Grupy dyskusyjne   »   Zakup używantego auta elektrycznego

Zakup używantego auta elektrycznego



1 Data: Sierpien 15 2015 09:29:52
Temat: Zakup używantego auta elektrycznego
Autor: Pszemol 

Zastanawialiście się jak ocenić żywotność baterii akumulatorów
przy zakupie używanego auta elektrycznego? Np. takiej Tesli:
http://www.teslamotors.com/models/preowned/080117

Oferta brzmi:

60 kWh Battery
208 miles range (EPA)
362 hp
5.9 seconds 0-60 mph

Every Model S receives a full inspection,
remaining battery and drive warranty
and a four year, 50,000 miles new vehicle
limited warranty with 24 hour roadside assistance.

Jak oni sprawdzają "pozostałe życie baterii"?
(remaining battery)



2 Data: Sierpien 15 2015 21:14:51
Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego
Autor:

W dniu 2015-08-15 o 16:29, Pszemol pisze:

Zastanawialiście się jak ocenić żywotność baterii akumulatorów
przy zakupie używanego auta elektrycznego? Np. takiej Tesli:
http://www.teslamotors.com/models/preowned/080117


Ja jak zwykle proponuję zejście na ziemię (znaczy w polskie realia)
I zastanawiam się czy kupno używanego Priusa za 20-30 tys. się opłaca.
Słyszałem że żywotność baterii jest niedoszacowana. Ich wymiana nie jest tak dramatycznie droga. Jeżdżą dużo dłużej niż się spodziewano.
Samochody są produkowane w Japonii i dopracowane jako wizytówka firmy. Elektryka się nie psuje. Silnik benzynowy niewysilony pracujący w optymalnych warunkach oraz brak innych psujących się części.
W porównaniu z turbodoładowanym dieslem z podobnego rocznika i tą całą masą uprzykrzających życie dodatków (fap, dwumasa, turbina ze zmienną geometrią...)
I podobno taksówkarze kupują a to coś znaczy :-)

z

PS. Wiem że jest brzydki i trochę za duży na miasto ale ...

3 Data: Sierpien 17 2015 14:15:54
Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego
Autor: Tadeusz 

W dniu 2015-08-15 o 21:14, z pisze:

W dniu 2015-08-15 o 16:29, Pszemol pisze:
Zastanawialiście się jak ocenić żywotność baterii akumulatorów
przy zakupie używanego auta elektrycznego? Np. takiej Tesli:
http://www.teslamotors.com/models/preowned/080117


Ja jak zwykle proponuję zejście na ziemię (znaczy w polskie realia)

Przy okazji: jechałem ostatnio do Norwegii (Hamar) i z powrotem przez Danię i widziałem że 40 Tesli S w każdą stronę między Oslo a Malmo. Ekscentrycy czy też i w tych warunkach klimatycznych "elektryki" się sprawdzają?

4 Data: Sierpien 18 2015 12:07:58
Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego
Autor: Pszemol 

"Tadeusz"  wrote in message

W dniu 2015-08-15 o 21:14, z pisze:
W dniu 2015-08-15 o 16:29, Pszemol pisze:
Zastanawialiście się jak ocenić żywotność baterii akumulatorów
przy zakupie używanego auta elektrycznego? Np. takiej Tesli:
http://www.teslamotors.com/models/preowned/080117


Ja jak zwykle proponuję zejście na ziemię (znaczy w polskie realia)

Przy okazji: jechałem ostatnio do Norwegii (Hamar) i z powrotem przez Danię i widziałem że 40 Tesli S w każdą stronę między Oslo a Malmo. Ekscentrycy czy też i w tych warunkach klimatycznych "elektryki" się sprawdzają?

A co rozumiesz przez "tych warunkach klimatycznych"?
Rozwiń proszę temat...

