Zacinaj±ca się stacyjka w seicento
1 | Data: Sierpien 25 2011 00:21:50 |
Temat: Zacinaj±ca się stacyjka w seicento | |
Autor: Tomasz Stiller | Czeć. 2 |
Data: Sierpien 25 2011 07:06:22 | Temat: Re: ZacinajÄ…ca siÄ™ stacyjka w seicento | Autor: Jacek | A jak siÄ™ zachowuje drugi kluczyk? 3 |
Data: Sierpien 25 2011 10:47:02 | Temat: Re: Zacinaj±ca się stacyjka w seicento | Autor: Tomasz Stiller | On Thu, 25 Aug 2011 07:06:22 +0200, Jacek wrote: A jak siÄ™ zachowuje drugi kluczyk? Kupiłem to auto z jednym kluczykiem :\ Tomek 4 |
Data: Sierpien 25 2011 10:25:30 | Temat: Re: ZacinajÄ…ca siÄ™ stacyjka w seicento | Autor: Rychu | W dniu 2011-08-25 02:21, Tomasz Stiller pisze: W moim roboczym seicento zacina siÄ™ stacyjka. Nie wiem czy to problem Jak kupiłem pandziorexa, to miałem ten sam problem... wziÄ…łem drugi kluczyk i problem siÄ™ rozwiÄ…zał. PS. Czasami pomaga wariant z WD40 i szpilkÄ…, jeżeli na kluczyku jest sporo poprzyklejanego brudu. -- Pozdrawiam Rychu W-wa | Panda VAN'05 oznakowana KR637** :) 5 |
Data: Sierpien 25 2011 10:48:16 | Temat: Re: Zacinaj±ca się stacyjka w seicento | Autor: Tomasz Stiller | On Thu, 25 Aug 2011 10:25:30 +0200, Rychu wrote: Jak kupiłem pandziorexa, to miałem ten sam problem... wziÄ…łem drugi Ja nie mam drugiego kluczyka :\ PS. Czasami pomaga wariant z WD40 i szpilkÄ…, jeżeli na kluczyku jest Mój kluczyk nie jest niestety brudny, niemniej sam grot jest już nieĽle wytarty. Zamki zewnÄ™trzne otwiera bez problemu, tylko w stacyjce jest problem Tomek 6 |
Data: Sierpien 25 2011 10:51:47 | Temat: Re: Zacinajaca sie stacyjka w seicento | Autor: Axel | "Tomasz Stiller" wrote in message Czesc. Kup zestaw naprawczy w postaci strzykawki, ew. grubej igly, benzyny ekstrakcyjnej i smaru grafitowego (w czasach niedostepnosci takiego smaru uzywalo sie pylu grafitu olowkowego startego papierem sciernym). rozloz pod stacyjka gazety, nabierz benzyne strzykawki i kilka razy obficie przeplucz mechanizm stacyjki. Wloz tez co jakis czas klucz i poruszaj stacyjka. Po dobrym wyplukaniu - trzeba zaaplikowac smar grafitowy i znowu poruszac stacyjka. Tak ozywialem stacyjke w 12 letnim Oplu kiedys, zamki w drzwiach, ktore "fachowcy" chcieli wymieniac, a wraz z nimi kilkadziesiat kluczy, bo to drzwi wejsciowe do budynku - zamek juz dziala po mojej operacji kilka lat, oraz klodki, ktore sa uzywane na dworze. Trzeba pamieta, ze na poczatku klucz bedzie brudny i po wyjeciu se stacyjki trzeba go wytrzec przed schowaniem do kieszeni... -- Axel 7 |
Data: Sierpien 25 2011 10:49:10 | Temat: Re: Zacinajaca sie stacyjka w seicento | Autor: Tomasz Stiller | On Thu, 25 Aug 2011 10:51:47 +0200, Axel wrote: Kup zestaw naprawczy w postaci strzykawki, ew. grubej igly, benzyny Rozumiem, że do tej operacji trzeba by jÄ… w pierwszej kolejnoĹ›ci wymontować z samochodu? Tomek 8 |
Data: Sierpien 25 2011 13:10:59 | Temat: Re: Zacinajaca sie stacyjka w seicento | Autor: Mari@ | W dniu 2011-08-25 12:49, Tomasz Stiller pisze: *** Tak. Strzykawk±. MSPANC :) -- +-- "Mari@" & "BrownSugar" - GSX 1100F -- + + Slow Rider & Road Lamer MC President + + "cos byc musi do cholery za zakretem" + +-- -- -- - mariarider[malpa]op.pl -- -- -- -- + 9 |
