Grupy dyskusyjne   »   Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN

Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN



1 Data: Grudzien 18 2008 16:27:39
Temat: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN
Autor: krzysiek82 

Witajcie
W sobotę będę oglądał auto z silnikiem 1.9 TDI AFN, będzie to seat z 99roku.
Słyszałem wiele problemach z zapiekającymi się prowadnicami łopatek w turbinie (czy jakoś tak) jak to zweryfikować? Jak wyczuć kiedy kończy się dwumasowe koło zamachowe?
Na co zwrócić jeszcze uwagę przy zakupie samochodu z tym silnikiem?
Z góry dzięki za wypowiedzi.

--
krzysiek82



2 Data: Grudzien 18 2008 17:29:15
Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN
Autor: Zbyszek 


Użytkownik "krzysiek82"  napisał w wiadomości

Witajcie
W sobotę będę oglądał auto z silnikiem 1.9 TDI AFN, będzie to seat z
99roku.
Słyszałem wiele problemach z zapiekającymi się prowadnicami łopatek w
turbinie (czy jakoś tak) jak to zweryfikować? Jak wyczuć kiedy kończy się
dwumasowe koło zamachowe?
Na co zwrócić jeszcze uwagę przy zakupie samochodu z tym silnikiem?
Z góry dzięki za wypowiedzi.

--
krzysiek82

Mam Golfa właśnie z AFN.
1998 r. Przebieg uczciwe 317 000 km
Silnik chodzi nadal jak " zegarek " .
Raz był naprawiany komputer - były problemy z rozruchem
gorącego silnika - zimny zapalał .
Sprzęgło dwumasowe jest już TRZECIE !!! / 3000 zł sztuka /!!!!
Innych problemów z silnikiem nie było - nawet chyba pokrywa
zaworów nie była zdejmowana .
Zbyszek

3 Data: Grudzien 18 2008 19:15:24
Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN
Autor: jubel 


Mam Golfa właśnie z AFN.
1998 r. Przebieg uczciwe 317 000 km

na liczniku masz 317k czy zostało tylko17k?

Silnik chodzi nadal jak " zegarek " .
Raz był naprawiany komputer - były problemy z rozruchem

da sie coś w takim komputerze naprawić? Ale co - pewnie tysiak z keiszeni
wypadł?

Innych problemów z silnikiem nie było - nawet chyba pokrywa
zaworów nie była zdejmowana .

no a jak skrzynia, żyje jeszcze?

4 Data: Grudzien 18 2008 19:47:59
Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN
Autor: bratPit 


Mam Golfa właśnie z AFN.
1998 r. Przebieg uczciwe 317 000 km
Raz był naprawiany komputer - były problemy z rozruchem
gorącego silnika - zimny zapalał .
Sprzęgło dwumasowe jest już TRZECIE !!! / 3000 zł sztuka /!!!!

o fuck... :/
brat

5 Data: Grudzien 18 2008 18:31:48
Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN
Autor: Sebastian Ciesielski 

1998 r. Przebieg uczciwe 317 000 km

10 lat? więc mało funkcjonalny szrocik

Silnik chodzi nadal jak " zegarek " .
Raz był naprawiany komputer - były problemy z rozruchem
gorącego silnika - zimny zapalał .
Sprzęgło dwumasowe jest już TRZECIE !!! / 3000 zł sztuka /!!!!

rzeczywiście, drobne usterki eksploatacyjne,
3x 3000 - a ile tańsza była wersja benzynowa?
czy wydane pieniądze na naprawy i tą 10-letnią osobliwość nie są równe jakiej nowej fabce czy kii w ratach?

Innych problemów z silnikiem nie było - nawet chyba pokrywa
zaworów nie była zdejmowana .

super

S.

6 Data: Grudzien 18 2008 18:55:43
Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN
Autor: Bugatti 

Użytkownik "Sebastian Ciesielski" napisał w wiadomości:

1998 r. Przebieg uczciwe 317 000 km

10 lat? więc mało funkcjonalny szrocik

A wyjeźdzając z salonu nową fura jaką masz pewność że auto przejechało tylko z produkcji na parking i na lawete - żadną.