5 Data: Sierpien 18 2015 21:49:57
Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego
Autor: Ghost 



Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup "Tadeusz"  wrote in message

W dniu 2015-08-15 o 21:14, z pisze:
W dniu 2015-08-15 o 16:29, Pszemol pisze:
Zastanawialiście się jak ocenić żywotność baterii akumulatorów
przy zakupie używanego auta elektrycznego? Np. takiej Tesli:
http://www.teslamotors.com/models/preowned/080117


Ja jak zwykle proponuję zejście na ziemię (znaczy w polskie realia)

Przy okazji: jechałem ostatnio do Norwegii (Hamar) i z powrotem przez Danię i widziałem że 40 Tesli S w każdą stronę między Oslo a Malmo.
Ekscentrycy czy też i w tych warunkach klimatycznych "elektryki" się
sprawdzają?

A co rozumiesz przez "tych warunkach klimatycznych"?
Rozwiń proszę temat...

Jakim trzeba być imbecylem żeby takie pytania zadawać?

Matole: Norwegia i Szwecja znaczy zimno.

6 Data: Sierpien 18 2015 22:02:01
Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego
Autor: P.B. 

Dnia Tue, 18 Aug 2015 21:49:57 +0200, Ghost napisał(a):

Jakim trzeba być imbecylem żeby takie pytania zadawać?

Matole: Norwegia i Szwecja znaczy zimno.

Czytaj: gówniana sprawność akumulatorów, a cała ich żałosna pojemność i tak
zostanie zużyta na ogrzewanie wnętrza, więc zasięg z deklarowanych 400km
skończy się po 100.
Podobno Teslą jeździ się zajefajnie, ale z tym zasięgiem, to się na
taksówkę toto nadaje.

--
Pozdrawiam,
Przemek

7 Data: Sierpien 23 2015 06:23:57
Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego
Autor: Robert Polkowski 

W dniu 2015-08-18 22:02, P.B. pisze:

Dnia Tue, 18 Aug 2015 21:49:57 +0200, Ghost napisał(a):

Jakim trzeba być imbecylem żeby takie pytania zadawać?

Matole: Norwegia i Szwecja znaczy zimno.

Czytaj: gówniana sprawnoć akumulatorów, a cała ich żałosna pojemnoć i tak
zostanie zużyta na ogrzewanie wnętrza, więc zasięg z deklarowanych 400km
skończy się po 100.
Podobno Teslą jeździ się zajefajnie, ale z tym zasięgiem, to się na
taksówkę toto nadaje.


Filmy na youtubie twierdza inaczej, zasięg spada do np. 350-360km.

Robek

8 Data: Wrzesien 19 2015 13:45:08
Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego
Autor: megrims 

(ciach)

Filmy na youtubie twierdza inaczej, zasięg spada do np. 350-360km.

Pod rygorem eko-drajwingu. Pod moją girą jakbym jechał z Poznania
do Warszawy, to obawiam się, że gdzieś pomiędzy Wrześnią a Koninem
bateria by się skończyła. Turbiną jak dobrze jadę to auto tankuję
przy wylocie na A2 (za wiaduktem Górczyńskim) i w Strykowie mam
rezerwę i zasięg 40km. Tesla S pewnie do Warszawy dojedzie, ale
z Vmax na poziomie 120km/h. Poczekamy na aku Litowo-Magnezowe.

http://tnij.org/hl8aly4

(ciach) Pojemnoć baterii magnezowej jest od 8 do 12 razy wyższa niż w baterii litowej. Ponadto 5 razy wyższa jest też efektywnoć ładowania i rozładowywania. (ciach) urządzenia z akumulatorami litowymi nie mogły bezproblemowo pracować w temperaturze poniżej minus 15°C, a w przypadku zasilania akumulatorem magnezowym uzyskano poprawną pracę
w temperaturze od minus 30 do plus 55°C.

No to poczekamy na Tesle XXS :D  z zasięgiem 3000km. To będzie coś.

