On Tue, 26 Jun 2007 13:12:51 +0200,  Gabriel'Varius' wrote: 
Alternatywne drogi są bowiem wąskie, 
nierówne i mocno zatłoczone. I szybko to się nie zmieni. Okazuje się 
bowiem, że w marcu 2005 roku rząd podpisał aneks do umowy koncesyjnej z 
pobierającym opłaty za A4 Stalexportem, na mocy którego nie można 
modernizować dróg alternatywnych dla autostrady, czyli takich 
znajdujących się bliżej niż 30 km. :-( jaki kraj takie prawo i takie 
drogi :-(
I to na pewno bylo w 2005r ? 
Bo o ile pamietam mowilo sie o tym od poczatku, i glupi bylby inwestor
gdyby sobie czegos podobnego nie zapewnil.
Z tym ze ... moge sklamac, ale cos mi sie wydaje ze wiekszosc kasy
Staleksport odprowadza do budzetu, w koncu nie budowali tej
autostrady. Ale remontuja juz chyba na wlasny koszt, wiec i 
musza miec gwarancje zwrotu :-)
A jak wygladaja naprawde drogi alternatywne ? Ta przez Olkusz nie jest
chyba zla, natomiast 44 .. nie jest modernizowana ? 
Zreszta cos mi sie wydaje ze z uwagi na poprzednie dogaduja sie ze
Stalexportem latwo - o mniejsze pieniadze tu idzie gra.
Znacznie gorzej jest z Kulczykiem.
J.
| 3 | 
Data: Czerwiec 26 2007 16:17:12 | 
| Temat: Re: [press] Zakaz budowania drog -> A4 | 
| Autor: SW3  | 
Dnia 26-06-2007 o 15:49:13 J.F.  napisał(a): 
 
 natomiast 44 .. nie jest modernizowana ? 
 
Umowa nie zabrania wydawania pieniędzy na drogi krajowe tylko zabrania ich  polepszania, czyli mogą powstawać kolejne wysepki, światła, może nawet  progi zwalniające... Pieniądze można wydawać, byle nie z korzyścią dla  kierowców.
 
--  
SW3 
/Jesli mozesz przeczytac ten napis to znaczy ze umiesz czytac
 | 4 | 
Data: Czerwiec 26 2007 18:27:03 |  | Temat: Re: [press] Zakaz budowania drog -> A4 |  | Autor: Slv  |  
 jaki kraj takie prawo i takie 
 drogi :-( 
pozdrawiam 
 
 Coś w tym jest. Pamiętam, że jadąc włoską autostradą miałem cały czas widok  
na drogę biegnącą równolegle do niej. Droga była dość porządna chociaż  
bezpłatna. Pomysł jest taki: masz pieniądze i ochotę na szybszą jazdę to  
jedziesz autostradą, nie masz za wiele i nie śpieszy ci się, jedziesz  
krajową, ale nie ma powodu, żeby to była dłuższa i pełna wybojów droga. Mamy  
jeszcze wiele do zrobienia. W tym temacie dopiero wychodzimy z buszu. 
Szerokiej...! 
Slv
 | 5 | 
Data: Czerwiec 27 2007 01:37:43 |  | Temat: Re: [press] Zakaz budowania drog -> A4 |  | Autor: Kamil "czemu" Bista  |  
Gabriel'Varius' pisze: 
 zrodelko: http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/zakaz-budowania-drog,932991 (caly art.) 
 
Autostrada A4 od kilku lat znajduje się w stanie permanentnego remontu. Kierowcy nie mają jednak wyboru i płacą 13 zł za podróżowanie przez wiele kilometrów jednym pasem. Alternatywne drogi są bowiem wąskie, nierówne i mocno zatłoczone.  
 
E-e, coś tutaj śmierdzi.
 
Nie tak dawno wyremontowano nawierzchnie na DK79, chyba od Krzeszowic do   Dulowej. Jest równo i fajnie.
 
Generalnie najbardziej (żeby nie płacić) opłaca się jechać z Krakowa DK79, w Trzebini wjechać na A4, zjechać pierwszy zjazd na Jaworzno (DK79), przejechać Jaworzno, w Sosnowcu zjechać na Bielsko-Białą (S1) i kilka kilometrów dalej z S1 zjechać na A4 Katowice i... voila, jesteśmy z bramkami :-P
 
A DK79 na odcinku Kraków-Trzebinia i przez Jaworzno naprawdę nie jest taka zła imho.
 
--  
k.
 | 6 | 
Data: Czerwiec 27 2007 08:00:20 |  | Temat: Re: Zakaz budowania drog -> A4 |  | Autor: rzul  |  
Generalnie najbardziej (żeby nie płacić) opłaca się jechać z Krakowa 
DK79, w Trzebini wjechać na A4, zjechać pierwszy zjazd na Jaworzno 
(DK79), przejechać Jaworzno, w Sosnowcu zjechać na Bielsko-Białą (S1) i 
kilka kilometrów dalej z S1 zjechać na A4 Katowice i... voila, jesteśmy 
z bramkami :-P 
 
Trasę Kraków->Katowice dużo bardziej opłaca się jechać przez Olkusz. 
Wylotówka jest na Bytom, jedziemy jakieś 30km krajówką, potem od 
Olkusza do samej autostrady są przynajmniej dwa pasy ruchu. 
Dużo szybciej, wygodniej i nie trzeba się przebijać przez pół Śląska.
 A DK79 na odcinku Kraków-Trzebinia i przez Jaworzno naprawdę nie jest 
taka zła imho. 
 
DK94 jest znacznie lepsza, polecam :)
 
--  
pozdrawiam 
AA
 | 7 | 
Data: Czerwiec 28 2007 00:02:24 |  | Temat: Re: Zakaz budowania drog -> A4 |  | Autor: Kamil "czemu" Bista  |  
rzul pisze: 
 A DK79 na odcinku Kraków-Trzebinia i przez Jaworzno naprawdę nie jest 
taka zła imho. 
 
 
DK94 jest znacznie lepsza, polecam :) 
 
A może, nie mam rozeznania - mieszkam w Chrzanowie i DK94 mi daleka, pod nosem mam DW780/781 (nigdy nie kojarze dobrego numerka - Krakow-Mysłowice AFAIR da się nią przejechać), DK79 no i A4.
 
--  
k.
 | 8 | 
Data: Czerwiec 27 2007 10:32:40 |  | Temat: Re: [press] Zakaz budowania drog -> A4 |  | Autor: Damian  |  
"Kamil \"czemu\" Bista"  wrote in 
  
 
 E-e, coś tutaj śmierdzi. 
 
Nie tak dawno wyremontowano nawierzchnie na DK79, chyba od Krzeszowic 
do Dulowej. Jest równo i fajnie. 
 
 
Ale tu nie chodzi o równanie tylko poszerzanie i inne zwiększanie  
przepustowości. 
Z tego powodu ma nie być dwupasmówki do Olkusza i obwodnicy Zabierzowa.
 
--   
Damian
 | 9 | 
Data: Czerwiec 27 2007 10:43:10 |  | Temat: Re: [press] Zakaz budowania drog -> A4 |  | Autor: Marcin Narzynski  |  
O ile się orientuję, to prawo nakazuje utrzymywanie drogi alternatywnej do płatnej autostrady. Oczywiście droga ta nie będzie konkurować standardem z autostradą, ale podobno jest wymagana. 
 
MN 
 
 | 10 | 
Data: Czerwiec 27 2007 18:59:39 |  | Temat: Re: [press] Zakaz budowania drog -> A4 |  | Autor: J.F.  |  
On Wed, 27 Jun 2007 10:43:10 +0200,  Marcin Narzynski wrote:  
 O ile się orientuję, to prawo nakazuje utrzymywanie drogi alternatywnej do  
płatnej autostrady. Oczywiście droga ta nie będzie konkurować standardem z  
autostradą, ale podobno jest wymagana. 
 
Te przepisy sie tyle razy zmienialy ze nie dalbym glowy czy nadal tak 
jest. Ale byc moze jest na to stosowna dyrektywa unijna.
 
Tyle ze te drogi sa, ale jakosci .. no, ta przez Olkusz dosc dobra.
 
J.
  |  |  |  |  |  |  |  |