Grupy dyskusyjne   »   Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor

Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor



1 Data: Maj 07 2011 18:27:29
Temat: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Autor: MikoĹ‚aj JopczyĹ„ski 

Witajcie,

Jako, ze do tej pory wozilem sie glownie dieslami i benzyniaki srednio mnie interesowaly jestem zielony w tym temacie.

Podobno plastikowy kolektor powoduje podniesienie ceny za gazowanie auta.
Podobno mozna tez zmienic plastik na metal - podobno - wlasnie o to chcialbym spytac - jak to jest.

2 sprawa - jakiej kwoty moge sie spodziewac za zalozenie nowej instalacji. Mnie "krzyknieto" 2300 brutto.

--
Mikołaj JopczyĹ„ski, Tychy Online

tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 | www.tychy-online.pl

Znajdz nas na Facebooku: http://www.facebook.com/TychyOnline



2 Data: Maj 07 2011 18:30:33
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Autor: marjan 

W dniu 2011-05-07 18:27, Mikołaj JopczyĹ„ski pisze:

Witajcie,

Witam.

2 sprawa - jakiej kwoty moge sie spodziewac za zalozenie nowej
instalacji. Mnie "krzyknieto" 2300 brutto.

JeĹ›li to II generacja to doć dużo, jeĹ›li za sekwencjÄ™, to cena jak najbardziej w porzÄ…dku.


--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz
(e-mail bez cyferek)

3 Data: Maj 07 2011 18:33:15
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Autor: MikoĹ‚aj JopczyĹ„ski 

W dniu 2011-05-07 18:30, marjan pisze:

W dniu 2011-05-07 18:27, Mikołaj JopczyĹ„ski pisze:
Witajcie,

Witam.

2 sprawa - jakiej kwoty moge sie spodziewac za zalozenie nowej
instalacji. Mnie "krzyknieto" 2300 brutto.

JeĹ›li to II generacja to doć dużo, jeĹ›li za sekwencjÄ™, to cena jak
najbardziej w porzÄ…dku.

A ta sekwencja daje mi ..... [wybaczccie za lamerskie pytanie:D] - zakladam, ze ma jakis wplyw na spalanie ?

--
Mikołaj JopczyĹ„ski, Tychy Online

tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 | www.tychy-online.pl

Znajdz nas na Facebooku: http://www.facebook.com/TychyOnline

4 Data: Maj 07 2011 18:41:30
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Autor: marjan 

W dniu 2011-05-07 18:33, Mikołaj JopczyĹ„ski pisze:

W dniu 2011-05-07 18:30, marjan pisze:
W dniu 2011-05-07 18:27, Mikołaj JopczyĹ„ski pisze:
Witajcie,

Witam.

2 sprawa - jakiej kwoty moge sie spodziewac za zalozenie nowej
instalacji. Mnie "krzyknieto" 2300 brutto.

JeĹ›li to II generacja to doć dużo, jeĹ›li za sekwencjÄ™, to cena jak
najbardziej w porzÄ…dku.

A ta sekwencja daje mi ..... [wybaczccie za lamerskie pytanie:D] -
zakladam, ze ma jakis wplyw na spalanie ?


http://www.instalacje-gazowe.endi.pl/Generacje_LPG,94.html - pierwszy lepszy link z google.


--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz
(e-mail bez cyferek)

5 Data: Maj 07 2011 19:35:58
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Autor: P_ablo 

Użytkownik "marjan"  napisał w wiadomoĹ›ci


http://www.instalacje-gazowe.endi.pl/Generacje_LPG,94.html - pierwszy lepszy link z google.


Po czym wnosisz, ze zna sie na sieciach i internecie? ;)

--
Picasso

6 Data: Maj 07 2011 19:42:39
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Autor: marjan 

W dniu 2011-05-07 19:35, P_ablo pisze:

Użytkownik "marjan"  napisał w wiadomoĹ›ci


http://www.instalacje-gazowe.endi.pl/Generacje_LPG,94.html - pierwszy
lepszy link z google.


Po czym wnosisz, ze zna sie na sieciach i internecie? ;)

Napisanie posta na p.m.s. wydaje mi siÄ™ być bardziej skomplikowanÄ… czynnoĹ›ciÄ…, niż klikniÄ™cie w pierwszy link z google :)


--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz
(e-mail bez cyferek)

7 Data: Maj 07 2011 21:55:02
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Autor: Papkin 

Mikołaj JopczyĹ„ski wrote:

Witajcie,

Jako, ze do tej pory wozilem sie glownie dieslami i benzyniaki srednio
mnie interesowaly jestem zielony w tym temacie.

Podobno plastikowy kolektor powoduje podniesienie ceny za gazowanie
auta. Podobno mozna tez zmienic plastik na metal - podobno - wlasnie
o to chcialbym spytac - jak to jest.


Przy LPG 4 gen. nie ma strzalow w kolektor = moze byc plastik.
Instaluj tylko 4gen. Cena dobra ale sprawdz czy gazownik to nie szaman a instalacje robi ladnie, schludnie i daje dobre komponenty.

8 Data: Maj 07 2011 22:09:39
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Autor: nom 


Użytkownik "Papkin"  napisał w wiadomoĹ›ci

Przy LPG 4 gen. nie ma strzalow w kolektor = moze byc plastik.

Ja ma II generacjÄ™ (BRC Blitz) 115 tys. km przejechalem i też nie miałem strzału w kolektor.
Podstawa do dobre zamontowanie i ustawienie. Ale jak 2300zł IV generacja to nie ma co siÄ™ zastanawiać. :-)

9 Data: Maj 08 2011 00:57:55
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Autor: axyt 

On 7 Maj, 18:27, Mikołaj Jopczyński
wrote:

Witajcie,

Jako, ze do tej pory wozilem sie glownie dieslami i benzyniaki srednio
mnie interesowaly jestem zielony w tym temacie.

Podobno plastikowy kolektor powoduje podniesienie ceny za gazowanie auta.
Podobno mozna tez zmienic plastik na metal - podobno - wlasnie o to
chcialbym spytac - jak to jest.

2 sprawa - jakiej kwoty moge sie spodziewac za zalozenie nowej
instalacji. Mnie "krzyknieto" 2300 brutto.