9 Data: Sierpien 18 2015 17:54:46
Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego
Autor: ToM 

W dniu 2015-08-15 o 21:14, z pisze:

W dniu 2015-08-15 o 16:29, Pszemol pisze:
Zastanawialiście się jak ocenić żywotność baterii akumulatorów
przy zakupie używanego auta elektrycznego? Np. takiej Tesli:
http://www.teslamotors.com/models/preowned/080117


Ja jak zwykle proponuję zejście na ziemię (znaczy w polskie realia)
I zastanawiam się czy kupno używanego Priusa za 20-30 tys. się opłaca.
Słyszałem że żywotność baterii jest niedoszacowana. Ich wymiana nie jest
tak dramatycznie droga. Jeżdżą dużo dłużej niż się spodziewano.
Samochody są produkowane w Japonii i dopracowane jako wizytówka firmy.
Elektryka się nie psuje. Silnik benzynowy niewysilony pracujący w
optymalnych warunkach oraz brak innych psujących się części.
W porównaniu z turbodoładowanym dieslem z podobnego rocznika i tą całą
masą uprzykrzających życie dodatków (fap, dwumasa, turbina ze zmienną
geometrią...)
I podobno taksówkarze kupują a to coś znaczy :-)

z

PS. Wiem że jest brzydki i trochę za duży na miasto ale ...


Podbijam wątek o tym Priusie.. Ktoś coś?

--
-- -
Berlingo 2.0HDi 90KM; Krosno

10 Data: Sierpien 15 2015 22:36:17
Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego
Autor: AlexY 

Pszemol pisze:

Zastanawialiście się jak ocenić żywotnoć baterii akumulatorów
przy zakupie używanego auta elektrycznego? Np. takiej Tesli:
http://www.teslamotors.com/models/preowned/080117

1. Pytasz sprzedawcę o uzyskane zasięgi i porównujesz z danymi producenta oraz innych użytkowników na forach tematycznych.
2. Robisz jazdę próbną która wydoi baterię do zera - sprawdzasz ile przejechałeś.

Oferta brzmi:

60 kWh Battery
208 miles range (EPA)
362 hp
5.9 seconds 0-60 mph

Every Model S receives a full inspection,
remaining battery and drive warranty
and a four year, 50,000 miles new vehicle
limited warranty with 24 hour roadside assistance.

Jak oni sprawdzają "pozostałe życie baterii"?
(remaining battery)

Dane szacunkowe, jeśli nie ma jakiejś ukrytej usterki tylko zwykłe zużycie, to na podstawie samego przebiegu można określić obecną pojemnoć. Do tego pomiar rezystancji wewnętrznej, szybkie testery potrafiące wyliczyć pojemnoć na podstawie krótkiego testu.

--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

11 Data: Sierpien 15 2015 22:50:54
Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego
Autor: Adam 

W dniu 2015-08-15 o 22:36, AlexY pisze:

Pszemol pisze:
Zastanawialiście się jak ocenić żywotność baterii akumulatorów
przy zakupie używanego auta elektrycznego? Np. takiej Tesli:
http://www.teslamotors.com/models/preowned/080117

1. Pytasz sprzedawcę o uzyskane zasięgi i porównujesz z danymi
producenta oraz innych użytkowników na forach tematycznych.
2. Robisz jazdę próbną która wydoi baterię do zera - sprawdzasz ile
przejechałeś.


Ale pytanie jest o Teslę - nie jest to hybryda. Więc Przemol musiałby jeździć "dookoła podwórka", albo mieć drugie auto jako holownik.

Oferta brzmi:

60 kWh Battery
208 miles range (EPA)
362 hp
5.9 seconds 0-60 mph

Every Model S receives a full inspection,
remaining battery and drive warranty
and a four year, 50,000 miles new vehicle
limited warranty with 24 hour roadside assistance.

Jak oni sprawdzają "pozostałe życie baterii"?
(remaining battery)

Dane szacunkowe, jeśli nie ma jakiejś ukrytej usterki tylko zwykłe
zużycie, to na podstawie samego przebiegu można określić obecną
pojemność. Do tego pomiar rezystancji wewnętrznej, szybkie testery
potrafiące wyliczyć pojemność na podstawie krótkiego testu.


