Grupy dyskusyjne   »   Zasady wymiany oleju

Zasady wymiany oleju



1 Data: Lipiec 02 2008 07:47:19
Temat: Zasady wymiany oleju
Autor:

Czołem !
Czy istnieją jakieś zasady ograniczające wymianę oleju w zależności od jego
rodzaju?
Wczoraj dowiedziałem się że wraz ze zwiększającym się przebiegiem silnika
przechodzimy na coraz gęstszy olej żeby uniknąć ewentualnych wycieków, czyli
olej syntetyczny -- > półsyntetyk-- > mineralny

Zawsze wydawało mi się że jak już raz był wlany syntetyczny olej to nie
powinno się schodzić w kierunku mineralnego - ale wiecie jak się tak znam że
szkoda gadać ;-)

Jak to właściwie jest z tym olejem?

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



2 Data: Lipiec 02 2008 10:13:41
Temat: Re: Zasady wymiany oleju
Autor: Tomek W 


Czy istnieją jakieś zasady ograniczające wymianę oleju w zależności od
jego
rodzaju?
Wczoraj dowiedziałem się że wraz ze zwiększającym się przebiegiem silnika
przechodzimy na coraz gęstszy olej żeby uniknąć ewentualnych wycieków,
czyli
olej syntetyczny -- > półsyntetyk-- > mineralny

Zawsze wydawało mi się że jak już raz był wlany syntetyczny olej to nie
powinno się schodzić w kierunku mineralnego - ale wiecie jak się tak znam
że
szkoda gadać ;-)

Jesli jezdziles na mineralnym i porobilo sie dużo nagarów to lepiej nie
zmnieniac na syntetyczny bo nagary sie zacznac rozpuszcac.
Jesli jezdziles na syntetycznym i zmienisz na mineralny to nic nie powinno
sie dziać oprocz tega, za zakaldamy ze minaralny olej ma gorsze właściwości
smarne i silnik bedzie sie troszke szybciej zuzywał, niektórzy producenci
motocykli nakazuja uzywania np. tylko oleju syntetycznego czesto danej marki
(jakieś ukaldy miedzy firmami). Ja do KTM leje pól syntetyk chociaż
producent zaleca pełny syntetyk, moto ma juz troche przejechane i po własnej
obserwacji oraz obserwacji serwisu nie ma sensu przepalcać za syntetyka bo
to dla niego niema zadnego znaczenia, gdyby KTM byl nowy to bym lał pełny
syntetyk przez pewien czas oczywiscie ;-).

pozdrawiam
Tomek W
Hard Enduro/motocross

3 Data: Lipiec 02 2008 08:05:47
Temat: Re: Zasady wymiany oleju
Autor:

Tomek W  napisał(a):


Jesli jezdziles na mineralnym i porobilo sie dużo nagarów to lepiej nie
zmnieniac na syntetyczny bo nagary sie zacznac rozpuszcac.
Jesli jezdziles na syntetycznym i zmienisz na mineralny to nic nie powinno
sie dziać oprocz tega, za zakaldamy ze minaralny olej ma gorsze właściwości
smarne i silnik bedzie sie troszke szybciej zuzywał, niektórzy producenci
motocykli nakazuja uzywania np. tylko oleju syntetycznego czesto danej
marki
(jakieś ukaldy miedzy firmami). Ja do KTM leje pól syntetyk chociaż
producent zaleca pełny syntetyk, moto ma juz troche przejechane i po
własnej
obserwacji oraz obserwacji serwisu nie ma sensu przepalcać za syntetyka bo
to dla niego niema zadnego znaczenia, gdyby KTM byl nowy to bym lał pełny
syntetyk przez pewien czas oczywiscie ;-).

pozdrawiam
Tomek W
Hard Enduro/motocross



Chcę zmienić z półsyntetycznego Castrola GPS na syntetyczny Castrol Racing.
Różnica w cenie przy 4 litrach nie przekracza 20 zł, więc nie jest to dla
mnie bardzo ważne.


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

4 Data: Lipiec 02 2008 13:06:06
Temat: Re: Zasady wymiany oleju
Autor: Mat S 

Chcę zmienić z półsyntetycznego Castrola GPS na syntetyczny Castrol
Racing.
Różnica w cenie przy 4 litrach nie przekracza 20 zł, więc nie jest to dla
mnie bardzo ważne.

Myślę, że możesz to spokojnie zrobić i źle nie będzie. Jak zamiast 5W40
zapodasz  10W50 to też się nic nie powinno stać.
Ja tam do 22-letniej CB450S ostatnio wpakowałem wyczynowy Motul Competition
300V, bo taki był poprzednio i nie mam zamiaru mieć wyrzutów sumienia ;-).
Jedyne jakie mogę mieć, to takie, że wymiana nastąpiła zbyt późno (różnica
przebiegów znikoma, ale lat i zim kilka minęło :/).

