Grupy dyskusyjne   »   Zawracanie na 3 a szerokosc drogi

Zawracanie na 3 a szerokosc drogi



1 Data: Maj 12 2015 10:07:10
Temat: Zawracanie na 3 a szerokosc drogi
Autor: Ergie 

Witam!

Opiniuję projekt domu z garażem i podjazdem i dostałem takie pytanie na które nie potrafię odpowiedzieć:

Jak jest minimalna szerokość drogi (podjazdu) aby samochód o nominalnej (katalogowej) średnicy zawracania 12m  dał radę zawrócić "na trzy"?

Po przeprowadzeniu "eksperymentu" z kartka i ołówkiem wydaje mi się że połowa czyli w tym przypadku 6m zawsze powinna wystarczyć, ale może wystarczy jeszcze mniej?

Z góry dzięki, Pozdrawiam
Ergie



2 Data: Maj 12 2015 10:53:55
Temat: Re: Zawracanie na 3 a szerokosc drogi
Autor: J.F. 

Użytkownik "Ergie"  napisał w wiadomości grup

Opiniuję projekt domu z garażem i podjazdem i dostałem takie pytanie na które nie potrafię odpowiedzieć:
Jak jest minimalna szerokość drogi (podjazdu) aby samochód o nominalnej (katalogowej) średnicy zawracania 12m  dał radę zawrócić "na trzy"?

Po przeprowadzeniu "eksperymentu" z kartka i ołówkiem wydaje mi się że połowa czyli w tym przypadku 6m zawsze powinna wystarczyć, ale może wystarczy jeszcze mniej?

Jesli podzieliles proste zawracanie na pol - to chyba nie uwzgledniles polowy dlugosci samochodu, lub rozstawu osi,

IMO - ciut mniej.
Wystarczy ze w pierwszym skrecie zrobisz powiedzmy 75 stopni, cofajac skrecisz o 30 stopni i potem kolejne 75 stopni i juz zawrociles.
Co wiecej - ch-ki skrecania do przodu i do tylu sa inne, to i katy wyjda inne.

Prosto sie nie da odpowiedziec, zalezy od samochodu, mniej wiecej 6m, ale podejrzewam, ze jest na to norma :-)


J.

P.S. tak sie zawraca
https://www.youtube.com/watch?v=k_PCL92Nku4

3 Data: Maj 12 2015 11:22:51
Temat: Re: Zawracanie na 3 a szerokosc drogi
Autor: Ergie 

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup

Jesli podzieliles proste zawracanie na pol - to chyba nie uwzgledniles polowy dlugosci samochodu, lub rozstawu osi,

Nie dzieliłem na pół tylko wyrysowałem ścieżkę (domniemaną) przedniego i tylnego koła. Aby było pół to jak sam zauważyłeś pół auta musiałoby już wystawać.  Ale założyłem że auto ma 4,5m (kompakt) więc cofając nadrobi te brakujące stopni i po cofnięciu będzie trochę ponad pół obwodu więc jadąc do przodu dokończy obrót.

IMO - ciut mniej.
Wystarczy ze w pierwszym skrecie zrobisz powiedzmy 75 stopni, cofajac skrecisz o 30 stopni i potem kolejne 75 stopni i juz zawrociles.
Co wiecej - ch-ki skrecania do przodu i do tylu sa inne, to i katy wyjda inne.

No i przypuszczam że w różnych pojazdach (różny nawis) też będzie różnie.

Prosto sie nie da odpowiedziec, zalezy od samochodu, mniej wiecej 6m, ale podejrzewam, ze jest na to norma :-)

Nic nie znalazłem.

Przypuszczam że coś może być w opisie placyku egzaminacyjnego (dawniej tam było stanowisko do zawracanie na trzy i w moich czasach było inne  dla malucha a inne dla CC). Ale nie udało mi się wygoogać wymiarów tylko warunki zaliczenia i oblania.

Pozdrawiam
Ergie

4 Data: Maj 12 2015 12:25:41
Temat: Re: Zawracanie na 3 a szerokosc drogi
Autor: Sławek Maculewicz 

Dnia 12-05-2015 o 10:07:10 Ergie  napisał(a):

Witam!

Opiniuję projekt domu z garażem i podjazdem i dostałem takie pytanie na  które nie potrafię odpowiedzieć:

Jak jest minimalna szerokość drogi (podjazdu) aby samochód o nominalnej  (katalogowej) średnicy zawracania 12m  dał radę zawrócić "na trzy"?

Po przeprowadzeniu "eksperymentu" z kartka i ołówkiem wydaje mi się że  połowa czyli w tym przypadku 6m zawsze powinna wystarczyć, ale może  wystarczy jeszcze mniej?

Z góry dzięki, Pozdrawiam
Ergie



Dziwne.

Dla samochodu o wymiarach dążących do zera ;-) i założonym promieniu  skrętu r mamy zależność:

W=2*r/n  - gdzie n to "na ile razy zawracamy" - u nas 3.

Czyli minimalna szerokość drogi wychodzi u Ciebie 8 m.

6 m  to dla zawracania "na cztery"...

Patrz tu:
http://wordplay.blogs.nytimes.com/2012/06/18/numberplay-wires/


--
Brak sygnaturki.

5 Data: Maj 12 2015 12:30:05
Temat: Re: Zawracanie na 3 a szerokosc drogi
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Sławek,

Tuesday, May 12, 2015, 12:25:41 PM, you wrote:

[...]

Dla samochodu o wymiarach dążących do zera ;-) i założonym promieniu
skrętu r mamy zależność:
W=2*r/n  - gdzie n to "na ile razy zawracamy" - u nas 3.
Czyli minimalna szerokość drogi wychodzi u Ciebie 8 m.

A mi wyszło 4. Chyba pomyliłeś średnicę z promieniem.

6 m  to dla zawracania "na cztery"...
Patrz tu:
http://wordplay.blogs.nytimes.com/2012/06/18/numberplay-wires/


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

6 Data: Maj 12 2015 12:45:08
Temat: Re: Zawracanie na 3 a szerokosc drogi
Autor: Sławek Maculewicz 

Dnia 12-05-2015 o 12:30:05 RoMan Mandziejewicz   napisał(a):

Hello Sławek,

Tuesday, May 12, 2015, 12:25:41 PM, you wrote:

[...]

Dla samochodu o wymiarach dążących do zera ;-) i założonym promieniu
skrętu r mamy zależność:
W=2*r/n  - gdzie n to "na ile razy zawracamy" - u nas 3.
Czyli minimalna szerokość drogi wychodzi u Ciebie 8 m.

A mi wyszło 4. Chyba pomyliłeś średnicę z promieniem.

6 m  to dla zawracania "na cztery"...
Patrz tu:
http://wordplay.blogs.nytimes.com/2012/06/18/numberplay-wires/



O fuck! tycznie...  ;-) Pomyliłem.

--
Brak sygnaturki.

7 Data: Maj 12 2015 14:24:37
Temat: Re: Zawracanie na 3 a szerokosc drogi
Autor: Ergie 

Użytkownik "Sławek Maculewicz"  napisał w wiadomości grup

O fuck! tycznie...  ;-) Pomyliłem.

A już myślałem że codziennie łamię jakies prawa matematyki zawracając na trzy na drodze o szerokości 7m :-)

Swoją drogą rozwiązanie graficzne w linku który podałeś _przepiękne_. Aż zatęskniłem za matematyką.

Pozdrawiam
Ergie

Zawracanie na 3 a szerokosc drogi



Grupy dyskusyjne