A czy w Tesli jest dostęp do poszczególnych ogniw?
Parę lat temu widziałem jakieś materiały, że akumulatory tam są schowane bardziej, niż sztabki w Fort Knox ;)
Ale może to było jeszcze do prototypów.

Ładowarki z balanserem, lub jakieś bardziej inteligentne (typu np. BC800) szacują rzeczywistą żywotność akumulatora (czy też baterii) wg parametrów ładowania (m.in. czas i prąd). Przypuszczam, że można to odnieść do automatyki w Tesli.
Na podstawie krótkiego testu nie da się obliczyć pojemności dla LiJon. Potrzebny jest pełen test rozładowanie-ładowanie.
Bardzo dobrze to widać w niektórych laptopach: pokazują przykładowo 80%, później 70%, poźniej 60% a za chwilę 15% i padają na pysk.


--
Pozdrawiam.

Adam

12 Data: Sierpien 16 2015 00:53:41
Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego
Autor: AlexY 

Adam pisze:

W dniu 2015-08-15 o 22:36, AlexY pisze:
Pszemol pisze:
Zastanawialiście się jak ocenić żywotnoć baterii akumulatorów
przy zakupie używanego auta elektrycznego? Np. takiej Tesli:
http://www.teslamotors.com/models/preowned/080117

1. Pytasz sprzedawcę o uzyskane zasięgi i porównujesz z danymi
producenta oraz innych użytkowników na forach tematycznych.
2. Robisz jazdę próbną która wydoi baterię do zera - sprawdzasz ile
przejechałeś.


Ale pytanie jest o Teslę - nie jest to hybryda. Więc Przemol musiałby
jeździć "dookoła podwórka", albo mieć drugie auto jako holownik.

Wiem co to tesla, mam elektryka i hybrydę. Nie musi jeździć po podwórku, elektryki też mają "wskaźnik paliwa", mój na porcie rs232 nawet wypluwa ile % zostało z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku, podpinam laptopa i jeżdżÄ™ po okolicy aż pokaże 50%, spisuję przejechany dystans i wracam do domu. Tylko że żaden sprzedawca nie da swojego pojazdu coby kupiec mógł sobie pojeździć. Można za to poprosić o przejażdżkę i sprawdzić ile % ubyło na danym odcinku.

[..]
Dane szacunkowe, jeśli nie ma jakiejś ukrytej usterki tylko zwykłe
zużycie, to na podstawie samego przebiegu można określić obecną
pojemnoć. Do tego pomiar rezystancji wewnętrznej, szybkie testery
potrafiące wyliczyć pojemnoć na podstawie krótkiego testu.


A czy w Tesli jest dostęp do poszczególnych ogniw?

Dla kogo? Na pewno nie dla użytkownika, ale BMS musi mieć oko na każde ogniwo bo paliłyby się jak świeczki na cmentarzu w święto zmarłych.

Parę lat temu widziałem jakieś materiały, że akumulatory tam są schowane
bardziej, niż sztabki w Fort Knox ;)
Ale może to było jeszcze do prototypów.

Muszą mieć obudowę ognioodporną i doć trwałÄ… by cele nie rozsypały się po drodze przy byle stłuczce :)

Ładowarki z balanserem, lub jakieś bardziej inteligentne (typu np.
BC800) szacują rzeczywistą żywotnoć akumulatora (czy też baterii) wg
parametrów ładowania (m.in. czas i prąd). Przypuszczam, że można to
odnieć do automatyki w Tesli.

BC800 nie szacuje, mierzy iloć energii wsadzonej tudzież wyjętej do/z ogniwa, to samo robią BMS'y.

Na podstawie krótkiego testu nie da się obliczyć pojemności dla LiJon.
Potrzebny jest pełen test rozładowanie-ładowanie.

Mylisz się.
http://www.astratec.co.uk/product_view.php?productid=244
tego używam w pracy, 10s na pomiar pojemności. Ogniwo mniejsze ale zasada ta sama.

Bardzo dobrze to widać w niektórych laptopach: pokazują przykładowo 80%,
później 70%, poźniej 60% a za chwilę 15% i padają na pysk.

