali po zaworach az milo, tak samo 2.8 z lat 97-02, wiec jak masz jakies sensowne dane poza "slyszalem" to podziel sie nimi... czemu Audi plasuje się wyżej niż np. Opel, który takiegorotfl FYI stare ople z serii 8v sa bezkolizyjne, wiec posiadaja takie "zabezpieczenie"...czyli stary kadett plasuje sie w czolowce limuzyn :-) o klasie auta swiadcza zupelnie inne rzeczy... przecietnego uzytkownika auta nie obchodza takie detale jak kolizyjnosc rozrzadu ... pozdrawiam Blyskacz -- Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 19 |
Data: Grudzien 05 2006 14:52:25 | Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi | Autor: Pitras | Blyskacz napisał(a): > Ostatnio dowiedziałem się że Audi (nie wiem czy wszystkie modele) Ok. Nie twierdzę, że dzięki temu auto staję się limuzyną ale jest to jeden z elementów, dzięki któremu dana marka ma lepszą opinię. I tak np. jest porównując Audi z Oplem. A tak w ogóle to chciałem zweryfikować tą informację ale ludzie jacyś nerwowi.... Dawno nie pisałem na tej grupie ale widzę że sporo się zmieniło. Na gorsze rzecz jasna. 20 |
Data: Grudzien 05 2006 16:30:15 | Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi | Autor: Jakub Witkowski | Pitras wrote: Ok. Nie twierdzę, że dzięki temu auto staję się limuzyną ale jest Usłyszałeś coś piate przez dziewiąte o kolizyjności, i jednocześnie stawiasz z miejsca tezę, nazwijmy to: dość ryzykowną, o związu tejże kolizyjności z "plasowaniem" marki auta. No, i się dziwisz... Im bardziej śrubuje się osiągi silników, tym bardziej wzrasta stopień sprężania, tym wymyślniejsze kształty komory spalania, tym więcej w niej zaworów, i tym bliżej dochodzi do nich tłok. I dlatego w tych nowocześniejszych silnikach byłoby bardzo trudno, albo wręcz niemożliwe, aby zawory w jakimś nietypowym położeniu (po zerwaniu paska) nie kolidowały z tłokiem. W starych, mało wysilonych konstrukcjach było to o wiele łatwiejsze do osiągnicia. Ot i cała tajemnica. -- Jakub Witkowski z domeny gts /kropka/ pl 21 |
Data: Grudzien 05 2006 17:15:14 | Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi | Autor: Golab | A Audi A4 1.8 5V ma taka własciwość czy nie, pytam bo mnie czeka wymiana > Ostatnio dowiedziałem się że Audi (nie wiem czy wszystkie modele) 22 |
Data: Grudzien 05 2006 18:36:32 | Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi | Autor: P11 | Golab napisał(a): A Audi A4 1.8 5V ma taka własciwość czy nie, pytam bo mnie czeka wymianaNie ma. 23 |
Data: Grudzien 05 2006 21:01:54 | Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi | Autor: Kriso |
A to 2.8 V6 ma pasek rozrzadu?? Mialem golfa 3 97rok i mial lancuch.Ostatnio dowiedziałem się że Audi (nie wiem czy wszystkie modele)> mają mechanizm zabezpieczenia rozrządu w wypadku zerwania pasku Chyba ze cos zle wyczytalem :) Kris 24 |
Data: Grudzien 05 2006 22:40:54 | Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi | Autor: Blyskacz | A to 2.8 V6 ma pasek rozrzadu?? Mialem golfa 3 97rok i mial lancuch.to zupelnie inne silniki ... Chyba ze cos zle wyczytalem :)co wyczytales to nie wiem, ale w silniku o ktorym pisalem lancucha nie ma... pozdrawiam Blyskacz -- Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 25 |
Data: Grudzien 05 2006 16:41:07 | Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi | Autor: Jakub Witkowski | BTW można by wymyślić jaiś mechanizm takiego zabezpieczenia. 26 |
Data: Grudzien 05 2006 17:01:03 | Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi | Autor: GrzegorzG |
nie jest to glupie, bo za zabezpieczenie zaplaca wszyscy a paski zrywaja sie rzadko ;) 27 |
Data: Grudzien 05 2006 18:24:18 | Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi | Autor: nowy140 |
sie rzadko ;) quasi zabezpieczeniem podobnym i jednak tanszym jest lancuch i wpis w ksazeczce obslugi "element niewymienny przez cale zycie samochodu" a jak sie zerwie? Komu i gdzie i kiedy? Po milionie km gdzies u ruskich czy w Polsce... w starym zlomiastym aucie ktore ktos juz raczej odda na zlom. Producenci tez umieja liczyc. Przede wszystkim liczyc.......niestety. 28 |
Data: Grudzien 05 2006 19:22:48 | Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | On 2006-12-05, nowy140 wrote:
Podobno sie zdarza. Robert Redziak pisal nie raz o umierajacych napinaczach hydraulicznych. Od tego pewnie niedaleko do zelaznego deszczu... -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 29 |
Data: Grudzien 05 2006 18:47:13 | Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi | Autor: P11 | GrzegorzG napisał(a): Jest :( Dla współczesnych nastawianych wyłącznie na szybki zysk koncernów jest bezdennie głupie. Koszta produkcji rosna a jeszcze chroni przed usterka (z winy klienta) generującą zyski dla fabryki po okresie gwarancji. To nie ma prawa przejść.Ale szczerze wątpię czy jakikolwiek producent będzie wkładał weźmy takie starsze silniki TDI czy HDI. Kreca sie zaledwie do 4500rpm maja 2 zawory na cylinder - az sie prosi o rozrząd ohv taki jak w Polonezie ale napędzany kołami zębatymi. Niestety producent uparł sie na pozornie nowocześniejszy ohc napędzany zrywającym sie paskiem. Zalet niskiej bezwładności rozrządu ohv wolnoobrotowy diesel nie wykorzystuje no a wady w postaci ryzyka zerwania paska i okresowej wymiany obciążają klientów. A to jest z kolei bezgranicznie głupie dla użytkownika. 30 |
Data: Grudzien 10 2006 15:27:31 | Temat: Re: Zabezpieczenie rozrządu w Audi | Autor: Pete |
Ostatnio dowiedziałem się że Audi (nie wiem czy wszystkie modele) No to które konkretnie modele, bo z tego co mi wiadomo większość obecnie produkowanych silników do Audi to jednak silniki kolizyjne? Jest kilka, które zamiast paska mają łańcuch. Łańcucha nie trzeba tak często wymieniać jak paska, ale jak się łańcuch zerwie, to też będzie katastrofa. Pozdr. Pete |