MS

5 Data: Lipiec 04 2008 22:40:19
Temat: Re: Zasady wymiany oleju
Autor: cpt. Nemo 


Użytkownik "Tomek W"  napisał w wiadomości


smarne i silnik bedzie sie troszke szybciej zuzywał, niektórzy
producenci
motocykli nakazuja uzywania np. tylko oleju syntetycznego czesto danej
marki
(jakieś ukaldy miedzy firmami).

"Danej marki" to ja sie nie spotkalem, tak producenci nie robia, ale
lokalni dealerzy uwielbiaja :)
Producenci zazwyczaj podaja klase lepkosc itp. nie narzucajac nawet ze
musi to byc "olej motocyklowy" bo taki chyba dla producentow nie
istnieje.

pozdrawiam, leszek

6 Data: Lipiec 05 2008 14:19:10
Temat: Re: Zasady wymiany oleju
Autor:

On Fri, 4 Jul 2008 22:40:19 +0200, "cpt. Nemo"
 wrote:

Producenci zazwyczaj podaja klase lepkosc itp. nie narzucajac nawet ze
musi to byc "olej motocyklowy" bo taki chyba dla producentow nie
istnieje.

istnieje vide user manual do st 955i

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
Kosovo je Srbija!
jesli piszesz przez scigacz.pl to masz szanse ze nikt Cie nie przeczyta

7 Data: Lipiec 02 2008 10:44:54
Temat: Re: Zasady wymiany oleju
Autor: FanTomas 


Zawsze wydawało mi się że jak już raz był wlany syntetyczny olej to nie
powinno się schodzić w kierunku mineralnego - ale wiecie jak się tak znam
że
szkoda gadać ;-)

Jak to właściwie jest z tym olejem?


a kto ci powiedział ze mineralny jest gesciejszy od syntetyka?
olej ma byc PRAWIDŁOWO dobrany zarówno pod wzgleden gestosci ( i liczy sie
tutaj oczywiscie olej juz rozgrzany w silniku) jak i własciwosci
smarujących.
olej syntetyczny wykazuje prawie zawsze duzo wiekszą styabilnosc gestosci w
szerokim zakresie temperatur( czyli jak jest zimno to nie gestnieja a jak
jest gorąco to nie robi sie z niego "woda"). własdciwosci smarne syntetyka
są duuuzo lepsze niz mineralnego. mineralny olej sie starzeje duzo szybciej
niz syntetyk.. prawdą jest jednak ze po mineralnym nie zaleca sie stosowania
syntetyku bo ma on w sobie takze dodatki myjące wnetrze silnika(korzystne
jak silnik jest uzytkowany od poczatku na takim oleju)
jesli chodzi o dobór oleju to jesli producent motocykla zaleca np: SAE 10W40
to mozesz spokojnie stosowac na przykład 5W40, 5W50. 0W40 gdyz te klasy
obejmują szerszy zakrest temperatur w ktorych olej zachowa swoje pozadane
własciwosci. nie mozesz natomiast wlac 15W40 ani 20W40.
syntetyki mają szersze zakresy i miedzy innymi z tego powodu są lepsze(i
droższe).
mam nadzieje ze choc troche pomogłem
pozdro

8 Data: Lipiec 02 2008 11:27:07
Temat: Re: Zasady wymiany oleju
Autor: de Fresz 

On 2008-07-02 10:44:54 +0200, "FanTomas"  said:

prawdą jest jednak ze po mineralnym nie zaleca sie stosowania
syntetyku bo ma on w sobie takze dodatki myjące wnetrze silnika(korzystne
jak silnik jest uzytkowany od poczatku na takim oleju)

Wszystko fajnie, tylko AFAIK polsyntetyki maja ta sama ilosc i sklad detergentow co oleje syntetyczne. Znaczy jak sie raz wleje mineralny, to juz sie ma przejebane i do konca zycia motura trza lac taki?


jesli chodzi o dobór oleju to jesli producent motocykla zaleca np: SAE 10W40

Ja tam nie widzialem jeszcze zeby producent zalecal poszczegolne SAE. Zacytujesz jakas serwisowke?



--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

9 Data: Lipiec 02 2008 11:32:25
Temat: Re: Zasady wymiany oleju
Autor:

On Wed, 2 Jul 2008 11:27:07 +0200, de Fresz
wrote:

Wszystko fajnie, tylko AFAIK polsyntetyki maja ta sama ilosc i sklad
detergentow co oleje syntetyczne. Znaczy jak sie raz wleje mineralny,
to juz sie ma przejebane i do konca zycia motura trza lac taki?

no.
kocham watki olejowe, zawsze cos nowego :)

Ja tam nie widzialem jeszcze zeby producent zalecal poszczegolne SAE.
Zacytujesz jakas serwisowke?