--
Bugatti

W Polsce nadchodzi krach gospodarczy.
Bezrobocie wzrośnie, pensje spadną.
Giełda obecnie pokazuje przyszły stan gospodarki.

7 Data: Grudzien 18 2008 19:12:42
Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN
Autor: jubel 

1998 r. Przebieg uczciwe 317 000 km

10 lat? więc mało funkcjonalny szrocik

A wyjeźdzając z salonu nową fura jaką masz pewność że auto przejechało
tylko z produkcji na parking i na lawete - żadną.

Mam przekonanie graniczące z pewnoscią, że auto nie ma zajechanego turbo ani
sprzęgła. Ale paść coś zawsze może - owszem - ale zwykel jest assistance
gwarancja itp.

8 Data: Grudzien 19 2008 11:53:50
Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN
Autor: Rjablon 


Bugatti

W Polsce nadchodzi krach gospodarczy.
Bezrobocie wzrośnie, pensje spadną.
Giełda obecnie pokazuje przyszły stan gospodarki.


spadaj baranie

PLONK

9 Data: Grudzien 18 2008 23:27:31
Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN
Autor: Zbyszek 

Czego się czepiasz ?
Facet pyta o AFN , więc odpowiedziałem .
Pozatym ja mam tego Golfa od początku ,
a sprzęgła były wymieniane na gwarancji .
Usterka komputera - to przeprogramowanie
za 400 zł .
A tak wogóle wolę swojego szrota od niejednej nówki .
Chociażby dlatego , że praktycznie od wielu lat moje
koszty to paliwo , ubezpieczenie i przegląd z wymianą oleju
2 razy w roku .
Zbyszek

10 Data: Grudzien 19 2008 09:39:59
Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN
Autor: krzysiek82 

Widzisz Zbyszek ten który na Ciebie najechał to typowy burak widocznie, sam mam obecnie golfa 3 i nigdy bym go nie zamieniła na żadne nowe auto a tym bardziej na kię. Zmieniam tylko dlatego, że chce diesla, a seat to także VAG :) a wiadomo VAG to niedościgniona jakość.

--
krzysiek82

11 Data: Grudzien 19 2008 10:07:10
Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

krzysiek82 pisze:

a wiadomo VAG to niedościgniona jakość.

buhahahahaa - akurat wczoraj jezdzilem Polo z 2005 roku i jedyny plus tego polo ze bylo male... I na tym plusy sie koncza.

12 Data: Grudzien 19 2008 09:35:24
Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN
Autor: Czarek Daniluk 


Użytkownik "Zbyszek"  napisał w wiadomości


Mam Golfa właśnie z AFN.
1998 r. Przebieg uczciwe 317 000 km
Silnik chodzi nadal jak " zegarek " .
Raz był naprawiany komputer - były problemy z rozruchem
gorącego silnika - zimny zapalał .
Sprzęgło dwumasowe jest już TRZECIE !!! / 3000 zł sztuka /!!!!
Innych problemów z silnikiem nie było - nawet chyba pokrywa
zaworów nie była zdejmowana .
Zbyszek

Już za pierwszym razem wpakowałbym do tego samochodu zwykłe sprzęgło z
jakiegoś AHU/ALE/1Z i zapomniał o rozlatującej się dwumasie.

Pozdrawiam !!

13 Data: Grudzien 19 2008 18:13:58
Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

Czarek Daniluk pisze:

Użytkownik "Zbyszek"  napisał w wiadomości


Mam Golfa właśnie z AFN.
1998 r. Przebieg uczciwe 317 000 km
Silnik chodzi nadal jak " zegarek " .
Raz był naprawiany komputer - były problemy z rozruchem
gorącego silnika - zimny zapalał .
Sprzęgło dwumasowe jest już TRZECIE !!! / 3000 zł sztuka /!!!!
Innych problemów z silnikiem nie było - nawet chyba pokrywa
zaworów nie była zdejmowana .
Zbyszek

Już za pierwszym razem wpakowałbym do tego samochodu zwykłe sprzęgło z
jakiegoś AHU/ALE/1Z i zapomniał o rozlatującej się dwumasie.

