W wiadomości
Maciej Darocha pisze, co następuje...
Ciekawe tylko, na ile skoryguje EGR-em (próbą jego szerszego
otwarcia), a na ile zwiększając dawkę wtrysku (aby zmienić
współczynnik lambda)?
Nie wiem, jak w innych samochodach. Piszę na podstawie nubiry, zdaje
się, że tyczy się to też niektórych silników opla.
1. EGR jest otwierany tylko w określonym zakresie obrotow i przy
określonym obciążeniu silnika. Przy "depnięciu" w gaz egr jest zamykany,
żeby zapewnić odpowiednią moc.
2. egr jest sterowany podciśnieniem z kolektora ssącego. Na przewodzie
podciśnieniowym jest zaworek, który sterowany przez ECU odpowiednio
otwiera się lub zamyka. (wersja silnika z interfejsem ALDL lub
ALDL/OBD2)
3. Ponoć istnieją silniki z interfejsem OBD2 w których zawór egr jest
elektrycznie sterowany, a jego otwarcie jest regulowalne.
Pewnie brak reakcji na sygnał do EGR-a spowoduje
Check Engine . . .
O ile w samochodzie jak w pkt 2. wywalenie egr nie skutkuje żadnym
błędem ECU, bo wywalasz sam EGR sterowany mechanicznie, o tyle w
samochodzie z pkt 3 może. Ale elektrykę można pewnie obejść. Albo
powiesić sam egr podpięty gdzieś z boku, a na blok silnika dać gustowną
zaślepkę ;)
Natomiast co do składu spalin... EGR ma zapewnić OIDP zmniejszenie
tlenków NOx, natomiast lambda bada ilość tlenu w spalinach. Jak się ma
zmiana ilości tlenu przy otwarciu/zamknięciu EGR tego nie wiem.
Natomiast OIMW ECU jednak zmienia raczej czasy wtrysku korygując skład
mieszanki, a nie otwiera w tym celu egr, więc raczej błędu EGR nie
powinien wywalać, ale to tylko domysły. Jak kto wie więcej, niech się
odezwie ;)
pzdr, szadok
--
przy odpowiadaniu na priv usuń cyfry z mojego adresu
"To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami"
śp. Babcia
6 |
Data: Czerwiec 03 2007 23:50:19 |
Temat: Re: Zaslepianie EGR a zywtonosc silnika |
Autor: Pabl |
Użytkownik "Maciej Darocha" napisał w wiadomości
On 31 Maj, 12:26, "Robert.Wicik"
Ciekawe tylko, na ile skoryguje EGR-em (próbą jego szerszego
otwarcia), a na ile zwiększając dawkę wtrysku (aby zmienić
współczynnik lambda)? Pewnie brak reakcji na sygnał do EGR-a spowoduje
Check Engine . . .
i tak sie np dzieje w chryslerach 3,8 l po zaslepieniu - sprawdzone :) -
myslalem, ze EGR byl powodem plywania na wolnych
Picasso
7 |
Data: Czerwiec 03 2007 22:48:09 | Temat: Re: Zaslepianie EGR a zywtonosc silnika | Autor: Jaroslaw Berezowski |
Maciej Darocha napisał(a):
On 31 Maj, 08:59, Damian wrote:
Wyczytalem na wikipedii, ze EGR sluzy do obnizania zawartosci czegos tam
w spalinach (eokologia) oraz do obnizania temeratury spalania lub cos w
tym guscie
Dokładniej chodzi o to, żeby (mówiąc żartobliwie) silnik pracował na
uboższej mieszance, ale żeby ta mieszanka nie była uboższa ;-) Chodzi
o zapewnienie odpowiedniego stosunku paliwo/powietrze (a w zasadzie:
tlen) przy zachowaniu mniejszych dawek paliwa. Zmniejszając dawkę
Dokladniej chodzi o zmniejszenie nadmiaru tlenu przez rozcienczanie mieszanki spalinami nie swiezym powietrzem, celem zmniejszenia tworzenia sie tlenkow azotu w czasie spalania.
--
Jaroslaw "Jaros" Berezowski
| |