Grupy dyskusyjne   »   Zagwozdka - alternator

Zagwozdka - alternator



1 Data: Maj 24 2007 14:02:22
Temat: Zagwozdka - alternator
Autor: Jakub Witkowski 

Mam ostatnio słabsze ładowanie.
Pomierzone napięcie na zaciskach akumulatra jest jak
w tabelce (obroty, obciązenie):

      | bez obc. | + światła | +dmuchawa | +og. szyby
-- -- -+-- -- -- -- -- +-- -- -- -- -- -+-- -- -- -- -- -+-- -- -- -- -- -
750  |   14.0   |    13.5   |    13.0   |  12.6 (i spada...)
1500 |   14.0   |    13.5   |    13.4   |  13.0
4000 |   14.0   |    13.6   |    13.4   |  13.0

Teoria 1 - regulator, nie bardzo, bo bez obciążenia jest 14.0V
i zawsze tyle było, i było ok;

Teoria 2 - słabsza wydajność alternatora (np. jedna dioda poszła)
- też nie za bardzo, bo na wyższych obrotach wydajność powinna
jednak wzrastać, tyle że później, a tu praktycznie powyżej biegu
jałowego brak zależności napięcia od obrotów, a tylko - od obciążenia...

Jakieś sugestie?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.



2 Data: Maj 24 2007 14:26:44
Temat: Re: Zagwozdka - alternator
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 24 May 2007 14:02:22 +0200, Jakub Witkowski
 wrote:

     | bez obc. | + światła | +dmuchawa | +og. szyby
-- -- -+-- -- -- -- -- +-- -- -- -- -- -+-- -- -- -- -- -+-- -- -- -- -- -
750  |   14.0   |    13.5   |    13.0   |  12.6 (i spada...)
1500 |   14.0   |    13.5   |    13.4   |  13.0
4000 |   14.0   |    13.6   |    13.4   |  13.0

Teoria 1 - regulator, nie bardzo, bo bez obciążenia jest 14.0V
i zawsze tyle było, i było ok;

Teoria 2 - słabsza wydajność alternatora (np. jedna dioda poszła)
- też nie za bardzo, bo na wyższych obrotach wydajność powinna
jednak wzrastać, tyle że później, a tu praktycznie powyżej biegu
jałowego brak zależności napięcia od obrotów, a tylko - od obciążenia...

Jakieś sugestie?

Szczotki się kończą?
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

3 Data: Maj 24 2007 12:32:55
Temat: Re: Zagwozdka - alternator
Autor: Wmak 


Jakieś sugestie?


W moim aucie napięcie na akumulatorze nie zależy od obrotów ale mocno od
temperatury i obciążenia.
Po właczeniu długich (4 zarówki) z przodu, kilimatyzacji (ruszają
wentylatory i dmuchawa) i szyby tylnej napięcie spada z 14,6 (gdy chłodno)
lub 14,2 (gdy gorąco) o prawie 1 wolt.
Sprawdziłem bezpośrednio na alternatorze - spada tylko o ok. 0.2V a reszta
spadku na przewodach alternator - starter - akumulator.
(Nie wiem na którym odcinku więcej - bez kanału lub podnośnika nie ma
dojścia do startera.)
Będę chciał przy okazji sprawdzić jakieś znajome auto tego samego typu i
porównać.
Może wystarczy poprawić złącza lub wymienić jeden kabel.
Wmak

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

4 Data: Maj 24 2007 15:47:28
Temat: Re: Zagwozdka - alternator
Autor: J.F. 

On Thu, 24 May 2007 14:02:22 +0200,  Jakub Witkowski wrote:

Mam ostatnio słabsze ładowanie.

Widzisz - a bez swiatel moglbys spokojnie jezdzic az do listopada :-)

     | bez obc. | + światła | +dmuchawa | +og. szyby
-- -- -+-- -- -- -- -- +-- -- -- -- -- -+-- -- -- -- -- -+-- -- -- -- -- -
750  |   14.0   |    13.5   |    13.0   |  12.6 (i spada...)
1500 |   14.0   |    13.5   |    13.4   |  13.0
4000 |   14.0   |    13.6   |    13.4   |  13.0

Teoria 2 - słabsza wydajność alternatora (np. jedna dioda poszła)
- też nie za bardzo, bo na wyższych obrotach wydajność powinna
jednak wzrastać, tyle że później, a tu praktycznie powyżej biegu
jałowego brak zależności napięcia od obrotów, a tylko - od obciążenia...