nie mam juz, w trąfie AFAIR byo podane SAE i do tego jasno napisane
olej MOTOCYKLOWY :)
A w DT tez jest, 10W30 jesli mnie pamiec nie myli. Wlalem polsysntetyk
i nie wybuchlo ;>

Pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
Kosovo je Srbija!
jesli piszesz przez scigacz.pl to masz szanse ze nikt Cie nie przeczyta

10 Data: Lipiec 02 2008 11:41:29
Temat: Re: Zasady wymiany oleju
Autor: zbigi 

de Fresz napisał(a):

On 2008-07-02 10:44:54 +0200, "FanTomas"  said:

[...]
jesli chodzi o dobór oleju to jesli producent motocykla zaleca np: SAE 10W40

Ja tam nie widzialem jeszcze zeby producent zalecal poszczegolne SAE. Zacytujesz jakas serwisowke?

Oczywiscie - ja tam widzialem przewaznie specyfikacje SAE podawana przez producentow.
Mam zacytowac Haynessa do Sikorki?
Spojrze w zalecenia producenta do swojej ondziawki - 99%, ze bedzie podane zalecane SAE.

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

11 Data: Lipiec 02 2008 11:44:10
Temat: Re: Zasady wymiany oleju
Autor: de Fresz 

On 2008-07-02 11:41:29 +0200, zbigi  said:

Ja tam nie widzialem jeszcze zeby producent zalecal poszczegolne SAE. Zacytujesz jakas serwisowke?

Oczywiscie - ja tam widzialem przewaznie specyfikacje SAE podawana przez producentow.
Mam zacytowac Haynessa do Sikorki?

Proszsz...


Spojrze w zalecenia producenta do swojej ondziawki - 99%, ze bedzie podane zalecane SAE.

Ja tam juz w 4 czy 5roznych serwisowkach (do Hundy, Kawy, Suzuki, KTMa i czegos jeszcze)  widzialem tabelki z zakresami temperatur, ale nigdy jednego konkretnego SAE.


--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

12 Data: Lipiec 01 2008 11:53:28
Temat: Re: Zasady wymiany oleju
Autor: Tytus z Fabryki 

Siemka

***Użytkownik "de Fresz" Ja tam juz w 4 czy 5roznych serwisowkach (do Hundy,
Kawy, Suzuki, KTMa
 i czegos jeszcze)  widzialem tabelki z zakresami temperatur, ale nigdy
jednego konkretnego SAE.

A w tych tabelkach to lepkosc oliwy w radianach podawali???

Tytus
z engine oil Type or Grade SAE 20W40

13 Data: Lipiec 02 2008 11:55:51
Temat: Re: Zasady wymiany oleju
Autor: de Fresz 

On 2008-07-01 11:53:28 +0200, "Tytus z Fabryki"  said:

***Użytkownik "de Fresz" Ja tam juz w 4 czy 5roznych serwisowkach (do Hundy,
Kawy, Suzuki, KTMa
 i czegos jeszcze)  widzialem tabelki z zakresami temperatur, ale nigdy
jednego konkretnego SAE.

A w tych tabelkach to lepkosc oliwy w radianach podawali???

No nie, oczywiscie ze w SAE. Chodzilo mi o zalecenie przez producenta jednego, jedynego, dobrego na wszystkie sytuacje i zakres temperatur.


--
Pozdrawiam
de Fresz

14 Data: Lipiec 02 2008 11:54:37
Temat: Re: Zasady wymiany oleju
Autor: Kuczu 

de Fresz pisze:

Ja tam juz w 4 czy 5roznych serwisowkach (do Hundy, Kawy, Suzuki, KTMa i czegos jeszcze)  widzialem tabelki z zakresami temperatur, ale nigdy jednego konkretnego SAE.

Hmmm. Ja tam czesto widuje SAE podane na korku wlewu oleju...

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

15 Data: Lipiec 02 2008 12:00:17
Temat: Re: Zasady wymiany oleju
Autor: zbigi 

de Fresz napisał(a):

On 2008-07-02 11:41:29 +0200, zbigi  said:

Ja tam nie widzialem jeszcze zeby producent zalecal poszczegolne SAE. Zacytujesz jakas serwisowke?

Oczywiscie - ja tam widzialem przewaznie specyfikacje SAE podawana przez producentow.
Mam zacytowac Haynessa do Sikorki?

Proszsz...

Uojessuuu... Marudnys.
Hayness. Reccomended lubricants:
Powyzej 5stC - SAE 20W40
Ponizej 5stC - SAE 10W30

SpojrzE w zalecenia producenta do swojej ondziawki - 99%, ze bedzie podane zalecane SAE.

Tam mialo byc "spójrz" - bez tego E na koncu.

Ja tam juz w 4 czy 5roznych serwisowkach (do Hundy, Kawy, Suzuki, KTMa i czegos jeszcze)  widzialem tabelki z zakresami temperatur, ale nigdy jednego konkretnego SAE.

No ale podaja konkretne wartosci SAE w zaleznosci od temperatury, obciazenia itepe? :)

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

16 Data: Lipiec 02 2008 12:13:05
Temat: Re: Zasady wymiany oleju
Autor: de Fresz 

On 2008-07-02 12:00:17 +0200, zbigi  said:

Proszsz...

Uojessuuu... Marudnys.
Hayness. Reccomended lubricants:
Powyzej 5stC - SAE 20W40
Ponizej 5stC - SAE 10W30

No, czyli jednego, jedynego ni ma, co sugerowal kolega FanTomas w swoim wywodzie o stosowaniu innych niz "zalecane". I o to wlasnie mnie chodzilo. Sie chyba dzisiaj jakos malo precyzyjnie wyrazam.


Ja tam juz w 4 czy 5roznych serwisowkach (do Hundy, Kawy, Suzuki, KTMa i czegos jeszcze)  widzialem tabelki z zakresami temperatur, ale nigdy jednego konkretnego SAE.

No ale podaja konkretne wartosci SAE w zaleznosci od temperatury, obciazenia itepe? :)

Noooo. Ale nie jedno jedyne, wiec budowanie wokole tego tajemnych zasad jest bezsensu. Bo po to sa rozne, zeby stosowac je odpowiednio do warunkow eksploatacji i producenci moturow zazwyczaj doskonale o tym wiedza i czesto sami o tym pisza w serwisowkach. A te cyferki w tym oznaczeniu dotycza konkretnych parametrow i nie trudno samemu znalezc co to dokladnie znaczy.


--
Pozdrawiam
de Fresz

17 Data: Lipiec 02 2008 22:12:11
Temat: Re: Zasady wymiany oleju
Autor: FanTomas 



--
Jesli Boga nie ma (co daj Bóg)
- to dzieki Bogu!
Ale jeśli Bóg jest (co nie daj Boże)
-to niech nas ręka Boska broni!!!
Użytkownik "de Fresz"  napisał w wiadomości

On 2008-07-02 12:00:17 +0200, zbigi
 said:

Proszsz...

Uojessuuu... Marudnys.
Hayness. Reccomended lubricants:
Powyzej 5stC - SAE 20W40
Ponizej 5stC - SAE 10W30

No, czyli jednego, jedynego ni ma, co sugerowal kolega FanTomas w swoim
wywodzie o stosowaniu innych niz "zalecane". I o to wlasnie mnie chodzilo.
Sie chyba dzisiaj jakos malo precyzyjnie wyrazam.


Ja tam juz w 4 czy 5roznych serwisowkach (do Hundy, Kawy, Suzuki, KTMa i
czegos jeszcze)  widzialem tabelki z zakresami temperatur, ale nigdy
jednego konkretnego SAE.

No ale podaja konkretne wartosci SAE w zaleznosci od temperatury,
obciazenia itepe? :)

Noooo. Ale nie jedno jedyne, wiec budowanie wokole tego tajemnych zasad
jest bezsensu. Bo po to sa rozne, zeby stosowac je odpowiednio do warunkow
eksploatacji i producenci moturow zazwyczaj doskonale o tym wiedza i
czesto sami o tym pisza w serwisowkach. A te cyferki w tym oznaczeniu
dotycza konkretnych parametrow i nie trudno samemu znalezc co to dokladnie
znaczy.


--
Pozdrawiam
de Fresz





no to moze powiem jasniej: sae 20W40 powyzej 5 stopni +sae 10W30 ponizej 5
stopni =sae 10W40 dla wszystkich temperatur. a dlaczego? bo sae 10W 40
odpowiada "dolnemu zakrresowi temperatur uzytkowania oleju 10W30 a górnemu
20W40.
proste?

18 Data: Lipiec 04 2008 22:45:05
Temat: Re: Zasady wymiany oleju
Autor: cpt. Nemo 


Użytkownik "zbigi"  napisał w
wiadomości


Uojessuuu... Marudnys.
Hayness. Reccomended lubricants:
Powyzej 5stC - SAE 20W40
Ponizej 5stC - SAE 10W30

No to ja moze zauwaze ze Hayness nie jest jednak producentem motocykli
:)
Nie mowimy nawet o ksiazeczkach-instrukcjach obslugi wydanych przez
krajowego czy lokalnego sprzedawce, mowimy chyba wylacznie o
producentach motocykli :)

pozdrawiam, leszek

19 Data: Lipiec 05 2008 10:47:20
Temat: Re: Zasady wymiany oleju
Autor: Arni 

cpt. Nemo pisze:

Użytkownik "zbigi"  napisał w
wiadomości
Uojessuuu... Marudnys.
Hayness. Reccomended lubricants:
Powyzej 5stC - SAE 20W40
Ponizej 5stC - SAE 10W30

No to ja moze zauwaze ze Hayness nie jest jednak producentem motocykli
:)

uwazasz zw wszelkie dane regulacyjne Haynes ustala sam doswiadczalnie, rozbierajac i skladając sprzeta, testujac na roznych olejach przez 10 lat i wtedy pisze do tego serwisówke ?

