Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN
1 | Data: Grudzien 18 2008 16:27:39 |
Temat: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN | |
Autor: krzysiek82 | Witajcie 2 |
Data: Grudzien 18 2008 17:29:15 | Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN | Autor: Zbyszek |
Witajcie Mam Golfa właśnie z AFN. 1998 r. Przebieg uczciwe 317 000 km Silnik chodzi nadal jak " zegarek " . Raz był naprawiany komputer - były problemy z rozruchem gorącego silnika - zimny zapalał . Sprzęgło dwumasowe jest już TRZECIE !!! / 3000 zł sztuka /!!!! Innych problemów z silnikiem nie było - nawet chyba pokrywa zaworów nie była zdejmowana . Zbyszek 3 |
Data: Grudzien 18 2008 19:15:24 | Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN | Autor: jubel |
Mam Golfa właśnie z AFN. na liczniku masz 317k czy zostało tylko17k? Silnik chodzi nadal jak " zegarek " . da sie coś w takim komputerze naprawić? Ale co - pewnie tysiak z keiszeni wypadł? Innych problemów z silnikiem nie było - nawet chyba pokrywa no a jak skrzynia, żyje jeszcze? 4 |
Data: Grudzien 18 2008 19:47:59 | Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN | Autor: bratPit |
Mam Golfa właśnie z AFN. o fuck... :/ brat 5 |
Data: Grudzien 18 2008 18:31:48 | Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN | Autor: Sebastian Ciesielski | 1998 r. Przebieg uczciwe 317 000 km 10 lat? więc mało funkcjonalny szrocik Silnik chodzi nadal jak " zegarek " . rzeczywiście, drobne usterki eksploatacyjne, 3x 3000 - a ile tańsza była wersja benzynowa? czy wydane pieniądze na naprawy i tą 10-letnią osobliwość nie są równe jakiej nowej fabce czy kii w ratach? Innych problemów z silnikiem nie było - nawet chyba pokrywa super S. 6 |
Data: Grudzien 18 2008 18:55:43 | Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN | Autor: Bugatti | Użytkownik "Sebastian Ciesielski" napisał w wiadomości: 1998 r. Przebieg uczciwe 317 000 km A wyjeźdzając z salonu nową fura jaką masz pewność że auto przejechało tylko z produkcji na parking i na lawete - żadną. -- Bugatti W Polsce nadchodzi krach gospodarczy. Bezrobocie wzrośnie, pensje spadną. Giełda obecnie pokazuje przyszły stan gospodarki. 7 |
Data: Grudzien 18 2008 19:12:42 | Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN | Autor: jubel | 1998 r. Przebieg uczciwe 317 000 km A wyjeźdzając z salonu nową fura jaką masz pewność że auto przejechało Mam przekonanie graniczące z pewnoscią, że auto nie ma zajechanego turbo ani sprzęgła. Ale paść coś zawsze może - owszem - ale zwykel jest assistance gwarancja itp. 8 |
Data: Grudzien 19 2008 11:53:50 | Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN | Autor: Rjablon |
Bugatti spadaj baranie PLONK 9 |
Data: Grudzien 18 2008 23:27:31 | Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN | Autor: Zbyszek | Czego się czepiasz ? 10 |
Data: Grudzien 19 2008 09:39:59 | Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN | Autor: krzysiek82 | Widzisz Zbyszek ten który na Ciebie najechał to typowy burak widocznie, sam mam obecnie golfa 3 i nigdy bym go nie zamieniła na żadne nowe auto a tym bardziej na kię. Zmieniam tylko dlatego, że chce diesla, a seat to także VAG :) a wiadomo VAG to niedościgniona jakość. 11 |
Data: Grudzien 19 2008 10:07:10 | Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN | Autor: Marcin J. Kowalczyk | krzysiek82 pisze: a wiadomo VAG to niedościgniona jakość. buhahahahaa - akurat wczoraj jezdzilem Polo z 2005 roku i jedyny plus tego polo ze bylo male... I na tym plusy sie koncza. 12 |
Data: Grudzien 19 2008 09:35:24 | Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN | Autor: Czarek Daniluk |