Podlacz sie jeszcze z amperomierzem - w okolicach tych 13V
to akumulator moze mocno stlumic napiecie, amperomierz prawde ci
powie.

Dla spokoju sumienia sprawdzilbym szczotki, ale cos mi sie wydaje
ze czeka cie powazniejszy wydatek.

Jeszcze mozna sprawdzic napiecie w roznych miejscach, moze gdzies
kabelek zardzewial. Obstawiam jednak altka.

Jak sie chcesz pobawic to mozna siegnac po oscyloskop, moze cos
zaobserwujesz, choc uprzedzam ze to nie latwe.


J.

5 Data: Maj 24 2007 17:01:59
Temat: Re: Zagwozdka - alternator
Autor: Jakub Witkowski 

J.F. wrote:

On Thu, 24 May 2007 14:02:22 +0200,  Jakub Witkowski wrote:
Mam ostatnio słabsze ładowanie.

Widzisz - a bez swiatel moglbys spokojnie jezdzic az do listopada :-)

Co prawda, to prawda :)


     | bez obc. | + światła | +dmuchawa | +og. szyby
-- -- -+-- -- -- -- -- +-- -- -- -- -- -+-- -- -- -- -- -+-- -- -- -- -- -
750  |   14.0   |    13.5   |    13.0   |  12.6 (i spada...)
1500 |   14.0   |    13.5   |    13.4   |  13.0
4000 |   14.0   |    13.6   |    13.4   |  13.0

Teoria 2 - słabsza wydajność alternatora (np. jedna dioda poszła)
- też nie za bardzo, bo na wyższych obrotach wydajność powinna
jednak wzrastać, tyle że później, a tu praktycznie powyżej biegu
jałowego brak zależności napięcia od obrotów, a tylko - od obciążenia...

Podlacz sie jeszcze z amperomierzem - w okolicach tych 13V
to akumulator moze mocno stlumic napiecie, amperomierz prawde ci
powie.

Akumulator ma na "luzie" około 12.6-12.7 - mierzone tuż przed, oraz
jakieś pół godziny po w/w pomiarzach. Czyli nawet przy tych 13V jakieś
tam ładowanie jest, tyle że słabe i się nie bilansuje, zwłaszcza
gdy przychodzi jakiś mokry okres z grzaniem szyby, wycieraczkami itd.

Dla spokoju sumienia sprawdzilbym szczotki, ale cos mi sie wydaje ze czeka cie powazniejszy wydatek. Jeszcze mozna sprawdzic napiecie w roznych miejscach, moze gdzies
kabelek zardzewial. Obstawiam jednak altka.

Lepiej być pesymistą, bo mozna się potem co najwyżej miło rozczarować :)
Posprawdzam kable, i co jest na zaciskach alternatora, bo tego jakoś
nie zrobiłem.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

6 Data: Maj 24 2007 18:16:29
Temat: Re: Zagwozdka - alternator
Autor: J.F. 

On Thu, 24 May 2007 17:01:59 +0200,  Jakub Witkowski wrote:

J.F. wrote:
Podlacz sie jeszcze z amperomierzem - w okolicach tych 13V
to akumulator moze mocno stlumic napiecie, amperomierz prawde ci
powie.

Akumulator ma na "luzie" około 12.6-12.7 - mierzone tuż przed, oraz
jakieś pół godziny po w/w pomiarzach. Czyli nawet przy tych 13V jakieś
tam ładowanie jest

Mozesz sie mylic. Trzeba dlugo czekac na ustalenie. Szybciej podlaczyc
amperomierz.

J.