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX  - małżowiny

20 Data: Lipiec 02 2008 13:11:57
Temat: Re: Zasady wymiany oleju
Autor: KLOSZ 

de Fresz pisze:


Ja tam juz w 4 czy 5roznych serwisowkach (do Hundy, Kawy, Suzuki, KTMa i czegos jeszcze)  widzialem tabelki z zakresami temperatur, ale nigdy jednego konkretnego SAE.


W serwisowce Hundy stoi napisane (strona 1-6):

Use Honda 4-stroke Oil or equivalent API Service Classification: SE, SF or SG. Viscosity: SAE 10W-40.
I dalej jest uwaga dotyczaca wykresu z roznymi zakresami temperatur w zaleznosci od SAE:

Other viscosities shown in the chart ma be used when the average temperature in your riding area is within the indicated range.


No to teraz jakis specjalista synoptyk od temperatur srednich jest potrzebny, zeby dobrac olej do danej lokalizacji geograficznej ;-)

Zdrowko
KLOSZ

21 Data: Lipiec 02 2008 15:36:16
Temat: Re: Zasady wymiany oleju
Autor: Tomek W 

Ja tam juz w 4 czy 5roznych serwisowkach (do Hundy, Kawy, Suzuki, KTMa i
czegos jeszcze)  widzialem tabelki z zakresami temperatur, ale nigdy
jednego konkretnego SAE.


KTM nie dośc ze podaje jedno konkretne  SAE 10w40 to jescze producenta oleju
Shel(starsze serwisowki) lub Motorex (nowsze serwisowki)

pozdrawiam
Tomek W
Hard Enduro/motocross

22 Data: Lipiec 02 2008 15:34:28
Temat: Re: Zasady wymiany oleju
Autor: de Fresz 

On 2008-07-02 15:36:16 +0200, "Tomek W"  said:

Ja tam juz w 4 czy 5roznych serwisowkach (do Hundy, Kawy, Suzuki, KTMa i
czegos jeszcze)  widzialem tabelki z zakresami temperatur, ale nigdy
jednego konkretnego SAE.


KTM nie dośc ze podaje jedno konkretne  SAE 10w40 to jescze producenta oleju
Shel(starsze serwisowki) lub Motorex (nowsze serwisowki)

No to moja LC4 zrobil jakis inny KTM, bo tu w serwisowce jest tabelka z zaleznosciami od temperatury (o markach oleju nic mi sie nie rzucilo w oczy, ale mozliwe ze przegapilem).


--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

23 Data: Lipiec 03 2008 09:01:58
Temat: Re: Zasady wymiany oleju
Autor: Tomek W 





KTM nie dośc ze podaje jedno konkretne  SAE 10w40 to jescze producenta
oleju
Shel(starsze serwisowki) lub Motorex (nowsze serwisowki)

No to moja LC4 zrobil jakis inny KTM, bo tu w serwisowce jest tabelka z
zaleznosciami od temperatury (o markach oleju nic mi sie nie rzucilo w
oczy, ale mozliwe ze przegapilem).

Instrukcja serwisowa silnika SX/EXC/ 250/450/525 od 2002 r.

pozdrawiam
Tomek W
Hard Enduro/motocross

24 Data: Lipiec 02 2008 11:44:41
Temat: Re: Zasady wymiany oleju
Autor: FanTomas 

Wszystko fajnie, tylko AFAIK polsyntetyki maja ta sama ilosc i sklad
detergentow co oleje syntetyczne. Znaczy jak sie raz wleje mineralny, to
juz sie ma przejebane i do konca zycia motura trza lac taki?

a gdzie ja napisałem ze jest przejebane? i ze trzeba lac do konca mineralny?
pokaz mi to. logiczne jest ze jak wlejesz syntetyka po mineralnym to on
bedzie "płukał" silnik i bedzie w nim sporo nagaru, i zanieczyszczen
wyplukanych z wnetrza silnika. co za tym idzie szybsza wymiana.


jesli chodzi o dobór oleju to jesli producent motocykla zaleca np: SAE
10W40

Ja tam nie widzialem jeszcze zeby producent zalecal poszczegolne SAE.
Zacytujesz jakas serwisowke?


prosze bardzo : owners manual Suzuki gsx-r 750:
strona 28, pierwsza kolumna, rodzdział :ENGINE OIL
...... the recomended viscosity is SAE 10W-40...

do czego sie jeszcze "doczepisz"?
pozdro

25 Data: Lipiec 02 2008 11:49:04
Temat: Re: Zasady wymiany oleju
Autor: Jacot 

"FanTomas"  wrote:

... logiczne jest ze jak wlejesz syntetyka po mineralnym to on
bedzie "płukał" silnik i bedzie w nim sporo nagaru, i zanieczyszczen
wyplukanych z wnetrza silnika. co za tym idzie szybsza wymiana.