Czym się później objawiałby brak dwumasowego? Kulturą pracy, a raczej jej brakiem?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Biały Pug 306 1.4 LPG = http://ujeb.pl/otomoto/
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

14 Data: Grudzien 21 2008 13:02:34
Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN
Autor: Czarek Daniluk 

Użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak napisał:

Czym się później objawiałby brak dwumasowego? Kulturą pracy, a raczej jej brakiem?


Pewnie szybszym zgonem skrzyni biegów ;) Ale łatwiej znaleźć tanią dobrą skrzynię niż robić dwumasę :)

Pozdrawiam !!

15 Data: Grudzien 18 2008 20:15:09
Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN
Autor: Przembo 

*krzysiek82* napisal(a) w

W sobotę będę oglądał auto z silnikiem 1.9 TDI AFN, będzie to seat z
99roku. Słyszałem wiele problemach z zapiekającymi się prowadnicami
łopatek w turbinie (czy jakoś tak) jak to zweryfikować?

Najprosciej to kilkukrotnie dojsc do czerwonego pola. Na poczatku moze ostro zadymic, ale pozniej dymienie powinno byc male, a silnik nie ma prawa tracic mocy. Oczywiscie pominalem to, czy aktualny wlasciciel Ci na to pozwoli...

Pozdr

16 Data: Grudzien 18 2008 21:11:49
Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN
Autor: Bugatti 

Użytkownik "Przembo"  napisał w wiadomości:

Najprosciej to kilkukrotnie dojsc do czerwonego pola. Na poczatku moze ostro zadymic, ale pozniej dymienie powinno byc male, a silnik nie ma prawa tracic mocy. Oczywiscie pominalem to, czy aktualny wlasciciel Ci na to pozwoli...

Do czerwonego pola żadnego Diesla się nie kręci.
Największe przciążenie dla wirnika turbiny jest przy max Momencie obrotowym.

Pozdr

Pozdr.

--
Bugatti

W Polsce nadchodzi krach gospodarczy.
Bezrobocie wzrośnie, pensje spadną.
Giełda obecnie pokazuje przyszły stan gospodarki.

17 Data: Grudzien 18 2008 21:47:59
Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN
Autor: Bugatti 

Użytkownik "hamberg"  napisał w wiadomości:

Największe przciążenie dla wirnika turbiny jest przy max Momencie obrotowym.

a co to ma do rzeczy? przy tych obrotach problem z kierownicami sie
nie objawi...

-- -- -- -- -- --
Poczytaj o charakterystyce Diesli i już nie będziesz zadawał pytań "co to ma do rzeczy" ;)
Gdy kierownice się zapieczone to jej oznaka oznajmia się właśnie przy max Nm.

Przy czerownym polu każdy diesel zadymi bo wtedy charakterystyka sprawności *każdej* turbosprężarki znacznie spada i paliwko w całej swej objętności sie nie spali.

--
Bugatti

W Polsce nadchodzi krach gospodarczy.
Bezrobocie wzrośnie, pensje spadną.
Giełda obecnie pokazuje przyszły stan gospodarki.

18 Data: Grudzien 19 2008 09:42:32
Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN
Autor: Czarek Daniluk 


Użytkownik "hamberg"  napisał w wiadomości



znam to z praktyki a nie z teorii - wierz mi ze czesto diesle z
zapieczonymi kierownicami przy max momencie obrotowym (ok 2krpm)
ciagna wrecz wzorowo... Problem pojawia sie najczesciej prze ~3krpm
gdy geometria lopatek powinna byc zmieniona a nie jest.

Dokładnie.
Jak się czyta masę tych pseudo fachowców to czasami aż się nie chce całego
PMS czytać ;)

Pozdrawiam !!

19 Data: Grudzien 19 2008 12:01:39
Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN
Autor: Bugatti 

Użytkownik "Czarek Daniluk"  napisał w wiadomości

Użytkownik "hamberg" napisał w wiadomości:


znam to z praktyki a nie z teorii - wierz mi ze czesto diesle z
zapieczonymi kierownicami przy max momencie obrotowym (ok 2krpm)
ciagna wrecz wzorowo... Problem pojawia sie najczesciej prze ~3krpm
gdy geometria lopatek powinna byc zmieniona a nie jest.

Dokładnie.
Jak się czyta masę tych pseudo fachowców to czasami aż się nie chce całego
PMS czytać ;)

Możesz zacytować Twoją "fachową" poradę w tym wątku ?

Turbo największe ciśnienie daje właśnie przy max momencie. I wówczas wtedy praca zmiennych przemieszczeń łopatek jest najbardziej przeciążona.

Zapieczone kierownice najbardziej się uwodaczniają (z punktu widzenia kierowcy nie widzącego podczas jazdy zadymienia) gdy v-max jest mniejszy i jest wolno osiągany - zakładając że przepływomierz jest ok, szczelnośc przewodów do/z IC i pompa VP37 nie leje zbytnio paliwka etc. etc

Pozdrawiam !!

Pozdr.

PS. Pokaż innym (bo ja już znam) i sobie wykres sprawności turba od ciśnienia i rpm to się pośmiejemy kto nie ma racji ;-)

--
Bugatti

W Polsce nadchodzi krach gospodarczy.
Bezrobocie wzrośnie, pensje spadną.
Giełda obecnie pokazuje przyszły stan gospodarki.

20 Data: Grudzien 19 2008 14:47:50
Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN
Autor: Czarek Daniluk 


Użytkownik "Bugatti"  napisał w wiadomości

Możesz zacytować Twoją "fachową" poradę w tym wątku ?

Turbo największe ciśnienie daje właśnie przy max momencie. I wówczas wtedy
praca zmiennych przemieszczeń łopatek jest najbardziej przeciążona.

Zapieczone kierownice najbardziej się uwodaczniają (z punktu widzenia
kierowcy nie widzącego podczas jazdy zadymienia) gdy v-max jest mniejszy i
jest wolno osiągany - zakładając że przepływomierz jest ok, szczelnośc
przewodów do/z IC i pompa VP37 nie leje zbytnio paliwka etc. etc

> Pozdrawiam !!

Pozdr.

PS. Pokaż innym (bo ja już znam) i sobie wykres sprawności turba od
ciśnienia i rpm to się pośmiejemy kto nie ma racji ;-)

Nie chce mi się z Tobą tutaj debatować bo widać że wiesz lepiej.
Owsze charakterystyka sprawnej turbiny, a charakterystyka turbiny z
zapieczonymi kierownicami spalin to dwie różne rzeczy i to chyba do Ciebie
najwyraźniej nie dociera.
Tylko ciekawe skoro twierdzisz iż:
"> Zapieczone kierownice najbardziej się uwodaczniają (z punktu widzenia
kierowcy nie widzącego podczas jazdy zadymienia) gdy v-max jest mniejszy i
jest wolno osiągany - zakładając że przepływomierz jest ok, szczelnośc
przewodów do/z IC i pompa VP37 nie leje zbytnio paliwka etc. etc

to dlaczego notlauf ze względu na zapieczone kierownice uwidacznia się
właśnie nie przy spokojnym delikatnym przyspieszaniu, a przy starcie spod
świateł, przy wyprzedzaniu itp...

Dlatego że jak ktoś jeździ spokojnie to właśnie tych warunków do notlaufu
może nie uzyskać przy spokojnej jeździe.

Życzysz sobie to mogę CI zdjąć charakterystyki ze swojego ALE, ale ten
silnik nie ma turbiny ze zmienną geometrią łopatek, chociaż na niektórych
forach twierdzą co innego.

Pozdrawiam !!

PS:
osoba wolno depcząca w pedał to może notlaufu wogóle nie odczuć ;) natomiast
dla osoby depczącej w pedał będzie to automatycznie drastyczny spadek mocy i
tyle.

21 Data: Grudzien 20 2008 16:01:13
Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN
Autor: Bugatti 

Użytkownik "Czarek Daniluk"  napisał w wiadomości:

Użytkownik "Bugatti"  napisał w wiadomości

Nie chce mi się z Tobą tutaj debatować bo widać że wiesz lepiej.
Owsze charakterystyka sprawnej turbiny, a charakterystyka turbiny z
zapieczonymi kierownicami spalin to dwie różne rzeczy i to chyba do Ciebie
najwyraźniej nie dociera.