7 Data: Maj 24 2007 17:07:20
Temat: Re: Zagwozdka - alternator
Autor: Dr.Om 


Użytkownik "Jakub Witkowski"  napisał w
wiadomości

Mam ostatnio słabsze ładowanie.
Pomierzone napięcie na zaciskach akumulatra jest jak
w tabelce (obroty, obciązenie):

     | bez obc. | + światła | +dmuchawa | +og. szyby
-- -- -+-- -- -- -- -- +-- -- -- -- -- -+-- -- -- -- -- -+-- -- -- -- -- -
750  |   14.0   |    13.5   |    13.0   |  12.6 (i spada...)
1500 |   14.0   |    13.5   |    13.4   |  13.0
4000 |   14.0   |    13.6   |    13.4   |  13.0

Teoria 1 - regulator, nie bardzo, bo bez obciążenia jest 14.0V
i zawsze tyle było, i było ok;

Teoria 2 - słabsza wydajność alternatora (np. jedna dioda poszła)
- też nie za bardzo, bo na wyższych obrotach wydajność powinna
jednak wzrastać, tyle że później, a tu praktycznie powyżej biegu
jałowego brak zależności napięcia od obrotów, a tylko - od obciążenia...

Jakieś sugestie?


Sprawdz napierw czy pasek sie nie slizga podczas obciazenia, wszystkie
przewody zaciski alternatora i akumlatora mozliwe ze sa zasniedziale,
sprawdz przewod masowy , zmierz nap. ladowania ale przy samy alternatorze!
jesli nap jest OK to wina lezy w polaczeniach ( nakretki podkladki sa
zasniedziale ) , jesli jest złe przy obciazeniu ( ponizej 13V ) to nalezy
wymienic wyszstkie diody w alternatorze , mozliwe ze nakretki lub przewod od
reg. napiecia rowniez zasniedzialy, moze byc wyrobiony pierscien od
wzbudnicy. Ewentualnie akumlator mozesz miec o zbyt duzej pojemnosci np 50Ah
a moze powinien byc 36Ah i przy pelnym obciazeniu wydajnosc alternatora jest
zbyt mala, lub akumlator jest zniszczony i plynie bardzo duzy prad
ladowania.

8 Data: Maj 24 2007 19:12:14
Temat: Re: Zagwozdka - alternator
Autor: Wmak 

Dr.Om  napisał(a):

Sprawdz napierw czy pasek sie nie slizga podczas obciazenia, wszystkie
przewody zaciski alternatora i akumlatora mozliwe ze sa zasniedziale,
sprawdz przewod masowy , zmierz nap. ladowania ale przy samy alternatorze!

W moim alternatorze marki Daewoo przez całą prawie zimę napięcia bywały
(skakały) jeszcze o ok. 1V niższe od tych, które wcześniej podałem.
Zimę (lekka była w tym roku)udało mi się przejeździć, tylko "oczko" w
akumulatorze z zielonego zrobiło się czarne.
Naprawa polegała na zastąpieniu porządną śrubą z nakrętką radełkowanego
nita, który wewnątrz alternatora łączył wyjściowy zacisk prądowy z
aluminiową płytką - radiatorem dla "plusowych" diod,
Elektryk z ASO wiedział, na co te alternatory "chorują".
Zgodnie z technologią powinno się wymienić cały zespół prostownikowy.
Zielony kolor oczka wrócił w dwa tygodnie po zastąpieniu nita śrubą.

jesli nap jest OK to wina lezy w polaczeniach ( nakretki podkladki sa
zasniedziale ) , jesli jest złe przy obciazeniu ( ponizej 13V ) to nalezy
wymienic wyszstkie diody w alternatorze , mozliwe ze nakretki lub przewod
od
reg. napiecia rowniez zasniedzialy, moze byc wyrobiony pierscien od
wzbudnicy. Ewentualnie akumlator mozesz miec o zbyt duzej pojemnosci np
50Ah
a moze powinien byc 36Ah i przy pelnym obciazeniu wydajnosc alternatora
jest
zbyt mala, lub akumlator jest zniszczony i plynie bardzo duzy prad
ladowania.


