O ile dobrze przytoczyłeś zalecenia to przecież "do 50 ppm" zawiera się w
"do 500 ppm" bo 50 < 500. ;-)
--
ignorance is bliss
No tak, ale dziwny ten zapis: czyli jak go rozumieć, jeśli mniej niż
500 to na pewno ACEA A1/B1 lub B1, API CF-4 lub CF, a jeśli paliwo -
mamy pewność, że ma mniej niż 50, to wtedy powyższe ( czyli ACEA A1/B1
lub B1, API CF-4 lub CF ), a także C2? Czy inaczej?
Bo obecnie wszystkie normy mówią, że paliwo powinno mieć mniej niż 10
ppm siarki, czyli... no właśnie - sam wciąż nie wiem, jaki olej.
ppm = jednostek z milionie. mg/kg to własnie jest 1 mg / 1 mln mg,
czyli właśnie ppm.
Michał
4 |
Data: Listopad 16 2010 16:55:36 |
Temat: Re: Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju |
Autor: to |
begin mic49
No tak, ale dziwny ten zapis: czyli jak go rozumieÄ, jeĹli mniej niż 500
to na pewno ACEA A1/B1 lub B1, API CF-4 lub CF, a jeĹli paliwo - mamy
pewnoć, że ma mniej niż 50, to wtedy powyższe ( czyli ACEA A1/B1 lub
B1, API CF-4 lub CF ), a także C2? Czy inaczej?
Może napisz co DOKĹADNIE tam jest napisane, bez własnej interpretacji.
--
ignorance is bliss
5 |
Data: Listopad 16 2010 11:17:15 | Temat: Re: Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju | Autor: mic49 |
Napisanie jest dokładnie tak:
Silnik 1AD-FTV bez reaktora katalitycznego DOF:
- paliwo o zwartości ( chyba literówka ) siarki do 500 ppm: ACEA A1/B1
lub B1, API CF-4 lub CF;
- paliwo o zwartości siarki do 50 ppm: ACEA C2, A1/B1 lub B1, API CF-4
lub CF.
**********
I jak to rozumieć: czy jeśli wszystkie paliwa w Polsce mają zawartość
siarki < 50 ppm, to olej musi spełniać specyfikację również C2. Ale
jednocześnie, co logiczne - mają zawartość < 500 ppm, więc tej normy
olej spełniać nie musi. Pomieszane...
Michał
6 |
Data: Listopad 16 2010 20:56:38 | Temat: Re: Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju | Autor: to |
begin mic49
Napisanie jest dokładnie tak:
Silnik 1AD-FTV bez reaktora katalitycznego DOF: - paliwo o zwartoĹci (
chyba literówka ) siarki do 500 ppm: ACEA A1/B1 lub B1, API CF-4 lub CF;
- paliwo o zwartoĹci siarki do 50 ppm: ACEA C2, A1/B1 lub B1, API CF-4
lub CF.
**********
I jak to rozumieÄ: czy jeĹli wszystkie paliwa w Polsce majÄ
zawartoć
siarki < 50 ppm, to olej musi spełniaÄ specyfikacjÄ również C2. Ale
jednoczeĹnie, co logiczne - majÄ
zawartoć < 500 ppm, wiÄc tej normy
olej spełniaÄ nie musi. Pomieszane...
Moim zdaniem z tego co jest napisane wynika, że C2 możesz stosowaÄ
wyłÄ
cznie przy paliwach o zawartoĹci siarki do 50 ppm, a pozostałe
wymienione przy paliwach o zawartoĹci siarki do 500 ppm (czyli przy tych
0-50 ppm także). Jak chcesz byÄ pewien to zadzwoĹ do ASO i zapytaj. ;-)
--
ignorance is bliss
7 |
Data: Listopad 17 2010 00:23:50 | Temat: Re: Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju | Autor: mic49 |
Moim zdaniem z tego co jest napisane wynika, że C2 możesz stosować
wyłącznie przy paliwach o zawartości siarki do 50 ppm, a pozostałe
wymienione przy paliwach o zawartości siarki do 500 ppm (czyli przy tych
0-50 ppm także). Jak chcesz być pewien to zadzwoń do ASO i zapytaj. ;-)
Chyba tak właśnie należy to rozumieć.
I przy tym pozostanę,
Dzięki.
Michał
8 |
Data: Listopad 16 2010 21:59:18 | Temat: Re: Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju | Autor: Tomasz Pyra |
W dniu 2010-11-16 20:17, mic49 pisze:
Napisanie jest dokładnie tak:
Silnik 1AD-FTV bez reaktora katalitycznego DOF:
- paliwo o zwartości ( chyba literówka ) siarki do 500 ppm: ACEA A1/B1
lub B1, API CF-4 lub CF;
- paliwo o zwartości siarki do 50 ppm: ACEA C2, A1/B1 lub B1, API CF-4
lub CF.