Nie przekręcaj zdań - czytaj ze zrozumieniem
Ja napisałem wyraźnie:
"Turbo największe ciśnienie daje właśnie przy max momencie. I wówczas wtedy
praca zmiennych przemieszczeń łopatek jest najbardziej przeciążona."

Tylko ciekawe skoro twierdzisz iż:
"> Zapieczone kierownice najbardziej się uwodaczniają (z punktu widzenia
kierowcy nie widzącego podczas jazdy zadymienia) gdy v-max jest mniejszy i
jest wolno osiągany - zakładając że przepływomierz jest ok, szczelnośc
przewodów do/z IC i pompa VP37 nie leje zbytnio paliwka etc. etc

to dlaczego notlauf ze względu na zapieczone kierownice uwidacznia się
właśnie nie przy spokojnym delikatnym przyspieszaniu, a przy starcie spod
świateł, przy wyprzedzaniu itp...

To normalne że przy spokojnej jeździe ECU nie wyśle ci sygnału żeby turbo pompowało maxa (a tym samym kierownice się max szybko cyklicznie nastawiały)...

Życzysz sobie to mogę CI zdjąć charakterystyki ze swojego ALE, ale ten
silnik nie ma turbiny ze zmienną geometrią łopatek, chociaż na niektórych
forach twierdzą co innego.

Twoja wiedza nawet w tej kwestii jest mała więc dlatego do tej pory nie dałeś charaterystyki turbiny
Wszystkie 110 - tki miały VNT. AFN od samego początku produkcji 96' -
http://www.pro-auto.com.pl/pub/Clean_VNT/vnt5.JPG

Pozdrawiam !!

Pozdr.

--
Bugatti

W Polsce nadchodzi krach gospodarczy.
Bezrobocie wzrośnie, pensje spadną.
Giełda obecnie pokazuje przyszły stan gospodarki.

22 Data: Grudzien 20 2008 16:03:20
Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN
Autor: Bugatti 

Użytkownik "Bugatti"  napisał w wiadomości:

Wszystkie 110 - tki miały VNT. AFN od samego początku produkcji 96' -
http://www.pro-auto.com.pl/pub/Clean_VNT/vnt5.JPG

http://www.technologie-entwicklung.de/Gasturbines/VNT15-Turbo/body_vnt15-turbo.html




--
Bugatti

W Polsce nadchodzi krach gospodarczy.
Bezrobocie wzrośnie, pensje spadną.
Giełda obecnie pokazuje przyszły stan gospodarki.

23 Data: Grudzien 18 2008 22:40:27
Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN
Autor: Przembo 

*Bugatti* napisal(a) w

Użytkownik "Przembo"  napisał w wiadomości:
Najprosciej to kilkukrotnie dojsc do czerwonego pola. Na poczatku moze ostro zadymic, ale pozniej dymienie powinno byc male, a silnik nie ma prawa tracic mocy. Oczywiscie pominalem to, czy aktualny wlasciciel Ci
na  to pozwoli...
Do czerwonego pola żadnego Diesla się nie kręci.

Moja skrzynia "twierdzi" ze podczas przyspieszania 4,6krpm jest dozwolone - silnik to staruszek AFN ;)

Największe przciążenie dla wirnika turbiny jest przy max Momencie
obrotowym.


Dochodzac do max obrotow mozna zaobserwowac, czy przypadkiem nie ma problemow z turbosprezarka jak i reszta ukladow o odpowiedzialnych za sterowanie praca silnika. Poza tym zakres z Nm max jest wzglednie szeroki wiec osiagniecie pierwszego punktu charakterystyki to za malo. Jesli max obroty sa takie bebe, to o ile notlauf nie pojawi sie do AFAIR 3,2krpm, to wszystko jest ok.
Ponadto jesli samochod byl uzywany w trybie PSJ to przegonienie go moze miec zbawienny wplyw na turbosprezarke - to akurat latwo stwierdzic, po pierwszym daniu w palnik dymienie bedzie potworne.
Zdaje sobie sprawy ze te rady sa bardzo ogolnikowe i ich skutecznosc diagnostyczna jest srednia, ale bez testera wiecej sie nie da latwo sprawdzic.