--
Mikołaj Jopczyński, Tychy Online

tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 |www.tychy-online.pl

Znajdz nas na Facebooku:http://www.facebook.com/TychyOnline

Plastik bywa problematyczny tylko w instalacjach II gen. bo możliwe
strzały mog± spowodować pęknięcie kolektora. W sekwencji nie ma to
miejsca. Zastanów się nad sensem montażu instalacji, punciak z tego co
pamiętam nie pali zbyt wiele i żeby się instalacja zwróciła to trzeba
zrobić ze 20 kkm. I żeby się zwróciło w miarę szybko to na gazie
trzeba robić dłuższe odcinki. Jak trafisz na partacza to będziesz miał
pasmo niekończ±cych się problemów.

10 Data: Maj 08 2011 13:55:04
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Autor: Mikołaj Jopczyński 

W dniu 2011-05-08 09:57, axyt pisze:

Plastik bywa problematyczny tylko w instalacjach II gen. bo możliwe
strzały mog± spowodować pęknięcie kolektora. W sekwencji nie ma to
miejsca. Zastanów się nad sensem montażu instalacji, punciak z tego co
pamiętam nie pali zbyt wiele i żeby się instalacja zwróciła to trzeba
zrobić ze 20 kkm. I żeby się zwróciło w miarę szybko to na gazie
trzeba robić dłuższe odcinki. Jak trafisz na partacza to będziesz miał
pasmo niekończ±cych się problemów.

Dziennie robie okolo 200 km na trasie tychy - sosnowiec - olkusz - krak - i na odwrot.

Takze mysle, ze sie zwroci ?

--
Mikołaj Jopczyński, Tychy Online

tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 | www.tychy-online.pl

Znajdz nas na Facebooku: http://www.facebook.com/TychyOnline

11 Data: Maj 08 2011 14:42:51
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Autor: J.F. 

On Sun, 08 May 2011 13:55:04 +0200,  Mikołaj Jopczyński wrote:

Dziennie robie okolo 200 km na trasie tychy - sosnowiec - olkusz - krak
- i na odwrot.
Takze mysle, ze sie zwroci ?

Nie zwroci ci sie bardziej mieszkanie w Krakowie ?

Patrzac na oficjalna stawke to jest jednak ~166 zl dziennie.

J.

12 Data: Maj 08 2011 15:17:49
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Autor: Mikołaj Jopczyński 

W dniu 2011-05-08 14:42, J.F. pisze:

On Sun, 08 May 2011 13:55:04 +0200,  Mikołaj Jopczyński wrote:
Dziennie robie okolo 200 km na trasie tychy - sosnowiec - olkusz - krak
- i na odwrot.
Takze mysle, ze sie zwroci ?

Nie zwroci ci sie bardziej mieszkanie w Krakowie ?

Wiesz, kasa kasa, a rodzina, firma to co innego.

Patrzac na oficjalna stawke to jest jednak ~166 zl dziennie.

Ale mam jednoosobowa firme, wiec nie ma sie co samemu rozliczac z kilometrowki ;)


--
Mikołaj Jopczyński, Tychy Online

tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 | www.tychy-online.pl

Znajdz nas na Facebooku: http://www.facebook.com/TychyOnline

13 Data: Maj 08 2011 15:33:11
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Autor: J.F. 

On Sun, 08 May 2011 15:17:49 +0200,  Mikołaj Jopczyński wrote:

Nie zwroci ci sie bardziej mieszkanie w Krakowie ?
Wiesz, kasa kasa, a rodzina, firma to co innego.

Patrzac na oficjalna stawke to jest jednak ~166 zl dziennie.
Ale mam jednoosobowa firme, wiec nie ma sie co samemu rozliczac z
kilometrowki ;)

Tylko jak to mowia: gdyby to kosztowalo mniej, to US nie pozwolilby
tyle odliczac. Roznie mozna to liczyc, ale te ~3200 co miesiac klient
musi za same dojazdy doplacic. A ty dokladasz ze 3h wlasnego czasu ..

J.

14 Data: Maj 08 2011 18:34:54
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Autor: Mikołaj Jopczyński 

W dniu 2011-05-08 15:33, J.F. pisze:

On Sun, 08 May 2011 15:17:49 +0200,  Mikołaj Jopczyński wrote:
Nie zwroci ci sie bardziej mieszkanie w Krakowie ?
Wiesz, kasa kasa, a rodzina, firma to co innego.

Patrzac na oficjalna stawke to jest jednak ~166 zl dziennie.
Ale mam jednoosobowa firme, wiec nie ma sie co samemu rozliczac z
kilometrowki ;)

Tylko jak to mowia: gdyby to kosztowalo mniej, to US nie pozwolilby
tyle odliczac. Roznie mozna to liczyc, ale te ~3200 co miesiac klient
musi za same dojazdy doplacic. A ty dokladasz ze 3h wlasnego czasu ..

J.



To nie takie proste [wydaje mi sie?] jak piszesz.


Bo.... jakbym uzywal samochodu prywatnego na cele firmy, to musze rozpisywac kilometry, nie moge odliczyc vatu od paliwa i mam jakis tam smieszny limit wydatkow (~500 pln).

Jak mam samochod "firmowy" - czyli tak samo prywatny, tyle ze "ciezarowy" to moge odliczac ile wlezie lacznie z plynem do spryskiwaczy, myjnia i zapachem do auta.

Ot - taka polska paranoja.

--
Mikołaj Jopczyński, Tychy Online

tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 | www.tychy-online.pl

Znajdz nas na Facebooku: http://www.facebook.com/TychyOnline

15 Data: Maj 08 2011 18:35:28
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Autor: Mikołaj Jopczyński 

W dniu 2011-05-08 18:34, Mikołaj Jopczyński pisze:

W dniu 2011-05-08 15:33, J.F. pisze:
On Sun, 08 May 2011 15:17:49 +0200, Mikołaj Jopczyński wrote:
Nie zwroci ci sie bardziej mieszkanie w Krakowie ?
Wiesz, kasa kasa, a rodzina, firma to co innego.

Patrzac na oficjalna stawke to jest jednak ~166 zl dziennie.
Ale mam jednoosobowa firme, wiec nie ma sie co samemu rozliczac z
kilometrowki ;)

Tylko jak to mowia: gdyby to kosztowalo mniej, to US nie pozwolilby
tyle odliczac. Roznie mozna to liczyc, ale te ~3200 co miesiac klient
musi za same dojazdy doplacic. A ty dokladasz ze 3h wlasnego czasu ..

