O ile dobrze przytoczyłeś zalecenia to przecież "do 50 ppm" zawiera się w
"do 500 ppm" bo 50 < 500. ;-)
-- 
ignorance is bliss
No tak, ale dziwny ten zapis: czyli jak go rozumieć, jeśli mniej niż
500 to na pewno ACEA A1/B1 lub B1, API CF-4 lub CF, a jeśli paliwo -
mamy pewność, że ma mniej niż 50, to wtedy powyższe ( czyli ACEA A1/B1
lub B1, API CF-4 lub CF ), a także C2? Czy inaczej?
Bo obecnie wszystkie normy mówią, że paliwo powinno mieć mniej niż 10
ppm siarki, czyli... no właśnie - sam wciąż nie wiem, jaki olej.
ppm = jednostek z milionie. mg/kg to własnie jest 1 mg / 1 mln mg,
czyli właśnie ppm.
Michał
| 4 | 
Data: Listopad 16 2010 16:55:36 | 
| Temat: Re: Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju | 
| Autor: to  | 
begin mic49 
 No tak, ale dziwny ten zapis: czyli jak go rozumieÄ, jeĹli mniej niż 500 
to na pewno ACEA A1/B1 lub B1, API CF-4 lub CF, a jeĹli paliwo - mamy 
pewnoć, że ma mniej niż 50, to wtedy powyższe ( czyli ACEA A1/B1 lub 
B1, API CF-4 lub CF ), a także C2? Czy inaczej? 
 
Może napisz co DOKĹADNIE tam jest napisane, bez własnej interpretacji.
 
--   
ignorance is bliss
 | 5 | 
Data: Listopad 16 2010 11:17:15 |  | Temat: Re: Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju |  | Autor: mic49  |  
Napisanie jest dokładnie tak: 
Silnik 1AD-FTV bez reaktora katalitycznego DOF: 
- paliwo o zwartości ( chyba literówka ) siarki do 500 ppm: ACEA A1/B1 
lub B1, API CF-4 lub CF; 
- paliwo o zwartości siarki do 50 ppm: ACEA C2, A1/B1 lub B1, API CF-4 
lub CF. 
 
********** 
 
I jak to rozumieć: czy jeśli wszystkie paliwa w Polsce mają zawartość 
siarki < 50 ppm, to olej musi spełniać specyfikację również C2. Ale 
jednocześnie, co logiczne - mają zawartość < 500 ppm, więc tej normy 
olej spełniać nie musi. Pomieszane... 
 
Michał 
 
 | 6 | 
Data: Listopad 16 2010 20:56:38 |  | Temat: Re: Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju |  | Autor: to  |  
begin mic49 
 Napisanie jest dokładnie tak: 
Silnik 1AD-FTV bez reaktora katalitycznego DOF: - paliwo o zwartoĹci ( 
chyba literówka ) siarki do 500 ppm: ACEA A1/B1 lub B1, API CF-4 lub CF; 
- paliwo o zwartoĹci siarki do 50 ppm: ACEA C2, A1/B1 lub B1, API CF-4 
lub CF. 
 
********** 
 
I jak to rozumieÄ: czy jeĹli wszystkie paliwa w Polsce majÄ
 zawartoć 
siarki < 50 ppm, to olej musi spełniaÄ specyfikacjÄ również C2. Ale 
jednoczeĹnie, co logiczne - majÄ
 zawartoć < 500 ppm, wiÄc tej normy 
olej spełniaÄ nie musi. Pomieszane... 
 
Moim zdaniem z tego co jest napisane wynika, że C2 możesz stosowaÄ  
wyłÄ
cznie przy paliwach o zawartoĹci siarki do 50 ppm, a pozostałe  
wymienione przy paliwach o zawartoĹci siarki do 500 ppm (czyli przy tych  
0-50 ppm także). Jak chcesz byÄ pewien to zadzwoĹ do ASO i zapytaj. ;-)
 
--   
ignorance is bliss
 | 7 | 
Data: Listopad 17 2010 00:23:50 |  | Temat: Re: Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju |  | Autor: mic49  |  
Moim zdaniem z tego co jest napisane wynika, że C2 możesz stosować 
wyłącznie przy paliwach o zawartości siarki do 50 ppm, a pozostałe 
wymienione przy paliwach o zawartości siarki do 500 ppm (czyli przy tych 
0-50 ppm także). Jak chcesz być pewien to zadzwoń do ASO i zapytaj. ;-) 
 
 
Chyba tak właśnie należy to rozumieć.
 
I przy tym pozostanę,
 
Dzięki.
 
Michał
 | 8 | 
Data: Listopad 16 2010 21:59:18 |  | Temat: Re: Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju |  | Autor: Tomasz Pyra  |  
W dniu 2010-11-16 20:17, mic49 pisze: 
 Napisanie jest dokładnie tak: 
Silnik 1AD-FTV bez reaktora katalitycznego DOF: 
- paliwo o zwartości ( chyba literówka ) siarki do 500 ppm: ACEA A1/B1 
lub B1, API CF-4 lub CF; 
- paliwo o zwartości siarki do 50 ppm: ACEA C2, A1/B1 lub B1, API CF-4 
lub CF. 
 
