Grupy dyskusyjne   »   Zim± samochód pali więcej, bo...

Zim± samochód pali więcej, bo...



1 Data: Styczen 05 2011 13:02:08
Temat: Zim± samochód pali więcej, bo...
Autor: mic49 

Witam,

Wiadomo - jest mróz i znacznie więcej czasu silnik potrzebuje na
nagrzanie się. Czy też prędko¶ci podróżne - zim± s± mniejsze, czyli
silnik dłużej chodzi.

Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mroĽny dzień będzie
palił tyle samo co rozgrzany silnik w lato? Jest jakie¶ rozróżnienie -
diesel / benzyna.

Michał



2 Data: Styczen 05 2011 22:19:03
Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo...
Autor: J_K_K 

Użytkownik "mic49"  napisał w wiadomo¶ci Czy też prędko¶ci podróżne - zim± s± mniejsze, czyli
silnik dłużej chodzi.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Przy mniejszej prędko¶ci spali Ci mniej na 100 km.
+ nie chodzi klimatyzacja (tam gdzie jest).
W takiej konfiguracji auta u mnie w zimie pal± mniej niż w lecie :-)
(głównie trasy).

Pzdr

JKK

3 Data: Styczen 05 2011 23:21:40
Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo...
Autor: Rabbit McCroolick 


Użytkownik "J_K_K"  napisał w wiadomo¶ci


+ nie chodzi klimatyzacja (tam gdzie jest).

Doprawdy? A w moim samochodzie wła¶nie zim± czę¶ciej chodzi klima, bo nie
chcę mieć zaparowanych szyb.

4 Data: Styczen 06 2011 00:14:35
Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo...
Autor: J_K_K 

Użytkownik "Rabbit McCroolick"  napisał w wiadomo¶ci



+ nie chodzi klimatyzacja (tam gdzie jest).

Doprawdy? A w moim samochodzie wła¶nie zim± czę¶ciej chodzi klima,

Posłuchaj pracy agregatu przy temperaturach dodatnich i ujemnych.

Pzdr

JKK

5 Data: Styczen 06 2011 02:47:42
Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo...
Autor: Rabbit McCroolick 


Użytkownik "J_K_K"  napisał w wiadomo¶ci


Posłuchaj pracy agregatu przy temperaturach dodatnich i ujemnych.

Żeby usłyszeć urban legend?

6 Data: Styczen 06 2011 11:58:29
Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo...
Autor: pm 

?>> Posłuchaj pracy agregatu przy temperaturach dodatnich i ujemnych.


Żeby usłyszeć urban legend?
jak nie chcesz słuchać to pomy¶l.
przy niskich temp, aby nast±piło skroplenie czynnika w skrapiaczu (popularnej chłodnicy)
potrzebne jest mniejsze ci¶nienie - sprężarka musi pracować w krótszych cyklach.

7 Data: Styczen 05 2011 22:30:10
Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo...
Autor: pm 

?> Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mroĽny dzień będzie

palił tyle samo co rozgrzany silnik w lato? Jest jakie¶ rozróżnienie -
diesel / benzyna.

można by to rozważyć z punktu widzenia masy zasysanego powietrza.
zimno -większa masa
ciepło - mniejsza

8 Data: Styczen 05 2011 23:20:51
Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo...
Autor: Rabbit McCroolick 


Użytkownik "pm"  napisał w wiadomo¶ci


można by to rozważyć z punktu widzenia masy zasysanego powietrza.
zimno -większa masa
ciepło - mniejsza

Hhehe, czyli powinien mniej palić, ot taki sezonowy intercooler;-) Ale tak
nie jest, bo silnik wolniej się rozgrzewa, dłużej chodzi na wzbogaconej
mieszance a i tak powietrze zasysa z podgrzanej komory silnika.

9 Data: Styczen 06 2011 11:28:38
Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo...
Autor: pm 

?

można by to rozważyć z punktu widzenia masy zasysanego powietrza.
zimno -większa masa
ciepło - mniejsza

Hhehe, czyli powinien mniej palić, ot taki sezonowy intercooler;-)

to zależy bo masz (albo nie masz) przepływomierz który t± masę mierzy

Ale tak  nie jest, bo silnik wolniej się rozgrzewa, dłużej chodzi na wzbogaconej mieszance a i tak powietrze zasysa z podgrzanej komory silnika.
doczytaj założenia, to co napisałe¶ to już wiemy i pomijamy przy rozważaniach.

10 Data: Styczen 07 2011 00:15:34
Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo...
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-01-06 11:28, pm pisze:

?
można by to rozważyć z punktu widzenia masy zasysanego powietrza.
zimno -większa masa
ciepło - mniejsza

Hhehe, czyli powinien mniej palić, ot taki sezonowy intercooler;-)

to zależy bo masz (albo nie masz) przepływomierz który t± masę mierzy

Jak nie przepływomierz, to zestaw MAP+IAT, który też temperaturę uwzględnia.

Jak jest zimno to po prostu wzrasta moc silnika.
I między zim± a latem wcale nie s± to małe różnice mocy - nawet w silnikach wolnoss±cych.

11 Data: Styczen 07 2011 00:40:32
Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo...
Autor: Rabbit McCroolick 


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomo¶ci


Jak jest zimno to po prostu wzrasta moc silnika.
I między zim± a latem wcale nie s± to małe różnice mocy - nawet w
silnikach wolnoss±cych.

No dobra,jest jaki¶ przyrost mocy, ale przecież powietrze zasysa z komory
silnika w której temperatura wcale nie jest dużo niższa zim± (no może na
pocz±tku pracy silnika).

12 Data: Styczen 07 2011 08:58:18
Temat: Re: ZimÄ… samochód pali wiÄ™cej, bo...
Autor: Yans van Horn 

On 2011-01-07 00:40, Rabbit McCroolick wrote:

UÂżytkownik "Tomasz   napisaÂł w wiadomo¶ci


Jak jest zimno to po prostu wzrasta moc silnika.
I miĂŞdzy zim± a latem wcale nie s± to maÂłe róÂżnice mocy - nawet w
silnikach wolnoss±cych.

No dobra,jest jaki¶ przyrost mocy, ale przecie¿ powietrze zasysa z komory
> silnika w której temperatura wcale nie jest duÂżo niÂższa zim± (no moÂże na
> pocz±tku pracy silnika).

To chyba jedynie w Ľle zaprojektowanych złomach :-) Albo cudownych przeróbkach typu wstawmy "stożek" ale wywalmy dolot zimnego powietrza :-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

13 Data: Styczen 07 2011 11:55:43
Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo...
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-01-07 00:40, Rabbit McCroolick pisze:

Użytkownik "Tomasz   napisał w wiadomo¶ci


Jak jest zimno to po prostu wzrasta moc silnika.
I między zim± a latem wcale nie s± to małe różnice mocy - nawet w
silnikach wolnoss±cych.

No dobra,jest jaki¶ przyrost mocy, ale przecież powietrze zasysa z komory
silnika

Wlot powietrza montuje się w takich miejscach żeby powietrze było z zewn±trz.

14 Data: Styczen 07 2011 18:45:43
Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo...
Autor: Rabbit McCroolick 


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomo¶ci


Wlot powietrza montuje się w takich miejscach żeby powietrze było z
zewn±trz.

Nie wszędzie. Znam co najmniej kilka samochodów, gdzie wlot powietrza jest
za chłodnic± a do komory filtra powietrza prowadzi niezbyt dobrze izolowana
termicznie rura. Nie mówi±c już o nieco archaicznych, ale wci±ż używanych
pojazdach z od¶rodkowym filtrem powietrza w którym rura doprowadza powietrze
z nad silnika (miałem tak np. w Kadecie E ze starym silnikiem 1,2).

15 Data: Styczen 06 2011 08:50:34
Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo...
Autor: Czarek Daniluk 

W dniu 2011-01-05 22:30, pm pisze:

można by to rozważyć z punktu widzenia masy zasysanego powietrza.
zimno -większa masa
ciepło - mniejsza

Akurat to czuć najbardziej w turbodieslu :)

Pozdrawiam !

