Wymienilem w samochodzie BMW 328 E46 elementy zawieszenia przedniego, bo
lubie miec wszystko ok. Samochod jest bezwypadkowy i wczesniej bylo tylko
slychac stuki z zawieszenia, natomiast nigdy nie bylo problemow z prosta
jazdą.
Ludzie z warszatu, po wymianie elementów zawieszenia, ustawili zbieznosc "na
oko", zebym mogl swobodnie dojechac do stacji, gdzie mi ustawia dobrze
zbieznosc.
Niestety po wizycie w tej stacji samochod jedzie "dziwnie", sciaga go lekko.
Dodam tez, ze w tej stacji to nawet nie zadbali o to, zeby kierownica byla
prosto. Ogolnie lipa. Nie dostalem zadnego wydruku z katami.
Jade dzis do poprawki, ale chciałbym wiedzieć, czy są gdzieś w sieci, albo u
was katy poprawne jakie powinna miec geometria tego samochodu.
W tylnonapedowych zbieznosc ustawia sie inaczej niz w przednionapedowych,
ale chcialbym poznac konkret, zeby sprawdzic, czy czlowiek ustawiajacy
wogole wie w czym rzecz i czy ogarnie temat.
Adrian
2 |
Data: Marzec 10 2008 14:17:22 |
Temat: Re: Zbieznosc BMW 3 |
Autor: BaX |
Wymienilem w samochodzie BMW 328 E46 elementy zawieszenia przedniego, bo
lubie miec wszystko ok. Samochod jest bezwypadkowy i wczesniej bylo tylko
slychac stuki z zawieszenia, natomiast nigdy nie bylo problemow z prosta
jazdą.
Ludzie z warszatu, po wymianie elementów zawieszenia, ustawili zbieznosc
"na oko", zebym mogl swobodnie dojechac do stacji, gdzie mi ustawia dobrze
zbieznosc.
Niestety po wizycie w tej stacji samochod jedzie "dziwnie", sciaga go
lekko. Dodam tez, ze w tej stacji to nawet nie zadbali o to, zeby
kierownica byla prosto. Ogolnie lipa. Nie dostalem zadnego wydruku z
katami.
Zmień warsztat na taki który ustawia 'na maszynie' gdzie widać kąty i cała
reszte. Program po wybraniu modelu, rocznika sam wybierze wartości w których
ma się zmieścić geometria samochodu. I najważniejsze, przed regulacją
samochód się dociąża odważnikami na miejscu pasażera i kierowcy, przecież
nie jeździsz autem na zdalne sterowanie.
3 |
Data: Marzec 10 2008 14:22:27 | Temat: Re: Zbieznosc BMW 3 | Autor: Tomasz Pyra |
BaX pisze:
I najważniejsze, przed regulacją samochód się dociąża odważnikami na miejscu pasażera i kierowcy, przecież nie jeździsz autem na zdalne sterowanie.
To już chyba zależy od tego jak uzyskano wartoci referencyjne.
--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
http://free.of.pl/h/hellfire/
4 |
Data: Marzec 10 2008 10:25:59 | Temat: Re: Zbieznosc BMW 3 | Autor: Pete |
"Tomasz Pyra" wrote
I najważniejsze, przed regulacją samochód się dociąża odważnikami na
miejscu pasażera i kierowcy, przecież nie jeździsz autem na zdalne
sterowanie.
To już chyba zależy od tego jak uzyskano wartoci referencyjne.
Generalnie takie sš zalecenia BMW. Wartoci, które producent rekomenduje
ustawia się przy pełnym baku paliwa i dodatkowym docišżeniu odważnikami,
symulujšcymi załadowanie.
Pozdr.
Pete
5 |
Data: Marzec 10 2008 11:40:15 | Temat: Re: Zbieznosc BMW 3 | Autor: Pete |
Użytkownik "pascal" wrote
Niestety po wizycie w tej stacji samochod jedzie "dziwnie", sciaga go
lekko. Dodam tez, ze w tej stacji to nawet nie zadbali o to, zeby
kierownica byla prosto. Ogolnie lipa. Nie dostalem zadnego wydruku z
katami.
Jade dzis do poprawki, ale chciałbym wiedzieć, czy są gdzieś w sieci, albo
u was katy poprawne jakie powinna miec geometria tego samochodu.
Tu masz wartości jak i wymagania odn. warunków w jakich te wartości mają być
ustawiane/mierzone:
http://tinyurl.com/ytdg7l
http://tinyurl.com/yvo2q3
W tylnonapedowych zbieznosc ustawia sie inaczej niz w przednionapedowych,
ale chcialbym poznac konkret, zeby sprawdzic, czy czlowiek ustawiajacy
wogole wie w czym rzecz i czy ogarnie temat.
Jeśli nawet nie potrafi zadbać o to, by kierownica była prosto i nie podaje
wydruku, to raczej nie wie. Szukaj innego warsztatu.
A jak Twoje opony? Nowe? Używane ale równomiernie zużyte?
Pozdr.
Pete
6 |
Data: Marzec 11 2008 14:52:07 | Temat: Re: Zbieznosc BMW 3 | Autor: pascal |
Opony mam te, które miałem.
Nowe były kupione wiosną 2007, (okolo 20tys km przejechane)
Wczoraj mi ustawili znacznie lepiej, ale debatowało kilka osób. Ogólnie,
jakbywi wiedział o tym wcześniej, to na pewno wybrałbym inny warsztat.
Adrian
Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości
Użytkownik "pascal" wrote
Niestety po wizycie w tej stacji samochod jedzie "dziwnie", sciaga go
lekko. Dodam tez, ze w tej stacji to nawet nie zadbali o to, zeby
kierownica byla prosto. Ogolnie lipa. Nie dostalem zadnego wydruku z
katami.
Jade dzis do poprawki, ale chciałbym wiedzieć, czy są gdzieś w sieci,
albo u was katy poprawne jakie powinna miec geometria tego samochodu.
Tu masz wartości jak i wymagania odn. warunków w jakich te wartości mają
być ustawiane/mierzone:
http://tinyurl.com/ytdg7l
http://tinyurl.com/yvo2q3
W tylnonapedowych zbieznosc ustawia sie inaczej niz w przednionapedowych,
ale chcialbym poznac konkret, zeby sprawdzic, czy czlowiek ustawiajacy
wogole wie w czym rzecz i czy ogarnie temat.
Jeśli nawet nie potrafi zadbać o to, by kierownica była prosto i nie
podaje wydruku, to raczej nie wie. Szukaj innego warsztatu.
A jak Twoje opony? Nowe? Używane ale równomiernie zużyte?
Pozdr.
Pete
| | | | |