Bo używa złego algorytmu który nie dostosowuje się do rzeczywistej pojemności ogniw, zakłada pojemnoć ogniwa lepszą niż 80% znamionowej pojemności (poniżej bateria jest uznawana za wadliwą i powinna być wymieniona), po naładowaniu resetuje licznik Wh i zaczyna odliczać, dopiero jak napięcie siada za bardzo (15%) sygnalizuje wyczerpaną baterię.


--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

13 Data: Sierpien 15 2015 18:03:46
Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego
Autor: Pszemol 

"AlexY"  wrote in message

Wiem co to tesla, mam elektryka i hybrydę. Nie musi jeździć po podwórku, elektryki też mają "wskaźnik paliwa", mój na porcie rs232 nawet wypluwa ile % zostało z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku, podpinam laptopa i jeżdżÄ™ po okolicy aż pokaże 50%, spisuję przejechany dystans i wracam do domu. Tylko że żaden sprzedawca nie da swojego pojazdu coby kupiec mógł sobie pojeździć. Można za to poprosić o przejażdżkę i sprawdzić ile % ubyło na danym odcinku.

A pokazują też ile przeżyły cykli ładowania/rozładowania?
Mój laptop Macbook z 2009 pokazuje taką informację o baterii.

14 Data: Sierpien 17 2015 20:09:42
Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego
Autor: J.F. 

Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup "AlexY"  wrote in message

Wiem co to tesla, mam elektryka i hybrydę. Nie musi jeździć po podwórku, [...]

A pokazują też ile przeżyły cykli ładowania/rozładowania?
Mój laptop Macbook z 2009 pokazuje taką informację o baterii.

A czy to nie jest zludne ?
W sensie, ze lepsze 5000 wyladowan do 80%, niz 500 glebokich, do 20%.

Ostatnio coraz czesciej producenci pisza "ladowat tak czesto, jak to tylko mozliwe".

J.

15 Data: Sierpien 18 2015 12:09:12
Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego
Autor: Pszemol 

"J.F."  wrote in message

Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup "AlexY"  wrote in message
Wiem co to tesla, mam elektryka i hybrydę. Nie musi jeździć po podwórku, [...]

A pokazują też ile przeżyły cykli ładowania/rozładowania?
Mój laptop Macbook z 2009 pokazuje taką informację o baterii.

A czy to nie jest zludne ?
W sensie, ze lepsze 5000 wyladowan do 80%, niz 500 glebokich, do 20%.

Ostatnio coraz czesciej producenci pisza "ladowat tak czesto, jak to tylko mozliwe".

Ja to rozumiem tak: mam dwa laptopy z 2009 roku.
Jeden pokazuje że bateria ma licznik 77, drugi ma 349.
Który laptop Ty byś wolał wziąć? Bo ja ten pierwszy.

16 Data: Sierpien 19 2015 00:19:20
Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego
Autor: J.F. 

Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup "J.F."  wrote in message

Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup
A pokazują też ile przeżyły cykli ładowania/rozładowania?
Mój laptop Macbook z 2009 pokazuje taką informację o baterii.

A czy to nie jest zludne ?
W sensie, ze lepsze 5000 wyladowan do 80%, niz 500 glebokich, do 20%.

Ostatnio coraz czesciej producenci pisza "ladowat tak czesto, jak to tylko mozliwe".

Ja to rozumiem tak: mam dwa laptopy z 2009 roku.
Jeden pokazuje że bateria ma licznik 77, drugi ma 349.
Który laptop Ty byś wolał wziąć? Bo ja ten pierwszy.

ja bym wzial ten, do ktorego bateria tansza, bo ryzyko ze kazda z nich padnie oceniam na duze :-)


Ale ... taki elektryczny samochod, jeden jezdzil np 10 km dziennie i ladowal codziennie, drugi jezdzil tez 10 km dziennie i ladowal co tydzien ...
no, w przypadku li-ion na dwoje babka wrozyla.
Serce mi podpowiada - ten pierwszy.
Rozum - ten drugi. Bo w nim bateria jeszcze na 70km starcza. A w pierwszym - nie wiadomo.
Ale to mozna i warto sprawdzic :-)

J.