Logiczne to to moze jest tylko czy oleje o tym wiedza?;)
--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.jacot.ath.cx/

26 Data: Lipiec 02 2008 11:53:28
Temat: Re: Zasady wymiany oleju
Autor: FanTomas 



... logiczne jest ze jak wlejesz syntetyka po mineralnym to on
bedzie "płukał" silnik i bedzie w nim sporo nagaru, i zanieczyszczen
wyplukanych z wnetrza silnika. co za tym idzie szybsza wymiana.

Logiczne to to moze jest tylko czy oleje o tym wiedza?;)

trzeba zapytac...

27 Data: Lipiec 02 2008 12:19:44
Temat: Re: Zasady wymiany oleju
Autor: Zefir 

FanTomas pisze:

Ja tam nie widzialem jeszcze zeby producent zalecal poszczegolne SAE. Zacytujesz jakas serwisowke?


prosze bardzo : owners manual Suzuki gsx-r 750:
strona 28, pierwsza kolumna, rodzdział :ENGINE OIL
...... the recomended viscosity is SAE 10W-40...

do czego sie jeszcze "doczepisz"?

Zostaw, kolega de Fresz znowu nie doczytał, a raczej uznał to co przeczytał za prawdę objawioną.
XX: Viscosity: SAE 10W-40
Monster: SAE 20W-50

--
Pzdr.
Zefir

28 Data: Lipiec 02 2008 15:09:37
Temat: Re: Zasady wymiany oleju
Autor: de Fresz 

On 2008-07-02 12:19:44 +0200, Zefir  said:

do czego sie jeszcze "doczepisz"?

Zostaw, kolega de Fresz znowu nie doczytał, a raczej uznał to co przeczytał za prawdę objawioną.

A Ty znow jestes dumny ze swojej ignorancji.


XX: Viscosity: SAE 10W-40

Strona 3-18 serwisowki tego modelu jakby inaczej przedstawia ta kwestie. No ale to wymaga posiadania nielatwej umiejetnosci czytania ze zrozumieniem, w jezyku obcym o zgrozo.


Monster: SAE 20W-50

W ramach cwiczen intelektualnych sam mozesz sobie poszukac gdzie to opisali w serwisowce lub owners manualu w tym modelu.

--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

29 Data: Lipiec 02 2008 17:09:31
Temat: Re: Zasady wymiany oleju
Autor: Zefir 

de Fresz pisze:

On 2008-07-02 12:19:44 +0200, Zefir  said:
do czego sie jeszcze "doczepisz"?

Zostaw, kolega de Fresz znowu nie doczytał, a raczej uznał to co przeczytał za prawdę objawioną.

A Ty znow jestes dumny ze swojej ignorancji.


XX: Viscosity: SAE 10W-40

Strona 3-18 serwisowki tego modelu jakby inaczej przedstawia ta kwestie. No ale to wymaga posiadania nielatwej umiejetnosci czytania ze zrozumieniem, w jezyku obcym o zgrozo.

Znajdź może sobie w słowniku co znaczy słowo "recommended" zamieszczone na stronie 3-18 serwisówki, zanim znów zaczniesz pierdolić o czytaniu ze zrozumieniem w obcym języku, co?

--
Pzdr.
Zefir

30 Data: Lipiec 02 2008 22:02:19
Temat: Re: Zasady wymiany oleju
Autor: de Fresz 

On 2008-07-02 17:09:31 +0200, Zefir  said:

dStrona 3-18 serwisowki tego modelu jakby inaczej przedstawia ta kwestie. No ale to wymaga posiadania nielatwej umiejetnosci czytania ze zrozumieniem, w jezyku obcym o zgrozo.

Znajdź może sobie w słowniku co znaczy słowo "recommended" zamieszczone na stronie 3-18 serwisówki, zanim znów zaczniesz pierdolić o czytaniu ze zrozumieniem w obcym języku, co?

Sprawdzielem:
put forward (someone or something) with approval as being suitable for a particular purpose or role
- advise or suggest (something) as a course of action
- [ trans. ] advise (someone) to do something

A moze panie entelygent wolisz znaczenie polskiej kalki jezykowej:
rekomendacja
1. pozytywna opinia wydana o kimś

Z ktoregos z tych znaczen geniuszu lingwistyki stosowanej wywnioskujesz ze to jeden, jedyny i najlepszy na kazda okazje? Czy chcesz jeszcze sobie popierdolic?

