Grupy dyskusyjne   »   Zaparowane szyby w Megane 1, 2000 r.

Zaparowane szyby w Megane 1, 2000 r.



1 Data: Styczen 21 2008 18:23:09
Temat: Zaparowane szyby w Megane 1, 2000 r.
Autor: Dominik 

Witajcie
Jeśli wątek ten był poruszany wielokrotnie z góry przepraszam.
Posiadam Megane 1, rok 2001. zakupiłem w połowie maja więc to jest moja pierwsza zima oraz jest to mój pierwszy samochód.
Problem pojawił się w połowie listopada jak przyszły porządne przymrozki. Na szybach wewnątrz samochodu zaczęła osadzać się biała maź, coś jakby para wodna+coś jeszcze. Na początku stycznia (wcześniej nie miałem kiedy) oddałem samochodu do mechanika (nie pierwszy lepszy warsztat tylko znany człowiek,pewny). Okazało się że poszła albo rozszczelniła się nagrzewnica i trzeba było ją całą wymienić. Oprócz jej wymieniony został filtr (nie znam się na samochodach więc prosze o zrozumienie) który jest umieszczony przed szybą przednią.
Sądziłem że wymiana tych 2 rzeczy zlikwituje efekt w postaci zaparowywania szyb, ale niestety.
Zrobiłem kilka testów:
1. gdy jade sam samochodem, właczam ogrzewanie tylniej szyby oraz nawiew na samą przednią szybe, tylnia cala jest zaparowana od srodku, gdy para schodzi z tylniej szyby ustawiam nawiew na 2 stopien (z 4 możliwych chodzi mi o sile), kierunek nogi i szyba. Po paru minutach tylnia szyba w całosci mi zaparowuje, podkręcam sile i wlaczam na 3. Nic nie daje ponieważ boczne szyby (tzn. kierowca i pasazera) w calosci zaparowane. Zmieniam ustawienia na samą szybe przednią. Lewa boczna (tzn. od kierowcy) szybko odparowuje, zaś prawa bardzo powoli. Jak wlaczony mam nawiew na przednia sama wszystkie inne tzn. boczne kanaly oraz srodkowy mam zamkniety.
2. kierowca+pasazer. w tej probie oraz w tej wyzej nie ma pada deszcz, temp. okolo 5 stopni. wlaczam ogrzewanie tylniej zeby odparowala oraz nawiew na przednia szybe, gdy para schodzi ogrzewanie tylniej wylaczam. Nawiew na przednia szybe ustawiam na 3. Po paru minutach boczna szyba kierowcy oraz pasazera od polowy zaparowane
3. kierowca+pasazer. Ustawiam nawiew na 3 sile, kierunek nogi+szyba. ale srodkowy kanal calkowicie zablokowany, wieja tylko boczne. Po paru mintach boczne szyby w calosci zaparowane.
4. kierowca-temp. 8 stopni, slonecznie, nie pada. Ustawiam nawiew na 2 sile, kierunek nogi+szyba po 4 km boczne szyby zaparowane. Tylnia tez od razu zaparowuje mimo ze na poczatku ja odparuje nagrzewaniem tylniej. Zmienilem kierunek nawiewu na sama przednia szybe, sila 3, boczna kierowcy odparowala, pasazera do polowy.

Przepraszam ze tyle napisalem, ale chcialem zeby sprawa byla jasna.
Nie wiem czy po prostu ten model renault tak ma czy cos moze jest nadal nie tak, bo szczerze mowiac wkurza mnie to ze mimo ze jade sam to mi zaparowuja i gorzej widze. Sadzilbym ze tak musi byc...gdyby nie fakt ze jak jechalem w polowie pazdziernika z 3 pasazerami (lacznie 4 osoby w samochodzie) nawiew spokojnie dzialal sobie albo 2 albo 3 nie pamietam teraz. to o zadnym zaparowywaniu szyb nie bylo mowy, nawet jak ruszalem o 6 rano a juz wtedy byl przymrozek bo szyby zamarzly i nie mialem skrobaczki.

Mam odczucie ale to moze byc bledne... ze jak mam wlaczony tylko nawiew na szyby i kanal srodkowy zablokowany oraz boczne to lewy nawiew taki maly od szyby mocniej dziala w porownaniu do prawego nawiewu tez tego malego szyby przedniej.

Powiedz czy tez macie takie problemy z zaparowanymi szybami w tym modelu????
Narazie wymyslilem tak ze mam ciagle wlaczony nawiew na przednia szybe i wlaczam ogrzewanie tylniej...ale to paranoja na moje.
Mechanik na chwile obecna nie ma pomyslu, sprawdzane bylo czy uszczelni nie przepuszczaja wody przy szybach, wszystko jest ok. Wody w wykladzie i w bagazniku nie ma, wiec nie ma zrodel wilgoci, ale jak wsiada mi 3 osoby teraz z kierowca to po 20-3o minutach jak otworze klape od bagaznika to z szyby tylniej moge zbierac duza ilosc wody skroplonej...

Jesli byscie wiedzieli co to moze byc bede bardzo wdzieczny za pomoc



2 Data: Styczen 21 2008 20:04:26
Temat: Re: Zaparowane szyby w Megane 1, 2000 r.
Autor: darnok 

In  *Dominik* wrote:

Jesli byscie wiedzieli co to moze byc bede bardzo wdzieczny za pomoc

Ciach belkot!
Sorry stary ale tego sie czytac nie da!

