Zakup używantego auta elektrycznego
1 | Data: Sierpien 15 2015 09:29:52 |
Temat: Zakup używantego auta elektrycznego | |
Autor: Pszemol | Zastanawialiście się jak ocenić żywotność baterii akumulatorów 2 |
Data: Sierpien 15 2015 21:14:51 | Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego | Autor: z | W dniu 2015-08-15 o 16:29, Pszemol pisze: Zastanawialiście się jak ocenić żywotność baterii akumulatorów Ja jak zwykle proponuję zejście na ziemię (znaczy w polskie realia) I zastanawiam się czy kupno używanego Priusa za 20-30 tys. się opłaca. Słyszałem że żywotność baterii jest niedoszacowana. Ich wymiana nie jest tak dramatycznie droga. Jeżdżą dużo dłużej niż się spodziewano. Samochody są produkowane w Japonii i dopracowane jako wizytówka firmy. Elektryka się nie psuje. Silnik benzynowy niewysilony pracujący w optymalnych warunkach oraz brak innych psujących się części. W porównaniu z turbodoładowanym dieslem z podobnego rocznika i tą całą masą uprzykrzających życie dodatków (fap, dwumasa, turbina ze zmienną geometrią...) I podobno taksówkarze kupują a to coś znaczy :-) z PS. Wiem że jest brzydki i trochę za duży na miasto ale ... 3 |
Data: Sierpien 17 2015 14:15:54 | Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego | Autor: Tadeusz | W dniu 2015-08-15 o 21:14, z pisze: W dniu 2015-08-15 o 16:29, Pszemol pisze: Przy okazji: jechałem ostatnio do Norwegii (Hamar) i z powrotem przez Danię i widziałem że 40 Tesli S w każdą stronę między Oslo a Malmo. Ekscentrycy czy też i w tych warunkach klimatycznych "elektryki" się sprawdzają? 4 |
Data: Sierpien 18 2015 12:07:58 | Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego | Autor: Pszemol | "Tadeusz" wrote in message W dniu 2015-08-15 o 21:14, z pisze: A co rozumiesz przez "tych warunkach klimatycznych"? Rozwiń proszę temat... 5 |
Data: Sierpien 18 2015 21:49:57 | Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego | Autor: Ghost |
W dniu 2015-08-15 o 21:14, z pisze: A co rozumiesz przez "tych warunkach klimatycznych"? Jakim trzeba być imbecylem żeby takie pytania zadawać? Matole: Norwegia i Szwecja znaczy zimno. 6 |
Data: Sierpien 18 2015 22:02:01 | Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego | Autor: P.B. | Dnia Tue, 18 Aug 2015 21:49:57 +0200, Ghost napisał(a): Jakim trzeba być imbecylem żeby takie pytania zadawać? Czytaj: gówniana sprawność akumulatorów, a cała ich żałosna pojemność i tak zostanie zużyta na ogrzewanie wnętrza, więc zasięg z deklarowanych 400km skończy się po 100. Podobno Teslą jeździ się zajefajnie, ale z tym zasięgiem, to się na taksówkę toto nadaje. -- Pozdrawiam, Przemek 7 |
Data: Sierpien 23 2015 06:23:57 | Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego | Autor: Robert Polkowski | W dniu 2015-08-18 22:02, P.B. pisze: Dnia Tue, 18 Aug 2015 21:49:57 +0200, Ghost napisał(a): Filmy na youtubie twierdza inaczej, zasiÄg spada do np. 350-360km. Robek 8 |
Data: Wrzesien 19 2015 13:45:08 | Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego | Autor: megrims | (ciach) Filmy na youtubie twierdza inaczej, zasiÄg spada do np. 350-360km. Pod rygorem eko-drajwingu. Pod mojÄ girÄ jakbym jechał z Poznania do Warszawy, to obawiam siÄ, że gdzieĹ pomiÄdzy WrzeĹniÄ a Koninem bateria by siÄ skoĹczyła. TurbinÄ jak dobrze jadÄ to auto tankujÄ przy wylocie na A2 (za wiaduktem GórczyĹskim) i w Strykowie mam rezerwÄ i zasiÄg 40km. Tesla S pewnie do Warszawy dojedzie, ale z Vmax na poziomie 120km/h. Poczekamy na aku Litowo-Magnezowe. http://tnij.org/hl8aly4 (ciach) Pojemnoć baterii magnezowej jest od 8 do 12 razy wyższa niż w baterii litowej. Ponadto 5 razy wyższa jest też efektywnoć ładowania i rozładowywania. (ciach) urzÄ dzenia z akumulatorami litowymi nie mogły bezproblemowo pracowaÄ w temperaturze poniżej minus 15°C, a w przypadku zasilania akumulatorem magnezowym uzyskano poprawnÄ pracÄ w temperaturze od minus 30 do plus 55°C. No to poczekamy na Tesle XXS :D z zasiÄgiem 3000km. To bÄdzie coĹ. 9 |