Mam Golfa właśnie z AFN. Już za pierwszym razem wpakowałbym do tego samochodu zwykłe sprzęgło z jakiegoś AHU/ALE/1Z i zapomniał o rozlatującej się dwumasie. Pozdrawiam !! 13 |
Data: Grudzien 19 2008 18:13:58 | Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Czarek Daniluk pisze: Użytkownik "Zbyszek" napisał w wiadomości Czym się później objawiałby brak dwumasowego? Kulturą pracy, a raczej jej brakiem? -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] Biały Pug 306 1.4 LPG = http://ujeb.pl/otomoto/ President JFK RS39 + ML 145 GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl 14 |
Data: Grudzien 21 2008 13:02:34 | Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN | Autor: Czarek Daniluk | Użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak napisał: Czym się później objawiałby brak dwumasowego? Kulturą pracy, a raczej jej brakiem? Pewnie szybszym zgonem skrzyni biegów ;) Ale łatwiej znaleźć tanią dobrą skrzynię niż robić dwumasę :) Pozdrawiam !! 15 |
Data: Grudzien 18 2008 20:15:09 | Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN | Autor: Przembo | *krzysiek82* napisal(a) w W sobotę będę oglądał auto z silnikiem 1.9 TDI AFN, będzie to seat z Najprosciej to kilkukrotnie dojsc do czerwonego pola. Na poczatku moze ostro zadymic, ale pozniej dymienie powinno byc male, a silnik nie ma prawa tracic mocy. Oczywiscie pominalem to, czy aktualny wlasciciel Ci na to pozwoli... Pozdr 16 |
Data: Grudzien 18 2008 21:11:49 | Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN | Autor: Bugatti | Użytkownik "Przembo" napisał w wiadomości: Najprosciej to kilkukrotnie dojsc do czerwonego pola. Na poczatku moze ostro zadymic, ale pozniej dymienie powinno byc male, a silnik nie ma prawa tracic mocy. Oczywiscie pominalem to, czy aktualny wlasciciel Ci na to pozwoli... Do czerwonego pola żadnego Diesla się nie kręci. Największe przciążenie dla wirnika turbiny jest przy max Momencie obrotowym. Pozdr Pozdr. -- Bugatti W Polsce nadchodzi krach gospodarczy. Bezrobocie wzrośnie, pensje spadną. Giełda obecnie pokazuje przyszły stan gospodarki. 17 |
Data: Grudzien 18 2008 21:47:59 | Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN | Autor: Bugatti | Użytkownik "hamberg" napisał w wiadomości: Największe przciążenie dla wirnika turbiny jest przy max Momencie obrotowym. a co to ma do rzeczy? przy tych obrotach problem z kierownicami sie nie objawi... -- -- -- -- -- -- Poczytaj o charakterystyce Diesli i już nie będziesz zadawał pytań "co to ma do rzeczy" ;) Gdy kierownice się zapieczone to jej oznaka oznajmia się właśnie przy max Nm. Przy czerownym polu każdy diesel zadymi bo wtedy charakterystyka sprawności *każdej* turbosprężarki znacznie spada i paliwko w całej swej objętności sie nie spali. -- Bugatti W Polsce nadchodzi krach gospodarczy. Bezrobocie wzrośnie, pensje spadną. Giełda obecnie pokazuje przyszły stan gospodarki. 18 |
Data: Grudzien 19 2008 09:42:32 | Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN | Autor: Czarek Daniluk |
19 |
Data: Grudzien 19 2008 12:01:39 | Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN | Autor: Bugatti | Użytkownik "Czarek Daniluk" napisał w wiadomości Użytkownik "hamberg" napisał w wiadomości: Możesz zacytować Twoją "fachową" poradę w tym wątku ? Turbo największe ciśnienie daje właśnie przy max momencie. I wówczas wtedy praca zmiennych przemieszczeń łopatek jest najbardziej przeciążona. Zapieczone kierownice najbardziej się uwodaczniają (z punktu widzenia kierowcy nie widzącego podczas jazdy zadymienia) gdy v-max jest mniejszy i jest wolno osiągany - zakładając że przepływomierz jest ok, szczelnośc przewodów do/z IC i pompa VP37 nie leje zbytnio paliwka etc. etc Pozdrawiam !! Pozdr. PS. Pokaż innym (bo ja już znam) i sobie wykres sprawności turba od ciśnienia i rpm to się pośmiejemy kto nie ma racji ;-) -- Bugatti W Polsce nadchodzi krach gospodarczy. Bezrobocie wzrośnie, pensje spadną. Giełda obecnie pokazuje przyszły stan gospodarki. 20 |