J.



To nie takie proste [wydaje mi sie?] jak piszesz.


Bo.... jakbym uzywal samochodu prywatnego na cele firmy, to musze
rozpisywac kilometry, nie moge odliczyc vatu od paliwa i mam jakis tam
smieszny limit wydatkow (~500 pln).

Jak mam samochod "firmowy" - czyli tak samo prywatny, tyle ze
"ciezarowy" to moge odliczac ile wlezie lacznie z plynem do
spryskiwaczy, myjnia i zapachem do auta.

Ot - taka polska paranoja.


Aaaa jeszcze jedno.

Jakis rok temu, zrobienie z osobowki "ciezarowki" kosztowalo mnie ~400 zl - dzieki temu moge odliczac wszystko to, co powyzej - paranoja.

--
Mikołaj Jopczyński, Tychy Online

tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 | www.tychy-online.pl

Znajdz nas na Facebooku: http://www.facebook.com/TychyOnline

16 Data: Maj 15 2011 14:14:13
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Autor: J.F. 

On Sun, 08 May 2011 18:34:54 +0200,  Mikołaj Jopczyński wrote:

W dniu 2011-05-08 15:33, J.F. pisze:
Tylko jak to mowia: gdyby to kosztowalo mniej, to US nie pozwolilby
tyle odliczac. Roznie mozna to liczyc, ale te ~3200 co miesiac klient
musi za same dojazdy doplacic. A ty dokladasz ze 3h wlasnego czasu ..

To nie takie proste [wydaje mi sie?] jak piszesz. [..]
Jak mam samochod "firmowy" - czyli tak samo prywatny, tyle ze
"ciezarowy" to moge odliczac ile wlezie lacznie z plynem do
spryskiwaczy, myjnia i zapachem do auta.

Na jedno wychodzi. rzeczywisty koszt przejechania kilometra jest
zblizony do tych 83gr. z gazem troche mniej. Nawet jak mozesz
wszystkie koszta wliczyc w koszta, to i tak daje ci to tylko 19%.
81 placisz sam. No chyba ze jeszcze vat do rozliczenia.

Wiec wydaje mi sie ze tych 200km dzienie to drogo, no chyba ze klient
nie ma oporow za nie zaplacic.

J.

17 Data: Maj 19 2011 22:58:19
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Sun, 15 May 2011 14:14:13 +0200, J.F. napisał(a):

Na jedno wychodzi. rzeczywisty koszt przejechania kilometra jest
zblizony do tych 83gr. z gazem troche mniej. Nawet jak mozesz

Cholera, Sierra i Granada cudownymi wyj±tkami...


--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

18 Data: Maj 20 2011 00:20:14
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Autor: J.F. 

On Thu, 19 May 2011 22:58:19 +0200,  Adam Płaszczyca wrote:

Dnia Sun, 15 May 2011 14:14:13 +0200, J.F. napisał(a):
Na jedno wychodzi. rzeczywisty koszt przejechania kilometra jest
zblizony do tych 83gr. z gazem troche mniej. Nawet jak mozesz

Cholera, Sierra i Granada cudownymi wyj±tkami...

A koszt wynajmu magazynu na zapasowe silniki doliczyles ? :-P
A koszty przeskakiwania przez rowy ? :-P

J.

19 Data: Maj 20 2011 18:55:30
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Fri, 20 May 2011 00:20:14 +0200, J.F. napisał(a):

Cholera, Sierra i Granada cudownymi wyj±tkami...

A koszt wynajmu magazynu na zapasowe silniki doliczyles ? :-P
A koszty przeskakiwania przez rowy ? :-P

I owszem :D

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

20 Data: Maj 08 2011 11:32:42
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Autor: MZ 

W dniu 2011-05-07 18:27, Mikołaj JopczyĹ„ski pisze:

Witajcie,

Jako, ze do tej pory wozilem sie glownie dieslami i benzyniaki srednio
mnie interesowaly jestem zielony w tym temacie.

Skoro tak, to zanim siÄ™ zdecydujesz to poczytaj o skutkach ubocznych
LPG. Nie chodzi mi tu o szybsze zużywanie siÄ™ silnika itd bo tu
znajdziesz tyle samo przeciwników co zwolenników teorii, ale o:
a) częstsze wymiany świec, kabli WN
b) problemy z dostrojeniem instalacji (jeśli nie sekwencja), w tym
falowanie obrotów w zależnoĹ›ci od temp. silnika.
c) droższe (trochÄ™) przeglÄ…dy
d) okazyjne gaĹ›niÄ™cie silnika przy wciskaniu sprzÄ™gła (trzeba siÄ™
naumieć jeĽdzić z gazem). U mnie dodatkowo był dziwny efekt koniecznoĹ›ci
odczekania około 10 sekund przed kolejnym odpaleniem, jeĹ›li silnik w ten
sposób zgasł - wczeĹ›niej tylko krÄ™cił ale nie zapalał. W skrajnych
sytuacjach na Ĺ›wiatłach było to b. irytujÄ…ce.
e) jeśli gazownik coś schrzani (a czasami i bez tego) to problemy z
zapieczonymi wtryskiwaczami na benzynie
f) autem z LPG nie wjedziesz wszÄ™dzie, zwłaszcza dotyczy to parkingów
podziemnych
g) zbiornik zabiera miejsce, w najlepszym wypadku rezygnujesz z koła
zapasowego, w najgorszym masz zajÄ™te pół bagażnika.

Poza tym jeĹ›li instalować to u sprawdzonego instalatora, który wie jak
to zrobić i używa dobrych części (opisano Ci to już obok) bo
zamontowanie LPG to spora ingerencja w silnik.

Podobno plastikowy kolektor powoduje podniesienie ceny za gazowanie auta.
Podobno mozna tez zmienic plastik na metal - podobno - wlasnie o to
chcialbym spytac - jak to jest.

Problemem sÄ… tzw. strzały w kolektor. Niestety (piszÄ™ z doĹ›wiadczenia)
potrafi się to zdarzyć nawet na dobrze wyregulowanej instalacji II gen.
W przypadku plastikowego kolektora grozi to uszkodzeniem. Poza
kolektorem potrafi również malowniczo rozwalić puszkÄ™ filtra powietrza.
Dowcipy jak to facet rusza ze skrzyżowania, słychać strzał, silnik
gaśnie, on staje podnosi maskę i upycha elementy wiszące na sznurkach
majÄ… ziarenko prawdy :]

Z perspektywy czasu nie zdecyduję się nigdy więcej na auto z LPG,
zwłaszcza że lwiÄ… czÄ™ć przebiegów robiÄ™ w mieĹ›cie. Lepiej wybrać
samochód który po prostu ... rozsÄ…dnie spala. Punto chyba ma niezłe
statystyki, wiÄ™c przemyĹ›l czy Ci siÄ™ opłaci i kiedy siÄ™ zwróci i ile
zaoszczÄ™dzisz versus to co powyżej.


--
MZ

21 Data: Maj 08 2011 11:47:24
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Autor: J.F. 

On Sun, 08 May 2011 11:32:42 +0200,  MZ wrote:

Skoro tak, to zanim się zdecydujesz to poczytaj o skutkach ubocznych
LPG. Nie chodzi mi tu o szybsze zużywanie się silnika itd bo tu
znajdziesz tyle samo przeciwników co zwolenników teorii, ale o:
a) częstsze wymiany ¶wiec, kabli WN

nie zauwazylem. Ale ja niedbaluch jestem.

c) droższe (trochę) przegl±dy

Owszem. ale to drobiazg.

b) problemy z dostrojeniem instalacji (je¶li nie sekwencja), w tym
falowanie obrotów w zależno¶ci od temp. silnika.
d) okazyjne ga¶nięcie silnika przy wciskaniu sprzęgła (trzeba się
naumieć jeĽdzić z gazem). U mnie dodatkowo był dziwny efekt konieczno¶ci
odczekania około 10 sekund przed kolejnym odpaleniem,

Wszystko kwestia regulacji, choc teraz juz nie ma czego regulowac.

f) autem z LPG nie wjedziesz wszędzie, zwłaszcza dotyczy to parkingów
podziemnych

W Polsce zyjemy .. wjedziesz :-)

g) zbiornik zabiera miejsce, w najlepszym wypadku rezygnujesz z koła
zapasowego, w najgorszym masz zajęte pół bagażnika.

No niestety.

Poza tym je¶li instalować to u sprawdzonego instalatora, który wie jak
to zrobić i używa dobrych czę¶ci (opisano Ci to już obok) bo
zamontowanie LPG to spora ingerencja w silnik.

Mam jednak wrazenie ze oni tez nie bardzo wiedza co robia.
Owszem - doswiadczenie robi swoje i jak ktos zagazowal 5 silnikow
danego typu to "wie to zrobić i używa dobrych czę¶ci".
Albo i nie, bo pierwszy klient nie zrobil jeszcze 50 kkm :-)

Z perspektywy czasu nie zdecyduję się nigdy więcej na auto z LPG,
zwłaszcza że lwi± czę¶ć przebiegów robię w mie¶cie.

A ja bylem dosc zadowolony. A ON teraz drogi :-)

J.

22 Data: Maj 08 2011 03:25:53
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Autor: axyt 

d) okazyjne ga¶nięcie silnika przy wciskaniu sprzęgła (trzeba się
naumieć jeĽdzić z gazem). U mnie dodatkowo był dziwny efekt konieczno¶ci
odczekania około 10 sekund przed kolejnym odpaleniem, je¶li silnik w ten
sposób zgasł - wcze¶niej tylko kręcił ale nie zapalał. W skrajnych
sytuacjach na ¶wiatłach było to b. irytuj±ce.

To efekt pozostawania małej ilo¶ci niespalonego gazu w kolektorze, w
takich sytuacjach je¶li musimy moment po zgaszeniu zapalić ponownie
warto po prostu wdepn±ć pedał gazu na maksa - wtedy szybciej
dostarczymy "¶wieżego" powietrza.

23 Data: Maj 08 2011 13:58:45
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Autor: MikoĹ‚aj JopczyĹ„ski 

W dniu 2011-05-08 11:32, MZ pisze:

Skoro tak, to zanim siÄ™ zdecydujesz to poczytaj o skutkach ubocznych
LPG. Nie chodzi mi tu o szybsze zużywanie siÄ™ silnika itd bo tu
znajdziesz tyle samo przeciwników co zwolenników teorii, ale o:
a) częstsze wymiany świec, kabli WN

O ile swiece rozumiem, o tyle kable wn ? Dlaczego ?

g) zbiornik zabiera miejsce, w najlepszym wypadku rezygnujesz z koła
zapasowego, w najgorszym masz zajÄ™te pół bagażnika.

Bedzie kropka przrobiona na 2 osobowa ciezarowke, wiec luz - niewiele to zmieni.



--
Mikołaj JopczyĹ„ski, Tychy Online

tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 | www.tychy-online.pl

Znajdz nas na Facebooku: http://www.facebook.com/TychyOnline

24 Data: Maj 08 2011 14:44:12
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Autor: Adam 'Adak' KÄ™piĹ„ski 

O ile swiece rozumiem, o tyle kable wn ? Dlaczego ?

Kable degenerujÄ… siÄ™ tak samo szybko jak na benzynie, tylko że na LPG bardziej to widać (strzały w kolektor właĹ›nie).

SwojÄ… drogÄ… co za różnica z tymi strzałami w plastikowy kolektor? Wsadza siÄ™ klapkÄ™ albo i dwie (żeby go nie rozniosło - sÄ… na allegro fajne, metalowe), a gdy zacznie strzelać wymienia siÄ™ przewody i/lub Ĺ›wiece.

Caloć to lekkie demonizowanie, mnie raz zaczÄ™ło strzelać i to był właĹ›nie sygnał do wymiany kabli WN - jak rÄ™kÄ… odjÄ…ł.

--
Adam 'Adak' KÄ™piĹ„ski        GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"

25 Data: Maj 08 2011 16:13:23
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Autor: marjan 

W dniu 2011-05-08 14:44, Adam 'Adak' Kępiński pisze:

O ile swiece rozumiem, o tyle kable wn ? Dlaczego ?

Kable degenerujÄ… siÄ™ tak samo szybko jak na benzynie, tylko że na LPG
bardziej to widać (strzały w kolektor właĹ›nie).