17 Data: Sierpien 19 2015 01:46:05
Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego
Autor: bartekltg 

On 19.08.2015 00:19, J.F. wrote:

Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup

"J.F."  wrote in message
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup
A pokazują też ile przeżyły cykli ładowania/rozładowania?
Mój laptop Macbook z 2009 pokazuje taką informację o baterii.

A czy to nie jest zludne ?
W sensie, ze lepsze 5000 wyladowan do 80%, niz 500 glebokich, do 20%.

Ostatnio coraz czesciej producenci pisza "ladowat tak czesto, jak to
tylko mozliwe".

Ja to rozumiem tak: mam dwa laptopy z 2009 roku.
Jeden pokazuje że bateria ma licznik 77, drugi ma 349.
Który laptop Ty byś wolał wziąć? Bo ja ten pierwszy.

ja bym wzial ten, do ktorego bateria tansza, bo ryzyko ze kazda z nich
padnie oceniam na duze :-)


Ale ... taki elektryczny samochod, jeden jezdzil np 10 km dziennie i
ladowal codziennie, drugi jezdzil tez 10 km dziennie i ladowal co
tydzien ...
no, w przypadku li-ion na dwoje babka wrozyla.
Serce mi podpowiada - ten pierwszy.
Rozum - ten drugi. Bo w nim bateria jeszcze na 70km starcza. A w
pierwszym - nie wiadomo.
Ale to mozna i warto sprawdzic :-)

Warto by też spojrzeć na licznik przejechanych kilometrów. ;-)

pzdr
bartekltg

18 Data: Sierpien 18 2015 20:38:40
Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego
Autor: AlexY 

J.F. pisze:

Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup

"AlexY"  wrote in message
Wiem co to tesla, mam elektryka i hybrydę. Nie musi jeździć po
podwórku, [...]

A pokazują też ile przeżyły cykli ładowania/rozładowania?
Mój laptop Macbook z 2009 pokazuje taką informację o baterii.

A czy to nie jest zludne ?
W sensie, ze lepsze 5000 wyladowan do 80%, niz 500 glebokich, do 20%.

Chyba wszystkie laptopy robią obecnie samoczynne doładowanie jeśli sprzęt jest podpięty do sieci na stałe (czyli z baterii nie pracuje) i poziom spadnie do ~90%, zwykle w takiej sytuacji bateria zdycha w ciągu 3-ch lat gdy de facto w ogóle nie jest używana, lepiej ją odłÄ…czyć i położyć na półkę.

Ostatnio coraz czesciej producenci pisza "ladowat tak czesto, jak to
tylko mozliwe".

Mam wrażenie że ładowanie baterii do 80-90% jest dla litówek zdrowsze, niklówki w Priusach są utrzymywane między 40 a 80% i wytrzymują kilkanaście lat pracy z dużymi prądami.


--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

19 Data: Sierpien 19 2015 01:39:35
Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego
Autor: Mario 

On 18.08.2015 21:38, AlexY wrote:

J.F. pisze:
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup

"AlexY"  wrote in message

Wiem co to tesla, mam elektryka i hybrydę. Nie musi jeździć po
podwórku, [...]

A pokazują też ile przeżyły cykli ładowania/rozładowania?
Mój laptop Macbook z 2009 pokazuje taką informację o baterii.

A czy to nie jest zludne ?
W sensie, ze lepsze 5000 wyladowan do 80%, niz 500 glebokich, do 20%.

Chyba wszystkie laptopy robią obecnie samoczynne doładowanie jeśli
sprzęt jest podpięty do sieci na stałe (czyli z baterii nie pracuje) i
poziom spadnie do ~90%, zwykle w takiej sytuacji bateria zdycha w ciągu
3-ch lat gdy de facto w ogóle nie jest używana, lepiej ją odłÄ…czyć i
położyć na półkę.