Tutaj chyba się mylisz, spokojnie (jeśli wejdzie) można wstawić akumulator
dwa razy większy od fabrycznego i sprawny alternator będzie go bez wysiłku
doładowywać do pełna.
Sądząc po drugim liście Jakuba jego akumulator nie jest zniszczony.
Wmak

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

9 Data: Maj 25 2007 00:25:42
Temat: Re: Zagwozdka - alternator
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Wmak,

Thursday, May 24, 2007, 9:12:14 PM, you wrote:

Sprawdz napierw czy pasek sie nie slizga podczas obciazenia, wszystkie
przewody zaciski alternatora i akumlatora mozliwe ze sa zasniedziale,
sprawdz przewod masowy , zmierz nap. ladowania ale przy samy alternatorze!
W moim alternatorze marki Daewoo przez całą prawie zimę napięcia bywały
(skakały) jeszcze o ok. 1V niższe od tych, które wcześniej podałem.
Zimę (lekka była w tym roku)udało mi się przejeździć, tylko "oczko" w
akumulatorze z zielonego zrobiło się czarne.

W moim Lanosie oczko w akumulatorze zrobiło się czarne po roku. I tak
przetrwało jeszcze ponad 6 lat.

[...]

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

10 Data: Maj 24 2007 16:35:35
Temat: Re: Zagwozdka - alternator
Autor: Sławek  

Jakub Witkowski  napisał(a):

Mam ostatnio słabsze ładowanie.
Pomierzone napięcie na zaciskach akumulatra jest jak
w tabelce (obroty, obciązenie):

...

Witam.
Mam wrażenie, że chyba szukasz dziury w xcałym :)
Pomiary wskazują, że wszystko jest ok. ładowanie jest przy każdym obciążeniu,
na wolnych obrotach też ładuje, to nie ma się czym martwic!

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

11 Data: Maj 24 2007 19:53:01
Temat: Re: Zagwozdka - alternator
Autor: J.F. 

On Thu, 24 May 2007 16:35:35 +0000 (UTC),  Sławek  wrote:

Mam wrażenie, że chyba szukasz dziury w xcałym :)
Pomiary wskazują, że wszystko jest ok. ładowanie jest przy każdym obciążeniu,

Nie jest.

na wolnych obrotach też ładuje, to nie ma się czym martwic!

Chyba ze przyjdzie stac w korku na swiatlach i dmuchawie lub szybie.
Te 13.0V to jest wynik nieokreslony.

J.

12 Data: Maj 24 2007 19:45:15
Temat: Re: Zagwozdka - alternator
Autor: Sławek  

J.F.  napisał(a):

On Thu, 24 May 2007 16:35:35 +0000 (UTC),  Sławek  wrote:
>Mam wrażenie, że chyba szukasz dziury w xcałym :)
>Pomiary wskazują, że wszystko jest ok. ładowanie jest przy każdym
obciążeniu,

Nie jest.

>na wolnych obrotach też ładuje, to nie ma się czym martwic!

Chyba ze przyjdzie stac w korku na swiatlach i dmuchawie lub szybie.
Te 13.0V to jest wynik nieokreslony.


13V na aku przy tak dużym obciazeniu (światła mijania, dmuchawa i ogrzewanie
tylnej szyby)podczas pracy silnika na wonych obrotach jest dobrym wynikiem!
Niestety KAŻDY alternator na wonych obrotach posiada minimalną wydajność i
trzeba się z tym liczyć i nie włączać zbędnych, prądożernych odbiorników
podczas jazdy i postoju w korku, a prądu nie zabraknie!

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

13 Data: Maj 25 2007 10:24:05
Temat: Re: Zagwozdka - alternator
Autor: Jakub Witkowski 

Sławek wrote:

J.F.  napisał(a):
On Thu, 24 May 2007 16:35:35 +0000 (UTC),  Sławek  wrote:
Mam wrażenie, że chyba szukasz dziury w xcałym :)
Pomiary wskazują, że wszystko jest ok. ładowanie jest przy każdym
obciążeniu,
Nie jest.

na wolnych obrotach też ładuje, to nie ma się czym martwic!
Chyba ze przyjdzie stac w korku na swiatlach i dmuchawie lub szybie.
Te 13.0V to jest wynik nieokreslony.


13V na aku przy tak dużym obciazeniu (światła mijania, dmuchawa i ogrzewanie tylnej szyby)podczas pracy silnika na wonych obrotach jest dobrym wynikiem!