SwojÄ… drogÄ… co za różnica z tymi strzałami w plastikowy kolektor? Wsadza
siÄ™ klapkÄ™ albo i dwie (żeby go nie rozniosło - sÄ… na allegro fajne,
metalowe), a gdy zacznie strzelać wymienia się przewody i/lub świece.

Caloć to lekkie demonizowanie, mnie raz zaczÄ™ło strzelać i to był
właĹ›nie sygnał do wymiany kabli WN - jak rÄ™kÄ… odjÄ…ł.

Czekaj czekaj...
Strzelanie w kolektor ma miejsce jak np hamujÄ™ silnikiem? I tak fajnie wtedy z wydechu popierduje jak podtrzymanie turbo w WRC? :D
JeĹ›li tak, to chyba właĹ›nie wpadłem na to co siÄ™ ostatnio dzieje z moim punciakiem, dziÄ™ki ;)


--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz
(e-mail bez cyferek)

26 Data: Maj 08 2011 17:51:49
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Autor: J.F. 

On Sun, 08 May 2011 16:13:23 +0200,  marjan wrote:

W dniu 2011-05-08 14:44, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
Calo¶ć to lekkie demonizowanie, mnie raz zaczęło strzelać i to był
wła¶nie sygnał do wymiany kabli WN - jak ręk± odj±ł.

Czekaj czekaj...
Strzelanie w kolektor ma miejsce jak np hamuję silnikiem? I tak fajnie
wtedy z wydechu popierduje jak podtrzymanie turbo w WRC? :D
Je¶li tak, to chyba wła¶nie wpadłem na to co się ostatnio dzieje z moim
punciakiem, dzięki ;)

Sprobowac mozesz ... ale wydech to po przeciwnej stronie niz kolektor
.... ssacy.

A to w ogole punto z gazem lub gaznikiem ?

J.

27 Data: Maj 08 2011 19:01:28
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Autor: marjan 

W dniu 2011-05-08 17:51, J.F. pisze:

On Sun, 08 May 2011 16:13:23 +0200,  marjan wrote:
W dniu 2011-05-08 14:44, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
Calo¶ć to lekkie demonizowanie, mnie raz zaczęło strzelać i to był
wła¶nie sygnał do wymiany kabli WN - jak ręk± odj±ł.

Czekaj czekaj...
Strzelanie w kolektor ma miejsce jak np hamuję silnikiem? I tak fajnie
wtedy z wydechu popierduje jak podtrzymanie turbo w WRC? :D
Je¶li tak, to chyba wła¶nie wpadłem na to co się ostatnio dzieje z moim
punciakiem, dzięki ;)

Sprobowac mozesz ... ale wydech to po przeciwnej stronie niz kolektor
... ssacy.

A, my¶lałem że chodzi o kolektor wydechowy, bo to by pasowało.

A to w ogole punto z gazem lub gaznikiem ?

Punto mk1 1.1, czyli jednopunktowy wtrysk, instalacja II generacji.


--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz
(e-mail bez cyferek)

28 Data: Maj 08 2011 19:52:44
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Autor: Michał Gut 

pyrka ci tak dlatego ze jak puscisz gaz to nie masz wtryskow i o ile sie zorientowalem nie ma tez iskry na swiecach. gaz jest dalej zasysany w prostych isntalacjach (z jalowych obrotow - ta dawka gazu idzie caly czas) i strzela ci w wydechu bo tam przechodzi dalej nie spalony gaz i dostaje zaplonu od ...no wlasnie nie wiem... pewnie od temperatury kolektora wydechowego.

29 Data: Maj 09 2011 00:03:02
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Autor: marjan 

W dniu 2011-05-08 19:52, Michał Gut pisze:

pyrka ci tak dlatego ze jak puscisz gaz to nie masz wtryskow i o ile sie
zorientowalem nie ma tez iskry na swiecach. gaz jest dalej zasysany w
prostych isntalacjach (z jalowych obrotow - ta dawka gazu idzie caly
czas) i strzela ci w wydechu bo tam przechodzi dalej nie spalony gaz i
dostaje zaplonu od ...no wlasnie nie wiem... pewnie od temperatury
kolektora wydechowego.

Dzięki Michał.
Czyli rozumiem, że to normalne, i nie mam się czym przejmować?


--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz
(e-mail bez cyferek)

30 Data: Maj 11 2011 23:01:58
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Autor: nom 


Użytkownik "marjan"  napisał w wiadomo¶ci

W dniu 2011-05-08 19:52, Michał Gut pisze:
pyrka ci tak dlatego ze jak puscisz gaz to nie masz wtryskow i o ile sie
zorientowalem nie ma tez iskry na swiecach. gaz jest dalej zasysany w
prostych isntalacjach (z jalowych obrotow - ta dawka gazu idzie caly
czas) i strzela ci w wydechu bo tam przechodzi dalej nie spalony gaz i
dostaje zaplonu od ...no wlasnie nie wiem... pewnie od temperatury
kolektora wydechowego.

Dzięki Michał.
Czyli rozumiem, że to normalne, i nie mam się czym przejmować?

Nie, to nie jest normalne co kolega Ci pisze. :-)
W instalacji II generacji gaz z reduktora w ci¶nieniu atmosferycznym nie powinien się wydobywać (u mnie ¶rubka tzw. biegu jałowego jest zakręcona). Możesz zrobić test i włożyć weżyk z reduktora do naczynia z wod± i podać +12V na elektrozawór. Zobaczysz czy gaz się wydobywa czy nie. :-)
U mnie się nie wydobywa, bo instalacja II generacji to instalacja podci¶nieniowa, silnik pobiera gaz z reduktora proporcjonalnie do ilo¶ci zasysanego powietrza. Jeżeli nie ma problemów z wolnymi obrotami to ¶ruba wzbogacenia minimum (potocznie od wolnych obrotów, w BRC wystaj±ca na klucz 10) powinna być zakręcona. Reguluje się ¶rub± od czuło¶ci reduktora (przeważnie na imbus).
Poza tym w jakim miejscu masz zainstalowany mikser?
Najlepiej jak jest zamontowany najbliżej przepustnicy, a najlepiej jak jest taki płaski i jest dokładnie na przepustnicy. :-)

31 Data: Maj 10 2011 14:09:07
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2011-05-08 16:13, marjan pisze:

Strzelanie w kolektor ma miejsce jak np hamujÄ™ silnikiem? I tak fajnie wtedy z wydechu popierduje jak podtrzymanie turbo w WRC? :D

