Grupy dyskusyjne   »   Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?

Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?



1 Data: Czerwiec 23 2010 23:49:06
Temat: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
Autor: Adam Szewczak 

Czesc.

Takie temy raczej do pokombinowania po co.
Jaka jest zasadnosc stosowania w dalszym ciagu u wiekszosci producentow choc jednego silnika benzynowego w duzych samochodach dostawczych. Typu Sprinter, LT (Crafter chyba juz niema), T5, itd itp.

Bo jak dla mnie:
kiedys byly zasadniczo mocniejsze i cichsze.
obecnie to hmm jakies zastosowania specjalne, nie wiem ze silnik ma byc cichy, odpalac przy mrozach.
Eksploatacja, jak ktos jezdzi po miescie ciagle zapalajac i gaszac pojazd - chyba benzynowy zdal by lepiej zadanie.
Mniej czesci do zepsucia i mniejszy ich koszt ?

Jakies inne uzasadnienie ?

PZDr
Adam



2 Data: Czerwiec 23 2010 21:54:38
Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
Autor: to 

Adam Szewczak wrote:

Bo jak dla mnie:
kiedys byly zasadniczo mocniejsze i cichsze. obecnie to hmm jakies
zastosowania specjalne, nie wiem ze silnik ma byc cichy, odpalac przy
mrozach.
Eksploatacja, jak ktos jezdzi po miescie ciagle zapalajac i gaszac
pojazd - chyba benzynowy zdal by lepiej zadanie. Mniej czesci do
zepsucia i mniejszy ich koszt ?

Jakies inne uzasadnienie ?

LPG? CNG?

--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g

3 Data: Czerwiec 23 2010 23:57:34
Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
Autor: Adam Szewczak 


Użytkownik "to"  napisał w wiadomości

Adam Szewczak wrote:

Bo jak dla mnie:
kiedys byly zasadniczo mocniejsze i cichsze. obecnie to hmm jakies
zastosowania specjalne, nie wiem ze silnik ma byc cichy, odpalac przy
mrozach.
Eksploatacja, jak ktos jezdzi po miescie ciagle zapalajac i gaszac
pojazd - chyba benzynowy zdal by lepiej zadanie. Mniej czesci do
zepsucia i mniejszy ich koszt ?

Jakies inne uzasadnienie ?

LPG? CNG?

--

    CNG mi jeszcze przyszlo do glowy, bo Fiat ma takie pojazdy fabryczne, Mercedes, BTW smiesznie wyglada taki silnik benzyna 1.8 CNG w takim pojezdzie.
Przy takim duzym samochodzie CNG jest bardziej sensowne, bo butle sa pod samochodem i wszystko jest fabrycznie dograne. Ale to moje zdanie.

PZDr
Adam

4 Data: Czerwiec 24 2010 02:33:47
Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
Autor: Czarek Daniluk 

On 23 Cze, 23:57, "Adam Szewczak" <horses@usu .poczta.onet.pl> wrote:

    CNG mi jeszcze przyszlo do glowy, bo Fiat ma takie pojazdy fabryczne,
Mercedes, BTW smiesznie wyglada taki silnik benzyna 1.8 CNG w takim
pojezdzie.
Przy takim duzym samochodzie CNG jest bardziej sensowne, bo butle sa pod
samochodem i wszystko jest fabrycznie dograne. Ale to moje zdanie.

PZDr
Adam

Moim zdaniem bezsens.
Widziałem kiedyś takie ruszające sobie Iveco Daru natury z naklejkami
że pojazd ekologiczny na CNG.
Szczerze to to nie miało mocy żeby ruszyć, człek tak to piłował żeby
zacząć się toczyć, iż stwierdziłem że pchanie takiego silnika + CNG do
pojazdu ciągającego duże ciężary mija się z celem.
To nie miało praktycznie ani mocy ani odpowiedniego momentu z dołu.
Czyli albo diesel z mocnym dołem, albo jakaś wariacja diesla z CNG
żeby też to miało mocny dół. Tak było kiedyś widziałem nawet zdjęcia
Tatry z butlami na CNG ;)

Pozdrawiam !!