1) Jeszcze rok temu miałem równo 14V przy światłach, na biegu jałowym.
2) Ponadto napięcie osiągało 14V przy _dowolnym_ obciążeniu, również
z grzaniem szyby i z dmuchawą, jeśli tylko nieco podnosiłem obroty.
3) Przez lata nie miałem żadnych problemów z ładowaniem, nawet zimą
przy jeździe 100% miejskiej. A teraz mam - akumulator po kilku dniach
użytkowania przy gorszej pogodzie zaczął gorzej kręcić, w końcu przestał.

Co do akumulatora to jest raczej ok, bo naładowany po ponad tygodniu stania
odpalił bez problemu. Rozładowywnie żarówką wykazuje ponad 50% pojemności.
Upływności w układzie też nie mam, 10mA poboru po wyłączeniu stacyjki.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

14 Data: Maj 25 2007 11:04:58
Temat: Re: Zagwozdka - alternator
Autor: J.F. 

On Thu, 24 May 2007 19:45:15 +0000 (UTC),  Sławek  wrote:

J.F.  napisał(a):
>Pomiary wskazują, że wszystko jest ok. ładowanie jest przy każdym obciążeniu,
Nie jest.

>na wolnych obrotach też ładuje, to nie ma się czym martwic!
Chyba ze przyjdzie stac w korku na swiatlach i dmuchawie lub szybie.
Te 13.0V to jest wynik nieokreslony.


13V na aku przy tak dużym obciazeniu (światła mijania, dmuchawa i ogrzewanie
tylnej szyby)podczas pracy silnika na wonych obrotach jest dobrym wynikiem!

Ale wtedy to on ma "12.6 i spada".
A po dodaniu gazu ma tylko 13.0V - i to jest na granicy.

Niedawno mialem podobne wyniki i alternator poszedl do wymiany ..

J.

15 Data: Maj 25 2007 22:10:15
Temat: Re: Zagwozdka - alternator
Autor: Gemini76 




Ale wtedy to on ma "12.6 i spada".
A po dodaniu gazu ma tylko 13.0V - i to jest na granicy.

Niedawno mialem podobne wyniki i alternator poszedl do wymiany ..

J.


Kilkanascie newsow wczesniej zaczalem podobny temat, ale widze, ze
rozwiazanie podaza w tym samym kierunku. Mianowicie - rozlaczony aku daje
napiecie 13 V, po podlaczeniu do instalacji  tez 13 V. Po uruchomienieniu
auta (na wolnych obrotach) - 12,5 V (i lekko sie podnosi po dodaniu gazu).
Wlaczenie swiatel, ogrzewania itp powoduje spadek do 12 V na wolnych i sie
podnosi do ok. 12,5 na wyzszych obrotach. Wiec co moze byc przyczyna?? Jesli
alternator - to jak  sprawdzic samemu co mu dolega?
Pozdrawiam

16 Data: Czerwiec 15 2007 22:29:20
Temat: Ładowanie akumulatora
Autor: Gemini76 

Niedawno był poruszany temat słabszego ładowania akumulatora. U mnie jest
sytuacja taka, że przy wyłączonym silniku (diesel) mam 12-12,5 V. Przy
uruchomionym (na biegu jałowym) jest 12 V. Przy dużym zwiększeniu obrotów
podchodzi pod 12,5 V. Włączanie dodatkowych odbiorników energii zmniejsza te
wskazania max o 1 V. Wymieniełem regulator napięcia - nic się nie zmieniło.
Napięcia są takie same. Podejrzewałem, że może to być wina zużycia
akumulatora, który powoduje duże obciążenie prądowe a tym samym obniżenie
napięcia. Zrobiłem więc następujący pomiar: podłączyłem woltomierz pod
zaciski ktore dokręcane są do akumulatora i (przy pracującym silniku)
odłączyłem na sekundę jeden przewód. Bałem się że polecą iskry itp., ale nic
się nie stało poza tym, że napięcie na zaciskach (nie biegunach akumulatora)
spadło do ok. 10,5V. Czy to zawsze tak jest, czy oznaka uszkodzenia
alternatora. Jeśli to drugie - co się w nim zepsuło?? Bo pewnie będę musiał
go wymontować i rozebrac, ew. zanieść do naprawy - ale lepiej wiedzieć co
się stało niż potem maja mi wcisnąć niewiadome jakie usterki.
Pozdrawiam

17 Data: Czerwiec 15 2007 22:44:37
Temat: Re: Ładowanie akumulatora
Autor: scx 

Dnia 15-06-2007 o 22:29:20 Gemini76  napisał(a):

Niedawno byÂł poruszany temat sÂłabszego Âładowania akumulatora. U mnie jest
sytuacja taka, ¿e przy wy³¹czonym silniku (diesel) mam 12-12,5 V. Przy
uruchomionym (na biegu jaÂłowym) jest 12 V. Przy duÂżym zwiĂŞkszeniu obrotów
podchodzi pod 12,5 V. W³¹czanie dodatkowych odbiorników energii  zmniejsza te
wskazania max o 1 V. WymienieÂłem regulator napiĂŞcia - nic siĂŞ nie  zmieniÂło.

Hmmm... sprawdź, czy Ci przypadkiem cały czas świece nie grzeją - one  wpieprzają naprawdę kosmiczne ilości prądu.




--
Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

18 Data: Czerwiec 15 2007 22:58:55
Temat: Re: Ładowanie akumulatora
Autor: Gemini76 


Użytkownik "scx"  napisał w wiadomości

Dnia 15-06-2007 o 22:29:20 Gemini76  napisał(a):


Hmmm... sprawdź, czy Ci przypadkiem cały czas świece nie grzeją - one
wpieprzają naprawdę kosmiczne ilości prądu.



Nie grzeją. Podczas grzania napięcie spada do ok. 10,5 V, po nagrzaniu
napięcie wraca do 12 V i wtedy kręcę kluczykiem itd.

19 Data: Czerwiec 17 2007 13:08:04
Temat: Re: Ładowanie akumulatora
Autor: scx 

Dnia 15-06-2007 o 22:58:55 Gemini76  napisał(a):


Nie grzejÂą. Podczas grzania napiĂŞcie spada do ok. 10,5 V, po nagrzaniu
napiĂŞcie wraca do 12 V i wtedy krĂŞcĂŞ kluczykiem itd.


A sprawdzałeś po uruchomieniu silnika? KIedy silnik już chodzi, świece  znowu grzeją!



--
Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

20 Data: Czerwiec 18 2007 16:33:32
Temat: Re: Ładowanie akumulatora
Autor: Gemini76 


Użytkownik "scx"  napisał w wiadomości

Dnia 15-06-2007 o 22:58:55 Gemini76  napisał(a):


Nie grzej?. Podczas grzania napiecie spada do ok. 10,5 V, po nagrzaniu
napiecie wraca do 12 V i wtedy krece kluczykiem itd.


A sprawdzałeś po uruchomieniu silnika? KIedy silnik już chodzi, świece
znowu grzeją!

W Dieslu świece grzeją po uruchomieniu silnika? Z tego co wiem, to zasada
działania silnika wysokoprężnego polega na zwiększeniu ciśnienia w  komorze
(o odp. temp.) do takiej wartości, w której mieszanka osiąga ciśnienie
samozapłonu, a grzanie świec służy do wstępnego podrzania komór, aby
miesznaka mogła się zapalić przy niższym ciśnieniu. Co do sprawdzania
napięcia po uruchomieniu silnika - kontrolka grzania świec gaśnie, napięcie
ok. 12 V.
Pozdrawiam

21 Data: Czerwiec 15 2007 23:06:06
Temat: Re: Ładowanie akumulatora
Autor: J.F. 

On Fri, 15 Jun 2007 22:29:20 +0200,  Gemini76 wrote:

Niedawno był poruszany temat słabszego ładowania akumulatora. U mnie jest
sytuacja taka, że przy wyłączonym silniku (diesel) mam 12-12,5 V. Przy
uruchomionym (na biegu jałowym) jest 12 V. Przy dużym zwiększeniu obrotów
podchodzi pod 12,5 V.
Podejrzewałem, że może to być wina zużycia akumulatora, który powoduje
duże obciążenie prądowe a tym samym obniżenie napięcia.

Alternator.

Akumulator specyficznie zepsuty moglby cos takiego robic ..
ale jesli diesla zapala to jest nienajgorszy.

No chyba ze woltomierz ..

Jeśli to drugie - co się w nim zepsuło?? Bo pewnie będę musiał
go wymontować i rozebrac, ew. zanieść do naprawy - ale lepiej wiedzieć co
się stało niż potem maja mi wcisnąć niewiadome jakie usterki.

