Zakup Opla - proszę o rad
1 | Data: Styczen 21 2008 18:57:12 |
Temat: Zakup Opla - proszę o rad | |
Autor: Archie | Witam. 2 |
Data: Styczen 21 2008 19:09:46 | Temat: Re: Zakup Opla - proszę o rad | Autor: |--=Bartek=--| | Witam. Podwozie Astra G kombi. Która wersja silnika? 82 czy 101 KM? Jedyny minus to pompa wtryskowa. W razie konieczności wymiany to dość spory koszt ;(. Pozdrawiam, Arek. B.Z. 3 |
Data: Styczen 21 2008 20:05:20 | Temat: Re: Zakup Opla - proszę o rad | Autor: franz | |-- =Bartek=-- | pisze: Witam. od razu taki spory, nowa mozna za circa 3.5k dostac, naprawa to juz nawet ponizej 2k. W porownaniu do CR to nawet nie koszt 1 wtrysku... Ale zeby nie straszyc, nie wszystkie padaja, zalezy co sie leje. Moja przechulane ma w tej chwili 273kkm i jezdzi bez zarzutu. Ale fakt, nie tankuje nigdy u Henia na stacjach albo poza... A poza tym, to wady elektroniki mialy pierwsze wersje tych pomp (zdaje sie VP44 - niech mnie ktos poprawi), potem bylo juz lepiej. A jesli chodzi o rady co do auta: wiadomo, najlepiej nie bite, bo nie bedzie problemu z rudą. Co do silników, DI (DTL 82KM) to jakies strasznie zwane nie jest ale za to niewysilone i sie nie psuje. DTI (DTH 101KM) juz jest lepiej - dodatkowo ma intercooler + inna turbina delikatnie (+ soft kompa), reszta to wlasciwie to samo (oba silniki maja lancuch rozrzadu). Spalanie: u mnie w VB 2.0DI: 5/6/6/8 (trasa econo < 120km/h / trasa nieekono < 150km/h / miasto spokojnie / miasto niespokojnie lub korki). W zimie doliczyc okolo + 1l dopoki silnik zimny. Co sie tyczy wlasciwosci trakcyjnych i typowych z uzytkowania, nie wypowiadam sie - nie jezdzilem. pozdr, -- fumfel 4 |
Data: Styczen 21 2008 22:52:31 | Temat: Re: Zakup Opla - proszę o rad | Autor: |--=Bartek=--| | Podwozie Astra G kombi. Która wersja silnika? 82 czy 101 KM? Patrząc na ten roczniki to jednak spory. 21 grudnia 2007 padała mi pompa i poszło trochę kasy (przy okazji parę innych rzeczy zrobiłem, ale zamknąłem się w 3k). Ale zeby nie straszyc, nie wszystkie padaja, zalezy co sie leje. Autko na liczniku miało wtedy 185k km (od 20k u mnie) - nie wiem ile w przebiegu prawdy. Paliwo pewne (na sprawdzonej stacji i jestem pewny na 1000% tego paliwa - w końcu sam zamawiam tam dostawy). A poza tym, to wady elektroniki mialy pierwsze wersje tych pomp (zdaje sie VP44 - niech mnie ktos poprawi), potem bylo juz lepiej. Właśnie ten silnik mam - nawet dobrze się spisuje - nie narzekam na dynamikę jazdy, ale zawsze... ;-) DTI (DTH 101KM) juz jest lepiej - dodatkowo ma intercooler + inna 5 |
Data: Styczen 21 2008 19:52:49 | Temat: Re: Zakup Opla - proszę o rad | Autor: bratPit |
Planuję zakup Zafiry 2l diesel rok ok 00 - 01. Podpowiedzcie na co zwrócićWłosi nie dbają o samochody czy macie w tym jakieś doświadczenie.tzn. astra czy vectra? generalnie to przyzwoite auto bez jakichś wyraźnych mankamentów, zawieszenie pancerne jak na nasze drogi i tanie w serwisie, trzeba uważać zeby za mocno nie było tłuczone, tak jak już kolega wcześniej napisał elektronika wokółsilnikowa potrafi psuć krew, przepływomierz to standard w każdym chyba dieslu ale najgorsze są wrażliwe pompy wtryskowe [regeneracja coś koło 3kzł], nie aż tak wraźliwe jak w sławnej serii TDCI forda ale jednak, wiec jak w każdym przypadku - auto na serwis, dokładne sprawdzenie, pomiar lakieru itp brat ps rzeczywiście często auta z włoch są mocno zmasakrowane zanim się ztuningują na igły u rodzimych handlarzy :/ 6 |
Data: Styczen 21 2008 22:24:34 | Temat: Re: Zakup Opla - proszę o rad | Autor: Mirek Ptak | Podepnę się :) 7 |
Data: Styczen 22 2008 07:17:04 | Temat: Re: Zakup Opla - proszę o rad | Autor: Agent |
Podepnę się :)Ja mam już drugiego diesla. W poprzednim przy okazji różnych awarii już trzy razy mówiono mi że pompa do wymiany a chodzi do dziś. W nowych konstrukcjach co by nie było to zaraz winna jest turbina. Miałem tej zimy problem z zamarzniętym paliwem (o dziwo przy -10 w nocy) albo wodą w paliwie i tez radzono mi wymianę turbiny ew. innych rzeczy. Także upewni się zanim się za to zabierzesz. Problemem w dignozie pompy jest to, że można to zrobić na przyrządach dopiero po wyjęciu z auta i robią w w serwisach diesla. Napewno w www.pezal.pl 8 |
Data: Styczen 22 2008 08:21:24 | Temat: Re: Zakup Opla - proszę o rad | Autor: bratPit[pr] |