Pozdr

24 Data: Grudzien 18 2008 22:53:11
Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Przembo pisze:

Do czerwonego pola żadnego Diesla się nie kręci.

Moja skrzynia "twierdzi" ze podczas przyspieszania 4,6krpm jest dozwolone - silnik to staruszek AFN ;)

moje dwa diesle (2.0HDi 90 i 20.HDi 16V 136) maja czerwone pole od 5.2k rpm...

25 Data: Grudzien 19 2008 09:44:18
Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN
Autor: Czarek Daniluk 


Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk"  napisał w wiadomości

Przembo pisze:
>> Do czerwonego pola żadnego Diesla się nie kręci.
>
> Moja skrzynia "twierdzi" ze podczas przyspieszania 4,6krpm jest
> dozwolone - silnik to staruszek AFN ;)

moje dwa diesle (2.0HDi 90 i 20.HDi 16V 136) maja czerwone pole od 5.2k
rpm...

2,0 HDi 90KM w Berlingo ma bardzo wysoko czerwone pole jak na diesla, jednak
powyżej 4000 to on juz nie przyspiesza tylko się buja ;)

Pozdrawiam !!

26 Data: Grudzien 18 2008 23:06:03
Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN
Autor: mak 


Użytkownik "Przembo"  napisał w wiadomości

*Bugatti* napisal(a) w
Użytkownik "Przembo"  napisał w wiadomości:
Najprosciej to kilkukrotnie dojsc do czerwonego pola. Na poczatku moze
ostro zadymic, ale pozniej dymienie powinno byc male, a silnik nie ma
prawa tracic mocy. Oczywiscie pominalem to, czy aktualny wlasciciel Ci
na  to pozwoli...
Do czerwonego pola żadnego Diesla się nie kręci.

Moja skrzynia "twierdzi" ze podczas przyspieszania 4,6krpm jest
dozwolone - silnik to staruszek AFN ;)

Największe przciążenie dla wirnika turbiny jest przy max Momencie
obrotowym.


Dochodzac do max obrotow mozna zaobserwowac, czy przypadkiem nie ma
problemow z turbosprezarka jak i reszta ukladow o odpowiedzialnych za
sterowanie praca silnika. Poza tym zakres z Nm max jest wzglednie szeroki
wiec osiagniecie pierwszego punktu charakterystyki to za malo. Jesli max
obroty sa takie bebe, to o ile notlauf nie pojawi sie do AFAIR 3,2krpm, to
wszystko jest ok.
Ponadto jesli samochod byl uzywany w trybie PSJ to przegonienie go moze
miec zbawienny wplyw na turbosprezarke - to akurat latwo stwierdzic, po
pierwszym daniu w palnik dymienie bedzie potworne.
Zdaje sobie sprawy ze te rady sa bardzo ogolnikowe i ich skutecznosc
diagnostyczna jest srednia, ale bez testera wiecej sie nie da latwo
sprawdzic.

Pozdr


W palnik to niech sobie daje jak zapłaci auto, osobiście obiłbym ryja i
wywalił do rowu przy takiej jeździe próbnej.
Jest pare innych sposobów, zeby zweryfikować motor..  próba drogowa,
przytrzymanie na 3ce w okolicach 3tys obrotów - będzie nie tak - zaraz
notlauf...
a nie na maxa/.///


maki

27 Data: Grudzien 19 2008 09:45:53
Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN
Autor: Czarek Daniluk 


Użytkownik "mak"  napisał w wiadomości

W palnik to niech sobie daje jak zapłaci auto, osobiście obiłbym ryja i
wywalił do rowu przy takiej jeździe próbnej.
Jest pare innych sposobów, zeby zweryfikować motor..  próba drogowa,
przytrzymanie na 3ce w okolicach 3tys obrotów - będzie nie tak - zaraz
notlauf...
a nie na maxa/.///

Jakiś dziwny jesteś.
Jak kupowałem Golfa to sobie nawet z kompem przyjechałem i podłączyłem i
nikt nie powiedział nawet słowem.