Na 90% masz jakieś nieszczelności w wydechu.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całoĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

32 Data: Maj 08 2011 18:55:35
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Autor: BartekK 

ZakładajÄ…c że nie ma sensu wkładać instalacji innej niż sekwencja z wtryskami, bo mamy dwudziestypierwszy wiek, a wszystkie wczeĹ›niejsze to przeżytek rodem z dziewiÄ™tnastego wieku, bo w okresie miÄ™dzywojennym gaĽniki były już bardziej dopracowane i zaawansowane, niż mikser, to:

a) częstsze wymiany świec, kabli WN
Bzdura i urbanlegend, prawdopodobnie powstała dlatego że ludzie zakładali gaz do starych aut, w których i tak Ĺ›wiece były stare. Problemy z instalacjami I i IIgen były i sÄ… zawsze, bo tego siÄ™ nie da dobrze wyregulować, a Ľle wyregulowane niszczy miÄ™dzy innymi Ĺ›wiece (zła mieszanka = temperatura spalania), wymiana Ĺ›wiec i kabli na "całkiem nówki" troszkÄ™ poprawia sytuacjÄ™ ale to przypudrowanie pryszcza - on tam dalej jest i za chwilÄ™ siÄ™ objawi.

W skrócie - czÄ™stsze wymienianie Ĺ›wiec i kabli WN przy LPG 1-2gen to tak samo dobre rozwiÄ…zanie jak czÄ™ste wymienianie bielizny przy brudnym tyłku.

b) problemy z dostrojeniem instalacji (jeśli nie sekwencja), w tym
falowanie obrotów w zależnoĹ›ci od temp. silnika.
Dlatego trzeba montować sekwencję, a nie wynalazki przedpotopowe

c) droższe (trochÄ™) przeglÄ…dy
o jakieĹ› 60zł, fakt.

d) okazyjne gaĹ›niÄ™cie silnika przy wciskaniu sprzÄ™gła (trzeba siÄ™
naumieć jeĽdzić z gazem). U mnie dodatkowo był dziwny efekt koniecznoĹ›ci
odczekania około 10 sekund przed kolejnym odpaleniem, jeĹ›li silnik w ten
sposób zgasł - wczeĹ›niej tylko krÄ™cił ale nie zapalał. W skrajnych
sytuacjach na Ĺ›wiatłach było to b. irytujÄ…ce.
Przy dobrej instalacji (sekwencja) nie występuje.

e) jeśli gazownik coś schrzani (a czasami i bez tego) to problemy z
zapieczonymi wtryskiwaczami na benzynie
.... oraz z padniÄ™tÄ… pompÄ… paliwa, bo po prostu nie można dopuĹ›cić do jazdy na LPG nie posiadajÄ…c benzyny w baku. Dobra instalacja (np na stag300) na to nie pozwoli, odpala zawsze na benzynie wiÄ™c wtryski przesmaruje i nie zapiekÄ… siÄ™.

f) autem z LPG nie wjedziesz wszÄ™dzie, zwłaszcza dotyczy to parkingów
podziemnych
Oficjalnie - tak i nie, zależnie od kraju. W PoRD nie widzÄ™ podstawy prawnej istnienia (czyli istniejÄ…ce można traktować jako reklamÄ™ lub ogólnÄ… sugestiÄ™) znaku "przekreĹ›lone LPG". Może coĹ› siÄ™ zmieni/zmieniło/jest inaczej w innych krajach.

g) zbiornik zabiera miejsce, w najlepszym wypadku rezygnujesz z koła
zapasowego, w najgorszym masz zajÄ™te pół bagażnika.
Niestety, to najwiÄ™kszy chyba problem. Zbiornik jest duży i niewygodny. Pasuje do jakiegoĹ› żuka podczepiony na dole, ale w osobówce nijak...

h) najwiÄ™kszÄ… zmorÄ… i najgorszym problemem instalacji gazowych LPG sÄ… .... gazownicy. Przeważnie sÄ… to papraki okrutne, które robiÄ… to bez wielkiego zastanowienia i rutynowo, bez podstaw technicznych ale wg instrukcji/wiedzy "podepnie siÄ™ różowy do żółtego, zawsze tak robimy i działa" , równoczeĹ›nie 3 inne rzeczy psujÄ…c...

--
| Bartłomiej KuĽniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

33 Data: Maj 08 2011 22:31:44
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Autor: A.K. 

Dnia Sun, 08 May 2011 18:55:35 +0200, BartekK napisał(a):

bo w okresie międzywojennym
gaĽniki były już bardziej dopracowane i zaawansowane, niż mikser

???

Problemy z instalacjami I i IIgen były i s± zawsze, bo tego się nie da
dobrze wyregulować,

To że kto¶ nie potrafi to nie znaczy że się nie da.
Odpowiedziałe¶ sobie poniżej.

h) największ± zmor± i najgorszym problemem instalacji gazowych LPG s±
... gazownicy. Przeważnie s± to papraki okrutne, które robi± to bez
wielkiego zastanowienia i rutynowo, bez podstaw technicznych ale wg
instrukcji/wiedzy "podepnie się różowy do żółtego, zawsze tak robimy i
działa" , równocze¶nie 3 inne rzeczy psuj±c...

Dokładnie, i tu masz rozwi±zanie zagadki Ľle wyregulowanych instalacji II
gen. Rutyna zabija, która by to nie była generacja. Znam wiele przypadków
Ľle zainstalowanych sekwencji, od Ľle dobranych podzespołów po strzały w
kolektor (tak, w IV generacji!).