Moim zdaniem oznacza to że mając paliwo o zawartości siarki 10ppm możesz lać dowolny z powyższych olei.
 | 9 | 
Data: Listopad 18 2010 13:47:59 |  | Temat: Re: Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju |  | Autor: Raf :-)  |  
Dnia Tue, 16 Nov 2010 21:59:18 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): 
 
 W dniu 2010-11-16 20:17, mic49 pisze: 
Napisanie jest dokładnie tak: 
Silnik 1AD-FTV bez reaktora katalitycznego DOF: 
- paliwo o zwartości ( chyba literówka ) siarki do 500 ppm: ACEA A1/B1 
lub B1, API CF-4 lub CF; 
- paliwo o zwartości siarki do 50 ppm: ACEA C2, A1/B1 lub B1, API CF-4 
lub CF. 
 
 
Moim zdaniem oznacza to że mając paliwo o zawartości siarki 10ppm możesz  
lać dowolny z powyższych olei. 
 
Sorry, ale nie do końca. 
Jak napisał poniżej Paweł, siarka poprawia właściwości smarne, ale 
zakwasza. Jeżeli do paliwa o niskiej zawartości siarki użyjesz oleju 
przeznaczonego do paliw zasiarczonych, to nie tylko przyspieszasz zużycie 
silnika (co może nie jest aż takie istotne, jeśli nie ścigasz się w 
rajdach, przy ekstremalnych warunkach pracy silnika), ale dodatkowo 
zanieczyszczasz środowisko chemikaliami tworzącymi rezerwę alkaliczną.
 
Jeśli zrobisz w drugą stronę (olej do paliwa niskosiarkowego i zasiarczone 
paliwo), zmniejszasz (i tu może to być znaczna różnica) trwałość układu 
wydechowego.
 
Raf :-)
 | 10 | 
Data: Listopad 17 2010 09:12:26 |  | Temat: Re: Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju |  | Autor: Jakub Witkowski  |  
W dniu 2010-11-16 20:17, mic49 pisze: 
 Napisanie jest dokładnie tak: 
Silnik 1AD-FTV bez reaktora katalitycznego DOF: 
- paliwo o zwartości ( chyba literówka ) siarki do 500 ppm: ACEA A1/B1 
lub B1, API CF-4 lub CF; 
- paliwo o zwartości siarki do 50 ppm: ACEA C2, A1/B1 lub B1, API CF-4 
lub CF. 
 
********** 
 
I jak to rozumieć: czy jeśli wszystkie paliwa w Polsce mają zawartość 
siarki<  50 ppm, to olej musi spełniać specyfikację również C2. Ale 
jednocześnie, co logiczne - mają zawartość<  500 ppm, więc tej normy 
olej spełniać nie musi. Pomieszane... 
 
E tam. Całkowicie logiczne. 
Żeby lać C2 musisz mieć bobre paliwo (<50ppm), a A1/B1 możesz lać przy każdych, aż do 500ppm.
 
--  
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne, 
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części 
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.
 | 11 | 
Data: Listopad 18 2010 08:23:47 |  | Temat: Re: Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju |  | Autor: PaweL  |  
 
E tam. Całkowicie logiczne. 
Żeby lać C2 musisz mieć bobre paliwo (<50ppm), a A1/B1 możesz lać przy  
każdych, aż do 500ppm. 
 
 
Zawartość siarki nie określa jakości paliwa. Siarka w oleju napędowym  
poprawia znakomicie jego właściwości smarne, ale po spaleniu trworzy popiół  
siarczanowy, który zakwasza olej smarujący silnik. Na tą okoliczność w  
olejach są dodatki tworzące tzw. rezerwę alkaliczną. 
Przy nowych ON bezsiarkowych ta rezerwa może być dużo mniejsza i nowe oleje  
mają ją zmniejszoną. I właśnie dlatego w instrukcji samochodu kolegi mic49  
pojawiło sie rozróżnienie olejów smarowych.
 
Paweł
 | 12 | 
Data: Listopad 18 2010 12:52:05 |  | Temat: Re: Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju |  | Autor: J.F.  |  
Użytkownik "mic49"  napisał w 
 Napisanie jest dokładnie tak: 
- paliwo o zwartości ( chyba literówka ) siarki do 500 ppm: ACEA A1/B1 
lub B1, API CF-4 lub CF; 
- paliwo o zwartości siarki do 50 ppm: ACEA C2, A1/B1 lub B1, API CF-4 
lub CF. 
 
I jak to rozumieć: czy jeśli wszystkie paliwa w Polsce mają zawartość 
siarki < 50 ppm, to olej musi spełniać specyfikację również C2. 
 
Albo odwrotnie - jedna z wymienionych. Czyli C2 mozemy lac o ile mamy paliwo niskosiarkowe, przy wysokim wszystkie.
 Ale jednocześnie, co logiczne - mają zawartość < 500 ppm, więc tej normy 
olej spełniać nie musi. Pomieszane... 
 
No i ciekawe - ten olej nie znosi siarki, czy sam zawiera jej tyle ze nie wolno byle jakiego paliwa :-)
 
J.
  |  |  |  |  |  |  |  |  |