16 Data: Styczen 06 2011 09:30:05
Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo...
Autor: to 

begin Czarek Daniluk

Akurat to czuć najbardziej w turbodieslu :)

Ogólnie w każdym turbo wyposażonym w intercooler, szczególnie zbyt mały,
jak to zwykle w seryjnych silnikach bywa...

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

17 Data: Styczen 07 2011 15:54:15
Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo...
Autor: Pszemol 

"pm"  wrote in message

?> Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mroĽny dzień będzie
palił tyle samo co rozgrzany silnik w lato? Jest jakie¶ rozróżnienie -
diesel / benzyna.

można by to rozważyć z punktu widzenia masy zasysanego powietrza.
zimno -większa masa
ciepło - mniejsza

Czy mowa jest o od¶nieżonej, suchej drodze czy opony musz±
pokonywać nierówno¶ci ¶niegu, lodu, soli? ¦lizgać się?

18 Data: Styczen 05 2011 21:57:02
Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo...
Autor: to 

begin mic49

Czy też prÄ™dkoĹ›ci podróżne - zimÄ… sÄ… mniejsze, czyli
silnik dłużej chodzi.

Dobrze siÄ™ czujesz? ;)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

19 Data: Styczen 05 2011 23:25:14
Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo...
Autor: Rabbit McCroolick 


Użytkownik "to"  napisał w wiadomo¶ci

begin mic49

Czy też prędko¶ci podróżne - zim± s± mniejsze, czyli
silnik dłużej chodzi.

Dobrze się czujesz? ;)

Jaki¶ sens w tym jest - ja zim± o wiele czę¶ciej stoję w korkach, dłużej
ruszam a przy niskich prędko¶ciach silnik wcale nie spala optymalnie paliwa.

20 Data: Styczen 05 2011 22:37:48
Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo...
Autor: to 

begin Rabbit McCroolick

Czy teÂż prĂŞdko¶ci podróÂżne - zim± s± mniejsze, czyli silnik dÂłuÂżej
chodzi.

Dobrze siĂŞ czujesz? ;)

Jaki¶ sens w tym jest - ja zim± o wiele czê¶ciej stojê w korkach, d³u¿ej
ruszam a przy niskich prêdko¶ciach silnik wcale nie spala optymalnie
paliwa.

Przeczytaj zdanie, które zacytowałem -- "czyli silnik dłużej chodzi". To
ile chodzi nie ma znaczenia, bo spalanie ocenia siÄ™ w odniesieniu do
przebytej odległoĹ›ci, a nie czasu.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

21 Data: Styczen 05 2011 23:48:58
Temat: Re: Zim± samochód pali wiĂŞcej, bo...
Autor: ToMasz 

to pisze:

begin Rabbit McCroolick

Czy teÂż prĂŞdko¶ci podróÂżne - zim± s± mniejsze, czyli silnik dÂłuÂżej
chodzi.
Dobrze siĂŞ czujesz? ;)
Jaki¶ sens w tym jest - ja zim± o wiele czê¶ciej stojê w korkach, d³u¿ej
ruszam a przy niskich prêdko¶ciach silnik wcale nie spala optymalnie
paliwa.

Przeczytaj zdanie, które zacytowałem -- "czyli silnik dłużej chodzi". To
ile chodzi nie ma znaczenia, bo spalanie ocenia siÄ™ w odniesieniu do
przebytej odległoĹ›ci, a nie czasu.

no ja bym polemizował.
1 latem jade 20 minut, 10km i spalam 6 na 100
2 zimÄ… grzeje auto (dziecko!)5 minut, jade30min, 10km, spalam prawie 10
na 100.

dłuższy czas powoduje ze inne parametry sÄ… dalekie od optymalnych i auto
pali wiecej.

ToMasz

22 Data: Styczen 05 2011 23:01:21
Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo...
Autor: to 

begin ToMasz

no ja bym polemizował.
1 latem jade 20 minut, 10km i spalam 6 na 100 2 zimÄ… grzeje auto
(dziecko!)5 minut, jade30min, 10km, spalam prawie 10 na 100.

Kolejny...

"Czy też prÄ™dkoĹ›ci podróżne - zimÄ… sÄ… mniejsze, czyli silnik dłużej
chodzi."

Gdzie tu masz coĹ› o grzaniu auta?

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

23 Data: Styczen 06 2011 11:53:20
Temat: Re: Zim± samochód pali wiĂŞcej, bo...
Autor: pm 



1 latem jade 20 minut, 10km i spalam 6 na 100 2 zimÄ… grzeje auto
(dziecko!)5 minut, jade30min, 10km, spalam prawie 10 na 100.

Kolejny...

"Czy też prÄ™dkoĹ›ci podróżne - zimÄ… sÄ… mniejsze, czyli silnik dłużej
chodzi."

Gdzie tu masz coĹ› o grzaniu auta?

zamiast gardłować, spróbuj uwolnić sie ze swojego zafixowanego sposobu widzenia Ĺ›wiata.

to że zwyczajowo podaje siÄ™ L/km nie znaczy że nie można podawać L/mtg (np w maszynach rolniczych)
każdy pojazd ma jakieĹ› optymalne warunki pracy i np. wychodzi że przy 90km/h spalamy najmniej.

czyli reasumujÄ…c silnik chodzi 3x dłużej ale spala 2x mniej paliwa - i jesteĹ›my w plecy
i extremalnie na  autostradzie silnik chodz 2x krócej i pali 3x wiecej - i tez w plecy.

dodajÄ…c do tego stanie w korkach - to juz wogóle zyżycie l/km to nieskoĹ„czonoć ;-)

24 Data: Styczen 06 2011 12:46:18
Temat: Re: Zim± samochód pali wi?cej, bo...
Autor: J.F. 

On Thu, 6 Jan 2011 11:53:20 +0100,  pm wrote:

to że zwyczajowo podaje się L/km nie znaczy że nie można podawać L/mtg (np w
maszynach rolniczych)

Obawiam sie tylko ze sporo maszyn ma zmienne obciazenie i to tez jest
nierzetelne.

każdy pojazd ma jakie¶ optymalne warunki pracy i np. wychodzi że przy 90km/h
spalamy najmniej.

Obawiam sie ze przy 50 .. albo jeszcze wolniej

J.

25 Data: Styczen 06 2011 14:24:36
Temat: Re: Zim± samochód pali wi?cej, bo...
Autor: pm 

?

Obawiam sie tylko ze sporo maszyn ma zmienne obciazenie i to tez jest
nierzetelne.

no jasne
maszyny takie litrażuje się i jest normatywne zużycie na biegu jałowym i przy obci±żeniu (tez uproszczenie ale już bliższe prawdy )

każdy pojazd ma jakie¶ optymalne warunki pracy i np. wychodzi że przy 90km/h
spalamy najmniej.

Obawiam sie ze przy 50 .. albo jeszcze wolniej

być może - nie zmienia to istoty rozumowania.
gdzie¶ tam będzie optimum zależne od charakterystyki silnika / przełożenia / oporów aerodynamicznych

co więcej - być może optimum (założone przy projektowaniu) dla samochodziku miejskiego typu hyundai atos to 50km/h
a dla powiedzmy audi a6 130km/h.

26 Data: Styczen 06 2011 17:02:42
Temat: Re: Zimą samochód pali wi?cej, bo...
Autor: J.F. 

On Thu, 6 Jan 2011 14:24:36 +0100,  pm wrote:

każdy pojazd ma jakie¶ optymalne warunki pracy i np. wychodzi że przy
90km/h spalamy najmniej.

Obawiam sie ze przy 50 .. albo jeszcze wolniej

być może - nie zmienia to istoty rozumowania.
gdzie¶ tam będzie optimum zależne od charakterystyki silnika / przełożenia /
oporów aerodynamicznych
co więcej - być może optimum (założone przy projektowaniu) dla samochodziku
miejskiego typu hyundai atos to 50km/h
a dla powiedzmy audi a6 130km/h.

Obawiam sie ze dla A6 to tez bedzie kolo 50, i co - pojedziesz tak po
autostradzie ? Oszczednie, bezpiecznie, bezstresowo .. o ile sie
lusterka zaklei :-)

J.

27 Data: Styczen 06 2011 17:31:17
Temat: Re: Zimą samochód pali wi?cej, bo...
Autor: pm 

?> Obawiam sie ze dla A6 to tez bedzie kolo 50, i co - pojedziesz tak po

autostradzie ? Oszczednie, bezpiecznie, bezstresowo .. o ile sie
lusterka zaklei :-)

nie policzysz to się nie dowiemy czy 90 czy 50
możemy gdybać.

w każdym razie możemy przyj±ć że jest jakie¶:  200km/h >optimum > 0km/h ;-)


aha
trzeba pamiętać o konieczno¶ci wytwarzania mieszanki stechiometrycznej
czyli duży silnik mimo braku obci±żenia i tak musi swoje spalić.

28 Data: Styczen 07 2011 09:50:39
Temat: Re: Zimą samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Massai 

J.F. wrote:

On Thu, 6 Jan 2011 14:24:36 +0100,  pm wrote:
> > > każdy pojazd ma jakie¶ optymalne warunki pracy i np. wychodzi
> > > że przy 90km/h spalamy najmniej.
> >
>> Obawiam sie ze przy 50 .. albo jeszcze wolniej
> >
> być może - nie zmienia to istoty rozumowania.
> gdzie¶ tam będzie optimum zależne od charakterystyki silnika /
> przełożenia / oporów aerodynamicznych
> co więcej - być może optimum (założone przy projektowaniu) dla
> samochodziku miejskiego typu hyundai atos to 50km/h
> a dla powiedzmy audi a6 130km/h.

Obawiam sie ze dla A6 to tez bedzie kolo 50, i co - pojedziesz tak po
autostradzie ? Oszczednie, bezpiecznie, bezstresowo .. o ile sie
lusterka zaklei :-)

U mnie optymalne jest około 65-70. Jak utrzymuję tę prędko¶ć stale,
przy pomocy tempomatu, na pustej drodze, spalam około 5,6-5,7 l/100km.
Testowałem kiedy¶ z ciekawo¶ci, fakt że na odcinkach krótkich, około
20-30 km (więcej nie miałem cierpliwo¶ci).

Uprzedzaj±c, żeby kto¶ mi tu nie jechał "phi, tyle to ja mam ¶redniej w
moim tedjiku":
5,6-5,7 l/100km dla V6 2,7l z automatem to naprawdę niezły wynik ;-)

Poniżej i powyżej - spalanie zaczyna rosn±ć, przy stałych 100 km/h
około 8,5 l/100km, przy 140 - 12l-13l/100km (tu sporo zależy od
kierunku wiatru).

--
Pozdro
Massai

29 Data: Styczen 09 2011 00:08:01
Temat: Re: Zimą samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-01-06 17:02, J.F. pisze:

co więcej - być może optimum (założone przy projektowaniu) dla samochodziku
miejskiego typu hyundai atos to 50km/h
a dla powiedzmy audi a6 130km/h.

Obawiam sie ze dla A6 to tez bedzie kolo 50

Kiedy¶ się bawiłem i 50km/h wychodziło pod względem zużycia paliwa optymalnie zarówno dla silnika 3.2 jak i 1.3.
Ale niedużo większe zużycie paliwa jest przy 80km/h.

Za to potem ro¶nie już szybko.

30 Data: Styczen 09 2011 00:11:31
Temat: Re: Zimą samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomo¶ci

W dniu 2011-01-06 17:02, J.F. pisze:

co więcej - być może optimum (założone przy projektowaniu) dla samochodziku
miejskiego typu hyundai atos to 50km/h
a dla powiedzmy audi a6 130km/h.

Obawiam sie ze dla A6 to tez bedzie kolo 50

Kiedy¶ się bawiłem i 50km/h wychodziło pod względem zużycia paliwa optymalnie zarówno dla silnika 3.2 jak i 1.3.

A na którym biegu?
Bo jaki¶ ciężko mi uwierzyć, że bieg 3 to optymalny wybór.

31 Data: Styczen 09 2011 00:30:55
Temat: Re: Zimą samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-01-09 00:11, Cavallino pisze:

Kiedy¶ się bawiłem i 50km/h wychodziło pod względem zużycia paliwa
optymalnie zarówno dla silnika 3.2 jak i 1.3.

A na którym biegu?
Bo jaki¶ ciężko mi uwierzyć, że bieg 3 to optymalny wybór.

AFAIR bieg IV i obroty nieco poniżej 1500 (w 3.2).

W 1.3 pi±ty bieg i nie pamiętam jakie obroty.

32 Data: Styczen 09 2011 00:53:58
Temat: Re: Zimą samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomo¶ci

W dniu 2011-01-09 00:11, Cavallino pisze:

Kiedy¶ się bawiłem i 50km/h wychodziło pod względem zużycia paliwa
optymalnie zarówno dla silnika 3.2 jak i 1.3.

A na którym biegu?
Bo jaki¶ ciężko mi uwierzyć, że bieg 3 to optymalny wybór.

AFAIR bieg IV i obroty nieco poniżej 1500 (w 3.2).

W 1.3 pi±ty bieg i nie pamiętam jakie obroty.

No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) będzie ciężko, nie da się jechać, bo będ± szarpać jak szalone.
Takoż Twoje obliczenia do nich nie pasuj±.

3 bieg na t± prędko¶ć to max.

33 Data: Styczen 09 2011 12:55:04
Temat: Re: Zimą samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2011-01-09 00:53, *Cavallino* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

Kiedy¶ się bawiłem i 50km/h wychodziło pod względem zużycia paliwa
optymalnie zarówno dla silnika 3.2 jak i 1.3.

A na którym biegu?
Bo jaki¶ ciężko mi uwierzyć, że bieg 3 to optymalny wybór.

AFAIR bieg IV i obroty nieco poniżej 1500 (w 3.2).

W 1.3 pi±ty bieg i nie pamiętam jakie obroty.

No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) będzie ciężko, nie da się jechać,
bo będ± szarpać jak szalone.
Takoż Twoje obliczenia do nich nie pasuj±.

3 bieg na t± prędko¶ć to max.

Kilkakrotnie (zwłaszcza na płaskim i lekko wznosz±cym się terenie) u siebie zaobserwowałem, że jazda na 3 (lub analogicznie 4 i 5 dla większych prędko¶ci) biegu w okolicach 1800-2000 rpm skutkuje mniejszym spalaniem chwilowym niż jazda na biegu wyższym przy tej samej prędko¶ci, ale obrotach wtedy około 1300-1500.
Najbardziej to widać wła¶nie na 3 w okolicach 50tki licznikowej.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

34 Data: Styczen 09 2011 12:59:44
Temat: Re: Zimą samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Mirek Ptak"  napisał w wiadomo¶ci news:

No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) będzie ciężko, nie da się jechać,
bo będ± szarpać jak szalone.
Takoż Twoje obliczenia do nich nie pasuj±.

3 bieg na t± prędko¶ć to max.

Kilkakrotnie (zwłaszcza na płaskim i lekko wznosz±cym się terenie) u siebie zaobserwowałem, że jazda na 3 (lub analogicznie 4 i 5 dla większych prędko¶ci) biegu w okolicach 1800-2000 rpm skutkuje mniejszym spalaniem chwilowym niż jazda na biegu wyższym przy tej samej prędko¶ci, ale obrotach wtedy około 1300-1500.
Najbardziej to widać wła¶nie na 3 w okolicach 50tki licznikowej.

Może.
Ale tak jechać się nie da, niezależnie od tego jakie jest spalanie.

35 Data: Styczen 09 2011 20:28:38
Temat: Re: Zimą samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Bydlę 

Mirek Ptak wrote:
> Kilkakrotnie (zwłaszcza na płaskim i lekko wznosz±cym się terenie) u
> siebie zaobserwowałem, że jazda na 3 (lub analogicznie 4 i 5 dla
> większych prędko¶ci) biegu w okolicach 1800-2000 rpm skutkuje mniejszym
> spalaniem chwilowym


Nie może być! Moment obrotowy jednak działa?
:-)

--
Bydlę

36 Data: Styczen 10 2011 07:53:44
Temat: Re: Zimą samochód pali wi?cej, bo...
Autor: k±d±wanie "fr±m" ę 

Dnia 2011-01-09 20:28,  *Bydlę* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

Mirek Ptak wrote:
 > Kilkakrotnie (zwłaszcza na płaskim i lekko wznosz±cym się terenie) u
 > siebie zaobserwowałem, że jazda na 3 (lub analogicznie 4 i 5 dla
 > większych prędko¶ci) biegu w okolicach 1800-2000 rpm skutkuje mniejszym
 > spalaniem chwilowym


Nie może być! Moment obrotowy jednak działa?
:-)

Raczej Turbo :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

37 Data: Styczen 09 2011 13:16:06
Temat: Re: Zimą samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-01-09 00:53, Cavallino pisze:

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomo¶ci

W dniu 2011-01-09 00:11, Cavallino pisze:

Kiedy¶ się bawiłem i 50km/h wychodziło pod względem zużycia paliwa
optymalnie zarówno dla silnika 3.2 jak i 1.3.

A na którym biegu?
Bo jaki¶ ciężko mi uwierzyć, że bieg 3 to optymalny wybór.

AFAIR bieg IV i obroty nieco poniżej 1500 (w 3.2).

W 1.3 pi±ty bieg i nie pamiętam jakie obroty.

No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) będzie ciężko, nie da się jechać,
bo będ± szarpać jak szalone.

Im bardziej wysilony silnik, tym gorzej pracuje przy niskich obrotach.

38 Data: Styczen 09 2011 13:21:57
Temat: Re: Zimą samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomo¶ci news:

No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) będzie ciężko, nie da się jechać,
bo będ± szarpać jak szalone.

Im bardziej wysilony silnik, tym gorzej pracuje przy niskich obrotach.

Nie do końca to jest prawda, dużo zależy od momentu w którym wł±cza się sprężarka.
Trudno też 1.2 60 KM nazwać wysilonym silnikiem.
1.8 130 KM (w takim samym, a nawet pewnie cięższym samochodzie) radził sobie z takimi prędko¶ciami na IV i V biegu dużo lepiej - więc znowu wymy¶liłe¶ jak±¶ teoryjkę bez pokrycia w faktach.

39 Data: Styczen 09 2011 13:47:44
Temat: Re: Zimą samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-01-09 13:21, Cavallino pisze:

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomo¶ci
news:

No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) będzie ciężko, nie da się jechać,
bo będ± szarpać jak szalone.

Im bardziej wysilony silnik, tym gorzej pracuje przy niskich obrotach.

Nie do końca to jest prawda, dużo zależy od momentu w którym wł±cza się
sprężarka.
Trudno też 1.2 60 KM nazwać wysilonym silnikiem.

Zapewne mówisz o jednostce Fiata, która w wersji 60KM bez problemu pracuje przy niskich obrotach.
Nawet z ostrzejsz± głowic± 75KM jeszcze nie było szczególnych problemów z obrotami rzędu 1500.
Dopiero mocniej dłubana głowica wymagała jazdy z wyższymi prędko¶ciami.

1.8 130 KM (w takim samym, a nawet pewnie cięższym samochodzie) radził
sobie z takimi prędko¶ciami na IV i V biegu dużo lepiej

To że numer biegu jest ten sam, nie oznacza że to jest takie samo przełożenie.

40 Data: Styczen 09 2011 16:19:14
Temat: Re: Zimą samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomo¶ci news:

Trudno też 1.2 60 KM nazwać wysilonym silnikiem.

Zapewne mówisz o jednostce Fiata, która w wersji 60KM bez problemu pracuje przy niskich obrotach.
Nawet z ostrzejsz± głowic± 75KM jeszcze nie było szczególnych problemów z obrotami rzędu 1500.

Widać mamy inny próg bólu w kontek¶cie "szczególnych problemów".

1.8 130 KM (w takim samym, a nawet pewnie cięższym samochodzie) radził
sobie z takimi prędko¶ciami na IV i V biegu dużo lepiej

To że numer biegu jest ten sam, nie oznacza że to jest takie samo przełożenie.

Oczywi¶cie.
Ale akurat w HGT skrzynia był bardzo krótka.

41 Data: Styczen 09 2011 21:43:16
Temat: Re: Zimą samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-01-09 16:19, Cavallino pisze:

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomo¶ci
news:

Trudno też 1.2 60 KM nazwać wysilonym silnikiem.

Zapewne mówisz o jednostce Fiata, która w wersji 60KM bez problemu
pracuje przy niskich obrotach.
Nawet z ostrzejsz± głowic± 75KM jeszcze nie było szczególnych
problemów z obrotami rzędu 1500.

Widać mamy inny próg bólu w kontek¶cie "szczególnych problemów".

Ale jakie masz szczególne problemy w takich warunkach?
Ten silnik ma obroty biegu jałowego 750 i w warunkach minimalnego obci±żenia jazd± 50km/h nie powinien się telepać przy 1500rpm.

Nie jest to V6 w którym mogę przy 600rpm wcisn±ć gaz do dechy i nic się nie telepnie, ale bez przesady.

42 Data: Styczen 09 2011 23:18:52
Temat: Re: Zimą samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomo¶ci news:

Widać mamy inny próg bólu w kontek¶cie "szczególnych problemów".

Ale jakie masz szczególne problemy w takich warunkach?
Ten silnik ma obroty biegu jałowego 750 i w warunkach minimalnego obci±żenia jazd± 50km/h nie powinien się telepać przy 1500rpm.

Powiedzmy że na moje ucho benzyniak się nie telepie od 2500, a diesel od momentu w którym zał±cza się turbina.
W obu przypadkach przy 1500 jeĽdzić się nie da.
Nie lubię dzwoni±cych panewek.

43 Data: Styczen 10 2011 16:51:05
Temat: Re: Zimą samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-01-09 23:18, Cavallino pisze:

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomo¶ci
news:

Widać mamy inny próg bólu w kontek¶cie "szczególnych problemów".

Ale jakie masz szczególne problemy w takich warunkach?
Ten silnik ma obroty biegu jałowego 750 i w warunkach minimalnego
obci±żenia jazd± 50km/h nie powinien się telepać przy 1500rpm.

Powiedzmy że na moje ucho benzyniak się nie telepie od 2500, a diesel od
momentu w którym zał±cza się turbina.

To jazda z automatyczn± skrzyni± biegów musi być bardzo stresuj±ca :)
No i w moim aucie 50km/h nadal by¶ pewnie jechał na pierwszym biegu.

44 Data: Styczen 10 2011 16:58:43
Temat: Re: Zimą samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomo¶ci news:

Powiedzmy że na moje ucho benzyniak się nie telepie od 2500, a diesel od
momentu w którym zał±cza się turbina.

To jazda z automatyczn± skrzyni± biegów musi być bardzo stresuj±ca :)

Nie wiem, dawno nie jeĽdziłem.
Empirycznie - w moim dieslu minimalne prędko¶ci na poszcz. biegach, które zapewniaj± brak niegatywnych odczuć to:
III-40 km/h
IV-60 km/h
V-80 km/h

Co stanowi jakie¶ 1500 obr/min.

W słabszym o połowę benzyniaku, podobnie, no może negatywne wrażenia przy zbyt wysokim biegu s± mniej odczuwalne (mniej szarpie), ale już wci¶nięcie gazu nie powoduje prawie żadnych reakcji.

45 Data: Styczen 08 2011 18:08:44
Temat: Re: Zim± samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Filip KK 

W dniu 2011-01-06 12:46, J.F. pisze:

Obawiam sie ze przy 50 .. albo jeszcze wolniej

*Spalanie BMW z silnikiem diesla przy 90 km/h wynosi od 3.5 litra do 4.5 litra maximum!

*-Zależne od silnika.

46 Data: Styczen 08 2011 18:43:53
Temat: Re: Zimą samochód pali wi?cej, bo...
Autor: J.F. 

On Sat, 08 Jan 2011 18:08:44 +0100,  Filip KK wrote:

W dniu 2011-01-06 12:46, J.F. pisze:
Obawiam sie ze przy 50 .. albo jeszcze wolniej

*Spalanie BMW z silnikiem diesla przy 90 km/h wynosi od 3.5 litra do 4.5
litra maximum!
*-Zależne od silnika.


