Mam pytanie czy PZU ma obowiązek dostarczenia dokumentacji technicznej na 
prośbę klienta, stwierdzającej, że dany zamiennik jest takiej samej jakości co 
oryginał, do swojego kosztorysu (sporządzony przez PZU) zawierającego 
zamienniki?
W jaki sposób mierzy się tą jakość, że dana część ma taką samą jakość? 
Kto to ustala? Jeśli tylko firma która produkuje ten zamiennik to czy można 
kwestionować? 
Piszę dlatego, że naprawiłem auto w sieci naprawczej PZU ustaliłem z 
rzeczoznawcą PZM, że mój błotnik po wymianie nie ma takich samych wymiarów. 
Natomiast z PZU na moje kwestionowanie otrzymałem takie pismo: 
Z dniem 01 sierpnia 2005r. w PZU SA nastąpiła zmiana sposobu likwidacji szkód z 
tytułu odpowiedzialności cywilnej (OC). Zmiana ta nastąpiła w związku ze 
zniesieniem ograniczeń w stosowaniu części alternatywnych w naprawach 
prowadzonych w warsztatach autoryzowanych przez producentów/generalnych 
importerów (§15.4 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2003r. w 
sprawie wyłączenia określonych porozumień wertykalnych w sektorze pojazdów 
samochodowych spod zakazu porozumień ograniczających konkurencję), jako 
maksymalny poziom cen części PZU S.A. będzie akceptować ceny części 
alternatywnych o tej samej jakości, co części pierwszomontażowe (części 
oryginalne i o porównywalnej jakości zdefiniowane w Rozporządzeniu - §2.20-21), 
a w przypadku braku ich dostępności ceny określone przez 
producentów/generalnych importerów danej marki pojazdu.
A tak wogóle to odradzam sieć naprawczą PZU, facet co mi naprawiał auto okazał 
się oszustem, powiedział że powymieniał części na nowe oryginalne, a je tylko 
wyklepał, w dodtaku takich części jak amortyzator to wogóle nie wymienił, a 
kasy zabrał więcej niż mu PZU naliczyło.
--  
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl