Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju
1 | Data: Listopad 16 2010 06:47:13 |
Temat: Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju | |
Autor: mic49 | Dzień dobry, 2 |
Data: Listopad 16 2010 15:08:39 | Temat: Re: Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju | Autor: to | begin mic49 Do mojej Toyoty Verso produdent zaleca: - paliwo o zawartoĹci siarki do O ile dobrze przytoczyłeĹ zalecenia to przecież "do 50 ppm" zawiera siÄ w "do 500 ppm" bo 50 < 500. ;-) -- ignorance is bliss 3 |
Data: Listopad 16 2010 08:23:42 | Temat: Re: Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju | Autor: mic49 |
O ile dobrze przytoczyłeś zalecenia to przecież "do 50 ppm" zawiera się w No tak, ale dziwny ten zapis: czyli jak go rozumieć, jeśli mniej niż 500 to na pewno ACEA A1/B1 lub B1, API CF-4 lub CF, a jeśli paliwo - mamy pewność, że ma mniej niż 50, to wtedy powyższe ( czyli ACEA A1/B1 lub B1, API CF-4 lub CF ), a także C2? Czy inaczej? Bo obecnie wszystkie normy mówią, że paliwo powinno mieć mniej niż 10 ppm siarki, czyli... no właśnie - sam wciąż nie wiem, jaki olej. ppm = jednostek z milionie. mg/kg to własnie jest 1 mg / 1 mln mg, czyli właśnie ppm. Michał 4 |
Data: Listopad 16 2010 16:55:36 | Temat: Re: Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju | Autor: to | begin mic49 No tak, ale dziwny ten zapis: czyli jak go rozumieÄ, jeĹli mniej niż 500 Może napisz co DOKĹADNIE tam jest napisane, bez własnej interpretacji. -- ignorance is bliss 5 |
Data: Listopad 16 2010 11:17:15 | Temat: Re: Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju | Autor: mic49 | Napisanie jest dokładnie tak: 6 |
Data: Listopad 16 2010 20:56:38 | Temat: Re: Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju | Autor: to | begin mic49 Napisanie jest dokładnie tak: Moim zdaniem z tego co jest napisane wynika, że C2 możesz stosowaÄ wyłÄ cznie przy paliwach o zawartoĹci siarki do 50 ppm, a pozostałe wymienione przy paliwach o zawartoĹci siarki do 500 ppm (czyli przy tych 0-50 ppm także). Jak chcesz byÄ pewien to zadzwoĹ do ASO i zapytaj. ;-) -- ignorance is bliss 7 |
Data: Listopad 17 2010 00:23:50 | Temat: Re: Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju | Autor: mic49 | Moim zdaniem z tego co jest napisane wynika, że C2 możesz stosować Chyba tak właśnie należy to rozumieć. I przy tym pozostanę, Dzięki. Michał 8 |
Data: Listopad 16 2010 21:59:18 | Temat: Re: Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2010-11-16 20:17, mic49 pisze: Napisanie jest dokładnie tak: Moim zdaniem oznacza to że mając paliwo o zawartości siarki 10ppm możesz lać dowolny z powyższych olei. 9 |
Data: Listopad 18 2010 13:47:59 | Temat: Re: Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju | Autor: Raf :-) | Dnia Tue, 16 Nov 2010 21:59:18 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): W dniu 2010-11-16 20:17, mic49 pisze: Sorry, ale nie do końca. Jak napisał poniżej Paweł, siarka poprawia właściwości smarne, ale zakwasza. Jeżeli do paliwa o niskiej zawartości siarki użyjesz oleju przeznaczonego do paliw zasiarczonych, to nie tylko przyspieszasz zużycie silnika (co może nie jest aż takie istotne, jeśli nie ścigasz się w rajdach, przy ekstremalnych warunkach pracy silnika), ale dodatkowo zanieczyszczasz środowisko chemikaliami tworzącymi rezerwę alkaliczną. Jeśli zrobisz w drugą stronę (olej do paliwa niskosiarkowego i zasiarczone paliwo), zmniejszasz (i tu może to być znaczna różnica) trwałość układu wydechowego. Raf :-) 10 |
Data: Listopad 17 2010 09:12:26 | Temat: Re: Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2010-11-16 20:17, mic49 pisze: Napisanie jest dokładnie tak: E tam. Całkowicie logiczne. Żeby lać C2 musisz mieć bobre paliwo (<50ppm), a A1/B1 możesz lać przy każdych, aż do 500ppm. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 11 |
Data: Listopad 18 2010 08:23:47 | Temat: Re: Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju | Autor: PaweL |
Zawartość siarki nie określa jakości paliwa. Siarka w oleju napędowym poprawia znakomicie jego właściwości smarne, ale po spaleniu trworzy popiół siarczanowy, który zakwasza olej smarujący silnik. Na tą okoliczność w olejach są dodatki tworzące tzw. rezerwę alkaliczną. Przy nowych ON bezsiarkowych ta rezerwa może być dużo mniejsza i nowe oleje mają ją zmniejszoną. I właśnie dlatego w instrukcji samochodu kolegi mic49 pojawiło sie rozróżnienie olejów smarowych. Paweł 12 |
Data: Listopad 18 2010 12:52:05 | Temat: Re: Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju | Autor: J.F. | Użytkownik "mic49" napisał w Napisanie jest dokładnie tak: I jak to rozumieć: czy jeśli wszystkie paliwa w Polsce mają zawartość Albo odwrotnie - jedna z wymienionych. Czyli C2 mozemy lac o ile mamy paliwo niskosiarkowe, przy wysokim wszystkie. Ale jednocześnie, co logiczne - mają zawartość < 500 ppm, więc tej normy No i ciekawe - ten olej nie znosi siarki, czy sam zawiera jej tyle ze nie wolno byle jakiego paliwa :-) J. |