A przy 50 i 60km/h ?

J.

47 Data: Styczen 06 2011 11:54:26
Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo...
Autor: to 

begin pm

to że zwyczajowo podaje siÄ™ L/km nie znaczy że nie można podawać L/mtg
(np w maszynach rolniczych)

Nie rozmawiamy o maszynach rolniczych tylko o samochodach, w przypadku
których zwyczajowo spalanie podaje siÄ™ w l/km, ew. w Stanach na odwrót --
w mpg.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

48 Data: Styczen 06 2011 14:12:33
Temat: Re: Zim± samochód pali wiĂŞcej, bo...
Autor: pm 



to że zwyczajowo podaje siÄ™ L/km nie znaczy że nie można podawać L/mtg
(np w maszynach rolniczych)

Nie rozmawiamy o maszynach rolniczych tylko o samochodach, w przypadku
których zwyczajowo spalanie podaje siÄ™ w l/km, ew. w Stanach na odwrót -- w mpg.

to był przykład, żebyĹ› zagłÄ™bił siÄ™ w sedno zagadnienia a nie czepiał siÄ™ szczegółów.

49 Data: Styczen 06 2011 14:07:03
Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo...
Autor: to 

begin pm

to był przykład, żebyĹ› zagłÄ™bił siÄ™ w sedno zagadnienia a nie czepiał
siÄ™ szczegółów.

WypowiedĽ do której siÄ™ odniosłem, jej kontekst i sens jest jasny, a Ty
szukasz drugiego dna tam gdzie go nie ma i opowiadasz historyjki o
traktorach.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

50 Data: Styczen 06 2011 15:31:43
Temat: Re: Zim± samochód pali wiĂŞcej, bo...
Autor: pm 



to był przykład, żebyĹ› zagłÄ™bił siÄ™ w sedno zagadnienia a nie czepiał
siÄ™ szczegółów.

WypowiedĽ do której siÄ™ odniosłem, jej kontekst i sens jest jasny, a Ty
szukasz drugiego dna tam gdzie go nie ma i opowiadasz historyjki o
traktorach.

proszÄ™ odnieĹ› siÄ™ raz jeszcze i wykaż nieprawdziwoć spornego sformułowania
dotÄ…d nie wysiliłeĹ› siÄ™ na nic wiÄ™cej niż bezpodstawna negacja.

51 Data: Styczen 06 2011 00:23:16
Temat: Re: Zim± samochód pali wiĂŞcej, bo...
Autor: Dykus 

Witam,

to pisze:

Przeczytaj zdanie, które zacytowałem -- "czyli silnik dłużej chodzi". To ile chodzi nie ma znaczenia, bo spalanie ocenia siÄ™ w odniesieniu do przebytej odległoĹ›ci, a nie czasu.

Przykład - trasa 10km:
lato: 4 bieg, 2000 obr/min, 60km/h, czas jazdy: 10min,
zima: 3 bieg, 2000 obr/min, 40km/h, czas jazdy: 15min.

Odległoć przebyta taka sama, obroty te same (choć obciÄ…żenie może być inne), a silnik spalił paliwa wiÄ™cej. Powód - poprzez wolniejszÄ… jazdÄ™ pracował dłużej... :) Czepiasz siÄ™ skrótów myĹ›lowych?

Pomijam, że w zimÄ™ 1/2, a latem 1/4 trasy na zimnym silniku...


--
Pozdrawiam,
Dykus.

52 Data: Styczen 06 2011 09:57:23
Temat: Re: Zim± samochód pali wiĂŞcej, bo...
Autor: Mruk 

W dniu 2011-01-06 00:23, Dykus pisze:

Witam,

to pisze:

Przeczytaj zdanie, które zacytowałem -- "czyli silnik dłużej chodzi".
To ile chodzi nie ma znaczenia, bo spalanie ocenia siÄ™ w odniesieniu
do przebytej odległoĹ›ci, a nie czasu.

Przykład - trasa 10km:
lato: 4 bieg, 2000 obr/min, 60km/h, czas jazdy: 10min,
zima: 3 bieg, 2000 obr/min, 40km/h, czas jazdy: 15min.

Odległoć przebyta taka sama, obroty te same (choć obciÄ…żenie może być
inne), a silnik spalił paliwa wiÄ™cej. Powód - poprzez wolniejszÄ… jazdÄ™
pracował dłużej... :) Czepiasz siÄ™ skrótów myĹ›lowych?

Pomijam, że w zimÄ™ 1/2, a latem 1/4 trasy na zimnym silniku...

dałeĹ› czadu. To co napisałeĹ› nie jest prawdÄ…. Jezeli silnik miał inne obciÄ…żenie to i pedła gazu miałeĹ› wciĹ›niÄ™ty w innym stopniu przez co przepustnica dawała wiÄ™cej/mniej paliwa.

WeĽ sobie uruchom auto, wciĹ›nij pedał na 2000 obrotów, poczekaj 15 minut. ZObacz ile spaliłeĹ›. NastÄ™pnie pojedĽ gdzieĹ›. JedĽ stałym rytmem przez 15 minut z prÄ™dkoĹ›ciÄ… obrotowÄ… silnika 2000. SprawdĽ ile spaliłeĹ›.

MyĹ›lisz, że oba "zużycia" bÄ™dÄ… identyczne ??




M

53 Data: Styczen 06 2011 09:27:12
Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo...
Autor: to 

begin Mruk

dałeĹ› czadu.

Prawie stworzył perpetuum mobile. ;)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

54 Data: Styczen 06 2011 23:01:31
Temat: Re: Zim± samochód pali wiĂŞcej, bo...
Autor: Dykus 

Witam,

Mruk pisze:

WeĽ sobie uruchom auto, wciĹ›nij pedał na 2000 obrotów, poczekaj 15 minut. ZObacz ile spaliłeĹ›. NastÄ™pnie pojedĽ gdzieĹ›. JedĽ stałym rytmem przez 15 minut z prÄ™dkoĹ›ciÄ… obrotowÄ… silnika 2000. SprawdĽ ile spaliłeĹ›.

MyĹ›lisz, że oba "zużycia" bÄ™dÄ… identyczne ??

Nie będą.

Napisz jeszcze, kiedy silnik bÄ™dzie bardziej obciÄ…żony w podanych przeze mnie przypadkach - na 3 czy 4 biegu? Jak rozumiem na 4 biegu, chociażby ze wzglÄ™du na wiÄ™ksze opory aerodynamiczne...


--
Pozdrawiam,
Dykus.

55 Data: Styczen 06 2011 23:16:30
Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo...
Autor: to 

begin Dykus

Napisz jeszcze, kiedy silnik bÄ™dzie bardziej obciÄ…żony w podanych przeze
mnie przypadkach - na 3 czy 4 biegu? Jak rozumiem na 4 biegu, chociażby
ze względu na większe opory aerodynamiczne...

JechałeĹ› kiedyĹ› rowerem? PróbowałeĹ› krÄ™cić z tÄ… samÄ… prÄ™dkoĹ›ciÄ… na
kolejnych biegach?

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

56 Data: Styczen 06 2011 09:26:42
Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo...
Autor: to 

begin Dykus

Przykład - trasa 10km:
lato: 4 bieg, 2000 obr/min, 60km/h, czas jazdy: 10min, zima: 3 bieg,
2000 obr/min, 40km/h, czas jazdy: 15min.

Odległoć przebyta taka sama, obroty te same (choć obciÄ…żenie może być
inne), a silnik spalił paliwa wiÄ™cej. Powód - poprzez wolniejszÄ… jazdÄ™
pracował dłużej... :)

LOL.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

57 Data: Styczen 07 2011 12:00:01
Temat: Re: Zim± samochód pali wiĂŞcej, bo...
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2011-01-06 00:23, Dykus pisze:

Witam,

to pisze:

Przeczytaj zdanie, które zacytowałem -- "czyli silnik dłużej chodzi". To ile chodzi nie ma znaczenia, bo spalanie ocenia siÄ™ w odniesieniu do przebytej odległoĹ›ci, a nie czasu.

Przykład - trasa 10km:
lato: 4 bieg, 2000 obr/min, 60km/h, czas jazdy: 10min,
zima: 3 bieg, 2000 obr/min, 40km/h, czas jazdy: 15min.

Odległoć przebyta taka sama, obroty te same (choć obciÄ…żenie może być inne), a silnik spalił paliwa wiÄ™cej. Powód - poprzez wolniejszÄ… jazdÄ™ pracował dłużej... :) Czepiasz siÄ™ skrótów myĹ›lowych?

Powód: miał mniejszÄ… sprawnoć (obciÄ…żenie inne) a czÄ™ć stracił stojÄ…c (w dłuższych w korkach).
A wiÄ™c zwiÄ…zek spalania z czasem jazdy jest, ale poĹ›redni i tylko w szczególnych warunkach
akurat w tÄ™ stronÄ™.
W każdym razie reguła:  jedzie dłużej => wiÄ™cej pali - jest fałszywa (co łatwo pokazać).

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całoĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

58 Data: Styczen 05 2011 23:02:19
Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo...
Autor:

Witam serdecznie.

Mój, służbowy X-Trail wyraĽnie zim± pali mniej. Tak do 0,5l. Podobnie Navary i
Focusy kolegów. Navary nawet jeszcze mniej.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

59 Data: Styczen 05 2011 23:18:12
Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo...
Autor: Rabbit McCroolick 


Użytkownik  napisał w wiadomo¶ci

Witam serdecznie.

Mój, służbowy X-Trail wyraĽnie zim± pali mniej. Tak do 0,5l. Podobnie
Navary i
Focusy kolegów. Navary nawet jeszcze mniej.

Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navar± to oczywiste. To klocki
na kołach - cieplejsz± por± roku jeĽdzisz szybciej, więc opór areodynamiczny
zwiększa wtedy zużycie paliwa. Teraz jeżdzisz wolniej, więc...

60 Data: Styczen 05 2011 23:22:35
Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo...
Autor: J_K_K 

Użytkownik "Rabbit McCroolick"  napisał w wiadomo¶ci


Z Focusem to nie rozumiem

Naturalny intercooler  ?
;-)

Pzdr

JKK

61 Data: Styczen 06 2011 14:33:17
Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo...
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 05.01.2011 Rabbit McCroolick  napisał/a:


Użytkownik  napisał w wiadomo¶ci

Witam serdecznie.

Mój, służbowy X-Trail wyraĽnie zim± pali mniej. Tak do 0,5l. Podobnie
Navary i
Focusy kolegów. Navary nawet jeszcze mniej.

Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navar± to oczywiste. To klocki
na kołach - cieplejsz± por± roku jeĽdzisz szybciej, więc opór areodynamiczny
zwiększa wtedy zużycie paliwa. Teraz jeżdzisz wolniej, więc...

Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków beżnika.... LOL


--
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

62 Data: Styczen 06 2011 14:59:47
Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo...
Autor: Marcin Stankiewicz 

Dnia Thu, 6 Jan 2011 14:33:17 +0100, Adam 'Chloru' Drzewososki na
pl.misc.samochody napisał(a):

Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navar± to oczywiste. To klocki
na kołach - cieplejsz± por± roku jeĽdzisz szybciej, więc opór areodynamiczny
zwiększa wtedy zużycie paliwa. Teraz jeżdzisz wolniej, więc...

Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków beżnika.... LOL

Przeczytaj jeszcze raz. A póĽniej jeszcze raz. I jeszcze raz. A jak
zrozumiesz to wróć ;-)

--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"Błogosławiony ten, kto żyje w pokoju. Nie ma na ziemi większego szczę¶cia.
Matthias Claudius"

63 Data: Styczen 06 2011 17:59:53
Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo...
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 06.01.2011 Marcin Stankiewicz  napisał/a:

Dnia Thu, 6 Jan 2011 14:33:17 +0100, Adam 'Chloru' Drzewososki na
pl.misc.samochody napisał(a):

Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navar± to oczywiste. To klocki
na kołach - cieplejsz± por± roku jeĽdzisz szybciej, więc opór areodynamiczny
zwiększa wtedy zużycie paliwa. Teraz jeżdzisz wolniej, więc...

Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków beżnika.... LOL

Przeczytaj jeszcze raz. A póĽniej jeszcze raz. I jeszcze raz. A jak
zrozumiesz to wróć ;-)

Przeczytałem dokładnie. Po prostu nie zrozumiałe¶ ironii... podpowiem.
Aerodynamiczny.

--
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

64 Data: Styczen 06 2011 18:47:05
Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo...
Autor: Marcin Stankiewicz 

Dnia Thu, 6 Jan 2011 17:59:53 +0100, Adam 'Chloru' Drzewososki na
pl.misc.samochody napisał(a):

Przeczytałem dokładnie. Po prostu nie zrozumiałe¶ ironii...

Nie. Po prostu nie lubie bezsensownego czepiania się literówek :)

A je¶li chodzi o ironię, to wymy¶lenie klocków bieżnika wcale jej
nie pomogło :)

--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"Bogowie łakn± krwi. Desmoulins C."

65 Data: Styczen 06 2011 18:54:18
Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo...
Autor: pm 

?>>> Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków beżnika.... LOL


Przeczytaj jeszcze raz. A póĽniej jeszcze raz. I jeszcze raz. A jak
zrozumiesz to wróć ;-)

Przeczytałem dokładnie. Po prostu nie zrozumiałe¶ ironii... podpowiem.
Aerodynamiczny.

podpowiem - nie o klocki bieżnika chodziło, tylko takie większe ;-)

66 Data: Styczen 07 2011 08:42:02
Temat: Re: ZimÄ… samochód pali wiÄ™cej, bo...
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2011-01-06, Adam 'Chloru' Drzewososki  wrote:

Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navar± to oczywiste. To klocki
na kołach - cieplejsz± por± roku jeĽdzisz szybciej, więc opór areodynamiczny
zwiększa wtedy zużycie paliwa. Teraz jeżdzisz wolniej, więc...

Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków beżnika.... LOL

Te samochody to klocki, on nie pisał o oponach...

Krzysiek Kiełczewski

67 Data: Styczen 08 2011 10:33:53
Temat: Re: Zim? samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 07.01.2011 Krzysiek Kielczewski  napisał/a:

On 2011-01-06, Adam 'Chloru' Drzewososki  wrote:

Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navar± to oczywiste. To klocki
na kołach - cieplejsz± por± roku jeĽdzisz szybciej, więc opór areodynamiczny
zwiększa wtedy zużycie paliwa. Teraz jeżdzisz wolniej, więc...

Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków beżnika.... LOL

Te samochody to klocki, on nie pisał o oponach...

Mea culpa, tak więc  1:1 bo wymy¶lił tylko nowy rodzaj oporów ruchu ;)

--
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

68 Data: Styczen 08 2011 10:39:16
Temat: Re: Zim? samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki"  napisał w wiadomo¶ci

Dnia 07.01.2011 Krzysiek Kielczewski  napisał/a:
On 2011-01-06, Adam 'Chloru' Drzewososki  wrote:

Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navar± to oczywiste. To klocki
na kołach - cieplejsz± por± roku jeĽdzisz szybciej, więc opór areodynamiczny
zwiększa wtedy zużycie paliwa. Teraz jeżdzisz wolniej, więc...

Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków beżnika.... LOL

Te samochody to klocki, on nie pisał o oponach...

Mea culpa, tak więc  1:1 bo wymy¶lił tylko nowy rodzaj oporów ruchu ;)

Jaki?
Że klocek ma większy opór aerodynamiczny niż normalny samochód?
To dla Ciebie nowo¶ć?

69 Data: Styczen 08 2011 11:06:13
Temat: Re: Zim? samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 08.01.2011 Cavallino  napisał/a:

Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki"  napisał w
wiadomo¶ci
Dnia 07.01.2011 Krzysiek Kielczewski 
napisał/a:
On 2011-01-06, Adam 'Chloru' Drzewososki  wrote:

Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navar± to oczywiste. To
klocki
na kołach - cieplejsz± por± roku jeĽdzisz szybciej, więc opór
areodynamiczny
zwiększa wtedy zużycie paliwa. Teraz jeżdzisz wolniej, więc...

Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków beżnika.... LOL

Te samochody to klocki, on nie pisał o oponach...

Mea culpa, tak więc  1:1 bo wymy¶lił tylko nowy rodzaj oporów ruchu ;)

Jaki?
Że klocek ma większy opór aerodynamiczny niż normalny samochód?
To dla Ciebie nowo¶ć?

Czytaj uważnie. Poza tym klocek może być mały a samochód duży. ;-P


--
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

70 Data: Styczen 08 2011 11:24:38
Temat: Re: Zim? samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki"  napisał w wiadomo¶ci

Dnia 08.01.2011 Cavallino  napisał/a:
Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki"  napisał w
wiadomo¶ci
Dnia 07.01.2011 Krzysiek Kielczewski napisał/a:
On 2011-01-06, Adam 'Chloru' Drzewososki  wrote:

Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navar± to oczywiste. To
klocki
na kołach - cieplejsz± por± roku jeĽdzisz szybciej, więc opór
areodynamiczny
zwiększa wtedy zużycie paliwa. Teraz jeżdzisz wolniej, więc...

Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków beżnika.... LOL

Te samochody to klocki, on nie pisał o oponach...

Mea culpa, tak więc  1:1 bo wymy¶lił tylko nowy rodzaj oporów ruchu ;)

Jaki?
Że klocek ma większy opór aerodynamiczny niż normalny samochód?
To dla Ciebie nowo¶ć?

Czytaj uważnie.

Czytam.
I jedyny który co¶ wymy¶la to Ty sam.
Wygl±da na to że cały czas nie rozumiesz na co odpowiadasz.

71 Data: Styczen 08 2011 12:35:54
Temat: Re: Zim? samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 08.01.2011 Cavallino  napisał/a:

Jaki?
Że klocek ma większy opór aerodynamiczny niż normalny samochód?
To dla Ciebie nowo¶ć?

Czytaj uważnie.

Czytam.
I jedyny który co¶ wymy¶la to Ty sam.
Wygl±da na to że cały czas nie rozumiesz na co odpowiadasz.

Nie czytasz. PodpowiedĽ dla słabszych - areodynamiczny vs
aerodynamiczny.

--
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

72 Data: Styczen 08 2011 12:58:05
Temat: Re: Zim? samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki"  napisał w wiadomo¶ci

Dnia 08.01.2011 Cavallino  napisał/a:
Jaki?
Że klocek ma większy opór aerodynamiczny niż normalny samochód?
To dla Ciebie nowo¶ć?

Czytaj uważnie.

Czytam.
I jedyny który co¶ wymy¶la to Ty sam.
Wygl±da na to że cały czas nie rozumiesz na co odpowiadasz.

Nie czytasz. PodpowiedĽ dla słabszych - areodynamiczny vs
aerodynamiczny.

No tak, żeby nie przyznać iż Twój udział w tym w±tku był całkowicie bez sensu, postanowiłe¶ czepić się literówki.
Żałosne.

73 Data: Styczen 08 2011 13:40:05
Temat: Re: Zim? samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 08.01.2011 Cavallino  napisał/a:

Czytam.
I jedyny który co¶ wymy¶la to Ty sam.
Wygl±da na to że cały czas nie rozumiesz na co odpowiadasz.

Nie czytasz. PodpowiedĽ dla słabszych - areodynamiczny vs
aerodynamiczny.

No tak, żeby nie przyznać iż Twój udział w tym w±tku był całkowicie bez
sensu, postanowiłe¶ czepić się literówki.
Żałosne.

Czepiłem jej się na samym pocz±tku. Dlatego napisałem 1:1 i przyznałem
się do błędu.

--
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

74 Data: Styczen 08 2011 15:17:27
Temat: Re: Zim? samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki"  napisał w wiadomo¶ci

Dnia 08.01.2011 Cavallino  napisał/a:
Czytam.
I jedyny który co¶ wymy¶la to Ty sam.
Wygl±da na to że cały czas nie rozumiesz na co odpowiadasz.

Nie czytasz. PodpowiedĽ dla słabszych - areodynamiczny vs
aerodynamiczny.

No tak, żeby nie przyznać iż Twój udział w tym w±tku był całkowicie bez
sensu, postanowiłe¶ czepić się literówki.
Żałosne.

Czepiłem jej się na samym pocz±tku. Dlatego napisałem 1:1

Żadne 1:1.
Przegrałe¶ 0-3, tyle że nie możesz się z tym pogodzić.

75 Data: Styczen 08 2011 18:02:53
Temat: Re: Zim? samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 08.01.2011 Cavallino  napisał/a:

Czepiłem jej się na samym pocz±tku. Dlatego napisałem 1:1

Żadne 1:1.
Przegrałe¶ 0-3, tyle że nie możesz się z tym pogodzić.

Jeżeli to sprawi, że poczujesz sie lepiej to zgoda.

--
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

76 Data: Styczen 08 2011 20:53:10
Temat: Re: Zim? samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki"  napisał w wiadomo¶ci

Dnia 08.01.2011 Cavallino  napisał/a:
Czepiłem jej się na samym pocz±tku. Dlatego napisałem 1:1

Żadne 1:1.
Przegrałe¶ 0-3, tyle że nie możesz się z tym pogodzić.

Jeżeli to sprawi, że poczujesz sie lepiej to zgoda.

Czyje¶ wyniki obchodz± mnie tyle co zeszłoroczny ¶nieg, a moje samopoczucie zależy od diametralnie innych czynników.

77 Data: Styczen 05 2011 22:09:36
Temat: Re: ZimÄ… samochód pali wiÄ™cej, bo...
Autor: Mikolaj Machowski 

mic49 napisał:

Witam,

U mnie po zmianie opon na zimowe spalanie podskakuje od razu o ok. 0,5l .

m.

78 Data: Styczen 05 2011 23:22:53
Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo...
Autor: Rabbit McCroolick 


Użytkownik "Mikolaj Machowski"  napisał w wiadomo¶ci


U mnie po zmianie opon na zimowe spalanie podskakuje od razu o ok. 0,5l .

Zwłaszcza je¶li te letnie, to opony obniżonych oporach toczenia. Takich
raczej nie robi się na zimę.

79 Data: Styczen 05 2011 23:18:27
Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo...
Autor: Jacek 

Użytkownik "mic49"  napisał w wiadomo¶ci

Witam,

Wiadomo - jest mróz i znacznie więcej czasu silnik potrzebuje na
nagrzanie się. Czy też prędko¶ci podróżne - zim± s± mniejsze, czyli
silnik dłużej chodzi.

dłużej sie rozgrzewa, czyli dłuższy czas wydłuża np. czas wtrysków -> wieksze spalanie
Druga sprawa, ze tam gdzie po mie¶cie latem jeĽdzisz na 3 i 4 biegu, zim± po ¶niegu wleczesz sie na drugim.

Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mroĽny dzień będzie
palił tyle samo co rozgrzany silnik w lato? Jest jakie¶ rozróżnienie -
diesel / benzyna.

moja benzynowa vectra w stanie ustalonym obojetnie zim± czy latem spala tyle samo 1,2 l/h na postoju.
Rozruch to ok 4,5 l/h, rozgrzewanie auta to wynik malej±cy od 2,4 l/h do 1,1-1,2 l/h.
Odwrotnie proporcjonalny do temp. silnika. Zim± to rozgrzewanie trwa troche dłużej niż latem

Jacek

80 Data: Styczen 06 2011 01:05:22
Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo...
Autor: Przemysław Czaja 


Użytkownik "Jacek"


moja benzynowa vectra w stanie ustalonym obojetnie zim± czy latem spala tyle samo 1,2 l/h na postoju.
Rozruch to ok 4,5 l/h, rozgrzewanie auta to wynik malej±cy od 2,4 l/h do 1,1-1,2 l/h.

moja laleczka również zaczyna od 1.2 l/h(zima) by zakończyć identycznie jak latem na 0,5-0,4 l/h (ciepły silnik) - latem startuje od 0,8-0,7l/h

81 Data: Styczen 05 2011 23:26:26
Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo...
Autor: Rabbit McCroolick 


Zwróciłbym też uwagę na większe opory toczenia - nadkola czasem szczelnie
zapychaj± się ¶niegiem/ lodem, co bezdyskusynie przedkłada się na wzrost
zużycia paliwa.