5 Data: Czerwiec 24 2010 12:24:15
Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
Autor: Brzezi 

czw, 24 cze 2010 o 11:33 GMT, Czarek Daniluk napisał(a):

Moim zdaniem bezsens.
Widziałem kiedyś takie ruszające sobie Iveco Daru natury z naklejkami
że pojazd ekologiczny na CNG.
Szczerze to to nie miało mocy żeby ruszyć, człek tak to piłował żeby
zacząć się toczyć, iż stwierdziłem że pchanie takiego silnika + CNG do
pojazdu ciągającego duże ciężary mija się z celem.
To nie miało praktycznie ani mocy ani odpowiedniego momentu z dołu.
Czyli albo diesel z mocnym dołem, albo jakaś wariacja diesla z CNG
żeby też to miało mocny dół. Tak było kiedyś widziałem nawet zdjęcia
Tatry z butlami na CNG ;)

Ale diesel bez turba tez nie bedzie mial mocnego dolu, diesel/benzyna nie
ma znaczenia, kwstia odpowiedniego dobrania przelozen w skrzyni biegow...

Pozdrawiam
Brzezi

6 Data: Czerwiec 24 2010 03:44:25
Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
Autor: Czarek Daniluk 

On 24 Cze, 12:24, Brzezi  wrote:

Ale diesel bez turba tez nie bedzie mial mocnego dolu, diesel/benzyna nie
ma znaczenia, kwstia odpowiedniego dobrania przelozen w skrzyni biegow...

Pozdrawiam
        Brzezi


Iveco na pewno nie ma dobrze dobranych bo załadowane zwyczajnie nie ma
siły ruszyć ;)

Pozdrawiam !!

7 Data: Czerwiec 24 2010 14:27:41
Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
Autor: Adam Szewczak 



Użytkownik "Brzezi"  napisał w wiadomości grup

czw, 24 cze 2010 o 11:33 GMT, Czarek Daniluk napisał(a):

Moim zdaniem bezsens.
Widziałem kiedyś takie ruszające sobie Iveco Daru natury z naklejkami
że pojazd ekologiczny na CNG.
Szczerze to to nie miało mocy żeby ruszyć, człek tak to piłował żeby
zacząć się toczyć, iż stwierdziłem że pchanie takiego silnika + CNG do
pojazdu ciągającego duże ciężary mija się z celem.
To nie miało praktycznie ani mocy ani odpowiedniego momentu z dołu.
Czyli albo diesel z mocnym dołem, albo jakaś wariacja diesla z CNG
żeby też to miało mocny dół. Tak było kiedyś widziałem nawet zdjęcia
Tatry z butlami na CNG ;)

Ale diesel bez turba tez nie bedzie mial mocnego dolu, diesel/benzyna nie
ma znaczenia, kwstia odpowiedniego dobrania przelozen w skrzyni biegow...

Pozdrawiam
Brzezi

    A taki diesel 1.4HDi w bipperze mimo ze turbo to nie ma kompletnie zadnego dolu. Jedzie gorzej niz moje stare 1.4D, dopiero jak turbo zalapie to ma sens.

PZDr
Adam

8 Data: Czerwiec 24 2010 20:47:22
Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
Autor: Czarek Daniluk 

W dniu 2010-06-24 14:27, Adam Szewczak pisze:

A taki diesel 1.4HDi w bipperze mimo ze turbo to nie ma kompletnie
zadnego dolu. Jedzie gorzej niz moje stare 1.4D, dopiero jak turbo
zalapie to ma sens.

PZDr
Adam

Wsiądź w 1,25 Multijet chociażby w doblo - próbujesz ruszyć ciut dynamiczniej, ale bez przygazówki, według danych fabrycznych max moment ma już od 1750RPM... ruszasz jak starym TDI które ma max moment od 1900 i to co ma niżej moment nim nie osiągnie jakichś 2500RPM to nie jedzie ;)
Jak tylko wsiadłem to przyzwyczajony do starego Golfa parę razy się tak prawie władowałem ... tfu to znaczy ktoś się prawie mi w bok władował .... ruszam sobie z wolnych obrotów bez dotykania gazu i dopiero buta ... a to badziewie nie przyspiesza :D

Pozdrawiam !!

