In *Dominik* wrote:
Jesli byscie wiedzieli co to moze byc bede bardzo wdzieczny za pomoc
Ciach belkot!
Sorry stary ale tego sie czytac nie da!
Napisales elaborat jak nie wiem co a nie napisales czy masz klime czy nie.
Standardowe przczyny parowania to:
- zamkniety obieg powietrza - np uszkodzona klapka,
- zapchany filtr przeciwpylkowy (ten w podszybiu).
Biala maz na szybie to dostawanie sie plynu chlodniczego do kanalow i jego osadzanie na szybach.
Jak sa przymrozki i auto rozmarznie to nie ma sie co osadzac na szybach. No chbya ze zdazysz solidnie nachuchac.
To samo jak jest sucho.
Parowanie objawia sie najczesciej przy duzej wilgotnosci - np. w czasie deszczu.
Sprobuj zastosowac preparat antyroszeniowy na szyby - ale to polsrodek troche.
Jak jest wilgotno to zeby szyby byly odparowywane musi byc nawiew troche na szyby - bez tego beda parowac.
I chyba w aucie bez klimy to cieple powietrze.
Z tego belkotu wynika ze masz zamkniety obieg powietrza - nie dostaje sie swieze powietrze z zewnatrz.
Gdybys cokolwiek mi odpisywal to skrotowo, krotkimi, prostymi zdaniami. Nie chce mi sie przebijac przez takie nieczytelne wypracowania.
--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."
3 |
Data: Styczen 21 2008 20:31:03 |
Temat: Re: Zaparowane szyby w Megane 1, 2000 r. |
Autor: Dominik |
nie mam klimatyzacji,
filtru przeciwpylkowego tez nie ma, wiec to odpada
obieg zamkniety nie mam na przycisk tylko manualne pokrętło - zawsze ustawione jest na obieg otwarty
o jakiej klapce mowisz - ze niby uszkodzoa przy zakmnietym obiegu???
belkot to wiesz...zachowaj dla siebie takie "inteligentne" przemyslenia...
4 |
Data: Styczen 22 2008 01:22:17 | Temat: Re: Zaparowane szyby w Megane 1, 2000 r. | Autor: R2r |
Dominik pisze:
nie mam klimatyzacji,
filtru przeciwpylkowego tez nie ma, wiec to odpada
obieg zamkniety nie mam na przycisk tylko manualne pokrętło - zawsze ustawione jest na obieg otwarty
o jakiej klapce mowisz - ze niby uszkodzoa przy zakmnietym obiegu???
belkot to wiesz...zachowaj dla siebie takie "inteligentne" przemyslenia...
Czytałeś to:
http://rtfm.killfile.pl/#lajza
?
Chyba nie.
A wracając do meritum:
Klapka włączająca obieg zamknięty (czyli zamykająca dopływ powietrza z zewnątrz) uruchamiana jest siłownikem, który potrafi się zepsuć. Nie ma wtedy znaczenia w jakiej pozycji jest pokrętło nawiewu. To czy klapka działa łatwo sprawdzić, przełączając dość szybko pomiędzy IV na obiegu zamkniętym a IV na obiegu otwartym lub odwrotnie - słychać po krótkim czasie jak zmienia się dźwięk wydawanym przez płynące powietrze. Jeśli tej różnicy nie ma to już powinieneś wiedzieć co jest grane.
Co oznacza biała maź na szybie, to też już kolega Darnok Ci napisał.
Napisałeś też, że "Oprócz jej [niej] wymieniony został filtr (nie znam się na samochodach więc prosze o zrozumienie) który jest umieszczony przed szybą przednią." oraz "filtru przeciwpylkowego tez nie ma, wiec to odpada". No to jest czy go nie ma?
A tak na marginesie: po polsku będzie tylnej (nie tylniej).
--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________
5 |
Data: Styczen 22 2008 16:51:14 | Temat: Re: Zaparowane szyby w Megane 1, 2000 r. | Autor: Dominik |
Witaj
Dowiedzialem się więc filtr przeciwpylkowy mam i zostal wymieniony na nowy wiec to nie to, pozniej sprawdze kwestie klapki wlaczajacej obieg zamkniety
6 |
Data: Styczen 23 2008 20:04:49 | Temat: Re: Zaparowane szyby w Megane 1, 2000 r. | Autor: Jacek |
Dowiedzialem się więc filtr przeciwpylkowy mam i zostal wymieniony na nowy
wiec to nie to, pozniej sprawdze kwestie klapki wlaczajacej obieg
zamkniety
witaj
Darnok Ci dobrze poradził, bo to co napisales to naprawde bełkot. Doceń
fachowa porade i opisuj problemy konkretnie, bo ogrzewanie tylniej szyby nie
ma nic do sprawy parowania szyb.
Ja stawiam na uszkodzony obieg zamkniętego powietrza, klapka pozostala w
pozycji zamknietej, standartowa usterka w tym modelu. Trzeba rozebrac
przednie podszybie i otworzyc recznie klapke i pozostawic w tym polozeniu.
Pozdrawiam
--
Jacek T.
Megi K4M '99 RXE (oklejony)
ex Clio C1E '91
Merida Kalahari 510 SX (black and yellow)
| | | |