Data: Grudzien 19 2008 14:47:50 | Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN | Autor: Czarek Daniluk |
Możesz zacytować Twoją "fachową" poradę w tym wątku ? Nie chce mi się z Tobą tutaj debatować bo widać że wiesz lepiej. Owsze charakterystyka sprawnej turbiny, a charakterystyka turbiny z zapieczonymi kierownicami spalin to dwie różne rzeczy i to chyba do Ciebie najwyraźniej nie dociera. Tylko ciekawe skoro twierdzisz iż: "> Zapieczone kierownice najbardziej się uwodaczniają (z punktu widzenia kierowcy nie widzącego podczas jazdy zadymienia) gdy v-max jest mniejszy i to dlaczego notlauf ze względu na zapieczone kierownice uwidacznia się właśnie nie przy spokojnym delikatnym przyspieszaniu, a przy starcie spod świateł, przy wyprzedzaniu itp... Dlatego że jak ktoś jeździ spokojnie to właśnie tych warunków do notlaufu może nie uzyskać przy spokojnej jeździe. Życzysz sobie to mogę CI zdjąć charakterystyki ze swojego ALE, ale ten silnik nie ma turbiny ze zmienną geometrią łopatek, chociaż na niektórych forach twierdzą co innego. Pozdrawiam !! PS: osoba wolno depcząca w pedał to może notlaufu wogóle nie odczuć ;) natomiast dla osoby depczącej w pedał będzie to automatycznie drastyczny spadek mocy i tyle. 21 |
Data: Grudzien 20 2008 16:01:13 | Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN | Autor: Bugatti | Użytkownik "Czarek Daniluk" napisał w wiadomości: Użytkownik "Bugatti" napisał w wiadomości Nie chce mi się z Tobą tutaj debatować bo widać że wiesz lepiej. Nie przekręcaj zdań - czytaj ze zrozumieniem Ja napisałem wyraźnie: "Turbo największe ciśnienie daje właśnie przy max momencie. I wówczas wtedy praca zmiennych przemieszczeń łopatek jest najbardziej przeciążona." Tylko ciekawe skoro twierdzisz iż: To normalne że przy spokojnej jeździe ECU nie wyśle ci sygnału żeby turbo pompowało maxa (a tym samym kierownice się max szybko cyklicznie nastawiały)... Życzysz sobie to mogę CI zdjąć charakterystyki ze swojego ALE, ale ten Twoja wiedza nawet w tej kwestii jest mała więc dlatego do tej pory nie dałeś charaterystyki turbiny Wszystkie 110 - tki miały VNT. AFN od samego początku produkcji 96' - http://www.pro-auto.com.pl/pub/Clean_VNT/vnt5.JPG Pozdrawiam !! Pozdr. -- Bugatti W Polsce nadchodzi krach gospodarczy. Bezrobocie wzrośnie, pensje spadną. Giełda obecnie pokazuje przyszły stan gospodarki. 22 |
Data: Grudzien 20 2008 16:03:20 | Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN | Autor: Bugatti | Użytkownik "Bugatti" napisał w wiadomości: Wszystkie 110 - tki miały VNT. AFN od samego początku produkcji 96' - http://www.technologie-entwicklung.de/Gasturbines/VNT15-Turbo/body_vnt15-turbo.html -- Bugatti W Polsce nadchodzi krach gospodarczy. Bezrobocie wzrośnie, pensje spadną. Giełda obecnie pokazuje przyszły stan gospodarki. 23 |
Data: Grudzien 18 2008 22:40:27 | Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN | Autor: Przembo | *Bugatti* napisal(a) w Użytkownik "Przembo" napisał w wiadomości: Moja skrzynia "twierdzi" ze podczas przyspieszania 4,6krpm jest dozwolone - silnik to staruszek AFN ;) Największe przciążenie dla wirnika turbiny jest przy max Momencie Dochodzac do max obrotow mozna zaobserwowac, czy przypadkiem nie ma problemow z turbosprezarka jak i reszta ukladow o odpowiedzialnych za sterowanie praca silnika. Poza tym zakres z Nm max jest wzglednie szeroki wiec osiagniecie pierwszego punktu charakterystyki to za malo. Jesli max obroty sa takie bebe, to o ile notlauf nie pojawi sie do AFAIR 3,2krpm, to wszystko jest ok. Ponadto jesli samochod byl uzywany w trybie PSJ to przegonienie go moze miec zbawienny wplyw na turbosprezarke - to akurat latwo stwierdzic, po pierwszym daniu w palnik dymienie bedzie potworne. Zdaje sobie sprawy ze te rady sa bardzo ogolnikowe i ich skutecznosc diagnostyczna jest srednia, ale bez testera wiecej sie nie da latwo sprawdzic. Pozdr 24 |
Data: Grudzien 18 2008 22:53:11 | Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN | Autor: Marcin J. Kowalczyk | Przembo pisze: Do czerwonego pola żadnego Diesla się nie kręci. moje dwa diesle (2.0HDi 90 i 20.HDi 16V 136) maja czerwone pole od 5.2k rpm... 25 |
Data: Grudzien 19 2008 09:44:18 | Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN | Autor: Czarek Daniluk |
Przembo pisze: 2,0 HDi 90KM w Berlingo ma bardzo wysoko czerwone pole jak na diesla, jednak powyżej 4000 to on juz nie przyspiesza tylko się buja ;) Pozdrawiam !! 26 |
Data: Grudzien 18 2008 23:06:03 | Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN | Autor: mak |
*Bugatti* napisal(a) w W palnik to niech sobie daje jak zapłaci auto, osobiście obiłbym ryja i wywalił do rowu przy takiej jeździe próbnej. Jest pare innych sposobów, zeby zweryfikować motor.. próba drogowa, przytrzymanie na 3ce w okolicach 3tys obrotów - będzie nie tak - zaraz notlauf... a nie na maxa/./// maki 27 |
Data: Grudzien 19 2008 09:45:53 | Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN | Autor: Czarek Daniluk |
W palnik to niech sobie daje jak zapłaci auto, osobiście obiłbym ryja i Jakiś dziwny jesteś. Jak kupowałem Golfa to sobie nawet z kompem przyjechałem i podłączyłem i nikt nie powiedział nawet słowem. Dziwią mnie ludzie którzy nie zgadzają się na jazdę próbną - j atakiego samochodu bym nie kupił :) muszę się nim najwpierw przejechać i też między innymi dać mu w palnik. Pozdrawiam !! 28 |
Data: Grudzien 19 2008 19:15:05 | Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN | Autor: mak |
Komputer podłączyć i umieć obsługiwać VAG to inna historia, niż walenie w pedał na maxa. Miałem kiedyś takiego debila, co chciał w polu poskakać moim patrolem przed zakupem... albo innego, który chciał zobaczyć Audi S6, jak ciągnie 4,2quattro... - jedno i drugie warte ca 10koła euro.. Więc mi prosze nie pierniczyć, bo kupujący kupującemu nie jest równy, a trochę aut sprzedałem... pozdr mak 29 |
Data: Grudzien 19 2008 19:40:48 | Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN | Autor: Przembo | *mak* napisal(a) w Komputer podłączyć i umieć obsługiwać VAG to inna historia, niż walenie w pedał na maxa. Ale nawet z testererm trzeba troche wiecej niz 3krpm... niewiele, ale jednak. A zeby sprawdzic dzialanie osprzetu na sto procent musisz z tym testerkiem pod obciazeniem przejechac w pelnym zakresie obrotow. Miałem kiedyś takiego debila, co chciał w polu poskakać moim patrolem Ja kupujac S6 tez chcialbym zobaczyc jak silnik rozwija moc i czy nie ma oznak slabosci pod koniec - nic tu dziwnego, skaknie patrolem po gorkach, jesli rozumiec doslownie, to juz raczej przesada. Więc mi prosze nie pierniczyć, bo kupujący kupującemu nie jest równy, a trochę aut sprzedałem... Ja swoje przebadalem w ASO wyszlo ze auto jest warte uwagi, inny kupiec nie pozwolil na wizyte w jakimkolwiek warsztacie - ten drugi tez pewnie nei jdno auto sprzedal i dla nie go bylem maruda bo ciagnolame go do ASO. Pozdr 30 |
