Grupy dyskusyjne   »   Zawieszenie Golfa 88

Zawieszenie Golfa 88



1 Data: Lipiec 20 2007 11:54:12
Temat: Zawieszenie Golfa 88
Autor: pluton 

Witam,

Jaki rodzaj zawieszenia ma Volkswagen Golf rocznik 88 ?
Czy sa tam jakies wachacze ? Chodzi mi o przod.

pozdrawiam
pluton



2 Data: Lipiec 20 2007 12:27:08
Temat: Re: Zawieszenie Golfa 88
Autor: Michał 

Osoba nazywajaca sie pluton w liscie z dnia  2007-07-20 11:54 napisala nastepujace slowa:

Witam,

Jaki rodzaj zawieszenia ma Volkswagen Golf rocznik 88 ?
Czy sa tam jakies wachacze ? Chodzi mi o przod.

mam golfa 91 rok i sa tam pojedyncze wahacze z przodu malo prawdopodobne aby w ciagu trzech lat zawieszenie bylo zmienione wiec pewnie u Ciebie jest tak samo



--
michal

3 Data: Lipiec 20 2007 12:58:20
Temat: Re: Zawieszenie Golfa 88
Autor: pluton 

 Witam,

Jaki rodzaj zawieszenia ma Volkswagen Golf rocznik 88 ?
Czy sa tam jakies wachacze ? Chodzi mi o przod.

mam golfa 91 rok i sa tam pojedyncze wahacze z przodu malo prawdopodobne
aby w ciagu trzech lat zawieszenie bylo zmienione wiec pewnie u Ciebie
jest tak samo

Ja mam Carisme :) Pytam w imieniu znajomej, ktorej mechanik
cos mowil o luzach w DOLNYM wachaczu. Wiec pomyslalam,
ze powinien tez byc gorny.

Czy po naprawie/wymianie/czy cus tam jeszcze  tego wachacza
trzeba ustawiac geometrie ?

dzieki
pozdrawiam
pluton

4 Data: Lipiec 20 2007 13:01:19
Temat: Re: Zawieszenie Golfa 88
Autor: Mlody 

Użytkownik "pluton"  napisał w wiadomości

Ja mam Carisme :) Pytam w imieniu znajomej, ktorej mechanik
cos mowil o luzach w DOLNYM wachaczu. Wiec pomyslalam,
ze powinien tez byc gorny.

Jest tylko dolny.

Czy po naprawie/wymianie/czy cus tam jeszcze  tego wachacza
trzeba ustawiac geometrie ?

W Golfie II z geometrii to można tylko zbieżność ustawić, do wymiany wahacza
nawet nie trzeba dotykać drążków i końcówek więc nie trzeba ustawiać
geometrii.
Tylko żeby znajoma nie dała się naciągnąć na wymianę całego wahacza,
wszystkie tuleje metalowo-gumowe w Golfie są wymienne.


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

5 Data: Lipiec 20 2007 13:18:01
Temat: Re: Zawieszenie Golfa 88
Autor: pluton 

mechanik
cos mowil o luzach w DOLNYM wachaczu. Wiec pomyslalam,
ze powinien tez byc gorny.

Jest tylko dolny.

A nie tylko 'srodkowy' ? :))

Czy po naprawie/wymianie/czy cus tam jeszcze  tego wachacza
trzeba ustawiac geometrie ?

W Golfie II z geometrii to można tylko zbieżność ustawić, do wymiany
wahacza nawet nie trzeba dotykać drążków i końcówek więc nie trzeba
ustawiać geometrii.
Tylko żeby znajoma nie dała się naciągnąć na wymianę całego wahacza,
wszystkie tuleje metalowo-gumowe w Golfie są wymienne.

Super, dzieki. Podobno jednak czesci sa tanie, i nawet nowy
wachacz nie wyszedl by drogo.
Ale przekaze jej oczywiscie wszystko.