Data: Sierpien 18 2015 17:54:46 | Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego | Autor: ToM | W dniu 2015-08-15 o 21:14, z pisze: W dniu 2015-08-15 o 16:29, Pszemol pisze: Podbijam wątek o tym Priusie.. Ktoś coś? -- -- - Berlingo 2.0HDi 90KM; Krosno 10 |
Data: Sierpien 15 2015 22:36:17 | Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego | Autor: AlexY | Pszemol pisze: ZastanawialiĹcie siÄ jak oceniÄ żywotnoć baterii akumulatorów 1. Pytasz sprzedawcÄ o uzyskane zasiÄgi i porównujesz z danymi producenta oraz innych użytkowników na forach tematycznych. 2. Robisz jazdÄ próbnÄ która wydoi bateriÄ do zera - sprawdzasz ile przejechałeĹ. Oferta brzmi: Dane szacunkowe, jeĹli nie ma jakiejĹ ukrytej usterki tylko zwykłe zużycie, to na podstawie samego przebiegu można okreĹliÄ obecnÄ pojemnoć. Do tego pomiar rezystancji wewnÄtrznej, szybkie testery potrafiÄ ce wyliczyÄ pojemnoć na podstawie krótkiego testu. -- AlexY http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html 11 |
Data: Sierpien 15 2015 22:50:54 | Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego | Autor: Adam | W dniu 2015-08-15 o 22:36, AlexY pisze: Pszemol pisze: Ale pytanie jest o Teslę - nie jest to hybryda. Więc Przemol musiałby jeździć "dookoła podwórka", albo mieć drugie auto jako holownik. Oferta brzmi: A czy w Tesli jest dostęp do poszczególnych ogniw? Parę lat temu widziałem jakieś materiały, że akumulatory tam są schowane bardziej, niż sztabki w Fort Knox ;) Ale może to było jeszcze do prototypów. Ładowarki z balanserem, lub jakieś bardziej inteligentne (typu np. BC800) szacują rzeczywistą żywotność akumulatora (czy też baterii) wg parametrów ładowania (m.in. czas i prąd). Przypuszczam, że można to odnieść do automatyki w Tesli. Na podstawie krótkiego testu nie da się obliczyć pojemności dla LiJon. Potrzebny jest pełen test rozładowanie-ładowanie. Bardzo dobrze to widać w niektórych laptopach: pokazują przykładowo 80%, później 70%, poźniej 60% a za chwilę 15% i padają na pysk. -- Pozdrawiam. Adam 12 |
Data: Sierpien 16 2015 00:53:41 | Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego | Autor: AlexY | Adam pisze: W dniu 2015-08-15 o 22:36, AlexY pisze: Wiem co to tesla, mam elektryka i hybrydÄ. Nie musi jeździÄ po podwórku, elektryki też majÄ "wskaźnik paliwa", mój na porcie rs232 nawet wypluwa ile % zostało z dokładnoĹciÄ do drugiego miejsca po przecinku, podpinam laptopa i jeżdżÄ po okolicy aż pokaże 50%, spisujÄ przejechany dystans i wracam do domu. Tylko że żaden sprzedawca nie da swojego pojazdu coby kupiec mógł sobie pojeździÄ. Można za to poprosiÄ o przejażdżkÄ i sprawdziÄ ile % ubyło na danym odcinku. [..] Dane szacunkowe, jeĹli nie ma jakiejĹ ukrytej usterki tylko zwykłe Dla kogo? Na pewno nie dla użytkownika, ale BMS musi mieÄ oko na każde ogniwo bo paliłyby siÄ jak Ĺwieczki na cmentarzu w ĹwiÄto zmarłych. ParÄ lat temu widziałem jakieĹ materiały, że akumulatory tam sÄ schowane MuszÄ mieÄ obudowÄ ognioodpornÄ i doć trwałÄ by cele nie rozsypały siÄ po drodze przy byle stłuczce :) Ĺadowarki z balanserem, lub jakieĹ bardziej inteligentne (typu np. BC800 nie szacuje, mierzy iloć energii wsadzonej tudzież wyjÄtej do/z ogniwa, to samo robiÄ BMS'y. Na podstawie krótkiego testu nie da siÄ obliczyÄ pojemnoĹci dla LiJon. Mylisz siÄ. http://www.astratec.co.uk/product_view.php?productid=244 tego używam w pracy, 10s na pomiar pojemnoĹci. Ogniwo mniejsze ale zasada ta sama. Bardzo dobrze to widaÄ w niektórych laptopach: pokazujÄ przykładowo 80%, Bo używa złego algorytmu który nie dostosowuje siÄ do rzeczywistej pojemnoĹci ogniw, zakłada pojemnoć ogniwa lepszÄ niż 80% znamionowej pojemnoĹci (poniżej bateria jest uznawana za wadliwÄ i powinna byÄ wymieniona), po naładowaniu resetuje licznik Wh i zaczyna odliczaÄ, dopiero jak napiÄcie siada za bardzo (15%) sygnalizuje wyczerpanÄ bateriÄ. -- AlexY http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html 13 |
Data: Sierpien 15 2015 18:03:46 | Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego | Autor: Pszemol | "AlexY" wrote in message Wiem co to tesla, mam elektryka i hybrydÄ. Nie musi jeździÄ po podwórku, elektryki też majÄ "wskaźnik paliwa", mój na porcie rs232 nawet wypluwa ile % zostało z dokładnoĹciÄ do drugiego miejsca po przecinku, podpinam laptopa i jeżdżÄ po okolicy aż pokaże 50%, spisujÄ przejechany dystans i wracam do domu. Tylko że żaden sprzedawca nie da swojego pojazdu coby kupiec mógł sobie pojeździÄ. Można za to poprosiÄ o przejażdżkÄ i sprawdziÄ ile % ubyło na danym odcinku. A pokazujÄ też ile przeżyły cykli ładowania/rozładowania? Mój laptop Macbook z 2009 pokazuje takÄ informacjÄ o baterii. 14 |
Data: Sierpien 17 2015 20:09:42 | Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego | Autor: J.F. | Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomoĹci grup "AlexY" wrote in message Wiem co to tesla, mam elektryka i hybrydÄ. Nie musi jeździÄ po podwórku, [...] A pokazujÄ też ile przeżyły cykli ładowania/rozładowania? A czy to nie jest zludne ? W sensie, ze lepsze 5000 wyladowan do 80%, niz 500 glebokich, do 20%. Ostatnio coraz czesciej producenci pisza "ladowat tak czesto, jak to tylko mozliwe". J. 15 |
Data: Sierpien 18 2015 12:09:12 | Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego | Autor: Pszemol | "J.F." wrote in message Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomoĹci grup "AlexY" wrote in message Ja to rozumiem tak: mam dwa laptopy z 2009 roku. Jeden pokazuje że bateria ma licznik 77, drugi ma 349. Który laptop Ty byĹ wolał wziÄ Ä? Bo ja ten pierwszy. 16 |
Data: Sierpien 19 2015 00:19:20 | Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego | Autor: J.F. | Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomoĹci grup "J.F." wrote in message Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomoĹci grup Ostatnio coraz czesciej producenci pisza "ladowat tak czesto, jak to tylko mozliwe". Ja to rozumiem tak: mam dwa laptopy z 2009 roku. ja bym wzial ten, do ktorego bateria tansza, bo ryzyko ze kazda z nich padnie oceniam na duze :-) Ale ... taki elektryczny samochod, jeden jezdzil np 10 km dziennie i ladowal codziennie, drugi jezdzil tez 10 km dziennie i ladowal co tydzien ... no, w przypadku li-ion na dwoje babka wrozyla. Serce mi podpowiada - ten pierwszy. Rozum - ten drugi. Bo w nim bateria jeszcze na 70km starcza. A w pierwszym - nie wiadomo. Ale to mozna i warto sprawdzic :-) J. 17 |