Napisales elaborat jak nie wiem co a nie napisales czy masz klime czy nie.

Standardowe przczyny parowania to:
- zamkniety obieg powietrza - np uszkodzona klapka,
- zapchany filtr przeciwpylkowy (ten w podszybiu).

Biala maz na szybie to dostawanie sie plynu chlodniczego do kanalow i jego osadzanie na szybach.

Jak sa przymrozki i auto rozmarznie to nie ma sie co osadzac na szybach. No chbya ze zdazysz solidnie nachuchac.
To samo jak jest sucho.

Parowanie objawia sie najczesciej przy duzej wilgotnosci - np. w czasie deszczu.
Sprobuj zastosowac preparat antyroszeniowy na szyby - ale to polsrodek troche.
Jak jest wilgotno to zeby szyby byly odparowywane musi byc nawiew troche na szyby - bez tego beda parowac.
I chyba w aucie bez klimy to cieple powietrze.

Z tego belkotu wynika ze masz zamkniety obieg powietrza - nie dostaje sie swieze powietrze z zewnatrz.
Gdybys cokolwiek mi odpisywal to skrotowo, krotkimi, prostymi zdaniami. Nie chce mi sie przebijac przez takie nieczytelne wypracowania.

--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

3 Data: Styczen 21 2008 20:31:03
Temat: Re: Zaparowane szyby w Megane 1, 2000 r.
Autor: Dominik 

nie mam klimatyzacji,
filtru przeciwpylkowego tez nie ma, wiec to odpada
obieg zamkniety nie mam na przycisk tylko manualne pokrętło - zawsze ustawione jest na obieg otwarty

o jakiej klapce mowisz - ze niby uszkodzoa przy zakmnietym obiegu???

belkot to wiesz...zachowaj dla siebie takie "inteligentne" przemyslenia...

4 Data: Styczen 22 2008 01:22:17
Temat: Re: Zaparowane szyby w Megane 1, 2000 r.
Autor: R2r 

Dominik pisze:

nie mam klimatyzacji,
filtru przeciwpylkowego tez nie ma, wiec to odpada
obieg zamkniety nie mam na przycisk tylko manualne pokrętło - zawsze ustawione jest na obieg otwarty

o jakiej klapce mowisz - ze niby uszkodzoa przy zakmnietym obiegu???

belkot to wiesz...zachowaj dla siebie takie "inteligentne" przemyslenia...
Czytałeś to:
http://rtfm.killfile.pl/#lajza
?
Chyba nie.

A wracając do meritum:
Klapka włączająca obieg zamknięty (czyli zamykająca dopływ powietrza z zewnątrz) uruchamiana jest siłownikem, który potrafi się zepsuć. Nie ma wtedy znaczenia w jakiej pozycji jest pokrętło nawiewu. To czy klapka działa łatwo sprawdzić, przełączając dość szybko pomiędzy IV na obiegu zamkniętym a IV na obiegu otwartym lub odwrotnie - słychać po krótkim czasie jak zmienia się dźwięk wydawanym przez płynące powietrze. Jeśli tej różnicy nie ma to już powinieneś wiedzieć co jest grane.
Co oznacza biała maź na szybie, to też już kolega Darnok Ci napisał.
Napisałeś też, że "Oprócz jej [niej] wymieniony został filtr (nie znam się na samochodach więc prosze o zrozumienie) który jest umieszczony przed szybą przednią."  oraz "filtru przeciwpylkowego tez nie ma, wiec to odpada". No to jest czy go nie ma?
A tak na marginesie: po polsku będzie tylnej (nie tylniej).

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

5 Data: Styczen 22 2008 16:51:14
Temat: Re: Zaparowane szyby w Megane 1, 2000 r.
Autor: Dominik 

Witaj
Dowiedzialem się więc filtr przeciwpylkowy mam i zostal wymieniony na nowy wiec to nie to, pozniej sprawdze kwestie klapki wlaczajacej obieg zamkniety

6 Data: Styczen 23 2008 20:04:49
Temat: Re: Zaparowane szyby w Megane 1, 2000 r.
Autor: Jacek 

Dowiedzialem się więc filtr przeciwpylkowy mam i zostal wymieniony na nowy
wiec to nie to, pozniej sprawdze kwestie klapki wlaczajacej obieg
zamkniety

witaj
Darnok Ci dobrze poradził, bo to co napisales to naprawde bełkot. Doceń
fachowa porade i opisuj problemy konkretnie, bo ogrzewanie tylniej szyby nie
ma nic do sprawy parowania szyb.
Ja stawiam na uszkodzony obieg zamkniętego powietrza, klapka pozostala w
pozycji zamknietej, standartowa usterka w tym modelu. Trzeba rozebrac
przednie podszybie i otworzyc recznie klapke i pozostawic w tym polozeniu.
Pozdrawiam

--
Jacek T.
Megi K4M '99 RXE (oklejony)
ex Clio C1E '91
Merida Kalahari 510 SX (black and yellow)

Zaparowane szyby w Megane 1, 2000 r.



Grupy dyskusyjne