Problem jest taki, że czasem (nawet często) auto (Zafira 2.0 DTH) się wiesz Mirku, tam jest troche namieszane ;-) ale tak gdybając to po objawach może być rzeczywiście przepływomierz, ale równie dobrze jeden z trzech zaworów sterowania turbiną [pytanie może troche dziwne ale nie bez powodu czy ma osłonę pod silnikiem? :-) ], a być może wężyk podciśnienia? oczywiście nie zapominajmy o zaworze egr... słowem wiele rzeczy może dawać takie objawy, zdecydowanie należy podjechać do kogoś kto ma doświadczenie w nierównej walce z elektroniką tych silnikach, turbina raczej wątpię, najpierw by wywalała/paliła oliwę jakis garażowy serwis chce wymieniać pompę... eeee, od takiego serwisu daleko, objaw pompy w tych autach jest taki że na początku gaśnie na wolnch obrotach i trzeba przytrzymywać gaz żeby nie zgasł, później mówi papa i gaśnie całkiem i nie daje się uruchomić [ew od razu ten drugi objaw :/ ] brat 9 |
Data: Styczen 22 2008 12:44:22 | Temat: Re: Zakup Opla - proszę o rad | Autor: |--=Bartek=--| | eeee, od takiego serwisu daleko, Jeszcze trzeci (a właściwie 1a) objaw: jak autko postoi parę godzin to przy odpaleniu trochę dłużej idzie na rozruszniku (tak jak by jedna lub dwie świece żarowe padły). Lubi po tym zgasnąć. Przyznam, że myślałem nad wymianą świecy i pac... brat B.Z. 10 |
Data: Styczen 22 2008 13:34:57 | Temat: Re: Zakup Opla - proszę o rad | Autor: bratPit[pr] |
może być, historia radziecka zna różne przypadki ;-) przy czym czestszym objawem w takich jak Twoim przypadku jest zapowietrzanie się przez uszczelki nad wtryskiwaczami lub przewody przelewowe, a może u Ciebie się zapowietrzał i to że chełtałeś bez paliwka szyciej ją skończyło? hmm, ale pewnie skoro po regeneracji/wymianie się tak nie dzieje to była jednak pompa :/ brat 11 |
Data: Styczen 22 2008 16:35:15 | Temat: Re: Zakup Opla - proszę o rad | Autor: |--=Bartek=--| | Jeszcze trzeci (a właściwie 1a) objaw: Raczej to odpada - jestem osoba, która tankuje do pełna i raczej stan paliwa rzadko spada poniżej 1/4 lub 1/5 baku. Po prostu tankuję jak przejadę te 400-450 km. hmm, ale pewnie skoro po regeneracji/wymianie się tak nie dzieje to była jednak pompa :/ Dokładnie sprawdzone i niestety pompa. Też miałem nadzieję, że to co innego... brat 12 |
Data: Styczen 24 2008 11:57:35 | Temat: Re: Zakup Opla - proszę o rad | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2008-01-22 08:21, *bratPit[pr]* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Kilka nowych informacji :) Osłona pod silnikiem jest. Rocznik 2000. Przypomniało sie właścicielowi, że jak jechał ta Zafirą do Polski to zabrakło mu paliwa co może być kluczową informacją jak sądzę... Zdarza się, że samochód nie chce zapalić - najczęściej rano, ale nie jest to codzienny problem. Wymienione były świece i filtr paliwa. To mniej więcej wszystko... Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 13 |
Data: Styczen 24 2008 12:12:13 | Temat: Re: Zakup Opla - proszę o rad | Autor: bratPit[pr] | wiesz Mirku, tam jest troche namieszane ;-) ale tak gdybając to po objawach może być rzeczywiście przepływomierz, ale równie dobrze jeden z trzech zaworów sterowania turbiną [pytanie może troche dziwne ale nie bez powodu czy ma osłonę pod silnikiem? :-) ], a być może wężyk podciśnienia? oczywiście nie zapominajmy o zaworze egr... słowem wiele rzeczy może dawać takie objawy, zdecydowanie należy podjechać do kogoś kto ma doświadczenie w nierównej walce z elektroniką tych silnikach, hmm, ciężka sprawa, mogą być np dwie rzeczy, coś z elektroniką skoro traci moc przy przyspieszaniu i odcina zawór sterownia turbiny - to raz, dwa to niech sprawdzi czy kłopoty z odpalaniem są wówczas gdy stawia auto przodem z górki lub na odwrót - już tłumaczę - układ paliwa w dieslach oplowskich ma tendencję do zapowietrzania się [brak pompki pomocniczej elektrycznej w baku], teraz jeżeli stawia auto przodem z górki a z jakiegoś powodu się zapowietrza to paliwo naturalnie stara się wypychać ewentualne powietrze z układu, natomiast gdy będzie stał przodem pod górkę to będzie starało się odpływać do baku wzmacniając efekt zapowietrzania, jeżeli to ewentualne zapowietrzanie się układu jest w niewielkim na razie stopniu to gdyby się zapowietrzył trochę to uda się kręcąc rozrusznikiem uda się wreszcie zassać paliwo do pompy wtryskowej, wytworzy ciśnienie i odpali, może też już się kończyc pompa poprzez np właśnie to ze brakło paliwa, ale wiesz Mirku to są takie raczej dywagacje przy piwie niż rzeczywiste sprawdzenie, warto na pewno sprawdzić to stawianie auta z góry i pod górę nawet niewielką typu podjazd, pochyły lekko parking itp., jeżeli by sie zapowietrzał to zaradzimy choć może nie być supertanio :/ ale na pewno dużo taniej niż pompa ech, brat 14 |
Data: Styczen 24 2008 13:06:11 | Temat: Re: Zakup Opla - proszę o rad | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2008-01-24 12:12, *bratPit[pr]* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: |