Moim zdaniem oznacza to że mając paliwo o zawartości siarki 10ppm możesz lać dowolny z powyższych olei.
9 |
Data: Listopad 18 2010 13:47:59 | Temat: Re: Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju | Autor: Raf :-) |
Dnia Tue, 16 Nov 2010 21:59:18 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
W dniu 2010-11-16 20:17, mic49 pisze:
Napisanie jest dokładnie tak:
Silnik 1AD-FTV bez reaktora katalitycznego DOF:
- paliwo o zwartości ( chyba literówka ) siarki do 500 ppm: ACEA A1/B1
lub B1, API CF-4 lub CF;
- paliwo o zwartości siarki do 50 ppm: ACEA C2, A1/B1 lub B1, API CF-4
lub CF.
Moim zdaniem oznacza to że mając paliwo o zawartości siarki 10ppm możesz
lać dowolny z powyższych olei.
Sorry, ale nie do końca.
Jak napisał poniżej Paweł, siarka poprawia właściwości smarne, ale
zakwasza. Jeżeli do paliwa o niskiej zawartości siarki użyjesz oleju
przeznaczonego do paliw zasiarczonych, to nie tylko przyspieszasz zużycie
silnika (co może nie jest aż takie istotne, jeśli nie ścigasz się w
rajdach, przy ekstremalnych warunkach pracy silnika), ale dodatkowo
zanieczyszczasz środowisko chemikaliami tworzącymi rezerwę alkaliczną.
Jeśli zrobisz w drugą stronę (olej do paliwa niskosiarkowego i zasiarczone
paliwo), zmniejszasz (i tu może to być znaczna różnica) trwałość układu
wydechowego.
Raf :-)
10 |
Data: Listopad 17 2010 09:12:26 | Temat: Re: Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju | Autor: Jakub Witkowski |
W dniu 2010-11-16 20:17, mic49 pisze:
Napisanie jest dokładnie tak:
Silnik 1AD-FTV bez reaktora katalitycznego DOF:
- paliwo o zwartości ( chyba literówka ) siarki do 500 ppm: ACEA A1/B1
lub B1, API CF-4 lub CF;
- paliwo o zwartości siarki do 50 ppm: ACEA C2, A1/B1 lub B1, API CF-4
lub CF.
**********
I jak to rozumieć: czy jeśli wszystkie paliwa w Polsce mają zawartość
siarki< 50 ppm, to olej musi spełniać specyfikację również C2. Ale
jednocześnie, co logiczne - mają zawartość< 500 ppm, więc tej normy
olej spełniać nie musi. Pomieszane...
E tam. Całkowicie logiczne.
Żeby lać C2 musisz mieć bobre paliwo (<50ppm), a A1/B1 możesz lać przy każdych, aż do 500ppm.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
11 |
Data: Listopad 18 2010 08:23:47 | Temat: Re: Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju | Autor: PaweL |
E tam. Całkowicie logiczne.
Żeby lać C2 musisz mieć bobre paliwo (<50ppm), a A1/B1 możesz lać przy
każdych, aż do 500ppm.
Zawartość siarki nie określa jakości paliwa. Siarka w oleju napędowym
poprawia znakomicie jego właściwości smarne, ale po spaleniu trworzy popiół
siarczanowy, który zakwasza olej smarujący silnik. Na tą okoliczność w
olejach są dodatki tworzące tzw. rezerwę alkaliczną.
Przy nowych ON bezsiarkowych ta rezerwa może być dużo mniejsza i nowe oleje
mają ją zmniejszoną. I właśnie dlatego w instrukcji samochodu kolegi mic49
pojawiło sie rozróżnienie olejów smarowych.
Paweł
12 |
Data: Listopad 18 2010 12:52:05 | Temat: Re: Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju | Autor: J.F. |
Użytkownik "mic49" napisał w
Napisanie jest dokładnie tak:
- paliwo o zwartości ( chyba literówka ) siarki do 500 ppm: ACEA A1/B1
lub B1, API CF-4 lub CF;
- paliwo o zwartości siarki do 50 ppm: ACEA C2, A1/B1 lub B1, API CF-4
lub CF.
I jak to rozumieć: czy jeśli wszystkie paliwa w Polsce mają zawartość
siarki < 50 ppm, to olej musi spełniać specyfikację również C2.
Albo odwrotnie - jedna z wymienionych. Czyli C2 mozemy lac o ile mamy paliwo niskosiarkowe, przy wysokim wszystkie.
Ale jednocześnie, co logiczne - mają zawartość < 500 ppm, więc tej normy
olej spełniać nie musi. Pomieszane...
No i ciekawe - ten olej nie znosi siarki, czy sam zawiera jej tyle ze nie wolno byle jakiego paliwa :-)
J.
| | | | | | | | |