Tia. A ktoś przechodząc potknie się o kabel i ci go wyrwie z gniazda zasilajacego :)




--
pozdrawiam
MD

20 Data: Sierpien 18 2015 20:32:11
Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego
Autor: AlexY 

Pszemol pisze:
[..]

A pokazują też ile przeżyły cykli ładowania/rozładowania?
Mój laptop Macbook z 2009 pokazuje taką informację o baterii.

Samochody? Nie wiem jak tesla, mój tak, przydała by mi się wiedza jak go zresetować po wymianie aku (ołowiowe - wymiana co 3-5 lat).

--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

21 Data: Sierpien 16 2015 15:10:02
Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego
Autor: Adam 

W dniu 2015-08-16 o 00:53, AlexY pisze:

Adam pisze:
(...)
Na podstawie krótkiego testu nie da się obliczyć pojemności dla LiJon.
Potrzebny jest pełen test rozładowanie-ładowanie.

Mylisz się.
http://www.astratec.co.uk/product_view.php?productid=244
tego używam w pracy, 10s na pomiar pojemności. Ogniwo mniejsze ale
zasada ta sama.


Dzięki, nie wiedziałem.

Tak z ciekawości: gdzie i za ile można kupić?
Bo strona Astrateca jest b2b i takich informacji nie znalazłem.


--
Pozdrawiam.

Adam

22 Data: Sierpien 18 2015 20:29:26
Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego
Autor: AlexY 

Adam pisze:

W dniu 2015-08-16 o 00:53, AlexY pisze:
Adam pisze:
[..]
http://www.astratec.co.uk/product_view.php?productid=244
[..]
Tak z ciekawości: gdzie i za ile można kupić?
Bo strona Astrateca jest b2b i takich informacji nie znalazłem.

Tego nie wiem, jestem robolem nie właścicielem. Sugeruję maila z zapytaniem ale cena raczej w xxxx$USD.


--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

23 Data: Sierpien 15 2015 22:51:32
Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sat, 15 Aug 2015 09:29:52 -0500, Pszemol napisał(a):

Zastanawialiście się jak ocenić żywotność baterii akumulatorów
przy zakupie używanego auta elektrycznego? Np. takiej Tesli:
http://www.teslamotors.com/models/preowned/080117

Oferta brzmi:

60 kWh Battery
208 miles range (EPA)
362 hp
5.9 seconds 0-60 mph

Every Model S receives a full inspection,
remaining battery and drive warranty
and a four year, 50,000 miles new vehicle
limited warranty with 24 hour roadside assistance.

Jak oni sprawdzają "pozostałe życie baterii"?
(remaining battery)

Baterie litowe mają całkiem skomplikowane sterowniki które bardzo dobrze
sobie zdają sprawę z kondycji ogniwa.
To tego wiedza producenta na temat ile jeszcze pożyje ogniwo które jest w
takiej kondycji i już wszystko wiadomo.

Myślę że jeśli chodzi o napęd elektryczny to ze względu na prostotę będzie
on dużo bardziej przewidywalny i mierzany jeśli chodzi o to kiedy nastąpi
awaria.
W odróżnieniu od skomplikowanych silników spalinowych w których awarie
lubią wystąpić bez ostrzeżenia.

24 Data: Sierpien 16 2015 01:57:47
Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego
Autor: Magnus Elephantus 


Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości

Zastanawialiście się jak ocenić żywotność baterii akumulatorów
przy zakupie używanego auta elektrycznego? Np. takiej Tesli:
http://www.teslamotors.com/models/preowned/080117

Oferta brzmi:

60 kWh Battery
208 miles range (EPA)
362 hp
5.9 seconds 0-60 mph

Every Model S receives a full inspection,
remaining battery and drive warranty
and a four year, 50,000 miles new vehicle
limited warranty with 24 hour roadside assistance.

Jak oni sprawdzają "pozostałe życie baterii"?
(remaining battery)

A tu paczy-les...?
http://www.teslamotorsclub.com/forumdisplay.php/109-Model-S-Battery-Charging

--

Zakup używantego auta elektrycznego



Grupy dyskusyjne