Zbiornik full a...
1 | Data: Maj 19 2009 16:13:50 |
Temat: Zbiornik full a... | |
Autor: CSM | Pytanie dotyczy zmiany stanu skupienia benzyny z ciekłego w stan gazowy... to przecież następuje samorzutnie już w temperaturze powyżej zera C, a im większa temperatura tym parowanie benzyny większe... A zatem, czy naprawdę opłaca sie tankować do pełna? Wg wzoru: więcej paliwa = większe parowanie .... Czyli im więcej zatankujemy jednorazowo tym więcej stracimy? 2 |
Data: Maj 19 2009 16:18:40 | Temat: Re: Zbiornik full a... | Autor: Maverick | CSM wrote: Pytanie dotyczy zmiany stanu skupienia benzyny z ciekłego w stan gazowy... to przecież następuje samorzutnie już w temperaturze powyżej zera C, a im większa temperatura tym parowanie benzyny większe... A zatem, czy naprawdę opłaca sie tankować do pełna? Wg wzoru: więcej paliwa = większe parowanie ... Czyli im więcej zatankujemy jednorazowo tym więcej stracimy? A o stanie nasycenia to slyszales? Benzyna bedzie parowac az pary osiagna pewien stan nasycenia (ilosc par w powietrzu) - potem juz nie bedzie parowania (przy okreslonej temperaturze, chyba ze temp za wysoka i cisnienie odpowiednie, to wyparuje calosc). W praktyce kwestia tylko zamrozenia kasy w zbiorniku, ew cen benzyny na stacjach paliw, ew czasu. Przez parowanie stracisz benzyny za ok 1-2gr na baku... -- Regards, Maverick PMS+ PJ S+ p M- W- P+:++ X+ L+ B++ M(+) Z++ T- W CB Nissan Bluebird - ex Astra II 1.8 Elegance 3 |
Data: Maj 19 2009 17:21:45 | Temat: Re: Zbiornik full a... | Autor: Przemek | Maverick wrote: CSM wrote: nijako nie bardzo - wszystkie auta od dluzszego czasu maja evap tzn po polskiemu filtr z wegla aktywnego ktory absorbuje opary paliw chroniac srodowisko , a od czasu do czasu (przez elektrozawor) albo w starszych autkach na stale jest podlaczony pod kolektor ssacy - tak ze opary paliwa sa wyciagane ze zbiornika i spalane .I to urzadzonko a nie jakies bzdurne podgrzewanie paliwa przez wtryski przy dzialajacej pompie odpowiada za niewielki ale zauwazalny ubytek benzyny ze zbiornika w autach jezdzacy wylacznie na LPG . 4 |
Data: Maj 19 2009 16:29:03 | Temat: Re: Zbiornik full a... | Autor: Pan Piskorz | opłaca sie tankować do pełna? Wg wzoru: więcej paliwa = większe parowanie Einstein, kurwa, z dna zbiornika to ci wycieka, nie paruje P. 5 |
Data: Maj 19 2009 16:41:22 | Temat: Re: Zbiornik full a... | Autor: Marcin J. Kowalczyk | CSM pisze: Pytanie dotyczy zmiany stanu skupienia benzyny z ciekłego w stan gazowy... to przecież następuje samorzutnie już w temperaturze powyżej zera C, a im większa temperatura tym parowanie benzyny większe... A zatem, czy naprawdę opłaca sie tankować do pełna? Wg wzoru: więcej paliwa = większe parowanie ... Czyli im więcej zatankujemy jednorazowo tym więcej stracimy? drobny szczegol "korek wlewu paliwa" 6 |
Data: Maj 19 2009 16:45:03 | Temat: Re: Zbiornik full a... | Autor: | Zakładając że zamknięcie zbiornika jest nieszczelne, wręcz przewiewne, to Pytanie dotyczy zmiany stanu skupienia benzyny z ciekłego w stan gazowy... 7 |
Data: Maj 19 2009 22:13:30 | Temat: Re: Zbiornik full a... | Autor: Bastion |
Zakładając że zamknięcie zbiornika jest nieszczelne, wręcz przewiewne, to Parowanie jest uwarunkowane przez 3 czynniki 1) powierzchnia parujacej cieczy 2) cisnienia pary (oparow) nad ciecza. 3) temperature cieczy Mozna sobie gdybac ale na zdrowy rozum to tankowanie pod korek jest bardziej ekonomiczne (jezeli chodzi o parowanie benzyny) niz jezdzenie "na oparach" Inna sprawa, ze jezdzenie "na oparach" bedzie bardziej ekonomiczne bo odpada kilka kilo balastu w postaci paliwa i to chyba moze dac zauwazalnie mniejsze spalanie. Oszczednosci 10-20gr na 100 km? No ale jezdzac "na oparach" musisz zwiekszac trase aby czesciej tankowac wiec moim zdaniem wychodzi na zero. 8 |
Data: Maj 19 2009 16:45:05 | Temat: Re: Zbiornik full a... | Autor: charwel (Oo)==::: |
Pytanie dotyczy zmiany stanu skupienia benzyny z ciekłego w stan gazowy... Gdyby zbiornik był otwarty to powierzchnię parowania musiałbyś uwzględnić. Tak myślę. W zbiorniku jest zawsze taka sama chyba ;) pozdrawiam charwel 9 |
Data: Maj 19 2009 17:06:23 | Temat: Re: Zbiornik full a... | Autor: zkruk [Lodz] | CSM wrote: powyżej zera C, a im większa temperatura tym parowanie benzyny a co ma zero stopnii C do parowania benzyny? -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 10 |
Data: Maj 19 2009 18:40:50 | Temat: Re: Zbiornik full a... | Autor: Maciek | Użytkownik "zkruk [Lodz]" napisał powyżej zera C, a im większa temperatura tym parowanie benzyny W zimie mniej pali na setkę, a już na pewno wtedy gdy woda z paliwa zamarznie w zbiorniku uszczelniając go w ten sposób :) M. 11 |
Data: Maj 19 2009 21:53:57 | Temat: Re: Zbiornik full a... | Autor: Jacek | Przyznaj się. Z Krakowa jesteś? 12 |
Data: Maj 19 2009 21:59:57 | Temat: Re: Zbiornik full a... | Autor: Blyskacz | Jacek wrote: Przyznaj się. Z Krakowa jesteś? Stawiam, ze z Poznania ;-) pozdrawiam Blyskacz -- Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-) Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;) Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG 13 |
Data: Maj 20 2009 07:54:59 | Temat: Re: Zbiornik full a... | Autor: Jacek | Poznaniacy zostali wyrzuceni z Krakowa za rozrzutność ;-) 14 |
Data: Maj 20 2009 17:47:01 | Temat: Re: Zbiornik full a... | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Jacek pisze: Przyznaj się. Z Krakowa jesteś? Nieważne skąd, ważne czym się zajmuje. Na moje oko: złotówa. -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona. GG: 291246, skype: kenickie_PL 15 |
Data: Maj 20 2009 10:40:55 | Temat: Re: Zbiornik full a... | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-05-19, CSM wrote: Pytanie dotyczy zmiany stanu skupienia benzyny z ciekłego w stan gazowy... Każda wizyta na stacji paliw to dodatkowe dziesięć minut Twojego czasu, kilkaset metrów przejechanych niepotrzebnie oraz ponowne uruchomienie silnika. Krzysiek Kiełczewski 16 |
Data: Maj 20 2009 17:17:49 | Temat: Re: Zbiornik full a... | Autor: J.F. | Użytkownik "CSM" napisał w wiadomości Pytanie dotyczy zmiany stanu skupienia benzyny z ciekłego w stan A nawet w temperaturze ponizej zera C. większa temperatura tym parowanie benzyny większe... A zatem, czy Parowanie nie zalezy od ilosci paliwa w zbiorniku, tylko od powierzchni, a przede wszystkim od przewietrzania zbiornika. Normalnie odparuje znikoma ilosc, para sie nasyci, i dalszego parowania nie bedzie - no chyba ze tyle co dyfuzji przez malenka dziurke odpowietrznika. J. |