Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
1 | Data: Czerwiec 23 2010 23:49:06 |
Temat: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ? | |
Autor: Adam Szewczak | Czesc. 2 |
Data: Czerwiec 23 2010 21:54:38 | Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ? | Autor: to | Adam Szewczak wrote: Bo jak dla mnie: LPG? CNG? -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g 3 |
Data: Czerwiec 23 2010 23:57:34 | Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ? | Autor: Adam Szewczak |
Adam Szewczak wrote: CNG mi jeszcze przyszlo do glowy, bo Fiat ma takie pojazdy fabryczne, Mercedes, BTW smiesznie wyglada taki silnik benzyna 1.8 CNG w takim pojezdzie. Przy takim duzym samochodzie CNG jest bardziej sensowne, bo butle sa pod samochodem i wszystko jest fabrycznie dograne. Ale to moje zdanie. PZDr Adam 4 |
Data: Czerwiec 24 2010 02:33:47 | Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ? | Autor: Czarek Daniluk | On 23 Cze, 23:57, "Adam Szewczak" <horses@usu .poczta.onet.pl> wrote: CNG mi jeszcze przyszlo do glowy, bo Fiat ma takie pojazdy fabryczne, Moim zdaniem bezsens. Widziałem kiedyś takie ruszające sobie Iveco Daru natury z naklejkami że pojazd ekologiczny na CNG. Szczerze to to nie miało mocy żeby ruszyć, człek tak to piłował żeby zacząć się toczyć, iż stwierdziłem że pchanie takiego silnika + CNG do pojazdu ciągającego duże ciężary mija się z celem. To nie miało praktycznie ani mocy ani odpowiedniego momentu z dołu. Czyli albo diesel z mocnym dołem, albo jakaś wariacja diesla z CNG żeby też to miało mocny dół. Tak było kiedyś widziałem nawet zdjęcia Tatry z butlami na CNG ;) Pozdrawiam !! 5 |
Data: Czerwiec 24 2010 12:24:15 | Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ? | Autor: Brzezi | czw, 24 cze 2010 o 11:33 GMT, Czarek Daniluk napisał(a): Moim zdaniem bezsens. Ale diesel bez turba tez nie bedzie mial mocnego dolu, diesel/benzyna nie ma znaczenia, kwstia odpowiedniego dobrania przelozen w skrzyni biegow... Pozdrawiam Brzezi 6 |
Data: Czerwiec 24 2010 03:44:25 | Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ? | Autor: Czarek Daniluk | On 24 Cze, 12:24, Brzezi wrote: Ale diesel bez turba tez nie bedzie mial mocnego dolu, diesel/benzyna nie Iveco na pewno nie ma dobrze dobranych bo załadowane zwyczajnie nie ma siły ruszyć ;) Pozdrawiam !! 7 |
Data: Czerwiec 24 2010 14:27:41 | Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ? | Autor: Adam Szewczak |
czw, 24 cze 2010 o 11:33 GMT, Czarek Daniluk napisał(a): A taki diesel 1.4HDi w bipperze mimo ze turbo to nie ma kompletnie zadnego dolu. Jedzie gorzej niz moje stare 1.4D, dopiero jak turbo zalapie to ma sens. PZDr Adam 8 |
Data: Czerwiec 24 2010 20:47:22 | Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ? | Autor: Czarek Daniluk | W dniu 2010-06-24 14:27, Adam Szewczak pisze: A taki diesel 1.4HDi w bipperze mimo ze turbo to nie ma kompletnie Wsiądź w 1,25 Multijet chociażby w doblo - próbujesz ruszyć ciut dynamiczniej, ale bez przygazówki, według danych fabrycznych max moment ma już od 1750RPM... ruszasz jak starym TDI które ma max moment od 1900 i to co ma niżej moment nim nie osiągnie jakichś 2500RPM to nie jedzie ;) Jak tylko wsiadłem to przyzwyczajony do starego Golfa parę razy się tak prawie władowałem ... tfu to znaczy ktoś się prawie mi w bok władował .... ruszam sobie z wolnych obrotów bez dotykania gazu i dopiero buta ... a to badziewie nie przyspiesza :D Pozdrawiam !! 9 |