9 Data: Czerwiec 24 2010 12:04:28
Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
Autor: kamil 



"Czarek Daniluk"  wrote in message

On 23 Cze, 23:57, "Adam Szewczak" <horses@usu .poczta.onet.pl> wrote:

    CNG mi jeszcze przyszlo do glowy, bo Fiat ma takie pojazdy fabryczne,
Mercedes, BTW smiesznie wyglada taki silnik benzyna 1.8 CNG w takim
pojezdzie.
Przy takim duzym samochodzie CNG jest bardziej sensowne, bo butle sa pod
samochodem i wszystko jest fabrycznie dograne. Ale to moje zdanie.

PZDr
Adam

Moim zdaniem bezsens.
Widziałem kiedyś takie ruszające sobie Iveco Daru natury z naklejkami
że pojazd ekologiczny na CNG.
Szczerze to to nie miało mocy żeby ruszyć, człek tak to piłował żeby
zacząć się toczyć, iż stwierdziłem że pchanie takiego silnika + CNG do
pojazdu ciągającego duże ciężary mija się z celem.
To nie miało praktycznie ani mocy ani odpowiedniego momentu z dołu.
Czyli albo diesel z mocnym dołem, albo jakaś wariacja diesla z CNG
żeby też to miało mocny dół. Tak było kiedyś widziałem nawet zdjęcia
Tatry z butlami na CNG ;)

Gdyby nie mialo sensu, nikt by ich nie kupowal. W niektorych karajch np. podatek drogowy dla firm z flota CNG to sa spore oszczednosci w stosunku do diesli.



Pozdrawiam
Kamil

10 Data: Czerwiec 24 2010 20:48:12
Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
Autor: Czarek Daniluk 

W dniu 2010-06-24 13:04, kamil pisze:

Gdyby nie mialo sensu, nikt by ich nie kupowal. W niektorych karajch np.
podatek drogowy dla firm z flota CNG to sa spore oszczednosci w stosunku
do diesli.



Pozdrawiam
Kamil

Pojeździłbyś takim załadowanym darem natury ;) odechciało by Ci się ekologii :D

Pozdrawiam !!

11 Data: Czerwiec 25 2010 18:04:23
Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
Autor: Adam Szewczak 


Użytkownik "Czarek Daniluk"  napisał w wiadomości

W dniu 2010-06-24 13:04, kamil pisze:

Gdyby nie mialo sensu, nikt by ich nie kupowal. W niektorych karajch np.
podatek drogowy dla firm z flota CNG to sa spore oszczednosci w stosunku
do diesli.



Pozdrawiam
Kamil

Pojeździłbyś takim załadowanym darem natury ;) odechciało by Ci się ekologii :D

Pozdrawiam !!

    Fakt ze to ekstrem. Ale np w starszych konstrukcjach taki Sprinter B mial chyba 140KM a podstawowy D okolo 90KM.

PZDr
Adam

12 Data: Czerwiec 24 2010 12:22:08
Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
Autor: Rafał 

On 23.06.2010 23:49, Adam Szewczak wrote:

Czesc.

Takie temy raczej do pokombinowania po co.
Jaka jest zasadnosc stosowania w dalszym ciagu u wiekszosci producentow
choc jednego silnika benzynowego w duzych samochodach dostawczych. Typu
Sprinter, LT (Crafter chyba juz niema), T5, itd itp.

Bo jak dla mnie:
kiedys byly zasadniczo mocniejsze i cichsze.
obecnie to hmm jakies zastosowania specjalne, nie wiem ze silnik ma byc
cichy, odpalac przy mrozach.
Eksploatacja, jak ktos jezdzi po miescie ciagle zapalajac i gaszac
pojazd - chyba benzynowy zdal by lepiej zadanie.
Mniej czesci do zepsucia i mniejszy ich koszt ?

Jakies inne uzasadnienie ?

Trochę na marginesie, ale może..
Gratisowe paliwo do prywatnego samochodu, o ile się ma benzynowe:)
Taki żuk czy nyska gnijące na placu, zarejestrowany na firmę - wiesz ile miesięcznie potrafią przejechać? a jakie spalanie ma!