Data: Sierpien 19 2015 01:46:05 | Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego | Autor: bartekltg | On 19.08.2015 00:19, J.F. wrote: Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomoĹci grup Warto by też spojrzeÄ na licznik przejechanych kilometrów. ;-) pzdr bartekltg 18 |
Data: Sierpien 18 2015 20:38:40 | Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego | Autor: AlexY | J.F. pisze: Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomoĹci grup Chyba wszystkie laptopy robiÄ obecnie samoczynne doładowanie jeĹli sprzÄt jest podpiÄty do sieci na stałe (czyli z baterii nie pracuje) i poziom spadnie do ~90%, zwykle w takiej sytuacji bateria zdycha w ciÄ gu 3-ch lat gdy de facto w ogóle nie jest używana, lepiej jÄ odłÄ czyÄ i położyÄ na półkÄ. Ostatnio coraz czesciej producenci pisza "ladowat tak czesto, jak to Mam wrażenie że ładowanie baterii do 80-90% jest dla litówek zdrowsze, niklówki w Priusach sÄ utrzymywane miÄdzy 40 a 80% i wytrzymujÄ kilkanaĹcie lat pracy z dużymi prÄ dami. -- AlexY http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html 19 |
Data: Sierpien 19 2015 01:39:35 | Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego | Autor: Mario | On 18.08.2015 21:38, AlexY wrote: J.F. pisze: Tia. A ktoĹ przechodzÄ c potknie siÄ o kabel i ci go wyrwie z gniazda zasilajacego :) -- pozdrawiam MD 20 |
Data: Sierpien 18 2015 20:32:11 | Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego | Autor: AlexY | Pszemol pisze: A pokazujÄ też ile przeżyły cykli ładowania/rozładowania? Samochody? Nie wiem jak tesla, mój tak, przydała by mi siÄ wiedza jak go zresetowaÄ po wymianie aku (ołowiowe - wymiana co 3-5 lat). -- AlexY http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html 21 |
Data: Sierpien 16 2015 15:10:02 | Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego | Autor: Adam | W dniu 2015-08-16 o 00:53, AlexY pisze: Adam pisze: Dzięki, nie wiedziałem. Tak z ciekawości: gdzie i za ile można kupić? Bo strona Astrateca jest b2b i takich informacji nie znalazłem. -- Pozdrawiam. Adam 22 |
Data: Sierpien 18 2015 20:29:26 | Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego | Autor: AlexY | Adam pisze: W dniu 2015-08-16 o 00:53, AlexY pisze:[..] [..]http://www.astratec.co.uk/product_view.php?productid=244 Tak z ciekawoĹci: gdzie i za ile można kupiÄ? Tego nie wiem, jestem robolem nie właĹcicielem. SugerujÄ maila z zapytaniem ale cena raczej w xxxx$USD. -- AlexY http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html 23 |
Data: Sierpien 15 2015 22:51:32 | Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sat, 15 Aug 2015 09:29:52 -0500, Pszemol napisał(a): Zastanawialiście się jak ocenić żywotność baterii akumulatorów Baterie litowe mają całkiem skomplikowane sterowniki które bardzo dobrze sobie zdają sprawę z kondycji ogniwa. To tego wiedza producenta na temat ile jeszcze pożyje ogniwo które jest w takiej kondycji i już wszystko wiadomo. Myślę że jeśli chodzi o napęd elektryczny to ze względu na prostotę będzie on dużo bardziej przewidywalny i mierzany jeśli chodzi o to kiedy nastąpi awaria. W odróżnieniu od skomplikowanych silników spalinowych w których awarie lubią wystąpić bez ostrzeżenia. 24 |
Data: Sierpien 16 2015 01:57:47 | Temat: Re: Zakup używantego auta elektrycznego | Autor: Magnus Elephantus |
Zastanawialiście się jak ocenić żywotność baterii akumulatorów A tu paczy-les...? http://www.teslamotorsclub.com/forumdisplay.php/109-Model-S-Battery-Charging -- |