Data: Czerwiec 24 2010 12:04:28 | Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ? | Autor: kamil |
On 23 Cze, 23:57, "Adam Szewczak" <horses@usu .poczta.onet.pl> wrote: Gdyby nie mialo sensu, nikt by ich nie kupowal. W niektorych karajch np. podatek drogowy dla firm z flota CNG to sa spore oszczednosci w stosunku do diesli. Pozdrawiam Kamil 10 |
Data: Czerwiec 24 2010 20:48:12 | Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ? | Autor: Czarek Daniluk | W dniu 2010-06-24 13:04, kamil pisze: Gdyby nie mialo sensu, nikt by ich nie kupowal. W niektorych karajch np. Pojeździłbyś takim załadowanym darem natury ;) odechciało by Ci się ekologii :D Pozdrawiam !! 11 |
Data: Czerwiec 25 2010 18:04:23 | Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ? | Autor: Adam Szewczak |
W dniu 2010-06-24 13:04, kamil pisze: Fakt ze to ekstrem. Ale np w starszych konstrukcjach taki Sprinter B mial chyba 140KM a podstawowy D okolo 90KM. PZDr Adam 12 |
Data: Czerwiec 24 2010 12:22:08 | Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ? | Autor: Rafał | On 23.06.2010 23:49, Adam Szewczak wrote: Czesc. Trochę na marginesie, ale może.. Gratisowe paliwo do prywatnego samochodu, o ile się ma benzynowe:) Taki żuk czy nyska gnijące na placu, zarejestrowany na firmę - wiesz ile miesięcznie potrafią przejechać? a jakie spalanie ma! 13 |
Data: Czerwiec 24 2010 12:23:45 | Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ? | Autor: paranoix | W dniu 2010-06-24 12:22, Rafał pisze:
tylko trzeba uważać, by nie zatankować do tego Żuka więcej, niż jego pojemność baku ;) Choć np. moja Nyska ma wstawiony bak od Stara o pojemności 150 l :) 14 |
Data: Czerwiec 24 2010 15:40:37 | Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ? | Autor: Michał Gut | tylko trzeba uważać, by nie zatankować do tego Żuka więcej, niż jego pojemność baku ;) wiesz....pewnie krecony licznik na stacji;P takie to ostatnio powszechne;) 15 |
Data: Czerwiec 25 2010 14:17:28 | Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ? | Autor: czak norris | W dniu 2010-06-24 12:22, Rafał pisze: Taki żuk czy nyska gnijące na placu, zarejestrowany na firmę - wiesz ile To wynika bezpośrednio z chorych przepisów dotyczących odliczania VATu od paliwa, aczkolwiek jest proszeniem się o kłopoty w przypadku kontroli. -- pozdrawiam, z półobrotu ;-) 16 |
Data: Czerwiec 24 2010 19:55:41 | Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ? | Autor: Przemek V |
Czesc. Są kraje gdzie diesel jest albo sporo droższy od benzyny albo dużo gorszej jakości niż w Europie cywilizowanej. Może jak już mają silnik na takie rynki to oferują go też w innych krajach. Dostawczaków to pewnie nie dotyczy ale w Grecji chyba do dzisiaj jest zakaz rejestracji prywatnych samochodów osobowych z silnikami diesla. 17 |
Data: Czerwiec 26 2010 01:11:17 | Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ? | Autor: J.F. | On Wed, 23 Jun 2010 23:49:06 +0200, Adam Szewczak wrote: Jaka jest zasadnosc stosowania w dalszym ciagu u wiekszosci producentow choc a) model sprzedawany w USA, b) kilka niemieckich miast - "Umweltzone" .. i wjechac moze benzyniak z Euro2, albo diesel z Euro4 c) sporo wyzszy podatek drogowy za diesla w miemczech. J. 18 |
Data: Czerwiec 28 2010 18:54:52 | Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ? | Autor: Adam Szewczak |
On Wed, 23 Jun 2010 23:49:06 +0200, Adam Szewczak wrote: Ad a, jaki model w USA ? PZDr Adam |