82 Data: Styczen 06 2011 03:30:53
Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo...
Autor: Michał 

mic49  napisał(a):

Witam,

Wiadomo - jest mr=F3z i znacznie wi=EAcej czasu silnik potrzebuje na
nagrzanie si=EA. Czy te=BF pr=EAdko=B6ci podr=F3=BFne - zim=B1 s=B1 mniejsz=
e, czyli
silnik d=B3u=BFej chodzi.

Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mro=BCny dzie=F1 b=EAdzi=
e
pali=B3 tyle samo co rozgrzany silnik w lato? Jest jakie=B6 rozr=F3=BFnieni=
e -
diesel / benzyna.

Micha=B3

A mi zazwyczaj pali mniej !!!! :)

i zim± też pobijam rekodry małego spalania.

raz mi się udało na trasie gdzie zazwyczaj paliło 13..15l/100 doj¶ć
do 8.3l/100! (Warszawa<->Kraków), był sam lód na drodze cały czas.

latem mi pali jak po samych korkach jeżdżę 22l/100, a zima koło 19.
¶rednio zim± pali koło 16l/100 jak się gdzies na narty wyskoczy czy co¶.

--
odpowiadaj±c na pytanie czy spali więcej, nie nie spali.

a jak straszny mróz to mam wrażenie że kilka koni więcej jest ;)

pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

83 Data: Styczen 06 2011 16:56:35
Temat: Re: ZimÄ… samochód pali wiÄ™cej, bo...
Autor: Nikiel ;) 

W dniu 2011-01-06 04:30,  Michał pisze:

  napisał(a):

Witam,

Wiadomo - jest mr=F3z i znacznie wi=EAcej czasu silnik potrzebuje na
nagrzanie si=EA. Czy te=BF pr=EAdko=B6ci podr=F3=BFne - zim=B1 s=B1 mniejsz=
e, czyli
silnik d=B3u=BFej chodzi.

Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mro=BCny dzie=F1 b=EAdzi=
e
pali=B3 tyle samo co rozgrzany silnik w lato? Jest jakie=B6 rozr=F3=BFnieni=
e -
diesel / benzyna.

Micha=B3

A mi zazwyczaj pali mniej !!!! :)

i zimÄ… też pobijam rekodry małego spalania.

raz mi siÄ™ udało na trasie gdzie zazwyczaj paliło 13..15l/100 dojć
do 8.3l/100! (Warszawa<->Kraków), był sam lód na drodze cały czas.

A przy jakich prędkościach w lecie/zimie?
bo jak w lecie 160km/h a w zimie 90km/h... to tak jakby siÄ™ Ĺ›wiat nie dziwował...


latem mi pali jak po samych korkach jeżdżÄ™ 22l/100, a zima koło 19.

w lecie z klimÄ… czy bez?





Pozdrawiam
{wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

Nikiel ;-)

--
# od niklu #             # gg - 4939629 #
#  WyobraĽnia jest ważniejsza od wiedzy #
#                         (A. Einstein) #

84 Data: Styczen 07 2011 00:47:39
Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo...
Autor: Michał 

A przy jakich prędkościach w lecie/zimie?
bo jak w lecie 160km/h a w zimie 90km/h... to tak jakby się świat nie
dziwował...

no to jest główna różnica, nawet nie prędko¶ci a wyprzedzanie (i hamowanie).
i na ¶wiatłach w lecie nie ¶lizga więc idzie więcej nieoptymalnej
mocy w ruszanie.


> latem mi pali jak po samych korkach jeżdżÄ™ 22l/100, a zima koło 19.

w lecie z klimÄ… czy bez?

z klim± - około 1.6l/h, w zimie się czasami klima tylko wł±cza,
chyba sobie wykrywa żeby osuszyć czy co¶. ale starszy model
się czę¶ciej w zimie wł±czała klima.

pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

85 Data: Styczen 06 2011 09:25:27
Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo...
Autor: Cavallino 

Użytkownik "mic49"  napisał w wiadomo¶ci Witam,

Wiadomo - jest mróz i znacznie więcej czasu silnik potrzebuje na
nagrzanie się. Czy też prędko¶ci podróżne - zim± s± mniejsze, czyli
silnik dłużej chodzi.

Dokładnie - moje auta zawsze pal± mnie zim±.
Wolniej się jeĽdzi, klima nie chodzi.
¦rednio 0,5 l mniej.

Ale to głównie na trasie, po mie¶cie jednak więcej.

86 Data: Styczen 07 2011 02:14:12
Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo...
Autor: kogutek 

Witam,



Wiadomo - jest mróz i znacznie więcej czasu silnik potrzebuje na

nagrzanie się. Czy też prędko¶ci podróżne - zim± s± mniejsze, czyli

silnik dłużej chodzi.



Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mroĽny dzień będzie

palił tyle samo co rozgrzany silnik w lato? Jest jakie¶ rozróżnienie -

diesel / benzyna.



Michał

Jasne ze będzie palił więcej bo powietrze jest gęstsze. Odrzutowce dlatego pal±
mało bo lataj± tam gdzie powietrze  jest rzadkie. Ponad wszelk± w±tpliwo¶ć
udowodniono że niektórzy uczestnicy grupy stwierdzili wydłużanie się samochodu
wskutek jego rozgrzewania o gęstsze powietrze. Im samochody pal± bardzo mało. Bo
poruszaj± sie w strefie ugrzanego powietrza. A silnik jak sie rozgrzeje to czy
lato czy zima bęzdie palil tyle samo w pzreliczeniu na konia mechanicznego na
godzinę Temperatura zewnętrzna po rozgrzaniu nie ma żadnego znaczenia. Za
temperaturę silnka odpowiada sprawny układ chłodzenia a za temperaturę
zasysanego powietrza termostat  ( najczęsciej) umieszczony w filtrze powietrza.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

87 Data: Styczen 07 2011 14:20:23
Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo...
Autor: nazgul 

Za
temperaturę silnka odpowiada sprawny układ chłodzenia a za temperaturę
zasysanego powietrza termostat  ( najczęsciej) umieszczony w filtrze
powietrza.

ostatni raz taki termostat widziałem w skodzie 105.
od imerzenia masy powietrza jest przepływomierz (b±dĽ sam termometr)

88 Data: Styczen 07 2011 21:17:17
Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo...
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-01-07 14:20, nazgul pisze:

Za
temperaturę silnka odpowiada sprawny układ chłodzenia a za temperaturę
zasysanego powietrza termostat  ( najczęsciej) umieszczony w filtrze
powietrza.

ostatni raz taki termostat widziałem w skodzie 105.

Podobne rozwi±zanie jest (było?) jeszcze z rzadka stosowane w paru innych samochodach.
Po rozruchu, otwiera się klapa ci±gn±ca powietrze znad kolektora wydechowego który rozgrzewa się jako pierwszy.

Ale to nie ma na celu stabilizowania temperatury powietrza, a jedynie szybsze jej podniesienie po rozruchu - żeby szybciej nagrzewał się silnik i żeby zmniejszyć skraplanie paliwa w kolektorze dolotowym.
W tych samochodach które widziałem nie było to sterowane temperatur± powietrza, a temperatur± silnika. Po tym jak silnik się rozgrzał, układ przeł±czał się na zasysanie zimnego powietrza.



od imerzenia masy powietrza jest przepływomierz (b±dĽ sam termometr)

Sam termometr to nie wystarczy.
Potrzebny jest jeszcze czujnik podci¶nienia w kolektorze dolotowym i na tej podstawie obliczana jest pasa powietrza.

89 Data: Styczen 07 2011 21:36:56
Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo...
Autor: pm 

?> Sam termometr to nie wystarczy.

Potrzebny jest jeszcze czujnik podci¶nienia w kolektorze dolotowym i na tej podstawie obliczana jest pasa powietrza.

no tak tak.
z tym że MAP i tak jest więc dokładamy tylko termometr.

Zim± samochód pali więcej, bo...



Grupy dyskusyjne