--
Pozdrawiam
A.K. - Ruda ¦l±ska
Citroen Xantia '93 ; Toyota Corolla '96

34 Data: Maj 08 2011 23:16:50
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Autor: BartekK 

W dniu 2011-05-08 22:31, A.K. pisze:

bo w okresie międzywojennym
gaĽniki były już bardziej dopracowane i zaawansowane, niż mikser
???
Instalacje I i II generacji opierajÄ… siÄ™ na jakimĹ›tam dawkowaniu gazu. Bardziej zaawansowane gaĽniki (nawet takie webery sprzed 70 lat) dawkujÄ… mieszankÄ™ wstÄ™pnie rozrobionÄ… przy użyciu dyszy emulsyjnej, dobranÄ… wzglÄ™dem podciĹ›nienia w kolektorze, wzglÄ™dem dociĹ›niÄ™cia pedału do koĹ„ca, wzglÄ™dem temperatury itp. W mikserze I gen nie masz ciÄ…głej regulacji dawkowania gazu wzglÄ™dem przepływajÄ…cego powietrza, po prostu ileĹ›tam go leci - da siÄ™ to wyregulować ale nigdy dobrze dla pełnego zakresu pracy (niskie-wysokie obroty/przepływy, temperatury powietrza i silnika itd). W dodatku nie ma zamykania dopływu przy hamowaniu silnikiem, bo bezwładnoć systemu zbyt duża (i by gasło). Przy instalacjach z jednym wtryskiwaczem jest trochÄ™ lepiej, ale  niewiele, bo sterowniki (w wiÄ™kszoĹ›ci) na maksa uproszczone. Po prostu to nie te czasy, nie ta technika i technologia, porównaj sobie sterowniki do IIgen który ma komplikacjÄ™ i inteligencjÄ™ przerywacza kierunkowskazów a jakiĹ› do IVgen, ja np znam trochÄ™ STAG300 i to już niewiele siÄ™ różni od "normalnego komputera silnika", w zasadzie dało by siÄ™ już zrobić IVgen bez oryginalnego komputera silnika w ogóle.

Dokładnie, i tu masz rozwiÄ…zanie zagadki Ľle wyregulowanych instalacji II
gen. Rutyna zabija, która by to nie była generacja. Znam wiele przypadków
Ľle zainstalowanych sekwencji, od Ľle dobranych podzespołów po strzały w
kolektor (tak, w IV generacji!).
No niestety - to że coĹ› siÄ™ da zepsuć, to znaczy że prÄ™dzej czy póĽniej ktoĹ› to zepsuje. Nawet IV generacjÄ™ można Ľle zamontować. Ale nie znaczy to, że najlepiej jest jeĽdzić z mikserem i smrodem bigosu po zgaszeniu silnika.

--
| Bartłomiej KuĽniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

35 Data: Maj 11 2011 23:20:52
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Autor: nom 


Użytkownik "BartekK"  napisał w wiadomoĹ›ci

Instalacje I i II generacji opierajÄ… siÄ™ na jakimĹ›tam dawkowaniu gazu. Bardziej zaawansowane gaĽniki (nawet takie webery sprzed 70 lat) dawkujÄ… mieszankÄ™ wstÄ™pnie rozrobionÄ… przy użyciu dyszy emulsyjnej, dobranÄ… wzglÄ™dem podciĹ›nienia w kolektorze, wzglÄ™dem dociĹ›niÄ™cia pedału do koĹ„ca, wzglÄ™dem temperatury itp.

O I generacji nie dyskutujÄ™, bo tego już od dawna siÄ™ nie zakłada. :-)
Co do II generacji to jest zdecydowanie lepsza od silnia z gaĽnikiem (nawet takiego webera ;-) ).
Na gaĽniku nie uzyskasz mieszanki stechiometrycznej w całym zakresie obrotów, dodatkowo, jak masz katalizator to mieszanka musi być raz uboga a raz bogata tak mniej wiÄ™cej z czÄ™stotliwoĹ›ciÄ… 1 do 5Hz, bo tego wymaga działanie katalizatora.
W II generacji przepływem steruje zawór magnetyczny (np. w BRC Blitz) lub zawór z silnikiem krokowym w nowszych instalacjach. Ja mam BRC Blitz i na każdym corocznym badaniu na analizatorze mam na gazie lambdÄ™ 1,00  w całym zakresie obrotów, a silnik ma 150 tys. km. Przewodów WN nie wymieniam, bo silnik takowych nie posiada, Ĺ›wiece ostatnio wymieniłem po 85 tys. km. Strzałów nigdy nie miałem, na gazie zrobiłem 115 tys. km, reduktor oryginalny od nowoĹ›ci, nic nie robione, nawet filterek gazu ten sam. :-)


do IVgen, ja np znam trochÄ™ STAG300 i to już niewiele siÄ™ różni od "normalnego komputera silnika", w zasadzie dało by siÄ™ już zrobić IVgen bez oryginalnego komputera silnika w ogóle.

Nie wiem jak działa STAG300, ale chyba nie ma sterowania zapłonem? ;-)

36 Data: Maj 08 2011 23:25:48
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Autor: pm 

?

gen. Rutyna zabija, która by to nie była generacja. Znam wiele przypadków
Ľle zainstalowanych sekwencji, od Ľle dobranych podzespołów po strzały w
kolektor (tak, w IV generacji!).


ale sekwencję ciężko spieprzyć
może nie jestem gazownikiem, ale sobie troszkę w ustawieniach pogrzebałem
i to jest prostsze niż budowa cepa.
wła¶ciwie można by nic nie ustawiać i samochód po adaptacji będzie zno¶nie jeĽdził.

trza brać najtańsze rozwi±zanie:
cenowo poza konkurencj± s± ci:
http://allegro.pl/sekwencja-z-montazem-i-butla-stag-4-300-poczesna-i1587136374.html
przerób maj± masowy wiec, do¶wiadczenie jest.

w Punto będzie chyba normalna sekwencja a nie full group
wiec najprostszy sterownik i najprostsze wtryski dadz± radę.

mi gazownik ¶ciemnił że stag 300 to to samo co wyższe stagi
niestety w sztagu 300 nie mogę ustawić emulacji full grupy
czyli ze zamiast 4 wtrysków na cykl s± 2 dłuższe.
no cóż albo zrobił to zło¶liwie zeby wypchn±c stary sterownik albo się nie znał.


co do spalania punto, że niby małe
miałem palio 1.2 10l gazu w mie¶cie 8 w trasie
jaki¶ żart.
owszem instalka II generacja, niestabilne obroty ogólnie dobity
ale bez przesadyzmu., tyle to 1,6 może spalać a nie 1.2.