Dziwią mnie ludzie którzy nie zgadzają się na jazdę próbną - j atakiego
samochodu bym nie kupił :) muszę się nim najwpierw przejechać i też między
innymi dać mu w palnik.

Pozdrawiam !!

28 Data: Grudzien 19 2008 19:15:05
Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN
Autor: mak 


Użytkownik "Czarek Daniluk"  napisał w wiadomości


Użytkownik "mak"  napisał w wiadomości

W palnik to niech sobie daje jak zapłaci auto, osobiście obiłbym ryja i
wywalił do rowu przy takiej jeździe próbnej.
Jest pare innych sposobów, zeby zweryfikować motor..  próba drogowa,
przytrzymanie na 3ce w okolicach 3tys obrotów - będzie nie tak - zaraz
notlauf...
a nie na maxa/.///

Jakiś dziwny jesteś.
Jak kupowałem Golfa to sobie nawet z kompem przyjechałem i podłączyłem i
nikt nie powiedział nawet słowem.

Dziwią mnie ludzie którzy nie zgadzają się na jazdę próbną - j atakiego
samochodu bym nie kupił :) muszę się nim najwpierw przejechać i też między
innymi dać mu w palnik.

Pozdrawiam !!

Komputer podłączyć i umieć obsługiwać VAG to inna historia, niż walenie w
pedał na maxa.
Miałem kiedyś takiego debila,  co chciał w polu poskakać moim patrolem przed
zakupem...  albo innego, który chciał  zobaczyć Audi S6, jak ciągnie
4,2quattro...  - jedno i drugie warte ca 10koła euro..


Więc mi prosze nie pierniczyć, bo kupujący kupującemu nie jest równy, a
trochę aut sprzedałem...

pozdr
mak

29 Data: Grudzien 19 2008 19:40:48
Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN
Autor: Przembo 

*mak* napisal(a) w

Komputer podłączyć i umieć obsługiwać VAG to inna historia, niż walenie w pedał na maxa.

Ale nawet z testererm trzeba troche wiecej niz 3krpm... niewiele, ale jednak. A zeby sprawdzic dzialanie osprzetu na sto procent musisz z tym testerkiem pod obciazeniem przejechac w pelnym zakresie obrotow.

Miałem kiedyś takiego debila,  co chciał w polu poskakać moim patrolem
przed  zakupem...  albo innego, który chciał  zobaczyć Audi S6, jak
ciągnie  4,2quattro...  - jedno i drugie warte ca 10koła euro..

Ja kupujac S6 tez chcialbym zobaczyc jak silnik rozwija moc i czy nie ma oznak slabosci pod koniec - nic tu dziwnego, skaknie patrolem po gorkach, jesli rozumiec doslownie, to juz raczej przesada.

Więc mi prosze nie pierniczyć, bo kupujący kupującemu nie jest równy, a trochę aut sprzedałem...


Ja swoje przebadalem w ASO wyszlo ze auto jest warte uwagi, inny kupiec nie pozwolil na wizyte w jakimkolwiek warsztacie - ten drugi tez pewnie nei jdno auto sprzedal i dla nie go bylem maruda bo ciagnolame go do ASO.

Pozdr

30 Data: Grudzien 19 2008 14:29:58
Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN
Autor: xs 

mak  napisał(a):


W palnik to niech sobie daje jak zapłaci auto, osobiście obiłbym ryja i
wywalił do rowu przy takiej jeździe próbnej.

