Grejon napisa³(a):
Mo¿e nie ¶wieci bo jest przepalona? Zapala siê przed uruchomieniem silnika?
No w³a¶nie, ¿e nie zapala siê (a jeszcze przed wczoraj ¶wieci³a).
Jest to mo¿liwe, ¿e siê przepali³a ale to dioda wiêc ma³o prawdopodobne (choæ nie wiadomo co siê dzia³o podczas urywania tego kabla).
Pozosta³e kontrolki ¶wiec±.
Umie¶ci³em t± informacjê bo byæ mo¿e jest to jaki¶ charakterystyczny objaw niektórych usterek...
-- 
M.
GG: 1119311
| 4 | 
Data: Czerwiec 12 2007 07:58:54 | 
| Temat: Re: Zadymi³o i pad³o ³adowanie | 
| Autor: Grejon  | 
Shreek pisze: 
 Grejon napisa³(a): 
 
Mo¿e nie ¶wieci bo jest przepalona? Zapala siê przed uruchomieniem silnika? 
 
 
No w³a¶nie, ¿e nie zapala siê (a jeszcze przed wczoraj ¶wieci³a). 
Jest to mo¿liwe, ¿e siê przepali³a ale to dioda wiêc ma³o prawdopodobne (choæ nie wiadomo co siê dzia³o podczas urywania tego kabla). 
 
Jeste¶ pewien, ¿e dioda? ;) IMO najpierw wymieñ tê ¿aróweczkê i sprawd¼ czy wtedy pojawi siê ³adowanie.
 
--  
Grzegorz Joñca    GG: 7366919    Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)
 | 5 | 
Data: Czerwiec 12 2007 08:09:40 |  | Temat: Re: Zadymi³o i pad³o ³adowanie |  | Autor: Shreek  |  
Grejon napisa³(a): 
 Jeste¶ pewien, ¿e dioda? ;) IMO najpierw wymieñ tê ¿aróweczkê i sprawd¼ czy wtedy pojawi siê ³adowanie. 
 
TAK, na 100% dioda. 
Zreszt± najistotniejszy jest problem z brakiem ³adowania.
 
No ale mam kolejny krok w diagnozie. 
Odkrêci³em regulator i okaza³o siê ¿e jest z ty³u nadtopiony.
 
--  
M. 
GG: 1119311
 | 6 | 
Data: Czerwiec 12 2007 11:25:41 |  | Temat: Re: Zadymi³o i pad³o ³adowanie |  | Autor: Grejon  |  
Shreek pisze: 
 Grejon napisa³(a): 
Jeste¶ pewien, ¿e dioda? ;) IMO najpierw wymieñ tê ¿aróweczkê i sprawd¼ czy wtedy pojawi siê ³adowanie. 
 
 
TAK, na 100% dioda. 
Zreszt± najistotniejszy jest problem z brakiem ³adowania. 
 
No w³a¶nie o tym mówiê, nie wiem jak w Paskach ale s± samochody, gdzie bez sprawnej kontrolki nie ruszy wzbudzenie alternatora.
 
--  
Grzegorz Joñca    GG: 7366919    Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)
 | 7 | 
Data: Czerwiec 12 2007 10:38:14 |  | Temat: Re: Zadymi³o i pad³o ³adowanie |  | Autor: KrzysiekPP  |  
Okaza³o siê, ¿e u³ama³ gruby kabel id±cy od akumulatora do rozrusznika -  
u³ama³o siê to uszko przy ¶rubie. 
 
Jesli ten kabel dotkn±³ nadwozia, to nast±pi³o zwarcie alternatora. 
 
Sprawdz po kolei ... diody na alternatorze oraz wszystkie elementy po  
drodze, bezpieczniki, regulator napiecia, itp itd. U mnie na tym kablu z  
alternatora jest bezpiecznik 80A zabezpieczajacy przed tak± akcj±.
 
--   
Krzysiek, Kraków,  http://kp.oz.pl
| 8 | 
Data: Czerwiec 12 2007 11:17:57 |  | Temat: Re: Zadymi³o i pad³o ³adowanie |  | Autor: J.F.  |  
On Tue, 12 Jun 2007 10:38:14 +0200,  KrzysiekPP wrote:  
 Okaza³o siê, ¿e u³ama³ gruby kabel id±cy od akumulatora do rozrusznika -  
u³ama³o siê to uszko przy ¶rubie. 
 
 
Jesli ten kabel dotkn±³ nadwozia, to nast±pi³o zwarcie alternatora.  
 
Prawdopodobne, choc alternatory sa troche zabezpieczone przed 
zwarciem.
 
J.
 | 9 | 
Data: Czerwiec 12 2007 23:10:00 |  | Temat: Re: Zadymi³o i pad³o ³adowanie |  | Autor: Shreek  |  
J.F. napisa³(a): 
 
 Prawdopodobne, choc alternatory sa troche zabezpieczone przed 
zwarciem. 
 
Ten chyba nie by³. 
W alternatorze co¶ siê porz±dnie posypa³o. 
Kupi³em nowy regulator i sytuacja poprawi³a siê na tyle, ¿e zaczê³a ¶wieciæ kontrolka ³adowania (ca³y czas, choæ raz na 5 sekund zgas³a). 
Poniewa¿ nie mam czasu walczyæ z tym alternatorem, za³atwi³em drugi sprawny. 
Zak³adaj±c drugi alternator, za³o¿y³em ten nowy regulator gdy¿ mia³ d³u¿sze szczotki (nie zu¿yte) - i okaza³o siê ¿e ³adowania nie ma. 
Po powrocie so starego regulatora - wszystko zaskoczy³o jak nale¿y.
 
£adowanie jest, choæ ciut s³abe - 13,5V ale mo¿e to kwestia wy³adowania akumulatora.
 
No i jak widaæ w starym alternatorze tak wewn±trz siê namiesza³o, ¿e pod³±czenie regulatora koñczy siê jego uwaleniem.
 
--  
M. 
GG 1119311
 | 10 | 
Data: Czerwiec 13 2007 15:32:54 |  | Temat: Re: Zadymi³o i pad³o ³adowanie |  | Autor: J.F.  |  
On Tue, 12 Jun 2007 23:10:00 +0200,  Shreek wrote:  
 £adowanie jest, choæ ciut s³abe - 13,5V ale mo¿e to kwestia wy³adowania  
akumulatora. 
 
Sprawdz za pewien czas - byc moze ten altek felerny, bedziesz 
narzekal.
 No i jak widaæ w starym alternatorze tak wewn±trz siê namiesza³o, ¿e  
pod³±czenie regulatora koñczy siê jego uwaleniem. 
 
Prawdopodobne jest przepalenie diod, moze wtedy podawac napiecie 
przemienne na regulator.
 
J.
  |  |  |  |  |  |  |