Data: Sierpien 25 2011 14:11:25 | Temat: Re: Zacinaj±ca się stacyjka w seicento | Autor: Tomasz Stiller | Dla potomnoĹ›ci. Dorobiłem nowy kluczyk i problem ustÄ…pił całkowicie. 10 |
Data: Sierpien 25 2011 16:39:52 | Temat: Re: ZacinajÄ…ca siÄ™ stacyjka w seicento | Autor: Jacek | Jak kluczyk z immobiliserem to tyle bÄ™dzie kosztował. 11 |
Data: Sierpien 25 2011 15:06:13 | Temat: Re: Zacinaj±ca się stacyjka w seicento | Autor: Tomasz Stiller | On Thu, 25 Aug 2011 16:39:52 +0200, Jacek wrote: Jak kluczyk z immobiliserem to tyle bÄ™dzie kosztował. Jeżeli stacyjka Kluczyk, z którego przełożyłem transponder immobilizera nadal bez problemu otworzy mi samochód, tylko nie odpalÄ™ go nim. Chodziło mi tylko o możliwoć awaryjnego dostania siÄ™ do samochodu. Jeden sprawny kluczyk do jazdy mi wystarczy. Inna sprawa jak go zgubiÄ™. Tomek 12 |
Data: Sierpien 25 2011 16:45:08 | Temat: Re: Zacinaj±ca się stacyjka w seicento | Autor: Marek P. | Przy okazji mam drugie pytanie. Dlaczego dorobienie drugiego kluczyka Trzeba było kupić surówkę pilnik w łapę i jazda. A poĽniej i tak wyj±ć 2 stówy i dorobić u profesjonalisty. 13 |
Data: Sierpien 25 2011 23:43:35 | Temat: Re: Zacinaj±ca się stacyjka w seicento | Autor: Raf :-) | Dnia Thu, 25 Aug 2011 00:21:50 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a): Cze¶ć. Najpierw diagnoza: objaw typowy dla wyrobionego kluczyka. W moim Seicento problemy pojawiły się po 130 kkm, przy 200 kkm były bardzo poważne. Generalnie problemem jest to, że kluczyk wchodzi zbyt głęboko do stacyjki - chodzi o dziesi±te milimetra. Recepta - wymiana kluczyka. Tutaj masz 3 opcje: 1) zamówienie kluczyka w ASO - je¶li masz immobiliser Code 1 wyjdzie cię to kilkaset zł (chyba z 200 - nie wiem, bo ja mam Code 2), je¶li Code 2 - 1200 zł (tysi±c dwie¶cie za jeden kluczyk). Musisz mieć kartę kodow± do immobilisera. 2) zamówić komplet zamków z kluczami. Cały komplet kosztuje ... 400 zł. Wymiana w ASO wraz z wkodowaniem kluczy do centralki immobilisera też cię raczej nie zruinuje. 3) ZnaleĽć warsztat specjalizuj±cy się w dorabianiu kluczyków do samochodów - t± drog± ja poszedłem. Czekałem 3 dni - warsztat akurat nie miał odpowiedniego surowego klucza. W warsztacie najpierw zrobili klucz z trochę dłuższym występem - stacyjka działała idealnie, ale zamki w drzwiach się słabo otwierały. Występ trochę podszlifowali i było ok. PóĽniej delikatnie rozcięli oryginalny kluczyk, wyjęli pastylkę transpondera immobilisera i włożyli do gniazda w nowym kluczyku. Gniazdo za¶lepili i voila! Cena (o ile dobrze pamiętam, mogę się trochę mylić) około 70 zł. Dla informacji - w Krakowie korzystałem z warsztatu przy ulicy Malborskiej, w innych miastach na pewne też co¶ znajdziesz. Centralka immobilizera Code 2 kosztuje w ASO około 450 - 500 zł. Takiej rzeczy raczej na kupowałbym na Allegro - już lepiej dorobić zwykły kluczyk i przykleić pastylkę wymontowan± z kluczyka w okolicy anteny. Raf :-) |