37 Data: Maj 08 2011 23:55:54
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Autor: BartekK 

W dniu 2011-05-08 23:25, pm pisze:

trza brać najtańsze rozwiązanie:
cenowo poza konkurencjÄ… sÄ… ci:
http://allegro.pl/sekwencja-z-montazem-i-butla-stag-4-300-poczesna-i1587136374.html
w Punto będzie chyba normalna sekwencja a nie full group
wiec najprostszy sterownik i najprostsze wtryski dadzÄ… radÄ™.

mi gazownik Ĺ›ciemnił że stag 300 to to samo co wyższe stagi
niestety w sztagu 300 nie mogę ustawić emulacji full grupy
czyli ze zamiast 4 wtrysków na cykl sÄ… 2 dłuższe.
no cóż albo zrobił to złoĹ›liwie zeby wypchnÄ…c stary sterownik albo siÄ™
nie znał.
Chyba stag-4 a nie stag-300? W stagu 300 można to uzyskać hardwarowo (a nie przez konfig) zwierajÄ…c po prostu wyjĹ›cia kolejnych wtrysków, i podłÄ…czajÄ…c do jednego wtryskiwacza. Wtedy sterownik myĹ›li że robi pełnÄ… sekwencjÄ™, wtryskuje kolejnymi wtryskami, a realnie wtryskuje jednym i tym samym, dwa razy dłużej.

--
| Bartłomiej KuĽniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

38 Data: Maj 10 2011 21:57:04
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Autor: A.K. 

Dnia Sun, 8 May 2011 23:25:48 +0200, pm napisał(a):

ale sekwencję ciężko spieprzyć

Fakt, ale s± tacy którzy z Princem maj± kłopoty.
W I gen. na opak zamontowany mikser też działa ale auto nie jeĽdzi.

trza brać najtańsze rozwi±zanie:
cenowo poza konkurencj± s± ci:
http://allegro.pl/sekwencja-z-montazem-i-butla-stag-4-300-poczesna-i1587136374.html
przerób maj± masowy wiec, do¶wiadczenie jest.

Bez urazy ale dzi¶ s± tańsze i równie dobre (4 GasII) ale to zależy od
marż. Zaznaczam że do ludzi z Poczesnej nic nie mam.

w Punto będzie chyba normalna sekwencja a nie full group
wiec najprostszy sterownik i najprostsze wtryski dadz± radę.

Gdybym miał sekwencję to też full grupa.

co do spalania punto, że niby małe
miałem palio 1.2 10l gazu w mie¶cie 8 w trasie
jaki¶ żart.

Hmm, mi żre podobnie (poj. 1.9) a mam ustawion± mieszankę na bogato i
pojazd cięższy - emerytem nie jestem.

--
Pozdrawiam
A.K. - Ruda ¦l±ska
Citroen Xantia '93 ; Toyota Corolla '96

39 Data: Maj 08 2011 22:50:02
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Autor: Papkin 

Skoro tak, to zanim siÄ™ zdecydujesz to poczytaj o skutkach ubocznych
LPG. Nie chodzi mi tu o szybsze zużywanie siÄ™ silnika itd bo tu
znajdziesz tyle samo przeciwników co zwolenników teorii, ale o:
a) częstsze wymiany świec, kabli WN

nie wymienialem kabli od nowosci auta a to bylo juz ladnych kilka lat temu...
Swiece to nie wiem, nie pamietam. Sie zuzywaja natrualnie, inaczej by sie nie dalo ich wykrecic bo po co. Kable nie byly wymieniane nigdy.

b) problemy z dostrojeniem instalacji (jeśli nie sekwencja), w tym
falowanie obrotów w zależnoĹ›ci od temp. silnika.

ale tylko sekwencja, ceny sa juz bardzo niskie

c) droższe (trochÄ™) przeglÄ…dy

no i gosciu nic nie bada (np szczelnosc instalacji) a kase bierze :( No i trzeba wozic ze soba homologacje butli (do przegladu). Straszneeee ale to lupia nas wiesniaki z WIEJSKIEJ w warszafce.

d) okazyjne gaĹ›niÄ™cie silnika przy wciskaniu sprzÄ™gła (trzeba siÄ™

przykro mi ale na 4 generacji nic nie gasnie

f) autem z LPG nie wjedziesz wszÄ™dzie, zwłaszcza dotyczy to parkingów
podziemnych

i tam, panie ja mam pusty zbiornik albo sobie zamontuj ukryty wlew :P

g) zbiornik zabiera miejsce, w najlepszym wypadku rezygnujesz z koła
zapasowego, w najgorszym masz zajÄ™te pół bagażnika.


duze auto, duzy bagaznik. Asistance tez mam i nawet kola nie musze wozic ale bagaznik wielki to... woze.

Poza tym jeĹ›li instalować to u sprawdzonego instalatora, który wie jak
to zrobić i używa dobrych części (opisano Ci to już obok) bo
zamontowanie LPG to spora ingerencja w silnik.

oczywiscie, zona go ginekologa tez chodzi dobrego a nie pierszego z brzegu co?

Z perspektywy czasu nie zdecyduję się nigdy więcej na auto z LPG,
zwłaszcza że lwiÄ… czÄ™ć przebiegów robiÄ™ w mieĹ›cie. Lepiej wybrać
samochód który po prostu ... rozsÄ…dnie spala. Punto chyba ma niezłe
statystyki, wiÄ™c przemyĹ›l czy Ci siÄ™ opłaci i kiedy siÄ™ zwróci i ile
zaoszczÄ™dzisz versus to co powyżej.

przykro mi ze nie masz 4generacji wiec nie mowmy juz o tym. W miescie w lecie przelacza sie po jakis 400m na gaz. W zimie to nawet 800-900m idzie na ssaniu czyli na benzynie - i tak w dwie strony. Wiec jak pracujesz blisko to w zimie glownie na PB jedziesz. Coz... ale jak gosc robi 150km+ to czlowieku nie ma sie co zastanawiac. Chyba ze jestes z tych co "lpg tylko w zapaniczkach" albo masz duzo kasy na benzyne :)

A ja zaluje ze LPG zostal zamontowany tak POZNO w moim aucie.

40 Data: Maj 09 2011 22:52:48
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Sat, 07 May 2011 18:27:29 +0200, Mikołaj Jopczyński napisał(a):

Podobno plastikowy kolektor powoduje podniesienie ceny za gazowanie auta.
Podobno mozna tez zmienic plastik na metal - podobno - wlasnie o to
chcialbym spytac - jak to jest.

1.2 w punciaku całkiem dobrze się an II generacji gazuje i nie strzela. Tak
samo w Pandzie - ten sam motor. Ale gaziarze chca zarobić.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor



Grupy dyskusyjne