13 Data: Czerwiec 24 2010 12:23:45
Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
Autor: paranoix 

W dniu 2010-06-24 12:22, Rafał pisze:


Trochę na marginesie, ale może..
Gratisowe paliwo do prywatnego samochodu, o ile się ma benzynowe:)
Taki żuk czy nyska gnijące na placu, zarejestrowany na firmę - wiesz ile
miesięcznie potrafią przejechać? a jakie spalanie ma!


tylko trzeba uważać, by nie zatankować do tego Żuka więcej, niż jego pojemność baku ;)

Choć np. moja Nyska ma wstawiony bak od Stara o pojemności 150 l :)

14 Data: Czerwiec 24 2010 15:40:37
Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
Autor: Michał Gut 

tylko trzeba uważać, by nie zatankować do tego Żuka więcej, niż jego pojemność baku ;)

Choć np. moja Nyska ma wstawiony bak od Stara o pojemności 150 l :)


wiesz....pewnie krecony licznik na stacji;P takie to ostatnio powszechne;)

15 Data: Czerwiec 25 2010 14:17:28
Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
Autor: czak norris 

W dniu 2010-06-24 12:22, Rafał pisze:

Taki żuk czy nyska gnijące na placu, zarejestrowany na firmę - wiesz ile
miesięcznie potrafią przejechać? a jakie spalanie ma!

To wynika bezpośrednio z chorych przepisów dotyczących odliczania VATu od paliwa, aczkolwiek jest proszeniem się o kłopoty w przypadku kontroli.

--
pozdrawiam,
z półobrotu ;-)

16 Data: Czerwiec 24 2010 19:55:41
Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
Autor: Przemek V 


Użytkownik "Adam Szewczak"  napisał w wiadomości

Czesc.

Takie temy raczej do pokombinowania po co.
Jaka jest zasadnosc stosowania w dalszym ciagu u wiekszosci producentow
choc jednego silnika benzynowego w duzych samochodach dostawczych. Typu
Sprinter, LT (Crafter chyba juz niema), T5, itd itp.

Bo jak dla mnie:
kiedys byly zasadniczo mocniejsze i cichsze.
obecnie to hmm jakies zastosowania specjalne, nie wiem ze silnik ma byc
cichy, odpalac przy mrozach.
Eksploatacja, jak ktos jezdzi po miescie ciagle zapalajac i gaszac
pojazd - chyba benzynowy zdal by lepiej zadanie.
Mniej czesci do zepsucia i mniejszy ich koszt ?

Jakies inne uzasadnienie ?

Są kraje gdzie diesel jest albo sporo droższy od benzyny albo dużo gorszej
jakości niż w Europie cywilizowanej. Może jak już mają silnik na takie rynki
to oferują go też w innych krajach.

Dostawczaków to pewnie nie dotyczy ale w Grecji chyba do dzisiaj jest zakaz
rejestracji prywatnych samochodów osobowych z silnikami diesla.

17 Data: Czerwiec 26 2010 01:11:17
Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
Autor: J.F. 

On Wed, 23 Jun 2010 23:49:06 +0200,  Adam Szewczak wrote:

Jaka jest zasadnosc stosowania w dalszym ciagu u wiekszosci producentow choc
jednego silnika benzynowego w duzych samochodach dostawczych. Typu Sprinter,
LT (Crafter chyba juz niema), T5, itd itp.

a) model sprzedawany w USA,
b) kilka niemieckich miast - "Umweltzone" .. i wjechac moze benzyniak
z Euro2, albo diesel z Euro4
c) sporo wyzszy podatek drogowy za diesla w miemczech.


J.

18 Data: Czerwiec 28 2010 18:54:52
Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
Autor: Adam Szewczak 


Uzytkownik "J.F."  napisal w wiadomosci

On Wed, 23 Jun 2010 23:49:06 +0200,  Adam Szewczak wrote:
Jaka jest zasadnosc stosowania w dalszym ciagu u wiekszosci producentow choc
jednego silnika benzynowego w duzych samochodach dostawczych. Typu Sprinter,
LT (Crafter chyba juz niema), T5, itd itp.

a) model sprzedawany w USA,
b) kilka niemieckich miast - "Umweltzone" .. i wjechac moze benzyniak
z Euro2, albo diesel z Euro4
c) sporo wyzszy podatek drogowy za diesla w miemczech.


J.

    Ad a, jaki model w USA ?

PZDr
Adam

Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?



Grupy dyskusyjne