Te tuleje metalowo gumowe u mnie sie nazywaja silent-bloki.
I wymienic je u mnie nie tak latwo - trzeba je wyciskac
z wachacza na prasie.

dzieki jeszcze raz

pozdrawiam
pluton

6 Data: Lipiec 20 2007 13:42:05
Temat: Re: Zawieszenie Golfa 88
Autor: Mlody 

Użytkownik "pluton"  napisał w wiadomości

Super, dzieki. Podobno jednak czesci sa tanie, i nawet nowy
wachacz nie wyszedl by drogo.

Tak mniej więcej od 50 zł się zaczynają zamienniki.
Ale najtańszych bym raczej unikał, już lepszy oryginał z wymienionymi
silent-blokami, cieżko go pogiać i nawet w 20-paroletnich Golfach nie
rdzewieją.
A komplet silent-bloków (2 + mała metalowa tulejka) koszuje od kilkunastu do
kilkudziesięciu złotych.

Te tuleje metalowo gumowe u mnie sie nazywaja silent-bloki.
I wymienic je u mnie nie tak latwo - trzeba je wyciskac
z wachacza na prasie.

A po co?
Młotkiem i przecinakiem szybciej i wygodniej ;)
Sprawdzone w praktyce.


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

7 Data: Lipiec 20 2007 14:15:03
Temat: Re: Zawieszenie Golfa 88
Autor: Pilu 

Te tuleje metalowo gumowe u mnie sie nazywaja silent-bloki.
I wymienic je u mnie nie tak latwo - trzeba je wyciskac
z wachacza na prasie.

A po co?
Młotkiem i przecinakiem szybciej i wygodniej ;)
Sprawdzone w praktyce.

No ale wsadzenie nowych to już nie za pomocą młotka i przecinaka :) Prasa jednak by się przydała żeby nie uszkodzić nowych części.
Pilu

8 Data: Lipiec 20 2007 14:26:00
Temat: Re: Zawieszenie Golfa 88
Autor: Mlody 

Użytkownik "Pilu"  napisał w wiadomości

A po co?
Młotkiem i przecinakiem szybciej i wygodniej ;)
Sprawdzone w praktyce.

No ale wsadzenie nowych to już nie za pomocą młotka i przecinaka :) Prasa
jednak by się przydała żeby nie uszkodzić nowych części.

Prasą nie zawsze się da np. w ostatnim wydaniu Forda Escorta, nie wiem kto
to tam tak wymyślił ale jakiś totalny kretyn.
Problem polegał na tym że silend-blok dało się tylko wcisnać do wahacza, ale
nie dało się już go potem wybić drugą stroną bo była zagięta do środka, a
wybić w tą stronę w którą się wbijało też się nie dało bo zagiecie do
wewnątrz otworu powodowało to że ścianki silend-bloku były niedostępne, więc
wycinąć się tego nie dało bo za środek - jak?
Trzba było wybijać i to bardzo drastycznie przez co czesto cierpiał
wahacz...


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

9 Data: Lipiec 20 2007 13:22:08
Temat: Re: Zawieszenie Golfa 88
Autor: Adam Koźbiał 

> Czy po naprawie/wymianie/czy cus tam jeszcze  tego wachacza
> trzeba ustawiac geometrie ?

W Golfie II z geometrii to można tylko zbieżność ustawić, do wymiany
wahacza
nawet nie trzeba dotykać drążków i końcówek więc nie trzeba ustawiać
geometrii.

Oj nie zgodzę się.
Kąt nachylenia koła przedniego ustawia się poluzowując dwie śruby mocujące
piastę do amortyzatora.
Miałem tak ustawiane i wyraźnie widziałem, że po poluzowaniu tych śrub można
(w niewielkim stopniu) regulować kąt nachylenia koła.
Przy wymianie wachacza tych śrub się nie rusza, więc niby się zmienić nie
powinna (ani kąt nachylenia koła ani zbieżność).
Adam

10 Data: Lipiec 20 2007 13:45:17
Temat: Re: Zawieszenie Golfa 88
Autor: Mlody 

Użytkownik "Adam Koźbiał"  napisał w wiadomości

Oj nie zgodzę się.
Kąt nachylenia koła przedniego ustawia się poluzowując dwie śruby mocujące
piastę do amortyzatora.
Miałem tak ustawiane i wyraźnie widziałem, że po poluzowaniu tych śrub
można
(w niewielkim stopniu) regulować kąt nachylenia koła.

W praktyce najczęściej wygląda to w ten sposób że przed skręceniem trzeba
złapać za dół tarczy hamulcowej i pociągnąć ją do siebie żeby góra bardziej
doszła do amortyzatora.
Zakres regulacji jest na tyle nieduży że moim skromnym zdaniem jest to
bezcelowe.

Przy wymianie wachacza tych śrub się nie rusza, więc niby się zmienić nie
powinna (ani kąt nachylenia koła ani zbieżność).

Dokładnie.


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

11 Data: Lipiec 20 2007 21:38:09
Temat: Re: Zawieszenie Golfa 88
Autor: Karolek 


Użytkownik "Mlody" <mlody@h(zero - zamiast nawiasu wstaw 0 ).pl> napisał w wiadomości

Użytkownik "Adam Koźbiał"  napisał w wiadomości
Oj nie zgodzę się.
Kąt nachylenia koła przedniego ustawia się poluzowując dwie śruby mocujące
piastę do amortyzatora.
Miałem tak ustawiane i wyraźnie widziałem, że po poluzowaniu tych śrub można
(w niewielkim stopniu) regulować kąt nachylenia koła.

W praktyce najczęściej wygląda to w ten sposób że przed skręceniem trzeba złapać za dół tarczy hamulcowej i pociągnąć ją do siebie żeby góra bardziej doszła do amortyzatora.

Ja musialem odwrotnie :P

Zakres regulacji jest na tyle nieduży że moim skromnym zdaniem jest to bezcelowe.

Mylisz sie.
Jak sie karoseria rozlazi (jak to mialo miejsce w moim starym golfie) to ta regulacja dawala mi szanse ustawic kolo prosto, bo inaczej mialem kola mocno na minusie co sie odbijalo na oponach niestety.
Ruch na tych srubach niby nie wielki, ale efekty byly zauwazalne golym okiem.





Karolek

12 Data: Lipiec 20 2007 12:58:36
Temat: Re: Zawieszenie Golfa 88
Autor: Mlody 

Użytkownik "pluton"  napisał w wiadomości

Witam,

Jaki rodzaj zawieszenia ma Volkswagen Golf rocznik 88 ?
Czy sa tam jakies wachacze ? Chodzi mi o przod.

Są i to całe dwa prawy i lewy z czego o ile dobrze pamiętam można je
stosować zamiennie ;)


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

13 Data: Lipiec 20 2007 13:20:37
Temat: Re: Zawieszenie Golfa 88
Autor: pluton 

Jaki rodzaj zawieszenia ma Volkswagen Golf rocznik 88 ?
Czy sa tam jakies wachacze ? Chodzi mi o przod.

Są i to całe dwa prawy i lewy z czego o ile dobrze pamiętam można je
stosować zamiennie ;)

Tzn. prawy i lewy po lewej i prawy i lewy po prawej ?
PPL,PPP, PLP,PLL ? :))

Skoro mozna stosowac wymiennie, to jeszcze lepiej, mniej
problemow.

dzieki
pozdrawiam
pluton

14 Data: Lipiec 20 2007 13:43:05
Temat: Re: Zawieszenie Golfa 88
Autor: Mlody 

Użytkownik "pluton"  napisał w wiadomości

Tzn. prawy i lewy po lewej i prawy i lewy po prawej ?
PPL,PPP, PLP,PLL ? :))

Prościej pisząć P=L

Skoro mozna stosowac wymiennie, to jeszcze lepiej, mniej
problemow.

Dokładnie, właśnie za to lubię stare VW, proste do bólu :)


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

Zawieszenie Golfa 88



Grupy dyskusyjne