Teraz to sie czesto nowy uzywany wstawia.

J.

22 Data: Czerwiec 16 2007 13:17:56
Temat: Re: Ładowanie akumulatora
Autor: Gemini76 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

On Fri, 15 Jun 2007 22:29:20 +0200,  Gemini76 wrote:
Podejrzewałem, że może to być wina zużycia akumulatora, który powoduje
duże obciążenie prądowe a tym samym obniżenie napięcia.

Alternator.

Akumulator specyficznie zepsuty moglby cos takiego robic ..
ale jesli diesla zapala to jest nienajgorszy.

No chyba ze woltomierz ..

Woltomierz jest analogowy i nawet gdyby mial za duży błąd wskazania - przy
najmniej pokazałby różnicę między napięciem na biegunach przy wyłącznonym i
pracującym silniku.

Jeśli to drugie - co się w nim zepsuło?? Bo pewnie będę musiał
go wymontować i rozebrac, ew. zanieść do naprawy - ale lepiej wiedzieć co
się stało niż potem maja mi wcisnąć niewiadome jakie usterki.

Teraz to sie czesto nowy uzywany wstawia.

Jak mi się nie uda nic z obecnym alternatorem w rozsądnej cenie zrobić (a
taki fajny BOSCH) to pewnie jakiś zamiennik trzeba będzie wsadzić.
Pozdrawiam

23 Data: Czerwiec 16 2007 01:13:32
Temat: Re: Ładowanie akumulatora
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Gemini76,

Friday, June 15, 2007, 10:29:20 PM, you wrote:

[...]

Zrobiłem więc następujący pomiar: podłączyłem woltomierz pod zaciski
ktore dokręcane są do akumulatora i (przy pracującym silniku)
odłączyłem na sekundę jeden przewód.

Najprostsza metoda na uszkodzenie regulatora i elektroniki w
samochodzie (jeśli jakakolwiek jest).

[...]

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

24 Data: Czerwiec 16 2007 13:29:29
Temat: Re: Ładowanie akumulatora
Autor: Gemini76 


Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości

Hello Gemini76,

Friday, June 15, 2007, 10:29:20 PM, you wrote:

[...]

Zrobiłem więc następujący pomiar: podłączyłem woltomierz pod zaciski
ktore dokręcane są do akumulatora i (przy pracującym silniku)
odłączyłem na sekundę jeden przewód.

Najprostsza metoda na uszkodzenie regulatora i elektroniki w
samochodzie (jeśli jakakolwiek jest).

[...]

W Beczce nie ma elektroniki ;) Zrobiłem tak, bo dzwoniłem wcześniej do
znajomego, który się zna więcej ode mnie. Wiedziałem co mi grozi. A na razie
mam 2 sprawne regulatory, więc od biedy stratę 1 bym przeżył. Nie zmienia to
jednak faktu, że nie ma w tej odpowiedzi informacji czy taka metoda pomaga
zlokalizować usterkę. W innej wiadomości piszą, żeby bliżej się przyjrzeć
alternatorowi i tak zrobię na tym etapie.
Pozdrawiam.

25 Data: Czerwiec 16 2007 13:21:47
Temat: Re: Ładowanie akumulatora
Autor: Stanislaw Chmielarz 

Gemini76 wrote:

Niedawno był poruszany temat słabszego ładowania akumulatora. U
mnie jest sytuacja taka, że przy wyłączonym silniku (diesel) mam
12-12,5 V. Przy uruchomionym (na biegu jałowym) jest 12 V. Przy
dużym zwiększeniu obrotów podchodzi pod 12,5 V. Włączanie

Mialem tak jak uszkodzila mi sie centralka alarmu i robila
zwarcie. Po odlaczeniu alarmu wszystko wrocilo do normy czyli
okolo 14,5V po naladowaniu. Warunek alternator sprawny.

--
Pozdrowienia!!StaCH
Sieci,systemy,serwis PC,alarmy,kamery,domofony,sterowniki PLC.
http://www.uniprojekt.com  mobile:http://wap.uniprojekt.com

Zagwozdka - alternator



Grupy dyskusyjne