Jezeli ktos sie nie zgadza (nawet jako kierowca, a kupujacy na prawym
fotelu), zeby na pustej drodze przypierdolić dobrze rozgrzanemu dieslowi do
konca to znaczy, ze jezdzi jak cipa na niskich obrotach i nalezy od takiego
samochodu uciekac jak najdalej. Zapieczone kierownice spalin w turbosprezarce
to pikus, bo mozna to latwo wyczyscic, ale ujebany sadza kolektor czy
przytkany wydech sa juz trudne do zrobienia. Widzialem przypadek Golfa IV
(wlasnie AFN) kupionego od autentycznego dziadka z ori przebiegiem 19X tys km
(dziadek i tak musial sporo tym jezdzic ;) ) gdzie auto mialo problemy z
moca. Katalizator totalnie zapchany, a w kolektorze straszna maz. Bardzo duzo
pracy kosztowalo doprowadzenie tego do stanu uzywalnosci.

Odnosnie sprawdzenia czy kierowniczki maja sie dobrze to chyba wiekszosc z
Was nie rozumie jak one dzialaja (glupoty ze najwieksze ob. jest przy max
nm). Po to wprowadzono zmienna geometrie lopatek w turbosprezarkach, zeby
zwiekszyc zakres obrotow w ktorych turbo pracuje efektywnie czyli ma byc
mniejszy lag i zadane cisnienie doladowania ma byc utrzymywane do jak
najwyzszych obrotow. Kierownice zapiekaja sie w pozycji, przy ktorej turbo ma
geometrie dajaca jak najwieksze cisnienie przy jak najnizszych obrotach.
Jezeli kierownice sa zapieczone to turbo dziala prawidlowo wlasnie przy
niskich obrotach (wiec po ch... sprawdzac to wlasnie przy 2 tys rpm). O ile
pamietam w okolicach 2800-3000rpm zmienia sie geometria lopatek. Jezeli
zapieczone kierownice to uniemozliwiaja to turbo zaczyna dawac za duze
cisnienie i komputer wywala blad (zebysmy nie pogubili tlokow). Czesto za
podobne objawy odpowiada padniety zawor podcisnieniowy n75, ktory steruje
zmienna geometria.

Jezeli chcesz kupic VAG`a z silnikiem TDI to kup sobie interface do
diagnostyki z kablem. Koszt z tego co pamietam <200 zl (oczywiscie trzeba
miec laptopa i to najlepiej z szeregowcem) i kazdy ogladany samochod logowac.
Podlaczasz sie do samochodu, wbijasz 3 bieg i ciagniesz go w zakresie 1200 -
4600 i masz jak na widelcu cisnienie doladowania, wartosc jaka mierzy
przeplywka, w jakim stanie sa wtryskiwacze (latwo wykryc czy samochod ma 200
czy 400 tys km), jakie sa dawki na pompie itp itd.


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

31 Data: Grudzien 22 2008 14:19:38
Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN
Autor: nadir 

Jezeli chcesz kupic VAG`a z silnikiem TDI to kup sobie interface do diagnostyki z kablem. Koszt z tego co pamietam <200 zl (oczywiscie trzeba miec laptopa i to najlepiej z szeregowcem) i kazdy ogladany samochod logowac. Podlaczasz sie do samochodu, wbijasz 3 bieg i ciagniesz go w zakresie 1200 - 4600 i masz jak na widelcu cisnienie doladowania, wartosc jaka mierzy przeplywka, w jakim stanie sa wtryskiwacze (latwo wykryc czy samochod ma 200 czy 400 tys km), jakie sa dawki na pompie itp itd.

Mozesz podac jakies linki jakie powinny byc te wartosci albo co i jak zmierzyc i interpretowac tym interfejsem?
Przymierzam sie do kupienia TDI i chetnie poczytam co tam mozna sprawdzic i co niedomaga.

32 Data: Grudzien 19 2008 22:50:43
Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN
Autor: nalesnik 

krzysiek82 wrote:

W sobotę będę oglądał auto z silnikiem 1.9 TDI AFN, będzie to seat z
99roku.

ilozaworowy jest to silnik? i od ilu rpm załącza się turbina ?

--
pozdr
nalesnik

33 Data: Grudzien 20 2008 12:57:25
Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN
Autor: xs 

nalesnik  napisał(a):

ilozaworowy jest to silnik? i od ilu rpm załącza się turbina ?

8 zaworowy, turbosprezarka pracuje caly czas gdy silnik jest uruchomiony.


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN



Grupy dyskusyjne