--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

31 Data: Lipiec 03 2008 00:22:20
Temat: Re: Zasady wymiany oleju
Autor: Zefir 

de Fresz pisze:


Sprawdzielem:
put forward (someone or something) with approval as being suitable for a particular purpose or role
- advise or suggest (something) as a course of action
- [ trans. ] advise (someone) to do something

A moze panie entelygent wolisz znaczenie polskiej kalki jezykowej:
rekomendacja
1. pozytywna opinia wydana o kimś

Z ktoregos z tych znaczen geniuszu lingwistyki stosowanej wywnioskujesz ze to jeden, jedyny i najlepszy na kazda okazje? Czy chcesz jeszcze sobie popierdolic?


Mógłbyś się powstrzymać od epitetów, sądziłem do tej pory, że to miejsce w którym można wymieniać się argumentami bez wzajemnego obrażania się.
To raz. Dwa, może wróćmy do znaczenia polskiego słowa "zalecany". W moim rozumieniu nie oznacza ono jednego, jedynego i najlepszego na każdą okazję. Jest różnica chyba między zaleceniem a wymogiem. Oznacza, że w mniemaniu producenta jest najlepszy dla silnika, pod warunkiem stosowania w określonym zakresie temperatur dla którego olej ten jest stworzony. Twoja uwaga na temat braku zaleceń producentów co do lepkości olejów jest najnormalniej w świecie nieprawdziwa, ponieważ jak wiele postów wskazuje, producentom motocykli zdarza się w serwisówkach zalecać
oleje o określonej lepkości. Nie mam teraz pod ręką tabeli z danymi technicznymi KTM-a 125 ale na bank jest tam podana lepkość oleju bez rozdrabniania się na temperatury stosowania. Jest tam jedno określenie lepkości i już. Więc zamiast się rzucać, mógłbyś choć raz przyznać się do błędu, to nie boli. EOT.

--
Pzdr.
Zefir

32 Data: Lipiec 03 2008 09:07:38
Temat: Re: Zasady wymiany oleju
Autor: Tomek W 


Nie mam teraz pod ręką tabeli z danymi

technicznymi KTM-a 125 ale na bank jest tam podana lepkość oleju bez
rozdrabniania się na temperatury stosowania. Jest tam jedno określenie
lepkości i już.

Zgadzam sie, i w innych sportowych modelach jest tak samo

pozdrawiam
Tomek W
Hard Enduro/motocross

33 Data: Lipiec 03 2008 11:51:05
Temat: Re: Zasady wymiany oleju
Autor: Jacot 

Zefir  wrote:

Twoja uwaga na temat braku zaleceń producentów co do lepkości
olejów jest najnormalniej w świecie nieprawdziwa, ponieważ jak wiele
postów wskazuje, producentom motocykli zdarza się w serwisówkach zalecać
oleje o określonej lepkości.

Ale o czym Wy dyskutujecie siegajac lingwistyki, filozofii i paru
dziedzin pokrewnych?;)
Kazdy uklad smarownia jest jakos tam na wstepie obliczany (no moze w
japonczykach mniej, bo to prymitywne uklady;) z uwzglednieniem jakiejs
konkretnej lepkosci smarowidla. Jaka bedzie to juz od roznych moze
zalezec czynnikow ale jesli juz jest to sie jej nie ominie. To czy to
bedzie syntetyk, mineral czy roslinny to ma znaczenie niejako wtorne a
to czy bedzie mobil, castrol, lukoil czy inny lotos nie ma znaczenia
wcale. Liczy sie lepkosc a ze swiat sie uparl okreslac ja wedlug
SAE... no mnie tez sie to nie podoba, to jakis amerykanizm, jak
deFresz zalozy kiedys jakies stowarzyszenie kontestatorow sae to byc
moze sie zapisze ale na razie jest jak jest, czegos sie trzymac
trzeba.

--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.jacot.ath.cx/

34 Data: Lipiec 02 2008 14:16:11
Temat: Re: Zasady wymiany oleju
Autor: Alti 


Użytkownik "de Fresz"

Ja tam nie widzialem jeszcze zeby producent zalecal poszczegolne SAE. Zacytujesz jakas serwisowke?

Honda cb600f wg instrukcji SAE 10W40
i wg. haynesa SAE 10W40.

SAE to society  of automotive engineers - organizacja która opracowała klasyfikację lepkościową olejów i wg tej klasyfikacji poszczególne oleje zalicza się do konkretnej specyfikacji np. 10W40, 5W30 itd.
Wojtek

35 Data: Lipiec 02 2008 20:43:39
Temat: Re: Zasady wymiany oleju
Autor: Ozz 

FanTomas pisze:

Zawsze wydawało mi się że jak już raz był wlany syntetyczny olej to nie
powinno się schodzić w kierunku mineralnego - ale wiecie jak się tak znam że
szkoda gadać ;-)

Jak to właściwie jest z tym olejem?


a kto ci powiedział ze mineralny jest gesciejszy od syntetyka?
olej ma byc PRAWIDŁOWO dobrany zarówno pod wzgleden gestosci ( i liczy sie tutaj oczywiscie olej juz rozgrzany w silniku) jak i własciwosci smarujących.