Data: Grudzien 19 2008 14:29:58 | Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN | Autor: xs | mak napisał(a): W palnik to niech sobie daje jak zapłaci auto, osobiście obiłbym ryja i Jezeli ktos sie nie zgadza (nawet jako kierowca, a kupujacy na prawym fotelu), zeby na pustej drodze przypierdolić dobrze rozgrzanemu dieslowi do konca to znaczy, ze jezdzi jak cipa na niskich obrotach i nalezy od takiego samochodu uciekac jak najdalej. Zapieczone kierownice spalin w turbosprezarce to pikus, bo mozna to latwo wyczyscic, ale ujebany sadza kolektor czy przytkany wydech sa juz trudne do zrobienia. Widzialem przypadek Golfa IV (wlasnie AFN) kupionego od autentycznego dziadka z ori przebiegiem 19X tys km (dziadek i tak musial sporo tym jezdzic ;) ) gdzie auto mialo problemy z moca. Katalizator totalnie zapchany, a w kolektorze straszna maz. Bardzo duzo pracy kosztowalo doprowadzenie tego do stanu uzywalnosci. Odnosnie sprawdzenia czy kierowniczki maja sie dobrze to chyba wiekszosc z Was nie rozumie jak one dzialaja (glupoty ze najwieksze ob. jest przy max nm). Po to wprowadzono zmienna geometrie lopatek w turbosprezarkach, zeby zwiekszyc zakres obrotow w ktorych turbo pracuje efektywnie czyli ma byc mniejszy lag i zadane cisnienie doladowania ma byc utrzymywane do jak najwyzszych obrotow. Kierownice zapiekaja sie w pozycji, przy ktorej turbo ma geometrie dajaca jak najwieksze cisnienie przy jak najnizszych obrotach. Jezeli kierownice sa zapieczone to turbo dziala prawidlowo wlasnie przy niskich obrotach (wiec po ch... sprawdzac to wlasnie przy 2 tys rpm). O ile pamietam w okolicach 2800-3000rpm zmienia sie geometria lopatek. Jezeli zapieczone kierownice to uniemozliwiaja to turbo zaczyna dawac za duze cisnienie i komputer wywala blad (zebysmy nie pogubili tlokow). Czesto za podobne objawy odpowiada padniety zawor podcisnieniowy n75, ktory steruje zmienna geometria. Jezeli chcesz kupic VAG`a z silnikiem TDI to kup sobie interface do diagnostyki z kablem. Koszt z tego co pamietam <200 zl (oczywiscie trzeba miec laptopa i to najlepiej z szeregowcem) i kazdy ogladany samochod logowac. Podlaczasz sie do samochodu, wbijasz 3 bieg i ciagniesz go w zakresie 1200 - 4600 i masz jak na widelcu cisnienie doladowania, wartosc jaka mierzy przeplywka, w jakim stanie sa wtryskiwacze (latwo wykryc czy samochod ma 200 czy 400 tys km), jakie sa dawki na pompie itp itd. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 31 |
Data: Grudzien 22 2008 14:19:38 | Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN | Autor: nadir | Jezeli chcesz kupic VAG`a z silnikiem TDI to kup sobie interface do diagnostyki z kablem. Koszt z tego co pamietam <200 zl (oczywiscie trzeba miec laptopa i to najlepiej z szeregowcem) i kazdy ogladany samochod logowac. Podlaczasz sie do samochodu, wbijasz 3 bieg i ciagniesz go w zakresie 1200 - 4600 i masz jak na widelcu cisnienie doladowania, wartosc jaka mierzy przeplywka, w jakim stanie sa wtryskiwacze (latwo wykryc czy samochod ma 200 czy 400 tys km), jakie sa dawki na pompie itp itd. Mozesz podac jakies linki jakie powinny byc te wartosci albo co i jak zmierzyc i interpretowac tym interfejsem? Przymierzam sie do kupienia TDI i chetnie poczytam co tam mozna sprawdzic i co niedomaga. 32 |
Data: Grudzien 19 2008 22:50:43 | Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN | Autor: nalesnik | krzysiek82 wrote: W sobotę będę oglądał auto z silnikiem 1.9 TDI AFN, będzie to seat z ilozaworowy jest to silnik? i od ilu rpm załącza się turbina ? -- pozdr nalesnik 33 |
Data: Grudzien 20 2008 12:57:25 | Temat: Re: Zakup ibizy z silnikiem 1.9 TDI AFN | Autor: xs | nalesnik napisał(a): ilozaworowy jest to silnik? i od ilu rpm załącza się turbina ? 8 zaworowy, turbosprezarka pracuje caly czas gdy silnik jest uruchomiony. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ |