Grupy dyskusyjne   »   Zbiornik full a...

Zbiornik full a...



1 Data: Maj 19 2009 16:13:50
Temat: Zbiornik full a...
Autor: CSM 

Pytanie dotyczy zmiany stanu skupienia benzyny z ciekłego w stan gazowy... to przecież następuje samorzutnie już w temperaturze powyżej zera C, a im większa temperatura tym parowanie benzyny większe... A zatem, czy naprawdę opłaca sie tankować do pełna? Wg wzoru: więcej paliwa = większe parowanie .... Czyli im więcej zatankujemy jednorazowo tym więcej stracimy?

Trochę to zakręcone, ale mam nadzieję, że ktoś to jakoś wyjaśni...



2 Data: Maj 19 2009 16:18:40
Temat: Re: Zbiornik full a...
Autor: Maverick 

CSM wrote:

Pytanie dotyczy zmiany stanu skupienia benzyny z ciekłego w stan gazowy... to przecież następuje samorzutnie już w temperaturze powyżej zera C, a im większa temperatura tym parowanie benzyny większe... A zatem, czy naprawdę opłaca sie tankować do pełna? Wg wzoru: więcej paliwa = większe parowanie ... Czyli im więcej zatankujemy jednorazowo tym więcej stracimy?

Trochę to zakręcone, ale mam nadzieję, że ktoś to jakoś wyjaśni...

A o stanie nasycenia to slyszales? Benzyna bedzie parowac az pary osiagna pewien stan nasycenia (ilosc par w powietrzu) - potem juz nie bedzie parowania (przy okreslonej temperaturze, chyba ze temp za wysoka i cisnienie odpowiednie, to wyparuje calosc).

W praktyce kwestia tylko zamrozenia kasy w zbiorniku, ew cen benzyny na stacjach paliw, ew czasu. Przez parowanie stracisz benzyny za ok 1-2gr na baku...

--
Regards,
Maverick
PMS+ PJ S+ p M- W- P+:++ X+ L+ B++ M(+) Z++ T- W CB
Nissan Bluebird - ex
Astra II 1.8 Elegance

3 Data: Maj 19 2009 17:21:45
Temat: Re: Zbiornik full a...
Autor: Przemek 

Maverick wrote:

CSM wrote:
Pytanie dotyczy zmiany stanu skupienia benzyny z ciekłego w stan
gazowy... to przecież następuje samorzutnie już w temperaturze
powyżej zera C, a im większa temperatura tym parowanie benzyny
większe... A zatem, czy naprawdę opłaca sie tankować do pełna? Wg
wzoru: więcej paliwa = większe parowanie ... Czyli im więcej
zatankujemy jednorazowo tym więcej stracimy?

Trochę to zakręcone, ale mam nadzieję, że ktoś to jakoś wyjaśni...

A o stanie nasycenia to slyszales? Benzyna bedzie parowac az pary
osiagna pewien stan nasycenia (ilosc par w powietrzu) - potem juz nie
bedzie parowania (przy okreslonej temperaturze, chyba ze temp za
wysoka i cisnienie odpowiednie, to wyparuje calosc).

W praktyce kwestia tylko zamrozenia kasy w zbiorniku, ew cen benzyny
na stacjach paliw, ew czasu. Przez parowanie stracisz benzyny za ok
1-2gr na baku...

nijako nie bardzo - wszystkie auta od dluzszego czasu maja evap tzn po
polskiemu filtr z wegla aktywnego ktory
absorbuje opary paliw chroniac srodowisko , a od czasu do czasu (przez
elektrozawor) albo w starszych autkach na stale jest podlaczony pod kolektor
ssacy - tak ze opary paliwa sa  wyciagane ze zbiornika i spalane .I to
urzadzonko a nie jakies bzdurne podgrzewanie paliwa przez wtryski przy
dzialajacej pompie
odpowiada za niewielki ale zauwazalny ubytek benzyny ze zbiornika w autach
jezdzacy wylacznie na LPG  .

4 Data: Maj 19 2009 16:29:03
Temat: Re: Zbiornik full a...
Autor: Pan Piskorz 

opłaca sie tankować do pełna? Wg wzoru: więcej paliwa = większe parowanie

Einstein, kurwa,

z dna zbiornika to ci wycieka, nie paruje

P.

5 Data: Maj 19 2009 16:41:22
Temat: Re: Zbiornik full a...
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

CSM pisze:

Pytanie dotyczy zmiany stanu skupienia benzyny z ciekłego w stan gazowy... to przecież następuje samorzutnie już w temperaturze powyżej zera C, a im większa temperatura tym parowanie benzyny większe... A zatem, czy naprawdę opłaca sie tankować do pełna? Wg wzoru: więcej paliwa = większe parowanie ... Czyli im więcej zatankujemy jednorazowo tym więcej stracimy?

drobny szczegol "korek wlewu paliwa"

6 Data: Maj 19 2009 16:45:03
Temat: Re: Zbiornik full a...
Autor:

Zakładając że zamknięcie zbiornika jest nieszczelne, wręcz przewiewne, to
parowanie będzie zależne od powierzchni stykającej się z powietrzem więc
lepiej gdy benzyna jest w króćcu wlewu. No ale w czasie jazdy musiałbyś
wciąż dolewać żeby pozom nie opadł do poziomu zbiornika i nie wzrosło
parowanie.


Użytkownik "CSM"  napisał w wiadomości

Pytanie dotyczy zmiany stanu skupienia benzyny z ciekłego w stan gazowy...
to przecież następuje samorzutnie już w temperaturze powyżej zera C, a im
większa temperatura tym parowanie benzyny większe... A zatem, czy naprawdę
opłaca sie tankować do pełna? Wg wzoru: więcej paliwa = większe parowanie
... Czyli im więcej zatankujemy jednorazowo tym więcej stracimy?

Trochę to zakręcone, ale mam nadzieję, że ktoś to jakoś wyjaśni...

7 Data: Maj 19 2009 22:13:30
Temat: Re: Zbiornik full a...
Autor: Bastion 


Użytkownik  napisał w wiadomości

Zakładając że zamknięcie zbiornika jest nieszczelne, wręcz przewiewne, to
parowanie będzie zależne od powierzchni stykającej się z powietrzem więc
lepiej gdy benzyna jest w króćcu wlewu. No ale w czasie jazdy musiałbyś
wciąż dolewać żeby pozom nie opadł do poziomu zbiornika i nie wzrosło
parowanie.

Parowanie jest uwarunkowane przez 3 czynniki
1) powierzchnia parujacej cieczy
2) cisnienia pary (oparow) nad ciecza.
3) temperature cieczy

Mozna sobie gdybac ale na zdrowy rozum
to tankowanie pod korek jest bardziej ekonomiczne (jezeli chodzi
o parowanie benzyny) niz jezdzenie "na oparach"

Inna sprawa, ze jezdzenie "na oparach" bedzie bardziej ekonomiczne
bo odpada kilka kilo balastu w postaci paliwa i to chyba moze dac zauwazalnie mniejsze spalanie.
Oszczednosci 10-20gr na 100 km?

No ale jezdzac "na oparach" musisz zwiekszac trase aby czesciej tankowac
wiec moim zdaniem wychodzi na zero.

8 Data: Maj 19 2009 16:45:05
Temat: Re: Zbiornik full a...
Autor: charwel (Oo)==::: 


Pytanie dotyczy zmiany stanu skupienia benzyny z ciekłego w stan gazowy...

Gdyby zbiornik był otwarty to  powierzchnię parowania musiałbyś uwzględnić.
Tak myślę.
W zbiorniku jest zawsze taka sama chyba ;)

pozdrawiam
charwel

9 Data: Maj 19 2009 17:06:23
Temat: Re: Zbiornik full a...
Autor: zkruk [Lodz] 

CSM wrote:
to przecież następuje samorzutnie już w temperaturze

powyżej zera C, a im większa temperatura tym parowanie benzyny
większe...

a co ma zero stopnii C do parowania benzyny?



--
pozdrawiam
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

10 Data: Maj 19 2009 18:40:50
Temat: Re: Zbiornik full a...
Autor: Maciek 

Użytkownik "zkruk [Lodz]"  napisał

powyżej zera C, a im większa temperatura tym parowanie benzyny
większe...

a co ma zero stopnii C do parowania benzyny?

W zimie mniej pali na setkę, a już na pewno wtedy gdy woda z paliwa zamarznie w zbiorniku uszczelniając go w ten sposób :)

M.

11 Data: Maj 19 2009 21:53:57
Temat: Re: Zbiornik full a...
Autor: Jacek 

Przyznaj się. Z Krakowa jesteś?
Jacek

12 Data: Maj 19 2009 21:59:57
Temat: Re: Zbiornik full a...
Autor: Blyskacz 

Jacek wrote:

Przyznaj się. Z Krakowa jesteś?

Stawiam, ze z Poznania ;-)

pozdrawiam Blyskacz

--
Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-)
Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;)
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG

13 Data: Maj 20 2009 07:54:59
Temat: Re: Zbiornik full a...
Autor: Jacek 

Poznaniacy zostali wyrzuceni z Krakowa za rozrzutność ;-)
Jacek

14 Data: Maj 20 2009 17:47:01
Temat: Re: Zbiornik full a...
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

Jacek pisze:

Przyznaj się. Z Krakowa jesteś?

Nieważne skąd, ważne czym się zajmuje. Na moje oko: złotówa.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.
GG: 291246, skype: kenickie_PL

15 Data: Maj 20 2009 10:40:55
Temat: Re: Zbiornik full a...
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2009-05-19, CSM  wrote:

Pytanie dotyczy zmiany stanu skupienia benzyny z ciekłego w stan gazowy...
to przecież następuje samorzutnie już w temperaturze powyżej zera C, a im
większa temperatura tym parowanie benzyny większe... A zatem, czy naprawdę
opłaca sie tankować do pełna? Wg wzoru: więcej paliwa = większe parowanie
... Czyli im więcej zatankujemy jednorazowo tym więcej stracimy?

Każda wizyta na stacji paliw to dodatkowe dziesięć minut Twojego czasu,
kilkaset metrów przejechanych niepotrzebnie oraz ponowne uruchomienie
silnika.

Krzysiek Kiełczewski

16 Data: Maj 20 2009 17:17:49
Temat: Re: Zbiornik full a...
Autor: J.F. 

Użytkownik "CSM"  napisał w wiadomości

Pytanie dotyczy zmiany stanu skupienia benzyny z ciekłego w stan
gazowy... to przecież następuje samorzutnie już w temperaturze
powyżej zera C, a im

A nawet w temperaturze ponizej zera C.

większa temperatura tym parowanie benzyny większe... A zatem, czy
naprawdę opłaca sie tankować do pełna? Wg wzoru: więcej paliwa =
większe parowanie ... Czyli im więcej zatankujemy jednorazowo tym
więcej stracimy?

Parowanie nie zalezy od ilosci paliwa w zbiorniku, tylko od
powierzchni, a przede wszystkim od przewietrzania zbiornika.

Normalnie odparuje znikoma ilosc, para sie nasyci, i dalszego
parowania nie bedzie - no chyba ze tyle co dyfuzji przez malenka
dziurke odpowietrznika.

J.

Zbiornik full a...



Grupy dyskusyjne