Jakiej gestosci? Moze pomyliles z elektrolitem w akumulatorze.

jesli chodzi o dobór oleju to jesli producent motocykla zaleca np: SAE 10W40 to mozesz spokojnie stosowac na przykład 5W40, 5W50. 0W40 gdyz te klasy obejmują szerszy zakrest temperatur w ktorych olej zachowa swoje pozadane własciwosci. nie mozesz natomiast wlac 15W40 ani 20W40.

Bo co, lusterka mu zaparuja? Opony zaczna zabkowac? lol

Wyjasnij mi tak na chlopski rozum, dlaczego w Owner's manual panowie z Suzuki _zalecaja_ olej o lepkosci 10W40, a jesli takowy nie jest dostepny, to 20W50, 15W40, 15W50, 10W50, 10W30 w zaleznosci od temperatrur przedstawionych na prostym wykresie.
Polecam dopytac/doczytac co oznacza magiczne 5W, 10W, 15W itd :)

--
Ozz
GSX600F

36 Data: Lipiec 02 2008 22:19:05
Temat: Re: Zasady wymiany oleju
Autor: FanTomas 

Wyjasnij mi tak na chlopski rozum, dlaczego w Owner's manual panowie z
Suzuki _zalecaja_ olej o lepkosci 10W40, a jesli takowy nie jest dostepny,
to 20W50, 15W40, 15W50, 10W50, 10W30 w zaleznosci od temperatrur
przedstawionych na prostym wykresie.
Polecam dopytac/doczytac co oznacza magiczne 5W, 10W, 15W itd :)



no to jedziemy:
jesli nie jest dostepny 10w40 to w zaleznosci od temperatur stosujesz to co
w tabelkach. a widzisz jakie zakresy obejmują te inne? umiesz czytac tabele
czy to tylko  takie obrazki dla ciebie dla uatrakcyjnienia ksiazeczki?
pozatym chyba jasno wyjasniłem co oznaczają cyferki "10" oraz "40" w
oznaczeniu sae10w40. jak komus to ciezko zrozumiec to nie moja wina.
ja juz skonczyłem w tym temacie
pozdro

37 Data: Lipiec 03 2008 09:24:56
Temat: Re: Zasady wymiany oleju
Autor: Tomek W 

a ja kiedyś jezdzilem rometem na oleju roślinnym(rzepakowy lub
słonecznikowy, sojowy niekiedy sie trafil) i tez bylo wszytko ok, po mixol
lub Lux bylo daleko do stacji benzynowje(paliwo sciagałem ojcu z dużego
fiata-duzo mu palił ;-)) więc trzeba sie było zadoloic tym co miala matka w
kuchni. Olej stosowałem do robienia mieszanki, bo do skrzyni ojciec
przyniosł z roboty troche hipolu lub zużytego maszynowego, w sumie nie wiem
ile SAE i W było w tym oleju ale dawal radę ;-)


pozdrawiam
Tomek W
Hard Enduro/motocross

38 Data: Lipiec 03 2008 09:36:11
Temat: Re: Zasady wymiany oleju
Autor:

On Thu, 3 Jul 2008 09:24:56 +0200, "Tomek W"  wrote:

a ja kiedyś jezdzilem rometem na oleju roślinnym(rzepakowy lub
słonecznikowy, sojowy niekiedy sie trafil)

Oo Tyyyy minorupco!

Pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
Kosovo je Srbija!
jesli piszesz przez scigacz.pl to masz szanse ze nikt Cie nie przeczyta

39 Data: Lipiec 03 2008 22:19:48
Temat: Re: Zasady wymiany oleju
Autor: Ozz 

FanTomas pisze:

Wyjasnij mi tak na chlopski rozum, dlaczego w Owner's manual panowie z Suzuki _zalecaja_ olej o lepkosci 10W40, a jesli takowy nie jest dostepny, to 20W50, 15W40, 15W50, 10W50, 10W30 w zaleznosci od temperatrur przedstawionych na prostym wykresie.
Polecam dopytac/doczytac co oznacza magiczne 5W, 10W, 15W itd :)



no to jedziemy:
jesli nie jest dostepny 10w40 to w zaleznosci od temperatur stosujesz to co w tabelkach. a widzisz jakie zakresy obejmują te inne? umiesz czytac tabele czy to tylko  takie obrazki dla ciebie dla uatrakcyjnienia ksiazeczki?
pozatym chyba jasno wyjasniłem co oznaczają cyferki "10" oraz "40" w oznaczeniu sae10w40. jak komus to ciezko zrozumiec to nie moja wina.
ja juz skonczyłem w tym temacie

Wlasnie nie wyjasniles, tylko belkotales cos pod nosem. Ale to dobrze, ze juz skonczyles w tym temacie :)

--
Ozz
GSX600F

Zasady wymiany oleju



Grupy dyskusyjne